Kirjoittaja Aihe: TVD, Kun sydän sanoo toista, (S) Tuplaraapale  (Luettu 2411 kertaa)

Sleipnir...

  • ***
  • Viestejä: 34
Ficin nimi: Kun sydän sanoo toista
Kirjoittaja: Sleipnir…
Oikolukija/Beta: Ei olee…
Fandom: The Vampire Diaries
Tyylilaji/Genre: Fluff, Drama
Ikäraja: Sallittu
Paritus/Päähenkilöt: Elena/Stefan, Damon

A/N: Tämä pieni tuherrus on siis ihan ensimmäinen ficcini, jonka olen kehdannut tuoda julki… Rakentava palaute on tervetullutta! Koittakaa saada tästä jotain iloa irti  ;)


Astuit ovesta sisään ja suljit sen perässäsi. Tiesin heti, että se olet sinä, vaikken nähnytkään sinua. Mutta minä haistoin ihosi huumaavan tuoksun ja kuulin tihenevän hengityksesi. Käänsin kasvoni sinua kohti. Olet niin kaunis, virheetön. Muistutit myös niin paljon jotakuta muuta, jota olin joskus rakastanut. Sinä vain olit täydellisempi. Stefan oli jo rientänyt luoksesi ja koskettaa huuliasi hellästi omillaan, niin kuin hän tekee aina tavatessanne. Viimein sinä tajuat minunkin olemassaoloni ja siirrät hapuilevan katseesi minuun. Hymyilen sinulle, vaikka sisintäni raastaa tuska joka saa vallan aina, kun näen sinut ja Stefanin yhdessä. Hymyilet minulle takaisin hieman hämilläsi. Niin, mistä voisitkaan tietää miten paljon toivoisin voivani olla Stefanin tilalla, vierelläsi. Kietoa sinut vahvojen käsieni syleilyyn ja hukuttaa sinut suudelmiin, mutta niin ei tulisi koskaan tapahtumaan. Olen sinulle ystävä, jos sitäkään. Te lähdette käsi kädessä kävelemään kohti Stefanin huonetta. Minun kääntäessä katseeni pois sinun lumoavista kasvoistasi, yrittäen sammuttaa sisälläni paisuvaa tappamisen halua, joka hellittäisi ehkä aikanaan. Miten olisinkaan voinut huomata sen silmiisi syttyneen tuikkeen, kun katsoit minua vielä kerran ennekuin käänsit selkäsi minua kohti ja katosit hämyiseen portaikkoon Stefan vierelläsi. Kuulin teidän askeleenne kun saavuitte yläkertaan, kuulin myös sinun huokaisusi Stefanin koskettaessa huuliasi. Silloin päätin lähteä jonnekin muualle, jotten tuottaisi itselleni enempää tuskaa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012 01:13:13 kirjoittanut Yukimura »

hiihaanna

  • Tyhjäntoimittaja
  • ***
  • Viestejä: 268
Vs: Kun sydän sanoo toista, (S)
« Vastaus #1 : 03.04.2011 17:56:17 »
Ekaksi ficiksi aikas hyvä :)
Vähän korjailtavaa kuitenkin; olemassaolo on yhdyssana.
Kuulin teidän askeleenne kun saavuitte yläkertaan, kuulin myös sinun huokaisusi Stefanin koskettaessa huuliasi.
'teidän' ja 'sinun' eivät ole välttämättömiä.
Ja tekstiä olisi voinut ulkoasultaan selkeyttää, se on nyt vähän kasassa. Jatka kirjoittelua, vaikuttaa lupaavalta!  :)
-hiihaanna

Sleipnir...

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Kun sydän sanoo toista, (S)
« Vastaus #2 : 16.04.2011 23:04:17 »
Suuret kiitokset kommentistasi hiihaanna!  :D
Laitan neuvosi korvan taakse, nuo yhdyssanat kun ei ole ikinä oikein olleet minun juttuni...
Mutta eiköhän ne siitä sitten joskus löydä paikkansa, kun saa lisää harjoitusta  ;)

<3 Sleipnir...

Ps. Kiitos myös kannustavista sanoista, sillä minulle on aina ollut aikas iso kynnys julkaista omia tuherruksiani kun pelkään, että ne haukutaan lyttyyn...   :-X
 
 
 
 

Brangwen

  • ***
  • Viestejä: 473
Vs: Kun sydän sanoo toista, (S) TVD, Tuplaraapale
« Vastaus #3 : 11.01.2012 12:53:47 »
Heissan! Tulin vilkaisemaan aikaansaannostasi, kun kerran lupasin  :D  TVDn kohdalla olen ihan fandomturisti (ei ole velipoika onnistunut vielä sivistämään minua), mutta teinivampyyridraamoista on sen verran kokemusta, ettei maailmaan solahtaminen tuottanut tuskaa.

Alkutiedoissa lupaat fluffya ja sitä myös tulee. Tällainen siirappinen (minun makuuni vähän liiankin sokerinen) söpöstely on niin luontevasti osa tätä genreä, että voisi sanoa sinun onnistuneen äärettömän hyvin tavoittamaan oman tyylilajisi. Kuten hiihaanna sanoi, tekstin asettelu olisi voinut selkeyttää sitä, mutta tällaiset pienet viilaukset eivät oikeasti vaikuta tekstin laatuun. Sitä paitsi tekstin asettelu finissä on aina vähän niin ja näin. Tuot tässä tekstissä esiin vahvuutesi kuvaajana ja tunnelman välittäjänä, tekstin rytmi ja lausevaihtelu on luontevaa ja paljastaa, että vaikka et pahemmin ole ficcejäsi julkaissutkaan, et silti ole kirjoittajana mikään aloittelija.

Toivottavasti rohkaistut julkaisemaan enemmänkin tekstejäsi, jotta päästään näkemään, mihin suuntaan kirjalliset kykysi ovat kehittymässä.

There’s a thin semantic line between weird and beautiful. And that line is covered in jellyfish.
-Cecil Baldwin

Sleipnir...

  • ***
  • Viestejä: 34
Vs: Kun sydän sanoo toista, (S) TVD, Tuplaraapale
« Vastaus #4 : 12.01.2012 22:45:07 »
Kiva, että kerkesit/ jaksoit lukaista tuon minun töherrykseni  :D
On oikeasti rohkaisevaa kuulla, että se oli mielestäsi onnistunut, vaikkakin makuusi hieman liian sokerinen d:
Luulen tosin, että en ihan nyt lähiaikoina ole julkaisemassa muita tuherruksiani (varsinkin kun ne ovat vielä aikalailla vaiheessa), mutta aika näyttää  ;)

 <3 Suurin kiitoksin, Sleipnir...