Kirjoittaja Aihe: Pirates of the Caribbean, Mustan Helmen (niin sanottu) Kirous | Sparrow / Turner, k-11 slash  (Luettu 3325 kertaa)

Villalanka

  • ***
  • Viestejä: 63
Nimi: Mustan Helmen Kirous
Kirjottaja: Villalanka
Ikäraja: k-11
Fandom: Pirates of the Caribbean
Genre: Drama ja humor
Paritus: Jack Sparrow / Will Turner
Disclaimer: Disney taitaa hahmot omistaa, minä vain jotain leikin..
Summary: "Kuule poika... ei se johdu laivan kirouksesta. Kirous on paljon vakavampi juttu, mutta tämä lähinnä huvittava."
Varoitukset: Kirjoitusvirheet, slash. Ei kai muuta ..? :-----)
A/N: Päätin kirjoittaa tällä kertaa merirosvoaiheisen ficin jalkapallon sijaan. Kahtotaan miten onnistui.. ^w^



Mustan Helmen (niin sanottu) Kirous


 Kapteeni Jack Sparrow istui laivansa Mustan Helmen kannella. Hän katseli tyytyväisenä, kun tuuli pullisti tummat purjeet ja viilensi muutenkin mukavasti siinä paahtavassa kuumuudessa, joka Karibian merellä usein vallitsi. Pienesti huokaisten hän nousi seisomaan portailta, jotka johtivat ylös ruorin luo, ja asteli alas kannelle. Etsittyään hetken katseellaan erästä tiettyä henkilöä, Jack paikansi hänet seisoskelemasta laivan reunan kaiteella. Jack käveli laivan reunalle, Will Turnerin viereen, nojaten kaiteeseen.
"Mikäs Williamia vaivaa näin kauniina päivänä?" Jack kysyi, ja katsoi toveriaan. Will mulkaisi vanhempaa merirosvoa huokaisten.
"Monikin asia. Mutta et sinä niistä mitään ymmärrä."
"Älä ole niin varma. Ymmärrän moniakin asioita, kukaan ei vain tiedä sitä."
"Hmph.. Niin varmaan.. Mutta sanotaan nyt, että ensimmäiseksi minua vaivaa se, että ryyppäät koko ajan, ja haiset aivan hirveälle, koska et huolehdi hygieniastasi."
"Puppua..." Jack mumahti, mutta kun Will käänsi katseensa, haistoi Jack kainaloaan.
"Ja toiseksi", Will jatkoi. "Eräs rakastamani henkilö tuntuu vihaavan minua. Tai ainakin hän ärsyttää minua tahallaan koko ajan. Ja kolmanneksi tässä häikkää se, että sinä olet aivan liian lähellä, Jack", Will murahti ja astui muutaman askeleen kauemmas romminhuuruisesta piraatista. Jack katsoi toista hetken hiljaa, miettivän näköisenä.
"Ensimmäiseen täytynee sanoa, että minkäs teet. Paprikajauhe pettää toisinaan. Toiseen sanon, että eiköhän se Elizabeth sinua rakasta joka tapauksessa, ja kolmanneksi... Sinähän se tässä lähentelet", merirosvokapteeni vastasi toisen ongelmiin, ja kääntyi kasvot kohti sinisenä hohtelevaa aavaa merta.
"Jack.. tuosta ei ollut mitään apua. Olet vain outo, etkä osaa auttaa muita. Lähinnä aiheutat vain lisää ongelmia."
"William.. Jokaisella olkoot oma mielipiteensä. Mutta jostain kumman syystä tuo on niistä yleisin..." Jack mutisi, lähinnä yksikseen, ja lähti kävelemään kohti omaa hyttiään. Will seurasi miestä, tuntien jonkun oudon tunteen rinnassaan.
”Ei, ei taas..!” hänen suustaan pääsi, ja hän kävi työntämässä päänsä läheiseen pesuvesiastiaan, viilentääkseen sekä tomaatinvärisiksi muuttuneita kasvojaan, että tunteitaan...
"Poika.. Oletko sinä ihan kunnossa?” kuului Gibbsin ääni, kun tuo nosti Willin pään sangosta.
”No en todellakaan! Tai kyllä minä olen, tunteeni vain ei..” mies vastasi ja pyyhki likaiset vedet kasvoiltaan.
”Sen kyllä huomaa, ettet ole ihan oma itsesi. Normaalisti kunnossa oleva ihminen ei työnnä päätään pesuvesiastiaan” Gibbs sanoi ja kääntyi taas työnsä puoleen. Will tuhahti ja istui aloilleen, selvittämään päätään.
”Mikäs mieltäsi painaa tällä kertaa?”
Nuori mies hätkähti hereille ajatuksistaan, kun kuuli Jackin äänen.
”Sinä.” Will vastasi nopeasti ja ajattelematta, vetäisten sitten kätensä suunsa eteen. Jackin oikeanpuoleinen kulma nousi merkitsevästi, kun tämä istui Willin viereen.
”Jaahas.. Mitä minä taas tein?” mies kysyi, katsoen nuorempaansa silmiin. Will kohautti hartioitaan ja käänsi katseensa pois Jackista.
”Aaa.. Se on siis olemassa.”
”Mikä?”
”Kirous.”
”Etkö voi selventää yhtään, Jack?” Will kysyi jo turhautuneena. Jack virnisti, ja nousi takaisin seisomaan.
”Tai sitten ei, ken tietää..”
”Jack!” Will huudahti ja hyppäsi seisomaan, kävellen vanhemman piraatin perässä ruorin luo. Jack kääntyi katsomaan perässään tassuttavaa Williamia, sanomatta mitään.
”Mitä? miksi tuijotat?” Will kysyi ärtyneenä ja Jack kohautti harteitaan.
”Kunhan tuijotan. Et taida olla ihan kunnossa, vai?”
Nyt Will vuorostaan tuijotti Jackia. ”Olet oikeastikin kummallinen mies, Jack Sparrow. Kummallinen ja ihan.. outo”, Will korjasi lausettaan nopeasti, saaden Jackin kohottamaan kulmaansa toistamiseen. Mies katsoi nuorempaansa silmiin, ja siirtyi tuon eteen.
”Sitä minä vain, kun -” Jack aloitti, muttei saanut lausettaan loppuun, kun tunsi Williamin pehmeät, merituulessa hieman rohtuneet huulet omillansa.
”Öhm.. Will..?” Jack yritti sanoa suudelman keskeltä, muttei onnistunut saamaan aikaan kuin epämääräistä muminaa. Kaksikko seisoi ruorin takana, koko järkyttyneen miehistön katseen alla. Gibbs tuijotti tapahtumaa suu auki kaksikon vieressä.
”Kapu?”
Jack nosti sormensa ja yritti taas sanoa jotain, mutta Will ei antanut edelleenkään mahdollisuutta siihen. Kuitenkin lopulta, ikuisuudelta tuntuneen ajan jälkeen Will irrotti huulensa Jackista ja aukaisi silmänsä, katsoen edessään seisovaa miestä. Vahva puna nousi nuorukaisen kasvoille, kun tuo huomasi suu auki tuijottavan yleisön.
”Show on ohi, hyvät herrat”, Jack huudahti ja miehistö palasi töidensä pariin, vilkuillen välillä kaksikkoa. Jack käänsi katseensa Williamiin, joka puolestaan tuijotti kengänkärkiään punaisena. 
”No nyt selvisi sekin kirous...” Jack mutisi ja tarttui ruoriin, kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
”Etkö sinä edes tiennyt mikä se kirous oli?” Will kysyi tyrmistyneenä, nostettuaan katseensa takaisin kapteeniin.
”En. Mutta nythän se selvisi. Mustan Helmen Kirous on pirullinen juttu..” Jack sanoi, mutisten lopun.
”No niin on, todellakin”, Will vastasi tuhahtaen ja nojasi laivan kaiteeseen, katsellen merelle. Gibbs seisoi hetken kannella pesuvesiastia vieressään, katsellen hiljentynyttä kaksikkoa vuoronperään. Sitten hän käveli Williamin luo, nojaten kaiteeseen itsekin.
"Kuule poika... ei se johdu laivan kirouksesta. Kirous on paljon vakavampi juttu, mutta tämä lähinnä huvittava."
"Kiitos, Gibbs. Tuo auttoi todella paljon..."


~ Villalanka

A/N2: pläh, ihan oli pakko käydä muokkaamassa tätä, niin häiritsevään tyyliin olin aiemmin kirjoittanut... toivottavasti tämä nyt on miellyttävämpää luettavaa... :'----)
« Viimeksi muokattu: 23.11.2014 22:24:57 kirjoittanut Beyond »

Santtu

  • maniacdancer
  • ***
  • Viestejä: 637
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #1 : 06.07.2010 13:35:30 »
Aaw, tämä oli yksinkertaisesti ihana. ;D Pitkästä aikaa tälle osastolle eksyi PotC-ficci, mutta kyllä kannatti sitäkin odottaa! Kerronta oli mukavan sujuvaa, kielellisesti hienoa tekstiä ja Jack oli... oma huvittava itsensä, varsinkin se sormenkohottamisjuttu kesken suudelman oli jotain niin sparrowmaista kuin olla voi. Tosin nyt kyllä Willkin onnistui meikäläisen sydämen sulattamaan, mikä on varmaan ensimmäisiä kertoja ficeissä. Miesparat, jotka eksyivät kaksikkoa tuijottamaan... taisivat saada paljon kerrottavaa maakravuille, kunhan seuraavan kerran astuisivat maalle viinaruokavarastoja täydentämään.

Lopetus oli mahtava, varsinkin Willin nojailu laivan kaiteeseen... itselläni oli kyllä leveä virnistys tätä ficciä lukiessani. Teikäläisen pitää ehdottomasti kirjoittaa lisää PotC-ficcejä, minä ainakin lupaudun lukemaan!
If my answers frighten you
then you should cease asking scary questions.

Villalanka

  • ***
  • Viestejä: 63
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #2 : 07.07.2010 01:30:46 »
Mad Dog
 Kiitos suuresti kommentistasi. Sain vain ajatuksen kirjoittaa jotain PotC-aiheisen ficin, kun niitä ei täällä hirveästi ole näkynyt ja katsoin elokuvaa sopivasti samalla.. Nähtävästi onnistui hyvin, olihan tämä kuitenkin ensimmäinen ficcini muusta aiheesta kuin jalkapallosta :D Tätä oli aika hauska kirjoittaa, vaikka nyt itse sanonkin :--D Enköhän minä lisää kirjoittele, jos aiheen keksii.. Mukavaa kun tykkäsit :)

~ Villalanka

culliina

  • Jälleen täällä!
  • ***
  • Viestejä: 974
  • Illuxit novus dies
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #3 : 09.07.2010 22:45:16 »
Tää oli tosi hyvä! Will on aika sulone...  ::)  <3 Ja Sparrowkin oli tosi oma ittensä -pisteet siitä  :)
Kirjotusvirheitä tosiaan löysin. Varsinki tosta alusta useemmastaki lauseesta puuttu hän-pronomini ja niitä oli muotoiltu jotenki oudosti... tykkäsin kumminki.
Jostain syystä toi kirous-juttu nauratti hirveesti  ;D vaikka meniki aika kokonaan ohi...
Kunhan t*ppara häviää.

Ava a la zilah

EmilieWow

  • ***
  • Viestejä: 95
  • Ex Tilkkutilli
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #4 : 02.11.2010 14:38:03 »
no olipas söppänä :o
Jack oli jotenkin niin oma itsensä ja Will... siitä ei puhuta sitten enempää  ;D
olin kaivannut pidempää tekstiä :( mutta en vaadi liikoja, kiitosta lukukokemuksesta :D
niin ja rakentava hyppäsi laidalta alas :o

Tilli kiittää ja kumartaa (jäiköhän rommini johonkin?)
"One person's madness is another person's reality" ~ Tim Burton
"Don't worry. You're just as sane as I am" ~ Luna Lovegood
"I always channel my emotions into my work. That way, I don't hurt anyone but myself" ~ Cinna

NeitiMusta

  • ***
  • Viestejä: 977
  • Hakunamatata
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #5 : 03.11.2010 20:48:22 »
Täytyy kyllä sanoa, että tää oli mielenkiintonen paritus. :D
Jack oli jotenkin kivalla tavalla omituinen (niinku aina)
Tykkääsin täst ja täs oli söpö tunnelma, vaikka oishan tätä enemmänki voinu lukee.. :D

NeitiMusta.
Kliseiden vannoutunut liittolainen! ♥

sananna

  • ***
  • Viestejä: 79
Vs: Mustan Helmen Kirous
« Vastaus #6 : 04.11.2010 08:41:05 »
tykksäin kovasti... hyvin sujuvasti kirjoitettu
Lainaus
Nyt Will vuorostaan tuijotti Jackia. ”Olet oikeastikin kummallinen mies, Jack Sparrow. Kummallinen ja iha.. ihmeellinen”, Will korjasi lausettaan nopeasti, saaden Jackin kohottamaan kulmaansa toistamiseen. Mies katsoi nuorempaansa silmiin, ja siirtyi tuon eteen.
”Sitä minä vain, kun..” Jack aloitti, muttei saanut lausettaan loppuun, kun tunsi Willin pehmeät huulet omillansa.
”Öhm.. Will..?” Jack yritti sanoa suudelman keskeltä, muttei onnistunut saamaan aikaan kuin epämääräistä muminaa. Kaksikko seisoi ruorin takana, koko järkyttyneen miehistön katseen alla. Varsinkin Gibbs tuijotti tapahtumaa suu auki.
:o aika söpö ja yllättävä kohta että ne pussas miehistön edessä...

mirenze

  • ***
  • Viestejä: 14
Vs: Mustan Helmen Kirous | Sparrow / Turner, k-13 slash
« Vastaus #7 : 09.07.2011 03:54:24 »
Kerta kaikkiaan ihanaa luettavaa ja ah jack sparrow oma itsensä <3 aaw Wil ja jack 4 ever ^^

Béren

  • ***
  • Viestejä: 705
  • set my heart on fire
Vs: Mustan Helmen Kirous | Sparrow / Turner, k-13 slash
« Vastaus #8 : 09.07.2011 14:05:31 »
Tää oli söpö, ihana ja hauska, eli kaikkea mitä voi toivoa :DD Loppu... AAEE ihanuutta :D a kyllä mä osaan kirottaa rakentavasti.. Alussa joku kohta tökkäs, mutta nyt en jaksa sitä uuelleen ehtiä eli olkoon, Jack oli ihana, sormennosto kesken suudelman :DDD Ja Will vihjailee koko ajan ja Jack ei tajua :D Tykkäsin
-Carrotti