Kirjoittaja Aihe: Twilight: Käännös: Moving to 1600 Pennsylvania Avenue K-11 (VALMIS)  (Luettu 230013 kertaa)

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Aivan loistava!
Yksi parhaista Twilight-ficeistä joita olen lukenut! Mahtava! :D

Lainaus
”Carlisle on siellä! Sinä harrastat seksiä presidentin pojan JA presidentin kanssa?” hän kysyi ja silmäni pullistuivat.

”Hei Alice!” Carlisle sanoi hymyillen leveästi. Tämä oli niiiin nöyryyttävää!
”Voi-luoja! Te olette kimppakivaa?!” hän kysyi yllättyneenä.
”Esmekin on täällä, haluatko puhua hänellekin?” kysyin ärsyyntyneenä hänen tyhmyydestään.
”Okei Bella… Tämä on ällöttävää, mutta minä rakastan sinua silti!” hän sanoi.
Totaalinen repeäminen! Kikatin varmaan viisi minuuttia, ennen kuin pystyin jatkamaan, loistavaa huumoria (ja tässäkin kääntäjän taidot huomaa, ettei lukija putoa tekstistä pois vaan hauskuus säilyy!)

Loistavaa, enkä malta odottaa jatkoa!

~Amy

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Ryhmäseksiä Yhdysvaltain presidentin, hänen vaimonsa ja näiden pojan kanssa.  Vau! Alice oli ihana, toinen ei oikein älyä että missä mennään ;D.
Carlisle kulta, et sinä nyt oikein voi erotta Bellaa ja Edwardia.
Lisää ;)
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

minnyyy

  • Vieras
Tämä on niin hyvä ficci! Suomennat tosi hyvin! Kaikki ovatkin jo sanoneet sen mitä olisin sanonut. KIITOS!

hyperactive

  • ***
  • Viestejä: 8
Ei luoja, hajosin totaalisesti :'DD mutta joo, tämä on tositosi hyvä joten haluatko olla kiltti ja laittaa jatkoa? :33

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Täällä taas uuden luvun kanssa! :D Nyt on vuorossa 13. luku. Ja kiitoksia kommentoijille, olette ihania. :D

13. luku: Pilattu

BPOV:

Yllätyksekseni heräsin ennen kellon soittoa. Siksi menin ensimmäisenä pienelle ensiapulaukulle ja otin pari särkylääkettä. Hiivin Edwardin huoneeseen ja avasin verhot.

”Mh… Michele… Vielä hetki”, hän mumisi ja kääntyi poispäin valosta.
”Anteeksi… Se olen vain minä!” sanoin ja avasin ikkunan.

Edward kääntyi ympäri ja katsoi minua.
”Mitä sinä täällä teet?” hän kysyi ja nousi istumaan. Hän piteli päätään ja minua hymyilytti.
”Olen täällä auttamassa sinua krapulasi kanssa.”

Kävelin kylpyhuoneeseen ja otin lasin vettä.
”Tässä, niele tämä…” määräsin ja hän otti lääkkeet sanomatta sanaakaan. Hän antoi lasin takaisin ja lysähti takaisin tyynyilleen.

”Kuinka paljon kello on?” hän kysyi ja sulki silmänsä. Hymyilin, kun muistin, miltä minusta pari päivää sitten oli tuntunut.
”Se on 6.45… Melkein aika herätä!” sanoin ja asetuin makuulle hänen sänkynsä toiseen päähän.
”Olen aivan uupunut!” valitin.
”Minä olen kuollut”, Edward mumisi ja minä nauroin.
”Etkä ole. Tuo on liian kivuliasta kuolemaksi!”

Edward nauroi.
”Totta… No, sitten olen…”
”Valittaja!” sanoin ja suljin silmäni.
”Bella?” Edward kysyi hiljaa.
”Hmm”, mumisin.
”Tiedäthän, että Michele sekoaa, kun näkee sinut täällä – etkö?” hän kysyi.
”Joo… En välitä…”
”Käy minulle!” Edward sanoi ja nousi ylös.
”Mitä sinä teet?” kysyin avaamatta silmiäni.

”Pukeudun!” hän vastasi.
”Mitä? On ihan aikaista ja joka tapauksessa, ketä kiinnostaa. Ja eikö sinulla ole krapula?” kysyin ja kuulostin jotenkin vihaiselta, jostain oudosta syystä!

Hän ei vastannut mitään, joten avasin silmäni ja näin hänen seisovan edessäni – hymyillen.

”Okei… Katsotaanpa… Sinusta on todella mukavaa, että minä voin hyvin!” hän sanoi ja lysähti takaisin viereeni sängylle.

Minä huokaisin.
”Ole vain hiljaa! Minulla on vielä 15 minuuttia.” Löin häntä leikkisästi käsivarteen ja suljin silmäni uudestaan.
”Niin… 15 minuuttia…” hän mumisi ja kääntyi vatsalleen.
”Nähdään vartin päästä”, kuiskasin melkein unessa.
”Joo… Hyvää yötä…” Edward sanoi.

Nousin istumaan.
”Tiedätkö, miksi oikeasti olen täällä?” kysyin ja katsoin häntä.
”Voi luoja! Tiesin tässä olevan koira haudattuna!” hän valitti ja katsoi minua. Näytin hänelle kieltäni ja nipistin häntä kyljestä.
”Kuuntele, idiootti!” sanoin ja hymy kuulsi äänestäni.

”Okei, okei… Mutta vain siksi, että toit minulle lääkettä ja se on salainen koodi pieneen rauhankeskusteluun!” hän sanoi silmät kiinni ja hymyili.

Napsautin sormiani hänen kasvojensa edessä.
”Keskity sitten! Tämä on todella tärkeää minulle!” sanoin.
”No! Löytöretkeilijä Dora on tärkeä pienelle serkulleni, eikä se tarkoita, että kuuntelisin häntä!” hän sanoi ja näytti kieltä.

”Älä unohda, että toin sinulle lääkettä! Ja hain sinut viime yönä JA sain sinut huoneeseesi ilman, että vanhempasi huomasivat JA…”
”… flirttailit baarimikon kanssa! Kyllä, en ollut NIIN kännissä!” hän sanoi ja hymyili minulle voitonriemuisesti.
”Enpäs!”
”Kylläpäs!”
”Enpäs!”
”Kylläpäs!”
”Okei… Miten vain, mutta se ei ole asia, josta halusin puhua!” sanoin.
”Ai, joten sinä myönnät sen?” hän kysyi ja avasi toisen silmänsä.
”En, idiootti! Aiotko sinä kuunnella minua?” kysyin.
”Okei, okei… Kerro! Mitä tällä kertaa?”

Pyöräytin silmiäni.
”Se on tästä koko etusivu jutusta! Minua pelottaa mennä kouluun!” selitin ja Edward avasi silmänsä.
”Sinua todella huolettaa se?” hän kysyi.
”Öhm, olen pahoillani, mutta sinä et ollut se, jonka kaikki näkivät eilen alusvaatteisillaan!” sanoin ja Edward nauroi.

”Niin… Minä rintsikoissa… Siitä kyllä saisi otsikoita.”
”Edward! Oletko vielä maanpinnalla? Haluan tietää, miten selviän tämän päivän!” sanoin ja ravistin häntä hiukan.
”Okei… Mutta lopeta tuo maanjäristyksen matkiminen, se on liian realistista!” hän mumisi ja minä pyöräytin silmiäni.

”Miksi luulet, että minä voisin auttaa sinua?” hän kysyi ja aukaisi silmänsä katsoakseen minuun.
”Voi, älä viitsi! Sinähän olet aina vaikeuksissa! Jos sinulla ei ole vastausta, niin kukaan ei voi auttaa minua!”

”No, voisin neuvoa sinua muuttamaan, mutta maapallolla ei ole sellaista paikkaa, jossa et saisi katseita sellaisilta ihmisiltä, jotka ovat nähneet sinut alusvaatteissa – no, Antarktis voisi olla yksi mahdollisuus… Siellä on kuitenkin todella kylmä!”
”EDWARD!”
”Okei, okei… Rehellisesti! Minulla ei ole vastausta! Olen todella pahoillani tästä tilanteesta – odota… Ei, en ole! Se oli sinun syytäsi!” hän sanoi ja nauroi. ”Vau, tuntuu todella hyvältä olla kerrankin viaton! Vaikka kukaan ei tulekaan uskomaan, että olin kerrankin vastuullinen!”

”Minä vihaan sinua, Edward!” sanoin ja käännyin selälleni. Hän nauroi.
”Etpäs!”
”En niin!” myönsin ja nauroin myös.

”Olen kuitenkin todella hermostunut.”
”Älä viitsi Bella! Alusvaatteet ovat kuin bikinit! Älä mieti sitä liikaa! Olen varma, että kukaan ei edes välitä!” Edward sanoi ja minä huokaisin. Kunpa hän olisikin oikeassa.

EPOV:

Me istuimme limusiinissa ja katsoin, kun Bella pureskeli kynsiään – se näytti olevan hänen hermostunut tapansa.

”Kaikki menee hyvin!” sanoin uudestaan ja hän nyökkäsi jossain muualla ajatuksissaan.

Hän ei uskonut minua – ja kuka voisi syyttää häntä, kun en uskonut itsekään itseäni! Koko tilanne oli niin pilattu, että se voisi olla osa saippuaoopperaa! No ei oikeastaan, koska jos se olisi, niin olisin harrastanut seksiä Bellan kanssa siellä metsässä ja hän kertoisi minulle ruokalassa kaikkien edessä olevansa raskaana ja – no, eipä mennä sinne!

Pysähdyimme koulun eteen ja Shames piti ovea auki.
”Mennään, Bella!” sanoin, mutta hän ei liikahtanutkaan.
”Olen sairas, menen kotiin!” hän sanoi eikä liikahtanut ollenkaan. Minua nauratti.

”Etkä ole! Mennään!” sanoin ja otin hänen kädestään kiinni vetääkseni hänet autosta. Saavuimme kouluun enkä voinut sille mitään, mutta pidätin hengitystäni. Hän vapautti kätensä ja käveli nyt vieressäni.

Yhtäkkiä kaikki hiljenivät ja alkoivat tuijottaa meitä. He osoittelivat Bellaa sormillaan eikä minusta ollut koskaan tuntunut näin pahalta.

”Joo niin Edward – näyttää siltä, että kukaan ei nähnyt meitä!” hän mumisi ja käveli pois. Katsoin hänen lähtöään ja vain seisoin siinä. Tiesin hänen olevan vihainen. Kuka voisi syyttää häntä? Halusin auttaa häntä, kertoa kaiken menevän hyvin ja he löytäisivät jonkun muun puheenaiheen parissa päivässä, mutta tiesin olevani viimeinen ihminen, jonka hän haluaisi vierelleen nyt.

Näin poikien tuijottavan häntä, kun hän käveli heidän ohitseen – tarkastivat hänet. Ei… Tämä oli väärin! Kukaan noista ei saisi tarkastaa häntä! Ne olivat jalkapallon pelaajia – kuka sanoi, että Bella pitäisi jalkapallon pelaajista? Pitääkö hän?

No, en myöskään ajatellut hänen pitävän siitä eilisestä baarimikostakaan – puristin käteni nyrkkiin. Nuo ääliöt saavat minut vihaiseksi. Tapa, jolla he puhuivat Bellasta – he eivät edes tunne häntä niin kuin minä!

Halusin lyödä heitä – joutua tappeluun. Ongelmana oli, että he eivät olleet ainoita, jokainen miespuolinen puhui Bellasta! Suljin kaappini lujalla pamauksella.

”Uh, oh… Joku on aggressiivinen!” Jasper sanoi ja nojasi viereiseen kaappiin.
”Enkä ole.”
”Kylläpäs olet… Johtuuko se Bellasta? Koska jos se on niin, minun täytyy sanoa sinulle, että koko juttu on pilalla”, Jasper sanoi ja minä pyöräytin silmiäni.
”Ai, oikeastiko, Jasper! Kerro minulle jotain, mitä en jo tiedä!”

”Hei, hei! Minä vain yritän olla tukenasi!” hän sanoi ja minä nojasin kaappiini ja nipistin nenääni sormillani.
”Tiedän… Olen pahoillani… Olen vain niin vihainen!” sanoin.
”Kun haluat puhua – tietenkin täysin miehekkäästi, koska pelkään, että muu tapa voisi olla sinulle yhtä paha juttu kuin vasektomia normaalille
miehelle – niin kerro minulle!” hän sanoi ja hymyili. En voinut kuin nauraa.

”Hei, jätkät!” Emmett sanoi ja katsoi minua silmät odotuksesta loistaen.
”Hei, Emmett!” mumisin.
”Joten, harrastitteko te seksiä?” hän kysyi ja hymyili voitonriemuisesti. Suuni loksahti auki.
”Älä sano, että tämä on taas toinen veto!” sanoin suurin silmin.
”Älä sano, että te ette harrastaneet seksiä!” Emmett sanoi.

”Kamu! En minä aina sekstaile!” vastasin.
”Mikä sinua vaivaa! Olet elänyt kuin munkki siitä asti, kun Bella tuli!”

Jasper alkoi nauraa ja minä katsoin häntä vihaisesti.
”Mitä sitten, jos en ole harrastanut seksiä viikkoon!” pyöräytin silmiäni.
”Kyllä se on! Kun kyseessä on Edward Masen! Sano minulle vain, että sinulla on kuukautiset, niin tiedän, ettei se ole niin monimutkaista kuin miltä näyttää?” Emmett kysyi toiveikkaasti.

”Sori kamu, kaikki ei ole niin helppoa!” Jasper sanoi nauraen.
”Mutta ethän sinä ole homo, ethän? Koska jos olet, niin sinun täytyisi tietää, että olen varattu!” Emmet sanoi ja Jasper purskahti nauruun. Pyöräytin silmiäni.
”Luoja Emmett, sinä olet niin tyhmä!” sanoin ja lähdin pois.

”Joten, harrastivatko he seksiä?” kuulin Emmettin kysyvän ja melkein heitin häntä kirjalla.

Täydellistä, ne kaksi miestä tästä koulusta, jotka eivät unelmoi Bellasta, haluavat tietää, miksi en ole harrastanut seksiä hänen kanssaan.

Ehkä koska… Koska… Se ei vain tunnu oikealta – jotenkin… Ehkä olen todella kääntymässä homoksi!”

BPOV:

Olin matkalla kaapilleni ja tuntemus siitä, että kaikki puhuivat, oli sietämätöntä. Halusin vain mennä kotiin ja hautautua peiton alle tulematta koskaan ulos. Miksi Edward voi vain jättää tulematta kouluun kolmeksi päiväksi ja sitten pakottaa minut tulemaan? Tämä ei ollut reilua!

Saavuin vihdoinkin kaapilleni ja näin Alicen ja Rosen jo odottavan minua. Pyöräytin silmiäni ja olin kääntymässä takaisin ja piiloutumassa tyttöjen vessaan, kun Alice näki minut ja huusi nimeäni.
Kiitti vaan, koska nyt kaikki katsoivat minua.

”Kiitti, Alice, senkin idiootti!” mumisin.
”Anteeksi!” hän sanoi nauraen.
”Tämä ei ole hauskaa! Eilinen tilannekaan ei ollut hauskaa. Kun sanon sinulle, ettei minulla ole aikaa puhua, niin silloin minulla ei ole aikaa puhua!” huusin ja avasin kaappini.

”Okei… Joku on huonolla tuulella”, Rose sanoi.
”Voiko minua syyttää? Koko tämä hullu koulu puhuu minusta. Tunnen itseni huoraksi – ja mitään ei edes tapahtunut. Ensimmäinen kerta, kun Edward näki minut alusvaatteissani, oli eilen lehdessä!” huusin ja paiskasin kaapin oven kiinni.
”Ai, selvä… Mitä silloin oikeastaan tapahtui? Tarkoitan, ne kuvat olivat kyllä todella pahoja!” Alice sanoi hiljaa.

Minä huokaisin.
”Tiedän, ettette usko minua, mutta se oli oikeastaan minun syytäni. Edward ja minä olimme menossa sinne typerälle juhla-aterialle ja me aloimme tapella radiokanavasta, joten olin tarpeeksi tyhmä ottaakseni hänen kädestään kiinni ja yrittääkseni murtaa sitä, samalla kun hän ajoi 95 mailia tunnissa”, sanoin ja Alice ja Rose katsoivat minua suurin silmin.

Joten sitten kerroin heille koko tarinan sateesta, ukkosesta, rikkoutuneesta kaulakorusta – kaikesta.
”Joten seksi ei liittynyt siihen mitenkään?” Alice kysyi ja minä katsoin häntä murhaavasti.
”Ei Alice, olen pahoillani, että jouduit pettymään!” sanoin ja kävelin pois.

Tarvitsin ilmaa. Joten menin ulos ja istuin penkille – peittäen kasvoni käsilläni. Koko päivä oli jo pilattu ja se oli vasta alkanut.
Tunsin jonkun silittävän selkääni ja katsoin ylös. Edward?

”Hei… Minä tarvitsin ilmaa”, hän mumisi ja nojautui taaksepäin. Minä huokaisin.
”Tiedän mitä tarkoitat… Miksi kaikki luulevat meidän harrastaneen seksiä?” kysyin ja painoin pääni polvieni väliin.

”Tiedän… Se on tyhmää… Emmettillä ja Jasperillakin on taas veto käynnissä”, Edward sanoi ja minä voihkaisin.
”He ovat niin tyhmiä – no, Emmett on tyhmä”, sanoin ja melkein nauroin. Edward alkoi nauraa ja alkoi taas silittää selkääni.
”Miksi sinä istut noin, etkö voi hyvin?” hän kysyi ja minä hymyilin.
”En ja kyllä. Oikeastaan yritän sulkea silmäni noilta, jotka tuijottavat minua.”
”No… Toimiiko se?” hän kysyi ja kuulin hymyn hänen äänestään.
”Miltä näyttää? Se ei toimi ollenkaan”, mumisin ja aloin nauraa. Nousin takaisin istumaan ja Edward katsoi minua huolestuneena. Nauroin vieläkin, en vain voinut lopettaa.
”Oletko kunnossa?” hän kysyi.
”Kyllä… Tai en… En ole varma! Kuinka kauan tätä kestää?” kysyin ja nojauduin taaksepäin.
”Haluaisin kovasti sanoa sinulle, että se loppuu huomenna, mutta totuus on, että minulla ei ole aavistustakaan!”

Voihkaisin ja painoin pääni käsiini.
”Minä vihaan elämääni!”
”Ethän!”
”En niin!” sanoin nauraen.

”Kaikki on nyt hiukan mutkikasta, mutta kyllä kaikki järjestyy – minä lupaan!” hän sanoi ja nousi ylös.
”Älä sano, että haluat mennä tunnille?” kysyin ja katsoin häntä tuskaisasti. Hän nauroi.
”Oikeastaan, kyllä”, hän vastasi ja minä pyöräytin silmiäni.
”Mitä tapahtui idiootti Edward Masenille, jonka tunnen ja joka sanoisi minulle nyt ’mennään ja lintsataan tämä päivä’ ja minun pitäisi sanoa siihen ’ei, sinun koulutuksesi on tärkeämpää’?” kysyin enkä liikahtanut tuumaakaan.

Edward nauroi ja veti minut ylös.
”Mennään ja lintsataan tämä päivä”, hän sanoi hymyillen.
”Ei, sinun koulutuksesi on tärkeämpää”, vastasin hymyillen ja kävelin koulurakennukseen.

EPOV:

Instant message
from: Pelimies
to: Jazz
Meidän täytyy puhua… Ole kiltti?

Instant message
from: Jazz
to: Pelimies
Jätkä hei! Me ollaan koulussa! Kännykkäni melkein soi… Mutta totta kai… Haluatko tulla meille koulun jälkeen?

Instant message
from: Pelimies
to: Jazz
Kuulostaa hyvältä – olen siellä neljältä… Mutta vain yhdellä ehdolla: Ei Alicea!

Instant message
from: Jazz
to: Pelimies
No… Vain yhdellä ehdolla: vaihda tuo sairas nimesi – Pelimies? Ole kiltti!

Instant message
from: Edward
to: Jazz
Sori… En tiennyt, että se oli vielä siellä! Nähdään koulun jälkeen!


Menin Jasperille liian aikaisin. Se ei ollut normaalia minulle, mutta olin kärsimätön enkä jaksanut odottaa enää.

”Vau, oletpa sinä aikaisessa”, Jasper sanoi ja päästi minut sisään.
”Niin… Tiedän…”

Istuimme hänen huoneessaan ja minusta tuntui todella oudolta. 60 prosenttisesti homolta ja 40 prosenttisesti pehmolta.
”Okei… Miten tämä tehdään? Täytyykö meidän ensin muhinoida?” vitsailin.
”Jos se auttaa sinua rentoutumaan”, Jasper sanoi vakavalla naamalla ja minä katsoin häntä järkyttyneenä. Yhtäkkiä Jasper purskahti nauruun.
”HITSI! Ilmeesi oli korvaamaton!” hän huusi. Pyöräytin silmiäni ja nojauduin taaksepäin.

”Mistä haluat aloittaa? Syntymästäsi? Vuosi sitten? Bellasta?” hän kysyi.
”Olipa hauskaa! Ei aloiteta mistään ja sinä vain kysyt minulta kysymyksiä – siitä koko Bella jutusta!” mumisin.
”Okei… Mitä sinä tunnet häntä kohtaan?” hän kysyi ja minä voihkaisin.
”Voimmeko me aloittaa helpommasta kysymyksestä?” kysyin.
”Öhm… Miksi sinä haluat jutella?”
”Vieläkin liian mutkikasta… Etkö voisi kysyä vaikka hänen nimeään tai jotain sellaista, koska sen tiedän varmasti!” mumisin ja laskeuduin makaamaan sohvalle.
”Okei Edward, kuuntele. Tiedän, ettei tämä ole helppoa, varsinkaan sinulle! Mutta meidän täytyy aloittaa jostakin. Joten yritetään vain päästä sen yli ja voit myöntää, että sinulla on tunteita Bellaa kohtaan, vain tunteita.”

Katsoin häntä oudosti.
”Joo, niin varmaan… Tunteita… Vihahan on tunne, eikö?” sanoin ja kävin taas makuulle.
”Kyllä… Mutta et sinä vihaa Bellaa!” Jasper sanoi.
”Mistä sinä sen muka tiedät?” kysyin.
”Ha! Tiesin, että sinä kysyisit tuota, siksi tein kokonaisen listan!” hän sanoi innoissaan ja minä pyöräytin silmiäni.
”Sinä teit listan?” kysyin epäuskoisena.
”Jep… Aloitetaanpa… 50 syytä, miksi sinulla – Edward Masenilla – on tunteita Bellaa kohtaan:
1. Ensimmäisellä kerralla, kun yritit kertoa, miksi sinä vihaat häntä, nimesit vain hyviä puolia.   
2. Sinä huolehdit hänestä aina – yökerhossa, se appelsiini juttu…
3. Kuva lehdessä, missä sinä halaat Bellaa takaa – älä viitsi!”
4. Muutuit kokonaan, kun hän tuli – ei naisia, ei typeriä vitsejä jne.
5. Tapa, jolla katsot häntä, kun luulet, ettei kukaan näe.
6. Tapa, jolla kosket häneen – niin varovasti.
7. Tapa, jolla kohtelet häntä.
8. Kun sinä…”

”Okei, okei… Olen kuullut tarpeeksi ja täytyy sanoa, että on todella pelottavaa, että näet noita juttuja”, mumisin.
”Ei… Se on pelottavaa, että sinä teet noita juttuja ja silti väität ettei sinulla ole tunteita häntä kohtaan.”

Minä huokaisin.
”Ei se ole niin helppoa, Jazz… Asiat on nyt todella pilattu.”
”Eikä ole Edward! Sinä vain käytät sitä tekosyynä!”
”Entä jos sanoisin sinulle, että isäni käski eilen minua pysymään erossa Bellasta?” sanoin ja tuijotin kattoa.
”Ei hän käskenyt.”
Huudahdin vihaisena.
”LUOJA! Miksi kukaan ei usko minua, kun puhun pahaa isästäni! Mitä sitten? Hän on hyvä presidentti! Etkö tiedä, että hänen perheensä täytyy tehdä paljon uhrauksia sen takia?” kysyin vihaisesti.

”Okei, okei, Edward! Rauhoitu! Joten hän käski sinua pysymään erossa Bellasta?” Jasper kysyi ja hänen äänestään kuulin huolestuneisuuden.
”Kyllä, kyllä, kyllä! Yritin kertoa siitä Bellalle, mutta hän ei tietenkään uskonut minua – enkä voisi ikinä myöntää, että minulla on häntä kohtaan tunteita… Joten…”
”Mutta miksi? Mitä vikaa Bellassa on?” Jasper kysyi hämmentyneenä. ”Luulin, että vanhempasi pitävät hänestä!”
Minä nauroin.
”Joo niin, he pitivät – no pitävät… Tiedäthän, että se johtuu enemmän minusta kuin Bellasta! He luulevan sen olevan minun syytäni – se koko strippaus juttu, eikä se ollut! He luulevat, että he yrittävät suojella Bellaa jollain oudolla tavalla. Ja ai niin! Isäni kampanjan takia tietenkin.”

Katsoin sivulle ja näin Jasperin nyökkäävän.
”Niin… Siinä on järkeä jollain oudolla vanhempien-mieli tavalla… Joten, mitä aiot tehdä?”
Minä nauroin.
”Siksi minä olenkin täällä… Siksi minä juttelen sinulle… En tiedä, mitä tehdä!” huusin.

”No… Minä näen vain kaksi mahdollisuutta… Ensimmäinen on tehdä sillä tavalla, mikä tuntuu sinusta oikealta ja viettää kuusi ihanaa kuukautta Bellan kanssa – mutta jos se menee vakavaksi, sinun on vaikeampi sanoa hyvästi, koska lopulta hänen täytyy mennä takaisin! Toinen mahdollisuus on tehdä niin kuin isäsi sanoi ja erottaa itsesi Bellasta niin hyvin kuin voit.”

Nousin istumaan ja katsoin häntä suuni ammollaan.
”Et ole tosissasi? Tarkoitan, minä kerroin sinulle kaikki nämä jutut ja tuossa on kaikki, mitä sinulla on vastattavana?” kysyin epäuskoisena.
”Mitä tarkoitat tuolla ’kaikella, mitä sinulla on vastattavana’? Aina on vain kaksi mahdollisuutta. Kyllä tai ei… On sinun päätöksesi, kumpaa aiot noudattaa.”

Nyökkäsin syvällä ajatuksissani.
”Entä jos teen väärän valinnan?” kysyin epävarmana.
”Ei ole vääriä vaihtoehtoja, vain erilaisia", Jasper sanoi ja minä mietin sitä.

Katsoin häntä pitkän aikaa.
”Mitä sinä tekisit?” kysyin epätoivoisena.
”Minä, minä… On vaikea sanoa… Sinun täytyy miettiä kaikkia perusteluja ja päättää…”
”Jasper!” keskeytin hänet. "Mitä-sinä-tekisit?"

Hän katsoi lattiaa ja huokaisi.
”Minä päästäisin hänestä irti.”
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Ihanaa, jatkoa..! <333

Ja eieieieiii Edward, älä tee sitä virhettä. )':
Jatkoa odotellen jännityksestä täristen...
~Suklaamurunen
anteeksi lyhyestä ja tylsästä kommentistani, mutta ei tästä voi yksinkertaisesti sanoa mitään muuta. <33
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Naxone

  • Kaipauksen haamu
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Say what you want
EdwARD oo järkevä, erota Bellasta? Ootko tyhmempää kuullut, heitä sitä Jasperia kirjalla kun ehdottaa tollasta (tai sitten pehmopupulla, ettei Jaspeiin satu). Jatkoaaaa ja sinnepäin..

-Naxone
Mr. Boombastic
What you want is some boombastic romantic
Mr. Lover lover, Mr. Lover lover, girl, Mr. Lover lover

Riitu

  • ***
  • Viestejä: 63
  • Komm Und Rette Mich. Ich Schaff's Nicht Ohne Dich♥
eih! ei se saa jättää sitä!!! sen on pakko rakastaa sitä.. 8'(  ku sit kaikki menee ihan pilalle, ku edward rakastaa sitä ja sitte bella rakastaa edwardia ja sitte ne vois olla nii happyjä ja ihania muttaku ei. aina vaan käy näin!! >:(

Mutta kamalan ihana jatko taas kerran <33  :)  ja ei saa jättää sitä nuin jännään kohtaan.  :-\
I have always loved you, and I will always love you.

Napp

  • ***
  • Viestejä: 177
    • terroristiterrieri
EIEIEIEIEIEEIIEIEEIIEI se saa jättää sitä.

hyperactive

  • ***
  • Viestejä: 8
aaww :333 Jasper antaa huonoja neuvoja, tuhma tuhma Jasper 8<< Toivottavasti Eddie on fiksu eikä kuuntele sitä >8D muttajoo, loistavaa tekstiä jälleen kerran, toivottavasti jatkoa tulee jälleen pian (:

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
Jasper on fiksu ja antaa fiksuja neuvoja fiksuun elämään. Mutta koska Edward ei halua olla fiksu tai muutenkaan, hän ei jätä Bellaa.
Hyvä hyvä jatka vain suomentamista. Hyvin menee  ;D
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Jeee! Uus luku!!!! Noniin. Tää oli taas hyvä.
Mä odotan enemmänkuin innolla seuraavaa lukua.
Ja, taas oli hyvin suomennettu, (:
if you die now, how would you feel about your life?

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Taas ihan mahtava. Multa et tuu saamaan enää muuta kommenttia. Tää on yksinkertaisesti paras.
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

essss

  • pesukarhu
  • ***
  • Viestejä: 181
  • ava by Annabelle
sä oot kyllä hyvä suomentaa. ; > ite ku luin nää englanniks ni jäi pari kohtaa epäselväks, mut sä näköjää osasit suomentaa.  ; D kiitos näistä, toivottavast saatas jatkoo taas pian. ; >>>
and paradise comes at a price

A-nuu

  • Guilty
  • ***
  • Viestejä: 256
  • Whatever it is, I didn't do it.
T/N: Tässä tulee 14. luku. Tämä on taas lyhyt väliluku. Jälleen kerran suuret kiitokset kaikille kommentoijille! :D


14. luku : Vastaan nouseminen

BPOV:

Koulu alkoi todella raivostuttaa minua. Oli toinen päivä sen lehtijutun jälkeen ja minä todella luulin, että kaikki olisi taas tavallisesti – olin erehtynyt pahasti. Ihmiset törmäilivät minuun ja esittivät tyhmiä kommentteja. Pojat pohtivat alusvaatteitani ja yksi jopa tuli sanomaan minulle, että minun pitäisi myydä alusvaatteeni eBayssa. Se oli jo liikaa. Jotkut voivat pitää tällaisesta huomiosta – mutta minä en todellakaan ole niitä ihmisiä!

Olin juuri salaattijonossa, kun kuulin jonkun takanani selvittävän kurkkuaan.
”Niin... Tiedättehän… Mitään sellaista ei voisi ikinä tapahtua minulle, koska minä olisin tarpeeksi viisas tehdäkseni sen jossain muualla kuin metsässä!” tyttö sanoi todella äänekkäästi. Käännyin ympäri.
”Joten miksi et sitten menisi tekemään niin ja jättäisit meidät rauhaan typeriltä mielipiteiltäsi, joita kukaan ei halua kuulla!” huusin takaisin ja huomasin liian myöhään, että se oli Tanya.

”Hei rauhoitu – kuka sanoi, että me puhuimme sinusta?” hän sanoi hymyillen voitonriemuisesti. Meinasin sanoa jotain takaisin, mutta muutin mieleni ja menin jonossa eteenpäin.

”Niin… Ja sitten ne alusvaatteet, jotka hänellä oli päällään… Jos minä harrastaisin seksiä metsässä, laittaisin ainakin jotain mikä näyttäisi hyvältä päälläni… Tarkoitan, kuka haluaa näyttää kalpealta vaahtokarkilta Washington Postin sunnuntai painoksessa?” hän jatkoi.
”Tanya… Suu kiinni… Sinä olet vain kateellinen, koska luulet, että minulla on jotakin, mitä sinulla ei ole”, mumisin ja laitoin salaatin tarjottimelleni.

Tanya nauroi.
”Voi, älä viitsi Bella… Me emme puhu sinusta… Tarkoitan, ei kukaan oikeasti luule, että Edward harrastaisi seksiä sinun kanssasi!” hän sanoi ja nauroi. Minä punastuin – näytinkö minä todella siltä kuin välittäisin. Yhtäkkiä sain idean ja hymyilin.

”Tanya… Olet niin oikeassa! Joka tapauksessa… Minä pidän todella paljon puserostasi – onko se uusi?” kysyin ja hymyilin hänelle tekohymyäni.
”Ai, joo… Isäni osti sen Pariisista… Se oli todella kallis! Se on silkkiä ja kaikkea!” hän sanoi ja Lauren ja Jessica katsoivat häntä aww-ilmeet kasvoillaan.

Käännyin takaisin tarjottimeni puoleen.
”Se on todella ihana… Se näyttää todella hyvältä päälläsi! Mutta tiedätkö, miten se näyttäisi vielä paremmalta?” kysyin hymyillen.
”En.”
”No… Miten olisi vähän lisää väriä…” sanoin ja otin salaattilautasen ja painoin sen hänen rinnuksilleen.

Hänen suunsa loksahti auki ja hän haukkoi happea.
”Senkin ämmä! Mitä sinä teit?” hän huusi ja kaikki tuijottivat meitä.
”Sain sen näyttämään ainutlaatuiselta – ja italialaisen muodin lisäksi se on niin eurooppalaista… Jos haluat, voin sylkeä siihen ja sitten se olisi myös saksalainen!” tarjouduin ja hymyilin tekohymyä.

Hän ei tiennyt mitä sanoa, hän vain seisoi siinä aukoen ja sulkien suutaan.
”Voi, älä huoli Tanya; italialainen muoti on ikuista!” sanoin ja kävelin ulos ruokalasta.

EPOV:

Koko ruokala oli hiljainen ja seurasi Bellan hiukan ärsyyntynyttä kävelyä pois, mutta hän käveli paljon arvokkaammin kuin Tanya.
”Näitkö sinä tuon?” Emmett kysyi ja minä nyökkäsin.

Aloin nauraa.
”Voitteko uskoa, että Bella teki tuon? Tuo ei todellakaan ollut hänen tapaistaan!” sanoin innostuneena. Tämä oli todella mielenkiintoista! Bella oli aina hallittu ja nyt hän vain paukautti ruokansa toisen naamaan – tai rintaan! Miten tahansa – tämä oli mahtavaa! Nousin ylös ja halusin mennä Bellan luo, mutta Jasper katsoi minua nostaen toista kulmaansa.

”Minne sinä olet menossa?” hän kysyi ja minä istuuduin takaisin. Sen jälkeen, kun olin päättänyt erottaa meidät, olin pyytänyt Jasperia auttamaan minua siinä.

Se oli paljon vaikeampaa kuin olin kuvitellut ja jostain syystä etsin jotain, mikä saisi minut pitämään Bellasta vähemmän! Jotain mikä näyttäisi minulle, kuinka paha Bella on ja että minä todella ansaitsen paljon parempaa…

”Hitsi, hän on aivan ärsyttävä! En voi uskoa, että te hengailette hänen kanssaan… Minä vain vihaan häntä!” Tanya huudahti ja lysähti viereiseen tuoliini.

”Öh, sori – tuo on Bellan paikka!” Emmett sanoi äänessään enemmän myrkkyä kuin olin hänellä tiennyt olevan olemassakaan.
”Öh, sori – näetkö häntä täällä jossain ja öh, sori – minua ei kiinnosta”, Tanya vastasi ja pyöräytti silmiään.

”Oikeasti, Edward! Sinä ansaitset niin paljon parempaa kuin hänet!” Tanya sanoi ja otti lautasliinani pyyhkiäkseen toppiaan.
”No, se sitten sulkee sinut pois automaattisesti”, Alice mumisi ja kaikki alkoivat nauraa – paitsi minä.

”Haluatko mennä huomenna treffeille?” kysyin häneltä ja samalla en voinut uskoa mitä tein. Hänen kasvonsa kirkastuivat.
”Totta kai! Teille vai meille?” hän kysyi iskien silmää.
”Mennään meille”, sanoin, jotta minun ei tarvitsisi ajaa minnekään.

Hän nousi ylös.
”Kuulostaa hyvältä… Nähdään huomenna koulun jälkeen, Edward!” hän sanoi ja meni menojaan.

”MITÄ HITTOA!” Emmett huudahti ja näytti siltä kuin haluaisi lyödä minua siinä paikassa.
”Mitä?” kysyin.
”TIEDÄT TÄSMÄLLEEN MITÄ!”
”Mitä sitten! Menen ulos jonkun toisen kanssa, joka ei ole Bella… Onpa hurjaa!”
”Ei… Sinä menet ulos! Se on iso juttu – ja Tanyan kanssa? Olen pahoillani Edward, mutta voin antaa sinulle anteeksi vain jos kerrot kärsiväsi muistinmenetyksestä ja unohdit kuinka paha Tanya on!” Emmett sanoi, hän oli aika vihainen.

”Suu kiinni! Minulla on syyni”, mumisin ja katsoin lautastani.
”Mitä helvettiä Edward! Olit niin hyvä pari viikkoa, miksi sinun täytyy heittää se kaikki pois ja alkaa olemaan taas ääliö?” hän kysyi.
”Koska olen kuka olen! Ja jos et pidä siitä niin voit häipyä!” sanoin ja nousin ylös, en vain voinut nähdä heitä nyt.

BPOV:

”Näitkö sinä, kun heitin häntä salaatilla?” kysyin innoissani, kun me ajoimme kotiin.
”Jep”, hän mumisi.
”Sinun olisi pitänyt nähdä hänen ilmeensä! Tarkoitan, hän ei olisi mitenkään voinut kuvitella minun tekevän sellaista!”
”Mhm.”
”Eikö sinustakin hän ole tyhmin henkilö koko maapalolla? Niin… Isäni iskee ranskalaisia huoria ja kun hän tulee takaisin, hän tuo minulle aina jotain tyhmää lentokentältä!” imitoin Tanyaa ja aloin nauraa, mutta nauroin yksin. Edward tuijotti ikkunasta ulos ajatellen jotain muuta.

”Mitä on tekeillä, Edward? Eikö hän ole sinusta tyhmä?” kysyin melkein nauraen.
”Ai, joo! Hän on kaikista vihattavin ihminen maailmassa”, hän mumisi katsomatta minuun.
Welcome to the dark side... are you surprised that we lied about the cookies.

Curiosity killed the cat, but for a while I was the suspect.

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Ihanaa, jatkoa... <33

Mutta voiei, millaista jatkoa! Ei se saa noin mennä, mä masennun ihan totaalisesti. Ei edward voi tosissaan olla noin idiootti, että menee ulos tanyan kanssa...! Ja ei, se ei voi jättää/unohtaa bellaa, eivaanvoi!
Oon niin pahasti koukuttanut itseni tähän tarinaan, että ei voi olla mahdollista. Rakastan tätä, ja odotan kieli pitkällä kuola valuen jatkoa. <33
Kiit♥s.
~Suklaamurunen

Ps. Mun on pakko selittää tähän vielä: ei se edward saa tehdä noin, apuaapuaapua! Mä tosiaankin toivon että edward tajuaa mitä tekee, ja jättää taktiikkansa. Mun oli pakko laittaa vielä tämä. : )
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Nelea

  • ***
  • Viestejä: 363
EIEIEEEEIIIEIEEIIEI!
Edward ei saa vaihtaa Bellaa Tanyaan. Ei se vaan saa.
Kamalan nopeasti sää tätä käännät. Kiitos siitä :D
Damn it feels good to be a Lannister.

//puoliprolle kiitos avasta!

SnowCherry

  • Vieras
Ah, jatkoa, ihanaa <3

Sitten pyytäisin taas jatkoa :--D

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Jee! taas jatkoa. Nyt mua jäi kalvaamaan toi loppu... täytyy tietää, mitä tapahtuu! Laitathan taas ihanaa jatkoa?
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Deathwish

  • ELF
  • ***
  • Viestejä: 618
  • are you ready or not?
    • tumblr
Äh, mä näin jo eilen, että tähän oli tullo jatkoa. Arvatkaa wituttiko kun kone kirjaa automaattisesti ulos, ja kaikki mikä jää kesken jää sitten oikeesti kesken. >: (

No juu, tää oli taas hyvä. action. xD Joo no, jatkoa mahdollisimman pian! : )
if you die now, how would you feel about your life?