Kirjoittaja Aihe: Reservoir Dogs, Dying love, K-11  (Luettu 1941 kertaa)

Limestone

  • Mr. Shhh
  • ***
  • Viestejä: 25
  • like a fucking professional.
Reservoir Dogs, Dying love, K-11
« : 10.07.2011 17:55:46 »
Ficin nimi: Dying love
Kirjoittaja: Limestone
Fandom: Reservoir Dogs
Tyylilaji: Draama
Ikäraja: K-11
Paritus: Larry (mr White) ja Freddy (mr Orange)
Yhteenveto: "Se oli rakastanut Freddyä aivan kuin minä, se oli rakkaus."


A/N: Viimein kirjoitin sitten Reservoir Dogs- aiheisen, huomattavan lyhyen (silti yli 100 sanaa!) ficin. Koko leffa on syvin suosikkini ja kyseinen Freddy / Larry- paritus suosikkini (ja osuvin). Enkä ole ainoa joka olisi samasta elokuvasta, samasta kohtauksesta tehnyt jo ficin. Mainittakoon myös että tämä on ensimmäinen täällä julkaisemani ficci.
spoiler !

Tässä siis kohtaus Larryn näkökulmasta Freddyn paljastaessa olevansa kyttä.

Dying love

"I'm a cop."

Se sisälläni elänyt olio tai jokin huusi tuskasta, se kitui tai oli jo kuollut.
Se oli kehrännyt tyytyväisenä aina kun Freddy oli lähelläni. Se oli  nostanut päätään kun Freddy teki pienenkin minuun kohdistuvan eleen: nappasi sokeripalan kahviinsa edestäni tai naurahti kommentilleni.
Se olio oli karjunut riemusta aina kun tapasi Freddyn, huutanut vastaväitteitä ja puolustuksia hänen puolestaan aina viimeiseen asti.

Se oli rakastanut Freddyä aivan niin kuin minä, se oli rakkaus.
Se eli sydämessä ja nyt se oli kuollut, särkynyt, pilalla, pahemmin kuin kalliolta tönäistynä tai tuhannella luodilla ammuttuna. Pari sanaa, ne riittivät sen tuhoon.

Sitä ei voinut korjata, palasia oli liikaa takaisin koottavaksi.
Liian monimutkaista, kaikki olisi paljon helpompaa korjata yhdellä luodilla.
« Viimeksi muokattu: 10.06.2012 23:21:57 kirjoittanut Yukimura »
And me I'm just one story
In a two story town
But you're never going to find me in the lost and found

Yulle

  • ***
  • Viestejä: 35
Vs: Dying love, K-11, Reservoir Dogs
« Vastaus #1 : 12.07.2011 21:05:32 »
Tää oli todella surullisen kaunis. Olet todella ihanasti selittänyt kirjoittanu tän. Kirjoittaisipa muutkin Reservoir Dogsista enemmän ficcejä. Täältäkin tän lisäks on löytynyt vain 2 ..
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 15:11:42 kirjoittanut Yulle »

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Dying love, K-11, Reservoir Dogs
« Vastaus #2 : 13.07.2011 00:31:46 »
Yess, vihdoinkin Finistä löytyy uusi Reservoir Dogs-ficci (suurempaa riemua aiheuttaa se, ettei kys. ficci ole minun kirjoittamani)! Tätä päivää on odotettu, kiitän jo heti ensimmäiseksi siitä että kirjoitit tämän!

Pidin tästä ficistä kaikessa lyhyydessään todella paljon, se oli sujuvasti kirjoittettu ja kulki mukavasti omalla painollaan ilman, että tarvitsi pysähtyä lukemaan samaa lausetta kahteen kertaan. Larryn ja Freddyn välinen kipinöinti on kyllä niin selvää leffan aikana, ja tuo loppukohtaus aina pysäyttää: niin elokuvassa kuin tässä ficissäkin.

Pahoittelen, että olen huono kommentoimaan raapaleita ja hieman lyhyemmän puoleisia ficcejä, mutta pidin tästä todella paljon (olkoonkin, että se oli surullinen). Toivottavasti päädyt kirjoittamaan lisää Reservoir Dogsia, sitä Fini tarvitsee lisää!  ;D
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Ametrine

  • youngblood
  • ***
  • Viestejä: 910
  • against the sun we're the enemy
    • Kenguru katukuvassa
Vs: Dying love, K-11, Reservoir Dogs
« Vastaus #3 : 16.07.2011 13:22:41 »
Vau. Tämä ficci todella pysäytti, sai ajattelemaan ja veti sanattomaksi. Kerrassaan mahtavaa tekstiä, toimii lamauttavasti kaikessa lyhykäisyydessään, se oli varmasti tarkoituskin.
En ole ennen kuullutkaan tästä fandomista (joo toki olen sivistynyt.. ::)), joten hahmot ja niiden väliset suhteet on mulle tuntemattomia. Ficin päällimmäinen ajatus tuli kuitenkin esille, vaikkei fandomia tunnekaan, ja se on erittäin hyvä juttu.

Kirjoitusvirheitä en löytänyt, en kyllä etsinytkään. Tämä teksti oli muotoiltu niin huolellisesti, tuntui siltä että jokainen sana on aseteltu erikseen. Lauseissa toistui muutamia sanoja, ne eivät kuitenkaan olleet merkityksettömiä, joten tuollainen toisto toimii mielestäni tässä eduksi. Nimikin on minusta osuva; se tiivistää onnistuneesti ficin juonen, mutta ei jankkaa samasta asiasta, koska kieli on eri. Loppu oli kaikista kaunein ja pysäyttävin. En edes tiedä, mitä voisin sanoa. Sanoma tulee selville rivien välistä ja se on hienoa.

Lainaus
Se oli  nostanut päätään kun Freddy teki pienenkin minuun kohdistuvan eleen: nappasi sokeripalan kahviinsa edestäni tai naurahti kommentilleni.
Suosikkivirkkeeni koko ficistä. Tää on jotenkin omalaatuisella tavalla suloinen ja osittain humoristinenkin. Aww (:

Lainaus
Se oli rakastanut Freddyä aivan niin kuin minä, se oli rakkaus.
Oho. Mä tajusin tän lauseen merkityksen vasta kun luin toisen kerran. "se oli rakkaus." Ensin kaikki ilmaistaan kiertoteitse, ja sitten tiivistetään yksinkertaiseksi asiaksi. Nerokasta. Ja sitten vielä tuo imperfekti. Jännää, miten se tunne on olemassa vain menneisyydessä.

Tykkäsin tästä oikein paljon. Samalla kiinnostuin myös tästä fandomista, voisin katsoa kyseisen elokuvankin. ^^ Mutta anyway, osaat kirjoittaa todella hyvin, jatka samaan malliin!
It's not me, it's you
Actually, it's the taxidermy of you and me
Untie the balloons from around my neck and ground me

Limestone

  • Mr. Shhh
  • ***
  • Viestejä: 25
  • like a fucking professional.
Vs: Dying love, K-11, Reservoir Dogs
« Vastaus #4 : 16.07.2011 20:21:57 »
Yumisa: Joo kiitokset, katotaan jos ehtisin lisää ficcejä tässä lomanlopulla kirjoitella :3
Tuhka L: Olinkin arvellut että löytäisit tän Reservoir Dogs- ficin. (omasi on loistava!)

//Ametrinelle tajusin nyt vasta vastata :3: Täytyy sanoa että tuota parempia kehuja ei voi saada. Suosittelen lämmöllä leffan katsomista!
« Viimeksi muokattu: 08.03.2012 15:13:30 kirjoittanut Limestone »
And me I'm just one story
In a two story town
But you're never going to find me in the lost and found