Kirjoittaja Aihe: Näkyvä || S, Remus, Paritukseton  (Luettu 2691 kertaa)

puukissa

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Pieni tytön tylleröinen meni metsään ja jäi.
Näkyvä || S, Remus, Paritukseton
« : 01.03.2009 17:47:53 »
Title: Näkyvä
Author: Puukissa
Beta: -
Genre: draama, angst ? Ehkä.
Pairing: Non
Rating: S
Summary: Tämä oli Remus jonka kaikki näkivät.

A/N: En oikein tiedä mikä tämä on, hetken mielijohteesta syntynyt raapustus. Uskon että tämä on todella tylsää luettavaa, ja virheitä varmasti löytyy, kielioppi kun ei ole minun paras kaveri. Tämä on myös mitä varmimmin täynnä kliseitä. Tähän voi mahdollisesti tulla itsenäinen jatko-osa joskus, mutta tällä hetkellä on vain tämä tässä. En todellakaan suosittele teitä tätä lukemaan.



Näkyvä

Remus Lupin, pieni poika sinisessä neuleessaan, istui junanpenkillä maisemia ikkunasta katsellen. Hänen katseensa eksyi välillä hänen mustiin kengänkärkiinsä, ja kuluneiden farkkujen peittämiin jalkoihin, jotka niitä heiluttivat. Ne olivat hieman liian lyhyet jalat, jotta ne olisivat yltäneet koskettamaan junan tummaa lattiaa. Ne olivat myös hieman liian laihat jalat, niin kuin koko poika itsekin, hieman liian kulmikas ja riutunut, mutta komea yhtäkaikki.
 
Remus vei ajatuksissaan kätensä sukimaan hiekanvärisiä, pitkiä hiuksiaan, ja antoi silmiensä levätä ohi vilisevässä, syksyisessä maisemassa. Kohdistamatta katsettaan erityisesti mihinkään. Vaikka hän ei ollut matkustanut tätä matkaa koskaan aiemmin, hän tiesi ettei näkisi ulkona mitään, mikä keventäisi hänen ajatuksiaan.

11-vuotiaaksi pojaksi Remus oli rauhallinen ja tyyni. Hän kulutti aikaansa kävelyretkillä metsässä, ja illan tullen nojatuolissa kirjoihin hautautuneena. Hänen silmistä kuvastui viisautta ja harkitsevuutta, eikä hän koskaan liikehtinyt hermostuneesti. Hän oli kohtelias, ja osasi pitää yllä keskustelua muustakin kuin siitä, minkä makuinen oli pahin Jokamaunrae.

Tämä oli Remus jonka kaikki näkivät. Ei siis ollenkaan kuin ikäisensä. Mutta vain Remus itse tiesi, ettei ollut ollenkaan kuin ikäisensä edes sisältä päin.

Kun Remus hampaiden harjauksen jälkeen tuijotti itseään peilistä, ei hän nähnyt silmissään viisautta, eikä edes harkitsevuutta. Hän näki ruskeat, hieman vinot silmät, joissa pilkahti joka toisen räpsäyksen jälkeen jotain villiä. Sen jälkeen ne palasivat hämmentyneiksi, ja ehkä tietyssä valossa katsottuna, alakuloiseksikin.

Kun Remus hiipi huoneeseensa ja käpertyi sänkyynsä nukkumaan, ei hän naputellut sormiaan peittoa vasten, odotellen unen tuloa. Sen sijaan hän kuunteli patjasta kaikuvaa sydämenlyöntiä, jota hän pienempänä luuli kaatosateen rummutukseksi kattoa vasten. Jos hän kuunteli oikein tarkkaan, hän erotti siinä askelia. Yhdet rauhalliset ja vakaat, toiset nopeat kuin tuuli, paljasta maata vasten hakaten.

Kun Remus seuraavana päivänä lähti perheensä kanssa kohti Lontoota, kulunutta matka-arkkuaan perässä vetäen, ei hän tuntenut itseään kohteliaaksi. Jutellessaan asemalaiturilla muille junaan nousijoille, hän tunsi ainoastaan arven painon oikeassa kyljessään, ja varoi tarkasti mitä sanoi. Hän käänsi keskustelut yleisiksi ja piti huolen, ettei jättänyt toiselle tilaa kysyä mitään henkilökohtaista.

Sillä tavalla Remus oli viisas. Hän tiesi jo silloin, että jos ulospäin hehkui pelkkää rauhaa ja tyyneyttä, pystyi kätkemään sisälleen mitä vain. Pystyi olemaan läsnä olematta kuitenkaan, ikään kuin näkyvä näkymätön. Kukaan ei kiinnittäisi huomiota mihinkään, mihin et halua.

Koska Remuksen silmät alkoivat väsyä pomppimaan vanhoista linnoista, kellertäviin puihin ja kivisiin nurminiittyihin, hän käänsi katseensa takaisin syliinsä. Hänen oikea kätensä pureskeltuine kynsineen näpräsi vasemman käden hihansuuta. Villalanka oli lähdössä karkaamaan. Hän ajatteli äitiään joka paidan oli kutonut.

Remus hätkähti ajatuksistaan, kun tunsi kevyen potkun jalassaan. Hän kohotti katseensa vastapäätä istuvan, tuntemattoman pojan silmiin. Pojan mustat hiukset olivat jopa epäsiistimmät kuin Remuksen.

”Kai sinä sentään kuulut Rohkelikkoon, vai onko sinunkin sukusi täynnä ällöttäviä Luihuisia, kuten tuon tuossa?” Poika kysyin luultavasti jo kolmatta kertaa, virnistäen.

Remus katsoi vieressään istuvaa, hauskan näköistä poikaa, joka virnisteli takaisin kysymyksen esittäneelle pojalle. Ja mietti, mitä ällöttävää Luihuisissa olisi.

”Minä… En todellakaan osaa sanoa mihin kuulun”. Remus vastasi totuuden mukaisesti. Hänellä ei ollut aavistustakaan pääsisikö ihmissusi Puuskupuhiin.

Ja se oli vain yksi tuhansista kysymyksistä, jotka tällä hetkellä valtasivat hänen mielen. Eikä hän tiennyt vastausta niistä yhteenkään.

Kuten hän ei tiennyt sitäkään, että kun vaunuosastoon hetken päästä astuisi vielä neljäs, pienikokoinen poika, näkisi hän edessään kolme hänen tulevan elämänsä tärkeintä ihmistä. Eikä Remus aavistanutkaan, että nämäkään pojat eivät olleet kuten 11-vuotiaan kuuluu olla.

He näkivät Remuksesta myös sen, mitä edes Remus itse ei tiennyt sisällään olevan.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:13:03 kirjoittanut Pops »
-chareb er rehh-

Jennea

  • Vieras
Vs: Näkyvä
« Vastaus #1 : 04.03.2009 12:58:49 »
Vau, minä pidin tästä todella. Olen lukenut melko harvoja ficcejä, jotka kertovat täysin Remuksesta, kun hän on saapumassa tai on juuri saapunut Tylypahkaan. Mukavaa vaihtelua lukea tällainenkin.

Pidin paljosta kuvailusta ja arkisista asioista, jotka ficissä mainittiin. Esimerkiksi hampaiden harjaus, kuluneet farkut ja pitkät hiukset. Ne luovat sellasita realistisuutta.

Tämä vain iski silmääni:
Lainaus
Jokamaun –rae.
En ole täysin varma miten tuo kirjotetaan, mutta noin se ei ole. :D Luulen, että se on Jokamaunrae tai jotain vastaavaa. Joku fiksumpi, kuin minä kyllä varmasti tietää sen. :D Nyt ei vain tule mieleen.

Lopusta pidin todella paljon. Hieman kävi jopa Remusta sääliksi, kun hän on (tai siis oli) niin ujo, hiljainen ja epävarma. Viimeinen lause oli huikean ihana. :-) Voi että, söpöä.

Nyt tuli kyllä tynkä kommentti. :D Mutta tämä ei ollut ollenkaan tylsä tai huono. Itse tykkäsin kyllä.

morrish

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Näkyvä
« Vastaus #2 : 04.03.2009 13:31:03 »
Hii, minä rakastuin tähän ficciin :3

Hienosti olet saanut kuvailtua Remuksen lapsuutta, tuollainen ujous ja epävarmuus sopii todella hyvin häneen, kun ottaa huomioon, ettei hän ole tavallinen lapsi (tai edes tavallinen velho, ihmissusi kun on).
Ei teksti minun mielestäni vaikuttanut ollenkaan kliseiseltä. Pikku-Remuksen (i-hi-hi, oli ihan pakko kirjoittaa tuolla lailla >D) ajatukset tuntuivat luontevilta ja realistisilta ja häntä on helppo ymmärtää tekstin välityksellä. Olen aina kuvitellut, että Remus on omalla tapaansa herkkä ja erakkomainen "poikkeavuutensa" takia, ja juuri tuonkaltaiset ajatukset istuvat hyvin Remuksen luonteeseen.
Virheitä tai mitään kompastuskohtia en tästä löytänyt, tosin en minä niitä kovin tarkkaan metsästellytkään. Hieno ja jollain tapaa myös todella koskettava ficci.

~morrish
satusetä.

Käy viha vastaan rakkaavven hyvvee tahtoo
Se tahtomattaan kaeken lahtoo
Se laatturin Tuonelan tuas matkaan laettaa
Se elämän ja kuoleman yhteen naettaa

puukissa

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Pieni tytön tylleröinen meni metsään ja jäi.
Vs: Näkyvä
« Vastaus #3 : 05.03.2009 16:27:51 »
Kiitos kommenteista, ne todella piristävät päivää!

Jennea:
Minulla ei ollut minkäänlaista muistikuvaa miten Jokamaunrae kirjoitetaan, joten laitoin sen noin. Kuitenkin, tuo sinun tapasi kirjoittaa se, näyttää huomattavasti järkevämmältä. Korjasin sen siis niin. Kiitos kun huomasit.
Ja mitä tuohon tylsyyteen tulee, ehkä se sitten johtuu siitä, kun itse lukee kirjoitteassaan niin monesti samoja kohtia  ja pyörittelee niitä sanoja niin, että vähemmästäkin kyllästyisi. Tai sitten siitä, että olen kovin itsekrittinen ja uskottelen aina pystyväni paljon parempaan. En tiedä, mutta todella mukavaa kuulla että sinä pidit :)
Ehkäpä saan kirjoitettua vielä lisää sitten joskus. Haaveilin siitä, että olisin kirjoittanut jokaiselle kelmille "oman alun" Tylypahkassa, ja yhdistänyt heidät sitä kautta. Mutta olen kovin laiska saamaan mitään paperille asti.

morrish:
Mukava kuulla että myös sinä pidit tästä.
Lainaus
Olen aina kuvitellut, että Remus on omalla tapaansa herkkä ja erakkomainen "poikkeavuutensa" takia, ja juuri tuonkaltaiset ajatukset istuvat hyvin Remuksen luonteeseen.
Kiitos, juuri näin ajattelin itse Remuksesta silloin, kun aloin kiinnittämään häneen enemmän huomiota. Alusta asti hän on ollut yksi lempihahmoistani, juurikin tuon luonteen puolesta. Pystyn samaistumaan häneen hyvin, mikä tekee kirjoittamisen hänestä helpoksi. Ja olen iloinen että olin saanut sen kuulostamaan myös uskottavalta.
Lainaus
Ei teksti minun mielestäni vaikuttanut ollenkaan kliseiseltä.
Siinä tapausessa olen erittäin tyytyväinen :D Tunnen jotenkin hankalaksi kirjoittaa Pottereista enää mitään, aivan kuin kaikki olisi jo kirjoitettu, joten väistämättä varmaan tulee samankaltaisuuksia toisten ficceihin.
-chareb er rehh-

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Näkyvä
« Vastaus #4 : 05.03.2009 19:09:37 »
Taisin rakastua, tähän ficciin ja yksitoista vuotiaaseen Remukseen <3 aaw.

Tämä oli niin ihana, en tiedä oikeasti mitä sanoa, tämä oli jotenkin niin hellyyttävä, lutunen, mutta realistinen, tätä oli aivan ihana lukea, lauseesi olivat sellaisia pehmeitä, mutta nuoren pojan ajatuksia. Jos laittaisin tähän lempikohtiani, siihen tulisi koko ficci, joten en laita :)

Ehdottomasti et saa tehdä jatko-osaa jos se koskee myös Remusta, ja kliseitä tämä ei ollut täynnä tai minä en ainakaan huomannut, tai sitten olin niin hurmaantunut pikku Remuksesta..

No tästä nyt ei tullut kovin järkevää mutta ihana oli <3

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

morrish

  • ***
  • Viestejä: 12
Vs: Näkyvä
« Vastaus #5 : 06.03.2009 21:07:36 »
Lainaus
Ei teksti minun mielestäni vaikuttanut ollenkaan kliseiseltä.
Siinä tapausessa olen erittäin tyytyväinen :D Tunnen jotenkin hankalaksi kirjoittaa Pottereista enää mitään, aivan kuin kaikki olisi jo kirjoitettu, joten väistämättä varmaan tulee samankaltaisuuksia toisten ficceihin.

Kliseitä en todellakaan löytänyt tästä tekstistä, mutta eivätpä pienet klisee-kohdat olisi juurikaan haitanneet. Kuitenkin, kuten itsekin totesit, Potterit on jo kulutettu aika hyvin ficcarienkin käsissä, että olisi melko hankala saada täysin kliseetöntä tarinaa aikaiseksi. Riippuen tietenkin aiheesta, mutta luulisi, että Kelmeistä kertovista tarinoista löytäisi kaavamaisia kliseitä, jos hakemalla hakisi. Kuitenkin olen niin älyttömän vähän lukenut Kelmi-ficcejä, (itse asiassa ylipäätään Potter-ficcejä on tullut melko vähän luettua o_o pitää skarpata xD!) etten varmasti edes tunnistaisi kliseetä vaikka sellainen pomppaisi silmille jossain.
Mutta vaikka moni on saattanutkin kuvitella Remuksen lapsena samankaltaisena kuin sinä, tämä teksti ei todellakaan vaikuttanut klisee-viidakolta, mikä on todellakin positiivinen juttu : )

Ehkäpä saan kirjoitettua vielä lisää sitten joskus. Haaveilin siitä, että olisin kirjoittanut jokaiselle kelmille "oman alun" Tylypahkassa, ja yhdistänyt heidät sitä kautta. Mutta olen kovin laiska saamaan mitään paperille asti.
Juu siis kirjoita ihmeessä lisää näitä Kelmien lapsuusajan ficcejä! : D Täällä olisi niille ainakin yksi innokas lukija tiedossa... :3
satusetä.

Käy viha vastaan rakkaavven hyvvee tahtoo
Se tahtomattaan kaeken lahtoo
Se laatturin Tuonelan tuas matkaan laettaa
Se elämän ja kuoleman yhteen naettaa