Kirjoittaja Aihe: Ahdistuksenkantajat || Lee/Angelina, H/C-draama, S  (Luettu 2577 kertaa)

Mustalupiini

  • Vieras
Nimi: Ahdistuksenkantajat
Kirjoittaja: Minä, Mustalupiini
Tyylilaji: H/C-draama
Paritus: Lee/Angelina
Ikäraja: S
Summaus: En pitänyt pimeistä illoista.
Vastuuvapaus: Pottermaailma on edelleen Rowlingin enkä minä saa tästä taloudellista hyötyä.

KK: Tämän kirjoittamista pyytäneelle Keijulle haliruttauksella varustettuna <3
Tykkään tästä itse (Lee ♥) vaikka onkin vähän, ehkä, - no siis että ainahan sitä parantamisen varaa on.
Kommentit ovat erittäin tervetulleita :3
           
           Ahdistuksenkantajat


Marraskuussa illat alkoivat pimentyä. Katselin ikkunoista miten aurinko laski aikaisin ja pimeä heittäytyi täyteen pituuteensa maan päälle. Joskus illat olivat pilvisiä ja aivan täysin mustia, joskus taivaankantta puhkoivat tähdet ja kuu.
Minua ahdisti. Syytä en osaa nimetä tarkkaan, ehkä tunne tuli jostain kaukaa lapsuudesta, ajoilta jolloin olin jästikoulussa ja toiset lapset kiusasivat minua. He olivat harrastaneet lukitsemistani pimeään komeroon ja takaa-ajoa kotimatkallani ahdistaen minut kulkemaan sitä oikopolkua joka kulki hautausmaan läpi ja muuta vastaavaa.
Tai sitten se tuli siitä, että oli ollut pimeää kun olin vuosia sitten saanut kuulla ukkini kuolleen. En tiedä, mutta pääasia oli etten pitänyt pimeistä illoista. Nyt kun lunta ei vielä ollut, mustuus tuntui niin musertavalta. Ja siitä huolimatta en onnistunut kiskomaan itseäni ikkunaan edestä muiden seuraan takan ääreen, valoon ja lämpöön. Seisoin vain siinä paikoillani ja tärisin ahdistuksessani.
Eikä kukaan huomannut. Sain seistä ihan rauhassa paikoillani eikä kukaan tullut koskaan katsomaan tai kysymään oliko kaikki hyvin. En minä yksinäinenkään ollut, mutta olin varmaan antanut sellaisen kuvan, että jos en mennyt muiden seuraan niin halusin olla yksin. Hieno pattitilanne.

Joskus mietin, olikohan kenelläkään muulla samanlaista tuntemusta. Rintaa puristavaa ahdistusta, tukehtumisen tunnetta, johtui se sitten pimeästä tai jostain muusta. Mutta en minä sitä voinut mennä kysymäänkään. ”Hei, kerrohan, tunnetko sinä sellaista ahdistusta joka kuristaa kurkkua ja joskus tuntuu siltä että mieluummin kuolisi kuin kestäisi sitä enempää?” Ehei.
Joskus taas heittäydyin ironiseksi ja mietin, miten saattoi olla niin, että tummaihoinen pelkäsi pimeää. Minun kai pitäisi viihtyä siinä kun sulautuisin sen väriin niin hyvin. Mutta ei se auttanut.

”Minä tiedän, että se tuntuu pahalta”, hän sanoi tullessaan siihen eräänä iltana. Minä hämmästyin mutta en kääntynyt katsomaan, tiesin kyllä äänestä kuka vieressäni seisoi. En vain tiennyt miksi, mutta olin iloinen seurasta. Eikä hän ollut todellakaan siitä huonoimmasta päästä.
”Mistä niin?”
”Marraskuu ei suoraan sanottuna lukeudu lempikuukausiini, erinäisistäkin syistä. Pimeydestäkö se sinulla johtuu?”
Tunsin hänen kehonsa vierelläni vaikkei hän edes koskettanut minua. Nyökkäsin hitaasti, yrittäen ymmärtää.
”Tunnetko sinäkin sitten sen?” kysyin.
”Ahdistuksen? Vielä kysyt.”
”Mutta miten... Ei tällaisia sattumia tapahdu.”
”Monet eivät hyväksy poikkeavaa ihonväriä, ei se nyt niin ihmeellistä ole.”
”Mikset sinä sitten tullut aikaisemmin?”
”En ollut varma pitäisikö minun.”
Tyydyin nykkäämään ja kohauttamaan olkapäitäni.
”Mutta tulin kuitenkin. Koska se on helpompi kantaa kahdestaan.”
Nyt vilkaisin häntä.
”Mitäs tämä on?”
”Totuus”, hän vastasi tyynesti hymyillen. ”Jos haluat.”
Minä hymähdin. Lee oli herrasmies. Seisoimme hetken hiljaa, sitten astuin kokeeksi hieman sivulle niin, että seisoimme kylki kyljessä. Lee kohotti kätensä aikoen ilmeisesti asettaa sen harteilleni mutta epäröi liikkeen puolivälissä.
”Jos haluat”, minä toistin hänen omat sanansa hyväksyen eleen ja hymyilinkin hiukan. Hän sai osan huomiostani kiinnittymään pimeyden sijaan itseensä ja se tosiaan helpotti.

Seisoimme siinä vieretysten niin pitkään, että oleskeluhuone tyhjeni ja meitäkin alkoi väsyttää. Sitten minä katsoin häntä silmiin.
”Saanko kiittää?” kysyin vakavana.
”Jos haluat”, Lee vastasi toinen suupieli hiukan ylöspäin osoittaen.
”Kiitos”, minä kuiskasin katsoen häntä silmiin ja kun pysähdyin puoleksi sekunniksi miettimään suutelisinko häntä, Lee teki sen puolestani.
”Mitä vain”, hän sanoi ja hipaisi poskeani.
Sen yön aikana satoi maahan pysyvä lumi eikä pimeys enää yrittänyt tunkeutua sisään ikkunanpuitteista.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2015 10:13:13 kirjoittanut Vanilje »

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 534
  • Hannibalin täti
Vs: Ahdistuksenkantajat
« Vastaus #1 : 16.11.2010 17:45:30 »
Oi honey, tämä oli ihana.

Lainaus
”Marraskuu ei suoraan sanottuna lukeudu lempikuukausiini, erinäisistäkin syistä. Pimeydestäkö se sinulla johtuu?”
Olen samaa mieltä tässä kohtaa.

Toteutit toiveeni. Tämä oli parempaa kuin odotin. Lee/Angelina on <3 ja kun sinä vielä olet kirjoittaja, niin ihana lukuelämys on taattu. Kiitos. Höpsis, mitään parantamisen varaa ei ole. Tämä oli aivan ihana.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Ahdistuksenkantajat
« Vastaus #2 : 16.11.2010 19:35:02 »
Aaah, kuin tilauksesta. "Yksi pieni, mukavan simppeli fic lievittämään arkimasennusta, kiitos..." Ja siinä se tuli.

Lee/AngelinaEN EDES YRITÄ vääntää tähän mitään laata tai lengelinaa yhhyhhX( namnam. En ole vähään aikaa lukenutkaan ihan tällaista tavallista oleskeluhuone-angsti-ikkuna+seuraa-pikkupusu=piristystä, joten se oli oikeinkin maistuva näin hyvin kirjoitettuna  :-*

Vain yksi lause häiritsi,
Lainaus
”Monet eivät hyväksy poikkeavaa ihonväriä, ei se nyt niin ihmeellistä ole.”
...tuntui vähän tönköltä taikka pakotetulta, mutta ehkä oon vain liian vi-hi-hi-hi-hittuuntunut siihen iänikuiseen rasismisuuslöpinään jota survotaan koulumaailmassa joka tuutista koska - en ala pitämään tästä luentoa :D

Lainaus
Joskus taas heittäydyin ironiseksi ja mietin, miten saattoi olla niin, että tummaihoinen pelkäsi pimeää. Minun kai pitäisi viihtyä siinä kun sulautuisin sen väriin niin hyvin. Mutta ei se auttanut.
Valani uskollisena vannoneena Sarkasmin lahjalle hypin ylös ja alas ja taputin käsiä ihastuneena, kun luin tämän. Ylipäätään tavallista tasoasi eli ihana. Kiitos.

Lils

  • ***
  • Viestejä: 2 080
    • tumblr
Vs: Ahdistuksenkantajat || Lee/Angelina, H/C-draama, k-7
« Vastaus #3 : 24.09.2011 19:24:34 »
Ahahaha olen huono, tämä kommentti on nimittäin ollut minulla kesken mm. miljoona vuotta (löysin en sähköpostieni luonnoksista ai ai), joten alku on ehkä hassulla tavalla erilainen ja toistan ja täydennän itseäni ja sillee, mutta ei se kai ole niin justiinsa. Tämä on silti hieno vieläkin, jee!

Ooh, onpa hienoa lukea välillä jotain hyvin erilaista sinulta, tai ehkä oikeastaan vain se hahmojen vaihtelu tuo sitä uutuutta (vaikkakaan mikään ei voita sinun Sirius/Remustasi). Lee ja Angelina ovat molemmat jääneet minulla aina hyvin taustahahmoiksi, mutta kun tarkemmin ajattelee, Angelinasta minulla on kuin onkin itse asiassa hyvinkin tarkka kuva. Tämä noudatti sitä hyvin; myöskin tuo kahden tummaihoisen yhteenkuuluvuus, se sama ahdistus, kiusaaminen, kaikki - se oli jotenkin niin hellyyttävää ja loogista ja hihi.

Sinun kerrontatyylisi on tässäkin sitä samaa rakastettavaa; ihanan ystävällistä ja lämminhenkistä, pyöreää ja realistista, sellaista, millä tavalla sinäkin usein puhut. Se on söpöä ja tuo enemmän persoonallisuutta - toisin kuin esimerkiksi minun kaikkitietävä, ehkä vähän kylmä ja otetta saamaton kerrontatyylini seuraa sivusta, sinulla se on aina jotenkin niin lähellä. Se on on erilaista ja tunnistettavaa, ja ennen kaikkea todella hienoa!

Lainaus
Joskus mietin, olikohan kenelläkään muulla samanlaista tuntemusta. Rintaa puristavaa ahdistusta, tukehtumisen tunnetta, johtui se sitten pimeästä tai jostain muusta. Mutta en minä sitä voinut mennä kysymäänkään. ”Hei, kerrohan, tunnetko sinä sellaista ahdistusta joka kuristaa kurkkua ja joskus tuntuu siltä että mieluummin kuolisi kuin kestäisi sitä enempää?” Ehei.
Tämä on aika hieno esimerkki siitä, mistä sinun kirjoitustyylissäsi on kyse. Se löytää ne olennaiset asiat ja osaa sanoa ääneen ajatuksia, joita todella moni miettii, ovat realistisia, ovat oikeanlaisia. Ja vieläpä tuo loppuun pistetty "ehei" on nätti tyyliseikka, ja sopii sinun tyyliisi ja sinuun (ja jonkalaisista pikkujutuista tulevat aina mieleen silmäsi, ja ehkä se tekee tästä tekstistä niin sinua).

Iiiks en osaa enää sanoa mitään, mikä on aika tuomittavaa kun ole jopa venyttänyt tätäkin kuukausia, mutta tämä on Hieno ja sinä rakas. ♥
"Should I wear the purple dress?"
That's all she cares about
What a silly life she has