Kirjoittaja Aihe: Salattu salaisuus | S |  (Luettu 4478 kertaa)

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Salattu salaisuus | S |
« : 27.05.2010 16:09:45 »
Ron/Lavender, Hermione |  S | Syrjästäkatsojan tarina -hasteeseen

Ficin nimi: Salattu salaisuus
Kirjoittaja: Brianna
Genre: Angstia ja draamaa? Suloisten ajatusten puolesta myös fluffia.
Ikäraja: S
Paritus/Päähenkilöt: Ron/Lavender, Hermione
Summary: Tarina menetyksestä. Ystävän ja rakkaan.

A/N: Ensimmäinen ficcini, jonka julkaisen Finiin. Itse asiassa pohja tähän tekstiin oli jo valmiina, sillä olin kirjoittanut tällaisista samanlaisista omista fiilikstäni jonkin aikaa sitten. Menetin tosiaan tuossa viime vuoden puolella hyvän kaverini, koska poitsu vei. Nyt sitten puin itseni Hermionen kuteisiin ja seurasin tämän saman tapahtuman uudelleen, mikä ei suinkaan ollut kiva kokemus. Kirjoittamisesta nautin kuitenkin, nams!

A/N2: Syrjästäkatsojan tarina -haasteeseen.




Salattu salaisuus
- Remember me? I was your friend when you were single.

Istuimme vieretysten junassa, ihan niin kuin joka vuosi. Katselimme kuinka maisemat vaihtuivat, kerroit kesästäsi. Kuuntelin sinua, keskityin vain sinuun ja sinisiin silmiisi. Mutta kun sinä kysyit minun kuulumisiani, tunsin itseni tylsäksi. Jotenkin... Tavalliseksi? Aina kuitenkin vastasin, kun minulta kysyit. Tunsin itseni niin onnelliseksi kanssasi ja pian tajusin, että minulla oli sinulle kerrottavaa.

Muistan kuinka istuimme syksyisenä iltapäivänä kivisellä ikkunalaudalla. Aurinko paistoi kasvoillemme lämmittäen, se kultasi punaiset hiuksesi. Muistan naurumme korvissani, tunnen vieläkin kätesi harteillani ja kuulen edelleen äänesi sisälläni. Se hetki. Minulla oli sinulle salaisuus. Salaisuus, jota olin pitänyt sisälläni jo kauan, liian kauan.
Muistan, miten tuuli heitti hiuksia kasvoilleni kun näin teidän lähtevän. Niin hän vain oli tullut elämääsi yllättäen. Nyt hän saapui, tarttui sinua kädestä ja vei pois luotani. Varasti. Sain kuitenkin hymyiltyä ja heilautettua kättäni.

Odotin sinua talviaamuna jäätyneen järven rannalla. Olin piirtänyt lumeen, lapaseni oli valkoisen pumpulin peitossa. Halusin kertoa sen sinulle tänään, sen salaisuuden. Tiesin että lumeen piirretyssä sydämessä oli omat riskinsä, tiesin vaarantavani kaiken sen mitä meillä oli ollut. Olin silti varma itsestäni, sillä tahdoin sinun tietävän, ymmärtävän. Sinulla oli oikeus tietää, että minulle sinä olit enemmän kuin yksi muiden joukossa, ja kätesi kosketus olkapäälläni... Se oli jotain muuta kuin ystävän lohdutus.
Et kuitenkaan koskaan saapunut, vaikka niin olimme sopineet. Astellessani samoja jälkiä takaisin päin, pois järveltä, näin sinut. Ja minä näin hänet. Talvi tuntui sillä hetkellä kylmemmältä, puristavan jäätävältä ja ankaralta. Kyynel valui punaiselle poskelleni.

Kun kevät saapui, minusta tuntui että aurinko sulatti sinut yhtä helposti pois luotani, kuin se hävitti lumenkin. Enkä voinut millään estää sitä. Ja se olisikin kai ollut väärin, edes yrittää. Olisi ollut väärin estää kahden perhosen lentoa, väärin estää puhdasta rakkautta.
Enhän edes tuntenut sinua enää. Näin sinut harvoin, etkä koskaan ollut yksin.
Olin kateellinen. Minä olisin halunnut olla hän, joka sai pitää kädestäsi kiinni. Hän, joka sai suudella huuliasi ja tuntea rakkautesi. Sinä olit unelmani.

Viimeinen koulupäivä. Luulin, että olin jo unohtanut sinut, mutta olin väärässä. Näin sinut, ja hänet tietenkin, istumassa meidän yhteisellä paikallamme. Siinä ikkunalaudalla. Lempeä kesäinen tuuli puhalsi hiuksiinne ja aurinko kultasi kasvonne. Sillä hetkellä toivoin, että minä olisin istunut siinä sinun sylissäsi ja saanut kietoa käteni ympärillesi.
Sinä näit minut, käänsit katseesi minuun. Hymyilit, silmäsi tuikkivat ja heilautit minulle kättäsi iloisesti. Minä en hymyillyt, käänsin katseeni pois ja lähdin... muualle. Näin oli parempi.

Istuin kotimatkan yksin vaunuosastossa. Toisinaan vilkaisin paikkaa vieressäni toivoen, että sinä olisit siinä. Katselin yksin maisemia, ja ne näyttivät yhtäkkiä synkemmiltä. Kaikki tuntui synkemmältä, olinhan kuin kiduttamalla menettänyt sinut. Hitaasti ja varmasti. Joku tuli väliimme, sulatti sen lumisydämen ja harmaannutti kultaisen auringon.

Minä kaipaan sinua. Minä rakastan sinua, Ron.



A/N3: Me likes comment! :')
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:16:02 kirjoittanut zilah »
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #1 : 27.05.2010 17:24:11 »
Kiitos Guadalupelle kommenteista!
Kiva kuulla, että tykkäsit! Ja tosiaan, minun täytyy myöntää että olen melko toivoton otsikkojen kanssa, oikeasti. Mutta ehkäpä harjoitus tekee mestarin, ensi kerralla paremmin!

Alaotsikko on ihan vain puhtaasti päästäni. Lausahdus, jota olen kelaillut päässäni liian moneen otteeseen, ja jonka tiesin sopivan tähän ficciin loistavasti. Tosin se teki pienen muutoksen matkalla mielestäni tänne Finiin; halusin sen englanninkielisenä tähän ficciin.

Mutta tosiaan, kiitosta vielä!

- Brianna
« Viimeksi muokattu: 04.07.2010 12:23:37 kirjoittanut Brianna »
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #2 : 08.06.2010 19:46:45 »
Oi kuinka kaunis. Sanotaan että ensimmäiseksi ficiksi yllättävänkin hyvä... Mutta voihan sitä kirjoitella, vaikka ei olisi julkaissutkaan. Parituksen pukisin ainakin itse Hermione/Ron/Lavenderiksi ja päägenreiksi pistäisin angst ja romance. Mutta menee noinkin  ;) Komppaan Guadalupea sekä kuvailun hienoudessa että nimikritiikissä... Mutta usko pois, tiedän millaista on kun ei vain kertakaikkiaan keksi otsikkoa  :D

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #3 : 13.06.2010 20:11:26 »
Kiiitoos, Tuulevi-Hillevi! :---)

Olen kyllä jonkin verran kirjoitellut aiemminkin, mutta lähinnä runouden puolella ovat word-tiedostoni täyttyneet.. Pari vuotta sitten kirjoittelin harva se päivä Potter-ficcejä, täälläkin itse asiassa olin rekisteröityneenä, mutta nyt pitkähkön tauon jälkeen tuntui kyllä tosi orvolta taas lähteä sulkakynäilemään. Olivat muuten aika kamalia ne ficcit tuolloin, ei ihme kun niissä ei juurikaan kommenttejakaan ollut. :---D
Mutta että nyt kun noita Pottereita on myös muutaman hetken jälkeen tullut luettua uudelleen niin pakkohan se oli alkaa kirjoittelemaankin. :----)

Ja jepsankeikkaa, mukavaa että pidit ja kiitos parannusehdotuksistakin!

- Brianna
« Viimeksi muokattu: 04.07.2010 12:23:50 kirjoittanut Brianna »
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

deltotus

  • ***
  • Viestejä: 20
  • ava by Emilja
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #4 : 14.06.2010 20:23:02 »
Haikea fiilis valtasi mut, kun luin tätä. Voi Hermy, voi Hermy.

Rakastan sitä, kun puhutaan henkilöstä sinä-muodossa eikä hän. Se luo sellaista tunnelmaa, tuntuu jotenkin henkilökohtaisemmalta. Äh, en osaa selittää sitä oikein. Kirjoitustyylistäsi näkee, että olet kirjoitellut runoja - positiivisella tavalla. Ihania, kauniita lauseita! Nimi ei ollut täysin minunkaan mieleeni, mutta kuten ylempänä mainittiinkin, nimen keksiminen on usein tuskaa.

Joka tapauksessa pidin tästä todella ja toivon, että julkaiset lisää näitä tulevaisuudessakin : )

deltotus
"And there's nothing wrong with me, this is how I supposed to be"

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #5 : 14.06.2010 22:45:49 »
Kiitti paljon myös deltotus! :---)
Tykkään kirjoittaa tosiaan noin että voin sinutella enkä hänetellä vai miten se sanotaan, koska silloin pääsee mukautumaan itse siihen tarinan kertojan rooliin, minä-kertoja kun on aina ollut minulle se läheisin tapa kirjoittaa.

Mukavaa että pidit!

- Brianna
« Viimeksi muokattu: 04.07.2010 12:24:04 kirjoittanut Brianna »
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

Antelope

  • Vieras
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #6 : 28.07.2010 18:31:17 »
Nyyhkis, voihan surku. :( Surullinen ficci, Herm-parka.
Käy niin sääliks tota Hermionea.
Mä oon aina inhonnu Lavender/Ron- paritusta. Toisaalta kuitenkin Herm kuuluu Dracolle. Joten kai sitten Ron voi olla Lavenderin kanssa... Olen idiootti.  ::)

Tykkäsin tästä ficistä!


Antelope

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #7 : 02.08.2010 10:51:56 »
cassable
Kiitosta kommenteista ja mukavaa että pidit! :--)
En ole ikinä oikein ymmärtänyt että kun tyyppi alkaa seurustella niin yht' äkkiä kaikki kaverit vain unohtuvat, se on vain niin väärin.
I agree!

Kiiruna
Kiitoksia paljon kommenteista!
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta Hermione/Ron -jutusta kirjoissa, onneksi sitten viimeisessä kirjassa kävi tosiaan parhain päin.  Lavenderin tapauksessa olen eri mieltä kanssasi, sillä kyllä vaan lukeudun niihin jotka saavat suunnilleen kylmiäväreitä kun nimi tulee kirjan sivuilla esiin. Tästä ficcistäni en kuitenkaan halunnut sitä samaa Hermionen vahvaa reagointia ja Lavenderin yliannostusta kuin mitä kirjoissa on.
Joo mutta tosiaan kivaa jos maistui. :--)

Antelope
Kiva kuulla että pidit!
Olen osaksi samaa mieltä Hermione/Dracon -parituksen suhteen, mutta kamppailen kuitenkin itsekseni vielä siitä että pidänkö enemmän Ron/Hermistä vaiko juuri Draco/Hermistä enemmän. Tarvinee vielä kokeilla tuota jälkimmäisen kirjoittamista, ehkä se ajanmittaa selviää. :--D
Kiitos kommenteista sinulle myös!


-Brianna
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."

FlowerLadies

  • hölmö
  • ***
  • Viestejä: 601
  • miss kiss kiss bang
    • Songs from the Hungerland
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #8 : 03.08.2010 17:24:44 »
voi että, lavender sitten meni ja taas vaihteeksi ihan omaksi ilokseen pilasi jotain.
NO KIVAT SILLE, MÄ KYLLÄ VIHAAN SITÄ!!
varsinainen pane in the ass -.-
ja tyhmä ron ku ei huomannu hermyä :(

tämä oli tosi kauniisti kirjoitettu, jotenkin nuo tapahtumat näki edessään ja sydämestä riipaisi
oli ihana
kiitos!

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Salattu salaisuus
« Vastaus #9 : 15.08.2010 22:55:25 »
FlowerLadies kiitos kommentista!
Hehee, kiva että ficcini herätti ajatuksia ja mukavaa että pidit. :--)

-Brianna
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."