Kirjoittaja Aihe: Lempipäivä keskellä maaliskuuta | Kelmit, S | Raapalesarja 1/4  (Luettu 1481 kertaa)

Mixiuu

  • ***
  • Viestejä: 193
  • Ava by laaksokukka <3
Nimi: Lempipäivä keskellä maaliskuuta
Kirjoittaja: Mixiuu
Beta: roxy
Ikäraja: Sallittu
Genre: Drama, pientä huumoria kuitenkin seassa
Disclaimer: Hahmot ja paikat kuuluvat Rowlingille ja kyseinen juhlapäivä keksijälleen. Juoni on kuitenkin minun!
Haasteet: Osallistuu Kissanristiäiset ja muita hulluja juhlapäiviä -haasteeseen. Juhlapäivänä minulla on Ole ilkeä -päivä ja sitä vietetään 8.3.
A/N: Tässäpä pienen kirjoitustauon jälkeen jonkinlainen kirjoitelma. Toivottavasti pidätte! (: HUOM! Ei ole betattu, mutta kun saan tämän betauksesta, vaihdan betattuun versioon!


1. Punakynä
100 sanaa

James katsoi yöpöytänsä yläpuolella roikkuvaa kalenteria, jossa jokaisessa ruudukossa oli punakynällä merkattu rasti. Hän oli jo pitkään odottanut huomista päivää, sillä silloin oli Jamesin lempipäivä, Ole ilkeä -päivä. Tuolloin sai tehdä ilkeyksiä niin paljon kuin tahtoi, mutta ikävä kyllä keppospäivä ei tainnut olla opettajien suosiossa. Tosin Jamesille se oli hyvä syy kiusata Severusta ja luihuisia.

Väsyneenä James kävi tummanpunaisen peittonsa alle ja kuunteli muiden puuhia. Sirius mellasti kovaan ääneen tulevista huispauskisoista, Remus luki ja Peter taisi jo nukkua. Kukaan heistä ei tiennyt huomisesta päivästä, sillä Kelmit eivät olleet ennen viettäneet sitä.

James kävi virnistellen nukkumaan. Huomenna muut saisivat kunnon herätyksen.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014 19:31:02 kirjoittanut Mixiuu »
Believe In Your Dreams

Leijonat ♥

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Selailin Godrickin notkoa ja etsiskelin jotakin keveää iltalukemista, tämä ficci sopi siihen tehtävään oikein mainiosti. Kelmit eivät petä koskaan, ehdottomia suosikkejani koko Potter-fandomista, joten totta kai tykästyin tähän tekstiin. Jamesissä oli sopivaa ilkikurisuutta ja asennetta, pidän sinun tulkinnastasi siinä suhteessa kovasti. Hauskasti olivat toisetkin kolme päässeet mukaan, heistäkin sai äkkiseltään suhteellisen luonteenomaisen ja fanonini kanssa täsmäävän kuvan. Ensiosissa päästään varmaankin syvemmälle hahmoihin?

Neliosaisuus on sekin ehdoton plussa, tietää jo valmiiksi paljonko jatkoa on odoteltavissa, jolloin olo ei ole niin kärsimätön. Ole ilkeä -päivä vaikuttaa loistavalta (välilyönti ja väliviiva tulevat muuten noin päin), sopiva syy hiukan holtittomalle käytökselle! Kun kyseessä sattuu olemaan James kumppaneineen, täystuho on jo oikeastaan taattu... No ehkä Tylypahka selviää siitä huolimatta kohtalaisen ehjänä, mutta miten käy itse luihuisten? Ehkä he ansaitsevatkin pienen näpäytyksen nenälleen, en voi olla olematta tämän verran puolueellinen...

Lopetuksen luettuani mua alkoi oitis hymyilyttämään tavallistakin leveämmästi, mitä mahtaa tapahtua? 
Lainaus
James kävi virnistellen nukkumaan. Huomenna muut saisivat kunnon herätyksen.
Aavistan pahaa, mutten usko tuon pojan tekevän mitään aivan liian harkitsematonta. :') Jännityksessä jään odottamaan mitä tuleman pitää, toivon mukaan saat postailtua jatkoakin ehtiessäsi. Minä ainakin luen mielelläni!
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."