Kirjoittaja Aihe: Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST  (Luettu 2497 kertaa)

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST
« : 23.01.2016 18:53:50 »
Nimi: Kuuma kesäilta
Kirjoittaja: Arte
Ikäraja: K-11
Paritus: Blaise/OFC (rouva Greengrass)
Tyyli: UST, draama
Tyylilaji: Rouva Greengrass tarvitsee apua.

Osallistuu: FF-100 sanalla 063. Kesä, Perspektiiviä parittamiseen 2# (Oma hahmo), Kirjoitusterttu (pyttipannuterttu)

A/N Harvinainen miespäähenkilö minun tekstissäni! Slashia en edelleenkään saa aikaan, mutta ylitin itseni inspiroitumalla Blaisesta päähenkilönä. Tästä tulikin melkoista UST:ia.


Kuuma kesäilta

”Blaise?”

Blaise hätkähti ja suoristautui seinän vierestä. Greengrassin kartanon seinille oli asetettu viilennystaikoja viiden metrin välein, mutta siitä huolimatta kesän kuumuus uhkasi puskea sisään. Blaise suoristi satiinijuhlakaapuaan ja toivoi, että se olisi ollut ilmavampi. Hän tunsi hikipisaroiden jo tiivistyvän selkärankansa viereen.

”Blaise?”

Blaise kurtisti kulmiaan ja kiirehti sitten vastakkaiseen suuntaan kuin missä Daphnen huone oli. Hän pysähtyi oven taakse. ”Niin, rouva Greengrass?”

”Tulisitko sisään, Blaise. Tarvitsen apuasi eräässä asiassa.”

Blaise vilkaisi olkansa yli käytävälle, mutta Daphnea ei vielä näkynyt. Niinpä hän veti oven auki ja astui sisään. Hän jäi epävarmana ovensuuhun häilymään, sillä rouva Greengrassia ei heti näkynyt ja huoneen sisustuksesta päätellen hän oli astunut sisään rouvan pukeutumishuoneeseen. Hän tunsi hien imeytyvän kaapuunsa.

”Niin, rouva Greengrass? Mihin halusitte apuani?”

Hän vetäisi henkeä ja käänsi äkkiä selkänsä huoneelle, kun puolipukeinen rouva Greengrass purjehti hänen näköpiiriinsä. Hän puristi suljetun oven kahvaa rystyset valkoisina, kun nainen nauroi.

”Älähän nyt, Blaise, älä ujostele! Tarvitsen sinun mielipidettäsi, ja et voi antaa sitä, mikäli seisot koko ajan selin minuun. No, käännyhän nyt, etkö kuullut!”

Vastahakoisesti Blaise päästi irti ovenrivasta ja kääntyi hitaasti ympäri. Katseensa hän piti kuitenkin tiukasti lattiassa yrittäen hillitä hermostustaan.

”Typerä poika, älä nyt ujostele, johan minä sanoin!” rouva Greengrass naurahti keveästi.

”Kyllä, rouva Greengrass”, Blaise vastasi nyökäten, muttei edelleenkään kohottanut katsettaan. Hermostuminen oli levinnyt hänen sydämeensä, joka oli alkanut hakata levottomasti. Hän ei tiennyt, mitä ajatella, kun rouva Greengrass lipui hänen eteensä, tarttui häntä kädestä ja veti hänet peremmälle huoneeseen.

”Ei minua tarvitse kutsua rouvaksi, Blaise”, rouva Greengrass hymisi silmät tuikkien. ”Nimeni on Queena, kuten varsin hyvin tiedät. Ja lakkaa jo tuijottamasta sitä lattiaa ja tuijota sen sijaan minua! Miehelläni ei ole enää mitään silmää minulle, joten haluan sinun katsovan minua!”

Blaise veti syvään henkeä ja yritti pitää ilmeensä neutraalina totellessaan Daphnen äitiä. Daphnen äitiä! Hän keskitti katseensa tämän kulmakarvoihin.

”Hyvä poika”, rouva Greengrass, Queena, sanoi hyväksyvästi ja kääntyi sitten tarkkailemaan itseään suuresta kokovartalopeilistä, joka oli asetettu keskelle lattiaa. ”No niin, mitä mieltä olet?”

Blaise karautti kurkkuaan. ”Tarkalleen mistä, rouva?”

”Ei enää rouvittelua!” Queena tiuskahti, ja Blaise sai osakseen pahan mulkaisun. ”Minusta tietenkin!” Nainen tarrasi käsillään punaisten pitsiliivien peittämiin rintoihinsa ja kohotti niitä arvostellen ylemmäs, eikä Blaise enää kyennyt olemaan huomaamatta puolialastonta vartaloa edessään. Hän nielaisi ja toivoi, että huoneessa olisi ollut tusina enemmän viilennystaikoja. ”Mitä mieltä olet näistä? Ovatko ne tarpeeksi isot? Entä pakarani, miltä ne näyttävät?” Queena käänsi takamuksensa peilille ja tarkasteli itseään kriittisesti. Samalla hänen rintansa pompahtivat suoraan Blaisen eteen.

Blaise sulki silmänsä tuntiessaan kehonsa reagoivan. Hän on Daphnen äiti, hän on Daphnen äiti! hän hoki itselleen yrittäessään hengittää rauhallisesti. Tämä ei ole hyvä.

”No?” Queena kysyi, ja Blaise pakottautui avaamaan silmänsä. Rinnat olivat edelleen aivan hänen edessään. Hän tunsi peniksensä nytkähtävän ja puristi kätensä nyrkkiin. ”Ne, mm ne –”, hän änkytti ja sulki taas silmänsä yrittäen saada arvokkuudentunteensa takaisin.

”No tämähän kuulostaa lupaavalta”, Queena sanoi matalalla äänellä, joka sai Blaisen kovettumaan entisestään. Hän nielaisi, kun tunsi naisen liikkuvan lähemmäs itseään. Hän avasi silmänsä juuri, kun Queena painoi kätensä hänen jalkoväliinsä. Hänen suunsa raottui eikä hän ehtinyt reagoida ennen kuin hänen lantionsa liikkui.

Queena nauroi. ”Mm, niin sitä pitää”, nainen sanoi tyytyväisenä ja hiero kättään muutaman kerran vasten kohoumaa, jota suojasi vain kevyt kerros juhlakaapua. Blaise ynähti. Voi ei voi ei voi ei voi ei. Rinnat painautuivat hänen rintakehäänsä vasten pehmeinä ja kimmoisina eikä Blaise saanut katsettaan irti niistä.

”Tämä taitaakin kertoa sen, mitä halusin tietää”, Queena naurahti ja siirsi kätensä taputtamaan Blaisen poskea. Blaise räpäytti silmiään muutaman kerran. Paine erektiossa oli vain lisääntynyt, kun käsi oli poistunut sen päältä. Hän halusi…

”No niin”, Queena sanoi tavallisella äänellä. ”Menehän jo. Daphne on varmasti kohta valmis. Ja Blaise”, nainen vielä lisäsi silmäänsä iskien ja Blaisen takamusta puristaen, ”yritä hillitä itsesi ennen kuin menet tyttäreni eteen. En halua hänen järkyttyvän.”

Blaise työnnettiin ulos huoneesta. Hän jäi nojaamaan oven viereen ja työnsi kasvonsa kiinni seinällä roikkuvaan viilennystaikaan yrittäen tasata hengitystään. Hänen teki kovasti mieli työntää kätensä kaapunsa sisään.

”Blaise! Siellähän sinä olet! Olen valmis, mennään jo! Joko äiti on pukeutunut, tiedätkö?” Blaise pyyhki otsaansa kaavunhihaansa ja kääntyi kohtaamaan Daphnen ja tämän takana rientävän Astorian. Hän karaisi kurkkuaan ja toivoi, että väljä kaapu peitti tarpeeksi paljon.

”Täällähän minä. Mennään edeltä aulaan odottamaan.”

Hän ojensi kätensä Daphnelle ja johdatti tämän suoraryhtisenä ensimmäiseen kerrokseen. Hän puristi viilennystaikaa taskussaan ja työnsi sen viileän pinnan vasten alushousujensa kohoumaa. Hän toivoi, että ehtisi rauhoittaa erektiotaan edes hieman ennen kuin rouva Greengrass ilmestyisi uudestaan hänen näköpiiriinsä.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016 08:38:07 kirjoittanut Arte »


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST
« Vastaus #1 : 28.01.2016 13:31:23 »
Olipas tässä jännitteitä tosiaan!

En ole pitkään aikaan lukenut mitään finissä, mutta näin hyvin kirjoitetun tekstin pariin on oiva tehdä paluu! Oli ihanaa lukea pitästä aikaa Blaisesta, ja tykkäsin myös siitä, miten olit antanut omalle hahmollesi selkeän persoonan näinkin lyhyessä tekstissä, jopa nimi sopi yhteen hahmon luonteen kanssa. Lukija jäi oikein pohtimaan, millainen historia hahmolla on takanaan ja mitä hänelle seuraavaksi tapahtuu. Blaise oli hurmaava tässä tekstissä, tykkäsin erityisesti siitä kuinka tämä yritti tuijottaa rouva Greengrassin kulmakarvoja : D

Tunnelma oli kuvattu tosi hyvin, paitsi jännitteiden niin myös kesän kuumuuden suhteen. Viilennystaiat olivat hurmaava idea! Ja tietysti puhdasveriset pukeutuvat arvokkaisiin satiinikaapuihin myös helteellä : D 

Mielestäni olit onnistunut dialogissa, oli esimerkiksi mukava yksityiskohta että Queenan pyynnössä (Tulisitko sisään) ei ollut kysymysmerkkiä perässä, se oli enemmänkin sellaisen naisen toteamus, jota aina toteltiin. Myös Blaisen päänsisäinen dialogi toimi, erityisesti "Tämä ei ole hyvä" riemastutti, saatoin melkein kuulla äänensävyn ja yhtä aikaa säälin Blaisea siitä, että tätä käytettiin näin hyväksi, ja naurahdin repliikille. Myös lopun Daphnen repliikki siitä, tiesikö Blaise, oliko rouva Greengrass jo pukeissa, oli loistava. Jotenkin minulla on sellainen tunne, että Blaise ei ihan heti unohda tapahtunutta...

Kaiken kaikkiaan tunnelma oli käsinkosketeltava, ja olit osannut lopettaa tekstin erinomaisesti oikeaan kohtaan. Mielestäni tämä toimi UST:nä paljon paremmin kuin varsinaisena PWP:nä. Kiitos aamunpiristyksestä!
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST
« Vastaus #2 : 06.10.2017 08:04:33 »
Carolynne, voi, minulta on näemmä unohtunut vastata kommenttiisi! No, nyt sen teen. (:

Tulipa pitkästä aikaa luettua tämä itsekin! Kiva, että oot tykännyt UST-toteutuksesta, koska tykkään siitä itsekin ihan huimasti. Blaisesta oli hauska kirjoittaa - olen hänestä muutaman kerran ennenkin kirjoittanut Daphnen kanssa, mutta aina Daphnen näkökulmasta. Minulla on kuitenkin suht vahva fiilis hahmosta, joten hienoa, että se välittyi myös tekstissä!

Hih, kiva että tässä on ollut myös vähän hauskuutta mukana, koska niinpä, tämä tilanne on vähän humoristinen. (: Vanhempi ylhäinen nainen tiedustelemassa tyttärensä poikaystävältä, miltä oikein näyttää! Tosi turhamaista ja tosi ylhäistä. :D Ja hienoa, että oon onnistunut dialogissa ja päänsisäisissä kommenteissa, koska etenkään dialogi ei aina ole vahvinta alaani.

Blaisella on kyllä ollut monellakin tapaa tukalat paikat, onneksi on viilennystaikoja olemassa! Kiitos ihan kauheasti kommentista näinkin pitkän ajan jälkeen! Ilahdutti edelleen. ♥


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 391
Vs: Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST
« Vastaus #3 : 08.10.2017 17:16:43 »
kuuska, oih, kiva että vaihdokas-teksti ilahdutti! Kiva kuulla että Blaisen tilanne aiheutti naamapalmuilua, koska heh joo, minusta tilanne on vähän naamapalmu. :D

Jep, viilennystaika oli ihan itse keksimäni. (: Sinun kohdalla sitä aina unohtaa, ettet ole niin valtaisa HP-fani kuin moni muu! Ja veikkaisin, että Daphne vetäisi valtavat draama-kilarit, jos kohtaus tulisi ikinä hänen tietoonsa!

Kiitos paljon kommentista ♥


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Kuuma kesäilta || Blaise/OFC, K-11, UST
« Vastaus #4 : 17.10.2017 19:47:01 »
Voi kamala, mun käy ihan kauheasti Blaisea sääliksi! Joutua nyt tuolla tavalla epämukavaan tilanteeseen ja tyttöystävän äidin kourittavaksi. Vaikka eihän se Blaiselle niin epämieluisa kokemus ehkä ollutkaan, mutta silti! Aikamoinen veto rouva Greengrassilta :-D Tekisi mieli hieman naamapalmuttaa, mutta ehkä säästän otsani punaiselta jäljeltä. En tiedä, miten itse koskaan pääsisin yli tuollaisesta tilanteesta x_x

Pidän tämän shotin kepeydestä ja sellaisesta, hmm, leikkimielisyydestä. Minustakin oot tosi hyvin saanut välitettyä tuon jännitteen ja ilman kuumuuden tämän kautta! Ja minäkin pidin noista viilennystaioista yksityiskohtana. HP-ficcien kanssa saa arvailla, mitkä on kirjoittajan omia ideoita ja mitkä ihan kirjoista otettuja, mutta tämä ilmeisesti oli ihan omaa?

Vaikka minä kuinka tunnen myötähäpeää rouva Greengrassin takia, niin hän on kyllä silti vallan mainio hahmo! Justiinsa sellainen suora ja vähän puumamainen hienostorouva, joka kiusaa pahaa-aavistamattomia poikia hienoilla pitsialushousuillaan ja kimmoisilla rinnoillaan ::) Mitäköhän Daphne asiaan sanoisi, jos saisi tietää?

Tosi mainio pieni ficci, kiitoksia!

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"