Kirjoittaja Aihe: Hyvästi on vaikea sana sanoa || FF100, S, viikottainen raapalehaaste  (Luettu 2357 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Title: Hyvästi on vaikea sana sanoa
Author: Jennea
Rating: S
Päähenkilö: En mainitse nimiä, joten kertojaksi voi kuvitella kenet vain.
Genre: Drama, angst, raapale
Disclaimer: En omista hahmoja, enkä paikkaa jossa he ovat. En saa tästä minkäänlaista korvausta.
Summary: Kun Hagrid kysyi tunnilla kuka näkee Thestralit, en nostanut kättäni.

Haasteet: Viikottainen raapalehaaste, aiheella Thestralit, ja FF100, sanalla 088. Koulu, joka tulee tapahtumapaikan johdosta.

A/N: Tällainen pieni raapale tästä muodostui. Minulle tuli jo kirjaa lukiessa mieleen, että varmasti siinäkin porukassa oli joku, joka ei nostanut kättä, kun Hagrid kysyi, että kuka näki ne olennot. Minä en ainakaan olisi viitannut, jos olisin tietänyt mistä oli kyse. Joten kirjoitin siitä.
Päähenkilöä en tässä mitenkään sano (paitsi että hän on rohkelikossa), joten sen voi itse päättää. Haluaisin kuulla ketä te ajattelitte siihen. :-)


Hyvästi on vaikea sana sanoa


En nostanut kättäni. Kun Hagrid kysyi tunnilla kuka näkee Thestralit, en nostanut kättäni. Painoin katseeni maahan ja kuuntelin muiden puhetta. Kyllä minä tiedän mitä se merkitsee, kun ne näkee.

Kukaan rohkelikoista ei tiedä, että olen nähnyt kuoleman. Kukaan koko koulussa ei tiedä.  

Ei ole olemassa mitään pahempaa, kuin saapua kotiin ja huomata, että ovi on murrettu auki. Nähdä oma veljensä makaamassa makuuhuoneen lattialla veressä. Vaikka yrittäisit tehdä mitä, hän ei suostu liikkumaan tai edes avaamaan silmiään. Vaikka huudat hänen korvaansa ja ravistelet hänen vartaloaan, hän pysyy liikkumattomana.

Eikä hän edes hyvästejä sinulle sanonut, mutta sinä joudut sanomaan ne sanat hänelle.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 23:14:17 kirjoittanut Pops »

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 756
Vs: Hyvästi on vaikea sana sanoa
« Vastaus #1 : 28.02.2009 18:35:12 »
Tämäpä oli ahdistavan kaunis  :o Päätin sosialisoida itseni ja kommentoida edes muutamaan ficciin, ja tämä pukkasi ensimmäisenä silmään (heti sen jälkeen, kun olin katsonut sen viikottaisesta raapalehaasteesta ja edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit-linkistä  ;)).

En nostanut kättäni. Kun Hagrid kysyi tunnilla kuka näkee Thestralit, en nostanut kättäni.

Aloitin lukemalla nämä ensimmäiset lauseet, kun aloin vasta miettimään tarkemmin päähenkilöä. Olin ajatellut, että olit päättänyt siihen jo jonkun, mutta sainkin vapauden päättää itse. Hmm. En osaa ollenkaan ajatella, kuka se olisi voinut olla. Seamus nousee ekana mieleen, ehkäpä hän?
Nämä aloituslauseet loivat koko raapaleen ajaksi sellaisen jäisen ja hyytävän tunnelman kuolemasta. Toisto sopi jotenkin täydellisesti tähän.

Loppuosa ficistä oli ahdistavan kaunis, kuten alussa sanoin. Kuvailu veljen kuolemasta, hyödyttömästä ravistelusta ja huudosta... Ahdistavaa, erittäin. Mutta samalla hyvinkin realistista.

Toisin sanoen ihan mielettömän kaunis raapale, tunnelma ja tunne olivat välittyneet hyvin sataan sanaan. Kiitos  :)

between the sea
and the dream of the sea

Eeyore

  • Radamsa
  • ***
  • Viestejä: 1 875
  • Karo-muoks || Ei Eyeore, ikinä.
    • Loista Tähti, loista.
Vs: Hyvästi on vaikea sana sanoa
« Vastaus #2 : 28.02.2009 20:40:06 »
Tämä oli surullisen kaunis raapale... Tuli Ginny kertojasta mieleen, mutta en sitten osaa sanoa, kuka tässä oikeasti on. Pidin anonyymiydestä, se toi tähän kiehtovuutta ja kertojan tunteista oli helpompi saada kiinni.
Lainaus
En nostanut kättäni. Kun Hagrid kysyi tunnilla kuka näkee Thestralit, en nostanut kättäni.
Hagridilta hieman väärä teko jopa kysyä tuollaista, koska kuoleman näkeminen on arka aihe (tosin Luna nyt on eri asia, mutta kuitenkin). Pidin aloituksesta, se osui suoraan nappiin ja toisto toimi. Toi oikeanlaista kuvaa tuo ravistelusta ja huudoista kuvailu noinkin vähillä sanoilla.
Lainaus
Eikä hän edes hyvästejä sinulle sanonut, mutta sinä joudut sanomaan ne sanat hänelle.
Ja loppu osui taas syvälle. Tää oli mukavan aukkoinen teksti ^^ Kiitos tästä.


"Sie oot vähän niinku vähä-älynen pikkusisko, jota miulla ei oo koskaan ollu."
Naakkapuiston istuva päällikkö Märkäpuuma
Lucius/Narcissa | 67/100

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Hyvästi on vaikea sana sanoa
« Vastaus #3 : 01.03.2009 03:22:39 »
No niin, mielenkiintoinen otsikko herätti huomioni.

Pidän, kuule Jennea, tavastasi kirjoittaa lyhyitä ficcejä ja kertoa niissä asiat nopeasti ja suorasti, niin kuin ne ovat. Tämä ei ollut pettymys: pidin kovasti tästäkin.

Kaikki; kerronta, kuvailut, tunnelma, pidin kaikesta. Minulle tuli aluksi mieleen Hermione, mutta hänhän on perheen ainoa lapsi, mietin, ja sitten tuli mieleen Seamus. Eihän sitä tiedä kuka se oli... Aika mielenkiintoista sinällään jättää kokonaan tuo päähahmon nimi pois, ja samalla kok olemus. Saa vain arvuutella, kuka se voisi olla. Aika jännää.

Kirjoitusvirheitä en tällä hutaisu-lukemalla löytänyt, boonusta siis siitä juu...

Ei ole olemassa mitään pahempaa, kuin saapua kotiin ja huomata, että ovi on murrettu auki. Nähdä oma veljensä makaamassa makuuhuoneen lattialla veressä. Vaikka yrittäisit tehdä mitä, hän ei suostu liikkumaan tai edes avaamaan silmiään. Vaikka huudat hänen korvaansa ja ravistelet hänen vartaloaan, hän pysyy liikkumattomana.
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016

Jennea

  • Vieras
Vs: Hyvästi on vaikea sana sanoa
« Vastaus #4 : 01.03.2009 09:24:23 »
hiddenben: Itse asiassa minäkin mietin Seasmusta, mutta päätin jättää päähenkilön arvoitukseksi. Minulla on ehkäpä omat mietteeni, mutta mukava kuulla myös lukijoiden. :) Kiitos kun päätit kommentoida ja lukea!

Eeyore: Ginny... Totta totta, voi olla, paitsi, että kuka veli se olisi ollut? Fred, mutta senhän koko kouluu tietää, että hän löytyi kuolleena ja että Ginny näki hänet kuolleena. Kiva alkaa pohtimaan näitä. Ehkä nyt lopetan. :D Mukava kuitenkin kuulla ketä sinä mietit kertojaksi. Minäkin pidän anonyymiydesta, joten senkin päätin tähän jättää. Kiitos lukemisesta ja kommentoimisesta!

jaina: Seamus tuli minunkin mieleeni aikaisemmin. Hieman salaperäisyyttä, kun päähenkilöä ei paljasteta, eikä häntä suoralta kädeltä edes arvaa. Minä jollakin tavalla pidän sellaisesta älyttömästi. :) Kiitos kivasta kommentista ja lukemisesta!

TylerDurden: Mielikuvat, jotka ficci tuo, ovat tosiaan parhaita. Kiitos paljon lukemisesta ja kommentin jättämisestä. :)