Kirjoittaja Aihe: Kirjepostia | Luna/x | sallittu  (Luettu 1431 kertaa)

Herkkuoone

  • Vieras
Kirjepostia | Luna/x | sallittu
« : 25.06.2015 02:07:57 »
Ikäraja: sallittu
Paritus: Luna/x
Tyylilaji: draama pienimuotoisella mysteerin- ja romantiikanvivahteella

Vastuunvapaus: J. K. omistaa Lunan. En saa tästä rahaa.
Alkusanat: Herkkuoone + ajatus kirjoittaa jotain Lunasta + vuosi 2012 = tämä teksti. Itse tykkään tästä tekstistä kovasti ja halusin julkaista tämän vielä muidenkin iloksi. :>



Kirjepostia

Siinä maanantaiaamussa ei ollut oikeastaan mitään erikoista. Vaaleahiuksinen tyttö heräsi, pukeutui, harjasi hiuksensa ja lähti aamiaiselle. Kävellessään pitkiä käytäviä eteenpäin toisensa jälkeen kulkiessaan kohti alakertaa, tytön retiisikorvakorut heilahtelivat hänen hypähtelevien askeleidensa tahdissa.

Tyttö hyräili.

Kuten aina tavallisesti, Luna istui aamiaisella yksin. Kukaan ei tahtonut istua hänen kanssaan, koska kaikki pitivät häntä outona. Outo, tuo Lunan oudoin tuntema sana seurasi häntä kaikkialle. Pilkkasi, nöyryytti. Sai hänet tuntemaan olonsa epämukavaksi muiden seurassa.

Tyttö oli syömässä kolmatta sämpyläänsä, jonka sisällä oli vain juustoa (hän ei nimittäin ollut lihansyöjä), kun postipöllöt saapuivat. Niin kuin aina, suurikokoinen huuhkaja pudotti uusimman Saivartelija-lehden Lunan eteen. Tyttö käänsi lehden ylösalaisin ja raotti lehden sivua lukeakseen pääkirjoituksen, mutta hänen huomionsa kiinnittyi muualle.

Lehden välistä tipahti kirje, joka oli osoitettu Luna Lovekivalle.

Tyttö näytti yllättyneeltä, sillä kukaan ei koskaan kirjoittanut hänelle. Hänen isänsä kirjoitti joskus, mutta käsiala kuoressa ei ollut samanlainen, ei yhtä hienostunut ja koukeroinen. Käsiala kuului selkeästi jollekin pojalle, mutta kenelle?

Unelmoivan utuinen katse silmissään tyttö avasi kuoren siististi, taitteli esiin kirjeen, jota ei ollut odottanut, ja luki:

Olet kaunein kuu koko maailmankaikkeudessa. Minä pidän sinusta.

Luettuaan saamansa kirjeen Luna vilkaisi kohti rohkelikkojen tupapöytää ja kohtasi mustahiuksisen pojan katseen. Poika punastui ja kaatoi hiukan kömpelösti oman vesilasinsa kumoon.

Beelsebutt

  • old but not obsolete
  • ***
  • Viestejä: 4 630
Vs: Kirjepostia | Luna/x | sallittu
« Vastaus #1 : 25.06.2015 15:35:18 »
Olen kauuuheassa kiiiireessä ja pitäisi jo olla talla pohjassa, tukka putkella, ajamassa pitkin kuumia kesäteitä (pah, märkiä, kylmiä, syksyisiltä muistuttavia teitä :( ) mut koska syödessä tän luin, niin on pakko kommentoidakin!

Aw. Tämä on tavallinen teksti tavallisen tytön tavallisesta päivästä, mutta koska Luna ei kuitenkaan ole aivan tavallinen (Herkusta puhumattakaan!), niin tekstikään ei ole kuitenkaan ihan tavallinen :P mut joo, siis tykkäsin siitä, kaikesta surullisestakin huolimatta, kuinka tekstissä kuvailtiin päivän olevan kaikin puolin normaali. Vaikka se sitten sisälsi niitä retiisikorviksia ja suruakin kiusaamisesta sekä hyljeksinnästä — ja tietysti kaikkein oudoimpana elementtinä sen kirjeen!

Mä olen kova Harry/Luna-fanittaja (ei uskoisi, koska en oo kirjoittanut niistä kai yhtään enkä montaa lukenutkaan, mut oon silti!) ja koska ihan selkeesti, siis tiäks aivan päivänselväähän on, että toi x on Harry, onhan, ONHAN??? No, on mun päässäni, sanoit mitä tahansa ;D niiiiin niin siksi siis on hurjan söps, että Harry lähettää Lunalle koukeroisen viestin, jossa se vielä vertaa sitä kuun kauneuteen :D ihanaa teinirakkautta <3 vielä kun tähän yhdistää sen kutosvuoden "ihan vain ystävinä!" vakuuttelun ja miettii, tapahtuiko tää ficci ennen vai jälkeen Kuhnukerhon joulubileiden ;) niin avot, päivän mysteeri on keitetty! \o/

Muy bueno! <3

Kiitos karkkisirkustirehtöörille :-*
Beelsebuttin laari
sometimes my brain doesn't work so brain

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Kirjepostia | Luna/x | sallittu
« Vastaus #2 : 25.06.2015 18:21:43 »
Tämä oli ihana <3

Luna on minusta hahmona ihana, ja hän pysyy tässä mukavan lunamaisena retiisikorvakoruineen, hyppelyineen ja unelmoivan utuisine katseineen. Myös tuo Lunan suhtautuminen tuohon kirjeeseen oli jotenkin hänelle sopiva. Ei siis tee mitään suurta numeroa, vaikka siitä yllättyykin, vaan avaa sen ihan rauhallisesti samalla hiukan uneksuen :) Kauheeta kun Luna-raukka jätettiin yksin, vain koska hän ei kulje sen valtavirran mukana vaan menee niitä omia polkujaan missä on narksuja ja rikkokirejä :(. Mutta onneksi tämä salaperäinen herra X pelastaa Lunan päivän sillä kirjeellä.

Lempparikohtiani tekstissä oli tuo kirje ja sitten tuo viimeinen lause. Kirje oli minusta tavattoman söpö: lyhyt ja ytimekäs mutta silti kaikessa yksinkertaisuudessaan tavattoman kaunis :3 Ja tuo viimeinen lause oli minusta hirmuisen sympaattinen, kun x ensin punastuu ja sitten siinä samalla (kenties ihastuksissaan :D) kaataa sen vesilasin kumoon. Siinä pääsi sellainen awws-ääniefekti :D

Tämä oli minusta tosi sympaattinen ja ihana, kiitos kovasti! :3

-DragonHeart58

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Kirjepostia | Luna/x | sallittu
« Vastaus #3 : 01.08.2015 18:10:14 »
Ihihii, tämä oli aivan hirveän suloinen! (: Lunasta noin yleensäkin kirjoitetaan hirveän vähän tällaista aivan tavallista, arkipäiväistä tavaraa, koska yleensä Luna kirjoitetaan aina hirveän erikoisessa ympäristössä (tai sitten mä vain en ole törmännyt arkiseen Lunaan juuri ikinä), joten tämä oli mukavaa vaihtelua. Alku oli ehkä lievästi OoC mun mielestäni, koska jotenkin itse olen aina kokenut, että Luna on ihan okei sen asian kanssa, että muut pitävät häntä outona, kun taas tässä hän tuntee olonsa epämukavaksi sen takia. Tämä on kuitenkin vain mun mielipiteeni ja sekin vain alussa, koska loppu oli taas aitoa ja ehtaa Lunaa! (:

Ensimmäinen reaktio tuosta kirjeestä oli jostain syystä x, jota en itsekään osaa selittää, että tuo mystinen kirje olisi Nevilleltä, mutta sitten puhuttiinkin jos rohkelikkopöydän mustahiuksisesta pojasta, mikä taas nosti ensimmäisenä Harryn mieleeni (aivan kuten Bbuttiksella edellä). En nyt siis osaa oikein sanoa, että kumman näistä toivon olleen kirjeen lähettäjä, mutta se pitää kyllä sanoa, että tykkään ihan hirveästi siitä, että tämä on jätetty avoimeksi, koska se jättää ihanasti tulkinnanvapautta lukijalle! (: Mustahiuksisia rohkelikkopoikiakin kun voi olla useampiakin kuin vain Harry, eikä tuo lopetuskaan edes välttämättä sano, että kirje on juuri häneltä, mistäs sitä tietää, vaikka kyseinen poika olisikin hämääntynyt jostain ihan muusta syystä. Tykkäsin myös tuon kirjeen aloituksesta valtavasti, koska se ei ollut mikään kaikista tavallisin, koska kuinka usein sitä oikeasti kuulee jonkun vertaavan tyttöä kuuhun, mikä oli mun mielestä varsin suloista, etenkin kun kyseessä on Luna, joka on vähän erikoisempi tapaus noin niinkuin muutenkin. (:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Puffi

  • ***
  • Viestejä: 40
  • Korpinkynsi
Vs: Kirjepostia | Luna/x | sallittu
« Vastaus #4 : 02.08.2015 13:23:29 »
Kiva! :D

Puffi kiittää, keittää ja kumartaa!

PS. Tiiän, tosi huono kommentti multa, mutta on vähä kiire ja oli pakko kommata kerta lukiki. :-[
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light." - Albus Dumbledore