Kirjoittaja Aihe: Secret of story, K11, monia parituksia Traileri+1 luku  (Luettu 1988 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Nimi: Secret of story
Ikäraja: K11 //zougati muokkasi ikärajan vastaamaan uusia ikärajoja
Paritukset: Monia, monia, tässä vaiheessa vaikeaa sanoa yhtäkään.
Yhteenveto: Sirina Black antoi kutkuttavan haasteen: Minä tahtoisin lukea ficin Hermionesta Severuksen tyttärenä. Mielellään niin, että kumpikaan heistä ei tiedä sitä aluksi, vaan että he saavat tietää siitä vaikka siinä vaiheessa kun toinen on vaarassa tms. Olisi kiva lukea kuinka heidän suhteensa muodostuu siitä, että Severus kuitenkin on aina halveksinut Hermionea ja pitänyt tätä ärsyttävänä ja kaikentietävänä nirppanokkana. Eli Hermione ei siis olekaan jästisyntyinen niin kuin on aina luullut. Ja asian kertoja on joko McGarmiwa tai matami Pomfrey, ei missään tapauksessa Albus.

Kuinka Severus sopeutuu ajatukseen, että hänellä on tytär? Kuka on Hermionen äiti (ei mielellään Lily, mutta jos niin haluat käy sekin)? Olisi kiva jos tämä sijoittuisi vaikkapa kuudenteen tai seitsemänteen vuoteen.



Oma sana: Hmmm.. Ideana pidän tästä, piti vaan saada vähän aikaa odottaa, että inspis ilmeestyy, mutta nyt mä voisin kirjottaa vaikka koko päivän tätä, jos saisin. :D
Haasteet: Kiitokset Sirina Blackille haasteesta!  :-* Samoin osallistuu One true something 20- haasteeseen sillä vaihdolla, että Hermione on Severuksen tytär.

Traileri

Voiko kolmetoista vuotiaan tytön elämä muuttua yhdestä lauseesta?

"Hän on sinun isäsi."
*kylmää naurua molempien suusta*

Voiko vanhemman miehen elämä muuttua yhdestä puheenvuorosta?

"Severus, sinun on uskottava. Hän on ilmetty sinä, opiskelee yhtä ahkerasti, on ylpeä itsestään ja saavutuksistaan..."
"Minä en ollut rohkelikko."
"Tytön äiti oli."
"Kuka se on? Kuka on muka hänen äitinsä?!"

Onko sillä loppujen lopuksi väliä?

"Minä, en, ole, sinun, isäsi!"
"Etkö sinä usko ketään?"

Luvassa on dramaa...

"Helvetin helvetti!"
"Juominen tuskin auttaa ongelmiin."
"Turpa kiinni!"

... Rakkautta...

"Jos saisit valita... Kenet ottaisit kuolleista?"
"Lilyn. Tai Sarahin."
"Ja koska Lily valitsi toisen..."
"Sarahko muka on hänen äitinsä? Tuon äiti?"

... Riitelyä...

"Älä viitsi, Hermione! Tuo oli huono vitsi!"
"Se ei ollut vitsi, Ron. Tai no... Siltä se ei ainakaan kuulostanut minun korviini..."

... Ja paljon muutakin.

"Kuka lähtee Tylyahoon?"
"Minä!"
"Minä en."

Miusamo ylpeänä kirjoittaa ja esittää teille...

"Ylpeä? Olenko minä muka ylpeä?"
"Olet."

... Maailmankaikkeuteen leviävän ficcinsä (ainakin melkein)...

"Salaisuus, Hermione."
"Joojoo!"

SECRET OF STORY!

"Ja mikä tarina?"
"Mikä salaisuus?"

Tulossa elo- tai syyskuussa 2011
« Viimeksi muokattu: 03.05.2015 12:17:37 kirjoittanut zougati »

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia
« Vastaus #1 : 19.07.2011 14:22:59 »
Hih.  :D

Trailereista on vaikea sanoa mitään, mutta tämä traileri oli todella mielenkiintoinen ja odotan innolla ja jännityksellä, että mitä saat aikaiseksi haasteestani.

Jään siis odottamaan jatkoa ja kommentoin sitten seuraavalla kerralla paremmin.

-Sirina-

Ps. Severus ♥
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia
« Vastaus #2 : 20.07.2011 00:04:17 »
Oi, ihana idea!
Tällaiseen ficciin en vielä ole törmännyt, joten oikein innolla jään odottamaan mitä tästä tulee.

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia
« Vastaus #3 : 21.07.2011 15:10:28 »
Sirina, kiitti! Mun piti linkata tää sulle yksärillä, mutta sitte unohdin ja sä löysitkin tänne itse :)
tutti frutti, kiitti! :-*

Oma sana: Ensimmäinen luku, täynnä kuvailua, mikä on oikeastaan harvinainen ihme minulta. :O

 Luku 1
 
 Hermione Granger kääntyi tuskastuneena toiselle hyllylle. Kirjaston kirjat näyttivät muuttavan paikkaa koko ajan ja Hermione etsi yhtä tiettyä kirjaa. Hän halusi tehdä esseen ihmissusista, kuten professori Kalkaros oli heitä käskenyt.

 Hermione oli kolmentoista, kävi Tylypahkan velhojen ja noitien koulua ylpeänä siitä, että oli noita. Hän opiskeli ahkerasti ja olikin Tylypahkan parhaimpia oppilaita. Hermionella ei ollut selvää kuvaa siitä, mitä haluaisi tulevaisuudessa tehdä. Hänen vanhempansa kyselivät sitä asiaa joka ikinen kerta, kun Hermione tuli jouluna tai kesänä kotiin. Tervehdyksien ja halauksien jälkeen ensimmäinen kysymys oli yleensä: Mitä aiot tehdä isona? Ja siitä seurasi useampi kysymyssarja: Minkälaisia ammatteja velhoilla on? Etkö haluaisi hammashoitajaksi? Entä opettajaksi? Mikset sinä saa taikoa lomilla?... Hermione oli moneen kertaan selittänyt, että hänellä ei ollut aavistustakaan siitä, mitä halusi tehdä, tai miksi. Hän ei myöskään tiennyt tarpeeksi velhoista ja velhomaailmasta vastatakseen vanhempiensa moniin kysymyksiin.

 Nyt Hermione käveli päättäväisen näköisenä kirjastonhoitajan, Matami Prillin luokse ja kysyi:
”Anteeksi, mutta sattuuko täällä olemaan kirjaa ihmissusista? Meidän pitäisi tehdä professori Kalkarokselle essee ihmissusista...”

 Matami Prilli hätkähti.

”Ihmissusista? Totta kai! Täällä on paljon kirjoja ihmisusista, katso kirjahyllystä kolmesataa”, nainen sanoi ystävällisesti.

”Olen jo lukenut ne kaikki. Olisiko täällä jotain faktatietoa ihmissusista?” Hermione kysyi yrittäen kovasti olla ystävällinen.

”Katso kirja Ihmissusien elkeet ja tavat”, Matami Prilli sanoi loukkaantuneena.

”Olen lukenut sen jo ensimmäisellä luokalla. Se on tappavan tylsä kirja”, Hermione vastasi olkapäitään kohottaen. ”Kai minun täytyy sitten tyytyä fiktiotietoihin, vaikka se ei todennäköisesti tyydytäkään professori Kalkarosta ja sen takia saatan saada esseestä vain Kelvollisen...”, hän jatkoi näyttellen surullista naamaa.

”Hyvä on, hyvä on. Tässä”, Matami Prilli veti tiskinsä alta kirjan. ”Se on hyvin vanha kirja ja eräs ihmissusi on kirjoittanut sen itse, joten kaikki on faktaa”, matami sanoi ojentaen kirjan Hermionelle.

 Hermione otti kirjan ja hymyili matamille. Hän livisti heti kirjastosta ja kantoi kirjaa kainalossaan. Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa hän pamautti kirjan pöllästyneiden Ronin ja Harryn eteen ja tutki kantta. Kaikki tarvittava ihmissusista.

”Mikä tuo on? Lisää kevyttä iltalukemistako?” Ron kysyi.

 Hermione mulkaisi poikaa.

”Tämä”, hän sanoi osoittaen kirjaa. ”On ratkaisu esseeseeni”, hän jatkoi.

”Äh. Etkö sinä ajattele mitään muuta, kuin koulua?” Ron kysyi.

 Hermione mulkaisi poikaa, muttei sanonut mitään. Hän vain kohautti hartioitaan ja hymyili typerästi ottaessaan pergamentin esiin ja alkaessaan kirjoittamaan esseetään pienellä käsialalla. Sen piti olla kolmen jalan pituinen, mutta muutamassa tunnissa Hermione oli saanut esseeseensä viisi jalkaa pituutta ja hän hymyili tyytyväisenä. Hän oli samalla tajunnut erään asian, mutta arveli, ettei uusi Pimeyden voimilta suojautumisen opettaja professori Lupin haluaisi, että Hermione toisi salaisuutensa selville. Mutta jos... - ja kun- koko luokka tekisi professori Kalkaroksen antaman esseen, kaikki tajuasivat. Tai sitten kaikki muut olivat vain tyhmempiä, kuin hän. Sitä Ron ja Harry olivat moneen kertaan sanoneet hänelle. Että hän oli fiksuin Tylypahkan oppilas. Jotkut ihmettelivät, miksei Hermione kuulunut korpinkynsiin. Oliko lajitteluhatulle tullut joku mielenhäiriö? He kysyivät.

”Sinä olet viisas, olet rohkea. Olet myös ylpeä ja viekas. Tylypahkassa on kolme tupaa, jonne voisin sinut panna. Yksi niistä on rohkelikko, yksi luihuinen ja kolmas korpinkynsi. Jos haluat, saat itse päättää loppujen lopuksi tupasi, mutta jos taas et minä voin päättää. Luihuisesta et ehkä saisi niin paljon ystäviä, kuin rohkelikosta tai korpinkynnestä, mutta olisit paljon omanlaistesi kanssa. Olet erilainen, et pelkää näyttää sitä, mitä osaat. Jotkut piilottelevat viisauttaan pelätessään kuulostavansa kaikkitietävältä, mutta sinä et tee niin. Sinä näytät ylpeänä viisautesi, jonka olet perinyt äidiltäsi, näytät ylpeänä ylpeytesi, jonka olet perinyt isältäsi. Korpinkynsi sinne, minä yleensä sinunlaisesi noidat tai velhot panen, mutta sinussa on jotain, jota ei ole muissa korpinkynsiläisissä. Siksi sanonkin lopulta, että päädyt... ROHKELIKKOON! Sieltä saat sä ystävät aidot.”


 Hermione hymyili muistaessaan lajitteluhatun sanat. Hän ihmetteli yhä, sitä, mitä lajitteluhattu oli sanonut luihuisista. Hän ei mielestään kuuluisi luihuiseen ollenkaan, hän ei ollut ilkeä, ei viekas. Ylpeä hän toki oli, mutta ei niin ylpeä, kuin esimerkiksi Malfoy. Harry oli kertonut, että hänelle lajitteluhattu oli myös ehdottanut luihuista, mutta Harry oli sanonut, ettei halunnut sinne ja sen takia Harry oli päätynyt loppujen lopuksi rohkelikkoon. Ronille lajitteluhattu oli heti huutanut tuvaksi rohkelikon. Harry ja Hermione eivät olleet kertoneet Ronille ollenkaan siitä, että heidät lajitteluhattu oli meinannut laittaa luihuiseen, koska he arvelivat, että Ron saattaisi suhtautua siihen liian vakavasti. Ron oli heistä kolmesta ainoa, joka piti yllä sitä kirjoittamatonta sääntöä, että rohkelikot eivät saaneet olla luihuisten kavereita. Hermionesta se oli todella typerää, hänestä olisi ollut paljon parempaa, jos rohkelikot ja luihuiset olisivat pystyneet olemaan ystäviä keskenään. Mitä kaikkea neljä tupaa olisikaan pystynyt tekemään yhdessä! He olisivat pystyneet tuhoamaan kaiken pimeän ympäriltään. Jos luihuinen ja rohkelikko olisivat ystäviä keskenään... Silloin ei olisi Voldemortia tai kuolonsyöjiä. Mutta millainen velhomaailma silloin olisi? Jos ei olisi vaaroja? Ei riskejä, joita ottaa? Eihän silloin olisi mitään jännitystä. Toisaalta Hermione ei edes kaivannut jännittävää elämää, hän olisi ollut melkein tyytyväinen, jos hänen elämänsä olisi ollut normaalia. Ensin hän oli saanut tietää olevansa noita, sitten hän oli joutunut ties minkälaisiin haasteisiin kouluvuotensa aikana. Pieni yksitoista vuotias tyttö oli ollut matkalla kuolemaan. Pieni kaksitoista vuotias tyttö oli ollut kangistettuna.

 Hermione huokaisi, pisti kirjansa kiinni ja laittoi esseensä laukkuun. Hän riensi tyttöjen makuusaliin ja vaihtoi päälleen punaisen yömekkonsa. Harjattuaan hampaansa tyttö sipsutti villasukillaan sänkyynsä, suoristi tyynynsä ja sammutti valot. Hän nukahti.

  Hermione oli kaunis seitsemäsluokkalainen tyttö. Hän kulki koulun käytävillä, mutta ei totellut nimeä Granger. Kaikki kutsuivat häntä jollain muulla nimellä...

”Kalkaros!”

 Hermione kääntyi ja katsoi vihamieheensä, Draco Malfoyhin. Tämä virnisteli, kietoi kätensä hänen ympärilleen ja suukotti hänen huuliaan. Eikä Hermione riistäytynyt irti, vaan puristautui kaikin voimin Malfoyihin kiinni, vaikka tiesi, että tämä oli paha ja haukkunut häntä kuraveriseksi ja ties miksi muuksi... Hän silitteli pojan hiuksia ja kietoi kätensä tämän ympärille. Hän työnsi kielensä pojan suuhun ja puraisi leikillään tämän huulta...


 Hermionen silmät räpsähtivät auki. Hän hieroi silmiään ja hänen sydämensä hakkasi. Neljä muuta makuusalissa nukkuvaa tyttöä, käänteli kylkiään, niin että jouset narisivat. Hermione huokaisi syvään, nousi sängystään ja hiipi vesikupin kohdalle, kaatoi vettä lasiinsa ja joi ahneesti. Hän ei voinut käsittää, että oli juuri nähnyt unta Malfoysta. Uni oli kuitenkin ollut ihana, hän oli nauttinut Malfoyn käsistä, jotka olivat kietoutuneet hänen hoikan vartalonsa ympärille.

 Hermione laski lasin kädestään ja istuutui lattialle ikkunan viereen. Hän painoi päänsä ikkunan viileää lasia vasten ja katseli täysikuuta. Oli niin hiljaista, että Hermione saattoi kuulla oman sydämensä lyönnit ja pystyi laskemaan ne. Yksi... kaksi... kolme... neljä... viisi... Hermione lopetti laskemisen ja nousi ylös. Hän vilkaisi kelloa, puoli kuusi. Hän ei kuitenkaan saisi enää unen päästä kiinni, joten kannatti mennä suihkuun, kun se vielä oli vapaana.

 Hermione riisui hikisen yömekkonsa pois päältään, kietoi ympärilleen pyyhkeen ja käveli kylpyhuoneeseen. Hän riisui pyyhkeen ja avasi suihkun. Vesi oli ihanan viileää ja Hermione sukelsi heti sen alle. Hän antoi veden pyyhkiä pois unen, jonka oli nähnyt. Hän antoi veden pyyhkiä pois muistonsa, ystävänsä... Kaiken. Hän halusi vielä kerran olla tyttö vailla huolia, pikkutyttö leikkimässä barbinukeilla omassa huoneessa. Hän halusi kerran vielä olla se tyttö, joka mankui äidiltä karkkia. Hän halusi kerran vielä olla se tyttö, joka lähti isän kanssa kalaan aikaisin aamulla äidin vielä nukkuessa.

”Hermione! Pois sieltä! Minun vuoroni!” kuului Lavender  Brownin ääni kylpyhuoneen oven takaa. Hermione huokaisi, sulki hanan, kietoi valkoisen pehmeän pyyhkeen ympärilleen ja avasi oven.

”Ole hyvä vain”, hän mumisi ja käveli suoraan sängylleen. Kaikki muut olivat jo heränneet, Parvati Patil harjasi mustia pitkiä hiuksiaan, Sarah Sonnel harjasi hampaitaan ja Millie Sonnel meikkasi itseään. Hermionesta oli typerää meikata kolmetoista vuotiaana, mutta hän ei sanonut siitä mitään Sonnelin kaksosille.

 Hermione sitoi hiuksensa poninhännälle, puki päälleen ja riensi kiireesti Suureen saliin syömään aamiaista. Uusi päivä alkoi.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia Traileri+1 luku
« Vastaus #4 : 21.07.2011 15:34:00 »
Ihana. Tuo oli ensimmäinen sana tämä luettua. Uni oli mi mielenkiintoisin ja odotan innolla sitä, että saan nähdä miten Severus ja Hermione reagoivat tietoon siitä että ovat isä ja tytär. Tuo lajitteluhatun miettiminen Mionen laittamista Luihuisen oli kiinnostava. Ainut mikä minua henkilökohtaisesti häiritisi oli se, että mielestäni Hermione mietti sitä liian vähän. Hänhän olettaa olevansa jästisyntynen ja heitä ei Luihusissa taida kovinkaan montaa olla. Se, että Hermione ja Harry eivät kertoneet siitä, että Luihuinen olisi ollut vaihtoehto, Ronille toi mielestäni tähän aitouden tunnetta. Ronin kanta Luihusista tuli selväksi kirjassa.
Tämä pelasti minun päiväni tappavan (avada kedavra!) tylsän riparitapaamisen jälkeen.

Tutti frutti kiittää ja kumartaa, sekä odottaa innokkaasti jatko


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Kuolotar

  • Luonnonlapsi
  • ***
  • Viestejä: 595
  • Juhlatuulella
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia Traileri+1 luku
« Vastaus #5 : 05.08.2011 12:22:44 »
Tämä ficci herätti heti mielenkiintoni. Kuvailit tämän loistavasti olet todella hyvä kuvailemaan, minusta myös tämä miten kerroit lajitteluhatun sanoneen oli erittäin mielenkiintoinen.Mutta eniten minua kiinnosti se että lajiteluhattu olisi laittanut Hermionen Korpinkynteen, Rohkelikkoon tai Luihuseen.Yhdyn tutti Fruttin kommentiin siinä että minustakin on mielenkiintoista jäädä odottamaan isän ja tyttären reagointia. Tälläiseen en ole törmännytkään minusta oli loistavaa että kirjoitata Sirinan haastetta. Minua kiinostaa myös se että minkälainen suhde Severukselle ja Hermionelle sitten kun asia on selvinnyt kehittyy. Henkilö kohtaisesti olen kiinostunut siitä kun hänelle selviää että hän ei ole asunut oikeiden vanhempiensa kanssa.

Jatkoa innolla odottaen! Kuolotar
Maailma on täynnä houkuttelevia kiusauksia, kykenetkö vastustamaan niitä vai vievätkö ne sinut mukanaan!

Sirina Black

  • Queen of the Beasts
  • ***
  • Viestejä: 4 172
  • Love is a killer that never dies.
Vs: Secret of story, K13, monia parituksia Traileri+1 luku
« Vastaus #6 : 05.08.2011 12:37:05 »
Joo. Siis minun on pitänyt kommentoida ensimmäistä lukua jo pitkään, heti siitä lähtien kun sen julkaisit, mutta on jäänyt syystä tai toisesta unohduksiin. Korjataanpa nyt kuitenkin tämäkin virhe sitten ja annetaan edes jonkinlainen kommentti.  :D

Hih. Hermione kyllä osaa käyttää fiksuuttaan ja haluaan oppia hyväkseen. Jopa matami Prillikin antoi periksi. Kyllä vaan... Viekas hän on, kyllä vaan. Jännä juttu sinällään. Hermionella on kirjossakin tietynlaista viekkautta persoonallisuudessaan. Ainakin rivien välistä luettuna.

Ainoa asia mikä hieman häiritsee on Hermionen ikä. Hermionehan aloitti Tylypahkan 12-vuotiaana, ei 11-vuotiaana, koska on syntynyt vasta 19. syyskuuta. Mutta jokainenhan saa muutella canonin asioita mieleisikseen jos niikseen tulee. Eikä tuo nyt sinällään haittaa ollenkaan. Onhan se toisaalta mukavampi, että Hermione on täsmälleen saman ikäinen Harryn ja Ronin ja muiden kanssa.  :D Mutta joo. En valita ollenkaan.

Kivasti on kuvailua, se on hyvä juttu. Kivempi lukea silloin tekstiä kun ei ole pelkkää dialogia/puhetta tms. Jatkoa jään odottamaan taasen.
Sodan ensimmäinen uhri on totuus.

Index librorum prohibitorum.
Tempora mutantur, nos et mutamur in illis.

Kahvin tulisi olla mustaa kuin helvetti, väkevää kuin kuolema ja makeaa kuin rakkaus.