Kirjoittaja Aihe: Tanssin taikaa | Dramione | S  (Luettu 3372 kertaa)

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Tanssin taikaa | Dramione | S
« : 10.07.2013 21:08:17 »
Nimi: Tanssin taikaa
Kirjoittaja: Ales
Beta: On
Ikäraja: S
Paritus: Dramione
Tyylilaji: Raapale, fluf
Yhteenveto:  Pian kaikki olisi kuitenkin ohi, mikään ei kestäisi ikuisesti
Vastuuvapaus: Hahmot J.K.n omistuksessa. En saa rahallista korvausta.
Haasteet: OTP10 2.0


Tanssin taikaa


Se oli ihan kuin unta. Ihanaa unta, josta Hermione ei koskaan haluaisi herätä. Hermione pyöri musiikin tahdissa pitäen kiinni pojan vahvoista käsivarsista.

Hermione tunsi olevansa kaiken keskipiste tanssiessaan keskellä lattiaa turkoosissa mekossaan. Tanssi tuntui kuin se olisi tapahtunut lentäen, hän ei tuntenut enää lattiaa allaan. Hermione ei nähnyt ketään muuta kuin itsensä ja vaaleahiuksisen pojan edessään.

Tyttö painoi päänsä toisen rinnalle huokaisten. Pian kaikki olisi kuitenkin ohi, mikään ei kestäisi ikuisesti vaikka hän sitä toivoikin. Pari pyöri vielä hetken paikoillaan, kunnes musiikki loppui ja tanssijat poistuivat lattialta. Hermione kohotti katseensa Dracoon, kuiskasi hiljaa ''Minä rakastan sinua'', ja painoi suudelman pojan huulille.

A/N: Nyt sun on pakko jättää kommentti! Ai en voi pakottaa? Höh. :c
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014 14:20:54 kirjoittanut Ales »

© Raitakarkki

Orenji

  • ***
  • Viestejä: 1 387
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #1 : 10.07.2013 21:14:01 »
Ajoissa ollaan!  ;D Muutama minuutti julkaisusta, ja mä täällä kärkyn jo.
Pieni pätkä keskeltä kohtausta, mutta sataan sanaan saa kyllä mahtumaan. Hermionen tunteet vaihtelivat kivasti tämän aikana, ja kuvasit haikeuden hyvin. Tanssiminenkin voisi olla tuollaista mullakin, mutta vähän on harjoiteltava vielä. Tanssi kuulosti niin keveältä, ja pidän sun rauhallisesta ja harkitusta kuvailusta. Tässä olisi voinut olla vielä jotain, mutta kaiken kaikkiaan tää oli varsin söpö. Kiitus!  :D
« Viimeksi muokattu: 10.07.2013 21:17:41 kirjoittanut ansku1 »
"Älkää luulko että pelastatte ihmisiä ottamalla heitä kädestä kiinni.
Mutta ottakaa heitä kädestä kiinni."

Kapsuuu

  • ***
  • Viestejä: 99
    • Gingerin ficcailut, a.k.a Kapsuuu ficcaa!
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #2 : 10.07.2013 21:19:50 »
Nawwwwwwww, Dramionea :3 On mukavaa lukea välillä tälläsiä lyhyitä mitkä on kirjoitettu Hermionen PoV koska itte en ainakaan niihin niin usein törmää, ja mukavan ytimekäs (;
Typoja yms ei tullut mun silmiin ainakaan ja teksti kulki sujuvasti.
Ja taas toivon että voit antaa mulle anteeksi sen että järkevyys juoksi karkuun :D
Kiittäen, Kapsuuu~
“Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving.”
                              -Albert Einstein

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #3 : 11.07.2013 21:39:48 »
Ansku1 Haha, hyvähyvä, niin se pitää ollakkin. (;

...sataan sanaan saa kyllä mahtumaan.

Sataan sanaan saa oikeasti mahtumaan vaikka ja mitä, kunhan jaksaa yrittää ja jaksaa keskittyä. Välillä voi olla todella turhauttavaa kirjoittaa raapaleita, koska pitää katsoa sanamäärät täysin tarkoiksi, ja silti saada sisällettyä tarinaan jotain.

...pidän sun rauhallisesta ja harkitusta kuvailusta.

Mukavaa, että pidät tavastani kuvailla! :3

Kapsuuu hejssan ja kiitoksia kommentistasi ! [;

On mukavaa lukea välillä tälläsiä lyhyitä mitkä on kirjoitettu Hermionen PoV koska itte en ainakaan niihin niin usein törmää...

Itsekkään en kauhean monta kertaa ole törmännyt ficceihin, joissa Hermione on minä -kertoja. Kirjoittaminenkaan ei ole mikään kaikista helpoin tehtävä, sillä Hermione on omalla tavallaan monimutkainen hahmo.

Kiitokset vielä molemmille! :3

© Raitakarkki

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 263
  • © Ingrid
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #4 : 19.07.2013 23:39:38 »
Heips. : )

Dramione ei todellakaan lukeudu lempiparituksiini, varsinkaan fluff-osastolla - Draco kun nyt ei vain sovi näille osastoille : D -, mutta päätin nyt antaa tälle tekstille mahdollisuuden, kun tällä tekstillä oli niin suloinen nimikin. Ns. vaikeat paritukset minun on vähän vaikea sulattaa ilman minkäänlaista pohjustusta, mutta pystyin unohtamaan sen yrittämällä hiljentää liikaa ajattelevat aivoni. Olisi sinänsä ollut kiva tietää, miten tuohon tilanteeseen ollaan päädytty, mutta ymmärtäähän sen, että sataan sanaa ei kaikkea voi mitenkään saada, joten tämä minun nillittäminen on ihan turhaa, lol. : D Kuitenkin, jos unohdetaan pakolliset "valituksenaiheet", niin suloinen ja hyvin kirjoitettu pikku raapale tämä oli. Suloisuutta ei tosiaankaan tästä tekstistä tosiaankaan puuttunut. Ehkä hiukan liian siirappinen omaan makuuni, mutta sillä nyt ei ole niinkään väliä. Tämä istui hyvin raapaleeksi, kohtaus oli kuvattu hyvin ja sopivan kevyesti. Saatoin nähdä selkeästi parin liitelemässä tanssilattialla. Hermionen ajatusten haikeus tanssista ja sen päättymisestä välittyi selkeästi.

Tämä oli mukava pikku pätkä, kiitoksia tästä. : 3

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #5 : 21.07.2013 16:54:24 »
Heips vaan sinnekkin, ja kiitokset kommentistasi Ante! Itselläni tosiaan Dramione on oma OTP.ni ja siitä tulee paljon tekstiä kirjoitettua sekä luettua.

Ns. vaikeat paritukset minun on vähän vaikea sulattaa ilman minkäänlaista pohjustusta...

Ymmärrän hyvin, mutta asiassa on tosiaan se puoli, että tämä oli raapale. (Ihan tarkoituksella kylläkin). Mukavaa, että pidit tästä ja vielä kiitokset kommentistasi!

© Raitakarkki

Herkkuoone

  • Vieras
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #6 : 28.07.2013 23:34:44 »
Ihastuttava pienen hetken kuvaus, aww!

Kaipasin piristystä iltaani ja tämä teksti todella oli sitä kaikessa suloisuudessaan. Kaikesta kliseisyydestä huolimatta tanssiminen sopi tähän ideana hyvin ja tekstiä lukiessa saattoi nähdä kaksikon keinumassa tanssin tahdissa, uppoutuneena siihen täysin, liidellen lattian poikki niin kuin ketään muuta ei olisi olemassakaan, nähden vain toisensa. Hih, kelpaisi kyllä minullekin.

Raapale jätti paljon lukijan varaan – minun makuuni vähän turhankin paljon. Jäin miettimään sitä, miten tähän hetkeen on päädytty, miten Draco ja Hermione ovat unohtaneet vanhat kaunansa ja rakastuneet, miten kauan he ovat olleet yhdessä, missä tanssiaisissa he parhaillaan ovat, millaisia ihmisiä heidän ympärillään on (= miten he suhtautuvat kaksikkoon, halveksien? arvostaen? jotain muuta?) ja tämä vaikeutti pääsyä mukaan raapaleeseen. Kuten Antekin sanoi, Draco/Hermione ei ole niitä Potterfandomin helpoimmin sisäistettäviä pareja ja pieni pohjustus olisi ollut ehkä tarpeen. Ehkäpä samaan sarjaan kuuluva ficci, joka sijoittuisi aikaan ennen tanssiaisia? Ainakin minä lukisin tuollaisen hyvin mielelläni. :>

Kiitos. : )
~ Herkku.

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #7 : 07.08.2013 21:09:16 »
Heips Herkkuoone ja kiitokset kommentistasi!

...pieni pohjustus olisi ollut ehkä tarpeen. Ehkäpä samaan sarjaan kuuluva ficci, joka sijoittuisi aikaan ennen tanssiaisia?

Itse pidän (myöskin) ficeistä, joissa kuvataan pientä ja lyhyttä tilannetta. Ymmärrän, että te olisitte kaivanneet pohjustusta tälle ficille, koska kaikille Dramione ei ole kaikille helpoin paritus, minulle se on OTP.

Kiitokset!

© Raitakarkki

luku_toukka

  • ***
  • Viestejä: 82
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #8 : 27.01.2014 18:20:26 »
Ihana pikku pätkä ;)
Maybe it's not about the happy ending
Maybe it's about the story

DragonHeart58

  • ***
  • Viestejä: 270
  • Use your imagination
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #9 : 27.01.2014 19:07:54 »
Awws :3

Ihana ficci keskellä tapahtuvaa. Olit onnistunut tosi hyvin tuomaan Hermionen ajatukset ja tunteet esille, ja tuomaan tähänkin romanttiseen tapahtumaan sävähdyksen sitä haikeutta, että kaikki loppuu aikanaan. :)

Kuvailu oli pehmeää ja levollista, ja sopi tähän varsin hyvin :) Toki pientä "taustaa" tälle olisi voinut antaa, mutta koska teksti oli niin lyhyt, niin itse asiassa oli ihan hyväkin (ainakin minusta) että tässä keskityttiin siihen tällä hetkellä tapahtuvaan, jotta siitä hetkestä saadaan kaikki mahdollinen irti :D

Suloinen, ihana ja kivasti kuvailtu, piristi ja hymyilytti :)

Kiitos paljon! :)

-DragonHeart58

Ales

  • Fanficcari
  • ***
  • Viestejä: 498
  • Ilo on sisäpiirin homma
Vs: Tanssin taikaa | Dramione | S
« Vastaus #10 : 28.01.2014 16:43:48 »
Oi te kaksi ootte täälläkin >:3

Kiitos luku_toukka! (:

Heips DragonHeart58! Näin alkuun, kiitokset kivasta kommentista! Olen itseasiassa pohdiskellut, että kun saan noita muita kirjoitushaasteita pois alta, kirjoittaisin tähän (ja ehkä muihinkin näihin mun Dramioneficceihin) pohjautuvan pidemmän ficin/ficcejä. Joko jatkiksen tai sitten noille lyhkäsille pohjustuksia (: Pitää kattella jos saan joskus aikaan!
Kiitokset itsellesi!

-A

© Raitakarkki