Mulla ei varsinaisesti vaikuta se, onko hahmo hyvis vai pahis. Muhun vetoo se, että hahmo vihaa itseään syystä tai toisesta. Tietty sillon tällön osuu eteen niitä poikkeuksia, jossa hahmo on yltio itsevarma ja silti iskee, esim Moriarty ja Thor. Tietty näissäkin esimerkeissä se vaikuttaa, että Andrew Scott ja Chris Hemsworth on molemmat älyttömän viehättäviä miehiä, ni miksei sitte niitten roolihahmotkin
Ja Moriartyssä ja Thorissa on jotain tosi piristävää, mukaansatempaavaa karismaattista voimaa, joka tekee mahdottomaksi olla tykkäämästä niistä.
Mutta tosiaan, omat suosikit on kyllä spektrumin molemmista päästä - ja keskeltä. Steve Rogers (Captain America) on yks ikisuosikkeja, koska osaan kuvitella että kasvuseerumista ja sotakokemuksesta huolimatta Steve on edelleen se epävarma, ujo taiteilijapoika Brooklynistä joka tuntee olonsa aina riittämättömäksi.
Tony Stark on kanssa hyvis- ja kuuma sellainen. Tony on päällepäin itsevarma, mutta kuten Civil War: issa tulee ilmi, Tony kokee syvää syyllisyyttä ja itseinhoa siitä tuhosta, mitä Avengers-tiimi saa aikaan maailmanpelastamisen ohessa.
Keskellä spectrumia (tosin menee silti pahisten puolelle) lienee Loki, joka on musta tosi väärinymmärretty hahmo. Ketä tahansa, joka joutuu kasvamaan toisen varjossa koko elämänsä ja lopulta kuulee, että ainut syy miksi tätä ei jätetty kuolemaan sillon kun hän oli pelkkä vauva, on se että häntä käytetään poliittisena työkaluna, päätyy olemaan vallanhimoinen. Loki vihaa kaikkea itsessään, koska kokee olevansa se hirviö joilla lapsia pelotellaan iltaisin. Loki on myöskin aina ollut veljeään huonompi kaikessa, ja kukaan ei ole erityisemmin pitänyt Lokista(tai mä ainaki koen asian näin).
Bucky Barnes on kanssa esimerkki, joka viehättää tosi paljon(Sebastian Stan on ihana+ Bucky on hahmona täydellisen rakastettava). Bucky vihaa itseään, koska kokee syyllisyyttä siitä, että hänet onnistuttiin aivopesemään. Bucky kokee syyllisyyttä niistä hengistä, jotka winter soldier on vienyt. Silti aito Bucky on se ihana Stevestä huoltapitävä kultamussukka, jolla on tosi paha ptsd Hydrasta johtuen. Ja täytyy kyllä sanoa, että Bucky on kuuma myös winter soldier moodissa.
Samaan sakkiin menee tottakai Severus Kalkaros. Rikki mennyt ihana mies, joka "on pahis" mutta ei kuitenkaan ole. Siinä AU:ssa jossa mä pääni sisällä elän myös Lucius Malfoy on samassa asemassa Severuksen kanssa, tosin myös oikea, paha Lucius on erittäin viehättävä.
Kai tätä mun miesmakua fiktiivisissä hahmoissa voi kuvata myös niin, että niin kauan kun löytyy inhimmillisyyttä ja kyseinen hahmo on rikki ja "pelastusta vailla" ni me like.
Tosin, poikkeuksena ko. sääntöön sekä vastoin kaikkea järkeä, mulla on joku käsittämätön fetissi Voldemorttiin