Kirjoittaja Aihe: Hukutan katseeni utuisuuteen (S) ||| Pansy/Luna  (Luettu 2008 kertaa)

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Nimi: Hukutan katseeni utuisuuteen
Kirjoittaja: Ruskapoika
Ikäraja: Sallittu
Paritus: Pansy/Luna ykspuolinen
Genre: Romance, haikeus, Femme
Haaste(et): Femme10, raapalehtinen, Kerää kaikki hahmot [Luna Lovekiva]
Varoitukset: Yksi pieni kirosana

Vastuuvapaus: En valitettavasti omista ketään näistä hahmoista, vaan he kaikki kuuluu muun Potterversumin kanssa jumalaiselle naiselle nimeltä J.K. Rowling. Minä ainoastaan leikin ja omistan juonen.

A/N: No hömm... Ömm... Tää nyt vaan on tämmönen, johon piti purkaa tunteita, kun kaikki menii taas persiilleen. Tai tuntuu siltä :'DD Ei tästä sitten mitään angstia tullukaan, vaikka piti, mutta siitä Ginny/Lunasta minkä teen vielä, niin siitä tulee angstia! Ainakin toivottavasti... Nimi oli muuten ihan hirmu vaikee keksiä! Mikään ei meinannu kuvata tätä tarpeeks ja sitten meinas mennä hermo kaiken lisäks kun en meinannu keksiä ;__; *sekavat selityksen num. 286.*


Hukutan katseeni utuisuuteen

Utuinen maailma. Haaveileva katse. Ohuet vaaleat huulet; eivät punaiset, vaaleaa ihoa vain hieman tummemmat.


“Pansy!”

Havahdun Daphnen vaativaan tuhahdukseen. Hänen aamiaislautasensa on täysin puhdas, vaikka tulimme jo kauan sitten aamiaiselle. Itse syön salaattia, ei liian raskasta aamiaista minulle. Daphnen katse on pistävä. Mitä minä nyt taas olen tehnyt?

“Miksi ihmeessä sinä tuijotat korpinkynsiä kohti?”

Äänensävy on vaativa. Ihan kuin olisin tehnyt suuremmankin rikkeen. Jäin kiinni? Hitto. Hän kohottaa vaativana kulmaansa. Mitä minä vastaan?

“En minä sinne tuijota. Jäin vain kiinni ajatuksiini.”

Valhe; se tulee automaattisesti. Pieni ja viaton. Ei se ketään satuta. Daphnen katse on epäilevä, mutta tyttö kerää kuitenkin tavaransa ja mulkaisee minua. Mistä hyvästä tuo nyt oli?


Likaisen vaaleat hiukset. Ystävällinen hymy. Oudot puheet.


Työnnän lautasen sivuun ja jään tuijottamaan sitä itsepintaisesti, kuin se oli tehnyt jotain; se on tehnyt jotain. En ole vain keksinyt vielä mitä, mutta aion keksiä jonkin syyn sen murhaamiseen. Ehkä voisin leikkiä ajatuksella, että se yrittää hyökätä kimppuuni ja räjäyttää sen. Ehkä sitten eivät opettajat alkaisi valittamaan mitään turhaa. Haluan purkaa turhautumiseni.


Katseet… En halua paljastua. Hän on vuoden nuorempi kuin minä. Hän on korpinkynsi, minä luihuinen. Vaikka luihuinen saa arvostaa korpinkynttä. He sentään eivät ole idiootin rohkeita rohkelikkoja tai tyhmiä puuskupuheja. Heillä sentään on älyä korvien välissä. Välillä liikaakin. Luihuisen lisäksi Korpinkynsi on hyväksyttävä tupa.

Tosin minun omassa maailmassa kulkijallani taitaa olla oma käsitys järjellisyydestä. Puheet , mitä ne ovat? Silmät hakeutuvat tuijottamaan suloiseen hymyyn kääntyneitä huulia. Lusikka kuljettaa laiskasti puuroa suuhun ja kupissa höyryää teetä. Hän ei juo kahvia, vain minttuteetä. Kaukaakin pystyy havaitsemaan monta asiaa. Laihat sormet pitelevät lusikkaa tavallisesti, silti minusta se näyttää elegantilta.

Katse kohtaa, ja väistää. Kivikova muuri muuraa silmistäni paistavat tunteet piiloon päivänvalolta. Niitä ei kuulu näyttää. Niitä ei kuulu nähdä. Vain salattua rakkautta, en halua pilata tätä tunnetta kertomalla ihmisille tästä asiasta. En edes hänelle.


Outo. Arvoasteikolla syrjäytetty. Utuinen; Luna Lovekiva.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2013 22:43:35 kirjoittanut Epona »
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Hukutan katseeni utuisuuteen (K-7)
« Vastaus #1 : 05.09.2010 22:39:50 »
Min on jo pitkään pitäny vastata tähän sin kommenttiin, mutta se on vaan aina venyny :/

Paritus oli todellakin haastava! Meni kauan miettiä minkälaisen tarinan lähden rakentamaan tähän. Kun asia on kuten sanoit, Pansy on puhdasverinen ja Luna on se pieni höperö, joka puhelee aina omiaan. Parituksen ajatuksen tasolle jättäminen oli oikeestaan ainoo vaihtoehto, koska sitten tästä olis pian tullu pitkä ficci; tosin Luna/Pansy parituksella ois kiva kirjottaa pitkä ficci. Mikä ois ollu itsemurha suorastaan, kun on tuo SvL :D Siihen pitää suoltaa lukuja sen verran nopeasti, että uusi pitkä ficci jäis sen varjoon :/

Mie en osaa kirjottaa kuten sie tai shayl, sanoilla leikkien ja käyttäen paljon kierto ilmauksia. Teijän kirjotustyylit on todella kauniita, mutta miellän itelleni helpommaksi kirjoittaa tälläistä "karua" kerrontaa. Siihenkin saa sen jännän tunnelman, kun jaksaa hieman vääntää ja kääntää. Eli hienoa, jos kuitenkin pidät kirjoitustyylistäni, vaikka se on yksinkertaisempaa ja karumpaa.

Ei kirjoissa miun mielestä oo mainittu siitä mitään, että luihuiset sais arvostaa korpinkynsiä, mutta mie ite miellän sen niin. Luihuiset arvostaa juuri sitä järkeä ja korpinkynsiltä sitä löytyy. Kun lähtee pidemmän ajatuksen kautta miettimään niin oikeestaanhan ainakin puolet luihuisista vois sopia Korpinkynteen, jos niillä ei ois sitä ilkeetä puolta itsessään. (ja Luna on todellakin erikoistapaus Korpinkynnessä)

Oli ihana kuulla, että pidit, vaikka aluksi pelästyinkin kun tähän oli silloin kommentoitu; en ollut täysin varma tästä itse.
Kiitos itsellesi ihanasta kommentistasi :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 574
  • 707
Vs: Hukutan katseeni utuisuuteen (K-7)
« Vastaus #2 : 28.10.2010 18:38:24 »
No voe, että tämä oli suloinen ihan erilainen Luna/Pansy kuin kuvittelin, kun tässä Pansy oli se, joka oli rakastunut Lunaan ja pohti asioita ja sai siitä hyvästä vaativia katseita ystäviltään. Tämä ei ollut kovin angstinen, mutta haikea! Se on oikea sana, ja kuten arvata saattaa tykkäsin.<3 Lunasta ja Pansysta on molemmista ihana lukea femmeilyä ja tässä he ovat sitä yhdessä, tai oikeastaan Pansy, mutta silti. Suloisuus.<3

Oon taas niin rakentava, että huhhuh. :D
Mutta niin tosiaan, mulla oli kysymys! Pidätkö mintusta?

Kiittäen ja kumartaen, vähäsanainen Odoshi
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Hukutan katseeni utuisuuteen (K-7)
« Vastaus #3 : 28.10.2010 18:54:01 »
Ensin kyllä ajattelin kirjoittaa Lunan näkökulmasta tämän ficin silloin, mutta jouduin karvaaksi tappiokseni tajuamaan, että Luna on hemmetin vaikee hahmo kirjotettavaks, joten helpompi siirtyä Pansyn PoViin :D Luna ja Pansy ovat ehdottomasti Potterdomin vahvimmat femmetytöt, joista kyllä kirjoittaa ihan suu hymyssä, vaikka olisi haikeaa tekstiä ^^ Kun ei jaksa olla angstinen niin täytyy ehdottomasti olla hieman haikea ja arvaan, että tykkäsit, et sie varmaan muuten ois kommentoinutkaan ;D

Pyh, jostain rakentavasta, sin kommentit on kivoja :-*
Lainaus
Mutta niin tosiaan, mulla oli kysymys! Pidätkö mintusta?
Olenko noin läpinäkyvä? ;D Myönnän, myönnän, pidän mintusta, varsinkin minttusuklaa on jotain yhtä lähellä kuin rakkaus.

Tykkään siusta vähäsanasenakin mussukka, kiitos itelles :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?

Audrina

  • ametistikvartsi
  • ***
  • Viestejä: 167
  • pumped up kicks
Vs: Hukutan katseeni utuisuuteen (K-7)
« Vastaus #4 : 06.11.2010 00:25:24 »
Ficin nimi kiehtoi minut tulemaan lukemaan tämän. Lukenut oon tän monesti, mutta nyt sain aikaiseksi kommentoida tätä :D

Pansy/Luna, en ole ennemmin tästä paritukselta lukenut ficcejä, mutta sinun tekstisi antoi hyvän käsityksen minulle, minkälainen parin tarina tulisi olla. Parkinsonin tytölle ei varmasti ole suotuisaa haaveilla Lunan kaltaisesta oudommasta tyypistä - ihan sen takia että korpinkynsityttö ei ole luihuinen. Paritus oli ihanan erinlainen - kerrassaan ihana! Lunan hahmosta olen aina pitänyt. He ovat oikeastaan toisiensa vastakohtia; Luna on rauhallinen, tosin kaveriton, tuima ja varmasti puhu kenestäkään pahaa. Taas Pansylla on oma jenginsä, sekä itse olen hänestä sellaisen selkään puukottavana ämmänä ja varmasti pahan puhumista muista ihmisistä on harjoitettu.

Tykkäsin kuvailustasi paljon ja muutenkin kirjoitustavastasi. Kaunista kuvailua, enkä kirjoitusvirheitä huomannut yhtäkään. Ehkä jossain kohdissa oli vähän liikaa sanoja, mutta  se ei ole mielestäni kovin suuri virhe.

Lainaus
Katse kohtaa, ja väistää. Kivikova muuri muuraa silmistäni paistavat tunteet piiloon päivänvalolta. Niitä ei kuulu näyttää. Niitä ei kuulu nähdä. Vain salattua rakkautta, en halua pilata tätä tunnetta kertomalla ihmisille tästä asiasta. En edes hänelle.
Tämä oli ehdottomasti lempikohtani! Tykkäsin paljon Kivikova muuri muuraa silmistäni paistavat tunteet piiloon päivänvalolta. - kohdasta. Aivan käsittämättömän ihanaa kuvailua.

Btw nauroin vähän, kun ilmoitit että yksi kirosana ficissä on tulossa. En kyllä löytänyt sitä yhtä pientä kirosanaa, mutta se ei koe minulle ongelmaksi - kiva vaan että ilmoitit. :-----D Mutta anyway tykkäsin tästä todella paljon. Ihanan fluffynen fic. Toivon että nään sitten tällästä unta, mistä tämä fic kerto, kun sitten kohta (tai sitten en niinkään pian) astun unten maille. : D Pienen väsymyksen takia palautteeni saattaa olla vähän tönkköä.

Kiitos tästä lukukokemuksesta!
syystuulista viis,
kun tapaamme elossa:
sinä ja minä

Ruskapoika

  • Kivikuorinen
  • ***
  • Viestejä: 1 547
  • Mock me.
Vs: Hukutan katseeni utuisuuteen (K-7)
« Vastaus #5 : 06.11.2010 00:39:58 »
Olin ihan "apuaaaaah, kommentti~!" kun sain sähköpostiin ilmoituksen uudesta viestistä tähän, mutta sitten se olikin noin suloinen niin olin "aaws" täällä sen jälkeen <3

Pansy/Luna on suloinen paritus, josta kyllä kehotan lukemaan enemmänkin, jos vain löytää. Tytöille ehdottomasti sopii erilainenkin suhde, mutta Luna on toisaalta hyvin vaikea hahmo kirjoittaa erikoisen maailman näkemyksensä takia. Siihen on vaikea saada se jonkin tasoinen "hulluus/outous" (vääränlainen sana, mutta parempaa en saa nyt päähäni), että saisi Lunasta IC'n. Ja Pansy on luontu femmeen, se nainen suorastaan vaatiin toista naista vierelleen!

Itseasiassa, sieltä löytyy se pieni ja hyvin, hyvin lievä, kuitenkin kirosanaksi laskettava, voimasana: hitto. ;D Monet eivät ehkä sitä niinkään voimasanaksi miellä, varsinkaan nykynuorisossa, mutta vanhempi sukupolvi mieltää. Eli sinne sen sinne merkitsin ihan sen takia :D Ja toivotaan, että näät jotain suloisen fluffystä unta tänä yönä, kun painat pään tyynyyn ja lähdet kohti höyhensaaria ^^

Kiitos itsellesi kommentista, Audrina :-*
Hei homepää! Leikitäänkö sanahippaa, jos saatais aikaan tarinoita?