Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin ~ K11  (Luettu 4301 kertaa)

Penber

  • Vieras
Title: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
Author: Penber
Fandom: Sherlock Holmes
Genre: Drama, Deathfic, Angst
Raiting: k11
Disclaimer: Kiittäkäämme herra Arthur Conan Doylea näistä upeista hahmoista!

Summary: Kun Holmes palaa kuolleista, ovat asiat muuttuneet. Radikaalisti.

A/N: Milgia heitti oikein makoisan haasteen ja minähän otin sen innolla vastaan! <: Osallistuu myös isi-haasteeseen.

~

Käänsin päätäni katsoakseni selkäni takana olevaa kirjakaappia. Kun sitten käänsin sen takaisin entiseen suuntaan seisoi edessäni kirjoituspöydän toisella puolen hymyilevä Sherlock Holmes. Ponnahdin pystyyn ja tuijotin tyrmistyneenä häntä muutaman silmänräpäyksen ajan, ja sitten taisi käydä niin, että pyörryin ensimmäisen kerran elämässäni.

(Sherlock Holmesin paluu, Autio Talo)

~

~ 1. luku ~

Holmes tosiaan, pitkän kuolleissa olon jälkeen, oli palannut Watsonin luokse elävämpänä kuin koskaan. Ja kun he sinä iltana nappasivat viheliään eversti Moranin, kaikki tuntui olevan ennallaan. Illastaessaan kotoisan Baker Streetin suojassa, Holmes sai huomata, ettei mikään ollut enää niin kuin ennen.

“Minusta on tullut isä”, Watson totesi ylpeänä ja Holmes oli tukehtua ruokaansa.

“Isä?”

“Aivan. Muutama viikko sitten saimme Maryn kanssa maailman suloisimman tyttären. Hänen nimekseen tulee Jennifer… Jonkun Maryn sukulaisen mukaan muistaakseni.”

Holmes laski haarukkansa hetkeksi pöydälle ja noukki sitten sen takaisin käteensä. Hän pyöritti ruokaa lautasellaan, selvittäen ajatuksiaan ja järjestäen uutta informaatiota pääkoppansa arkistoon. Watson tarkkaili edessään istuvaa miestä silmät intoa kiiluen, mutta kun etsivä pysyi hiljaa, päätti hän jatkaa keskustelua:
“Haluaisin, että tulisit lapseni kummisedäksi.”

Holmesin käsi pysähtyi ja haarukka putosi lattialle kopsahtaen.

“Kummisedäksi?”

“Aivan. Olet paras ystäväni ja koska olet jälleen elossa, mikä olisi sen parempaa!”

“Se olisi suuri kunnia”, Holmes lopulta sanoi hymyillen ja puristi veljellisesti tohtori Watsonin kättä. Asia oli sillä sovittu.

~

“Ei todellakaan! Ei missään nimessä!”

“Mutta Mary, hän on ystäväni!”

“Sherlock Holmes meidän lapsemme kummisedäksi? Tuo reikäinen sateenvarjokin olisi parempi.”

Mary ja John olivat käyneet kiivasta keskusteluaan koko päivän, aina heräämisestä asti. He olivat rauhoittuneet hetkeksi aamupalaa syödessään, mutta sen jälkeen kinastelu oli yltynyt vielä enemmän. Molemmilla tuntui olevan erittäin pätevät syyt, miksi ottaa tai olla ottamatta etsivää kummiksi, joten lopputulokseen oli vaikea päästä. 

“Anna Holmesin todistaa, että hän on juuri sopiva hommaan! Minä luotan häneen.”

Mary huokaisi. Hän katsoi mieheensä, joka puolestaan vastasi tuohon katseeseen suurilla nallekarhun silmillään. Eikä Mary voinut vastustaa.

“Hyvä on.”

~

Mutta kului tunteja, päiviä, viikkoja sekä kuukausia, eikä Holmes kertaakaan vastannut Watsonilta saamiinsa illalliskutsuihin. Joka kerta kun tohtori tuli henkilökohtaisesti kysymään ystäväänsä vierailulle, sanoi tämä olevansa erittäin kiireellinen. Ja vaikka Watson näki ystävänsä valehtelevan, ei hän voinut asialle
mitään. Joka kerta, kun tohtori istui vaimoineen katetun illallispöydän ääressä, tyhjää istuinta haikeasti katsoen, Mary muistutti heidän sopimuksestaan. Ja joka kerta Watsonia harmitti yhä enemmän se, että hän jatkoi luottamistaan tuohon alituisesti mieltään muuttavaan etsivään.

Kun Jennifer Watsonin ensimmäinen syntymäpäiväjuhla oli lähestymässä, hänen isänsä päätti vihdoin ettei antaisi Holmesille anteeksi, jos jättäisi tulematta. Niin tohtori päätti varmistaa, että tekisi itsensä sekä asiansa hyvin selväksi.

“Päivää, tohtori”, rouva Hudson toivotti hymyillen avatessaan Watsonille oven. “Holmes on huoneessaan.”

Watson kipusi portaat ja saapasteli oleskeluhuoneeseen, kohdaten edessään hävityksen. Huone oli kuin taistelutanner, jossa Holmes oli käynyt sotaa kirjahyllyn ja lukuisten muiden huonekalujen kanssa. Kookas, puinen kaappi makasi sivuttain lattialla, tyhjänä. Kirjat puolestaan lojuivat mikä missäkin, joko avattuina, suljettuna, revittyinä taikka ammuttuina. Yksi sohvatyyny näytti yrittävän paeta savupiipun kautta, sillä se oltiin ängetty takkaan. Sota oli julmaa ja se tarvitsi aina uhrinsa.

Watsonilla ei mennyt kauaa paikantaa Holmesin sen hetkinen sijainti. Etsivän huoneesta kuului nimittäin sen verran ärhäkkää murahtelua, ettei jäänyt epäselväksi miehen olevan vihainen kuin ampiainen ja hän selkeästi etsi jotain.

“Holmes?” Watson huhuili arasti, kurkistaen Holmesin huoneeseen, joka oli yhtä kaaosta kuin sitä edeltäväkin. Kaiken sen rojun keskellä istui äkäinen Sherlock Holmes yöasussaan.

“Holmes?”

“Watson, etkö näe, että olen hyvin kiireinen!”

“Niinhän sinä aina. Rouva Hudsonillekin näyttää tulevan kiireinen päivä.”

“Kävit siis?..” Holmes nosti katseensa, vilkaisten huoneen ovelle, jonka suulla Watson seisoi. Taustalla pilkisti tuhoon tuomittu oleskeluhuone.

“Aivan. Ja tiedät varmasti, miksi olen täällä.”

“Tietenkin. Olet taas pyytämässä minua jollekin naurettavalle illalliskutsulle..”

“Ne eivät ole naurettavia, Holmes! Tänään on myös Jenniferin syntymäpäivä. Haluaisin, että edes silloin tulisit käymään.”

“Niin kuin näet, olen hyvin kiireinen.”

“Se ei ollut pyyntö, Holmes, se oli käsky.”

“Mutta, rakas Watson..”

“Älä siinä yhtään rakastele minua!… Tai siis.. Hmm.”

Holmes virnisti ja Watson pyöräytti silmiään.

“Sanotaan näin”, tohtori totesi vakavana, saatuaan itsensä jälleen koottua. “Jos et tule, voit sanoa hyvästi tälle ystävyydelle! Ja minä tarkoitan sitä!”

Watson harppoi sotkujen yli huoneen toiselle ovelle, joka johti suoraan portaikkoon.

“Nähdään siis seitsemältä”, Watson totesi, nosti knalliaan ja katosi. 


A/N2: The Game is afoot! <;
« Viimeksi muokattu: 17.02.2015 06:17:45 kirjoittanut Kaapo »

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #1 : 04.03.2010 12:04:44 »
~ 2. luku ~

Ilta saapui kuin varkain, liian nopeasti ja varoittamatta. Watson oli pukenut parhaan pukunsa päälle, ja seisoi nyt oleskeluhuoneen suuren ikkunan edessä, pälyillen pihamaalle. Aurinko alkoi kadota horisontin taa. Ei mennyt kauaakaan, kun Maryn ystävätär, joka oli tyytyväisenä ottanut vastaan kummitädin tehtävän, saapui paikalle. Holmesia ei kuitenkaan vielä näkynyt.

“Odotetaan vielä hetki”, John Watson aneli hermostuneena. Mary nyökkäsi ja lähti ystävättärensä, Katen kanssa katsomaan omissa touhuissaan viihtyvää Jenniferiä.

Kului tunti ja kello oli jo miltein kahdeksan. Watson tärisi, eikä tiennyt johtuiko se kasvavasta kiukusta vai jostain ihan muusta. Mies tunsi yllättäen nykäisyn lahkeessaan. Katsoessaan alas, hän näki Jenniferin istuvan lattialla.

“Isin pikku prinsessa”, Watson naurahti, nostaen tytön syliinsä. “Missä äitisi on?”

“Täällä”, Mary sanoi hymyillen. Hän seisoi huoneen ovella. “Ruoka jäähtyy pian. Minusta meidän tulisi jo aloittaa.”

“Mutta.. Hyvä on.”

John ja naiset astuivat ruokapöydän ääreen. Surun murtamana Watson kippasi ruokaa lautaselleen. Hän kuuli etäisesti naisten puhuvan keskenään sekä Jenniferin jokeltelevan, mutta mikään ei saanut miehen ajatuksia pois eräästä tietystä etsivästä, joka ei taaskaan ollut paikalla. Juuri silloin John Watson, kaiken sen muun hälinän keskellä, kuuli hentoa koputusta. Mies nousi, pahoitteli poistumistaan ja lähti seuraamaan ääntä. Ei mennyt kauankaan selvittää, mistä koputus lähti. Ääni syntyi kävelykepin hennosti kopahdellessa oleskeluhuoneen ikkunaan. Ja koputtelija oli tietenkin kukas muukaan kuin Sherlock Holmes. Hämmästyneenä Watson avasi ikkunan, jotta etsivä voisi kömpiä siitä sisään.

“Etkö voisi kerrankin käyttää ovea? Niin kuin normaalit ihmiset?”

“Uskon, että minua varjostetaan. Olen todella pahoillani, että myöhästyin, rakas Watson.. Mutta minua tosiaan on varjostettu koko päivä. Tässä. Tämä on sille otukselle.”

Holmes tyrkkäsi pienen paketin Watsonille.

“Tarkoitat varmaan Jenniferille?”

“Niin, niin… Sitähän minä sanoinkin.”

Rinnassaan ylpeä tunne, Watson asteli pöyhkeilevänä ruokasaliin Holmes peräsään. Mary ja Kate keskeyttivät juoruilunsa. Heistä ensimmäinen näytti jokseenkin pettyneeltä.

“Mary, kasto kuka päätti liittyä seuraamme. Ja hän toi Jennylle lahjan”, Watson sanoi leveä hymy kasvoillaan. Mary puolestaan väläytti nopean tekohymyn. Holmes istahti pöytään, ja nappasi itselleen lautasen sekä ruokaa sen täytteeksi. Ja näin ruokailu sujui mutkitta loppuun asti. Tämän jälkeen seurue päätti siirtyä oleskeluhuoneeseen katsomaan Holmesin tuomaa lahjaa.

“Hm.. Se on.. Upea. Kiitos”, Watson sanoi käännellen esinettä kädessään. Hän asetti sen hetken ajan päästä hieman sivummalle, jotta muut olisivat voineet tarkastella sitä. Mary puolestaan päätti pysyä tuosta oudosta esineestä kaukana, ettei joutuisi jossain vaiheessa esittämään kysymystä: Mikä ihme tuo on?

“Herra Holmes, olette siis päättäneet ottaa kummin tehtävät vastaan?.. Viimeinkin.”

“Rouva on täysin oikeassa.”

“Ja uskot olevasi siihen kykenevä?”

“Tiedettävästi.”

“Miten ajattelit osallistua tyttäremme elämään?”

“Mary!” John totesi topakasti, rauhoittui hieman ja jatkoi; “nukuttaisitko Jennyn?”

“Miksemme antaisi herra etsivän tehdä sitä? Hän on niin innokaskin.”

Kaikki katsahtivat Holmesiin, joka kohautti harteitaan. Hän nousi ja asteli hitaasti lattialla istuvan tytön luo. Kaksikon katseet kohtasivat ja he jäivät tuijottamaan toisiaan hiljaisuuden samalla laskeutuessa huoneeseen.

Yhtäkkiä Holmes käännähti todeten:
“Minun on mentävä. Kiitän mukavasta illallisesta.”

Ja sen sanottuaan, Sherlock Holmes lähti samaa reittiä mitä oli tullutkin, jättäen peräänsä kaksi erittäin hämmentynyttä naista, hieman pettyneen miehen ja väsyneen pienen tytön.

“Ehkä minunkin on lähdettävä”, Kate totesi. “Mutta taidan käyttää ovea..”

 ~

Sinä iltana John ja Mary menivät vaitonaisena nukkumaan. He eivät puhuneet illan tapahtumista sanallakaan edes seuraavana aamuna. Kaksikko suoritti tavalliset rutiininsa, pukivat, söivät sekä puettivat ja syöttivät lapsen. Mary suukotti miestään poskelle, tämän lähtiessä töihin ja jäi viettämään päiväänsä Jenniferin seuraan.

Päivä kului normaalisti. John Watsonilla oli tavallinen määrä asiakkaita, kuka mikäkin vaiva riesanaan. Mary sekä Jennifer Watson puolestaan rakensivat ensin tornin rakennuspalikoista, kävivät sitten ulkona, kunnes tulivat takaisin kotiin odottelemaan tohtorin paluuta.

Laittaessaan tytärtään päiväunille, Mary Watsonin yli tulvahti sellainen raivonpuuska, ettei moista oltu koskaan ennen nähty. Ja kun onnettoman tiedoton John Watson palasi kotiin tylsän työpäivän jälkeen, sai hän kuulla kunniansa.

“John Hamish Watson.”

Mary seisoi eteisessä kädet puuskassa. Watson riisui hämmentyneenä takkinsa sekä hattunsa ja ripusti ne naulakkoon. Lääkärin laukkunsa hän asetti sille tarkoitetulle paikalle.

“Eilinen oli katastrofi.”

“En sanoisi ihan niin, Mary-kulta.”

“Holmes oli pöyristyttävä!”

“Hän ei tehnyt mitään.”

“Niin juuri! Hän ei ikinä tee mitään! Sinä teet hänelle kaiken. Olet kuin mikäkin kynnysmatto!”

“Tuo alkaa olla jo kohtuutonta.”

Mary lysähti sohvalle, haudaten kasvot käsiinsä.

“Meillä on teatteri tänä iltana”, Watson sanoi kylmästi, vaikka tunsikin iljettävän piston sydämessään. “Muista valmistautua siihen.”

~

Rouva Hudson oli ylpeä skotlantilaisnainen. Hän oli asunut Lontoossa jo monta vuotta, mutta vain murto-osan siitä oli nainen viettänyt Baker Streetillä. Vuokralaisena hänellä oli omituinen etsivä, Sherlock Holmes. Vaikka rouva Hudson alkoi jo suuriltaosin tottua tuon miehen outoihin tapoihin sekä pelottaviin vieraisiin, osasi etsivä silti päivä päivältä yllättää yhtä enemmän.

Rouva Hudson oli silloin hyvällä tuulella. Hän asteli kevein askelin yläkertaan, viltti ja muutama lelunpahanen kainalossaan. Koputtaessaan oveen, sen toiselta puolen kuului tavallinen tympeä murahdus:
“Sisään!”

“Herra Holmes, toin viltin ja muutaman lelun… Ovathan nämä vanhoja, mutta kelvatkoon nyt tämän kerran.”

Rouva Hudson levitti viltin takan eteen, kahden nojatuolin väliin ja asetti nallet ja nuket sen päälle. Holmes kyhjötti tuolissa, jonka oli raahannut ikkunan eteen. Tuosta pölyn peittämästä ikkunasta mies katseli utuisilla silmillään Baker Streetillä kulkevia ihmisiä.

“Olette varmasti innoissanne, herra.. Ettekö olekin?”

“Miksi olisin?”

“Tohtori antaa teille suuren vastuun tuodessaan tyttärensä hoitoosi illaksi.”

“Niin”, Holmes totesi vaitonaisena, vilkaisi rouva Hudsoniin ja käänsi katseensa sitten takaisin ulos. Tuossa katseessa taloudenhoitaja oli nähnyt jotain, mitä ei ollut tunnistanut, eikä sen vuoksi osannut tulkita.

“Onko jokin hullusti, sir?”

“Uskon, etteivät he tule tänään. Jos se on Marystä kiinni, lapsi pysyy minusta mahdollisimman kaukana.. Ehkä se on vain hyväksi..”

Rouva Hudson ei tiennyt mitä sanoa. Aivan kuin hän olisi aistinut pettymyksen Holmesin sanoissa. Mutta ennen kuin nainen kerkesi edes avata suutaan, oli etsivä jälleen oma itsensä.

“Vieläkö te olette siinä? Kadotkaa, olkaa hyvä!”

~

“Mary, oletko valmis?”

John Watson kurkisti makuuhuoneen ovesta. Hänen vaimonsa istui sängyllä Jennifer sylisään. Mies ja nainen katsoivat toisiaan nopeasti.

“Rakkain, onko jokin vialla?”

“Oi, John.. Minua pelottaa.”

John Watson kiiruhti vaimonsa luo ja huomasi tämän tärisevän. Vahvoilla käsillään, mies sulki naisen syleilyynsä. Jennifer ei näyttänyt välittävän, vaan jatkoi iloista jokelteluaan.

“Sinulla ei ole mitään pelättävää. Nyt meidän on vietävä Jenny Holmesille tai myöhästymme näytöksestä.”

Mary mulkaisi miestään ihmeissään. Nainen laski tyttärensä lattialle ja irrottautui sitten paremmin vieressään istuvan otteesta. John Watson kurtisti kulmiaan.

“Jennifer ei ole missään nimessä menossa Holmesille täksi illaksi. Kuinka edes saatoit kuvitella sellaista?”

“Mutta, rakas.. Olen sopinut asiasta jo Holmesin kanssa.”

“Muttet minun?..”

“Ajattelin, että se olisi sinulle yhdentekevää.”

“Yhdentekevää?!” Mary huusi kimpaantuneena, ponkaisten ylös vuoteelta. Hän käveli tarmokkaasti huoneen toiseen päähän ja heitti ensimmäisen käteensä osuvan esineen maahan. “Se ei todellakaan ole yhdentekevää, missä lapseni on hoidossa!”

“Lapsesi? Sinun lapsesi?” John Watson henkäisi hämmentyneenä.

“Minun lapseni. Minä kannoin häntä sisälläni yhdeksän kuukautta! Sinä et osaa arvata, millaista tuskaa olen joutunut kokemaan synnytyksen jälkeen! Pelkoa, ahdistusta. Entä jos yhden kerran käännän selkäni ja hänelle tapahtuu jotain?! Se olisi minun syytäni. Minun.”

“Mary.. Sinä et taida itse nyt aivan ymmärtää, millaista tuskaa minä koin kolme vuotta, kun Holmes oli poissa. Kolme vuotta! Ja kun hän kerrankin on tullut takaisin, haluan hänen olevan osa elämääni.”

“Syytätkö sinä minua siitä, että idiootti ystäväsi oli ‘kuolleena’ kolme vuotta? Pyysinkö minä häntä olemaan vaiti? Kertomatta sinulle totuutta? En!”

“Mary. Kyse ei ole siitä..”

“Mistä sitten? Annat hänelle anteeksi, vaikka hän oli se joka sinua satutti! Ja nyt vierität kaiken minun niskaani! Häpeäisit edes.”

John Watson nousi sängyltä ja harppoi pitkin askelin vaimonsa luo. Vaikka nainen yritti sinnikkäästi estellä, mies sulki hänen jälleen lämpimään syleilyynsä. Mary purskahti onnettomaan itkuun, painautuen yhä tiukemmin miestään vasten.

“Mary, rakkaimpani.. Olen pahoillani. En halua lisätä tuskaasi. Tehdään niin kuin haluat ja viedään Jenny vaikkapa Katelle. Hän varmasti ilahtuu.”

“Kiitos, John”, Mary totesi hiljaa.

~

Mary sekä John Watson saapuivat teatterille miltein kymmenen minuuttia myöhässä. Tohtori pyysi vaimoaan odottamaan ulkopuolella sillä välin kun hän itse kävisi tiedustelemassa, olisiko enää mahdollista päästä katsomaan esitystä. Mary värisi kylmässä tuulessa, katsellen rauhattomana ympärilleen. Kadut olivat autiot, lukuun ottamatta erästä kulkuria sekä kaukana pälyilevää poliisia.

“Olisiko rouvalla antaa rahaa köyhälle miehelle?” räsyinen kulkuri kysyi päästyään Maryn kohdalle. Miehen hampaat olivat puoliksi pudonneet ja toiset puolet haisivat kuolleelle eläimelle. Hänen kasvonsa olivat vääntyneet sekä vasemmasta korvasta puuttui palanen.

“Ei ole”, Mary totesi nopeasti, toivoen miehen tällä kaikkoavan.

“Älkää huijatko”, kulkuri sanoi nauraen. “Varmasti teillä on jotain tuolla nätissä laukussanne.”

“Ei ole, vannon!” Mary alkoi jo hermostua, sillä John ei ollut vielä palannut, eikä poliisiakaan enää näkynyt lähistöllä.

“Miksi sitten noin hermostutte? Taidatte salata jotain?”

Kulkurin asenne, iloisesta huolettomasta veikosta, alkoi pikku hiljaa muuttua. Hänen kulmansa kurtistuivat ja suu vetäytyi viivaksi. Ennen kuin Mary kerkesi aavistaakaan, mies oli vetänyt puukon taskustaan, iskien sen suoraan naisen vatsaan. Rouva Watsonin lyyhistyessä maahan, kulkuri nappasi laukun ja pinkaisi nopeaan juoksuun.

Juuri silloin John Watson oli astunut teatterin ovista ja nähnyt valtavan surunäytelmän edessään.

“Mary!”



A/N: Kommenttia? <:

Prunelli

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #2 : 04.03.2010 12:22:39 »
Aargh! Jäi jännään kohtaan! :D

Ensimäinen Sherlock Holmes ficci, minkä olen lukenut, ja se sai minut kiinnostumaan tästä tarinasta! :) Juoni eteni sopivaa vauhtia, ja osaat kirjoittaa todella hienosti!!! Kirjoitusvirheitäkään en huomannut! Jatkoa! xD

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #3 : 04.03.2010 13:38:13 »
Varsin hurmaava ficci! Tykkään niin sinun kirjoitustyylistäsi :) Olet onnistunut jälleen toteuttamaan toiveeni todella hyvin, mahtavaa!

Lainaus
“Uskon, että minua varjostetaan. Olen todella pahoillani, että myöhästyin, rakas Watson.. Mutta minua tosiaan on varjostettu koko päivä. Tässä. Tämä on sille otukselle.”

Holmes tyrkkäsi pienen paketin Watsonille.

“Tarkoitat varmaan Jenniferille?”

“Niin, niin… Sitähän minä sanoinkin.”
Otus ^^

Tämä jäi niin jännään kohtaan, hihii, en malta odottaa. Oli kyllä hieman harmillista että Jenny ei päässyt Sherlockin hoitoon ainakaan vielä... Kyllä Sherlock vielä sulaa ja ihastuu tyttöseen, olen niin varma, viimeistään pakon edessä!

Kiitos, jatkoa!

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #4 : 06.03.2010 10:36:12 »
Prunelli, mukavaa, että eksyit Holmes-ficcien pariin ;D. Kiitos kommentistasi!

Milgia, mahtavaa, että tykkäät! *w* Kyllä se Holmes pääsee pian hoitamaan Jennyä ihan yllinkyllin ja siitä tuleeki sitten hauskaa! Muhahah. Mutta joo, kiitos todella paljon kommentistasi! <:

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #5 : 07.03.2010 19:21:39 »
Lueskelin ficcei ja tää osu silmään! Sherlock Holmesin ficit on parhaita! ;D Toivon että jatkoo tulis.

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #6 : 20.03.2010 18:20:00 »
Kiitos kommentistasi, ssenja-! ^^


~ 3.luku ~

Sherlock Holmes havahtui siihen tietoisuuteen, että oli nukahtanut poski vasten kylmää ikkunaruutua. Hän hieroi kovakouraisesti väsyneitä silmiään, joilla sitten katseli hajamielisesti ympärilleen. Yhtäkkiä jokin outo ajatus iskin miehen päähän.

“Watson!” Holmes huudahti, ylös tuolista pompahtaen. Juuri silloin ovikello kilahti heleästi. Koska etsivä oli jo ylhäällä, hän kiiruhti nopeasti ulko-ovelle, että kerkeäisi sinne ennen taloudenhoitajaa.

Ulkona oli alkanut sataa, ja oven takaa löytyi siitä kastunut John Watson.

“Hän on poissa”, Watson sanoi ontosti, tyhjä katse eteenpäin suunnattuna.

“Kuka?”

“Mary… Hän on kuollut.”

~

“Mary!”

Watson juoksi maassa makaavan vaimonsa luo, nostaen tämän hellästi syleilyynsä. Nainen tärisi kalpeana, kohottaen käsiään miestä kohti.

“John..”

“Mary, ole huoleti, kaikki järjestyy.”

“Pidä huoli Jenniferistä..”

“Mitä sinä hassuttelet? Olethan sinäkin.. Mary.. olethan sinäkin pitämässä hänestä huolta.”

Se hetki kesti ikuisuuden. Yhden ihmisen elämän verran. Kun mies ja nainen katsoivat toisiaan kyyneleittensä läpi, maailma sumeni heidän ympäriltään. Maryn käsi löysi tiensä miehensä kasvoille, pyyhkien pois siellä vaellelleet kyyneleet. John kurottautui suutelemaan vaimoaan hellästi huulille, vannoen sen jälkeen, että kaikki kääntyisi vielä hyväksi. Mies kuitenkin tiesi valehtelevansa.


~

“Jos voisin viettää täällä jonkin aikaa? Haen Jenniferin huomenna ja..”

Watson istui omalla nojatuolillaan. Holmes oli herättänyt taloudenhoitajan, joka oli harmissaan noussut vuoteen lämmöstä laittamaan takkaan tulta. Kuullessaan John Watsonin onnettomasta illasta, rouva Hudson sanoi muutaman sanan lohduttaakseen miestä, ennen kuin nainen häädettiin huoneesta.

“Voit asua vanhassa huoneessasi, kuomaseni”, Holmes totesi. Hetken aikaa etsivä seisoi paikallaan, pyörittäen silmiään ja miettien mahdollisimman hyvää, tilanteeseen sopivaa repliikkiä. Jostain syystä sitä ei kuitenkaan tullut.

Watson oli hiljaa. Hänen katseensa oli suunnattu eteenpäin, Holmesin tuoliin, muttei mies sitä oikeastaan edes katsonut. Oli kuin tuo harmaa olento olisi jäätynyt miljoonia vuosia sitten kyseiseen asentoon ja nyt se oltaisiin löydetty.

Se yö kului hitaasti. John Watson tuskin kertaakaan liikahti paikaltaan. Holmes puolestaan ravasi edestakaisin huoneessa, välillä ulos kadulle tiiraillen. Rouva Hudson oli heistä ainoa, joka oli jälleen nukahtanut autuaasti sängynpohjalleen.

“Miten minä pärjään?” Watson yllättäen huokaisi oltuaan kohtuullisen kauan hiljakseen. “Miten pärjään pienen lapsen kanssa?”

Holmes haroi leukaansa. Hän istui ruokapöydän ääressä, selaillen vanhoja henkilötiedostoja. Etsivä oli jumittunut pitkäksi aikaa Irene Adlerin sivun kohdalle, kunnes Watson oli palauttanut hänet takaisin maanpinnalle.

“Onhan sinulla sentään mi.. tarkoitan rouva Hudson apunasi”, Sherlock Holmes totesi, vilkaisi Watsonia ja painoi sitten katseensa takaisin edessään lojuvaan vihkoseen.

“Ei se ole sama asia… Jenny tarvitsee äitiään. Minä tarvitsen vaimoni.”

Watson käpertyi pieneksi keräksi nojatuoliin, niin että miltein katosi siihen. Holmes ei osannut sanoa sanaakaan, eikä sen koommin tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä. Olisiko häneltä sopivaa löntystää ystävänsä luo ja taputtaa häntä toverillisesti olkapäälle ja todeta miehisen möreällä äänellä:
“Älä suotta sure, kuomaseni. Kuka nyt naista kaipaa?”
Mutta Holmes pysyi paikallaan.

~

“Holmes, sinun täytyy! Kun rouva Hudson on poissa, Jenniferiä ei vahdi kukaan. En voi ottaa häntä mukaani.”

John Watson puki kiireellisesti vaatteita eteisessä. Hän sekä Jennifer olivat asuneet Baker Streetin asunnossa 221B milteipä viikon ja nyt tohtorin oli aika matkustaa Maryn vanhempien luokse puhumaan hautajaisista. Koska matkasta tulisi pitkä ja uuvuttava, mies ei halunnut ottaa tytärtään mukaan.

Watson pysähtyi hetkeksi. Hän nosti katseensa edessään seisovaan Holmesiin. Pitkään he katsoivat toisiaan syvälle silmiin kuin olisivat yrittäneet lukea toinen toisensa ajatuksia. Tuo hetki oli lyhyt.

“Minun on mentävä”, John Watson totesi. “Siirrä Jennyn sänky huoneeseesi ja pöydällä on lista tärkeistä asioista ja.. No, lähetä sähkösanoma, jos et pärjää.”

Ja sitten John Watson oli poissa.

Sherlock Holmes seisoi pitkään oven takana. Hän katsoi tuota puista levyä edessään intensiivisesti, odottaen sen avautuvan ja Watsonin ryntäävän takaisin. Mutta näin ei tapahtunut, eikä tulisi tapahtumaan, kyllä Holmes sen tiesi. Ja viimeistään silloin kun yläkerrasta alkoi kuulua epämääräistä meteliä, etsivä jätti vahtipaikkansa ja suuntasi tiensä äänen suuntaan. Pieni paholainen, Jennifer, istui keskellä oleskeluhuonetta retuuttaen käsissään kaikkea sitä, mikä sattui hänen eteen osumaan. Kun tyttö huomasi nojatuolilla lepäävän viulun, hänen katseensa syttyi tavalla, jolloin Holmes ymmärsi arvotavaransa olevan hyvin suuressa vaarassa.

Sherlock Holmes hypähti ketterästi sohvan yli ja tupsahti juuri Jenniferin eteen, ennen kuin tämä ehti pienillä kätösillään hipaisemaankaan tuon upeasti muotoillun esineen pintaa.

“Minun!” Holmes murahti. “Et koske.”

Jennifer Watson pysähtyi. Hän pyllähti lattialle, suuret silmät tarkkaillen edessään kyykistelevää miestä. Hetken kaikki tuntui olevan kunnossa, kunnes tyttö parahti uskomattoman äänekkääseen itkuun.

“Ei, älä..”, Holmes sanoi hätääntyneenä. Hän katsoi ympärilleen jos löytäisi jostain pakotien. Koska rouva Hudson oli poissa, oli miehen pärjättävä omilla neuvoillaan. Keksimättä oikeastaan mitään kovin järkevää, Holmes kirmaisi pöydän luo, kiskaisi sen päällä olleen pöytäliinan ja heitti sen itkevän lapsen päälle. Se mitä ei näe, ei voi satuttaa, tai jotain sinne päin. Itku loppui hetkessä. Ihmeissään Jennifer tutkaili yllensä lentänyttä liinaa. Holmes huokaisi äänekkäästi lysähtäen pöydän ääressä olevalle tuolille, jossa tohtori Watson yleensä istui. Seuraavista päivistä tulisi pitkiä, uuvuttavia ja ylitsepääsemättömän vaikeita jopa etsivänero Sherlock Holmesille.

~

Seuraava aamu ei olisi voinut alkaa huonommin. Jennifer oli päättänyt olla vastaan kaikessa. Pukemisessa, syömisessä sekä paikallaan olemisessa. Sherlock Holmes oli yleensä erittäin pitkäpinnainen mies, mutta nyt hänen hermonsa olivat todellisessa koetuksessa. Etsivä ei pystynyt keskittymään kemiallisiin kokeisiinsa, jotka olisi sinä päivänä halunnut saada suoritetuksi. Koska mitään ei näyttänyt olevan tehtävissä, Sherlock Holmes kaappasi tytön kainaloonsa, kiikutti tämän eteiseen ja nakkasi vaunuihin.

“Hirviö, me lähdemme nyt ulos.”

Aurinko paistoi kirkkaan siniseltä taivaalta, jonka kannella ei yksikään pilvenhattara näyttänyt sinä päivänä viihtyvän. Ihmiset olivat löytäneet tiensä ulos kauniin päivän kunniaksi, ja pörräsivät ympäriinsä kuin mehiläiset kukkasen kimpussa. Holmes oli tapansa mukaan pukeutunut mustaan, pitkä, kopea silinteri tyylikkäästi päähänsä asetettuna sekä kävelykepin laiskasti roikkuessa hänen käsipuolessaan. Jennifer istui nätisti vaunussa, suurilla silmillään ympäristöään innoissaan tarkkaillen.

Holmes ja nuori Watson olivat kerenneet kävellä muutaman korttelin verran, kun yllättäen ensimmäiseksi mainittu kuulin jonkun kutsuvan häntä.

“Herra Holmes! Herra Holmes!”

Erään lihakauppiaan puolisokea poika rymisteli väenpaljoudesta Holmesin luokse. Poika tasasi hetken hengitystään ja ojensi sitten etsivälle lapun. Huteralla käsialalla kirjoitettu viesti oli Lestradelta.

“Kiitos, ystäväiseni”, Holmes totesi, ojensi nuorukaiselle muutaman kolikon ja huitoi tämän sitten matkoihinsa, lukien samalla Lestraden kirjoittamaa lappua. Ei jäänyt epäilykseksikään, että jossain oli tapahtunut murha. Ja vaikka Lestrade kuinka yritti vähätellä, ei viestistä voinut olla huomaamatta tapauksen oleva kinkkinen ja juuri sopiva Sherlock Holmesille.

“Suunnitelmiin tuli muutos”, Holmes totesi Jenniferille. “Et ole ehkä tohtorin veroinen, mutta saat luvan kelvata.”



A/N: Viimein! Huoh. No ei tämä kovin ihmeellinen ollut, mutta jotain edes..

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #7 : 21.03.2010 11:19:51 »
Päivän piriste, viikonlopun piriste. Odotukseni palkittiin, hienoa :D Olen kärsimättömänä kä'ynyt joka päivä vähintään kerran kurkkaamassa onko tänne saapunut jatkoa, ja nyt oli :D

Mahtava luku, Watson onneksi osasi olla sen verran jääräpäinen että sai Sherlockin hoitamaan Jenniferiä<3 Oli aika metka, voin hyvin kuvitella tuon kaiken mitä Sherlock yrittää hätätilassa tehdä jotta lapsi ei huutaisi <3 etenkin tuo kärsivällisyys, liinan heitto ja sitten tuo Hirviö, nyt mennään ulos :D Mahtavia.

Minä niin tykkään sinun ficeistäsi, osaat niin mahtavasti kirjoittaa Sherlockia ettei mitään rajaa.

Lainaus
“Suunnitelmiin tuli muutos”, Holmes totesi Jenniferille. “Et ole ehkä tohtorin veroinen, mutta saat luvan kelvata.”
Sherlock alkaa heltyä Jenniferille ;) vihdoin <3 mitähän tästä mahtaa seurata, jotain oikein kutkuttavaa kun Jenny tylsistyy?

Lisää jatkoa :)

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #8 : 25.03.2010 11:32:20 »
Milgia, kiitos jälleen kerran ihanasta kommentista! Mukava, että jaksat tykätä, vaikka itse suorastaan inhosin tuota kappaletta :'D. Mulla meni siinä niin kauan aikaa ja olen pahoillani. Piti keskittyä kirjotuksiin, eikä muutenkaa oikeen inspannu.  Muaa. Mutta jos nyt vaikka jaksaisin taas keskittyä vähän enemmä ku on lomaa :D. Ihan for real!



~ 4.luku ~

Rikospaikka oli lähellä, joten Holmes oli siellä alta aikayksikön. Lestrade oli ovella häntä odottamassa ja hämmästyi kovasti nähdessään lastenrattaat ja niissä olevan lapsen.

“En tiennytkään, että olet saanut lapsen”, Lestrade totesi. “Hän näyttää aika normaalilta.”

“Tämä?” Holmes ihmetteli katsoen Jenniferiin. “Hän on Watsonin.”

“Ah! Kuulin tohtorista, suruvalitteluni hänelle. Missä mies luuhaa?”

“Lähti hautajaisiin, viipynee muutaman päivän.”

Lestrade nyökkäsi, katsahti jälleen tyttöä ja kääntyi sitten etsivän puoleen. Kolmikko asteli sisälle rakennukseen. Eteisessä oleva poliisi sai työkseen vahtia Jenniferiä sillä välin kun tarkastaja Lestrade sekä etsivä Holmes tutkailivat ympäristöä.

“Mitä täällä on tapahtunut, Lestrade?”

Kaksi miestä seisoi kaaoksen vallassa olevassa työhuoneessa.

“Herra Rochers löydettiin kuolleena tunti sitten. Epäilisin ryöstömurhaa. Näillä alueilla on rosvoja nähty jo jonkin aikaa.”

Sherlock Holmes tarkkaili kiinnostuneena huonetta. Siellä oli yksi ainoa ikkuna, joka osoitti takapihalle päin. Ulkopuolisen olisi helppo livahtaa kenenkään huomaamatta taloon. Mutta jokin ei näyttänyt täsmäävän kokonaisuudessa. Etsivä puikkelehti ikkunan luokse. Varas oli näemmä lyönyt nyrkillään ikkunan rikki, jotta voisi kurottautua avaamaan sen salvastaan.

“Lestrade, jos rikkoisitte ikkunan ulkopuolelta, lasinsiruthan tulisivat sisäpuolelle. Eikö vain?”

“Olette oikeassa herra Holmes… Mutta onko sillä jotakin merkitystä?”

“Tietenkin. Nähkääs, tarkastaja hyvä, ei lasinsiruja”, Holmes totesi. Hän osoitti kävelykepillään lattiaa ikkunan alla.

“Ehkä murtautuja siivosi ne lähdettyään?”

“Ette usko tuota itsekään.”

Lestrade hiljeni ja Holmes jatkoi tutkimistaan.

“Huomaatko miten järjestelmällinen varkaamme on ollut. Kuin hän olisi tarkalleen suunnitellut, mitkä kaapit avata ja mitkä ei.”

“Ehkä hän tiesi, missä arvotavaroita säilytettiin?”

“Ei. Tämä varas on joko todellinen amatööri, tai.. ei varas ollenkaan!”

Lestrade katsoi Holmesia kummastuneena.

“Ei varas ollenkaan?”

“Näetkös tämän Anubis -patsaan? Se on virheellinen. Huomaat varmaan, ettei toista silmää ole maalattu. Siten se on arvokas. Ja minä kysyn, miksei varas ottanut sitä mukaansa?”

Lestrade kohautti harteitaan.

“Tämä on epäilemättä sisäpiirimurha! Joku tässä talossa on syyllinen. Oletan, että ulkona seisonut nuorimies oli edesmenneen herra Rochersin poika? Ah! Tietenkin. Ja hänen vierellään seissyt nainen on epäilemättä rouva Rochers.. Huomasitko naarmut pojan kädessä?.. Pelon, mutta tietynlaisen huojennuksen naisen kasvoilla? Huomaat myös tuossa nurkassa olevan viinakaapin. Loppu tarinasta tulisi olla kovin selkeä.”

“Öh..”

Lestrade seisoi suu auki paikallaan, osaamatta sanoa mitään. Hän yritti parhaansa mukaan järjestellä kuulemaansa tietoa yhdeksi kokonaiseksi pötköksi, mutta joka kerta mies kadotti ajatuksensa johonkin. Holmes virnisti.

“Mies oli siis kova juomaan..”, Lestrade aloitti. Hän katsoi Holmesia varmistaakseen olevansa oikeilla jäljillä. Kun etsivä nyökkäsi, tarkastaja jatkoi:
“Ja mitä luultavammin väkivaltainen juotuaan. Vaimo ja lapsi joutuivat väkivallan uhreiksi ja eräänä päivänä he kyllästyvät mieheen ja tappavat tämän. Hädissään he kehittävät tämän.. teatterin!”

“Mahtavaa, Lestrade! Jälleen yksi sulka hattuunne! Mutta emme voi syyttää viattomia. Paha saa aina palkkansa.” Sherlock Holmes hymyili ja nosti hattuaan. “Hyvää päivän jatkoa.”

Holmes marssi ulos huoneesta, Lestrade visusti kannoillaan. Kun kaksikko saapui eteiseen, Jenniferiä vahtinut poliisikokelas oli nukahtanut vartiopaikalleen, eikä tyttöä näkynyt lähimaillakaan.

“Missä se.. se olento on?”

Lestrade potki nukkuvan poliisin hereille ja tivasi tältä minne hän oli mahtanut pienen tytön piilottaa. Häpeissään nuoren poliisin oli tunnustettava, ettei ollut yhtään varma minne pieni riiviö oli mennyt.

“Suljin silmäni hetkeksi. Taisinkin nukahtaa. Sir, olen todella pahoillani.”

Koska ulko-ovi oli auki, Lestrade sekä poliisikokelas kirmasivat etsimään tyttöä ulkoa, Holmesin puolestaan jäädessä sisälle. Auriko oli liian kuuma sinä päivänä. Hän katseli rauhallisena ympärilleen, miettien minne itse lähtisi jos olisi tylsistynyt pieni tyttönen. Ainoa ongelma oli se, ettei Holmes koskaan ole ollut tyttö taikka lapsena ollessaan kovinkaan tylsistynyt.

Hetken paikallaan seistyään, mies kuuli jostain hentoa sirkutusta. Jossain päin taloa lauloi kanarialintu häkissään. Ehkäpä jopa tarkastaja Lestrade olisi osannut sanoa, että tämä oli juuri se, mikä oli pienen tytön uteliaisuuden herättänyt. Niinpä Sherlock Holmes lähti kulkemaan äänen suuntaan, eikä mennyt kauaa kun mies löysi linnun häkistään ja Jenniferin istumassa lattialla sitä ihastelemassa.

“Intu.”

Holmes kyykistyi Jenniferin viereen.

“Tiedät kaiketi, ettei karkaaminen ole kovin soveliasta?”

“Intu.”

“Noniin neitiseni, tulehan. Meidän työmme on ohi tältä päivältä.”

“Iti.”

“Iti? Tarkoitatko isiä?”

Jennifer osoitti huoneessa olevan tuolin selkänojalla lepäävää stetoskooppia.

“Iti.”

“Ah.. Aivan. Taidat ikävöidä tohtoria… Niin minäkin.”

~

Matka takaisin Baker Streetille oli yllättävän pitkä. Ensinnäkin Jennifer ei enää halunnut istua rattaissa ja toiseksi jokainen pienikin asia, mikä vaikutti vähänkin mielenkiintoiselta, sai tytön huomion moneksi minuutiksi. Ympärillä kävelevät ihmiset katselivat huvittuneena Holmesin yrittäessä saada Jenniferiä lopettamaan kulkukissan silittämisen ja jatkamaan matkaa.

“Kitta! Kitta!”

“Tiedätkö mitä kaikkea tuossa otuksessa on? Punkkeja.. Täitä.. Jatkanko?”

“KITTA!”

Lopulta kun he olivat päässeet jatkamaan matkaa, Holmes ajatteli hetken ajan heidän pääsevän kotiin vielä sen päivän aikana. Kunnes oli jäätävä ruokkimaan sorsia. Jennifer oli nostanut ilmoille niin kovan metelin, ettei asiaa voinut sivuuttaa noin vain. Niinpä Holmes ripeästi osti muutaman pullan, joita hän sitten murusti tytön kanssa nälkäisille siipiveikoille. Kaksikon istuessa harmahtavalla penkillä, sorsien ympäröimänä, Sherlock Holmes sai sisälleen hyvin oudon tunteen. Sellaisen, jota hän ei ollut kokenut koskaan ennen. Aluksi mies oli varma, että oli tulossa sairaaksi. Mutta katsoessaan yhä uudestaan ja uudestaan vieressään istuvaa tyttöä, tajusi etsivä, ettei kyse ollu sairaudesta. Kyse oli jotain vielä vakavampaa.

Ilta-aurinko värjäsi taivaan punaisella, kun Sherlock Holmes ja Jennifer vihdoin laahustivat Baker Streetin suojaan. Eteisessä etsivä sai ilokseen huomata Watsonin palanneen, sillä hänen takkinsa sekä hattunsa olivat naulakossa. Holmes nappasi väsyneen tytön syliinsä ja kipusi portaat ylös.

Mutta tohtori Watson ei ollut oleskeluhuoneessa. Niinpä Holmes kapusi vielä yhdet portaat ylös. Hän näki lattialla muutaman kuraisen jalanjäljen, josta saattoi päätellä tohtorin kävelleen siitä hetki sitten.
“Tohtori on mennyt huoneeseensa piiloon”, Holmes totesi, vaikkei ollut varma puhuiko enemminkin itselleen kuin Jenniferille.

Holmes koputti oveen.

Ei vastausta.

Holmes kokeili ovenripaa, mutta se ei vääntynyt. Joku oli lukinnut oven toiselta puolelta. Niinpä etsivä koputti uudestaan. Tällä kertaa hieman vaativammin kuin aikaisemmin. Mutta mitään ei kuulunut.

“Watson, tiedän sinun olevan siellä. Avaa ovi.”

Holmes istahti lattialle oven viereen ja Jennifer käpertyi väsyneenä hänen syliinsä. Etsivä haukotteli, yrittäen pitää väsyneitä silmiään auki. Hän oli varma, että Watson tulisi pian avaamaan oven.

Ja siihen kaksikko nukahti.



A/N: *zzzZZZzzzZzz*
« Viimeksi muokattu: 28.03.2010 16:15:17 kirjoittanut Penber »

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #9 : 27.03.2010 16:25:07 »
Mahtavaa! Voisin lainata täsät luvusta vaikka mitä kohtia, varsin suloisia ja huvittavia :D <3
Lainaus
“En tiennytkään, että olet saanut lapsen”, Lestrade totesi. “Hän näyttää aika normaalilta.”

“Tämä?” Holmes ihmetteli katsoen Jenniferiin. “Hän on Watsonin.”
Ihana, miten minusta tuntui että Sherlockin ajattelutyö tehostui pikkusintin ollessa mukana, ehkei mies olisi halunnut päästä tätä silmistään ja ratkaisi siksi niin nopsaan?
Lainaus
“Iti.”

“Iti? Tarkoitatko isiä?”

Jennifer osoitti huoneessa olevan tuolin selkänojalla lepäävää stetoskooppia.

“Iti.”

“Ah.. Aivan. Taidat ikävöidä tohtoria… Niin minäkin.”
Suloista <3 Osaat pitää hyvin juonta yllä, sekä teksti pysyy mielenkiintoisena. Aivan mahtavaa! En osaa kuin kehua.

Lainaus
Kaksikon istuessa harmahtavalla penkillä, sorsien ympäröimänä, Sherlock Holmes sai sisälleen hyvin oudon tunteen. Sellaisen, jota hän ei ollut kokenut koskaan ennen. Aluksi mies oli varma, että oli tulossa sairaaksi. Mutta katsoessaan yhä uudestaan ja uudestaan vieressään istuvaa tyttöä, tajusi etsivä, ettei kyse ollu sairaudesta. Kyse oli jostain vielä vakavammasta.
Jotain vielä vakavampaa ^^ hehee.

En malta odottaa jatkoa, siihen kun Watson palaa ja nähdään herran hämmästys kuinka hyvin Holmes ja Sintti tulevat toimeen keskenään! Tyksin kovasti<3 Ja näköjään taas ainut kommentoija ^^

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

saraj-

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #10 : 27.03.2010 20:17:57 »
Oi, taas jatkoa, kivaa :)

Tykkään kovasti ficistä, sopivan hauska ja sopivan vakava ;D
Hahmot ovat kivoja ja juoni etenee mukavasti.  Minulle sopisi pidemmätkin luvut mieluusti, vaikka eivät ne nytkään mitään lyhyitä ole..
Kumpa Watson tulisi pian taas mukaan kuvioihin, hän on lepparini<3 (Tarkoitan siis isä-Watsonia, en Holmesin tämän hetkistä pientä kolleegaa :D)

Kiitos ficistä, se piristää minua aina! :P

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #11 : 28.03.2010 22:43:39 »
Milgia & saraj- : Kiitos kommenteistanne! (: Arvostan niitä suuresti.


~ 5.luku ~

“Miten niin hän ei ole tullut ulos huoneestaan kahteen päivään?”

“Mm. Vaikka sillä, että hän ei ole aukaissut ovea?”

Rouva Hudsonin palatessa Baker Streetin asunnolle 221B, näytti tilanne todellakin tarvitsevan hänen apuaan. Koko huoneisto oli valtavan kaaoksen armoilla, Holmesin tehdessä yhtään mitään asiaa parantaakseen. Jenniferille kaikki oli kuin unta. Jokainen lattialla oleva esine oli tutkimisen arvoinen. Ja sitten oli vielä tohtori John Watson, joka oli linnoittautunut huoneeseensa siitä lähtien kun oli takaisin tullut. Hän ei ollut puhunut sanaakaan taikka edes avannut ovea, mutta Holmes tiesi miehen olevan paikalla.

“Onko hän syönyt mitään?” rouva Hudson kysyi huolestuneena.

“Mistä minä tiedän?” Holmes parahti. “Näytänkö ennustajalta?”

“Ei tähän ennustajaa tarvita, herra Holmes! Te olette ennenkin apinanlailla kiivennet ties minne. Miksette nyt kiipeä tohtorin ikkunan ääreen ja yritä tavoittaa miestä tätä kautta?”

“Luuletteko etten ole jo yrittänyt tätä? Ikkuna on salvattu ja verhot vedetty kiinni.”

“No minun on tehtävä tuolle poloiselle miehelle jotain syötävää! Hän kuihtuu pian kuoliaaksi silmiemme edessä!”

Kun rouva Hudson oli lähdössä alakertaan valmistamaan jotain maukasta ja täyttävää, hänen tiensä katkesi kerta heitolla. Aluksi nainen ei tiennyt pitäisikö hänen nostaa asiasta meteliä, tietäen, että Holmes tekisi sen kuitenkin hänen puolestaan, joten taloudenhoitaja pysyi rauhallisena. Ja niin kävi, kun nainen kutsui etsivän paikalle, nousi meteli ilmoille kuin myrskytuuli. Ja kaikki yhden kasvin takia. Asian laita oli nimittäin se, että Jennifer oli mielestään tutkinut jokaisen oleskeluhuoneessa eteensä tulleen esineen ja kyllästynyt. Niinpä tämä pieni utelias neitokainen oli sipsuttanut muiden huomaamatta porraskäytävään ja nähnyt valtaisan kukan sekä ruukun täynnä mustaa ainetta. Onnessaan tyttö oli raahautunut ruukun luokse ja tunkenut pienet, pulleat kätensä pehmeään multaan. Nyt Jennifer sitten istui kasvin vieressä, täysin mullasta likaisena.

“Ehdottaisin, että viette hänet pesulle, herra Holmes”, totesi taloudenhoitaja rouva Hudson naurahtaen. Etsivä vilkaisi naista pitkään kuin olisi vain varmistanut kuulleensa oikein.

“Ei. Ei todellakaan!” huudahti Holmes lopulta. “Se on teidän heiniänne! Minä en siihen hommaan rupea!”

Rouva Hudson otti itselleen uhmakkaan asennon, asettaen kätensä topakasti lanteilleen.

“Ja tehän, hyvä herra, viette Jenniferin kylpyyn! Minä joudun muutenkin tekemään tohtorille syötävää ja sen lisäksi siivoamaan tämän sotkun! En voi revetä joka suuntaan sen takia, että iso mies pelkää vettä. Kaiken lisäksi.. kaipaisitte itsekin hieman pesua. Haisette kuin viemärirotta.”

Holmes nyrpisti nenäänsä, muttei sanonut mitään ja niinpä rouva Hudson meni menojaan. Niin jäivät etsivä ja pieni tytöntyllerö kahden. Toinen iloisesti kiljahdellen ja toinen puolestaan kuumeisesti miettien, miten selvitä tilanteesta.

Holmes nappasi Jenniferin syliinsä ja kiikutti tämän pesuhuoneeseen. Mies laski lämmintä vettä ammeeseen, kiskoen sitten likaiset vaatteet yltään. Kun hän kääntyi tytön puoleen, ei tämä ollut läheskään valmis.

“Noniin.. Sinä olento.. Ei tehdä tästä hankalaa. Menisin mieluusti taistelemaan Moriartyn kanssa toistamiseenkin Reichenbachin putouksille kuin kylvettäisin sinua, mutta eihän minulle annettu vaihtoehtoja.”

Jennifer naurahti heleästi.

Hetken kuluttua huoneen täytti pienen tytön iloiset kiljahdukset sekä veden loiskinta. Sherlock Holmes oli hetken aikaa yrittänyt pitää innokasta kylpyseuralaistaan paikoillaan, kunnes huomasi tehtävän olevan täysin mahdoton. Niinpä mies antoi tytön puuhailla omiaan. Ainakin Holmes sai olla tyytyväinen siihen seikkaan, että Jennifer näytti nauttivan veden loiskimisesta enemmän kuin mullan levittelemisestä. Niinpä ei mennyt kauaa, kun kaksikko oli saanut kylvettyä ja olivat valmiina uusiin haasteisiin.

Holmes kietoi pyyhkeen ympärilleen, yrittäen sen jälkeen saada jotenkin kuivattua edessään rimpuilevaa lasta. Jennifer ei kuitenkaan ollut halukas kuivaushommiin, saatikka sitten pukemaan vaatteita päälleen. Niinpä tämä viekas pieni tyttö kirmaisi juoksuun portaikkoon, Sherlock Holmes perässään.

“Rouva Hudsooooooooooon!” etsivä huusi jahdatessaan alastonta tyttöä takaa. Jennifer kerkesi sipsuttaa nopein askelin oleskeluhuoneeseen ja piiloutumaan sen kätköihin. Holmes seisoi hengästyneenä portaikossa yrittäen edelleen tavoittaa taloudenhoitajaa kutsuillaan.
“Rouva Hud!..” Holmes oli jälleen aloittamassa, kunnes kuuli askeleita selkänsä takaa. “Watson? Olethan sinä elossa!”

John Watson laahusti konemaisesti eteenpäin. Silmiensä alla tummat varjot, parransänki ajamatta ja vaatteet repsottaen miten sattuu. Hän asteli Holmesin ohi, kuin tämä ei olisi ollut olemassakaan.
“Watson?”
Holmes ihmetteli ystävänsä käytöstä ja lähti seuraamaan tätä, toistaen samalla toisen nimeä, yrittäen pysäyttää hänet. Mutta mikään ei näyttänyt tehoavan. Silloin Holmes ponkaisi Watsonin reppuselkään, jos se saisi tehoa aikaan. Näin ei kuitenkaan käynyt. Tohtori Watson jatkoi yhä kävelyään Sherlock Holmes hänen selässään kiinni roikkuen.

Viimeistään viimeisillä portailla Holmesin ote heltyi ja hän putosi toverinsa selästä. Watson jatkoi rauhallisena matkaansa ovelle ja astui siitä sitten ulos, jättäen Holmesin makaamaan raajat levällään eteiseen. Kiukkuisena etsivä nousi ja oli ryntäämässä Watsonin perään, kunnes muisti, ettei ollut pukeissa. Ja juuri sillä hetkellä rouva Hudson pöllähti pienestä omasta valtakunnastaan (jonne pääsi eteisessä olevasta ovesta) suoraan Holmesin eteen.

“Voi hyvä luoja!” nainen parahti huomatessaan alastoman miehen. “Mitä te täällä pyöritte ilkosillanne, hyvä herra Holmes!?”

“Uusi harrastus”, närkästynyt etsivä totesi napaten lattialla olevan pyyhkeen. “Saatte sitten pukea sen riiviön. Hän on oleskeluhuoneessa.”

Ja sen sanottuaan Holmes kapusi omaan makuukammariinsa hetkeksi mietiskelemään.

~

John H. Watson tallusteli lähimpään pubiin sen enempää miettimättä seuraavaa tuntia pidemmälle. Hän nakkasi muutaman kolikon tiskin takana seisovalle luihulle miehelle, todeten, että tämä saisi niitä vielä paljon lisää, jos pitäisi olutlasin koko ajan täytenä. Ja siitäkös pubin omistaja innostui, nähdessään edessään kauniisti kiilteleviä kolikoita, niinpä hän pisti herrasmiehelle olutta tulemaan.

Aluksi Watson käyttäytyi niin kuin aina, hyvien tapojensa mukaan kuin kuka tahansa herrasmies sinä vuosituhantena, mutta vahvempikin mies nöyrtyi väkijuoman alaisena tekemään tyhmyyksiä. Miettiessään koko tapahtumaa jälkikäteen, Watson ei osannut sanoa juurikaan mitä oli tapahtunut tai mistä se kaikki oli lähtenyt liikkeelle. Mutta sen hän osasi sanoa, että oli vahingossa härnännyt erästä korstoa, joka oli kostoksi lyönyt onnetonta tohtoria, kunnes molemmat oltiin viskattu kadulle. Sitten kaikki oli taas hetken pimennossa.

~

Kun Sherlock Holmes astui makuukammaristaan oleskeluhuoneeseen, rouva Hudson oli iltateellä ja pieni Jennifer piirteli naisen jalkojen juuressa. Väsynyt etsivä istahti laiskasti nojatuolilleen ja huokaisi. Hän oli viettänyt kaksi tuntia istuen huoneessaan, miettien kaikkea mahdollista ja ehkäpä hieman mahdotontakin.

“Olette huolissanne tohtorista”, totesi rouva Hudson.

“Olette itsekin. Hän käyttäytyy perin kummallisesti.”

“Minä en yhtään ihmettele, sir. Hän on menettänyt juuri vaimonsa.”

Sherlock Holmes katsahti skotlantilaisnaista, muttei sanonut mitään. Mitäs hän, kuuluisa logiikan ystävä, tietäsi rakkaudesta, kaipuusta, menetyksestä? Ei hänellä ollut tunteita, ei niille ollut aikaa. Mutta silti. Siitä kaikesta huolimatta, jokin painoi Sherlock Holmesin mieltä.

“Mary Morstan ei koskaan pitänyt minusta. Enkä minä liioin hänestä. Mutta..” Holmes hiljeni hetkeksi. Hän silmäili kattoa kuin etsien sieltä vastausta, muttei kuitenkaan saanut sieltä apua. “Rouva Hudson, millainen on teidän mielestänne logiikka rakkaudessa?”

“Ei siinä ole logiikkaa, herra Holmes.”

“Hmm. Ehkäpä.”

“Rakkaus on sitä, kun haluaa toiselle tämän parasta. Kun muistaa kuinka onnellinen onkaan hänen kanssaan. Jokainen hetki erossa on kuin sata veitseniskua sydämessä. Rakkaus on kärsivällinen ja lempeä, kuten Raamattu sanoo. Rakkaus on ikuista, herra Holmes.”

Rouva Hudson nousi paikaltaan, keräsi astiat, antoi Jenniferille suukon otsalle ja toivotti sitten hyvät yöt sekä tytölle että omiin ajatuksiinsa painautuneelle etsivälle. Vasta kun muutama minuutti oli kulunut taloudenhoitajan lähdöstä, Holmes havahtui jälleen takaisin todellisuuteen.

“Tulepas, tyttönen”, Sherlock Holmes sanoi suuresti haukottelevalle tyttölapselle, “mennään nukkumaan.”

~

Kello lähestyi jo aamukolmea kun Holmes heräsi uudestaan siihen, että joku tunkeutui hänen vuoteeseensa. Huoneessa oli pimeää, joten mies ei aluksi voinut tunnistaa tunkeutujaa. Se ei kuitenkaan voinut olla Jennifer, ellei tämä ollut sitten yllättäen kasvanut pituutta. Kun vahva oluen haju iski Sherlock Holmesin tajuntaan, tajusi mies, ettei kyseessä voinut olla myöskään rouva Hudson. Jäljelle jäi vain tohtori John Watson.

“Watson?” Holmes kuiskasi, sillä ei halunnut herättää huoneessa nukkuvaa lasta. “Watson. Väärä huone.”

Mutta Watson ei kuunnellut, vaan painautui kiinni Holmesiin, kietoen kätensä tämän ympärille.

“Watson..?”

“John…?”

“Hemmetti.”

~

Oli kuin joku olisi takonut vasaralla Watsonin kalloa halki sisältäpäin. Kipu oli niin voimakas, että mies olisi voinut oksentaa. Onneksi hän ei kuitenkaan sitä tehnyt. Kun krapulan ensiryöppy alkoi häilyä pois miehen ympäriltä, saattoi hän katsoa ympäristöään. Asuntoon 221B Watson oli ainakin selviytynyt, sen hän huomasi heti ensimmäisenä. Muttei kuitenkaan aivan sinne minne piti. Toiseksi Watson nimittäin huomasi olevansa ystävänsä huoneessa sekä tämän vuoteessa. Hitaasti tohtori nousi istumaan, kipeää päätänsä pidellen. Hän oli yksin huoneessa, joten Holmes oli lähtenyt jonnekin. Watsonilla ei kuitenkaan mennyt kuin tovi selvittää etsivän olinpaikka.

“Neljä jalkaa, ruskea, pitkä kaula. En sanoisi sitä koiraksi, kun se on kerta ihmistä tuon verran isompi. Sanoisin.. hevonen.”

Ääni kantautui oleskeluhuoneesta. Watson hiippaili huoneen ovelle, joka johti kyseiseen tilaan, jossa Holmes rauhallisena istui aamiaispöydän ääressä. Jennifer puolestaan istui lattialla, piirtäen ja välillä piirroksiaan etsivälle esitellen.

“Heppa!”

Sherlock Holmes virnisti pienesti. Hän kurottautui avaamaan takanaan olevan ikkunan ennen kuin sytytti savukkeensa.
“Jatka vain piirtämistä”, hän totesi tytölle, joka ryhtyi heti tuumasta toimeen. Watson seisoi yhä paikoillaan, eivätkä etsivä taikka tyttö tienneet tarkkailijasta.

“Ahaa, näytäs mitä oletkaan saanut aikaan, senkin kamaluus!”

Holmes kurottautui lähemmäs, jotta näkisi piirroksen paremmin. Siinä oli kolme ihmishahmoa, joista ensimmäinen oli selkeästi tohtori Watson, sillä hän oli saanut naamaansa komeat viikset. Miehen vieressä, tuossa kuvassa, seisoi iloinen Mary, kaunis kukallinen mekko yllään. Viimeisin hahmo oli luihunnäköinen, mustiin pukeutunut mies.

“Olenko tuo minä?” kysyi Holmes ja osoitti piirroksessa esiintyvää tummaa hahmoa.

“Hommes.”

Etsivä naurahti ja viskasi savukkeet ulos ikkunasta, minkä jälkeen hän nappasi tytön syliinsä.

“Olen aivan varma, sitten kun kasvat isoksi, isäsi kertoo sinulle kaiken äidistäsi. Hän tekee sen omalla tyylillään, mutta se on luultavasti sinun korvillesi parasta. Mary Morstan oli erikoinen nainen.. Erikoinen, mutta hyvä… Hän..”

“..oli kaikkein kaunein nainen päällä maan. Ja täällä minä turmelen hänen muistoaan olemalla erossa tyttärestämme.”

Holmes ja Jennifer nostivat katseensa äänen suuntaan, huomatakseen räsyisen, hieman murjotun Watsonin seisomassa ovenpielessä. Hetken kolmikko oli täysin hiljaa. Sen pienen hetken, joka kesti kuitenkin ikuisuuden. Sitten Jennifer loikkasi etsivän sylistä ja riensi niin kovaa kuin pienillä töppösjaloillaan pääsi, isänsä tuttuun ja turvalliseen halaukseen. John Watson purskahti kyyneliin, puristaessaan tytärtään itseään vasten.

“Pikkuinen prinsessani! Olen pahoillani. Niin pahoillani.”

“Hyvää huomenta, tohtori”, totesi Holmes. “Tulkaa toki aamiaiselle. Tänään on menussa pekonia sekä munia.”

Watson nousi ja käveli Jenniferin kanssa ruokapöytään. Siitä eteenpäin, mies päätti, hän tekisi kaiken toisin.



A/N: Vihdoin! THE END hyvä ihmiset! Ei ehkä tullut ihan sellainen kuin mitä olin alunperin ajatellut, mutta ihan kelpo ja saa nyt ainakin jonkun aikaa luvan kelvata tällaisenaan. Toivottavasti edes pikkaisen piditte! :--D Holmes-tarinani vaan jatkuvat ja jatkuvat ja jatkuvat (valitettavasti!), vaikka tämä päättyi. Kiitän vielä ja kumarran ja katoan.

ssenja-

  • ***
  • Viestejä: 65
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #12 : 29.03.2010 20:28:36 »
Mahtava tarina. Oli ilo lukea. :D

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #13 : 31.03.2010 17:26:15 »
Takaan että palaan tähän ficciin myöhemminkin, tämä oli nimittäin taasen niin ihana lukuelämys että... tykästyin tähän kovasti, etenkin tuohon kuinka Hommesin mielipide Jenniferiin muuttui ficin edetessä <3

Loppu oli kyllä hyvä, ei voi muuta sanoa, mutta voi Watson parkaa<3 no onneksi luopui niistä olusista ja palasi tyttärensä luo, vaikkakin Hommes piti tytöstä erittäin hyvää huolta, voisin ehkä jopa antaa omat lapseni hänen hoitoonsa :)

Jennifer on itse suloisuus, vallan hyvä taitelijakin vielä. Hommes oli ihanan kannustava tehdessään erilaisia analysointeja tytön piirrustuksista ja kylpyhetki oli söpö <3

Minä niin rakastan tätä sinun kirjoitustyyliäsi <3 Haluatko lisää haasteita? :)

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Penber

  • Vieras
Vs: Sherlock Holmes ja tapaus vaaleanpunainen helistin
« Vastaus #14 : 31.03.2010 18:00:39 »
ssenja-,kiitos (: kiva, kun tykkäsit.

Milgia, jip jei! kiitos kovin kommentistasi! Jennifer oli minustakin suloinen ja voin luvata, että hän tulee esiintymään joissain tulevissa teksteissäni ;>. Ja todellakin mua voi viskasta haasteella, jos niitä on! ;>

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 744
  • damnation daniel
Aww! Se on ehkä ainoa sana, minkä musta suomenkielellä saa irti, koska oon ehkä täysin sanaton ja tää oli jotain niin suloista, etten kestä.

Okei oikeastaan en ole lukenut yhtäkään Sherlock-kirjaa (oh please don't kill me now), vaan pelkästään nähnyt ne kohtalaisen uudet elokuvat, joissa Robert Downey Jr. ja Jude Law esiintyy, ja tietysti BBC:n Sherlockia, josta tämän ficin ensimmäiseksi luulinkin olevan, mutta tajusinkin liian myöhään, että tämä olikin siitä aivan alkuperäisestä Sherlockista.

Mutta mutta, uskoakseni siitä ei ole paljoa haittaa lukemisen kannalta, koska ymmärsin kaiken etc. Ja niin, takaisin ficciin.

En oikeastaan tiedä mitä sanoa, ehkä ajpjwfköye olisi hyvä vertaus siihen mitä mä tunnen, ajattelen ja tiedän tällä hetkellä, koska hmm tää oli vaan jotain ihanan piristävää! Öä ja samalla tää oli vaan niin... Johnlockia, vaikka nyt mut varmaan teloitetaan, kun sanoin noin, mutta hmm mitä sille voi kun otp ja haloo? Johnilta kuolee heti vaimo, kun Sherly tulee takaisin sen elämään, ja se älä rakastele minua kohta ja yhtäkkiä ja vaan Jennifer sanoo Sherlyä isäksi :-----D JA SHERLY HYPPÄÄMÄSSÄ JOHNIN REPPUSELKÄÄN ALASTI (AWWW!!! ;--; <3) ja se kohta kun John menee Sherlockin viereen nukkumaan. Oh I see what you did there. :""D voin melkei kuvitella Johnin sanoo Sherlylle et "People talk." kun Sher kuljettelee Jeniä ympäri katuja ja sanoo sen olevan Johnin ja sit Jen ite sanoo Sherlylle et iti. Okei en tiiä ehkä oon vaa liian johnlocked.

Joka tapauksessa, olin alussa hieman epäileväinen tän ficin suhteen, koska öä ajatus sosiopaatista (okei olkoot tai ei oikeesti sosiopaatti, mutta mulle Sher on aina pieni pörröinen sosiopaatti) hoitamassa vauvaa oli aika... No erikoinen. Mutta rispektiä siitä, että hoidit homman todella hyvin kotiin! Noi hahmot oli hyvin IC. Oikeesti wau!

Mutta niin, sitten risuihin (jos nää edes käy risuista) !
A) mä en kestänyt noita Johnin VIIKSIÄ :""D okei joo tiedän, että sillä on oikeesti viikset, mutta adgk viikset.
B) Maryn kuolema tuli sillee tosi oudosti ja nopeasti ;o se tuntu jotenkin hätiköidyltä, ja sellaiselta pakko-saada-tuo-henkilö-pois-tarinasta-jotta-tietyt-asiat-tapahtuisivat (esim. John ja Sherlock nukkumassa vierekkäin) Mun mielestä, jos siihen olisi ehkä vähän enemmän laittanut eri ratkaisuja muutamiin kohtiin, se olisi ollut ihan napakymppi! Nyt se oli vähän semmoinen random.

Mutta totta tosiaan, nautin syvästi tän ficin lukemisesta, ja kiitän paljon tästä ihanasta lukuelämyksestä :3 (ihan vaan vaivatakseni lisää niin: kirjoittaisit johnlockia, koska siihen sulla on lahjoja enemmän kuin monella muulla tällä kirjoitus foorumilla c: ei pahalla muita kohtaan! Oikeesti adh oon ilkee. Sori :cc

- Jim

Ps. Moriartysta ois voinu laittaa lisää eiku

Penber

  • Vieras
Jimmy James, näin ens alkuun sanon, etten koskaan ikinä tule kirjoittamaan Johnlockia, koska vihaan BBC! Sherlockia sydänjuuriani myöten. Mutta Hotsonia varmasti, ehkä joskus jos kirjoituksen pariin pääsen. Mutta olen erittäin kiitollinen siitä, että luit tämän ihmeellisen tekeleeni, josta itse tuskin muistan enää mitää :'D. Kiitos myös risuista, oon samaa mieltä että Maryn kuolema oli suhteellisen naps vaan tehty homma, koska en jaksanut vatvoa sen mamman kaa enempää. Näin paljon tästäkin naisesta pidän hahmona, haha lol.

Mutta suosittelen mielummin lukemaan vaikka Hotson Titanic-ficcini, josta itte ainaki tykkäilen :3.

Kiitos vielä kerran!