Tuntuu, että kuiskaajien kanssa olisivat voineet ottaa rajumpiakin kuvioita kehiin. Sarjakuvajuttuihin nähden vaikuttavat kumminkin aika pliisuilta. (Minun kannaltani tietysti hyvä, että uskaltaa katsoa, mutta jos puhutaan sarjasta kokonaisuutena, niin tuntuu että onhan noita vähän siloiteltu.)
Piikkikohtausta taisivat useimmat odottaa kauden päätöksen huipennukseksi, joten se ehkä shokeerasi monia katsojia tullessaan eteen vähän yllättäen. Olin odottanut vähän kauhulla, kuinkahan ne sitä muuttavat shokkiefektin herättämiseksi, koska sarjakuvan perusteellahan moni tiesi jo, mitä voisi olla luvassa. Minua aina ärsyttää, kuinka heti, kun jotain hahmoa on vähän pohjustettu ja siitä on kerinnyt kiinnostua, se tapetaan pois. Pelkäsin etenkin Jerryn ja Aldenin puolesta, samoin näiden uusien tulokkaiden, erityisesti Luke ja Connie ovat näistä mieleeni. Miten tämän nyt sanoisi... Olen iloinen, etten menettänyt liikaa suosikkejani. Silti loppukatsaus uhreista oli aika lattea. Käytännössä siinä ei ollut ketään, josta ihmiset ylipäätään olisivat pahoillaan; aika moni on huutanut jo monta kautta, että Tara ja Enid joutaisi tappaa. Samoin Henry on ollut monen inhokki alusta lähtien. Muut uhrit olivat täysin sivuhahmoja, joista kaikkia ei varmaan satunnainen katsoja edes muista, ketä ne olivat. Arvelinkin, että Ezekiel on liian ilmeinen toteutettavaksi, mutta toivoin että Rosita olisi toteutettu. Sarjakuvassakin Rosita on raskaana mutta tapetaan. Se olisi voinut olla omanlaisensa shokki, mutta ehkä sitten olisi järkyttänyt amerikkalaisia liikaa? Ja saahan sitten jatkettua tuota moniulotteista
kaikki tykkäävät Rositasta, mutta kenestä Rosita tykkääkään -draamaa.
Siitä maantierosvo-Ozzysta olin vähän pahoillani, koska vaihdettuaan puolta siinä tuntui olevan potentiaalia. Toinen tyyppi oli sen porukkaa, ei jäänyt edes mieleen kuka, samoin kolmas joka oli entinen Neganin alainen, samoin kuin Frankie, joka oli yksi Neganin vaimoista (en tunnistanut sitä siinä vaan vasta luettuani netistä, ketä ne kaikki nyt olivatkaan!), minä luulin ensin, että se olisi ollut se Magna, kun lähtösuukko näytettiin niin näkyvästi. No ihan hyvä että ei kuitenkaan. Tammy Rosea kävi vähän sääliksi, koska hänellä oli monen surun jälkeen nyt se vauvakin hoivattavana, sen sijaan ärsyttäviä teinejä Addya ja Rodneyta en jäänyt kaipaamaan. Ihmisten ärsytystä Enidiä kohtaan en ikinä oikein tajunnut, koska minusta Enid oli sivuhahmoksi herttainen, joskin vähän mitäänsanomaton. Ne olivat söpö pari Aldenin kanssa. Taraa jää kyllä ikävä.
Se harmittaa noista eniten. Minä tykkäsin Tarasta. Henryä puolestaan en sure, mutta se vaikuttaa välillisesti Caroliin, joka taas on minulle tärkeä hahmo, ja joka nyt menetti taas lapsen.
Caryl-shipperille annettiin taas pari halia ja sydämeenkäyvä kohtaus kun Daryl yritti välittömästi suojella Carolia näkemästä Henryä. Yhtymäkohta Sophian menetykseen oli siinäkin ilmeinen.
Sen sijaan nyt, kun Zeke on yhä elävien kirjoissa, aloin kieltämättä miettiä (jo aiemminkin), aiotaankohan Darylille pohjustaa kumppaniksi Connieta, sitä kuulovammaista tyttöä? Se voisi ollakin ihan toimiva idea, kun sitä miettii. Pidän Conniesta, ja hän tuntuu tulevan Darylin kanssa hyvin toimeen. Vaikuttaa myös siltä, että Daryl suhtautuu Lydiaan miltei isällisesti, kohtahan niilläkin on jo siinä oma pikku perhe koolla.