Kirjoittaja Aihe: Se päivä, Lily/Sirius, S, romance/humor  (Luettu 1573 kertaa)

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Se päivä, Lily/Sirius, S, romance/humor
« : 12.02.2011 19:59:11 »
Nimi: Se päivä
Paritukset: Lily/Sirius ja James/Faith
Tyylilaji: romance nyt ainakin ja ehkä vähän humorkin. :)
Oikolukija: minä, eheh.
Yhteeveto: Lilyn ja Siriuksen hääpäivä.
Haaste: OTP10
Oma sana: Ääh, en oikein tiedä mitä ajattelisin tästä. Ensimmäistä kertaa kokeilin tuota kappalejakoa. (Huonoko?) Jajajajajaja... Noh, en sano enempää.

Se päivä

Lily katseli hermostuksissaan peilikuvaansa. Hän näytti hyvältä, mutta tyttö ei suostunut myöntämään sitä itselleen eikä kenellekään mullekaan. Jos hän sanoisi olevansa ruma, kaikki väittäisiävät toisin, jos hän sanoisi olevansa kaunis, kaikki sanoisivat häntä itserakkaaksi. Oli parempi olla hiljaa.

 Hänen punaiset hiuksensa olivat yläponinhännällä ja vihreiden silmien päällä oli hiukan vihreää luomiväriä. Päällään nuorella naisella oli valkoinen nilkkoihin asti ulottuva olkaimeton mekko. Mekon helmassa oli muutamia sinisiä paljetteja, jotka kietoutuivat toisiinsa mustalla narulla. Hänen poninhännästään lähti valkoinen upea huntu, joka ulottui hiukan yli keskiselän. Päässään naisella oli turkoosi tiara.

 Kohta olisi se hetki. Se hetki, jolloin hän tunnustaisi ikuisen rakkautensa Sirius Mustaa kohtaan. Häntä pelotti jo valmiiksi. Entä jos Sirius sanoisi "ei"? Entä jos hän ei saisi sanottua yhtään mitään? Entä jos hän kompastuisi helmaansa? Entä jos Sirius ei tulisikaan?

Rauhoitu, Lily käski itseään. Hengitä syvään. Ajattele myönteisesti...

"Lily! Sinua odotetaan!" Lilyn parhaan kaverin Faithin ääni kuului vessan oven takaa.
 
Voi ei. Nyt oli se hetki.

"Tullaan", Lily mutisi avatessaan oven.
"Olet upea!" Faith huudahti ja halasi ystäväänsä. "Halusin halata sinua ennen kuin sinusta tulee rouva Musta", tyttö selitti virnistäen. Faith oli mennyt naimisiin James Potterin kanssa ja heillä oli vuodenikäinen lapsi, jonka nimi oli Johnny Sirius Potter.


 Sirius seisoi terassilla odottaen Lilyä. Kun hän viimein näki tulevan vaimonsa ilmestyvän hän joutui vetäämään henkeä. Lily oli todella kaunis. Tämä vaikutti hermostuneelta, mutta hymyili silti, kun Sirius meni häntä vastaan. Häävieraat olivat nousseet seisomaan kunnioittaen heidän suhdettaan. Kunnioittaen molempien valintaa. Sirius virnisti bestmanillensa Jamesille ja tämä virnisti takaisin. Lilykin hymyili Siriukselle. Jopa aurinko hymyili heille, siltä ainakin tuntui.

 Sirius ja Lily katsoivat toisiaan silmiin koko papin puheen ajan. Kun viimein kysyttiin tahdotko, molemmat vastasivat myönteisesti ja Sirius veti Lilyn suudelmaan. He olivat vihdoin toistensa kanssa. Kuolemaansa saakka ja vielä sen jälkeenkin.

 Vihkimistilaisuutta seurasi bestmanin puhe. Sirius rukoili Jamesia katseellaan, ettei tämä puhuisi liian lempeästi, liian imelästi. James kuitenkin vain virnisteli noustessaan seisomaan.

"Hmm... Mistähän aloittaisin? Huomaan, että Sirius katsoo minua rukoilevasti, mutta enhän voi olla käyttämättä tälläistä tilaisuutta hyväkseni. Ja kun hän kerran puhui minun häissäni onhan suuri oikeus ja kohtuus että saan maksaa samalla mitalla takaisin", James sanoi. Lily vilkaisi häntä ärtyneenä. "Älä katso minua noin, Lily, en ole juonut tänään kovinkaan paljon. Ainakaan vielä (tässä kohdin Lilyltä pääsi syvä huokaus, jonka voi laskea helpottuneeksi). Jokatapauksessa aloitan ihan alusta. En tiedä paljoakaan rakkaan Anturajalan syntymästä, sillä hänen iki-ihanat vanhempansa eivät ole täällä juhlimassa hetkeä, jolloin heidän esikoisensa ottaa vaimokseen jästisyntyisen. Haluan nähdä heidän ilmeensä silloin kun he kuulevat tästä. Anteeksi, se oli sivuseikka. Niin, Sirius itse sanoi minulle, että hän oli syntyessään yhtä komea kuin nykyäänkin, joten voin sanoa, että hänen vanhempansa varmaan pettyivät aika pahasti nähdessään poikansa.  Tylypahkassa Anturajalalla ei ollut kovinkaan paljoa järkeä päässään. Ensimmäinen vuosi meni ja Anturajalka ei tehnyt vuonna kovinkaan ihmeellisiä asioita. Toinenkin vuosi oli aika tylsä, kolmas myös. Neljäntenä vuonna Anturajalka rupesi seurustelemaan. Voitte kuvitella, hyvät naiset ja herrat, miten suuri shokki se minulle oli! Anturajalka oli jokaisen hetken kiinni tyttöystävänsä suussa. Huispauskaan ei enää kiinnostanut häntä sen vertaa. Viides ja kuudes vuodet menivät samalla tavalla. Seitsemäntenä vuonaan Sirius rupesi seurustelemaan Lilyn kanssa, enkä vieläkään käsitä, miksi hän valitsi mielummin Siriuksen. Minähän olen paljon komeampi. Älä heitä sitä veistä, Lily. Faith on ainakin samaa mieltä kanssani, vai mitä kulta?" James katsoi vaimoaan rukoilevasti ja tämä vain virnisti.

 Jamesin ihastuttavan puheen jälkeen hääväki rupesi syömään. Lily sai päättää kaapin paikan, sillä hän polkaisi ennen Siriusta. Sirius puolestaan nosti Lilyn ilmoihin ja piteli sylissään hetken aikaa. Kamerat räpsivät.

"Huh. Se on ohi", Lily totesi myöhemmin samana iltana. He istuivat sängyllä uudessa kodissaan ja haukottelivat molemmat. Oli hääyön aika.
--------------------------------------------------------
Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011 21:50:53 kirjoittanut Vaarallinen Komentoija »

sennamiila

  • miss Lestrange
  • ***
  • Viestejä: 716
  • Slytherin Pride
    • Haaveeni hulluuden tatuoimat
Vs: Se päivä, Lily/Sirius, S, romance/humor
« Vastaus #1 : 12.02.2011 20:20:00 »
Minäpä aion nyt olla nopea :) Eli siis juu, tykkäsin kovasti tästä ideasta, ihanaa lukea jonkun hääpäivästä. Tässä keskityttiin siihen, kuinka Lilyä jännitti ja tällein, hääpäivä jäi hieman taka-alalle, mutta se ei haitannut, itse asiassa ehkä jopa parempi näin. Loppu kyllä tuli hieman yllättäen. Niin ja kappalejako oli hyvä homma, huomattavasti helpompi lukea
Joitain pilkkuja puuttui ja se hieman pisti silmään, muttei mitenkään pahasti. Ja sitten laitanpa tähän ne pari kirjoitusvirhettä, jotka huomasin

Lainaus
Kohta oli se hetki.
Tässä lausessa verbi 'oli' vois olla konditionaalimuodossa eli siis olisi, koska seuraavassakin lauseessa on käytössä konditionaali
Lainaus
Sirius virnisti bestmannillensa Jamesille
bestmanillensa
Lainaus
Lily vilkaisi häntä ärttyneenä.
ärtyneenä

Mutta siis kokonaisuudessaan kiva, pieni ficci, josta pidin. Lily ja Sirius on jännä paritus, jota en paljoa ole lueskellut (koska Sirius ja Remus... ;) ). Siis joo, tykkään tästäkin parituksesta :)

Lainaus
Niin, Sirius itse sanoi minulle, että hän oli syntyessään yhtä komea kuin nykyäänkin, joten voin sanoa, että hänen vanhempansa varmaan pettyivät aika pahasti nähdessään poikansa.

Siis täähän oli suorastaan loistava kohta, aiheutti kivan pikku repeämisen :D
Lainaus
Jos hän sanoisi olevansa ruma, kaikki väittäisiävät toisin, jos hän sanoisi olevansa kaunis, kaikki sanoisivat häntä itserakkaaksi.
omg, täähän siis tosiaan on niin totta, niin totta. Itestään ei sais sanoa yhtään mitään hyvää tai leimautuu just itserakkaaks. Ja sitten aina valitetaan, jos sanoo itteään rumaks. Ristiriitaista(ko)

Kiitos tästä lukukokemuksesta
sennamiila
« Viimeksi muokattu: 12.02.2011 20:26:27 kirjoittanut sennamiila »


Ja mulla kiire etsimään taas uusi syy,
miksen voi olla onnellinen nyt
ja rakastaa sitä, mitä mun vieressä odottaa.

Vaarallinen Komentoija

  • Vieras
Vs: Se päivä, Lily/Sirius, S, romance/humor
« Vastaus #2 : 12.02.2011 21:50:02 »
kiitos kommentistasi sennamiila! Korjaan nuo virheet  :-*

misstm

  • Vieras
Vs: Se päivä, Lily/Sirius, S, romance/humor
« Vastaus #3 : 12.02.2011 22:17:14 »
Tämä oli söpö. En ole aiemmin lukenut ollenkaan Lily/Sirius-ficciä, syystä että en itsekään tiedä. Kappalejako oli hyvä.

Repeilin hiukan tuolle Jamesin puheelle, se vaikutti sellaiselta, jonka mies olisi voinut pitääkin parhaan ystävänsä häissä.