Kirjoittaja Aihe: Joulumaa (k11), fantasiaseikkailu, Jatkoa 18.5.//Keskeytysinfoa vikalla sivulla  (Luettu 26050 kertaa)

Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 2.11.
« Vastaus #60 : 04.11.2011 02:15:55 »
Tomtomtompsusein, repeilin täällä taas itsekseni sun antiroopeudelles (AAR= AnonyymitAntiRoopelaiset) :D mutta hei, olis siinä jotain järkeäki: Seita haluaa Emman ja Roope haluaa Emman. Sattumaako? ;) njääh, ei vuaan :) btw murusein, sä hemmottelet mut piloille noilla kehuilla!

Welmalaiseni, mä tykkään että sä tykkäät tästä :D kuulostaa taas niin järkevältä, mutta ehkä sä ymmärrät :) mulla iski joku hassu mielenhäiriö just samaan aikaan kun luin sun kommentin niin jostain syystä luin sun kirjottamat hihittelyt ääneen. Tää on taas tätä yöllistä viisautta tämä :)

Kiva oikeesti kun jaksatte kommentoida! Se on yllättävän suuri motivaation lähde koko kirjottamispuuhaan :)

27. Kuka ovella kolkuttaa?

"Rouva Green on hyvin hehkeä tänään"

"Äh, ole jo hiljaa"

"Tarvitseeko rouva Green apua? Hattunne on karannut melko korkealle"

"Minä, NEITI VESTERINEN, pärjään kyllä itsekin!"

"Oletko varma? Herra Green voisi auttaa kaunista rouva Greeniänsä kyllä aivan mielellään"

"Sed Green, lopeta!"

"Anteeksi, Emma Green", Sed virnisteli ja nappasi Emman pipon hattuhyllyltä. He seisoivat vierekkäin Greenien eteisessä hyvin lähellä toisiaan Emman pukiessa ulkovaatteita ylleen. Tytön kasvot olivat nenää myöten aivan punastuneet ja hänen silmänsä salamoivat. Sed tiesi ärsyttävänsä Emmaa, mutta hän ei vain päässyt yli siitä asiasta, että Emman kasvot olivat uskomattoman suloiset tämän suuttuessa.

Emma puuskutti kärttyisenä pukiessaan takkia ylleen. "Minä rikon teidän lumilinnanne", hän uhkaili kävellessään tumput suorina Sedin ohi olohuoneen ovelle, josta pääsi suoraan kulkemaan Greenien takapihalle.

Sed avasi oven Emmalle. "Älä viitsi, rouvaseni. Minun pitää vielä kantaa sinut kynnyksen yli", hän totesi ja nappasi Emman äkkiarvaamatta syliinsä. Emma kiljahti yllättyneesti ja Sedin sydän tanssi sambaa, kun hän kuuli tytön huudon seassa myös pientä alkavaa naurua.

"PÄÄSTÄMINUTALAS!" Emma huusi ja rimpuili Sedin sylissä. Sedillä kuitenkaan ei ollut mitään vaikeuksia pitää tyttöä sylissään, vaikka tämän jalat yrittivät potkia ilmaa pakoyrityksen kannalla.

Sed kantoi Emman aina lumilinnalle asti. "Voi hitsinvitsi", poika puuskahti edelleen sätkivä Emma sylissään. "Meidän linnassamme ei ole kynnystä"

"SED! Ihan totta! Nyt sinä päästät minut alas"

"Jaahas, velipoika kyllästyi näköjään suorapuheiseen ehdotteluun ja siirtyi suosiolla rehelliseen ahdisteluun", Ben naurahti työntäessään päänsä ulos lumilinnan ahtaasta ikkunankaltaisesta aukosta. "Niin sitä pitää"

"Ben auta!" Sed parkaisi. Emma sieppasi pipon Sedin päästä ja Sed tunsi kuinka tyttö nappasi häntä suiposta korvannipukasta kiinni. "AUUH! Ben tee meille kynnys, tee äkkiäAIIIITEESEKYNNYSÄKKIÄTÄMÄMURMELIREPIIMINUNRAKKAATKORVANI", Sed huusi Emman nipistäessä hänen korvaansa samalla tavalla kuin äiti oli joskus vuosia sitten kurittanut heitä, kun he olivat päättäneet tunkea naapuritalon ovien lukot täyteen piparimössöä.

"Itsepähän olet taistelusi valinnut", Ben tokaisi ja ryömi ulos lumilinnan matalasta oviaukosta. Benin kasvot olivat punehtuneet kylmästä ja hänen suunsa oli kaartunut leveään nauruun.

"Kylläpä tekikin kipeää", Sed totesi ja laski punaposkisen Emman pois sylistään hiukan vastahakoisesti. Emma oikoi ja suoristeli vaatteitaan ja hänen tukkansa sojotti melko söpösti pipon alta punaisena pilvenä hänen kasvoilleen. Sed tajusi taas unohtuneensa tuijottamaan, kun Emma suki tukkaa pois silmiltään ja korjasi vinossa keikkuneen piponsa asentoa.

"Älä enää ikinä -", Emma aloitti ja nosti sormensa varoittavasti pystyyn Sedin kasvojen eteen heittäen samalla Sedin pipon takaisin pojalle.

"Ikinä mitä?" Sed kahmaisi piponsa kiinni sujattaen sen rennosti tukkansa päälle ja virnisti tavalla, jonka tiesi ärsyttävän Emmaa.

"Etkö Sed ole kuullut, että on melko kohteliasta kosia ennen kuin kantaa morsiamen väkipakolla kynnyksen yli?" Ben vitsaili ja tönäisi veljeään leikkimielisesti.

Sed kohautti olkapäitään. "Sano se Emmalle"

"Täh?" Ben ihmetteli.

Emman kädet lennähtivät puuskaan. "Anna jo olla!"

"Katsos kun tämä meidän Emmamme", Sed aloitti kertomaan välittämättä siitä, että Emma yritti samanaikaisesti tukkia hänen suutaan suurella lumipallolla. "Hän ilmoitti rekilaskutukseen olevansa Emma Green, joka on naimisissa rikkaan herrasmiehen Seddharth Greenin kanssa. He elelevät hyvin onnellisena pienessä punaisessa tuvassaan kolmijalkaisen invalidiporonsa Göranin ja neljäntoista lapsensa kanssa -"

"En minä selittänyt mitään poroista tai lapsista!" Emma hermostui. "Ja sitä paitsi, neljätoista lasta? Ei tule kuuloonkaan!"

"Entäpä kaksitoista? Kyllä meillä on oltava tarpeeksi naperoita polttopallojoukkueiden perustamiseen!"

"Minä en todellakaan hanki sinun kanssasi edes hitaalla käyvää kultakalaa!"

"Sen nimi voisi olla Ben", Sed mietti ääneen ja naurahti, kun Ben heitti häntä lumipallolla olkapäähän.

"Minä en ymmärrä mitä tytöt näkevät teissä", Emma jupisi ja vilkaisi samalla Sediä.

Sed nauroi Emman jupinoille. "Kyllä sinun täytyy myöntää, että olen minä aika taitava"

"Miten niin?" Emma kysyi ja siristi silmiään muka kärttyisesti.

"Olemme tunteneet vasta vähän päälle päivän verran ja jo sinä käytät minun sukunimeäni", Sed leveili. "Se on rakkautta se"

"Sulaa hulluutta se on", Emma mumisi, mutta Sed hymyili iloisesti esitellessään tytölle rakentamaansa lumilinnaa (hän otti koko kunnian itselleen Benin vastalauseista huolimatta). Jostain selittämättömästä syystä Sedillä kasvoi hetki hetkeltä voimakas toiveikkuuden tunne. Johtuiko se hänen omasta käytöksestään, vai Emman tekosista, sitä hän ei tiennyt. Ollakseen onnellinen Sed tiesi, että hänen oli oltava osa Emman elämää ja Emman oli oltava osa hänen päiviään ja tuo toiveikas tunne lohdutti häntä, että ehkäpä siihen kaikkeen oli olemassa pieni mahdollisuus.


                                          *


Emma vilkuili kelloa kuin odottaen löytävänsä sieltä vastauksia. Hänen ajatuksissaan eli mielikuva Laresta, joka istui silläkin hetkellä matematiikan tunnilla odotellen innolla vapautta, joka koittaisi puolen tunnin päästä. Emma puolestaan toivoi ja aneli ajan kuluvan hitaammin. Hän istui koko Greenin perheen kanssa syvässä hiljaisuudessa keittiön pöydän äärellä ja he kaikki tiesivät, että Emmaa odotettaisiin puoli neljäksi kotiin. Heidän ratkaisujaan rajoitti siis ikävästi lähenevä aikaraja, eikä Emmalla ollut vielä pienintäkään aavistusta, mitä hänen kuuluisi tehdä.

Emman posket punoittivat, mutta eivät hermostuksesta, vaan pakkasen muistosta. Hän oli vasta hetki sitten viettänyt yllättävän mukavan ulkoiluhetken Sedin ja Benin kanssa, kun he olivat yhdessä laajentaneet ja sisustaneet poikien aloittamaa lumilinnaa. Sed oli koko ajan inttänyt, että hän rakensi lumilinnasta kotia itselleen ja Emmalle ja Emmalla oli ollut täysi työ pojan pilvilinnojen puhkaisemisessa. Emma hieroi ohimoitaan vakavana. Hän toivoi salaa, että olisi tavannut Sedin aivan normaaleissa olosuhteissa. He olisivat voineet jopa käydä yhdessä ulkona ja tutustua toisiinsa aivan rauhassa. Mutta se ei ollut tarjolla vaihtoehtolistalla.

"Haluatko sinä Emma kotiin?" Töistä hetki sitten saapunut Denny kysyi rikkoen syvän hiljaisuuden.

"Haluan", Emma päätti vastata rehellisesti. "Mutta se ei taida olla kovin fiksua"

"Ei niin", Sed mumisi vakavana. "Tai siis, minä haluan että sinulla on hyvä olla ja kaikkea ja varmasti sinulla on jo ikävä perhettäsi, mutta kun siis tuota noin -"

"Sed varmasti tarkoittaa", Anaria ryhtyi tulkkaamaan poikansa kiihtynyttä puheen pälpätystä. "Että hän haluaa vain sinun parastasi ja turvallisuuttasi"

"Mutta entä teidän turvallisuutenne?" Emma parahti. "Ja minun perheeni? Jos minä asun kotona ja te vartioitte minua pienellä miehityksellä, eikö se olekin silloin vain tikittävä aikapommi? Se olisi vain ajan kysymys, että jotakin sattuu joko teille tai minun perheelleni"

"Tarkoitatko siis", Anaria täsmensi. "Että kallistut tänne jäämisen puolelle?"

Emma pudisti päätään. "En minä tiedä, minä en oikeasti tiedä. Mitä sitten tapahtuisi, kun vanhempani huolestuisivat ja minua etsittäisiin kissojen ja koirien kanssa?"

"Eivät he sinua ikinä täältä löytäisi", Ben päätti lohduttaa.

"Sepä se", Emma takertui Benin sanoihin. "He eivät ikinä löytäisi minua, sillä enhän minä voisi paljastaa heille teidän maailmaanne"

"Argh! Meillä on liian vähän ja liian huonoja vaihtoehtoja", Sed puuskaisi ja löi nyrkkinsä turhautuneena pöytään. Anaria silitti nopeasti vieressään istuvan Sedin selkää ja kuiskasi jotain pojan korvaan, mitä Emma ei kuullut.

"Entäpä jos", Emma aloitti hyvin hiljaisella äänellä, mutta silti kaikki kääntyivät katsomaan häntä. "Jos olisikin olemassa myös kolmas vaihtoehto?"

"Silloin minä huutaisin riemusta ja tanssisin sadetanssin tässä pöydällä", Sed lupasi.

"Jos et nyt kuitenkaan, emme halua mitään elinikäisiä traumoja", Ben varoitteli ja heitti Sediä pikkuleivällä.

"Hei!" Sed älähti ja nappasi kourallisen keksejä valmiina viskaisemaan ne pikkuveljensä päälle, mutta Anaria ehti kahmaista keksit pois poikansa kädestä.

"Ihan kuin kymmenen vuotta sitten", poikien äiti huokaisi ja kääntyi Emmaan päin aivan kuin mitään keskeytystä ei olisi ollutkaan. "Mitä olit sanomassa? Keksitkö uuden vaihtoehdon?"

"Tavallaan", Emma jatkoi ja silmäili poikien, etenkin Sedin reaktioita. "Seita haluaa minut jostain kumman syystä, eikä kukaan oikein tunnu tietävän miksi. Entä jos me ottaisimme selvää? Minä menisin suosiolla Seidan luo -"

"Ei käy!" Sed huusi samantien.

"Eikä Seidan luo niin vain mennä. Ja jos mennäänkin, niin ei sieltä ainakaan pois tulla", Ben lisäsi. Sed pyöritteli edelleen päätään vastalauseeksi Emman ehdotukselle.

"Mutta emmehän me edes tiedä, mitä Seita minusta haluaa! Ehkä se ei olekaan mitään niin hirveää kuin me oletamme"

"Olen pahoillani, Emma", Anaria pisti väliin. "Mutta tällä kertaa olen poikien kanssa samaa mieltä"

"Minä myös", Denny nyökkäsi Benin viereltä. "Ei tule kuuloonkaan, että luovuttaisimme sinut Seidalle ja vain toivoisimme parasta"

"Eli pidättäydymme niissä kahdessa surkeassa vaihtoehdossa, joita olemme kierrelleet ja kaarrelleet tässä: joko te jatkatte minun vartioimistani, kun minä asun kotona ja me kaikki odotamme varpaillamme, kuka kuolee ensimmäisenä -"

"Emma rauhoitu", Ben yritti tyynnytellä tytön tunteenpurkausta. Sed istui ilmeettömänä.

"-tai sitten minä jään tänne asumaan ja piilottelemaan, enkä enää koskaan näe perhettäni tai ystäviäni! Tai sitten te paljastatte sille Drummulle tai Drummondille tai mikä lie nyt olikaan, että minä tiedän kaikesta kaiken ja silloin te joudutte vaikeuksiin. Hei hetkinen! Siinähän oli jopa huimat kolme vaihtoehtoa! Jopas meillä on asiat hyvin!" Emma paasasi hermostuneena ja kuin pisteenä hänen sanojensa päälle kalahti Greenien ulko-oveen koputus. Kaikki kääntyivät katsomaan toisiaan.

"Emme odota ketään", Denny totesi ääneen ja nousi pöydästä. Kaikki pidättivät hengitystään kuunnellessaan Dennyn pehmeiden askelten lähestyvän eteistä. Koputus kantautui uudestaan heidän korviinsa entistä vaativampana. Lukko loksahti auki Dennyn avatessa oven. Myös Anaria nousi selvästi hermostuneena ylös tuoliltaan, mutta hän ei lähtenyt keittiöstä, vilkaisi vain ohimennen kumpaakin poikaansa ja viimeiseksi Emmaa. Sitten yhtäkkiä ovi kolahti kiinni ja Dennyn askeleet lähenivät taas keittiötä. Askeleita seurasi toinen hieman vaimeampi ääni. Denny ei tullut yksin.

Emma hämmästyi niin että oli tiputtaa silmät päästään. Dennyn perässä keittiöön käveli kokonaan mustiin vaatteisiin pukeutunut tyttö, jonka lyhyt polkkatukka sojotti tyylikkäästi jokaiseen mahdolliseen ilmansuuntaan. Tytön perässä saapui kolme identtisiin harmaisiin pukuihin sonnustautunutta miestä, joilla jokaisella oli kasvoillaan kylmän vakava ilme. Miehet jäivät seisomaan keittiön oven suuhun, kun taas tyttö puolestaan käveli miltei kiinni Dennyssä peremmälle keittiöön. Vasta silloin Emma huomasi tytön kädessä lepäävän kirkkaan valo-oksan, jolla hän osoitti Dennyn ristiselkää. Sed ja Ben hyppäsivät ylös tuoleiltaan, Anaria liikahti levottomana, mutta Emma oli vain jähmettynyt järkytyksestä nähdessään tytön taas.

"Salandra?" Emma kysyi käheästi.

"Ilmielävänä", Salandra vastasi vakavana ja silmäili kaikkia neljää Greeniä laskelmoiden.

"Etpä ole kauaa, jos et laske asettasi", Sed murisi yhteen puristettujen huultensa raosta. Ben tärisi vihasta hänen vieressään.

"Minä lasken aseeni sitten kun te suostutte kuuntelemaan asiani", Salandra puhui rauhallisesti, eikä hänen kätensä tärissyt tippaakaan.

"Sinä tulet meidän kotiimme", Dennyn ääni tihkui raivoa. "Ja alat sanelemaan ehtoja? Ei käy päinsä!" Sen sanottuaan Denny nyökkäsi hyvin huomaamattomasti vaimonsa suuntaan ja pyörähti ympäri Salandraan päin. Samassa Salandran pitelemästä valo-oksasta purkautui salaman kaltainen valojuova, joka levisi kirkkaasti loistaen ympäri Dennyn jäykistynyttä vartaloa. Sed ja Ben huudahtivat nähdessään isänsä kaatuvan liikkumattomana maahan ja hyökkäsivät kohti Salandraa. Sedin tai Benin (Emma ei ollut varma kumman) onnistui lyödä Salandra taian lujalla voimalla seinään, mutta siinä samassa hetkessä tytön mukana tulleet kolme miestä loikkasivat eteenpäin.

Emma ei kyennyt liikkumaan. Hän oli kyyristynyt penkin viereen lattialle istumaan ja katseli kauhuissaan, kuinka kolme aikuista tonttumiestä taisteli Sediä ja Beniä vastaan. Huoneessa välähtelivät monenväriset kirkkaat valot ja Emma arveli niiden olevan peräisin lyödyistä taikaiskuista. Välillä kuului lasin helinää, kun joku taistelupareista lensi päin astiakaappia tai hyllyä. Emman vieressä Anaria oli kyykistynyt kaatuneen miehensä luo. Emma olisi voinut laulaa helpotuksesta, kun huomasi Anarian juttelevan Dennyn kanssa hiljaisella äänellä. Denny oli tajuissaan.

"Hahaa! Ettekö te parempaan pysty senkin haisevat poronpuolikkaat?" Sed naljaili heittäessään yhden miehistä ulos keittiön ovesta.

"Hei sinä homeinen napanöyhtä, anna tulla vain!" Ben puolestaan huusi Sedin viereltä ja viskasi yhtä miehistä kaakaokannulla.

"Peikon jalkarätit!"

"Vaippapöksyt!"

"Luuserilaamat!"

"Nirppanaamat!"

"Emma", Salandra oli hiipinyt muiden huomaamatta Emman luo ja kyykistynyt tämän eteen. Hän ojensi kätensä kohti Emmaa.

"ETKÄMUUTENKOSKE!" kajahti Sedin kantava ääni keittiön perältä ja poika liikkui uskomattoman nopeasti Emman luo, mutta Emma oli vikkelämpi. Hän oli napannut peltisen keksirasian, joka oli tippunut lattialle ja pamauttanut sillä Salandran ojennettua kättä kaikilla voimillaan. Salandra älähti kivusta ja siinä samassa Sed oli jo ehtinyt hänen luokseen. Salandra ehti juuri ja juuri puolustautua Sedin hyökkäykseltä. Sed oli niin keskittynyt Salandraan, ettei huomannut miestä takanaan.

"Sed takanasi!" Emma kiljaisi, mutta Ben oli nopeampi. Hän oli pyörähtänyt ketterästi isoveljensä vierelle ja torjunut hyökkäävän miehen iskun.

"NYT RIITTÄÄ!" Anaria huudahti yhtäkkiä ja pomppasi pystyyn lattialta. Hän nosti kätensä ilmaan ja huone muuttui hetkessä hyvin kirkkaaksi. Silloin kuului lamaannuttavan matala kumina ja kaikki seisahtuivat: niin Greenit kuin hyökkääjätkin. Kirkkaus hävisi yhtä nopeasti kuin oli saapunutkin ja Emma näki taas ympärilleen.

"Mitä tapahtui?" Emma piipitti ja tajusi äänensä kuulostavan ärsyttävän säälittävältä. Hän nousi ylös lattialta ja huomasi, että kaikki hyökkääjät, Salandra mukaan lukien, olivat jähmettyneet maahan makaamaan ja Greenit seisoivat heidän yläpuolellaan. Anaria käveli vihaisena, mutta rauhallisena Salandran luo ja käänsi tytön kasvot itseensä päin.

"Te valitsitte väärän perheen", Anaria henkäisi. "Mitä te haluatte meistä?"

"Me-", Salandran ääni kuulosti hiukan tavallista käheämmältä. "-haluamme vain jutella. Kysyä ja vastata"

"Miksi te sitten hyökkäsitte, jos haluatte vain jutella?" Anaria tivasi. Denny siirtyi vaimonsa viereen ravistellen käsivarsiaan ja hieroen niskojaan. Emma istui tuolille pois päin pöydästä niin, että näki koko huoneen tapahtumat. Sed liikahti hänen viereensä ja kietoi kätensä hänen ympärilleen.

"Oletko kunnossa?" Sed kuiskasi Emman korvaan. Emma nyökkäsi ja värähti hiukan tuntiessaan pojan käden ympärillään. Sed laski kätensä aistiessaan Emman hätkähdyksen, mutta jäi silti hänen viereensä istumaan. Ben kulki ympäri huonetta ja tökki jalallaan maassa makaavia miehiä.

"Meidän tarkoituksemme ei todellakaan ollut hyökätä", Salandra selvensi. "Sen aloitteen teitte te"

"Miksi sitten heti oven avatessani lykkäsit valoaseen minun kasvoilleni?" Denny halusi tietää. Hänen äänensä oli erittäin tyly ja hän näytti hyvin uhkaavalta seistessään vaimonsa vierellä pitkänä ja vakavana.

"Meidän piti päästä sisään keinolla millä hyvänsä. Meidän piti saada teidät kuuntelemaan"

"No sepäs toimi hyvin", Ben huikkasi sarkastisesti.

"Ei teillä hätää näyttänyt olevan", Salandra totesi ja loi katseensa Anariaan. "Sinä siis olet Anaria Lumilei?"

"Se on Green nykyään", Anaria korjasi ilmeettömänä ja Emma hätkähti. Hän oli ollut oikeassa Anariasta. "Minun takianiko te tulitte?" Anaria kysyi värittömästi.

"Itse asiassa emme", Salandran siniharmaat silmät karkasivat hyvin nopeasti Emmaan ja takaisin. "Mutta haluaisin silti ihan mielenkiinnosta kysyä: miksi odotit niin kauan ennen kuin lopetit taistelun, jos kerran olet niin mahtava kuin huhutaan?"

Anaria hymyili kierosti. "Pitihän poikieni saada pitää vähän hauskaa"

"Niinpä tietysti", Salandra tokaisi kuin se olisikin ollut itsestäänselvyys.

"Miksi te siis tulitte?" Denny toisti vaimonsa aiemmin esittämän kysymyksen.

"Ihmisen vuoksi", Salandra sanoi keskittyneesti. "Emman vuoksi"

Sed puuttui puheeseen. "Te haluatte viedä hänet Seidalle"

"Väärin", Salandra totesi silmät salamoiden. "Erittäin väärin"

"No mitä sitten?" Emma tivasi ennen kuin ehti hillitä itsensä.

"Sinä aiot luovuttaa hänet Drummondille?" Ben arvasi. Hän seisoi kädet puuskassa vanhempiensa vieressä. Kaikki kolme kohottautuivat uhkaavana varjona maassa istuvan Salandran ylle.

"Se on viimeinen asia mielessäni", Salandran ääni tihkui äkkiä sulaa myrkyllisyyttä ja hänen ilmeensä muuttui inhon perikuvaksi. "Minä en todellakaan työskentele isälleni"

"Päällikkö Drummond on hänen isänsä?" Denny kääntyi kysymään pojiltaan, jotka nyökkäsivät vaitonaisena.

"Kenelle sinä sitten työskentelet?" Anaria halusi tietää.

Salandran huulille nousi pieni tyytyväinen hymy. "Minä en työskentele kenellekään. Muut työskentelevät minulle", hän vastasi kirkkaalla äänellä ja loi katseen maassa makaaviin miehiin, jotka olivat saapuneet hänen mukanaan.

"Mitä tuo nyt sitten tarkoittaa?" Sed puuskahti kärsimättömästi.

"Minä olen Aarnitar, Aarnihaudanvartijoiden eli Aarnien toinen perustajajäsen sekä ylpeä johtohahmo"

"Anteeksi mikä oli missä?" Sed ravisteli päätään ja myös Emma höristi korviaan. Hän ei ollut ymmärtänyt halaistua sanaa Salandran kertomasta.

"Aarnivartijat", Anaria toisti ja hänen kasvoilleen oli syttynyt tietävä ilme. "Te metsästätte oman käden oikeudella Virvatulia ja muita pimeyden olentoja?"

"Sekä muutaman viime vuoden ajan itse Seitaa", Salandra täydensi.

"Heiheiheihetkinen", Sed pisti väliin. "Äiti, mitkä ihmeen Aarnit? Miksi me emme ole kuulleet tästä?"

"Monikaan ei ole tietoinen Aarnien olemassaolosta. He ovat pieni kapinallisjoukko, joka vastustaa Hallituksen toimintatapoja ja toimii salaisesti omien periaatteidensa ja arvojensa mukaisesti", Anaria kertoi katse edelleen tiukasti Salandrassa. "Joku voisi luokitella heidät jopa lainsuojattomiksi"

"Vaikuttavaa, tiedät melko paljon ottaen huomioon, ettet enää työskentele Hallituksen salajaostolla", Salandra hymyili vinosti. Emma räpytteli silmiään hiljaisena. Hän tiesi todennäköisesti näyttävänsä sillä hetkellä hyvin yksinkertaiselta, mutta hän ei välittänyt, vaan keskittyi täysin kuuntelemaan Anarian ja Salandran keskustelua. Vaikutti siltä, että Anarian menneisyydessä oli paljon enemmän kysymysmerkkejä kuin päältä päin olisi arvannut.

"Minulla on tietolähteeni", Anaria vastasi pelkistetysti. "Ja minä elin käsityksessä, että Aarnihaudanvartijoiden järjestö perustettiin jo yli kymmenen vuotta sitten?"

"Siitä on itse asiassa kaksitoista vuotta. En minä ole alkuperäinen perustaja, liioittelin vähän. Uudelleenaloittaja voisi olla oikeampi termi"

"Tietääkö Drummond -", Sed aloitti, mutta Salandra pudisti samantien päätään.

"Ei todellakaan! Hän aavistaa, että olen mukana jossakin, mutta olettaa sen korkeintaan olevan jokin murtovarkauksien nappulaliiga", Salandra hymyili. "Hän ei myöskään tiedä olevansa minun suurin inspiraationlähteeni lainsuojattomalla Aarnittaren urallani"

"Sinä siis tiesit? Tiesit koko ajan että olen ihminen?" Emman oli pakko kysyä.

"Tottakai. Tiesin myös kuka sinä olet ja miksi olet Joulumaassa", Salandra vastasi hyvin arkisesti. "Jotain hyötyä Hallituksessa työskentelevästä isästä on. Hän ei tiedäkään kuinka monet hänen salaisiksi luokitelluista papereistaan olen kopioinut itselleni"

"Tiedätkö sinä siis miksi Seita jahtaa minua?"

"En", Salandran silmistä paistoi uteliaisuus. "Sitä mekään emme tiedä. Olemme tarkkailleet sinua jo muutaman viikon. Itse asiassa siitä lähtien, kun lainasin isältäni sinua koskevat paperit. Elimme siinä toivossa, että pääsisimme sinun avullasi käsiksi itse Seitaan"

"Mitä te nyt haluatte?" Denny kysyi oltuaan pitkään hiljaa.

"Tarjota apuamme", Salandra vastasi suoraan. "Ja ilmoittaa, että olette poikkeuksellisesti tervetulleita tänä iltana Aarnihaudanvartijoiden kokoukseen"

"Kokoukseen? Koskien mitä?" Ben vaati tietää.

Salandra ei vastannut mitään, mutta hänen pistävä katseensa kertoi kaiken tarpeellisen kohdistuessaan merkitsevästi Emman suuntaan.

Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 4.11.
« Vastaus #61 : 04.11.2011 14:26:59 »
No johan on!

Ihan käsittämättömän ihana ja hieno ja tunnelmallinen ja mielettömän mahtava luku! Ihanan pitkä ja tosi monipuolinen ja kuten aina kutkuttavan aitoa tekstiä!

Mä rakastan tota, miten hyvin Emman ja Sedin kemiat sopii yhteen! Ne on kuin luotuja toisilleen (nehän onkin luotuja toisilleen, mutta ymmärtänet pointtini). Niiden sanailua ja yhteistä toimintaa ja vaan niin käsittämättömän suuri ilo seurata ja se on jotenkin niin realistista ja suloista, että voi vaan hihitellä itsekseen.

Lainaus
Sed avasi oven Emmalle. "Älä viitsi, rouvaseni. Minun pitää vielä kantaa sinut kynnyksen yli", hän totesi ja nappasi Emman äkkiarvaamatta syliinsä. Emma kiljahti yllättyneesti ja Sedin sydän tanssi sambaa, kun hän kuuli tytön huudon seassa myös pientä alkavaa naurua.

"PÄÄSTÄMINUTALAS!" Emma huusi ja rimpuili Sedin sylissä. Sedillä kuitenkaan ei ollut mitään vaikeuksia pitää tyttöä sylissään, vaikka tämän jalat yrittivät potkia ilmaa pakoyrityksen kannalla.
Ahhahaa, mä voin niin kuvitella tän tilanteen :D Ihana!

Lainaus
"Katsos kun tämä meidän Emmamme", Sed aloitti kertomaan välittämättä siitä, että Emma yritti samanaikaisesti tukkia hänen suutaan suurella lumipallolla. "Hän ilmoitti rekilaskutukseen olevansa Emma Green, joka on naimisissa rikkaan herrasmiehen Seddharth Greenin kanssa. He elelevät hyvin onnellisena pienessä punaisessa tuvassaan kolmijalkaisen invalidiporonsa Göranin ja neljäntoista lapsensa kanssa -"

"En minä selittänyt mitään poroista tai lapsista!" Emma hermostui. "Ja sitä paitsi, neljätoista lasta? Ei tule kuuloonkaan!"

"Entäpä kaksitoista? Kyllä meillä on oltava tarpeeksi naperoita polttopallojoukkueiden perustamiseen!"
xDDD Yritätsä tappaa mut nauruun?! Nauraa räkätin tällekin kohdalle sangen puolimielisesti... Sed ja Sedin polttopallojoukkueet <33

Lainaus
Sed liikahti hänen viereensä ja kietoi kätensä hänen ympärilleen.
Oijoi <3 Arvaa vaan kellä oli tässä vaiheessa silmät sydäminä ja suu korvissa...

Lainaus
Salandra ei vastannut mitään, mutta hänen pistävä katseensa kertoi kaiken tarpeellisen kohdistuessaan merkitsevästi Emman suuntaan.
Ooooo... Jännitystä tulossa!

Kuten aina, kerjään taas lisää osia, koska haluan tietää mitä tapahtuu! Ja että miksi se pahis Seita jahtaa Emmaa. Ja haluan että Roope kuolee.

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

LadyCapulet

  • muusikko
  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 4.11.
« Vastaus #62 : 04.11.2011 23:57:24 »
Tämä on tosi mielenkiintoinen tarina, josta ei juonenkäänteitä puutu :) ! Kokoajan tapahtuu jotain, eikä ehdi oikein hengähtääkään. Vauhdikasta menoa :). Tonttumaailma kuulostaa mielenkiintoiselta ja olisi mielenkiintoista kuulla siitä ja sen tavoista lisää! Tekstisi oli selkeää ja virheitä ei ainakaan osunut silmiin. Odotan jännittyneenä seuraavaa lukua :)
He is a kinsman to the Montague;
Affection makes him false; he speaks not true:
I beg for justice, which thou, prince, must give:
Romeo slew Tybalt, Romeo must not live.

- Lady Capulet
(W. Shakespeare: Romeo & Juliet)

Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 4.11.
« Vastaus #63 : 06.11.2011 06:04:59 »
LadyCapulet, kiitos kiitos kiitos paljon kommentistasi :) Hypin taas riemusta täällä kun huomasin uuden kommentoijan :) Yritän sujautella tonttumaailman faktoja aina sinne tänne tarinan väliin, mukava kuulla että kiinnostaa!

Tomnoms, meikäläiselläkin oli taas suu korvissa kun luin sun kommenttias eli en voi taas kun kiittää ja kumartaa ja toivoa etten kolauta ylisuurta nenääni lattialautoihin :D Pakko muuten kertoa tuosta Sedin ja Emman yhteen sopivuudesta: sillon kun alotin kirjottamaan tätä tarinaa niin oli alkuperäinen tarkotus parittaa Ben Emmalle ;) Eli aivan alkujen aluksi Ben oli luotu Emmalle :D päätin itse asiassa vasta kymmenettä lukua kirjoittaessa, että se onkin Sed joka kurkistaa ensimmäisenä Emman ikkunasta ja menettää sydämensä :) ja olen ollut itse enemmän kuin tyytyväinen tähän päätökseen, sillä kun ajattelee niin Emmalla olis voinut tulla pidemmän päälle vähän tylsää Benin kanssa  ::)

Mutta nyt pieni hengähdystauko (juuri kun Lady ylisti vauhdikasta menoa :) ) ja tällainen pieni väliluku/siirtymätilanne ennen seuraavaa ns. suurta tapahtumaa

28. Mökit nukkuu lumiset

Yksitoista minuuttia oli loppujen lopuksi melko lyhyt aika, Emma ajatteli itsekseen istuessaan keskellä vaivaantunutta hiljaisuuttta Greenien keittiössä. Liian lyhyt, sillä yhdentoista minuutin kuluttua hänen vanhempansa odottaisivat häntä jo kotiin. Yllättävää kyllä, nyt kun lähtö oli käsillä Emma tajusikin viihtyvänsä Joulumaassa ja toivoi, että hän myös sen päivän jälkeen pääsisi hengittämään ikiroutaisen maan raikkaan pehmeää tuoksua.

"Meidän on mentävä", Salandra rikkoi hiljaisuuden. Kukaan ei vastannut, kaikki vain nousivat ylös tuoleiltaan. He olivat tehneet päätöksensä aikoja sitten, mutta jostain syystä kaikki olivat viivyttäneet sen toteuttamista. Heidän oli tarkoitus matkustaa reellä Lumikylän keskustaan ja siirtyä sieltä Portin kautta takaisin Jyväskylään. Emma pääsisi kotiin ja Sed ja Ben palaisivat suojelupaikoilleen. Pojat jatkaisivat Drummondin heille antamaa tehtävää, tosin sillä pienellä poikkeuksella, että myös Aarnivartijat pysyisivät lähettyvillä ja tutkisivat asiaa omalta kannaltaan. Anaria ja Denny puolestaan jatkaisivat tutkimuksia Joulumaan puolella.

Toisaalta Emma oli tyytyväinen ratkaisuun, mutta hän ei ollut vielä aivan varma Salandran ja muiden Aarnivartijoiden luotettavuudesta. Emman, Sedin ja Benin oli määrä illalla osallistua Aarnien kokoukseen, kunhan Emma olisi ensin selittänyt oudon käytöksensä ja merkillisen katoamisensa Larelle ja vanhemmilleen. Emma huokaisi. Ei äidissä ja isässä mitään, heistä hän selviäisi leikiten. Lare oli toista maata.

He kulkivat vaitonaisina rekipysäkille: Salandra ja hänen kolme vartijaansa johtivat joukkoa ja heidän perässään kulki kädet taskuissaan täristen Emma Sedin ja Benin välissä. Viimeisinä tulivat Anaria ja Denny kädet toistensa ympärille kiedottuina.

Emma hymähti itsekseen. "Hassua"

"Mikä niin?" Sed kysyi ja vilkaisi vieressään kulkevaa tyttöä kummissaan. Myös Ben kääntyi katsomaan Emmaa kysyvä ilme kasvoillaan.

"Tämähän on kuin Hammaskeijun hautajaiskulkue", Emma tokaisi viitaten heidän kulkueasetelmaansa. Hänen mielensä toimi oudolla tavalla erikoisissa tilanteissa. Kai sitä voisi sanoa jännityksen purkamiseksi, Emma mietti itsekseen.

"Sinä olet outo", Sed totesi ja tönäisi Emmaa leikkisästi omalla olkapäällään. "Mutta hyvällä tavalla"

"Te olette molemmat outoja", Ben huomautti ja hänen hengityksensä nousi huuruna pakkasilmaan.

"Ben", Emma kääntyi veljeksistä nuorempaan päin. "Anteeksi että minusta on näin paljon vaivaa"

"Hei, ei sinun tarvitse pyytää anteeksi! Meidän maailmammehan sinua jahtaa, et sinä pyytänyt tätä", Ben lohdutti ja hymyili Emmalle rohkaisevasti. "Ihan näin mielenkiinnosta vain: mikset sinä pyydä Sediltä anteeksi?"

"Koska hän nauttii tästä koko tilanteesta aivan liikaa", Emma totesi nyökäyttäen päätään punaiset hiukset pienesti heilahtaen Sedin suuntaan. Sed virnuili itsekseen vihellellen ja katseli mukamas taivaalle. Emma oli kyllä hyvin tietoinen, missä pojan katse oli vasta hetki sitten viipyillyt.

Rekimatka Hallakorvesta Lumikylän keskustaan (eli Talvelaan kuten Sed mielellään Emmaa opetti) ei kestänyt kymmentä minuuttia kauempaa. Emmalla ei ollut kelloa mukanaan, mutta hän arveli sen lähestyvän jo pikku hiljaa neljää. Emmaa hermostutti, sillä hän halusi nopeasti kotiin, mutta samalla häntä myös kiusasi pelonpoikanen siitä, että odottaisiko häntä kotona kyseleväisen äidin lisäksi jokin muukin. Ehkäpä itse Seita istuisikin hänen sängyllään? Toivottavasti ei.

Salandra johdatti joukkoa Talvelan lumisia katuja pitkin. Siellä täällä Emma huomasi pieniä kodinomaisia kauppoja ja kahviloita sekä kioskeja ja mökkejä. Hän pisti myös merkille, että Talvelassa keskusta oli paljon enemmän maalaishenkisempi kuin Joulukaupungissa. Hanget olivat korkeammat ja talot hirsisemmät. Hämärään ilmaan toi lumottua tunnelmaa hiljaisista mökeistä karkaavat valonsäteet sekä sievästi visertävät punatulkut, jotka tanssivat siipiensä varassa pihojen olkilyhteillä.

Emma katseli ympärilleen pää vinhasti kääntyillen puolelta toiselle. Hän halusi nähdä mahdollisimman paljon. Hän huomasi, että Joulukaupunkiin verrattuna Lumikylän keskustassa puita oli enemmän ja halla oli koristellut niiden lehdet toinen toistaan valkoisemmiksi. Ja jos mahdollista, olivat kadulla kulkevien tonttujenkin posket punaisemmat kuin Kaupungin kiireisillä virkatontuilla. Jos tilanne olisi ollut erilainen, olisi Emma halunnut tutkia Talvelaa ja muuta Lumikylää tarkemmin yhdessä Sedin kanssa. Ja tietenkin myös Benin kanssa, hän lisäsi itsekseen ja virnisti. Onneksi Sed ei osannut lukea hänen ajatuksiaan.

Emma, Greenit ja Salandran johdolla kulkevat Aarnit saapuivat pian pienen harmaan puumökin luokse. Puumökin takana aukesi pyöreä jääkenttä, jonne muutama tonttulapsi oli tullut luistelemaan. Emma unohtui hetkeksi katselemaan pientä ruskeatukkaista tonttutyttöä, jonka palmikoitu tukka heilahteli suloisesti tytön hyppiessä hiukan kömpelösti jäällä luistimet toisiinsa kolahdellen. Tytöllä oli päällään paksu vaaleanpunainen haalari ja tupsupipo ja hänen naurunsa raikui pitkälle.

Yllättäen Sed kumartui Emman puoleen. "Kesäisin tuo kenttä on kuin suunniteltu polttopallon joukkueturnauksia varten"

"Olisi parempi jos sinä et nyt ala suunnittelemaan yhtään mitään", Emma kehotti ja työnsi mustaan hansikkaaseen verhoidulla kädellään Sedin pään kauemmas itsestään. Poika nauroi heleästi ja soi Emmalle lämpimän katseen. Emmaa ärsytti. Miksi, oi miksi Sedin silmien piti olla niin kutkuttavan ruskeat?

"Kerrataanpa suunnitelma", Salandra sanoi ja kääntyi muihin päin. Vasta silloin Emma huomasi, että harmaan pikkumökin seinässä oli automaatti. He olivat siis jo Portilla. "Te kolme menette Portista ja ilmoitatte koodiksi tässä lapussa lukevan numerosarjan", Salandra neuvoi ojentaen Benille pienen ruutupaperivihosta repäistyn sivun.

Ben tutki lappua otsa kurtussa. "Tämä on eri koodi kuin se millä me menimme Jyväskylän keskustaan"

"Johtuu ehkä siitä, että tämä ei ole Jyväskylän keskusta-automaatin koodi", Salandra vastasi hiukan sarkastisella äänensävyllä. "Tuo koodi vie teidät Heinämäkeen Norolantien huoltoasemalle"

"Heinämäkeen?" Emma ihmetteli. "Sieltähän on ainakin kymmenen kilometriä minun kotiini!"

"Tämä on nyt vähän ristiriitaista", Sed totesi nykien pipoa paremmin päähänsä. "Ensin te toteatte, että Jyväskylään päästyämme kulkeminen muuttuu vaaralliseksi ja kaikkeen pitää suhtautua epäröiden ja varoen. Käskette meidän kiirehtiä takaisin vartiopaikallemme, ettei Drummond muutu epäluuloiseksi. Ja nyt te sitten päätätte lisätä soppaan kymmenen kilometrin reippailulenkin?"

"Se oli itse asiassa minun ideani", Denny puuttui puheeseen. Emma, Sed ja Ben kääntyivät katsomaan Greenien isää kummissaan.

"Teidän isänne oli sitä mieltä, että tupsahtaminen suoraan Emman kotikulmille voisi olla vaarallista ja minun mielestäni hän on oikeassa", Anaria kertoi ja astui lähemmäs poikiaan. "Seita saattaa tarkkailla Portteja"

"Eli nyt meidän on siis käveltävä kymmenen kilometriä koko ajan varuillaan ja kasvatettava mielellään silmät selkäänkin?" Sed varmisti ja Emma kuuli hänen äänestään, että poika piti vanhempiaan vähintäänkin hulluina.

"Ei teidän tarvitse kävellä", Salandra virkkoi rennosti ja nojasi pää kallellaan hymyillen puumökin seinään. "Norolantien huoltoasemalla teitä odottaa turkoosin värinen Opel Astra, avaimet löytyvät huoltoaseman naistenhuoneesta käsipaperitelineen sisältä -"

"Heeeeetkinen", Ben keskeytti. "Opel Astra? Auto? Pitääkö meidän ajaa autolla?"

"Metkaa", Sed henkäisi ja hänen silmiinsä syttyi innostuksen pilke.

"Tuota noin", Emma pohdiskeli. "Onko kumpikaan teistä ikinä ajanut autoa?"

"Ei", Sed vastasi huolettomasti ja kohautti olkapäitään. "Ei kai se nyt kovin vaikeaa voi olla? Kaasua painetaan jalalla ja ruorilla ohjataan suuntaa-"

"Ratilla, Sed, ratilla", Emma korjasi ja painoi katseensa alas päätään pudistellen.

"Ei se oikeasti ole niin hankalaa", Salandra lohdutti. "Sen oppii nopeasti"

"Sinä osaat ajaa autoa?" Ben kysyi ja Salandra nyökkäsi. "No etkö sinä voisi lähteä kuskiksemme?"

"Muuten lähtisinkin, mutta jonkun on mentävä varmistamaan, onko isäni jo huomannut teidän ja Emman katoamisen Jyväskylästä"

"Hei Ben, kyllä me pärjäämme", Sed kannusti veljeään ja siirtyi virnistäen lähemmäs tätä. "Ajattele moottoriteitä, huimia ohituksia ja ennen kaikkea - ajattele liikenneympyröitä!"

Benin silmiin syttyi samanlainen pilke kuin Sedillä aiemmin. "Minä olen aina halunnut ajaa liikenneympyrässä!"

"Eikö teidän järjestöstänne voisi lähteä joku kuskiksi?" Anaria kysyi Salandralta ja Emma kuuli huolen hänen äänestään. Samanlainen huolestunut tunne oli myös Emmalla itsellään. Kymmenen kilometrin autokyyti voisi tuntua ikuisuudelta kahden tontun kyydissä.

"Ikävä kyllä ei. Kaikki jäsenemme eivät ole vielä aivan vakuuttuneita tehtävän laadusta ja päämäärästä. Monet ovat olleet tähän asti eri mieltä suojelusta. Tämän illan kokouksessa selvinnee paljon ja toivottavasti monet saavat vastauksia kysymättömiin kysymyksiinsä"

"He eivät siis luota Emmaan?" Denny luki Salandran rivien välistä ja tyttö nyökkäsi.

Emma käänsi katseensa autohaavemaailmaan juuttuneista veljeksistä. "Miksi he eivät luota minuun?"

"Kuten sanoin, kokouksessa selviää paljon. Tulet itsekin huomaamaan, että kaikki tontut eivät suhtaudu ihmisiin kovin lämpöisesti. Etenkään sellaisiin ihmisiin, jotka ovat luvatta astelleet Joulumaan kamaralla ja tietävät meidän salaisuuksiamme"

"Mutta enhän minä -", Emma aloitti vastalauseen, mutta ei tiennyt miten päättäisi sen. Eihän hän mitään pahaa ollut tarkoittanut, hän oli pyytämättään joutunut ikävään tilanteeseen. Yhtäkkiä illalla tiedossa oleva kokous muuttui ikäväksi hermostukseksi Emman vatsanpohjassa ja hän ei tuntenut pienintäkään halukkuutta osallistua tuohon tapaamiseen. Hän olisi kutsuttu kutsumaton vieras, mukavaa. Olettaen tietenkin, että hän ikinä selviäisi hengissä automatkasta Sedin ja Benin kanssa.

Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 6.11.
« Vastaus #64 : 06.11.2011 13:12:12 »
Hyvä että paritit Emman kuitenkin Sedille, etkä Benille! Koska kuten itsekin totesit, olis Benin ja Emman suhteesta tullut liian järkevä. Ben on ihana hahmo, mutta Sed ja Emma sopii toisilleen täydellisesti, kun ne on molemmat vähän sellasia hötkyilijöitä.

Aivan käsittämättömän ihana luku, taas kerran! Ja nää väliluvut on kivoja, kun ne rytmittää tätä tarinaa ja voi vähän vetää henkeä (ja awwitella kun Emma ja Sed on niin suloisia), ennen kuin hypätään uusi benji-hyppy. Mutta omasta kommentistasi päätellen pian seuraa lisää toimintaa! Hienoa!

Mutta mä alan itkemään jos roope-ällötys palaa kuvioihin D: (miten niin alan olla pakkomielteinen sen vihaamisessa...) Tosin siitä saatais maukas mauste tähän, jos tyhmyri-roope rupeaa leikkimään mustasukkaista ex-poikaystävää ja sitten Sed suuttuu ja sitten se hakkaa roopen. Käy mulle! Mutta älä pliiiiis rupea tunkemaan sitä typerää pojua Emman ja Sedin väliin!

Lainaus
Yllättäen Sed kumartui Emman puoleen. "Kesäisin tuo kenttä on kuin suunniteltu polttopallon joukkueturnauksia varten"

"Olisi parempi jos sinä et nyt ala suunnittelemaan yhtään mitään", Emma kehotti ja työnsi mustaan hansikkaaseen verhoidulla kädellään Sedin pään kauemmas itsestään. Poika nauroi heleästi ja soi Emmalle lämpimän katseen. Emmaa ärsytti. Miksi, oi miksi Sedin silmien piti olla niin kutkuttavan ruskeat?
Hih, Emma alkaa jo ihan tosissaan ihastua Sediin ^^ Ja Sed on hauska, kun se niin kovasti haluaa, että niiden puolitonttulapset alkaa harrastaa polttopalloa :D

Lainaus
"Hei Ben, kyllä me pärjäämme", Sed kannusti veljeään ja siirtyi virnistäen lähemmäs tätä. "Ajattele moottoriteitä, huimia ohituksia ja ennen kaikkea - ajattele liikenneympyröitä!"

Benin silmiin syttyi samanlainen pilke kuin Sedillä aiemmin. "Minä olen aina halunnut ajaa liikenneympyrässä!"
xDDD Mä en välttämättä halua tietää mitä tapahtuu kun pojat pääsee rattiin! Ne varmaan ajaa pari kolaria ja sitten jää pyörimään liikenneympyrään, kun se on niin hauskaa...

Toivottavasti pian lisää, nälkä kasvaa syödessä ja olen jo nyt erittäin ahne :D

Tom^^
« Viimeksi muokattu: 06.11.2011 13:55:03 kirjoittanut Tom^^ »
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Genova

  • ***
  • Viestejä: 132
  • Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 6.11.
« Vastaus #65 : 07.11.2011 10:15:55 »
Sulla on kirjoittamisen lahja! Aivan uskomattoman koukuttava, tapahtumarikas, monipuolinen, ihana ja humoristinen teksti.

Mä luin kaikki luvut putkeen ja viimeisen tunnin aikana olen nauranut kippurassa, nähnyt sieluni silmin veljesten puuhat, Sedin ja Emman katseet, aivan ihana pari bytheway.

Ehdottomasti odotan jatkoa, tää on kirkasvalolampun kaltainen piristys harmaaseen loppusyksyyn.


Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 6.11.
« Vastaus #66 : 08.11.2011 23:29:23 »
Genova, mulla ei sanat riitä kiittämään :) olen ihan häkeltynyt ja pompin kiljuen riemusta kumarsin hillitysti, kun luin sun kommentin. Kiitos, piristit päivää!

Tom-honey, suuri kiitos taas ihanasta kilometrikommentista, kumarrus ja A.A.R-läpy! Toi sun antiroopeutes on aika kiehtovan tarttuvaa, mä oon vakavasti jo yöllisinä hulluuden tunteina harkinnut perustavani AnonyymienAntiRoopejen kerhon  ::)

29. On hauskaa tontuilla

Norolantien Shell-huoltoasema oli vanha ja matala tasakattoinen rakennus. Sen rapattu tiilipinta oli jo ajan kuluttama ja suuriin ikkunoihin ripustetut kappaverhot henkivät 80-luvun retrotunnelmaa. Jopa tankkauspiste oli kuin museosta revitty: siinä oli kaksi ylisuurta bensapistoolia ja maksaminenkin piti hoitaa kassalla. Näin ollen huoltoaseman rapistuneeseen seinään kiinnitetty uutuuttaan hohtava Otto-automaatti pisti heti katsojan silmään.

Emma, Sed ja Ben löysivät auton nopeasti kömmittyään ulos automaatista. Turkoosi Opel Astra seisoi yhdessä huoltoaseman kuudesta parkkiruudusta, eikä siellä sen lisäksi ollut kuin ruosteinen vanha Nissan, jonka kyydissä vanha pöhöttynyt mies poltteli viimeistä sikariaan. Emma pohti hetken, mistä kummasta Salandra oli heille siihen hätään auton hankkinut, mutta päätti sitten keskittyä polttavampiin ongelmiin. Kuten esimerkiksi siihen, miten hän selviäisi hengissä kotiin asti ilman kolareita tai sivullisia henkilövahinkoja.

"Mahtavaa", Sed henkäisi tarkastellessaan autoa jokaisesta mahdollisesta kulmasta. Ben tökki sormellaan auton nastarenkaita ja hänen silmänsä vilkkuivat kuin lapsella karkkikaupassa.

Emma huokaisi niin aikuismaisesti kuin osasi. "Minä käyn hakemassa ne samperin avaimet niin pääsemme keilaamaan pahaa-aavistamattomien mummojen yli"

"Minä tulen mukaan", Sed sanoi riistäen katseensa autosta.

"Naistenvessaan vai?" Emma kohotti kulmiaan kysyvästi.

"Niin, tai siis, eihän sitä koskaan tiedä -"

"Ai mikä vaara naistenvessassa vaanii? Minua kyllä vahvasti epäilyttää, että Seita olisi majoittunut vanhan Shellin naistenvessaan"

"Mutta -"

"Sed, minä pärjään kyllä! Ja sitä paitsi, ties mitä ajatuksia sinun outoon pääkoppaasi voisi iskeä jos jumittuisimme kahdestaan huoltoaseman vessaan -"

"Hmm, kerro lisää", Sedin kasvoille ilmestyi mairea hymy.

Emma nykäisi Sedin pipon pojan silmille. "Enhän kerro. Minä jätän teidät nyt kolmistaan", hän sanoi viitaten tonttupoikiin ja heille varattuun autoon. Tyhmä Sed, Emma ajatteli itsekseen. Nyt hänen päähänsä oli jumiutunut mitä kummallisempia ajatuksia Sedistä ja naistenvessasta. Emma ravisteli oudot ajatukset pois punatukkaisesta päästään kävellessään sisään huoltoaseman ovesta.

Myyntitiskin takana kiikkerällä jakkaralla istui keski-ikäinen nainen lukien ajatuksiinsa vajonneena päivän lehteä. Huoneen perällä puolestaan pyöreän pöydän ääressä kökötti kolme luultavasti jo eläkeiän ylittänyttä miestä, jotka seurasivat lasittunein katsein katonrajaan asetetusta televisiosta äänetöntä jalkapalloa. Emma käveli tiskin ohi seuraten wc-tiloihin osoittavaa nuolta. Jakkaralla istuva myyjä ei kiinnittänyt tyttöön mitään huomiota, nyökytteli vain päätään radiosta kantautuvan Beatlesin tahtiin.

Avaimet löytyivät juuri sieltä, mistä Salandra oli neuvonutkin. Emman avatessa hieman vääntyneen käsipaperitelineen luukun kaksi identtistä autonavainta tippui suoraan hänen jalkoihinsa. Emma poimi avaimet ja pysähtyi katsomaan kuvajaistaan harmaasta peilistä ennen kuin marssi ulos vessasta.

Hän näytti omasta mielestään kammottavalta. Pelko, stressi ja jännitys olivat toden totta tehneet tehtävänsä ja jättäneet jälkensä mustiksi varjoiksi hänen silmiensä alle. Huulet olivat rohtuneet Joulumaan pakkasilmassa ja ihokin huusi kuivuuttaan. Emma haroi pitkän tukkansa latvoja, jotka jo päivän harjaamattomuuden jälkeen muistuttivat lähinnä lintujen pesänrakennusmateriaaleja. Onneksi hänellä oli pipo päässään, sillä hänen ennen niin tyylikäs sivuotsatukkansakin oli päättänyt ryhtyä leikkimään mäkihyppyriä ja sojotti ärsyttävästi pystyssä. Mitä ihmettä Sed oikein näki hänessä?

"Tässä", Emma heitti avaimet Sedille käveltyään ulos huoltoasemalta. Hän ei edes yllättynyt, kun Sed nappasi avaimet ilmasta näppärästi käteensä. Tietenkin poika oli saanut kopin.

"No niin", Sed heilutti avaimia nenänsä edessä. "Minä ajan"

"Hei!" Ben älähti. "Miksi sinä?"

"Koska a) minä olen edelleenkin isoveli täydellä määräysoikeudella ja b) minulla on tyttöystävä vaikutettavana"

"Mutta sinä unohdat nyt, että c) minä olen meistä se vastuullisempi ja d) minä jopa satuin tietämään ennen sinua, että autossa on ratti eikä ruori!"

"Ja sitten vielä e) Sed, sinulla ei ole tyttöystävää", Emma päätti huomauttaa.

"Ja f) ei vielä", Sed vinkkasi silmää ja hyppäsi Benin vastusteluista huolimatta auton etupenkille ratin taakse istumaan. Emma huokaisi, mutta siirtyi kuitenkin Sedin viereen pelkääjän paikalle.

"Hei, ihan totta! Takapenkillekö te minut hylkäätte?" Ben vastusteli istahtaessaan naama irveessä Emman taakse istumaan.

"Sovitaanko niin", Sed aloitti ja käännähti neuvottelevasti veljeensä päin. "Että sitten kun löydämme liikenneympyrän niin kaikki saavat kokeilla niin monta kierrosta kun ovat vuosia vanhoja?"

"Mikä ihmeen päiväkotitätien kompromissikone sinusta tuli?" Emmaa nauratti ja hän kiinnitti turvavyön tarkasti. "Ja minä voin kyllä luovuttaa omat kierrokseni teille"

"Olet enkeli", Sed hymyili tytölle ja Emma tunsi pienen perhosen vatsanpohjassaan. Ei hänelle voi käydä näin, ei ei ei.

"Käynnistä nyt vain se auto", Emma puuskahti muka kärttyisenä ja kääntyi nopeasti pois päin Sedistä, ettei poika huomaisi hänen poskiensa punaa.

"Kyllä, rouva Green"

"Kutsu minua vielä kerrankin rouva Greeniksi, niin minä kävelen kotiin!"

"Ehkäpä Emma on oikeassa", Ben ehdotti. "Vähemmän puhetta, enemmän tekoja"

"Tekoja?" Sed kohotti kulmiaan kysyvästi ja vinkkasi silmää Emman suuntaan.

Emma huokaisi. "Ei sellaisia tekoja, pässi, vaan vähemmän löpinää ja enemmän ajamista. Tuo viereissä autossa istuva ukkokin jo ihmettelee touhujamme"

Kaikki vilkaisivat oikeanpuoleisista ikkunoista ulos ja totta, vanha mies tuijotti heitä tiiviisti. Emmalla tuli hyvin epämiellyttävä olo ja hän suhtautui varauksella tuohon mieheen, vaikka tämä oli aivan selvästi ihan tavallinen taatelintallaaja, eikä lainkaan tonttu tai muukaan ylimaallinen olento. Jep, selkeästi ihminen, Emma pisti merkille, kun mies kaiveli tökerösti nenäänsä ja tutki hampaidensa koloja taustapeilin avulla.

"Ehkä meidän tosiaan olisi parempi lähteä ennen kuin tuon ukon itsenäinen ruumiintarkastus siirtyy yhtään alempiin ongelmakohtiin", Sed totesi katsellen kuinka mies tutki seuraavaksi kainaloitaan. "No niin, käynnistys", hän lisäsi kääntyen takaisin rattiin päin ja painoi voimakkaasti auton äänitorvea. Kaikki kolme (sekä viereisessä autossa itseään tutkiva mies) säpsähtivät rajusti ja hetken mielijohteesta Emma läpsäisi Sediä olkapäähän.

"Mitä ihmettä sinä oikein touhuat?" Emma pajatti. "Yritätkö saada meille oikein yleisön paikalle?"

"Hei, älä viitsi suuttua", Sed puolustautui kädet ilmassa. "Minähän vain teen työtä käskettyä"

"Sed, minä en ole aivan varma, mutta uskoisin silti vahvasti, että tuo oli tööttitorvi", Ben neuvoi takapenkiltä.

"Se ei siis olekaan käynnistysnappula?" Sed ihmetteli.

"Ei, kun minun mielestäni tämä vehje käynnistyy pumppaamalla tuota keskellä olevaa sauvaa ylös ja alas", Ben ehdotti mietteliäänä ja Sed ryhtyi tuumasta toimeen. Emma ei tiennyt olisiko hänen pitänyt itkeä vai nauraa, kun Sed nosteli käsijarrua raivokkaasti ylös ja alas ja maanitteli samalla vanhaa autoa käynnistymään.

"Ei toimi", Sed totesi hetken päästä. Emma hekotteli itsekseen ja piilotti kasvonsa käsiinsä, etteivät pojat huomaisi hänen nauravan heille. Emman nauru muuttui kuitenkin hysteerisen huomattavaksi siinä vaiheessa, kun Sed yritti puhua ajo-ohjeita tuuletuslaitteelle Benin ojentautuessa takapenkiltä hakkaamaan vaihdekeppiä.

"Mikäs nyt noin hauskaa on?" Sed tivasi Emmalta, joka ei saanut sanaakaan sujautettua naurunsa sekaan.

"Sinun tyttöystäväsi taitaa nauraa meille", huomautti Ben, joka oli lopulta luovuttanut toivottomat yrityksensä vaihdekepin kanssa ja nojasi taas takapenkin selkänojaan.

"En-minä -olehhehheee -", Emmaa kikatutti ja hän tunsi vedenkin jo valuvan silmistään. "Anteeksi", hän ryki naurunsa seasta ja pyyhki kosteita silmäkulmiaan.

"Onkos arvon rouvaneiti ihmislapsellamme kokemusta autoista, kenties?" Sed uteli liioitellun kohteliaasti.

"Ei paljoa", Emma vastasi edelleen pienesti hymähdellen. "Mutta kyllä minä sen verran tiedän, ettei auto käynnisty käsijarrua pahoinpitelemällä"

"Voisitkohan jakaa tätä sinun huimaa autotuntemustasi meidänkin kanssamme? En tiedä oletko huomannut, mutta meidän pitäisi päästä liikkeelle", Ben puheli sarkastisesti takapenkiltä. Emma vilkaisi nopeasti Beniä, joka näytti siltä kuin olisi hiukan nolostunut autotietämättömyydestään. Sed puolestaan vain tuijotti Emmaa odottavana.

"Sinä työnnät avaimen tuonne reikään, virtalukkoon -"

"Hehheh"

"Hiljaa, Sed", Emma komensi kaksimielisesti hymyilevää poikaa ja ryhtyi opastamaan tätä auton käynnistämisessä ja liikkeelle saamisessa. Hän ei ollut itse koskaan ajanut autoa (eikä suostuisi ajamaan kuin vasta autokoulussa), mutta hänen isänsä oli aikoinaan opettanut hänelle ja Emilille muutaman hyödyllisen vinkin.

Automatka sujui yllättävän hyvin lukuunottamatta sitä, että muutaman kerran he oikaisivat kävelytien kautta tai ajoivat väärään suuntaan yksisuuntaista katua. Kaikki meni kohtalaisen hienosti siihen asti, kunnes pojat saivat horisonttiinsa ensimmäisen liikenneympyrän. Riemunkiljahdusten saattelemana pojat ajoivat vuorotellen kummatkin ensin yhtä nopeasti kuin halvaantuneet etanat liikenneympyrän läpi, mutta jo viidenellätoista kierroksella he uskaltautuivat huimiin virtahepovauhteihin. Emma lopulta huusi pojille posket punoittaen, jolloin Sed heitti ensimmäisenä pyyhkeen kehään ja ajoit ulos liikenneympyrästä kasvoillaan pahoillaan olevan koiranpennun ilme.

                                    *

Sed pysäytti auton vielä vauhdissa ja auto sammui pienesti hypähtäen. He olivat saapuneet Emman kotikadulle muutaman talon päähän tytön kodista ja tarkkailivat ympäristöä hiljaisina. Ketään ei näkynyt missään, jos ei laskettu vanhaa naista, joka ulkoilutti pulskaa spanieliaan. Emma valaisi poikia kertomalla Ylisen mummon olevan vain heidän vaaraton naapurinsa. Yhdessä he totesivat reitin olevan selvä.

Sed tarkkaili Emmaa, kun tyttö veti syvään henkeä kotiovellaan ennen kuin astui sisään vanhempiensa kuulusteltavaksi. Kello oli jo ylittänyt armottomasti puoli viiden ja Emman olisi menestyksekkäästi selitettävä, miksi hän lähti muka ystävälleen yöksi käymättä edes sen kummemmin kotona ja miksi hän kaiken lisäksi saapui seuraavana päivänä vielä myöhässä kotiin vieraat vaatteet päällään ilman koulureppua.

Sed ei olisi halunnut olla Emman saapppaissa, mutta silti hän tunsi harmia siitä, että joutui lähettämään Emman yksinään piinapenkkiin. He olivat sopineet, että Sed ja Ben sujahtaisivat takapihan sivuovesta sisälle taloon ja Emman huoneeseen sillä välin, kun tyttö kiinnittäisi perheensä huomion itseensä. Miten Emma aikoi sen tehdä, siitä Sedillä ei ollut pienintä aavistustakaan. Emma on fiksu, Sed lohdutti itseään, hän kyllä keksii jotain.

Sed ja Ben hiippailivat Vesteristen takapihalle. Marraskuu oli jo kohmettanut kaikki kauniit istutukset sekä kukkapenkit ja pihakalusteistakin oli jäljellä vain painaumat kovankylmässä nurmikossa. Sed asteli äänettömästi pihalaatoituksella ja kurkkasi varovasti sisään olohuoneen ikkunasta. Ketään ei näkynyt.

"Kai hän antaa jonkin merkin meille, kun reitti on selvä?" Sed pohti kuiskaten ääneen, kun Ben hipsi kurkistamaan hänen selkänsä takaa.

"Älä minulta kysy, sinähän hänen kanssaan kommunikoit"

"Ei Emman kanssa kommunikoida", Sed korjasi vitsaillen. "Emman kanssa naljaillaan, riidellään ja tapellaan"

"Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan", neuvoi Ben fiksusti pitäen kuitenkin koko ajan visusti katseensa olohuoneen ikkunassa. Sedin käsi oli kiertynyt oven kahvan ympärille valmiina toimimaan.

"Mitähän tuo oli taas tarkoittavinaan?" Sed kuiskutti ja kokeili varovasti ovea. Se oli auki, kuten Emma oli sanonutkin sen olevan.

"Siinä sinulle pohdittavaa", tokaisi Ben. "Hei, tuo saattaisi olla merkki!"

"Jos tuo ei ole merkki, niin minä olen lapio", Sed ähkäisi. Emma oli ilmestynyt vihreässä hupparissaan takki ja hattu kainalossa olohuoneen ikkunaan ja viittoi poikia hullun lailla tulemaan sisälle. Sed ja Ben tottelivat empimättä ja astuivat sisään lämpöiseen taloon. Sisällä tuoksui vastatehty ruoka ja jostain kantautui kahvinkeittimen porinaa.

"He ovat keittiössä koko porukka", Emma kuiskasi kiivaasti veljeksille ja johdatti heidät tummaksi sisustetun olohuoneen läpi yläkertaan johtavalle portaikolle. "Menkää äkkiä", tyttö lisäsi vielä ja tuuppasi Sediä hennosti selkään.
Pojat tottelivat sanomatta sanaakaan ja hyppivät portaat ketterästi kaksi kerrallaan ylös Sed ensimmäisenä. Nopeasti kuin varjot he pujahtivat Emman huoneeseen ja sulkivat oven perässään.

Sed huomasi heti, että Emman huoneessa oli käyty. Hänen harjaantunut silmänsä havaitsi pieniä mustanpuhuvia palojälkiä siellä täällä seinissä sekä tavaroissa ja ilmassa leijaili miltei huomaamaton savunkatku. Merkit saattoivat olla peräisin Virvatulesta, joka oli pakottanut heidät edellisenä päivänä pakomatkalle, mutta Sed arveli että huoneessa oli käyty sen jälkeenkin.

"Virvatulia", Ben totesi koskettaessaan tuolin selkänojan mustunutta kohtaa.

"Jep", Sed myötäili vakavana ja nyökkäsi pienesti tutkiessaan Emman huonetta tarkemmin. "Täällä on käyty meidän lähtömme jälkeen"

"Tiedätkö mitä minä aina hetkittäin mietin?" Ben kysyi veljeltään välttäen tämän katsetta. Pojat pyörivät huoneessa tutkien Virvatulten palojälkiä, kunnes istuivat lopulta alas Sed Emman sängylle ja Ben hiukan natisevalle toimistotuolille.

"No?" Sed halusi tietää ja nappasi pipon pois päästään sukien ruskeaa tukkaansa.

"Että yritämmekö me mahdottomuuksia", Ben vastasi hiukan vaikeana vetäen myös oman lakkinsa pois sotkuisen tukkansa päältä. "Onnistummeko me yhdessä niiden ihme Aarnien kanssa suojelemaan Emmaa vai -"

"Ei mitään vai-sanaa, kiitos", Sed keskeytti samantien. "Tuota lausetta sinä et lopeta, minä en halua kuulla mitään muuta vaihtoehtoa kuin se, että mehän onnistumme tässä"

"Mutta mihin tämä päättyy? Suojelemmeko me Emmaa loputtomiin vai kyllästyykö Seita jossain vaiheessa?"

"Älä minulta kysy", Sed kohautti olkiaan. Hän ainakin oli valmis suojelemaan Emmaa vaikka seuraavat 537 vuotta, jos se siitä oli kiinni.

"Jopas sinä olet tylyllä päällä tänään", Ben huomautti ja nojasi rennosti taaksepäin tuolissaan.

"Ei voi mitään, herkkä aihe"

Samassa Emma tupsahti huoneeseen sulkien oven visusti perässään. Tyttö nojautui ovea vasten ja puhalteli ilmaa helpottuneena.

"Noin, minä olen nyt virallisesti arestissa seuraavat kaksi viikkoa", Emma naurahti ja siirtyi Sedin viereen sängylle istumaan. Sedistä olisi tuntunut hyvin luonnolliselta kiertää kätensä tytön harteiden ympärille, mutta oman turvallisuutensa vuoksi hän ymmärsi olla tekemättä sitä.

"Arestissa? Oletko sinä viisivuotias?" Ben ihmetteli hymyillen ja oikaisi itsensä siten, että saattoi paremmin jutella toisten kanssa.

"Mitä sinä selitit heille?" Sed halusi tietää ja kääntyi kohtaamaan Emman vihreiden silmien katseen. "Olivatko he vihaisia?"

"Olivat. Tai itse asiassa äiti oikeastaan oli vihainen, isä on aina ollut vähän rennompi osapuoli", Emma kertoi. "Sanoin vain, että minulla oli eilen Laren kanssa eräs poikaongelma ja käskin hyvin teinimäisesti heidän olla kyselemättä siitä sen enempiä"

"Teinimäisesti?" Ben toisti ihmeissään. "Miten ollaan teinimäisiä?"

"Seistään kädet lanteilla ruma ilme kasvoilla ja käytetään hyvin valittuja kirosanoja adjektiiveina, verbeinä sekä substantiiveinä"

"Kuulostaa ihan Beniltä, kun hän kerran vahingossa joi muutaman glögituopillisen viinimarjamehun sijaan", Sed paljasti hymyillen leveästi saaden Emmankin tirskahtamaan.

"Äh, ole hiljaa, senkin juorukello", Ben käski veljeään ja irvisti tälle rumasti.

"Teini", Sed totesi irvistäen takaisin.

"Hiljaa, piparipää"

"Ole itse, punajuurimuuli"

"Punajuurimuuli?"

"Punajuurimuuli"

"Te olette aivan -"

"Emma! Lare tuli!" kantautui yhtäkkiä alakerrasta Emman äidin ääni saaden tytön aivan häkeltymään.

"Voi ei", Emma henkäisi ja pomppasi ylös sängyltä. "Mitä me teemme? Mitä minä hänelle selitän? Missä minä muka olin, että hänen piti valehdella puolestani? Ja mihin ihmeeseen minä teidät piilotan?"

"Mehän voisimme -"

"Tuota noin -"

"Tai siis -"

"Nyt ylös ja äkkiä", Emma käskytti poikia, jotka parhaillaan pähkäilivät vastauksia hänen kysymystulvaansa. Rappusista kuului pientä kolinaa: Lare oli jo tulossa ylös. Sed ja Ben ponkaisivat seisomaan ja sen enempiä miettimättä Emma tunki heidät hyvin ahtaaseen vaatekomeroonsa.

"Auh", Sed murahti, kun Benin kyynärpää painui inhottavasti hänen kylkeään vasten pienessä pimeässä komerossa. "Tee vähän tilaa"

"Tyhjästä on paha nyhjäistä", Ben totesi ja ähelsi itsekin etsien hyvää asentoa. Sed kiemurteli epämukavasti, kun hänen selkänsä kolahteli puisiin vaatehyllyköihin. Emma jätti komeron oven raolleen niin, että pieni lohduton valonkaistale kiemurteli sisään veljesten tummille vaatteille.

"Emma", Sed kuiskasi komerosta. "Täällä ei ole kovin mukavaa"

"Shh!" Emma sihisi oven takaa ja samassa Sed kuuli, kuinka huoneen ovi avautui.

"Hyvä kun tulit, minun pitikin juuri soittaa -", Emma aloitti mutta vaikeni yhtäkkiä aivan kuin yllättyneenä. Sediä ärsytti, ettei hän nähnyt huoneen tapahtumia. Hän tyytyi vain kuuntelemaan tarkasti suipoilla korvillaan sekä hengittämään pienessä tilassa leijailevaa hyvin tuttua liljan tuoksua.

"Minä olin huolesta soikeana!" parahti toisen tytön ääni. Ääni oli hiukan kimeämpi ja terävämpi kuin Emman kauniisti soljuva puhetapa ja Sed päätteli muistellen, että puhuja oli sama vaaleatukkainen tyttö, jonka seurassa Emma oli istunut edellisenä päivänä koulunsa pihalla.

"Anteeksi, minä selitän kyllä kaiken", Emma vannoi hiljaisesti. "Mutta mitä sinä täällä teet?" hän jatkoi painottaen sinä-sanaa ja Sedin uteliaisuus kasvoi. Oliko huoneessa joku muukin tyttöjen lisäksi?

Silloin puhui eri ääni, matala pojan ääni. "Minäkin olin huolissani, kun Lare kertoi oudosta katoamisestasi. Käyttäydyitkin niin kummallisesti eilen siellä koulun pihalla"

Sed olisi voinut murista ääneen. Ja niin hän huomaamattaan taisikin tehdä, sillä Ben tökkäsi häntä kipeästi kylkeen ja mulkaisi merkitsevästi. Sed kohautti äänettömästi kysyen olkapäitään, jolloin Ben vain vastasi laittamalla sormen suunsa eteen hiljaisuuden merkiksi.

"Me emme ole enää yhdessä Roope", Emman ääni ja sanat havahduttivat taas Sedin täyteen valppauteen. Hän oli kuullut Roopen nimen Emman suusta ennenkin. "Sinun ei tarvitse huolestua minun katoamisistani"

"Enköhän minä ole esittänyt jo oman kantani meidän yhdessäoloomme liittyen", pojan ääni vastasi ärsyttävän imelästi ja vihjaillen. "Minä en halunnut erota"

"Te voitte jutella kohta lisää siitä", tytön, Laren, ääni vastasi. "Minä jätän teidät rauhaan, kunhan olen saanut Emmalta ensin muutaman hyvin tähteellisen vastauksen pariin ajankohtaiseen kysymykseen"

"Ei sinun tarvitse, Lare", Emman ääni kuulosti Sedin korviin anovalta, aivan kuin tyttö olisi pyytänyt, ettei hänen ystävänsä jättäisi häntä kahdestaan tuon toopeidioottiääliöRoopen kanssa. Tai sitten Sed vain kuvitteli avunpyynnön Emman sanojen väliin.

"Kyllä tarvitsee", Roope intti ja Sed näki punaista. "Emma, minulla on ollut ikävä sinua ja minä haluan olla sinun kanssasi"

"Minä-", Emma aloitti, mutta ei päässyt pidemmälle puheessaan, sillä silloin Sedin itsehillintä petti täysin ja hän ahtautui ryminällä ulos komerosta jättäen hurjasti huitovan Benin yksinään seisomaan oven taa.

Sed tupsahti keskelle huonetta, missä Emma istui sänkynsä laidalla vaaleatukkaisen tytön vieressä. Niin ikään vaaleatukkainen poika istui ärsyttävine hymykuoppineen tuolissa, jossa Ben vasta hetki sitten oli retkottanut. Emman kasvoilla oli kauhistunut ilme, joka peitti alleen alkavan suuttumuksen. Tytön ja pojan, Laren ja Roopen ilmeet olivat kysymysmerkkejä täynnä ja jopa Laren suu oli unohtunut auki.

"Tuota", Sed aloitti. "Päivää"

"Kuka sinä olet?" Roopen silmät siristyivät laskelmoiden.

Emma raapi päätään. "Hän on tuota, tuota -"

"Emman poikaystävä", Sed heläytti toiveikkaasti ja loi Emmaan katseen, jolla käski tytön leikkiä mukana.

"Enhän ole! Tai siis ethän ole. Tai siis", Emma änkytti. "Tai siis tavallaan juu"

"Miten se nyt on?" Roope tivasi. "Onko vai eikö? Ja mitä hittoa hän sinun komerossasi teki?"

"Se on, öh, melko pitkä tarina ja tuota noin, juu -", Emma haki oikeita sanoja.

"Hänenkö kanssaan sinä olit eilen?" Lare kysyi osoittaen Sediä, joka yritti hymyillä valloittavasti. "Eikös hän ollut toinen niistä oudoista tyypeistä, joiden perään sinä ryntäsit kun he olivat seuranneet sinua?"

"Hei! Jos sinä aiot sanoa minua oudoksi, niin katso edes ensin tuota rohjaketta, jonka sinä raahasit mukanasi", Sed puhahti Larelle ja osoitti Roopea katsomatta tätä.

"Älä kuule ala minulle", Roope uhkaili nousten seisomaan ja astuen muutaman askeleen lähemmäs Sediä, jonka kädet puristuivat nyrkkiin. Sed kuuli komerosta pienen kolahduksen ja ähkäisyn, kun Ben luultavasti liikahti myös varuillaan. Huoneen tunnelmaa olisi voinut pilkkoa tylpällä voiveitselläkin.

"Seis! Paikka! Hiljaa molemmat!" Emma suutahti ja ryntäsi poikien väliin. "Minä en halua mitään kukkotappeluita. Roope, paikka! Sed, paikka"

Sed perääntyi vastentahtoisesti ja istahti sängyn reunalle. "Hyypiö", hän kuiskasi itsekseen niin hiljaa, ettei Roope kuullut, mutta Emman katseesta Sed huomasi, että tyttö oli kuullut.

Emma seisoi keskellä huonettaan ja huokaisi turhautuneesti. "Mitä sinä Lare kysyitkään?"

"Öö hetkinen", Lare pohti silmäillen vuorotellen Sediä ja Roopea, jotka puolestaan mulkoilivat toisiaan kuin reviiristä taistelevat urosleijonat.

"Hän halusi tietää, olitko sinä eilen minun seurassani, kun katosit mukamas niin oudosti", Sed selitti Emmalle kääntämättä katsettaan Roopesta, joka ilmeisesti oli päättänyt haastaa hänet tuijotuskisaan.

"Niin juu, se kysymys", Emma naurahti heikon teennäisesti.

"No olitko sinä?" Roope äännähti vihaisesti.

"Älä viitsi kiukutella, Roope", Emma ärsyyntyi. "Minä voin olla missä haluan, milloin haluan ja kenen kanssa haluan. Ja kyllä, eilen olin Sedin kanssa"

"Ja voi että meillä olikin mukavaa", Sed päätti lisätä ilkeästi hymyillen.

"Sinä", Emma kääntyi Sediin päin suuret silmät vaarallisesti välkähtäen. "Hiljaa"

"Onko hän sinun -", Roope avasi suunsa, jolloin Emma käänsi päänsä hiukset heilahtaen tämän suuntaan. "Tai siis, oletteko te yhdessä?"

"Saat kutsun häihin, jos käyttäydyt nätisti", Sed virnuili vitsaillen sängyn laidalta.

"Sed, ole nyt kerrankin hiljaa!"

"Kyllä, muru"

"Ainakin he tappelevat kuin vanha aviopari", Lare pisti väliin, jolloin Roope mulkaisi häntä vihaisesti. "Anteeksi, Roope", tyttö pyysi lopuksi hymyillen pahoillaan.

Emma nielaisi kuuluvasti. "Kyllä", hän henkäisi hiljaa kuin alistuen kohtaloonsa.

"Mitä kyllä?" Roope kuulusteli kädet puuskassa harmaan hupparinsa päällä.

"Minä olen Sedin kanssa", Emma sanoi hyvin hiljaa punniten joka ikisen sanansa tarkkaan. "Sed on minun poikaystäväni"

"Ihana kuulla sinun sanovan se ääneen", Sed hymyili aidosti ja liikahti nopeasti sängyltä Emman luo napaten tämän hellään halaukseen. Emma haukkoi henkeään yllättyneenä, mutta Sed ei tohtinut päästää irti, ei ihan vielä. Hän halusi vielä hetken tuntea Emman lähellään ja leijailla jossain toisessa ulottuvuudessa keskellä liljantuoksuista vaniljaunta. Ja jos Sed ei aivan väärin kuvitellut, tunsi hän myös Emman painautuvan hetkeksi tiukemmin syleilyyn.

"Sed", Emma kuiskasi pojan olkapäätä vasten. "Meillä on vieraita"

"Itse asiassa vieras", korjasi Laren ääni heidän takaansa ja ennen kuin Sed ehti varautua oli Emma jo astunut kauemmas hänestä. "Roope lähti", Lare lisäsi.

"Miksi?" Emma ihmetteli ja Sed olisi voinut tanssia polkkaa päällään kuullessaan tytön äänessä selvän helpotuksen sävyn.

"Teidän herkkä hetkenne taisi olla liikaa hänelle", Lare hymähti. Sed pisti korvan taakse, että muistaisi lisätä päälläseisontapolkka-esitykseensä myös haitarin soiton ilkosillaan, sillä ilmeisesti hänen ja Emman halaushetkessä oli kuin olikin ollut jotain tunteellista ja aitoa.

"Tuota, Lare -", Emma aloitti epäröiden.

"Juu juu, älä huoli", Lare virnisteli. "Minä jätän teidät kyyhkyläiset rauhaan. Mutta Emma -"

"Niin?"

"Huomenna. Koulussa. Ei tekosyitä"

"Sopii", Emma hymyili ystävälleen, kun tämä sipsutti ulos huoneesta vilkaisten vielä kerran Sediä hiukan epäluuloisesti.

"Mitä tapahtuu huomenna koulussa ilman tekosyitä?" Sediä jäi kiinnostamaan.

"Minun on selitettävä hänelle juurta jaksain kaikki kaikesta", Emma vastasi hieman väsyneesti. "Mutta sinä!" Emma hätkähti yhtäkkiä selvästi vihaisena Sedin suuntaan ja tökki tätä keskelle rintakehää etusormellaan.

"Mutta minä mitä?" Sed yllättyi Emman reaktiota ja nosti kätensä ilmaan antautumisen merkiksi.

Ben astui ulos komerosta venytellen raajojaan. "Johan tempun teit, veli rakas"

"Teidän piti pysyä piilossa!" Emma sähisi kiukkuisesti kuin kujakatti.

"Hei, älä puhu monikossa", Ben huomautti ja hakeutui rennosti tutulle paikalleen istumaan. "Minä tottelin ihan kiltisti"

"Taas se alkaa, aina sama virsi", Sed synkisteli veljelleen. "Äiti, en se minä ollut. Äiti, se oli Sed. Äiti minä yritin kyllä sanoa Sedille, mutta hän silti teki opettajan lumiukolle toisen nenän jalkoväliin"

"Mutta niinhän sinä itsekin aiemmin sanoit: sinä olet isoveli täydellä määräysvallalla. Minä olen vain seurannut sinun turmiollista tietäsi. Voi minua viatonta raukkaa", Ben hymyili viekkaasti.

Emma tuhisi edelleen vihaisena. "Minä luulin, että te ette saa missään nimessä näyttäytyä ihmisille"

"Emmehän me saisikaan, mutta tämä Romeo tässä on näköjään poikkeus", virkkoi Ben jo hieman vakavampana.

"Pakko mikä pakko", Sed kohautti olkapäitään. Mikseivät he ymmärtäneet, että hän oli vain halunnut pelastaa Emman kiperästä tilanteesta. Kuolaava-ällö-Roopehan oli suorastaan yrittänyt väkisin ängetä tytön syliin, kantaa alttarille ja hankkia kasan pöyheitä koiranpentuja tämän kanssa. Ärsyttävä tapaus, Sed tuumi itsekseen.

"Pakko ja pakko. Mitään ei ole pakko", Emma intti jääräpäisesti vastaan.

"Paitsi osallistua Aarnien kokoukseen tänään illalla", Ben muistutti.

Emma ja Sed huokaisivat syvään ja haroivat hiuksiaan täsmälleen samaan aikaan.

"Tiedätkös", Sed hymyili Emmalle. "Joissakin kulttuureissa olisimme nyt virallisesti kihloissa"

"Sinä olet mahdoton", Emma tuhahti ja vilkaisi Sediä pikasesti.

Sedin sydän loimusi, kun hän huomasi pienen kultaisen hymyn Emman sanojen takana ja tarkoin kätketyn pilkkeen malakiitinvihreissä silmissä.




Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Genova

  • ***
  • Viestejä: 132
  • Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 8.11.
« Vastaus #67 : 09.11.2011 11:34:57 »
Oi, ja täällä taas on suu niin leveässä virneessä, että leukapieliin koskee. Kivasti etenee sun tekstisi, siinä on lennokas tenho.

Sed on kiemurrellut mun sydämeeni ihan täysillä ja Ben on myöskin suloinen. Jotenkin miellän Benin kokoajan vanhemmaksi kuin Sed, ehkä juuri pojan järkevyyden takia.

Lainaus
"Ei voi mitään, herkkä aihe"
Oi, sulkku Sed.

Lainaus
leijailla jossain toisessa ulottuvuudessa keskellä liljantuoksuista vaniljaunta.
Ihana mielikuva.

Ja toivon, että Roope älysi nyt häipyä pelistä lopullisesti pois :D


Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 8.11.
« Vastaus #68 : 09.11.2011 17:03:23 »
Oooii!

Sori ku en oo pitkään aikaan kommentoinu mutta aina on ollu kiire jonnekkii :)

Taas oli ihana luku ja hyvä että se Roope häippäs, tosin en sanois etten ite tekis samaa jos oisin tuossa tilanteessa.

Tuo oli ihan mahtava kohta missä pojat pohti miten auto toimii, repes aika lailla! Se autohan tosissaan käynnistetään torvesta ja käsijarrun pumppauksella XD

Söpöstelyy oli paljon  se se oli kivaa, vaikka tuo hellä halaus meni vähän liian pitkälle ja imeläks...

Ja sit vielä:

Lainaus
Sedin sydän loimusi, kun hän huomasi pienen kultaisen hymyn Emman sanojen takana ja tarkoin kätketyn pilkkeen malakiitinvihreissä silmissä.

Tuo oli tosi söpö lopetus <3
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 8.11.
« Vastaus #69 : 09.11.2011 20:38:04 »
Voi Pinskimuruseni!

Mä en jaksa nyt kirjoittaa hehtaarikommenttia, koska mä olin jo kirjoittanut yhden pitkän, tunteikkaan selityksen siitä, miksi tämä oli niin ihana luku (seliseli) joten joudut (tai saat) tyytyä vähän lyhyemmän kaavan kommenttiin :D

Oi ihanaa, tämä oli taas mukavan monipuolinen luku ja tykkään edelleen sun tyylistä, kun sä kykenet kirjoittamaan samaan lukuun paljon asiaa sievässä paketissa niin, että sinne just mahtuu kaikki poikien liikenneympyräsekoilut, itseään tutkiskelevat miehet ja mustasukkaiset (ja nolot ja harvinaisen ääliömäiset) ex-poikaystävät vallan mainiosti (vaikka mun mielestä roope ei varsinaisesti mahdu mihinkään (koska se on tyhmä) mutta Emman ja Sedin lähentäjänä se saa olla).

Haha, tästä pääsenkin päivän aiheeseen, eli roope-olen-ääliö-mutten-älyä-sitä -nimiseen typerykseen. Mä inhoan, inhoan inhoan sitä edelleen ja voit lähettää sen vaikka kanuunalla avaruuteen (mieluiten niin että se kuolee hitaasti ja tuskallisesti) tai sitten voit vaikka parittaa sen Emman pihapiirin havupuille. Tai Seitalle. Koska se on niin käsittämättömän typerä ja ärsyttävä hahmo.

Lainaus
Söpöstelyy oli paljon  se se oli kivaa, vaikka tuo hellä halaus meni vähän liian pitkälle ja imeläks...
I disagree! Mä olen odottanut Emman ja Sedin halausta (tai jotain muuta läheisempää kontaktia) kuin kuuta nousevaa ja hihitin kuin mikäkin urpo kun luin sen halikohdan. Jos Emma&Sed olis tavannut esim. koulussa, niin en mäkään välttämättä katsois niiden lyhyen tuttavuuden jälkeistä kaulailua hyvällä, mutta kun ne on jo aika paljon kokeneet yhdessä ja mä toivon sydämeni pohjasta luulisin, että on kyse jostain tonttujen ikuisesta rakkaudesta...

Lainaus
"Hei!" Ben älähti. "Miksi sinä?"

"Koska a) minä olen edelleenkin isoveli täydellä määräysoikeudella ja b) minulla on tyttöystävä vaikutettavana"

"Mutta sinä unohdat nyt, että c) minä olen meistä se vastuullisempi ja d) minä jopa satuin tietämään ennen sinua, että autossa on ratti eikä ruori!"

"Ja sitten vielä e) Sed, sinulla ei ole tyttöystävää", Emma päätti huomauttaa.

"Ja f) ei vielä", Sed vinkkasi silmää ja hyppäsi Benin vastusteluista huolimatta auton etupenkille ratin taakse istumaan. Emma huokaisi, mutta siirtyi kuitenkin Sedin viereen pelkääjän paikalle.
Tästä mä erityisesti tykkään sun kirjoitustyylissä. Sulla on joku superlahja kirjoittaa ihan älyttömän hyvin, hauskasti ja aidosti tällaisia keskusteluja (ja kuvailuja ja hahmoja jaja). Tällekin naureskelin pidemmän tovin ja luin useampaan otteeseen. Koska tosi monethan käyttää tota "koska a)blääblää ja b)bubleliblööblöö" :tä, niin oli hauskaa löytää noinkin ns. normaali piirre :D

Lainaus
Automatka sujui yllättävän hyvin lukuunottamatta sitä, että muutaman kerran he oikaisivat kävelytien kautta tai ajoivat väärään suuntaan yksisuuntaista katua. Kaikki meni kohtalaisen hienosti siihen asti, kunnes pojat saivat horisonttiinsa ensimmäisen liikenneympyrän. Riemunkiljahdusten saattelemana pojat ajoivat vuorotellen kummatkin ensin yhtä nopeasti kuin halvaantuneet etanat liikenneympyrän läpi, mutta jo viidenellätoista kierroksella he uskaltautuivat huimiin virtahepovauhteihin. Emma lopulta huusi pojille posket punoittaen, jolloin Sed heitti ensimmäisenä pyyhkeen kehään ja ajoit ulos liikenneympyrästä kasvoillaan pahoillaan olevan koiranpennun ilme.
xDDDD Mä voin niin kuvitella tän tilanteen :D Ois varmaan vähän kiinnittänyt ohikulkevien huomiota varsinkin kun ne oli liikkeellä siinä 16-17 milloin kaikkialla on töistä tulevia ihmisiä :DD

Lainaus
"Kyllä tarvitsee", Roope intti ja Sed näki punaista. "Emma, minulla on ollut ikävä sinua ja minä haluan olla sinun kanssasi"

"Minä-", Emma aloitti, mutta ei päässyt pidemmälle puheessaan, sillä silloin Sedin itsehillintä petti täysin ja hän ahtautui ryminällä ulos komerosta jättäen hurjasti huitovan Benin yksinään seisomaan oven taa.
Tässä vaiheessa ajattelin vain yhtä asiaa: Sed, ole hyvä ja TAPA ROOPE!

Lainaus
"Ihana kuulla sinun sanovan se ääneen", Sed hymyili aidosti ja liikahti nopeasti sängyltä Emman luo napaten tämän hellään halaukseen. Emma haukkoi henkeään yllättyneenä, mutta Sed ei tohtinut päästää irti, ei ihan vielä. Hän halusi vielä hetken tuntea Emman lähellään ja leijailla jossain toisessa ulottuvuudessa keskellä liljantuoksuista vaniljaunta. Ja jos Sed ei aivan väärin kuvitellut, tunsi hän myös Emman painautuvan hetkeksi tiukemmin syleilyyn.
Oooi <33 Tässä vaiheessa mä sulin lattialle vaaleanpunaiseksi lammikoksi ja awwittelin (ts. örisin epämääräisesti), muistutin varmaan pitkälti koomasta herännyttä laamaa tai jotain muuta yhtä hohdokasta. Mutta oikeasti, tää oli ihan käsittämättömän ihana kohta ja jotenkin vaan... aww :3

Lainaus
"Pakko mikä pakko", Sed kohautti olkapäitään. Mikseivät he ymmärtäneet, että hän oli vain halunnut pelastaa Emman kiperästä tilanteesta. Kuolaava-ällö-Roopehan oli suorastaan yrittänyt väkisin ängetä tytön syliin, kantaa alttarille ja hankkia kasan pöyheitä koiranpentuja tämän kanssa. Ärsyttävä tapaus, Sed tuumi itsekseen.
Tosta Sedin "kuolaava-ällö-roope" -kohdasta tuli vaan mieleen, että onkohan pojat jotain sukua mulle... Ainakin toi Sedin tarve panetella roope-typerystä on hyvin samantyyppistä kuin mullakin :D

Kaiken kaikkiaan suloinen ja ihana luku! Innostuin vähän liikaa ton "lisää lainaus"-napin kanssa, mutta toivottavasti ei haittaa :D Odotan innolla jatkoa ja toivottavasti saan taas lukea tällaista ihanaa fluffya, eikä roope-kuvotus enää palaa kuvioihin... Paitsi Sed (tai Ben. Tai Emma. Tai Seita, tai oikestaan kuka vaan, vaikka kissanpentu) saa hakata roopen. Joo, kuulostaa hyvältä.

Tom^^

/eh... mä taisin tosiaan innostua tosta lainailemisesta :DDD
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 8.11.
« Vastaus #70 : 11.11.2011 03:43:31 »
Tommuru, sun kilometrikommentit voittaa kohta mun lukujen pituudet :D aivan mahtavaa kiitoskiitoskiitos :) ja mähän sanoin että sun roopeinhos on tarttuvaa, kato nyt ku tartutit sen jo Sedillekin :D

Welmasein, ihanaa kun tulit taas pitkästä aikaa kommentoimaan, oon nimittäin sellanen kommenttiholisti ettei mitään rajaa :) mä itse asiassa mietin ja pohdin sekä pähkäilin sitä halauskohtaa, että laitanko sitä ollenkaan, mutta piti se Roopenpoope jotenkin saada lähtemään matkoihinsa :)

Genova, kiitostackthanks ja niin pois päin :) juu Sedissä on aika harvoin huomattavissa isovelimäisiä piirteitä, mutta kyllä ne siellä jossain on vaikkakin aika hyvin piilossa! Ja eihän se Roopenrohjake varmaan mitään tajunnut, tuppaa olemaan vähän hitaalla käyvää sorttia :D

30. Tip tap, tip tap

Ilta hämärtyi kohti pimeyttä ja toivotettuaan hyvät yöt vanhemmilleen Emma säntäsi takaisin huoneeseensa tonttuveljesten luo ja ryhtyi lavastamaan omaa nukkumaanmenoaan. Hän oli käynyt nopeasti suihkussa ja pukeutunut valheellisesti yöpukuun hämätäkseen vanhempiaan, mutta päästyään takaisin yläkertaan hän oli kuitenkin vaihtanut vessassa (Sedin katseiden ulottumattomissa) vaatteensa yöpaidasta punaiseen huppariin ja farkkuihin. Nyt hänen sängyssään peiton alla torkkui hyvin muhkurainen tyynyukkeli ja tyynyllä lepäsi pienesti peiton alta pilkottava punainen kaulahuivi muka hänen hiuksinaan.

"Väistä vähän", Emma käski ja tönäisi pienesti vieressään hääräävää Sediä.

Sed ojensi tytölle pientä vaaleanvihreää koristetyynyä. "Ota tämä -"

"Eiköhän tässä ole jo tarpeeksi", Emma yritti todeta ja asetteli untuvapeittoaan tarkasti sängyllä lepäävän tyynykasan päälle.

"Laita nyt vielä ainakin tämä", Sed ehdotti edelleen ja työnsi pikkutyynyä miltei kiinni Emman kasvoihin

Emma huitoi ärsyyntyneesti käsillään. "Hei! Eiköhän viisi tyynyä ole jo tarpeeksi, en minä niin iso ole"

"Mutta -"

"Vai olenko?"

"Et, mutta -"

"Tiedätkö, että mutta-sanan käyttö kumoaa kaiken, mitä olet aiemmin sanonut"

"Sinä olet mahdoton", Sed huokaisi hymyillen riemuisasti, aivan kuin Emman mahdottomuus olisi ollut maailman paras asia.

"Minäkö mahdoton?"

"Sinä"

"Minä?"

"Sinä vain", Sed totesi rytmikkäästi laulaen ja Emma oli valmis repimään hiuksensa päästään.

"Äääääääh minä en kestä teitä!" Ben puuttui puheeseen. Hän seisoi Emman huoneen ikkunan luona ja piteli päätään kummallakin kädellään.

"Tervetuloa bestmaniksi häihimme -", Sed virkkoi veljelleen ja kiersi kätensä tuttavallisesti Emman hartioiden ympärille.

"- joiden jälkeen sulhanen lennätetään ensimmäisellä lähtevällä lennolla rahtiluokassa erakoksi Honoluluun", jatkoi Emma ja työnsi Sedin käden tottuneesti pois.

Emma, Sed ja Ben odottivat vielä tunnin verran tytön huoneessa, että alakerrassa valot sammuisivat ja väki nukahtaisi. Heidän oli tarkoitus tavata Salandra keskiyön paikkeilla Jyväskylän keskustan ulkopuolella Vehkalammen hiekkakentällä ja jatkaa siitä yhdessä Aarnien salaiseen päämajaan. Emman jännitys kasvoi miltei sietämättömäksi. Minkä takia Aarnien tapaaminen hermostutti häntä niin paljon?

Ben istui Emman huoneen oven raossa vahtivuorossa, kun tytön vanhemmat vihdoin sammuttivat valot rappukäytävästä ja sulkivat makuuhuoneensa oven. Emma oli istunut sängyllään polvet sylissä ja hän nousi salamannopeasti ylös, kun pojat ilmoittivat, että oli aika lähteä.

"Pistetäänpä aresti kunnolla käytäntöön", Emma totesi hermostuneesti hymyillen ja hiipparoi tonttupojat perässään huoneesta ulos pimeään rappukäytävään. Onneksi heidän talossaan ei ollut narisevia lattialautoja, tyttö mietti itsekseen ja asteli varovasti ensimmäisille rappusille. Ääntelehtivät lattialaudat tosin olisivat olleet pientä verrattuna kahteen ärsyttävään tonttupoikaan.

Sed tirskahti yhtäkkiä. "Arvaa mitä, Ben?" hän kuiskasi veljelleen hiippaillessaan Emman perässä hämärässä rappukäytävässä.

"No mitä, Sed?"

"Muistatko kuoron peruskoulussa?" Sed kuiskutti ja Emma aavisti pahaa.

"Heheh, jep. Sopisi aika hyvin muuten tilanteeseen", Ben totesi hymähdellen.

"Kolmosella alkaa?" Sed kysyi veljeltään ja Emma käännähti taakseen katsomaan poikia huomaten kummankin virnuilevan leveästi. He olivat päässeet viimeisiltä rappusilta kuunvaloiseen alakertaan ja hiipparoivat kohti eteistä.

"Mitä te hihitätte?" Emma alkoi ärsyttää, kun hän ei tiennyt mitä pojat suunnittelivat.

"Valmiina? Yksi, kaksi, kolme", Sed laski hiippaillessaan veljensä vierellä.

Yhtäkkiä pojat puhkesivat laulamaan kuiskaten. "Soihdut sammuu, kaikki väki nukkuu -"

"Nyt hiljaa senkin toopet!" Emma sähisi laulaville pojille, jotka hiipivät liioitellusti varpaillaan kuin huonossa musikaalissa.

"Öitten varjoon talon touhu hukkuu -"

"Sed! Ben!"

"Tip tap tip tap -"

"Minä kohta tipitan ja tapitan teidät, jos ette lopeta!"

"Oih! Onko se jotain romanttista?" Sed kuiskutti tytön korvaan räpsyttäen tummia silmiään.

"Mikä?"

"No se tipittäminen ja tapittaminen?" Sed vinkkasi silmää.

Emma ei edes jaksanut vastata, hän vain huokaisi liioitellun äänekkäästi ja ohjasi pojat eteiseen. Tyttö nappasi mustan villakangastakkinsa ja piilotti edelleen hieman kosteana auki roikkuvan tukkansa hupparinsa hupun alle. Emma naurahti itselleen. Hän oli lähdössä joulutonttujen salaseuran kokoukseen, missä käsiteltäisiin hänen tulevaisuuttaan ja sillä hetkellä hänen suurin huolensa oli, että piposta voisi jäädä tukkaan rumat painaumat.

Kolmikko kääntyi Emman kotitalolta oikealle ja he kävelivät hetken täydessä valppaudessa Herttatietä pitkin. Pojat olivat pakottaneet Emman kävelemään heidän keskellään ja pitämään silmät auki kaiken epätavallisen varalta. Sedin ja Benin päät pyörivät kuin hyrrät heidän vilkuillessaan yön hämärtämää ympäristöä.

Kaikki se varovaisuus sai Emman hyvin säikylle päälle. Oksan risahdus tai tuulen kuiskaus olivat pysähdyttää hänen sydämensä siihen paikkaan ja hänen mielikuvituksensa loi rumia mörköjä joka ikisestä pienestäkin varjosta. Kirpeä pakkasilma muuttui hengittäessä huuruksi ja Emma heitti palellen kätensä puuskaan. Yöstä oli todella tulossa kylmä.

Herttatie päättyi ja jatkui oikealle sekä vasemmalle Mattilantienä. Mattilantien varressa kohosi pieni leikkipuisto liukumäkineen sekä keinuineen ja Emma huomasi, että tonttuveljekset olivat jättäneet turkoosin Opel Astransa odottamaan leikkipuiston hiekkaparkkipaikalle. Luojan kiitos heillä oli käytössään auto!

"Onneksi Vehkalammelle ei ole pitkä matka", Emma totesi ääneen katsellessaan, kuinka Sedin silmät taas tuikkivat pojan istuessa ratin taakse.

"Älä pelkää, kultaseni", Sed lohdutti saaden Emmalta vihaisen mulkaisun. "Minä olen jo aika hyvä autojen kanssa"

"No voisitkohan sinä sitten ottaa tuulilasinpyyhkijät pois päältä ja sammuttaa hätävilkun?" Emma kysyi hieman sarkastisesti napauttaen punaista kolmionappia, jotta hätävilkut sammuisivat.

"Sinä pyydät minua tekemään jotain ja samalla teet itse kuitenkin kaiken?" Sed kysyi ymmällään, kun Emma käänsi pyyhkijätkin pois päältä ja asetti vielä lämmityslaitteen puhaltamaan kuuminta mahdollisinta ilmaa.

"Naiset", totesi Ben takapenkiltä kääntyen katsomaan takalasista ulos. "Meidän kannattaisi mennä. Minusta tuntuu, että tuolla on jotain"

"Älä pelottele", Emma hätkähti ja kääntyi hänkin kurkistamaan ulos. Oliko se vain hänen mielikuvituksensa vai liikahtiko varjoissa todella jokin suuri? Hetken mielijohteesta Emma painoi ovensa lukkoon, vaikka epäili siitä olevan mitään hyötyä hirviöitä vastaan.

Sed käynnisti auton tällä kertaa paremmalla menestyksellä ja he lähtivät liikkeelle hieman töksähdellen. Emma neuvoi Sediä kääntymään Mattilantietä vasemmalle ja poika totteli laittaen vilkun vielä taidokkaasti osoittamaan oikealle. Benin katse oli lukittautunut takaikkunaan.

"Näkyykö mitään?" Sed kysyi vakavana veljeltään.

"Meitä seurataan", Ben vastasi hiljaa.

"Kuka?" Emma kysyi hädissään. "Tai mikä?"

"Ei sillä ole väliä", Sed vastasi nopeasti ennen kuin Ben ehti ja painoi kaasua. Emma huomasi Sedin vilkuilevan taustapeiliä jatkuvasti ja hän oli varma, että poika tiesi kuka tai mikä heitä seurasi, mutta ei halunnut kertoa sitä Emmalle. Virvatuli se ei ollut, sillä sen kirkkaat liekit Emmakin olisi huomannut.

"Onko se sellainen", Emma punnitsi tarkoin sanojaan. "Sellainen, mikä teidän kimppuunne hyökkäsi?"

"Ei se meitä saa kiinni, älä pelkää", Sed lohdutti ja osoitti Emman pelot oikeiksi.

He ajoivat läpi Jyväskylän valaistun keskustan, jolloin Ben kadotti seuraajan varjon näkökentästään. Sed kiinnostui kovasti hidastetöyssyistä, mutta tilanne ei antanut hänelle periksi jäädä leikkimään. Siltikin Emma huomasi, että aina kun Sed havaitsi edessään uuden töyssyn, painui pojan kaasujalka kummasti alaspäin.

Matka Vehkalammelle kesti hädin tuskin kymmentä minuuttia. Vehkalampi oli tunnettu rantaan rakennetusta tanssilavastaan ja kesäterassistaan, mutta marraskuisena yönä paikka oli pimeä ja tyhjä. Parkkipaikaksi tarkoitetulla hiekkakentällä oli vain hylätty autonromu sekä yhden lyhtypylvään heikko valo. Sed ohjasi auton kätevästi routaisen nurmikon poikki hiekkakentälle ja heti kun auto pysähtyi, astui varjoista esiin tummiin pukeutunut hahmo.

Aluksi Emma pelästyi liikkuvia varjoja, mutta tarkemmalla silmäyksellä hän tunnisti Salandran pörröisen tukan ja kalpeat kasvot. Tytöllä oli päällään polvipituinen musta takki ja kasvoillaan hyvin jännittynyt ilme, kun hän käveli heidän autoaan kohti.

Salandra avasi kuljettajan puoleisen etuoven. "Minä ajan", hän ilmoitti Sedille.

"Ethän", Sed pisti vastaan vain vastaansanomisen vuoksi.

"Teidän perässänne on kaksi Shakaalia ja ellette halua joutua aikaiseen hautaan niin suosittelisin nyt siirtymään ihan kilttinä poikana sinne takapenkille", Salandra napautti hyvin vakavana ja hänen sanansa saivat Sediin liikettä. Poika sujahti yllättävän nopeasti Benin seuraksi takapenkille Salandran istuutuessa ratin taakse Emman viereen.

"Shakaalia?" Emma kuiskasi pelokkaasti. Miten häntä pelottikaan niin paljon, vaikkei hän edes tiennyt mistä oli kyse?

"Muodonmuuttajia", Salandra kertoi ja ohjasi auton takaisin isolle tielle rikkoen kaikkia nopeusrajoituksia.

"Mistä sinä tiedät mitä ne ovat?" Ben kysyi Salandralta. Sed istui hiljaa vilkuillen ulos jokaisesta ikkunasta.

"Minä tiedän paljonkin asioita", tyttö vastasi hiukan omahyväisesti, mutta hänen kasvoillaan oli edelleen valpas ja kireä ilme. "Onko tämä ensimmäinen kerta kun ne ovat perässänne?"

"Ei", Sed vastasi katse edelleen ikkunassa. "Ne hyökkäsivät eilen illalla meidän kimppuumme, silloin niitä oli kolme"

"Miksi te ette kertonut aikaisemmin?" Salandra kuulosti vihaiselta.

"Sanoimmehan me!" kivahti Sed. Emma yllättyi kuullessaan niinkin kiukkuisen sävyn pojan äänessä.

"Te puhuitte vain hyökkäyksestä, minä oletin että kyse oli Virvatulista!"

"No älä tästä lähtien oleta, vaan kysy!"

"Olkaa hiljaa!" Emma käski kimeästi ja häntä ärsytti kuulla paniikki omassa äänessään. "Vieläkö ne seuraavat meitä?"

"Jep", Ben vastasi hiljaa takapenkiltä.

"Meidän täytyy eksyttää ne ennen päämajaa", Salandra totesi. Emma nappasi punaisen hupun pois tukkansa päältä ja nojasi päätään penkkinsä niskatukeen. Sed istui hänen takanaan ja Emma kuuli tai ennemminkin tunsi, kuinka poika nojautui eteenpäin. Hän oletti, että poika tekisi tai sanoisi jotain, mutta kun mitään ei tapahtunut pieneen hetkeen käännähti Emma varovasti ympäri. Hän huomasi Sedin nojautuneen hänen penkkiään vasten otsa painautuneena päätukeen kädet ohimoillaan. Sed näytti väsyneeltä ja stressaantuneelta ja Emmalla iski omituinen halu lohduttaa poikaa. Hän kuitenkin jätti sen tekemättä, syystä tai toisesta.

Moottoritielle päästyään Salandra kiihdytti sellaiseen vauhtiin, että Emmaa huimasi. Hän ei tiennyt kuinka kovaa Salandran mainitsemat Shakaalit osasivat juosta, mutta 200 kilometrin tuntivauhdissa pysyminen olisi jo kunnian arvoinen suoritus. Emma ei olisi ikinä arvannut, että vanha hieman ruosteinen Opel pystyi sellaisiin suorituksiin, joihin Salandra sen pakotti hurjalla ajotyylillään.

He ajoivat kaksikymmentä minuuttia hiljaisuudessa vaihtaen vain muutaman sanan aina silloin tällöin. Välillä Salandra ohjasi auton pois moottoritieltä, mutta ajoikin heti seuraavasti rampista takaisin samalle tielle ja kiihdytti taas. Vasta Muuramessa he poistuivat Härkävuoren rampista, eivätkä enää palanneet moottoritielle. Matka jatkui pikkuteitä mutkitellen, mutta Emman kauhuksi vauhti pysyi miltei samana. Hän ei edes nähnyt mitä tienviitoissa luki tai mikä nopeusrajoitus oli, mutta hän oli täysin varma, että 140 se ei ainakaan ollut.

Yllättäen Salandra hidasti vauhtia ja kääntyi kapealle hiekkatielle. Valkea kyltti kertoi tien johtavan Innanniemeen, mutta Emman maantiedontaito ei riittänyt kertomaan hänelle heidän olinpaikkaansa. Tie mutkitteli pimeänä keskellä tumman tiheää metsää, eikä katulampuista ollut enää tietoakaan ja juuri kun Emma havaitsi mielestään pelottavan näköisen metsään johtavan polun, pysäytti Salandra auton.

"Jatkamme jalan", tyttö ilmoitti ja nousi autosta pois muiden seuratessa esimerkkiä.

"Oletko sinä hullu?" Sed älähti vilkuillen ympärilleen. Ilmeisesti hänkään ei pitänyt metsästä huokuvasta tunnelmasta.

"Ei ole paljon vaihtoehtoja", Salandra totesi olkiaan kohauttaen ja lähti kulkemaan kaikkien kauhistukseksi suoraan metsään.

"Me menemme metsään? Miksi me menemme metsään?" Ben halusi tietää epäröivänä.

"Koska tätä kautta pääsemme päämajaan"

"Mutta entä - "

"Shakaalit eivät ole seuranneet meitä viimeiseen viiteen minuuttiin"

"No hui mikä aika", mutisi Sed sarkastisesti ja veti pipon paremmin päähänsä.

Auto jäi seisomaan yksinäisen näköisenä pimeälle hiekkatielle, kun Emma, Sed ja Ben seurasivat Salandraa syvälle metsään. Emma työnsi havupuiden oksia pois edeltään ja naurahti anteeksipyytävästi, kun ne läsähtivät hänen jäljessään kulkevan Sedin kasvoille. Viimeisenä kulkeva Ben kirosi supattaen kompastellessaan maasta sojottavien kantojen seassa.

"Johan teillä on kokoontumispaikat", Sed nurisi. "Auh! Emma, kulta rakas, voisitko varoa niiden oksien kanssa?"

Emma pysähtyi kuin seinään ja käännähti Sediin päin. Hän huomasi Sedin ilmeestä, että poika odotti taas hänen saarnaansa kulta-sanan käytöstä. Miksi hänen pitikin olla niin ennalta-arvattava?

"Anteeksi, rakas", Emma vastasi hymyillen niin herttaisesti kuin osasi ja nautti saadessaan Sedin näyttämään siltä kuin joku olisi vetänyt kanin silinteristä ja lyönyt sillä häntä naamaan.

"Mitä, siis, hei, odota, hetkinen -", Sed änkytti puhekyvyn kadottaneena, kun Emma kääntyi jatkamaan matkaa. "Ben, mitä hän sanoi?"

"Taisi sanoa sinua rakkaakseen", Ben vastasi joukon hänniltä.

"Niin minä arvelinkin", Sed huokaisi ja Emma pystyi kuulemaan leveän virnistyksen hänen äänestään. "Minä olen Emman raaakas, olen siis aivan paaaras, sinä senkin vaaaras -"

"Banaanipää sinä ooolet, turhaa muuta luuuuulet -", lauloi Ben vastaukseksi veljensä onnettomaan hyräilyyn. "Ja määää laulan sut suohoooooon"

"Ovatko he aina tällaisia?" Salandra kääntyi kysymään takanaan kulkevalta Emmalta.

Emma nyökkäsi. "Pahempiakin"

Emma ei nauttinut metsässä tarpomisesta pätkän vertaa. Yleensä hän rakasti puiden tuoksua, raikkautta ja luonnonläheisyyttä, mutta nyt hän olisi antanut valtakunnan ilomielin sivistyksestä, lyhtypylväistä sekä kuivista sukista. Hän murisi itsekseen. On se nyt kumma, että kylmänä pakkasyönä hänen onnistuu astua metsäpolun ainoaan jäätymättömään lätäkönjämään.

Kävelymatka tuntui kestävän ikuisuuden. Juuri kun Emma oli kärsimättömän lapsen tavoin kysymässä milloin ollaan perillä, pysähtyi Salandra ja osoitti heidän saapuneen pienelle aukiolle. Kuu valaisi aukeaa aluetta sen verran, että Emma huomasi kallioisessa maassa paljon suuria kivikasoja.

"Kivat tilat teillä täällä", Sed totesi hymähdellen, kun he kaikki seisoivat vierekkäin pienellä karulla aukiolla.

"Tämä on vasta sisäänkäynti", Salandra kertoi siristäen silmiään Sedille ja ohjasi heidät suurimman kivikasan luo. "Piilotimme kulkuväylän piilopaikkaamme ihan vain varmuuden vuoksi"

"Kuulostaa järkevältä", Emma totesi ennen kuin kumpikaan veljeksistä ehti vastata mitään nasevaa.

Salandra käveli tottunein askelin kivikasan luo ja kyykistyi sen ylle. Kuunvalo valaisi hänen kalpean keskittyneet kasvonsa, kun hän asetteli kiviä uuteen muodostelmaan. Emma kuunteli, kuinka kivet loksahtelivat paikoilleen ja kun Salandra lopulta nousi ylos, henkäisi Emma hämmästyksestä nähdessään kivikasan liikkuvan itsestään pois paikoiltaan paljastaen allaan avautuvan suuren onkalon.

"Tuonneko meidän pitää hypätä?" Ben kysyi kummissaan kurkistaessaan varovasti alaspäin onkalon reunalta.

"Voit sinä hypätä, jos se sinua jollain oudolla tavalla innostaa", Salandra vastasi hymyillen ja istahti onkalon reunalle. "Minä ajattelin kyllä kavuta tikapuita pitkin"

"Haahaa", Ben naurahti ilottoman sarkastisesti. "Varo vain, etten hyppää sinun niskaasi"

"Oliko tuo uhkaus?" Salandra nosti kulmiaan kysyvästi ja kapusi tikapuiden ensimmäiselle askelmalle.

"Riippuu mistä roikkuu, miltä suunnalta asiaa tarkastellaan ja oliko kana ennen munaa", Ben vastasi ja lähti kiipeämään tikapuita pitkin alas nauravan Salandran perässä. Emma ja Sed vilkuilivat toisiaan.

Yhtäkkiä Emma tunsi olonsa hyvin vaivautuneeksi. "Öh, menetkö ensin?" hän kysyi Sediltä, joka seisoi lähellä häntä. Vasta silloin Emma tajusi, kuinka pitkä poika loppujen lopuksi oli. Tai sitten vaivaantuneisuus vaikutti hänen arviokykyynsä, sillä ei Sed kuitenkaan ollut kuin pään verran pidempi häntä. Miksi sitten Sed näytti yllättäen niin erilaiselta? Niin pitkältä ja niin, niin -

"Sinä olet ihan punainen", Sed totesi kummissaan.

Emma olisi voinut potkaista itseään. "Minulla on kylmä", hän selitti nopeasti. Pitikin aina punastua.

"Haluatko, että lämmitän sinua?" Sed vinkkasi silmäänsä ja hieroi käsiään yhteen.

Emma näytteli turhautuneen roolinsa hyvin. "Äh, anna jo olla ja pistä kinttua toisen eteen!"

He pujahtivat onkaloon Emma edellä ja Sed viimeisenä. Emma puri huultaan ja kirosi elämäänsä. Iso, paha noita vainosi häntä. Hän karkasi kotoa ja hyvä, ettei joutunut Shakaalien suihin. Nyt hän kapusi kylmässä alas pimeyteen johtavia tikapuita varmana siitä, että Aarnit päättäisivät hänen olevan jollakin ihmeen tasolla vaarallinen ja vangitsisivat hänet. Ja silti kaikkein eniten viime aikaisista asioista Emmaa otti päähän se, että vaikka oli kulunut vasta pari hassua päivää, hän ei saanut Sediä pois ajatuksistaan. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, Emma ajatteli itsekseen ja halusi lyödä itseään otsaan, sillä hänen mielikuvituksensa tarjosi mitä kummallisempia vastauksia kiperän polttavaan kysymykseen.

Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 11.11.
« Vastaus #71 : 11.11.2011 21:49:47 »
Olipas taas ihanainen luku!

Voivoi, tykkään tästä niin kovasti että sanat loppuu kesken. Asdfghjk. Se oli kuvaus mun hurmioituneista ajatuksistani, kun luin tätä. Miten kukaan voi osata kirjoittaa  noin järjettömän ja käsittämättömän hyvin? Epäreilua, voiko kirjoitustaitoa ostaa jostain?

Lainaus
"Johan teillä on kokoontumispaikat", Sed nurisi. "Auh! Emma, kulta rakas, voisitko varoa niiden oksien kanssa?"

Emma pysähtyi kuin seinään ja käännähti Sediin päin. Hän huomasi Sedin ilmeestä, että poika odotti taas hänen saarnaansa kulta-sanan käytöstä. Miksi hänen pitikin olla niin ennalta-arvattava?

"Anteeksi, rakas", Emma vastasi hymyillen niin herttaisesti kuin osasi ja nautti saadessaan Sedin näyttämään siltä kuin joku olisi vetänyt kanin silinteristä ja lyönyt sillä häntä naamaan.
Ohhohoi! Arvaa kenen kasvoilla oli tässä vaiheessa äärimmäisen muikean makea hymy ja silleen! Rakastan tota noiden sanailua ja puheenparsia <3 Omnom, lisää!

Lainaus
Yhtäkkiä Emma tunsi olonsa hyvin vaivautuneeksi. "Öh, menetkö ensin?" hän kysyi Sediltä, joka seisoi lähellä häntä. Vasta silloin Emma tajusi, kuinka pitkä poika loppujen lopuksi oli. Tai sitten vaivaantuneisuus vaikutti hänen arviokykyynsä, sillä ei Sed kuitenkaan ollut kuin pään verran pidempi häntä. Miksi sitten Sed näytti yllättäen niin erilaiselta? Niin pitkältä ja niin, niin -
:3 Ei voi muuta sanoa!!

Hei kultipuppeli (jos mun roope(HYI KUKA SANOI ROOPE?! Tarvitsen haulikon!!)inhoni on tarttunu Sediin ja suhun, niin ihan yhtälailla sun ja poikien mieltymykset lempinimiin on tarttunut muhun!), mä en osaa nyt sanoa oikeasti mitään. Mutta tiedät varmaan mitä tällä tyhjänpäiväisellä sepustuksellani tarkoitin.. :D

Äkkiä jatkoa, tilanne on suorastaan herrrkullinen!

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

LadyCapulet

  • muusikko
  • ***
  • Viestejä: 22
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 11.11.
« Vastaus #72 : 12.11.2011 09:59:10 »
Tää sun tekstis osaa pitää mielenkiintoa yllä. Koko ajan vaan tapahtuu jotain, eikä ollenkaan pysähdytä jaarittelemaan. Onhan sedin ja emman välinen suhdeaika klisee, mutta ei sekään haittaa :) . Kun runkokertomusta alkaa jo hahmottaakin, voin sanoa, että tää on aika mahtava keksintö! Kiitos.
He is a kinsman to the Montague;
Affection makes him false; he speaks not true:
I beg for justice, which thou, prince, must give:
Romeo slew Tybalt, Romeo must not live.

- Lady Capulet
(W. Shakespeare: Romeo & Juliet)

Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 11.11.
« Vastaus #73 : 15.11.2011 00:42:23 »
LadyCapulet, tosi erittäin mukavan piristävää kuulla, sillä itsestä välillä tuntuu että koko homma vaan junnaa paikallaan :) Onhan tuossa aika paljon kliseisiä romancefluffendaleneita, mutta hyvä jos ei haittaa :) kiitoskiitos paljon kommentista!

Tomsnomsnoms, mulla on nyt hävinny jostain syystä kaikki kiittävät sananparret päästä :D ku pitäis kiittää siitä, että jaksat kommentoida ja sit pitäis vielä kiittää tosta roopeinhon tartuttamisestakin, sillä mä olin jo ihan oikeesti yhessä vaiheessa suunnittelemassa roopelle vielä kettumaisempaa roolia ku mikä sillä nyt sun johdosta tulee olemaan :D

Ihanaa kun jaksatte kommentoida :)


31. Miks' jouluna täytyy touhottaa?


Suuren ja muodoltaan pyöreän luolamaisen huoneen seinät olivat kosteana kimaltelevaa kalliota ja sieltä täältä tunki esiin sammaloituneita puunjuuria. Epätasaisen lattian virkaa toimitti kallionpohja ja jostain kantautui kaukainen luolapuron solina. Pyöreät seinät oli täytetty koristeellisilla kiviovilla ja yhdestä tällaisesta ovesta Emma, Sed, Ben ja Salandra saapuivat luolahuoneen kostean lämpöiseen ilmaan ja Aarnien salaiseen piilopaikkaan.

Salandra johdatti heidät hämmästyksestä hiljaisuuteen vaienneina läpi hämärän korkeakattoisen huoneen ja vasta silloin Emma huomasi, että siihen mihin huone päättyi oli loivasti nousevaan kiviseinään hakattu leveät askelmat. Heidän tiensä vei näille rappusille ja Emma kirosi omaa kömpelyyttään liukastellessaan kosteilla kiviaskelmilla tonttujen jäljessä.

Hän oli aina pitänyt omaa tasapainoaan keskivertoa parempana ja tanssin aloitettuaan se oli jos jotakin niin vielä parantunut entisestään. Nyt kuitenkin hermostus yhdistettynä liukkaan epätasaisiin rappusiin sai hänet näyttämään vasta kävelemään opettelevalta antiloopilta. Tontut sen sijaan nousivat rappusia ylös ärsyttävän tasaisin askelin hetkeäkään horjumatta. Ehkä sekin oli joku tonttujuttu, Emma tuumi itsekseen ja puri huultaan etsiessään kadonnutta tasapainoaan.

Rappuset kohosivat yhä korkeammalle ja korkeammalle. Juuri kun Emma luuli heidän päässeen perille, ohittivatkin he vain taas yhden tasanteen ja jatkoivat nousua ylöspäin. Noin joka viidennellä rappusella Sed tarjoutui auttamaan Emmaa ja ojensi tälle käsikynkkäänsä. Vasta kun Emma murahti vihaisen kissanpennun tavoin pojalle tämä tajusi lopettaa tuhoontuomitun auttamisyrityksensä.

Ja silloin kun Emma oli vihdoin jalat tunnottomina heittämässä hanskoja tiskiin, saapuivat he viimeisen rappusen kautta perille ylätasanteelle. Emma tasaili hengitystään ja huokaisi samalla syvään hämmästyksestä. Näky heidän edessään oli outo, sillä viimeinen asia jonka olisi saattanut kuvitella löytävänsä kosteasta tippukiviluolastosta ylimaallisen pitkien rappusten päätteeksi oli -

"Vuoristorata?" Emma kysyi ääneen. Heidän edessään oli pieni laituritasanne, jolta pääsi kätevästi astumaan pysäkissä olevan aivan selvän vuoristoratajunan kyytiin.

"Itse asiassa luolastometro", selvensi Salandra ja avasi junan pienen luukkumaisen oven. Avomallisen junan seinät ylettyivät heitä hädin tuskin vyötäisille asti ja huvipuistovaikutelmaa vahvistivat polvien päälle laskettavat metalliset turvakaiteet sekä junan värimaailma, joka oli sekoitus keltaista, vihreää sekä jotakin sinisen ja punaisen väliltä.

"Luolastometro?" Sed kysyi istuessaan junan kyytiin. Emma hymyili itsekseen. Ihanaa, kerrankin joku muukin kuin hän oli ihmeissään. Emma sipaisi punaisen tukkansa korvan taakse ja istahti Salandran viereen saaden Sedin näyttämään vähintäänkin pettyneeltä. Poika tyytyi istahtamaan kaksipaikkaiseen vaunuun tyttöjen taakse veljensä viereen. Kahden hengen vaunuja yhdessä junassa oli Emman laskeman mukaan noin viisitoista, eli yhden junan - tai siis metron - kyytiin mahtui kolmekymmentä matkustajaa. Veturia tai kuljettajaa ei ollut lainkaan.

"Luolastometroja käytettiin ennen vanhaan vakoilureitteinä ja joululahjojen toimitukseen", Salandra selitti pörröttäen mustaa tukkaansa. "Käteviä, mutta aika rajallisia, sillä raiteet eivät kulje joka paikkaan. Nämä ovat olleet hylättyinä melkein kaksisataavuotta, joten me näimme sen jo velvollisuutena vihkiä nämä uudelleen käyttöön palvelemaan Aarnihaudanvartijoita"

"Miksi me emme ole kuullut näistä ennen?" Sed ihmetteli, kun metrojuna nytkähti liikkeelle hiljaiseen vauhtiin. He olivat ainoat matkustajat kyydissä. "Kävimme kuitenkin monta vuotta Vakoiluopistoa vuosikurssimme huippuina!"

"Kyllä minä olen näistä kuullut", myönsi Ben leveästi hymyillen veljensä viereltä ja ojensi kädet niskansa taakse. "Fholstor kertoi näistä vakoiluhistorian ja entisaikojen yhteiskuntaoppien tunneilla"

"No eipä kertonut meidän luokallemme!"

"Kyllä itse asiassa kertoi", intti Ben. "Se oli se historianseminaaripäivä, jolloin teidän, meidän ja ylimmäisen luokan oppilaat kävivät yhdistetyillä tunneilla"

Sed tuhahti. "Pöh, miten vain"

"Vai että vuosikurssin huippu oikein?" kääntyi Emma virnistämään Sedille. Junavaunu mutkitteli rauhallista vauhtia syvemmälle luolastoon johtavia raiteita.

Sed hymyili leveästi. "No, minkäs minä sille voin, että minulla oli kouluaikoina tärkeämpääkin tekemistä", hän leveili silmäänsä vinkaten.

Emma pyöritti silmiään. "Varmasti oli"

"Oli oli"

"Kyllä minä uskon"

"Minä voisin silti vielä vähän uskotella sinulle"

"Enpä usko, että se on tarpeen"

"Minusta se on tähtitieteellisen tarpeellista"

"Hmmh"

"Haluatko demonstraatioooooooooooo -", Sed oli ehdottamassa viekkaasti Emmalle, mutta juuri silloin siihen asti hiljaa raiteillaan kitissyt luolastometro pinkaisi täyteen vauhtiinsa ja Emma tunsi suurta tarvetta kirkua ääneen kuin pikkutyttö huvipuistossa. Hänen ei kuitenkaan tarvinnut, sillä Sed ja Ben hoitivat mielipuolisen kikattamisen hänen puolestaan. Poikien kovaääninen nauru kimpoli luolaston kivisistä seinistä ja katosi kaikuna pimeyteen heidän alapuolellaan. Emma puristi turvakaidetta rystyset valkeina, mutta hänen vieressään istuvan Salandran kasvoilla oli tyyni ja rauhallinen ilme. Tyttö taisi käyttää metroa usein.

Juuri kun Emma oli pääsemässä pahimmasta alkujärkytyksestä yli ja miltei nautti metron hurjasta vauhdista, pysähtyi vaunu kuin näkymättömään seinään. He olivat saapuneet miltei identtisen aseman luo kuin se, josta he olivat vasta hetki sitten nousseet metron kyytiin ja Salandran esimerkkiä seuraten tonttuveljekset sekä Emma hyppäsivät jalat makaroneina pois kirkkaanvärisistä vaunuista.

Luolaston kivinen maa oli ehkä hiukan tasaisempi ja kuivempi, eivätkä seinätkään kimallelleet niin kosteina kuin aikaisemmin. Myös tummanvihreää kasvillisuutta törrötti enemmän kivien raoista ja seinille oli ripustettu pronssisia lyhtyjä, joiden kirkkaat liekit tanssivat iloisesti hämärän keskellä. Tasainen lyhtykuja ohjasi heidät asemalta suoraan kulkevaa polkua eteenpäin, kunnes he saapuivat massiivisten, suljettujen pariovien luo. Emman mielestä ovipari oli kaunis. Sen reunoja kiersivät kukkaköynnöskuviot ja kummankin oven keskellä tanssi kohokuvioinen pitkäraajainen keiju, jolla oli ketunhäntä ja käärmeensilmät. Pelottava, mutta hurjan kaunis.

"No niin", Salandra availi ääntään. "Oletteko valmiita?"

"Tuollako -", Emma osoitti suljettujen ovien taakse, mutta kadotti loput sanansa. Nyt hermostus iski kunnolla, eikä hän ollut tuntea käsiään saati jalkojaan.

"Tuolla istuu kokoontuneena teitä varten Aarnihaudanvartijoiden neuvosto", Salandra selitti hyvin mahtipontisesti ja hymyili jostain syystä erittäin ylpeänä.

"Mikä nyt noin hymyilyttää?" Ben kysyi melko jurona. Emma oli pistänyt merkille, että jostain syystä Salandra näytti ärsyttävän nuorempaa tonttuveljestä.

"Te", Salandra aloitti edelleen hymyillen. "Te olette kävelemässä kuin viikatteen alle. Mehän yritämme vain auttaa teitä"

"No, eiköhän sitten mennä", Emma yritti hymyillä rohkeana, mutta itsevarmuus ei välittynyt hänen värisevään ääneensä lainkaan. Salandra kallisti päätään valkoiset hampaat hymyssä välkkyen ja työnsi raskaat ovet auki. Sed liikahti nopeasti Emman vierelle ja yhdessä he kulkivat ovista sisään kuin omaan tuomiopäiväänsä.

                                   *

Sed veti syvään henkeä. Kostean hämyisen ilman tuoksuun sekoittui melkein huomaamaton häivä liljaista vaniljaa. Emma seisoi jännittyneenä hänen vieressään. Sedin olisi tehnyt mieli napata tyttöä rohkaisevasti kädestä, mutta jokin esti häntä. Ehkä se jokin oli Emman todennäköisesti leimahtava temperamentti tai Sedin omat pettävät hermot. Tai sitten syynä olivat Aarnit.

Kymmenen harmaisiin kaapuihin pukeutunutta tonttua istui puisilla valtaistuimen kaltaisilla tuoleilla ringissä heidän ympärillään. Jokaisen kasvoilla oli peittävä, musta naamio, jotta heidän kasvonsa jäisivät tunnistamattomiksi. Sed, Ben ja Emma seisoivat keskellä rinkiä suuressa huoneessa, joka oli hiljainen ja hämärä. Kukaan ei puhunut, eikä liikkunut.

Salandra käveli ringin keskustasta huoneen perälle, missä hän nousi pienelle korokkeelle seisomaan ja tarkkailemaan tilannetta. Silloin varjoista liikahti esiin mustiin pukeutunut tonttumies, jonka pitkä tukka oli solmittu niskaan poninhännälle ja kasvoista paistoi kokemus kätkettynä lukuisten arpien alle. Sed arvioi, että mies ei voinut kuitenkaan olla heidän äitiään paljoakaan vanhempi. Salandra ja tuo salaperäinen mies olivat Sedin, Benin ja Emman lisäksi ainoat, joiden kasvot eivät olleet piilossa naamion takana. Mies jäi seisomaan Salandran vierelle ja heidän kasvonsa, olemuksensa ja tapansa seisoa huusivat johtajuutta.

"Tervetuloa", aloitti arpikasvoinen mies matalan käheällä äänellä. "Tervetuloa Aarnitoverit. En valehtele kertoessani, että tänään käsittelemme vakavia, arkoja ja hyvin, hyvin tärkeitä aiheita, ehkä jopa liiankin tärkeitä joillekin teistä. Joillekin meistä"

"Tervetuloa", Salandra pisti väliin ilme tilanteen vaatimaa vakavuutta huokuen.

"Ja toivotamme tervetulleeksi myös", käheä-ääninen mies jatkoi. "meidän erikoiset vieraamme"

Sedin olisi tehnyt mieli heittää jokin naseva kommentti heidän erikoisuudestaan, mutta Salandran vierellä seisova mies ei vaikuttanut kovin leikkisältä tapaukselta. Emma liikahti hermostuneesti hengittäen, kun mies kääntyi puhumaan heille.

"Emma Vesterinen", mies lausui hitaasti ja nyökkäsi tytön suuntaan. "Ihminen joka on nähnyt Joulumaan"

"Öh", Emma änkytti luultavasti sanansa hukanneena. "Paikalla?"

Sedin olisi tehnyt mieli tirskahtaa ääneen Emman koulutyttömäisyydelle, mutta hän ei halunnut tuoda tytölle enää yhtää enempää paineita.

"Palaamme sinuun kohta", mies lupasi, jolloin Emma jähmettyi. "Olethan sentään kunniavieraamme"

"Öhm, kiitos?" Emma piipitti täristen ja suki tukkaansa hermostuneena.

"Seddharth Green ja Adeben Green", mies lausui luontevasti kääntyen tervehtimään veljeksiä pienellä nyökkäyksellä. "Tontut jotka paljastivat maailmamme ihmiselle. Tontut jotka työskentelevät hallitukselle"

Miehen viimeisten sanojen myötä luolamaisessa huoneessa kävi hermostunut, epäystävällinen kohahdus. Sed nielaisi ja yritti pukea itsevarman ilmeen kasvoilleen. Heidän hallitustaustaansa ei ilmeisesti katsottu Aarnien keskuudessa kovinkaan hyvällä, sillä mikäli Sed oli ymmärtänyt oikein, oli Aarnihaudanvartijat perustettu nimenomaan vastustamaan hallitusta.

"Nyt neuvostollemme on kerrattu nimenne", mies jatkoi ja muutama naamiokasvoinen Aarni nyökkäsi ringin reunalta. "Mutta Aarnien henkilöllisyys pysyköön salassa, vielä. Heillä on vielä paljon salaisia tehtäviä niin Joulumaassa kuin sen ulkopuolellakin, emmekä voi ottaa riskiä, että heidän kapinallisuutensa paljastuisi hallitukselle -"

"Emme me kerro -", Ben aloitti yllättävän hiljaisella äänellä.

Aarnien johtaja kuitenkin keskeytti hänet. "Me emme voi luottaa siihen. Emme voi luottaa teihin, emme vielä. Itseni voin kuitenkin esitellä, sillä minut on jo etsintäkuulutettu monesta eri tapauksesta, jotka jätän kuitenkin mainitsematta tässä. Minä olen Bastien Mei", mies kertoi ja jokin liikahti Sedin muistin syövereissä. Hän ei vain keksinyt mikä.

"Minä olen kuullut sinun nimesi jossain", Sed töksäytti sen enempiä miettimättä ja vilkaisi syrjäkarein veljeään, joka nyökkäsi osoittaen olevansa samaa mieltä.

Yhtäkkiä mies, Bastien, näytti menevän hiukan hämilleen. "Luultavasti työnne lomassa", hän ehdotti tavalla, joka kertoi sen keskustelun olevan loppuun käsitelty.

"Niin, luultavasti", Sed toisti, mutta ei ollut asiasta lainkaan varma. Bastien oli jostakin tuttu.

Silloin Bastien käänsi taas tummanharmaiden silmiensä katseen Emmaan. "No niin, Emma", hänen kasvonsa olivat edelleen vakavat. "Voit aloittaa"

Emma näytti häkeltyneeltä. "Voin aloittaa?"

"Niin sanottu puolustuksen puheenvuoro", Bastien hymyili näyttäen hiukan kierolta. Salandra vilkaisi johtajapariaan tummasti. "Miksi meidän pitäisi uskoa, ettet sinä ole vain Seidan uusimpia luomuksia?"

"Nokunenminäole!" Emma älähti nopeasti puhuen. Hänen äänensä oli kimakka, kuten aina hänen ollessaan hermostunut.

Sed halusi auttaa tyttöä. "Ei hän ole, minä menen hänestä takuuseen"

"Ja minä", Ben lisäsi myös.

"Te työskentelette hallitukselle", joku Aarneista tokaisi vahvalla äänellä.

"Hallituskin on edelleen Seitavastainen, mikäli ette ole unohtaneet", Sed muistutti tuimana. Emma vilkaisi Sediä nopeasti ja soi pojalle pienen hymyn kiitoksena.

"Hallituksen Seitavastaisuus on näinä päivinä hyvin kyseenalainen. Kukaan ei tee mitään, eikä kukaan edes näytä haluavan tehdä mitään", Bastien murisi huultensa välistä ja Sed kuuli miehen äänen läpi paistavan jonkin ikivanhan kaunan. No, sehän oli oikeastaan itsestään selvää, että Bastienilla oli eripuraa hallituksen kanssa, olihan hän sentään perustanut laajan kapinallisjoukon vastalauseena hallituksen toiminnalle.

"Aivan sama", Sed totesi. "Minä en ole enää kovinkaan monesta asiasta varma, mutta Emmasta minä menen takuuseen"

"Samoin menen minä", avasi Salandra yllättäen suunsa. Taas huoneessa kohahti.

Bastien käännähti katsomaan vieressään seisovaa nuorta tyttöä. "Sazz, oletko varma?"

"Täysin", Salandra vahvisti ja nyökkäsi kohti huoneen keskellä seisovaa hermostunutta kolmikkoa. "He puhuvat totta, eivät valehtele. Myös Sedin ja Benin äiti, Anaria Lumilei, uskoo Emmaan ja minä olen varma, että hän tunnistaisi valehtelijan tai pimeyden olennon jo kaukaa"

"Anaria", Bastien toisti outo katse silmissään. "Hyvä on. Me äänestämme. Seita on ilmaissut halunsa päästä käsiksi tähän ihmistyttöön. Tämän tiedon tiedämme oikeaksi Salandran tietolähteiden perusteella. Ja mikäli kaikki informaatio piti paikkaansa, kulkeutui alkuperäinen tieto Seidan suunnitelmasta hallituksen käsiin itse Neljän Tuulen Linnasta -"

"Neljän Tuulen Linnasta?" Sed toisti hämillään. "Santemériltä?"

"Santemériltä?" Emmakin ryhtyi papukaijaksi. "Joulupukilta?"

"Joulupukki määräsi lisätestit Emmalle?" Ben liittyi kuoroon ällistyneenä.

"-ja Linnasta saapunut sähke pääsi hallituksen ahnaisiin näppeihin vasta, kun näppärä Aarnittaremme oli poiminut kaiken tarpeellisen tiedon meille", Bastien selitti kuulostaen hyvin ylpeältä Salandrasta. Hän ei kiinnittänyt mitään huomiota kolmikon ihmetteleviin kysymyksiin.

Salandra jatkoi puhetta. "Me tiedämme, että Joulupukki tunsi aikoinaan Seidan ja Seita työskenteli Pukin läheisimmässä kastissa Neljän Tuulen Linnassa ja uskoaksemme Seidan perimmäinen tarkoitus on vallata Linna itselleen ja kostaa karkoituksensa. Mutta miten Emma tähän liittyy?"

"Äänestämme. Emma on osa Seidan suunnitelmaa, mutta onko hän noidan puolella vai vastaan?" Bastien esitti kysymyksen koko Aarnijoukolle. "Emma on Seidan tavoitteiden puolella, kuka kannattaa?"

Neljä kättä nousi ylös. Sediä vihastutti. Hän olisi halunnut leipoa uuden käsityksen näiden neljän äänestäjän päähän.

"Emma ei auta Seitaa, kuka kannattaa?"

Loput kuusi kättä nousivat ylös ja myös Salandra nosti oman kätensä reilusti ilmaan. Bastienin kädet olivat pysyneet koko äänestyksen ajan puuskassa miehen rinnalla.

"Onneksi olkoon", Salandra hymyili Emmalle. "Olet vapaa syytöksistä"

"Nyt", Bastien virkkoi ja käveli tasannetta edestakaisin. "Seuraava päätöksen arvoinen asiakohta. Seddharth ja Adeben"

"Sed", Sed korjasi nopeasti.

"Ben", heitti myös Ben.

"Te olette nähneet salaisen piilopaikkamme. Teille on paljastunut Aarnittaremme oikea henkilöllisyys. Te tiedätte vasta vähän meistä, mutta sekin vähä on liikaa. Te työskentelette hallitukselle. Missä teidän uskollisuutenne lepää ja kuinka tiukassa se on?" Bastien halusi tietää vakavana. Hänen tummissa silmissään oli miltei teräksinen sävy.

Sed mietti hurjasti. "Rehellisesti?"

"Mielellään", Salandra vastasi. Myös tytön kasvoille oli ilmestynyt vakava ilme, eikä rohkaisevasta hymystä ollut enää jälkeäkään.

"Minä työskentelen hallitukselle ja pidän siitä. Tai ainakin pidin", Sed selitti. "En ole ennen osannut kyseenalaistaa hallituksen toimintatapoja -"

"Et edes, vaikka sinun oma äitisi aikoinaan hylättiin Virvatulten vangiksi?" Bastien kysyi silmät loimuten.

"Hylättiin? Hänhän pakeni -", Sed takelteli ja hän huomasi, että Benin kasvoille oli ilmestynyt samanlainen kummallinen ilme kuin mitä hänen omilla kasvoillaan todennäköisesti oli.

"Hänen ei olisi tarvinnut paeta, jos hallitus ei olisi jättänyt häntä"

"Jättänyt?" Ben toisti ääni särkymisen partaalla.

"Sellainen on teidän hallituksenne. Virvatulten Varjoiksi jääneillä ei ole toivoa, kukaan ei edes yritä. Ja Seidan annetaan vain seilata vapaana maailman tuulissa. Ei pelastusyrityksiä, ei parannusehdotuksia, ei mitään. Kaikki on hyvin sellaisenaan, jatketaan samaa rataa", Bastien selitti käheä-ääni katkeruutta tihkuen.

Hetken oli aivan hiljaista. Sed ei tiennyt olisiko hänen pitänyt sanoa jotain, tehdä jotain. Emma seisoi hänen vierellään katse luotuna kiviseen maahan ja tytön toisella puolella Sed kohtasi veljensä ahdistuneen mietteliään katseen.

"Ben?" Salandra kysyi rikkoen varovasti hiljaisuuden. "Sed? Mitä vastaatte?"

"Mihin?" Ben kysyi ajatuksiinsa unohtuneena.

Salandran silmiin oli ilmestynyt myötätuntoinen valo. "Teillä on päätöksenteonhetki käsillänne. Hallitus ei voi kätkeä Emmaa loputtomiin"

"Me haluamme muuttaa hiljaisen sodan näkyväksi, kuuluvaksi, ja sitten lopettaa sen ikuisiksi ajoiksi. Seidasta on päästävä eroon, samoin hänen kätyreistään", Bastienin puhe kaikui luolamaisessa huoneessa mahtipontisena.

"Meille annettiin tehtäväksi suojella Emmaa", Sed aloitti hiljaisella, matalalla äänellä.

Salandra liikahti kärsimättömänä. "Mutta -"

"Kuuntele! Meille annettiin tehtäväksi suojella Emmaa ja minä aion tuossa tehtävässä pysyä!" Sed sai ääneensä lisää kantavuutta ja itsevarmuutta. "Ihan sama kenelle työskentelen, hallitus saa minun puolestani painua vaikka hevonkuusenhornaan ja te voitte laskea sinne vaikka pulkalla perässä! Minulle on oikeastaan yksi poronkusemanhailee kenen piikkiin minä Emmaa suojelen!"

"Sed", Emma kuiskasi niin pienellä äänellä, että vain Sedin Emma-taajuudelle asennoituneet korvat sen kuulivat.

"Sinä olet langennut", Bastien totesi enemmän kuin kysyi. "Hyvä ja ei hyvä. Ainakin olet luotettava", mies tuumi tummien kulmiensa alta ja kääntyi Beniin. "Entäpä sinä?"

"Minun luottamukseni", Ben aloitti vakaalla äänellä. "ei lepää hallituksessa, eikä teissä. Anteeksi nyt vain, mutta eiköhän pikkuveljen tehtävä ole seurata isoveljeään vaikka päälaki edellä kaivonpohjalle"

"He ovat mukana", Salandra totesi ääneen ja hymyili Bastienille lämpimästi. Sed huomasi, kuinka Ben vilkaisi Salandraa nopeasti. Pikkuveli käänsi kuitenkin katseensa vikkelästi pois huomattuaan Salandran Bastienille suoman hymyn. Sedin vatsassa muljahti. Ei kai vain nuo katseet tarkoittaneet sitä mitä hän luuli niiden tarkoittavan?

"Hyvä", Bastien sanoi ja hymyili hänkin hyvin pienesti. "Voimme siis alkaa purkamaan sotasuunnitelmaamme. Tänään on päätettävä, mitkä komppaniat lähtevät levittämään salaista sanaa Erämaan tontuille, ketkä tutkivat Emman sukupuun läpikotaisin vähintään kahteen kertaan ja mitä kaikkea muuta on tehtävä ennen sotatilan alkamista"

                                    *

Matala murina, heikko iloton nauru. Varjot pimeydessä kasvattivat siivet ja liikkuivat metsässä äänettömästi. Kuun hopeinen valonkajastus kimalsi niiden verestävissä silmissä, kun ne loivat saalistavia katseita kivisen aukion suuntaan. Ne haistoivat jäljen, se ei voinut olla kaukana. Odotuksesta ei tulisi pitkä.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2011 00:44:12 kirjoittanut Pinski »

Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 15.11.
« Vastaus #74 : 15.11.2011 19:52:48 »
Hohoo. Olipas taas miellyttävä lukukokemus.

Kai roope on nyt täysin ulkona kuvioista? JOO?

Erittäin ihana luku taas ja hauska ja monipuolinen ja kiinnostava ja jännittävä ja ihana ja ihana ja ihana. Sanoinko vielä että ihana? Tykkään siitä, miten sä keksit tähän sellasia omia juttujas ja sitten ujutat ne tarinaan niin realistisesti, että tuntuu vähän siltä kuin lukis jotain tositapahtumiin perustuvaa kirjaa :D Loistavaa, loistavaa!

Lainaus
"Haluatko demonstraatioooooooooooo -", Sed oli ehdottamassa viekkaasti Emmalle, mutta juuri silloin siihen asti hiljaa raiteillaan kitissyt luolastometro pinkaisi täyteen vauhtiinsa ja Emma tunsi suurta tarvetta kirkua ääneen kuin pikkutyttö huvipuistossa. Hänen ei kuitenkaan tarvinnut, sillä Sed ja Ben hoitivat mielipuolisen kikattamisen hänen puolestaan. Poikien kovaääninen nauru kimpoli luolaston kivisistä seinistä ja katosi kaikuna pimeyteen heidän alapuolellaan. Emma puristi turvakaidetta rystyset valkeina, mutta hänen vieressään istuvan Salandran kasvoilla oli tyyni ja rauhallinen ilme. Tyttö taisi käyttää metroa usein.
Taas vaihteeksi mun täytyy ihmetellä. Miten sä saat ton Sedin kommentin kuulostamaan siltä, että se on oikeasti vuoristoradassa? Mä oon kade, haluun sun taidot itselleni!

Lainaus
"Mikä nyt noin hymyilyttää?" Ben kysyi melko jurona. Emma oli pistänyt merkille, että jostain syystä Salandra näytti ärsyttävän nuorempaa tonttuveljestä.
AHAAA, täällä taitaa puhjeta toinen romanssi? :D Siltä vähän tuo Benin käytös vaikuttaa.. Ja olihan toki merkkejä ilmassa jo siinä edellisessä osassa (tai sitten minun romanttissävytteinen mielikuvitukseni keksii omiaan...)

Lainaus
"Sinä olet langennut", Bastien totesi enemmän kuin kysyi. "Hyvä ja ei hyvä. Ainakin olet luotettava", mies tuumi tummien kulmiensa alta ja kääntyi Beniin. "Entäpä sinä?"
Langennut?! Eijei Bastian, olet käsittänyt väärin! Langennut on ihan liian tylsä ja kaiuton ja melodramaattinen sana, Sed on rakastunut!

Aha, sieltä tulee seuraavat wannabe-uruk-hait estradille, anti tulla, niin Emma vois kohta löytää salaiset supervoimansa ja silleen. Eiksjoo? Ja sitten vois selvitä, että Emma on adoptoitu ihan pienenä ja että se on jonkun joulupukin lapsi tai joku Joulumaan suojelijamakeishaltijattaren ainoa tytär tai jotain. :D

Ja tapa roope.

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 15.11.
« Vastaus #75 : 15.11.2011 20:03:04 »
toi oli sceeri toi loppu... toivottavasti ne käyttää ulos tullessaan jotain toista ovea!

mutta siis taas oli kiva luku ja minä yhyn ^^Tomiin siinä, että voikko pistää Emman
jonkun jännän tyypin sukulaisks? tai vaikka iha Santémerin lapsenlapsenlapsenlapseks?
se ois aika jännä juonenkäänne! tai sit mä vaan jostain syystä tahon että pukki ei
oo puhas ku pulmune tai jtn...

mutta jatkoa pian jooko?
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio

Pinski

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 15.11.
« Vastaus #76 : 18.11.2011 03:30:33 »
Welma, kiiiiiitos kommentista :) sulla on varmaan joku paha-pukki-syndrooma kun yrität tahrata sen menneisyyden :D mutta ehkä sä olet toisaalta oikeilla jäljillä joissakin asioissa ;)

Tommiseni, Tittistattis! Sussakin on näköjään samaa romantiikkahaukan vikaa ku meikäläisessä :) mut hei, makeishaltiatar kuulostais aika... ööh... makeelta? :D Ehkä sellanen vois ilmestyä kohta puoliin jostain ja kuristaa nuo wannabe-urukkiörkit Snörellä!

32. Anteeksiannon joulu

Salandra johdatti Emman, Sedin ja Benin neuvostohuoneesta erääseen pienempään luolamaiseen tilaan, joka oli täytetty olkisängyin ja laatikkomaisin pöydin. Heille annettiin lupa levätä sillä aikaa, kun Aarnit jatkoivat puhumista asioista, joita ei heidän korvilleen vielä luotettu. Emma vilkuili ympärilleen. Huone oli hämärä ja siellä tuoksui lievästi aamukasteelle ja sateelle. Hän istuutui eräälle matalalle pedille, joka rahisi lempeästi ja pojat seurasivat hänen esimerkkiään.

Pitkään kaikki kolme olivat vain hiljaa, jokainen omalla olkipedillään. Emman ajatukset olivat ruuhkaiset ja monia kysymysmerkkejä nousi sauhuten hänen korvistaan. Mitä itse Joulupukki hänestä tiesi? Mitä kaikkea Aarnit jättivät kertomatta? Syttyisikö sota ja mikä hänen roolinsa siinä olisi? Huomasivatko äiti ja isä, ettei hän ollut omassa sängyssään nukkumassa?

Emma huokaisi ja kääntyi selälleen. Hän kiemurteli hetken ja yritti löytää hyvää asentoa kuitenkaan siinä onnistumatta. Olisi ollut ihana vain nukkua hetki ilman mitään yliluonnollisia ajatuksia.

"Etkö saa unta?" kuului silloin hiljainen ääni Sedin sängystä, joka oli lähimpänä hänen omaansa. Emma nosti hiukan päätään ja kohtasi pojan ruskeiden silmien pilkkeen.

Emma pudisti päätään. "En ole tottunut nukkumaan luolissa", hän virnisti tekopirteänä. "Nukkuuko Ben?"

Sedin sänky rahisi pojan kohottautuessa kurkkaamaan veljeään. "Jep. Benin unisaldo alkaa kyllä olemaan pikku hiljaa jo tältä vuodelta täysi"

"Niin", Emma mumisi tarkoituksettomasti. "Sed?"

"Palveluksessanne, neiti"

"Missä Joulumaa oikein on?"

"Täh? Sinähän olet jo ollutkin siellä", Sed ihmetteli ja kiemurteli istumaan keskelle sänkyään.

"Niin niin", Emma myötäili ajatuksissaan. "Mutta missä se on?"

"Miten niin missä se on?"

"Siis onko se maanpinnan alapuolella? Vai onko se joku outo rinnakkaistodellisuus?"

"Joulumaa on", Sed punnitsi hetken sanojaan. "Joulumaa on teidän maanne alapuolen yläpuolella. Se on rinnakkainen todellisuus, jota ei kuitenkaan ole. Se vain on", poika lisäsi kohauttaen olkiaan.

Emma kurtisti kulmiaan maaten yhä pedillään katse luotuna kattoon. "Miten Joulumaa syntyi? Vai onko sinulla siihenkin joku ympäripyöreän kiertelevä vastaus?" Emma halusi tietää. "Kenties: Se vain oli ennen kuin syntyi ja pyöri juuri kun lopetti pyörimisensä?"

Sed naurahti Emman teorialle. "Sinä haluat tietää miten Joulumaa syntyi?"

"Se on vain yksi miljoonasta kysymyksestäni", Emma tunnusti ja kääntyi kyljelleen, jotta näki Sedin paremmin.

Pojan kasvoilla karehti pieni hymy. "Joulumaan syntyä kerrotaan itse asiassa vielä tänäkin päivänä iltasatuna tonttulapsille", Sed kertoi ja liikahti varovasti ylös sängyltään. Oljet rapisivat ja Ben päästi pienen kuorsausäänen. Sed hiipi huoneen poikki ja kävi istumaan Emman pedin jalkopäähän.

"Kerro se minulle", Emma pyysi ja nousi istumaan Sedin viereen. He olivat hyvin lähekkäin, mutta se ei haitannut Emmaa. Tuskinpa haittasi Sediäkään.

Sed kumartui varovasti lähemmäs Emmaa. "Sinä haluat kuulla iltasadun?"

"Kyllä", Emma nyökkäsi ja pysyi paikoillaan. Miksi häntä ei haitannut olla niin lähellä Sediä? "Mutta vain jos se ei ala sanoilla 'olipa kerran'", tyttö lisäsi varoittavasti.

"Miksi se ei saisi alkaa 'olipa kerran'?" Sed ihmetteli ja nojautui istumaan vasten kallioista seinää, jonka laidalla Emman peti oli. Emma seurasi Sedin esimerkkiä ja he istuivat vierekkäin selät seinässä, käsivarret toisiaan koskettaen.

"Minä vihaan sitä aloitusta, sillä kaikki tavalliset tarinat alkavat niillä sanoilla", Emma selitti. "Sama lopetuksen kanssa"

"Eli sinä et halua tarinan päättyvän -", Sed aloitti kysyvästi.

"- 'ja he elivät onnellisena elämänsä loppuun asti'", Emma päätti pojan lauseen.

"Mutta sehän on mukava lopetus", Sed pisti vastaan. "Sopisi meillekin oikein hyvin"

"Saanko minä kuulla sen sadun vai en?" Emma huokaisi ja yritti hätistää päästään ajatusta omasta prinsessasadustaan ja erikoisesta prinssistään.

Sed hymyili aivan kuin olisi lukenut Emman ajatukset. "Hyvä on. Olipa kerran -"

"Hmmh"

"Älä keskeytä!" Sed käski muka vihaisena. "Vaikea kertoa iltasatua kun sinä hymähtelet kuin ongelmainen pingviini"

"Nytkö minä olen jo pingviinikin?"

Sed virnisti. "Minä voin olla sinun jääkarhusi"

"Sinä olet kiero", Emma totesi päätään pudistellen.

"Miten niin?" Sed vaati tietää. He puhuivat kuiskuttamalla, ettei Ben heräisi.

"Pingviini ja jääkarhu? Siinä on sairain romanssi ikinä", Emma supatti katsellen luolan epätasaista kattoa.

"Hahaa!" Sed huudahti yhtäkkiä voitonriemuisesti.

Emma käänsi katseensa poikaan kummissaan. "Mikäs sinulle nyt tuli?"

"Sinä myönsit sen!"

"Myönsin minkä?"

"Romanssin! Minä en puhunut mitään romanssista, sinä aloitit! Hahaa!"

"Shh! Ole hiljaa, ettei Ben herää", Emma käski ja piilotti taitavasti hymynsä. "Nyt se iltasatu, kiitos"

"Hyvä on, rakas pingviinini", Sed hymyili ja tönäisi Emmaa pienesti omalla olkapäällään. "Mutta lupaatko, ettet enää keskeytä?"

"Lupaan ja vannon, jos sinä lopetat tuon oudon fantasioinnin pingviineistä?"

"Sovittu", Sed lupasi ja heitti kädet mietteliäästi puuskaan rinnallensa. "No niin. Olipa kerran Talvi -"

"Talvi?" Emma keskeytti ja Sedin mulkaisun nähdessään peitti suunsa kädellään anteeksipyytävästi. "En keskeytä enää"

Sed arvioi Emmaa katseellaan. "No niin, mihin minä jäinkään. Aivan, eli olipa kerran Talvi, joka eli hyvin yksinäisenä omalla pilvellään Lumisadelinnassaan. Talvi oli aikansa mahtavin kuningas ja hänen voimilleen ei ollut vertaa. Hän ei vain tiennyt, että samaan aikaan toisella puolella maailmaa aivan yhtä yksinäisenä eleli Kesä.

Sattuipa kerran sitten niin, että Talvi kohtasi Kesän, ja Kesä tapasi Talven. Heistä tuli heti ylimpiä ystävyksiä, kuin veljiä. Enää he eivät olleet yksinäisiä, mutta eivät myöskään mahtavimpia yksinäisyydessään. He olivat tasavertaisia, eivätkä he olleet tottuneet siihen.

Aikain saatossa myöskin selvisi, että he halusivat eri asioita. Talvi nautti raikkaudesta, lumen puhtaudesta, pakkaskukkasista ja tähtien täyttämistä öistä. Kesä puolestaan rakasti auringon lämpöä, metsien vihreyttä, lintujen tanssia sekä laineiden liplatusta"

"Mitä sitten tapahtui? Tuliko heillä riitaa, Talvella ja Kesällä?" Emma kysyi ja hetken mielijohteesta hän laski päänsä Sedin olkapäälle.

Poika värähti hiukan ja jännittyi, mutta jatkoi kuitenkin kertomustaan. "Riita, epäsopu, lopulta täysmittainen sota. Maailmassa myrskysi, kun Talvi ja Kesä taistelivat. Kaikki oli tuhoutumassa ja maa paloi jäisenä. Silloin saapuivat neidot"

"Neidot?"

"Kevätär ja Syksytär", Sed nyökkäsi. Hän kiersi hieman tärisevän kätensä Emman ympärille, eikä tyttö liikahtanut pois. "Kevätär ja Syksytär palauttivat tasapainon Kesän ja Talven välille. He korjasivat maailman ja ehdottivat voimien mittelyä kilpailun muodossa. Kesä ja Talvi eivät halunneet menettää neitojaan, joten he suostuivat kilpailuun.

Niin heidän eteensä asetettiin uusi maailma, tyhjä ja valmis muovattaksi. Syksytär seisoi Talven rinnalla ja Kevätär piti Kesää kädestä. Ja näin he aloittivat. He loivat, taikoivat ja lauloivat. Sanotaan, että Neljän Tuulen kilpailu kesti kauan. Vuosia, ehkä tuhansia. Mutta kun he olivat valmiita, eivät he edes valinneet voittajaa. Niin kaunis oli heidän luomuksensa, niin ihmeellinen. Ikihanki, kirkkain aurinko, eikä puiden väriloistokaan rajoittunut pelkkään vihreään. Ilmassa tuoksui taikuus"

"Joulumaako?" Emma kysyi painautuen Sedin kylkeen. "Vuodenajat tekivät Joulumaan?"

"Vuodenajat, Neljä Tuulta, Valtiaat", Sed luetteli. "Heillä on monta nimeä. Mutta Joulumaa ei kestänyt, sillä hetken päästä se alkoi kuihtua ja Syksytär ja Kevätär itkivät surullisina"

"Mitä sitten tapahtui?"

"Kesä tajusi, että Joulumaa oli liian irrallinen oikeasta maailmasta. Se piti jollain tavalla liittää muun maailman menoon. Ja tadaa! Tontut syntyivät"

Emma liikahti Sedin kainalossa katsoakseen poikaa tarkemmin. "Eli hetkinen. Tontut luotiin liittämään Joulumaa meidän maailmaamme?"

"Se on vain iltasatu", Sed kohautti olkapäitään. "Mutta teoria se on siinä missä muutkin"

"Mitä vuodenajoille tapahtui?"

"Kun kaikki oli lopulta hyvin, he painuivat levolle ja elivät elämänsä onnellisena loppuun asti"

"Levolle? He kuolivat?" Emma ihmetteli.

"Eivät periaatteessa, he vain painuivat taustalle ja antoivat maailman kasvaa"

Emma huokaisi Sedin kylkeä vasten. "Teidän satunne ovat paljon mielenkiintoisempia kuin ne, joita minulle luettiin pienenä"

"Älä huoli", Sed kuiskasi Emman hiuksia vasten. "Ihan hyvä sinusta silti tuli"

Emma hymyili. Hänen oli hyvä olla, vaikka hän ei halunnut sitä ääneen myöntää. Toinen päivä, toinen yö ja jo hän nojautui Sedin kainaloon. Poika oli lämmin ja turvallisen tuntuinen. Yöllä kaikki tuntui niin paljon yksinkertaisemmalta kuin päivänvalossa. Yöllä millään ei ollut oikeastaan niin paljoa väliä. Mitä sitten, vaikka hän istui melkein vieraan pojan kainalossa? Mitä väliä jostain Seita-noidasta, kun häntä syleili uskomattoman hyvännäköinen tonttupoika? Ja oliko sillä jotain merkitystä, että Sed oli tonttu? Emma sulki silmänsä. Ei kukaan ollut näkemässä. Kukaan ei toruisi, jos hän vain vähän kohottaisi katsettaan, etsisi Sedin silmät omillaan ja viestittäisi sanattomasti suunnattomasta läheisyydenkaipuustaan. Kukaan ei ollut tuomitsemassa, jos he suutelisivat.

Ja silloin Emma hätkähti ajatuksistaan takaisin todellisuuteen, puri huultaan kiroten suljettuen silmiensä takana omia hulluja päähänpistojaan ja antoi omituisen valveunen vallata mielensä. Hän nukahti Sedin kainaloon ja painoi vielä viimeisenä muistikuvana mieleensä, että muistaisi palauttaa itsensä maan pinnalle.

                                           *

Sed ei uskaltanut liikahtaakaan. Emma oli jo pitkään ollut hiljaa hänen sylissään, tyttö oli luultavasti nukahtanut. Sed hengitti tytön tuoksua pitkään ja hartaasti, hänen vatsansa oli täynnä lepattavia perhosia. Poika hymyili aidosti. Siitä oli kauan, kun kukaan tyttö oli aiheuttanut hänelle sellaisia tunteiden mylleryksiä kuin Emma. Itse asiassa tarkemmin ajateltuna Emma oli jotain ainutlaatuista, sillä tuo ihmistyttö herätti Sedissä sellaisia ajatuksia, joita hän ei edes tiennyt itsellään olevan. Oli kulunut vasta kaksi hassua päivää ja Sed tajusi olevansa valmis heittäytymään vaikka Seidan suuhun tytön vuoksi. Se ei ollut normaalia, ei kerta kaikkiaan.

Oli vielä yö, kun lepohuoneen ovi avautui ja Salandra hiipi sisään. Ben ja Emma nukkuivat, mutta Sed istui hereillä Emma edelleen kainalossaan. Salandra loi heihin hieman kysyvän katseen, mutta Sed oli iloinen kun tyttö jätti kuitenkin ilmeiset kysymykset kysymättä.

"Aika lähteä", Salandra kuiskasi pimeässä. "Saimme tehtävänjaon päätökseen. Hoidetaan teille aseistus kuntoon ja sitten saatte palata vartiopaikoillenne Emman rinnalle. Saatte tukijoukoksi kolme tai neljä Aarnia, mutta he pysyttelevät teille näkymättömissä"

"Aseistus?" Sed kuiskasi kysyvästi ja yritti turhaan pidätellä innostustaan.

Salandra nyökkäsi ja osoitti Beniä ja Emmaa. "Herätä sinä heidät ja tulkaa sitten takaisin neuvostohuoneeseen", tyttö käski totisena ja poistui huoneesta saman tien.

"Jopas oli kiukkuinen", Sed totesi ääneen lähinnä itselleen ja silitti varovasti Emman punaisia hiuksia. "Emma?" hän kuiskasi nukkuvan tytön korvaan.

"Mmm", Emma mumisi puoliksi unissaan.

Sedistä tuntui pahalta herätellä väsynyttä tyttöä. "Meidän pitää mennä"

"Mmm"

Ben heräsi nopeammin kuin unenpöpperöinen Emma, joka näytti olevan hämillään siitä, että oli nukahtanut Sedin kainaloon. Sediä se ei haitannut, ei todellakaan. Hänen päivänsä oli taas pelastettu moneksi tunniksi. Sed johdatti veljensä ja toivottavasti tulevan tyttöystävänsä lämpöisestä lepohuoneesta vetoiseen käytävään ja Emman hytistessä palellen Sed mietti koettaisiko hän vielä kerran onneaan. Hän liikahti lähemmäs tyttöä ja oli kietomassa kättään tämän ympärille, mutta Emma astui askeleen pois päin. Sed huokaisi hiukan turhautuneena. Tällaistäkö se tulisi olemaan? Ensin he lähentyivät ryminällä ja sitten mentiin taas takapakkia.

Toisaalta aina hetkittäin jokin pieni säälittävä järjenpoikanen huusi hädissään Sedin tajunnan rajamailla: oliko hänen edes hyvä lähentyä ihmisen kanssa? Mutta siltikin Sed oli oman päätöksensä tehnyt ja hän sulki uikuttavan rääpälejärjen pimeään häkkiin heittäen avaimen unohduksiin.

Neuvostohuone oli tyhjentynyt ja jäljellä olivat enää vain Bastien ja Salandra, jotka istuivat huoneen perällä korokkeen reunalla vierekkäin. Sedin, Benin ja väsyneen Emman saapuessa huoneeseen Aarnien johtohahmot juttelivat keskenään syventyneinä hyvin vakavaan keskusteluun. Sed vilkaisi varovasti Beniä, mutta pojan silmät eivät paljastaneet minkäänlaista tunnetta tämän katsellessa Salandran suuntaan.

"Väsyttääkö?" Bastien kysyi, kun kolmikko pääsi lähemmäs.

"Emman pitäisi päästä nukkumaan", Sed totesi katsellen tyttöä, jonka kulmat olivat rutistuneet kurttuun tämän pinnistellessä silmiään auki.

"Osaan minä itsekin puhua", Emma tiuskaisi ja pörrötti tukkaansa.

"Hei, älä nyt suutu", Sed heitti kätensä antautuvasti ilmaan ja oli ymmällään. Miksi Emma nyt yhtäkkiä muuttui taas kylmäksi kuin lumiukko?

"Minä suutun silloin kun minä haluan", Emma mutisi ja mulkoili Sediä aivan kuin tämä olisi tehnyt jotain pahaa.

"Minä en ole tehnyt mitään!" Sed puolustautui ja yllättyi huomatessaan suuttumuksen hiipivän ääneensä. "Älä aina minulle raivoa"

"Ai et ole tehnyt mitään?" Emma tivasi.

Bastien, Salandra ja Ben seurasivat tilannetta silmät leipälautasen kokoisina. Salandra ja Bastien ihmettelivät Sedin ja Emman välistä suhdetta ja Ben puolestaan äimistyi sitä, että Sed näytti myös suuttuvan Emmalle.

"No kerro sitten! Kerro ihmeessä, mitä niin hirveää minä olen tällä kertaa tehnyt?" Sed hermostui ja siirtyi seisomaan Emman eteen. Hän ei halunnut tiuskia tuolle ihanalle olennolle, mutta Emman käytös oli niin ailahtelevaa, että jopa hänen pitkä malttinsa repeili. Emma ei katsonut häntä silmiin, eikä Sed saanut tytöstä irti minkäänlaista vastausta.

"Seddharth", Bastien pisti rauhallisesti väliin. "Oletkohan sinä oikea henkilö suojelemaan Emmaa?"

Sed liikahti nopeasti pois Emman edestä ja siirsi katseensa Bastieniin. "Parempi kuin kukaan muu", hän sanoi vakaalla äänellä. "Kaikki eivät vain tajua sitä", hän lisäsi vielä kuiskaten tarkoittaen viimeiset sanat takanaan seisovalle hiljaiselle tytölle.

"Hyvä", Bastien oli ilmeetön. "Mutta me tarkkailemme sinua, tarkkailemme teitä. Pienikin lipsahdus tai huolimattomuuden erhe niin te luovutte tehtävästänne"

"Ei hätää, me olemme parhaimpia", Ben hymähti omahyväisesti.

"Niin minä olen kuullut. Tiesittekö, että nimenomaan teidät määrättiin testaamaan Emmaa?"

"Tavallaan", Ben vastasi. "Drummond ainakin selitti jotakin sen suuntaista"

"Olette taitavia, myönnän sen. Olen itse asiassa seurannut taivaltanne jo pidempään", Bastien kertoi ja nousi ylös korokkeelta.

"Miksi?" Sed halusi tietää. Hän ei pitänyt siitä tunteesta, että joku oli tarkkaillut heitä. Ironista sinänsä, kun hänen oma työnsä oli vakoilla ihmisiä.

"Minulla on syyni", vastasi Bastien salamyhkäisesti ja asia jäi vaivaamaan Sedin mieltä. Hän kyllä vielä selvittäisi tuon omituisen hiipparin salaisuudet. Miksi miehen nimi oli niin tuttu? Ja minkä ihmeen oudon syyn vuoksi tämä oli seuraillut heitä? Ja kuinka kauan sitä oli jatkunut?

Sed ja Ben saivat aseikseen muutaman sähkölamauttimen (samanlaisen, jolla Salandra oli heidän isäänsä uhannut) sekä upeat keijunmyrkyllä kyllästetyt tikarit, joiden kahvat oli koristeltu upein kaiverruksin. Sed käänteli omaa tikariaan ihastellen käsissään ja piilotti sen sitten vyölleen. Bastien kertoi, että keijunmyrkky auttoi ehkä hieman Shakaaleja vastaan, mutta sekään ei riittänyt pysäyttämään petoja kokonaan.

Salandra saattoi kolmikon luolastometron kautta takaisin tunnelinsuulle. Emma käveli hiljaisena Sedin vierellä ja Sed vilkuili tyttöä koko ajan varovasti. Olikohan Emma loukkaantunut hänelle? Sed tunsi huonoa omaatuntoa purkauksestaan, mutta hän ei oikein tiennyt, pitäisikö hänen pyytää anteeksi vai ei. Suuttuisiko tyttö hänelle uudestaan, jos hän päättäisi avata sanaisen arkkunsa?

He kiipesivät tikapuut ylös ja ennen kuin Sed avasi yläpuolellaan olevan luukun ulkomaailmaan, hän vilkaisi vielä kerran Emmaa. Tällä kertaa tyttö katsoi takaisin ja vihreät silmät olivat täynnä sekalaisia tunteita. Sed nieli kaiken suuttumuksensa ja hymyili Emmalle rohkaisevasti. Ei hän voinut olla tytölle vihainen, varsinkin kun kahden viime päivän aikana oli tapahtunut niin paljon.

Mutta silti Sed päätti, että seuraavan kerran ollessaan kahden Emman kanssa hän kysyisi tytöltä suoraan, mikä heidän kahden tarinansa olisi. Se ei kuulemma saisi alkaa 'olipa kerran' tai päättyä 'elivät onnellisena elämänsä loppuun asti', mutta ehkäpä heidän loppunsa olisi silti onnellinen?

Ajatuksiinsa uponneena Sed avasi ulos johtavan luukun ja sujahti ensimmäisenä pihalle. Hän kumartui auttamaan Emmaa ulos tunnelista ja silloin hän kuuli sen: veret seisauttavan murinan aivan selkänsä takaa.

Sed <3 Emma
Will you be my Winter?

Genova

  • ***
  • Viestejä: 132
  • Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 18.11.
« Vastaus #77 : 18.11.2011 08:54:08 »
Kivat kappaleet olet taas kirjoittanut ja sulla on hyvä mielikuvitus; Joulumaan synnystä kertova satu.

Kyllä mäkin olisin Sedinä ollessani hämillään Emman käytöksestä, mutta toisaalta tonttupoika saa syyttää vain itseään, kun on niin innokas. Toisaalta, se on ihanaa luettavaa.
Mä vaan pelkään, että sanalla "langennut" on huono merkitys Sedin ja Emman suhteen.

Mukana roikutaan :)

Chuva

  • Mursumarsu
  • ***
  • Viestejä: 656
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 18.11.
« Vastaus #78 : 18.11.2011 14:07:14 »
Haa :D

Oli taas sangen oivallinen luku ja nautin suunnattomasti tästä tasapainoilusta, vaika toisaalta tekee mieli tuhahdella kun Emma draamailee (ja kun sä et ole vielä tappanut roopea, perhana). Mutta kaiken kaikkiaan oikein jätte fint luku taas kerran, kumarrukset ja sellaset!

Lainaus
Sed johdatti veljensä ja toivottavasti tulevan tyttöystävänsä lämpöisestä lepohuoneesta vetoiseen käytävään ja Emman hytistessä palellen Sed mietti koettaisiko hän vielä kerran onneaan. Hän liikahti lähemmäs tyttöä ja oli kietomassa kättään tämän ympärille, mutta Emma astui askeleen pois päin. Sed huokaisi hiukan turhautuneena. Tällaistäkö se tulisi olemaan? Ensin he lähentyivät ryminällä ja sitten mentiin taas takapakkia.
EMMA (*syyttävä ja järkyttynyt äänensävy*)! Julmaa! D: Vaikka mä kyllä sinänsä ymmärrän Emmaa, ei tuo tilanne varmaan olis helppo, mutta toisaalta ärrrsyttää kun se ensin antaa olettaa että joo ollaan hyvissä väleissä ja mennään oikeen tonttupojan kainaloon ja sitten yhtäkkiä leikitään taas jääprinsessaa!

Nautin tosta Emman ja Sedin lyhyehköstä riidanpoikasesta, mielummin ne sitten puhdistaa ilmaa kunnolla, kuin vaan mulkoilevat toisiaan ja leikkivät jotain ekaluokkalaisia. Pidin tosta, että Sedkin hermostui Emmaan, koska eihän se olis rakkautta, jos se ei osais olla vihainen toiselle ja tuoda omia mielipiteitään esiin riitatilanteissa. Sehän päätyis ihan täysin Emman tossun alle.

Ihan selkeästi Ben on ainakin jossain määrin kiinnostunut Salandrasta! Hah, sen huomaa kilometrin päähän! Ja Sazzykin on tainnut ehkä hiukkahiukkasen kiinnostua Benistä, vaikka mä nyt vähän pelkäänkin, että sillä on jotain juttua ton Pastakulhon (=se setä, jonka nimeä en nyt muista. Joku Bastina. Bastiena. Joku) kanssa. Toivottavasti ei, koska Pastakulhossa on jotain hämärää. Se on varmaan joku Seidan ex-kätyri tai joku.

Taas kerran jatkoa anelen, tää on vaan niin koukuttavaa tekstiä!

Tom^^
"I understand what you're saying, and your comments are valuable, but I'm gonna ignore your advice."
-Roald Dahl (Fantastic Mr. Fox)

Welmasein

  • Makeisprinsessa
  • ***
  • Viestejä: 259
Vs: Joulumaa (k13), fantasiaseikkailu, Jatkoa 18.11.
« Vastaus #79 : 24.11.2011 15:18:12 »
Voi Pinski rakas! Millon me saahaan jatkoa?
Me ihmiset emme tule maailmaan, vaan maailma tulee meille. Syntyessään ihminen saa koko maailman lahjaksi.

Jostein Gaarder - Enkelimysteerio