Kirjoittaja Aihe: Pari raapaletta viikossa pitää mielen terveenä, kaikki korkeintaan K11, Lily/Sev  (Luettu 3317 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Nimi: Pari raapaletta viikossa pitää mielen terveenä
Ikäraja: Kaikissa korkeintaan K11 //zougati muokkasi vastaamaan uusia ikärajoja
Yhteenveto: Nämä kaikki ovat siis parituksella Lily/Severus ja kaikissa Harry on Sevin ja Lilyn lapsi. Ensimmäisessä Lilyä ei ole mukana, mutta varmaan jo toisessa on.
Oma sana: Pakko aloittaa taas raapalesarja. Ihanihanihanihanihan pakko. Muutaman viikossa kirjottelen.

                                                   

Nimi: Kirje
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Ei ole.
Haaste: One True Something 20 ja Vuodenaika haaste kesällä.
Yhteenveto: Harry odottaa kirjettä Tylypahkasta
Oma sana: Ääh. Pakko oli kirjoittaa tällänen <3 Osittain perustuu myös ficciini Olenko oikea sinulle?, jossa Sev on siis Harryn isä.

Kirje

Severus Kalkaros seisoi ikkunansa edessä ja katseli kaukaisuuteen. Harry Kalkaros, hänen yksitoistavuotias poikansa seisoi hänen jalkojensa juuressa ja mutristeli huuliaan.

"Isä, eikö se tulekaan tänään? Sanoit, että se tulee tänään!" poika sanoi pahantuulisena ja risti kätensä rinnalleen. Severusta nauratti poikansa käyttäytyminen ja hänen teki mieli kaapata tämä syliinsä.

"Kyllä se tulee. Kello ei ole vielä edes kahtatoista, voit ihan hyvin mennä tekemään jotain rakentavaa", Severus vastasi. Harry tuijotti isäänsä hetken aikaa ja mutisi sitten jotain hyvin pienellä äänellä, niin ettei Severus kuullut.

"Mitä sinä sanoit?" Severus kysyi.

"E-en mitään, en yhtään mitään", Harry vastasi virnistäen. Poika laahusti olohuoneeseen ja istuutui sohvalle lukemaan kaapista ottettua kirjaansa.

 Siinä samassa lehtopöllö lensi sisään ikkunaan ja Severus kerkesi juuri ja juuri ottaa kirjeen ennen kuin kohtasi poikansa innostuneet kasvot.
-------------------------
Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015 05:11:44 kirjoittanut zougati »

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Awwwsum! Kiitos tästä ihanasta, on pakko sanoa näin ihan heti aluksi! Oi, että… Rupean melkein vuodattamaan kyyneliä, kun mietin miten erilainen elämä Sevvulla olisikin ollut, jos tämä olisi ollut totta. Voi, voi… Voin hyvin kuvitella tällaisen tilanteen – outoa sinänsä, koska yleensä minun mietteissä Sev on semmoi ikuisesti angstinen ja täynnä vihaa ja kaikkea muuta negatiivista. Mutta kuitenkin, vaikka Sevin luonne on tässä hyvin erilaisen oloinen, on hän silti kovin IC. Vautsi! ^^ Vaikka tässä nyt ei paljoa toimintaa ollutkaan, niin silti.

Harry on hyvin pikkuisemman oloinen, kun hän on vaikka ykköskirjassa, joka ei ole lainkaan huono asia. Lapsenmielinen Harry on aina iloinen asia ja voisin mieltää hänetkin hyvin tuollaiseen tilanteeseen. On söpöä  kuvitella hänet seisomaan Sevin viereen ja puhumaan, kuin pikkuinen poika.

Tuo kohta, missä Sev miettii, että haluaisi ottaa Harryn syliinsä, tuli ihan järkyttävän herkkä olo. Kuva siitä, että Sev pitää pientä Harrya sylissä on jotenkin niin epätodellinen, mutta niin ihana, että… En osaa edes sanoa. Hmmhmmhmm.

Lainaus
  Siinä samassa lehtopöllö lensi sisään ikkunaan ja Severus kerkesi juuri ja juuri ottaa kirjeen ennen kuin kohtasi poikansa innostuneet kasvot.

Hihah ^^ ! Tuo oli ehkä lemppari kohtani ja naureskelin ääneen tämän luettuani, joka oli aivan mahtava päätös tekstille! Hyvin Sevin tapaista voisi kuvitella olevan tuollainen käytös, jos hänellä olisi lapsi. Voi, kun toivon, että olisikin.

No, mutta enivei niin pidemittä puheitta suuri ja kaunis kiitos tästä ficistä ja ihanasta iloisuuden tunteesta – toisaalta myös surullisuuden :’)

xoxoxo ins

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Kiitos kommentistasi insatiable! Piristi kyllä kummasti päivää, jonka vietin ala-aste ikäisten parissa TETissä.... Kiitos!!

Tässä on nyt sitten toinen.

Nimi: Lajittelu
Ikäraja: Edelleen Sallittu
Paritus: No, ei juuri mitään mainittu, muuta kuin Sev/Lily
Yhteenveto: Harry lajitellaan.
Oma sana: Sor, pakko mikä pakko. Ajattelin ensin tehdä yhden raapaleen jokaisesta vuodesta, mutta päätin sitten kahden tai kolmen. Riippuu vähän. Tämäkin perustuu ficciin Olenko oikea sinulle? Itse asiassa nämä kaikki raapaleet perustuvat samaan ficciin.

Lajittelu

Severus istui opettajienpöydässä ja hänen katseensa harhaili ties minne. Kohta Suuren salin ovet aukaisivat ja ensiluokkalaiset - Harry mukanaan - astuisivat sisään. Niin kävikin. Severus aisti poikansa jännittynyyden ja mietinnän. Harry asteli salin eteen ja jäi katselemaan ympärilleen. Hän kuiskasi jotain vierustoverilleen, joka ei voinut olla kukaan muu kuin Ronald Weasley. Severus tunnisti pojan punaisista hiuksista.

 Nimiä lueteltiin ja Severuksen jännitys kasvoi. Häntä jännitti poikansa tupa, sillä Lily oli ollut rohkelikoissa ja Severus itse taas luihuisissa.

"Harry Kalkaros!"

Severus säpsähti. Vihdoin, hän ajatteli. Muut oppilaat nousivat puoliksi seisomaan, jotta näkisivät paremmin. Kukaan heistä ei tiennyt, että Severuksella oli vaimo, saati sitten poika. Lajitteluhattu mietti omituisen kauan Harryn tupaa, mutta lopulta...

"ROHKELIKKO!"

Severus huokaisi. Toisaalta hän oli ylpeä pojastaan. Rohkelikoista tuli aina hyviä.
---------------------------
Kommentteja??
« Viimeksi muokattu: 12.04.2011 17:48:11 kirjoittanut Miusamo »

Luci

  • ***
  • Viestejä: 1 175
  • mielikuvitusastronautti
Ihan mukavaa pikkuluettavaa. En kauheasti pidä näistä ficeistä, joissa henkilöillä on eri vanhemmat. Myöskään Lily/Severus ei ole lempiparitukseni. Minulle tuottaa yksinkertaisesti liikaa tuskaa kuvitella Severus Harryn isänä ja Harry itsensä (Jamesin) näköisenä. Kuitenkin tekstisi ovat ihan hyviä ja kyllähän näitä lukee.

Kirje on jotenkin kovin hellyyttävä, pienen lapsen innostuneen odotuksen kuvittelu on niin vaivatonta, tässäkin tapauksessa. Severus vaikuttaa oikein hyvältä isältä ja Harrystakin tulee rennompi kuva, kuin kirjasarjassa. Hahmot tuntuvat olevan leonteeltaan melko OC, mutta käytökseltään IC. Mielenkiintoista. Hyvä, että olet saanut pidettyä hahmoissa heidän piirteitään, vaikka juoni eroaakin tuntemastamme Harry Potterista täysin.

Lajittelu on mielestäni myös onnistunut tuomaan tarvittavan esille, raapaleen mitoissa. Lyhyissä teksteissä kuvailua ei yleensä hirveästi ole, jotta kaikki sanottava mahtuu yhteen raapaleeseen. Tässä kuitenkin välittyy Severuksen jännitys, mihin tupaan poika lajitellaan, Luihuiseen, vai Rohkelikkoon?

En ole lukenut Olenko sinulle oikea? -ficciä, joten en tiedä Harryn taustoja Severuksen poikana lainkaan, Lajittelu herätti automaattisesti kysymyk''sen: onko Harry silti 'valittu', vai elääkö hän normaalin pojan elämää? Ihan mielenkiintoista nähdä, millainen elämä Harrylla näiden raapaleiden maailmassa on.

Luci

Refill

  • ***
  • Viestejä: 166
  • That's right
hmm.. mielenkiitoista.. en yleensä lue mitään tämmösii lyhyitä, mutta tästä tyksin, ja severus ja lily yhes? hmm.. tästähän voi tulla jännittävää.. :)

Ja HARRY KALKAROS pfff... haha :) ihana nimi :)
paitsi että Harry Malfoy olis vaan niin paljon parempi :)
 
no joo ei keskitytä nyt siihen ;) Kirjoitusvirheitä en löytäny ja odotan tälle jatkoa.. :)

-Remppu
Me and my muctache are proud to be part of this onion
-It's union, sir

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Luci, oi, kiitos virkistävästä kommentistasi! :-* Harry on Valittu, mutta hänellä ei ole arpea eikä suojaa.
Refill, On mulla ficci, jossa Harry on Luciuksen poika, sellanenkin löytyy. Jatkoa tulee tässä. Kiitti kommentistasi.

                                                                                         

No niin. Elikäs, vihdoin sain tämän kolmannen raapaleenkin tehtyä, tässä Harry on jo kaksitoista. Neljännessäkin Harry on kaksitoista, viidennessä kolmetoista ja niin edespäin.
Nimi: Huispaus
Ikäraja: Edelleen Sallittu
Paritus: Lily/Sev
Yhteenveto: Harry haluaa rohkelikkojen huispausjoukkueen etsijäksi.


Huispaus

"Sanoin jo, että ei!" Severus huudahti. Harry seisoi hänen edessään kädet lanteilla ja vihainen katse vihreissä silmissään.

"Miksei? Sanot vain etten saa osallistua rohkelikkojen huispauskarsintoihin, mutta et perustele ollenkaan!" poika huusi vihaisena. He seisoivat Severuksen huoneessa, sillä Severus oli Draco Malfoylta kuullut, että Harry aikoisi osallistua rohkelikkojen huispausjoukkueen karsintoihin. Harry aikoi etsijäksi.

"Huispaus on vaarallista", Severus tokaisi vain.

"Haha. Sinä vain inhoat huispausta, koska et ollut koskaan hyvä lentämään!" Harry syytti ja lähti jo kävelemään ovea kohti. "Minä menen huispauskarsintoihin, piste", hän sanoi ennen kuin katosi kokonaan. Severus jäi apeana tuijottamaan kaksitoista vuotiaan poikansa perään. Tämä oli kasvanut liian nopeasti nuoreksi.
------------------------------
Kommentteja?

Refill

  • ***
  • Viestejä: 166
  • That's right
Like much.. :) lisää vaan :D

-Remppu
Me and my muctache are proud to be part of this onion
-It's union, sir

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Wiwwiw. Mie tykkään raapaleista, nam ne kivoi. Ja vielä kun ne on sarjassa, niin hymyilyttää. Elijoo. Kaksi oot laittanut miun edellisen kommentin jälkeen ja oon lukenut jo aikapäiviä sitten, mutta laiska kommentoija kun olen :D

Voee. Voin toisaalta kuvitella mutrun Sevin huulilla, kun Harry lajitellaan Rohkelikkoon! Mutta totta, sieltä tulee hyviä. Toisaalta olen itse ehkä enemmän kuitenkin Luihuista, joten olisi ihana jos jonkun fanonissa Harry lajiteltaisiinkin Luihuiseen! Huoh, mutta nyt puhun taas ihan off topicia. Ja hah! Ron! Weasleyt kyllä tunnistaa ^^ ! Kun luin tuon "Harry Kalkaros" rivin tuosta, niin säpsähdin vähän ja olin, että mitähän ihmettä?? Mutta sitten muistin koko idean. Canonista hirveästi poikkeavat ficit eivät ole miun lemppareita, mutta toki niitä lukee jos teksti on onnistunutta ^^

Tämä kolmas oli aikas IC ainakin Harryn osalta! Itsepäinen kun on, niin varmasti menisi karsintoihin, vaikka Sev sulkisi sen tyrmään ilman taikasauvaa. Itsepintaisuus on ihailtavaa, propsit sen esilletuomisesta ^^ Canonista eroavaa toki myös se, että Harry on 12 ja hänen pitää pyrkiä joukkueeseen. No, lopputulos lienee selvä, koska Harry on paras. En väittele tästä asiasta. Kerrankin fanonissani yksi asia, jossa Draco ei koskaan päihitä Harrya :''>

Severuksen tuntemus oli ihana! Siis tuo, että Harry on kasvanut. Voi... Mutta ainakin hän saa seurata poikaansa päivittäin! Näkee kun tämä kasvaa eikä jää paitsi lähes mistään.

Lainaus
sillä Severus oli Draco Malfoylta kuullut
Ainoana kritiikkinä tämä pomppasi vähän silmiin, että jopas outo sanajärjestys ^^ Tiedä häntä, onko tarkoituksella vaiko ei!

Mutta nyt pidemittä puheitta kiitos näistä ja jatkahan tätä ! ^^

xoxoxo ins


Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Kiitos kommenteistanne ja anteeksi siitä, että nämä ovat hiukan kestäneet! Anteeksi siitä. Mutta siis, tässä on toinen toiselta vuodelta kirjoitettu raapale. Kommentteja kaivataan edelleen.
                                                                             

Nimi: Lilyn hymy
Paritus: Ei olla
Ikäraja: Sallittu, valitettavasti edelleen.
Yhteenveto: (Raapaleissa on harvinaisen helppoa sanoa yhteenveto...) Rohkelikkojen karsinassa Severus tajuaa yllättäen kaksi asiaa...
Oma sana: Hmmm... Pidän tästä. Öö? Muuta? Eipä ole. Ai niin, omistan raapaleen insatiablelle, kiitos kahdesta rakentavasta palautteestasi!


 Lilyn hymy

 Severus seisoi huispauskentän laidalla ja katseli poikaansa. Harry vaikutti jännittyneeltä ja pelokkaalta. Severus ei ihmetellyt syytä.

 Harry ei ollut vielä tajunnut Severuksen läsnäoloa, sillä poika oli keskittynyt täysin siihen, mitä oli tekemässä. Harryn katse seurasi muita etsijäksi aikoneita ja hän puristi luutaansa otsa mietteliäässä rypyssä. Severus huokaisi syvään.

 Harry nousi luudalleen ja ponkaisi maasta vauhtia. Rohkelikkojen joukkueen kapteeni, Oliver Wood, päästi siepin irti ja ennen kuin kukaan oli ehtinyt kissaa tavata, sieppi oli turvallisesti Harryn nyrkissä.

 Severus haukkoi henkeään. Hän oli tiennyt, että Harry oli hyvä lentämään, mutta hän ei osannut kuvitellakaan, kuinka hyvä tämä oikeastaan oli. Hän käänsi katseensa poikaansa ja huomasi, että tämän kasvot olivat hymyssä. Lilyn hymy.
--------------------
Kommentteja mahdollisesti?

insatiable

  • ezion salarakas
  • ***
  • Viestejä: 1 343
  • koska ezio on ihkudaa
    • FINI
Heijes täällä on uusi ja awwww ihanaa, minulle omistettu (ellen ihan väärinlukeva hölmö ole :: D) - kiitos !!<3'

Joo eli mie tykkäsin tästäkin pätkästä ja nyt kun tähän ideaan on tottunut, niin se tuntuu ihan järkevältäkin sinänsä. Severuksesta on muodostunut nyt omienkin kirjoituksien myötä aika miellyttävä ja tärkeä hahmo, eikä miulla ole enää semmoi Severus-vihaa niinkuin silloin alkuaikoina - no, eikös meillä kaikille joskus? Tähän oli tuotu ihanasti tuo huispaus mukaan hyvin ja mahtavaa huomata, että Harry on kuitenkin mahtava etsijä, vaikkei siinä Jamesin verta virtaakaan! Propseja, propseja! Muutenkin meni canonin mukaan esimerkiksi tuo, että Oliver on kapteeni ja Oliver = mmmm<3'

Hienoa, että Severus oli vastahakoisuudestaan huolimatta tullut katsomaan Harryn koelentoa, naww! Varmasti niin olisi canonissakin, mikäli kyseinen olisi Harryn isä! Jotenkin Severuksesta huokuu semmoi suojeleva kuva mitä tulee hänen läheisiinsä.

HAH! Tuo kissan tavaaminen, eei, naurahdin! Tuli mieleen ykkösestä se, kun Huiski sanoo, että jos eivät anna luutien olla siinä missä ovat, niin se lentää Tylypahkasta nopeammin, kuin ehtii tavata huispaus :D

Tuo loppu oli mielettömän söpö! Kun Sev katsoo Harryyn ja tunnistaa Lilyn hymyn, awws ^^ Aivan ihanaa. Lilystä en vieläkään osaa tykätä kovasti, mutta onhan hän kuitenkin toisaalta melko miellyttävä hahmo ja sopivan angstinen miun makuun!

Höh, tuntuu kovin tyhjältä tämä kommentti, mutta noh... Tykkäsin tykkäsin kovasti, ja voisin kirjoittaa enemmän tähän vielä, mutta "Tappelu, tappelu; Suomi-Ruotsi ottelu" voittaa nyt ja tälläkin hetkellä tuossa auki eikä ajatus kulje nyt hirveästi! Jooohmm. Jään odottamaan jatkoa tähän ja kiitän tästä pätkästä! ^^

xoxoxo ins

Yukimura

  • Mrs. Kurosaki
  • ***
  • Viestejä: 1 554
  • Ava by Tuhkatriinu
Hmm... Joo mun on vähän vaikea kuvitella Harry - Severuksen ja Lilyn lapseksi, tosin periaatteessa ficeissä kaikki on mahdollista, mutta kuitenkin. Parituksesta en osaa oikeastaan sanoa juuta enkä jaata, koska se on mulle sen verran vieras. Toki olen aikaisemminkin sillä jotain lukenut, mutta miellän Jamesin paremmin Lilylle kuin Severuksen. Eipä paritus kuitenkaan mitään haittaa, en mä muuten sulle kommentoisi (kommentoin jokaiseen raapaleeseen erikseen niin saat jotain tolkkua tästä kommentista).

Kirje

Jotenkin tosi ihana raapale! Yleensä Severuksesta luodaan kauhean angstinen hahmo tai se paritetaan Hermionelle, mutta tässä sä olit luonut siitä kauhean sympaattisen. Tykästyin tapaan millä Severus puhui Harrylle, se tuntui niin aidolta. Harry tuntui tässä paljon nuoremmalta mitä se oli ensimmäisessä kirjassa - tosin tuo sopi tähän tosi hyvin. Ihana raapale, tykkäsin hirveästi! Mua vain hämää tuo Harryn nimi, ei siihen oikein sovi tuo Kalkaros. :D

Lajittelu

Mitä? Mä oletin automaattisesti, että Severus olisi vähintäänkin pettynyt Harryyn! Pitäähän Severuksen lapsi ehdottomasti olla Luihuisessa. :P Hmm... Mukavan oloinen raapale, tykkäsin!

Huispaus

Hah. Hauskaa miten Harry pistää Severukselle hanttiin! Just niin canonia, vaikka lähtötilanne onkin erilainen. Mukavan oloinen raapale, tykkäsin!

Lainaus
Harry seisoi hänen edessään kädet lanteilla ja vihainen katse vihreissä silmissään.
Haha. Mulle tulee tuosta jotenkin Molly mieleen - Harry on liian tyttömäinen. :D

Lilyn hymy

Jotenkin Harry muistuttaa tässä enemmän Jamesia kuin Severusta, voihan Severustakin kiinnostaa huispaus, en mä sitä kiellä, mutta mulle tulee tästä mieleen James. Severus oli ihanan sympaattinen tässäkin. Tykkäsin tästä.

Joo mä en osaa kommentoida rakentavasti, mutta toivottavasti kelpasi. Kiitos mukavasta lukukokemuksesta! :)
« Viimeksi muokattu: 15.05.2011 23:10:39 kirjoittanut Jonna-chan »

Refill

  • ***
  • Viestejä: 166
  • That's right
hehee.. lisää vaan :) tyksin rääpäleistä...
kirjoita lisää näitä mukavia päivän pelastuksia. :D

-Remppu
Me and my muctache are proud to be part of this onion
-It's union, sir