Kirjoittaja Aihe: Matka läpi todellisuuden - elämä (S)  (Luettu 1219 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Matka läpi todellisuuden - elämä (S)
« : 22.05.2012 18:45:37 »
Title: Matka läpi todellisuuden - elämä
Author: Swizzy
Betat: Nelxis ja Sirppi
Genre: Jotain epämääräistä, draama?
Rating: S
Pairing: Ei
Disclaimer: Minun, paitsi inspiraationlähdebiisini Adam Lambertin Trespassing.
A/N: Albumihaasteeseen Adam Lambertin Trespassingin nimikkobiisillä. Sanat lopussa. Tämä on sekava sekoitus kaikkea mitä sanoista sain irti ja epämääräinen selostus kapinallisesta teinipojasta autiotalolla.

Matka läpi todellisuuden - elämä

Kävelen hiekkatietä pitkin ja katselen miten metsä harvenee ja esiin tulee synkkä aukio, jonka keskellä seisoo vanha, rapistunut talo jota ympäröi rautainen aita. Tänne en pyrkinyt, kunhan vain vaeltelin ympäri kaupunkia. Ei, en pyrkinyt tänne, mutta se ei tarkoita etten haluaisi tänne. Vilkaisen kylttiä, joka kieltää kaiken alueella oleskelun ja läpikulun. Kohotan sille toista kulmaani ja tartun aitaan, kiipeän yli.

Minä olen minä, ja osa minuutta on, että teen mitä haluan. Yleensä se mitä haluan, on sääntöjen vastaista. Anteeksi vaan kaikilta, mutta minä en aio istuskella kotona homehtumassa, kun on elämä elettävänä ja maailma tutkittavana. Kaikki sanovat, että olen kapinallinen teinipoika. Ihme kyllä, he ovat oikeassa. En olisi uskonut että kukaan tietäisi minusta mitään, mutta ehkä jotain noin selkeää ja yksinkertaista voi jokainen päätellä. Minulla on rähjäiset vaatteet, sotkuinen vaalea tukka ja omahyväinen hymy. Ei sillä, että olisin kamalan itsekäs. Minä nyt vain satun pitämään hymystäni omahyväisenä.

Aidan ylitettyäni vilkaisen varuillani ympärilleni. Ketään ei näy. On hiljaista ja autiota. Miksi tulin tänne? En nyt ihan pelkästään huvin vuoksi. Täällä on huhuttu olevan aaveita. Enhän minä moista hölynpölyä usko, mutta en voinut vastustaa kiusausta tarkistaa asia, kun rakennus nyt kerran vastaan tuli.

Joskus tuntuu kuin elämäni ei olisi todellista. Etten oikeasti osaisi olla oma itseni ja että kaikki tämä olisi vain unta. Mutta kun vielä aamullakin olin herännyt ja huomannut olevani sama ihminen, aloin joka päivä uskoa todellisuuteen enemmän. Silloin optimismi tarttui minuun eikä koskaan päästänyt irti. Ja minä menetin edellisen minuuteni kiivetessäni ilon vuorenhuipulle.

En tarvitse sinun sympatiaasi, en itke ja valita, ei minulla ole syytä tehdä niin. Elämästä saan voimaa, se on minun valoni ja vapauteni, et sinä tai kukaan muukaan. Kaikki se on minun pääni sisällä ja minä voin siihen vaikuttaa. Todellisuuteni on itsestäni kiinni. Loistan kun haluan loistaa. Useimmiten haluan pysytellä taustalla, liiallinen omankuvan kiillotus ei ole hyväksi. Voin saada sinut hymyilemään tai irvistämään. Minusta ei ole paluuta.

En aio räjäyttää tätä paikkaa maan tasalle, enhän minä siitä hengissä selviäisi tai mitään hyötyisi. Vaikka sydämeni on kultaa, kehoni vain särkyvää lasia. Koluan pölyisiä huoneita läpi, ei kukaan tule huomaamaan jälkiäni, ja vaikka huomaisi, mitä väliä. Ei täällä mitään ole, lähden takaisin ja kiipeän jälleen aidan yli, vilkaisen taloa jonka juuri jätin taakseni. Poikkean hiekkatieltä metsään ja annan jalkojeni johdattaa minut jonnekin, minne tahansa. Ei minulla ole väliä mihin päädyn, enkä tarvitse kompassia tietä näyttämään. Mutta voin osoittaa kohti pohjoisnapaa ja näyttää mikä on kylmää.

Nyt olen matkalla jonnekin, minne, sitä en tiedä, mutta miten ja kenenä? Minuna ja rajoja rikkoen.

Well, I was walkin’ for some time
When I came across this sign
Saying who are u and where are u from
We don’t like when visitors come
No trespassing
That’s what it said
At least that’s what I could read
No trespassers
Yeah, my ass
Wait ‘til ya get a load of me

One day I was trippin’
And that’s when I could see
That the ether that I tapped into
Could be reality
It was great
That’s when I climbed that optimistic vine
Once I hit that mountain peak
I began to lose my mind

I don’t need no sympathy
I won’t cry and whine
Life’s my light and liberty
And I shine when I wanna shine
Make their faces crack
There’s no turning back

Let’s go!

Well, I was walkin’ for some time
When I came across this sign
Saying who are u and where are u from
We don’t like when visitors come
No trespassing
That’s what it said
At least that’s what I could read
No trespassers
Yeah, my ass
Wait ‘til ya get a load of me

I ain’t got b.s. in my bag
That’s the one thing u can believe
My heart is gold, my body is glass
C’mon baby can’t u see
I don’t need no gps
To show me where to go
But I can turn into the north pole
And show u what is cold

Well, I was walkin’ for some time
When I came across this sign
Saying who are u and where are u from
We don’t like when visitors come
No trespassing
That’s what it said
At least that’s what I could read
No trespassers
Yeah, my ass
Wait ‘til ya get a load of me

I ain’t stayin’ home
I got places to roll
I ain’t stayin’ home, no
Yeah

I don’t need no sympathy
I won’t cry and whine
Life’s my light and liberty
And I shine when I wanna shine
Make their faces crack
There’s no turning back

Let’s go!

Well, I was walkin’ for some time
When I came across this sign
Saying who are u and where are u from
We don’t like when visitors come
No trespassing
That’s what it said
At least that’s what I could read
No trespassers
Yeah, my ass
Wait ‘til ya get a load of me


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä