Kirjoittaja Aihe: Ei minulla ole tyttöystävää (S, dialogi, fluffdraama, H/B)  (Luettu 3636 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 447
Nimeke: Ei minulla ole tyttöystävää
Kirjoittaja: Winga
Tyylilajit: Romanssi, draama, fluff
Paritus: B/H
Ikäraja: S
Lyhyesti: "Sinulla on joku."
Vastuuvapaus: Rowlingin ovat.
Kirjoittajalta: Hmh, pitkästä aikaa dialogia. Osallistuu Dialogihaaste II:een. Ja kyllä, Draco on ihan älyttömän OoC (ja kyllä ne muutkin).


Ei minulla ole tyttöystävää

"Sinulla on joku."

"Miksi niin epäilet?"

"Olet ollut viime aikoina niin epäilyttävän hiljainen, hymyillyt itseksesi oikein leveästi, antanut meidän muiden vain kateellisina katsella."

"Entä jos minulla onkin?"

"Se olisi vain hienoa. Mutta kuka hän on?"

"Sitä sinä et tahdo tietää, inhoaisit minua."

"Enkä inhoaisi, olet minun paras ystäväni, nyt ja ikuisesti, kunniasanalla."

"Draco, me olemme luihuisia. Minä en koskaan luottaisi sinun kunniasanaasi. Vai luottaisitko sinä minun?"

"Hmm, nyt kun sanoit, niin en. En usko."

"Sitähän minäkin."

"Hmph. Hyvä on, jos sinä et kerro, minä selvitän itse salaisen tyttöystäväsi."

"Draco..."

"Niin, Blaise? Aiotko kertoa, vai pitääkö minun itse selvittää?"

"..."

***

"Me olemme hulluja."

"Niin olemme. Mutta minusta hänen täytyy saada opetus."

"Miksei hän voi elää pimennossa?"

"Koska hän on niin ärsyttävä, Blaise-rakas. Ja sinä tiedät, miten minä rakastan näyttää hänelle tietäväni jotakin, mitä hän ei tiedä."

"Äh, älä viitsi."

"Voi kyllä viitsin. Ala nyt tulla!"

"E-... Hei, päästä irti!"

"Enkä päästä, sinä tulet nyt."

"Mrrh, hyvä on..."

***

"Hei Draco..."

"Niin, Blaise?"

"Siitä tyttöystävästä..."

"Niin?"

"Ei minulla ole. Ihan totta, ei ole."

"Älä viitsi valehdella.. hetkinen, et kai vain tarkoita..?"

"Ehm, kyllä. Hän on vähän turhan innokas vain kertomaan sinulle..."

"Miksi?"

"Koska minusta sinua on niin hauska ärsyttää!"

"Potter?!"

"Ah, kyllä, Potter ja Zabini. Eikö olekin hauskaa, Malfoy?"

"Blaise... Sinun olisi parasta selittää tämä!"

"No tuota... Me tavallaan olemme seurustelleet jo puoli vuotta.."

"PUOLI VUOTTA?!"

"Malfoy, anna Blaisen kertoa, minäkään en aio puuttua hänen kertomukseensa, tahdon itse asiassa kuulla sen."

"Kiitos Harry. Niin, me siis olemme seurustelleet puoli vuotta ja kaikki alkoi siitä kun Harry vahingossa kaatoi sitä lientä päälleni..."

***

"Potter!"

"Ai anteeksi, Zabini..."

"Tiedätkö sinä, mitä juuri teit?"

"Tuhosin vaatteesi?"

"Sen lisäksi."

"En."

"Sinä kaadoit minun päälleni omaa lientäsi, joka ei varmastikaan ole kelvollista. Ja kukaan ei voi tietää sen haittavaikutuksia!"

"Öh... Mitä jos menisit Pomfreyn luo?"

"Sinä saat tulla mukaan ja selittää, mitä kaikkea tuossa liemessä oli! Enhän minä osaa, ja hän saattaa tarvita kaikkea tietoa avukseen!"

"Okei..."



"Hei Potter?"

"Mitä?"

"Tiesitkö sinä, että olet aika hyvännäköi... mmpf."

"Zabini, oletko sinä kunnossa?"

"Olen, mutta olisin paremmassa jos sinä suutelisit minua."

"Zabini?"

"Mmphs."

"Zabini, sinä suutelit minua..."

"Mhm, tiedän."

"Meidän pitää ehkä kiiruhtaa sinne Pomfreyn luo!"

"Minä olen halunnut suudella sinua jo jonkin aikaa."

"Ihan totta Zabini, mennään jo."

"Viikkoja, jos totta puhutaan."

"Zabini..?"

"Ihan tosi,
Harry."

***

"Sen tähden me olemme nyt yhdessä."

"En tiedä, olisinko sittenkään halunnut tietää..."

"Itsepähän kysyit!"

"Olitko muuten tosissasi silloin, Blaise? Että olit halunnut suudella minua jo viikkoja?"

"Olin olin!"

"Mmphs."

"Yhh, hankkikaa huone!"

"Niin taidammekin!"

"Nähdään taas, Draco."
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 16:10:42 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Arte

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 5 392
Vs: Ei minulla ole tyttöystävää
« Vastaus #1 : 22.05.2008 21:06:29 »
Oli pakko tulla lukemaan, koska otsikko oli niin samanlainen kuin omassa dialogi-ficissäni. (: Tässä oli vain muutama sana enemmän. Automaattisesti tulee visioita mieleen ja muutenkin tämä on hyvä esimerkki siitä, mitä otsikko voi ficistä kertoa.

Mutta niin. Kirjoitat hyvää dialogia! Itse en osaa sitä alaa kovinkaan kummoisesti, joten nostan hattua niille, jotka osaavat leikitellä sanoilla myös puheessa. Tässä juoni meni kivasti eteenpäin, kaikkea oli juuri sopivasti ja muutenkin tykkäsin Dracon asenteesta. Blaisen ja Harryn suutelu-kohtaus oli ehkä hieman klisee, mutta no, kyllähän sekin menee aina silloin tällöin. Ja Harryn loppukommentti oli ihana! Tykkäsin, haluatko kirjoittaa lisääkin dialogia?


“Tomorrow may be hell, but today was a good writing day,
and on the good writing days nothing else matters."
- Neil Gaiman

Velns Meica

  • ***
  • Viestejä: 30
Vs: Ei minulla ole tyttöystävää
« Vastaus #2 : 24.05.2008 15:59:29 »
Ihan sika hyvä :)
Ihmettelen vaan, miten pysytyit kirjottaa tollasen Winga, itseäni ärsyttäis kun ei vois muuta laittaa kun pelkkää dialogia...
Kuitenkin, hyvin kirjotettu, juoni eteni sujuvaan tahtiin ja dialogi ^^ meni hyvin
Oletko kirjottanu tollasta ennen, kun kerran muistit laittaa nimet ja oli selvää kuka puhu ja millon?
Hahmot oli myös ällistyttävän aitoja, hyvä hyvä ;D
"Se parhaiten nauraa, joka toiselle kuoppaa jodlaa!"
Lehmäjengi <3

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 447
Vs: Ei minulla ole tyttöystävää
« Vastaus #3 : 24.05.2008 16:02:58 »
Arte: Hih! Kiva että visioita herätti. Olen kyllä sitä mieltä, että kyllä sinä osaat dialogia kirjoittaa hyvin!
Kiitokset, Dracosta itse en ollut ihan varma ja kyllä kliseitäkin tarvitaan! Ja mua ei saa dialogeista pois, kun ne taas löysin (ennen kirjoitin dialogeja enemmänkin, mutta tänne tultua se unohtui...).  8)

Minttushka: Ah, voi thanks, luv!   ;D

Velns Meica: Voi, oon mä dialogeja kirjottanu (mullon jossain paperilla McGarmiwa jajaja Pomfrey se tais olla). Ja mä rakastan dialogia!
On hyvä, että pysy selvänä kuka kukin on, ite luen tällä hetkellä Vladimir Sorokinin Jonoa, joka on koko kirja (reilu 200 sivua) pelkkää dialogia ja vähemmästäkin menee sekasin, kuka kukin on...
Kiitos paljon, yritän pitää hahmot melko aitoina...  :)
« Viimeksi muokattu: 25.05.2008 00:08:25 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Pikku-Kissa

  • Vieras
Vs: Ei minulla ole tyttöystävää
« Vastaus #4 : 26.10.2009 17:42:45 »
Ihanan muikee dialogi! (onko muikee sana?  ???)
Dialogit on muutenki mun lemppareita. <3
Heti likaiset mielikuvat päässä kun yhet ovan huonetta hankkimassa  ::)
Blaise on yks niistä hahmoista joista kirjotetaan melko vähän. Harmi sinänsä, koska siitä sais aika paljon irti.
Repesin muutamassa kohassa, ja jos alkaisin lainaileen mitään ni ois koko fikki lainattuna tähän. :P
Järkevä kommentointi lenkillä.

PiKi kiittää ja menee mettästään sitä perhanan rakentavaa...

Neiti Syksy

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 751
Olin ilkeä ja kaivelin vanhaa Wingaa, muhaha! No ei vaiskaan, tämähän oli söpöä dialogia ja Blaise/Harrya nam! Ja tästä näkee, että olet kehittynyt kirjoittajana. Nykyään näen tietynlaista syvyyttä hahmoissasi, tai ehkä se johtuu vain siitä, että ne tuntuvat niin masentavilta, että on pakko ottaa ne vakavammin. :---D

Dracon hämmennys oli kyllä ihanaa! Ja tuli jotenkin muumifiilikset, Myy lähinnä. En tiedä miksi, mutta halusinpa kertoa tämän huomioni. :---D Blaise oli myös ihana! Aloin vain tässä miettimään, olisiko siinä liemessä voinut olla jotain, joka herätti nämä Blaisen kauan muhinneet tuntemukset mutta ehkä nyt menen pelkällä fluffilla enkä masenna tätä tekstiä, sillä tämä oli tosi raikas ja mukava ja ihana!

Yksi lemppareikseni kohdista muodostui tämä:
Lainaus
"Draco, me olemme luihuisia. Minä en koskaan luottaisi sinun kunniasanaasi. Vai luottaisitko sinä minun?"

"Hmm, nyt kun sanoit, niin en. En usko."

"Sitähän minäkin."
Voin nähdä niin Dracon mutristamassa huuliansa epätyytyväisenä, kun perustelut lähtevät alta. :---D Ja lopun viimeinen repla, kun Harry sanoo Draco, on jotain mehukasta. Draco jää kiristelemään hampaitaan ja miettimään, käyttäisikö avada kedavraa vai hyväksyäkö parhaan ystävänsä poikaystävän - Pyhä Potterin!

Kiitoksia siis tästä, oli hirveän nostalgista ja ihanaa lukea tällaista helppoa dialogia ja varsinkin näin kevyttä. Tuli oikein hyvä mieli tästä. <3

- Syksy

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 447
Neiti Syksy: No hienoo, että ainakin vaikuttais että hahmoissa on nykyään enemmän syvyyttä :D Ois ikävää, jos en olis tän tekstin jälkeen yhtään kirjottajana kehittynyt. Tästä kuitenkin on jo yli 7 ja puoli vuotta (hui. oonko kirjottanu fikkejä niin monta vuotta)

Ihanaa että tykkäilit tästä vanhastakin tekstistä :D Kiitos kauheasti kommentista!
« Viimeksi muokattu: 04.02.2016 08:46:48 kirjoittanut Winga »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lunalotta

  • Valon ja ilon tuoja
  • ***
  • Viestejä: 1 064
  • Kuinka mielettömäksi kaipuu kasvaa nopeesti
    • Smaragdien säihke
Ihan pakko oli tulla kommentoimaan, kun tän uusimmissa näin.. Ekanakin tuosta parituksesta. Blaise on mulle hahmona vielä täysin vieras, mutta halusin lukea tän koska dialogeja on aina tosi kiva lukea. Jotkut dialogit ei tosin aina oo ihan onnistuneita (on niitä sellasiakin siis tullut nähtyä muttei kyllä sulla) mutta tää toimi. Parituksesta eka aattelin ku tos luki vaan ekat kirjaimet, et se ois tyyliin Blaise/Hermione. :D Mutta hyvä teksti oli!
Ex-SparklingAngel
Tupani on Puuskupuh
Kaakao ja suklaa ovat lähellä sydäntä <3
Laittakaa ihmeessä yksityisviestiä jos haluatte jutella tai tutustua, ilahdun suuresti :)

listaus

Avasta kunniat Fractalle <3

Walarya

  • ***
  • Viestejä: 42
Vaikka teksti näyttääkin olevan jo hurjan vanha, pakko kommentoida. :D

Älyttömän suloinen dialogi, ihan vahingossa klikkasin itseni tänne ja innostuin lukemaan. Tuli ihan fiilis että ehkä voisin harkita H/B parituksella lukemista muutenkin, olen juurtunut liikaa H/D:hen. :D