Kirjoittaja Aihe: Nuorten viettelykset [K11, 63/63 VALMIS 12.12.12]  (Luettu 87842 kertaa)

FanGirl

  • Vieras
No niin... ööh... Mua väsyttää jo niin paljon, että en muista mitä luin... Joo... Sen muistan, että ihana oli! Mitäs muuta mun piti sanoa... Himputti kun mun piti kattoa se himputin Cry-baby... olisin paremmen hereillä... No jatkoa nyt kumminkin.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Ja arvatkaas muuten mikä päivä tänään on?

Tänään on kokonainen VUOSI kulunut siitä kun mä päätin kirjoittaa Ilman Voldemortia -ficin uudestaan tällä nimellä. Sen kunniaksi (mulla ei ole valitettavasti uutta lukua valmiina, mutta) annan teille pienen näytteen siitä, mitä on tulossa tapahtumaan: Parin seuraavan luvun lyriicat. ;)

Tiedän, tiedän. Ei kerro vielä paljon mmitään. Mutta jotain kuitenkin. :D Näistä tosin on vain ensimmäinen lukkoonlyöty, mutta toivottavasti saatte näistä jonkinlaista ajatusta. :)

Luku 23:

Muistinko kertoa
Että mä unohdan välillä kertoa
Kuinka paljon mä sua
Kaiken aikaa rakastan


Hector: Muistinko kertoa

Luku 24:

Tää eihän jatkua voi näin
Tän joskus loputtava on
On meillä yksi elämä
Ei sitä sovi pelätä


Hector: Hysteria

Luku 25:

Show me your smile then
Don't be unhappy
Can't remember when I last saw you laughing


Cyngi Lauper: True Colors

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA!!
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Nyt mä aloitin epätoivoisen lyriikoiden anlaysoimisen. Luku 23 varmaan viittaa jotenkin Lily/Jamesiin... Luvut 24 ja 25 huolestuttavat mua, varmaankin jotain tekemistä Siriuksen kanssa. Ethän tee siitä zombia, ethän? Ainakaan kovin kauaksi. Kun mä rakastan sitä enkä halua että se kärsii. Okei, nyt pitää kyllä mennä tutkituttamaan aivot. Tai ei Siriuksen rakastamisessa mitään, ainakaan niin kauan kun elän vielä tässä maailmassa. No, kerron sitten kyllä jos sekoan lopullisesti. Tämä loma saa mut hulluksi kun ei nää eläviä oman luokan poikia, sitten rupeaa haaveilemaan jostain Siriuksista ja Fredeistä. Okei nyt karattiin aiheesta. Siis pointti että odotan innolla jatkoa.

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Tonks

  • Vieras
Voi kaaaamala ton 24-luvun lyriikat huolastuttaa mua, apua apua eikai mitään angstia?!

KRHM.
Juuh, 23-luku kuulostaa jännältä ;) 25-luku on kai sit joku lohdutan-sinua-juttu... joo oon pihal.
SITÄ JATKOA!

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Nooniin, pitäähän minunkin näita lyriikoita kommentoida, kun kerran kiltisti niitä tänne olet laittanut...  ;D
 
23. luku
 Noniin, itse ajattelen, että tässä on nyt niistä ensitreffeistä Lilyn ja Jamesin välillä jne jne. Joten luultavasti fluffya ja romancea..?  ;D
 
24. luku
Luultavasti Sirius pähkäilee siellä aivolohkossaan sitä toivotonta tyttöjenkierrätysprojektia ja tajuaa, kuinka typerä, leväperäinen, piittaamaton klöntti oikeasti on, ja päättää ryhdistäytyä... Ainakin minun pikkuisessa päässäni tällaista pähkäilin, mutta tulos on osittain hämärä... (ks. kellonaika, 00:10)  ;D
 
25. luku
Nooniin, tässä olen samalla kannalla kuin Tonks, eli joku lohduttaa jotakuta... Noh, mitäs muutakaan lauseesta "Don't be unhappy" tulee mieleen..? No, ei mitään, ainakaan minulla...  ;D
 
Eli nämä vain ovat oman, unenpuutteesta kärsivän mieleni tuotteita, joten analyysini ovat luultavasti päin persettä jne, mutta kerroinpahan mielipiteeni...  ;D
 
Ledi
 
//muoks: Uppista, edellinen osa jäi kommaamatta... Mutta pidin, ja treffejä venaan...  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.01.2012 00:18:34 kirjoittanut Ledi »
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
En oo tänne tainnu vielä kommentoida, mutta nytpä sen teen. Elieli, tykkään ;D
Ei mulla kauheesti muuta sanottavaa oo... Samoilla linjoilla meen lyriikoiden kannalta kuin edellisetkin, ettäh.
Joo, ja ehdottomasti jatkoa ;)
Nirvu, joka lähti etsimään rakentavaa sängyn alta, vaikka se luultavimmin on matkalla lentokoneessa kohti Koreaa...
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Hmm, arvaa ehdinkö keksiä sata ja yksi juonta/teoriaa noiden lyriikoiden perusteella, mutta - jostain kummallisesta syystä - mikään niistä ei vaikuttanu kauhean uskottavalta. Ja uskon, että sun suunnitelmat on jokseenki parempia kuin mun  ;D

Sirius on ihanan siriusmainen, kun se on huolestunut ja haahuilee käytävillä Jamesin viitan alla. Ihan sydäntä särkee  :-[ Mut kai se kohta kokoaa itsensä eikä rupea zombeilemaan, vaikka noi lyriikat vähän viittas siihen suuntaan.

Ihanaa, että just kun mä olin vaipumassa epätoivoon Siriuksen takia, tohon loppuun saatiin pätkä Lilyä ja Jamesia. Awws  :-*

Kirjoitahan pian sitä jatkoa!
The girl, who has dreams of.

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
A/N: Vastailen teidän kommentteihin aamulla/päivällä, mutta tulin nyt julkaisemaan tän uuden luvun. ;)



Muistinko kertoa
Että mä unohdan välillä kertoa
Kuinka paljon mä sua
Kaiken aikaa rakastan


Hector: Muistinko kertoa


Kahdeskymmenes kolmas

Alice tuntui olevan aina oikeassa. Tylyaho ei ollut koskaan näyttänyt lokakuun kaatosateessa kauniimmalta kuin sinä lauantaina, ja Lily oli iltapäivään mennessä ihan varma, että se oli koko syksyn paras päivä. Ja parasta siinä oli se että se oli niin kertakaikkisen tavallinen: kävelyä käsi kädessä jutellen pitkin pääkatua, poikkeaminen silloin tällöin Sekossa tai Hunajaherttuassa, josta James osti Lilylle suklaasammakoita, piipahdus Kolmessa Luudanvarressa kermakaljalla. Lily tiesi, että Matami Puddifoot oli tylypahkalaisten pariskuntien suosima romanttinen kuppila, mutta jostain syystä häntä ei houkutellut sellainen paikka. Kolmen Luudanvarren lempeä, kotoisa ja ihanan tavallinen tunnelma sopi Lilylle paremmin kuin hyvin, ja hän sanoikin siitä Jamesille, kun poika kysyi minne he menisivät kermakaljalle.

”Puddifoot vaikuttaa minustakin aika... mielenkiintoiselta”, James totesi nyrpistäen nenäänsä ja avasi Lilylle oven. ”En ole sisällä käynyt, luojan kiitos, mutta ohi on tullut käveltyä muutamaan otteeseen eikä sen perusteella siellä tarvitse kauaa olla kun jo on pää täynnä hattaraa.”

Lily siis löysi jälleen yhden asian, joka heitä Jamesin kanssa yhdisti, ja se oli kaiken ällösöpöilyn ja liian siirappisen karttaminen. Tämä huvitti Lilyä erityisesti siksi, että hän muisti kuinka kolmannella luokalla James oli ystävänpäiväksi kirjoittanut hänelle rakkausrunon vaaleanpunaiselle hajustetulle pergamentille ja laittanut kyyhkysen tuomaan sen tytölle – sillä seurauksella että lintu, typerä eläin kun oli, oli lentänyt päin tyttöjen makuusalin vasta pestyä ikkunalasia ja tuupertunut ikkunalaudalle. Jamesilla oli ollut kuolleessa kyyhkysessä aika paljon selittämistä professori MacGarmiwalle, joka ei katsonut hyvällä tyttöjen kovaäänistä säikähdystä vapaapäivän aamuna kello kuuden aikaan.

Lily ja James muistelivat tätä tapahtumaa nyt nauraen, ja Lilykin osasi jo antaa pojalle anteeksi kuolleen linnun, samoin kuin James oli jo aikoja sitten antanut anteeksi ne kerrat, joina Lily oli kironnut hänelle toisen nenän tai liikavarpaita. Ne tuntuivat kuuluvan kaukaiseen menneisyyteen, eikä ollut enää väliä kuinka monta kertaa James oli pyytänyt Lilyä treffeille tai kuinka monesti kiroukset olivat lennelleet ympäri Rohkelikkotornin oleskeluhuonetta. Pääasia oli se, että se oli nyt kaikki ohi, he olivat molemmat kasvaneet aikuisiksi ja tajunneet asiat eri tavalla.

”Kuule, minusta ne räpylät oli kyllä ihan kivat”, James nauroi nostaen pinnalle viitosluokan puhutuimman jutun, kun James oli kärttänyt tyttöä treffeille koko viikon ja Lilyn hermot olivat pettäneet viimein perjantain muodonmuutostunnilla. Poika ei kuitenkaan ollut suostunut luopumaan räpylöistä, sillä oli tahtonut kokeilla kuinka syvälle pääsisi niiden avulla sukeltamaan. Sinä viikonloppuna tehtiin koulunennätys. ”Voisit tehdä ne uudestaan joku kerta!”

”En taida”, Lily tokaisi ja hörppäsi kermakaljaansa. ”Enkä varmaan edes muista enää sitä loitsua. Olin niin raivoissani että se vain tuli.”

”Voi luoja”, James sanoi puoliksi tosissaan ja puoliksi leikillään, ”jos saat sellaisia loitsuja päähäsi lähes ajattelematta, mieti miten hyvin pärjäät S.U.P.E.R. -kokeissa kun ajattelet pääsi puhki!” Sanojen takaa kuulsi aito kunnioitus joka sai Lilyn punastumaan ja kääntämään katseensa. Näin tehdessään hän huomasi Remuksen ja Peterin ohittavan Kolmen Luudanvarren ja mietti minne he olivat mahtaneet Siriuksen kadottaa.

James kävi ostamassa heille kummallekin uunituoreet rinkelit ennen kuin he jatkoivat matkaansa. ”No niin, kello on vasta kaksi”, hän totesi vilkaistessaan hienoon taskukelloonsa, jonka oli saanut vanhemmiltaan lahjaksi tullessaan täysi-ikäiseksi. Hän kääntyi katsomaan Lilyä ilkikurinen katse silmissään. ”Onko jotain mitä välttämättä tahtoisit tehdä, vai saanko keksiä tekemistä?”

Lily tunsi Jamesin sen verran hyvin että tiesi ettei tuo ilme luvannut hyvää. Hän kohotti epäilevästi kulmiaan ja sanoi: ”Ja mitähän se mahtaisi olla?”

”Okei, ei mennä sitten.”

”Kerro nyt ensin mitä se olisi ollut!”

”Maailman paras piilopaikka”, James virnisti ja osoitti suoraan kadun päässä olevaa ränsistynyttä porttia, joka johti vähintään yhtä ränsistyneelle pihamaalle. ”Lisäksi maailman kummittelevin rakennus ja sitä rataa. Kiinnostaisiko?”

Lily ei ollut uskoa korviaan. ”Rääkyvä röttelö? Sinnekö sinä olisit halunnut mennä?” Lily oli toki kuullut kaikki mahdolliset kertomukset talon kauhuista, ja vaikka hän ei uskonutkaan yhtäkään niistä todeksi, hän ei voinut pysäyttää vilunväreitä jotka kulkivat nyt hänen selkäänsä pitkin. ”Sinäkö ihan totta olisit halunnut mennä sinne?”

”Hei, älä viitsi. Minä olen käynyt siellä! Ei se ole niin pelottava kuin mitä siitä sanotaan, ihan totta!” James hymyili nähdessään pienoisen kauhun lilyn silmissä ja kietoi kätensä tämän harteille. ”Haloo, missä sinä oikein kuvittelit meidän viettävän aikaa kun käymme kiellettyinä päivinä Tylyahossa? Ei me voida miten sattuu hihhuloida, ties vaikka Hagrid olisi käymässä Sianpäässä! Sitä paitsi ei kai me nyt oltaisi voitu jättää niin siistiä paikkaa tarkistamatta.”

”Joo, epäilemättä totta, mutta silti. Rääkyvä röttelö?” Välillä Lilystä tuntui siltä kuin eläisi Jamesin kanssa täysin eri maailmassa. ”Siellähän kummittelee!”

”Ei oikeasti”, James totesi kuin puhuisi säästä. Se on vain huhu, tiedä sitten mistä olisi lähtenyt liikkeelle.” Hän virnisti taas ja Lilystä tuntui että poika tiesi röttelöstä enemmän kuin antoi ymmärtää. ”Älä huoli, vien sinut sinne sitten joku toinen kerta. Maistuisiko rinkeli?”

**

Kello alkoi lähestyä seitsemää, jolloin kaikkien tylypahkalaisten oli palattava linnaan. Lily ja James kävelivät hiljakseen matelevan joukon perässä pitäen pientä välimatkaa Sekon tuotteilla leikkiviin kolmosluokkalaisiin, ja Lily oli jo aikeissa takavarikoida yhden pojan uutuustuotteen, räyhäävän frisbeen, kun James vetäisi hänet takaisin viereensä ja sanoi leppoisasti: ”Ei töitä tänään.”

Lily vain nauroi ja antoi kolmosluokkalaisten mennä – oli aika antaa uusien valvojaoppilaiden näyttää kyntensä, ja Lily aikoi katsella sivusta. Raportointi olisi ensi viikon kokouksessa.

Kaksikko jättäytyi tahallaan muusta väestä vähän jälkeen, mutta eivät kuitenkaan niin paljon että olisivat kiinnittäneet erityistä huomiota. Lily ei pitänyt silmätikkuna olemisesta samalla tavalla kuin James eikä siksi ollu kovin innokas kuhertelemaan oleskeluhuoneen sohvalla tai pussailemaan koulun käytävillä niin kuin monet muut parit. Häntä ahdisti sellainen, ja vältti sitä niin paljon kuin mahdollista. Ei hän sitä Jamesin takia vältellyt, mutta välttääkseen kyseisen mielikuvan syntyä hänen oli siirryttävä välillä mukavuusalueensa ulkopuolelle ja löytää itsensä Jamesin kainalosta viidenkymmenen muun rohkelikon silmien alta.

Heti päästyään koulun muurien sisäpuolelle Lily pysähtyi ja veti Jamesin kanssaan vähän sivumpaan. Sivusilmällään hän näki kuinka Ann esimerkillisesti takavarikoi häntä aikaisemmin piinanneen frisbeen. Lelun ostanut poika lähti kiukkuisena kohti linnaa kiroillen karskimmin kuin sen ikäiselle oli oikeastaan soveliasta. Mutta nyt Lily ei keskittynyt siihen.

”Kuulehan”, hän sanoi Jamesille ja vilkaisi ohi kulkevaa vahtimestaria, joka ei ilmeisessti huomannut heitä vaan jatkoi matkaansa selkä kumarassa. ”Juuri nyt oleskeluhuone ei oikeastaan houkuttele. Minulla on ollut tänään niin hyvä päivä, etten tahtoisi pilata sitä näkemällä masentuneen Siriuksen ja kuulemalla uusimmat juorut.” Ja tuntemalla kuinka kaikki katsovat meitä, Lily ajatteli, muttei sanonut siitä mitään. ”Ja sitä paitsi”, hän mutisi ja katsoi ylös Jamesin kasvoihin painaen leukansa tämän rintaa vasten, ”meillä on viime aikoina ollut tosi vähän kahdenkeskistä aikaa. Ei tuhlata sitä, jooko?”

James hymyili leveästi ja pujotti sormensa tytön sormien lomaan. Hän painoi huulensa Lilyn huulille, suuteli pitkään ja lempeästi ja tunsi toisenkin hymyilevän. ”Ajan tuhlaaminen ei kuulu sanavarastooni, kun on kyse sinusta”, hän mutisi vasten Lilyn huulia ja sai tytön naurahtamaan ja suutelemaan häntä uudestaan juuri kun navakka tuulenpuuska ripotteli puun oksista vettä heidän päälleen. ”Mutta ulkona alkaa jo olla aika kylmä, eikä me varmaan haluta vilustua”, James totesi. ”Mennään sisälle. Tiedän yhden kivan paikan.”

Lily ei ollut koskaan aikaisemmin kuullut paikasta nimeltä tarvehuone, mutta James selitti aika paljon matkalla siitä, kuinka sinne sai ihan mitä tahansa halusi – paitsi ruokaa. Jamesin ihmetykseksi Lilyltä tuli siihen vastaus kuin apoteekin hyllyltä.

”Ruoka on ensimmäinen viidestä poikkeukseta Gampin lakiin perusmuodonmuutoksista. Sitä ei voi taikoa tyhjästä.” Lily näki että James oli ihan ymmällään ja huokaisi sitten syvään. ”Ihan totta, etkö sinä ole vielä avannutkaan tämän vuoden muodonmuutoskirjaa?”

”Olenhan minä sen avannut, mutta kukaan ei puhunut lukemisesta.”

Lily pyöräytti silmiään eikä todellakaan jaksanut alkaa selittää aina niin fiksulle poikaystävälleen Gampin lakiin liittyvistä poikkeuksista, joista heidän pitäisi maanantaina palauttaa kolmen jalan tutkielma professori McGarmiwalle. Sen sijaan hän seurasi hiljaa kuunnellen tarkkaavaisesti Jamesin selostusta siitä, kuinka he olivat kelmien kanssa löytäneet tarvehuoneen vahingossa juostessaan Voroa pakoon toisena lukuvuonna. Paikka oli tullut esiin viime hetkellä, ja se oli ollut tavallinen tyhjä luokkahuone, mutta kun he olivat myöhemmin tulleet tutkimaan paikkaa, he eivät olleet löytäneet mitään.

Kolmannessa kerroksessa James pysähtyi, ja Lily katseli kun hän asteli seinän viertä kolme kertaa edestakaisin ajatellen ankarasti jotakin. Sitten yhtäkkiä seinään ilmestyi raskas puuovi, ja vaikka Lily oli Jamesin kertoman perusteella sitä osannut odottaakin, hän hämmästyi silti, sillä oli ihan varma ettei siinä kohdalla ollut koskaan ollut ovea. Sitä paitsi hän oli siinä käsityksessä että ovi oli ilmestynyt ulkoseinään.

James hymyili viekkaasti Lilyn hämmentyneelle ilmeelle ja avasi oven. Astuessaan sisään Lilystä tuntui kuin hän olisi astunut oman kotinsa olohuoneeseen, ja james nauroi hänen suustaan kuuluvalle järkyttyneelle henkäisylleen. Ei Lily voisi täällä olla, hänestähän tuntuisi koko ajan että minä hetkenä tahansa Petunia tai äiti tai isä astuisi sisään! Hän kääntyi ärtyneenä Jamesiin päin ja oli jo aikeissa alkaa moittia tätä, kun poika kehotti häntä ajattelemaan mieluisampaa tilaa. Lily aloitti pienellä kokeilulla, ja sai ajatuksen voimalla sohvat muuttumaan valkoisesta tekonahasta lämpimän punaiseksi pellavaksi. Innoissaan hän alkoi sisustaa huonetta uuteen uskoon, ja hetkessä valkeaan tekotakkaan syttyi oikea tuli, seinät muuttuivat kermanvärisistä hieman haaleaksi ruskeaksi ja puulattian peitti punainen pörröinen matto. Hän sai rautanaulakon oven viereen seinälle ja ripusti siihen märän takkinsa katsellen lumoutuneena ympärilleen huoneessa.

”Tämä paikka on aivan ihmeellinen!” hän henkäisi ja James nauroi heittäessään takkinsa Lilyn takin viereen. ”En voi uskoa että tällainen taikuus on mahdollistakaan!”

”Joo, ei mekään sitä meinattu aluksi uskoa”, James sanoi ja lysähti sohvalle. ”On muuten tosi hyvät sohvat! Paremmat kuin ne teidän olohuoneessa, ja se on jo aika paljon sanottu.”

Lily oli haltioissaan ja liikkui hitaasti ympärilleen katsellen kohti sohvaa. ”Miksi hemmetissä et kertonut minulle tästä aikaisemmin?” hän ihmetteli istuutuessaan Jamesin viereen sohvalle. ”Tämä on varmasti koko Tylypahkan ihmeellisin huone, ja te olette pitäneet tiedon itsellänne? Aika itsekästä, etten sanoisi.”

”Mutta ajatteles nyt järkevästi”, James hymyili ja veti tytön kainaloonsa. ”Jos kaikki tietäisivät tästä, se menettäisi osan hohtoaan. Ja kaikki kävisivät täällä. Tylypahkassa on niin paljon oppilaita ja opettajia, että tarvehuhone ei enää soisi samanlaista yksityisyyttä kun kaikki ramppaisivat sisään.” Hän käänsi Lilyn loistavat kasvot omiaan päin ja silitti tämän hiuksia. ”Ja jos täällä ramppaisi ihmisiä jatkuvasti, emme voisi tulla tänne rauhassa ja viettää aikaa ihan vain kahdestaan.”

Lilystä oli ihanaa olla pitkästä aikaa kahden kesken Jamesin kanssa ilman että ympärillä pyöri ketään muuta. Heillä ei ollut koulun alkamisen jälkeen ollut yhtään päivää niin että he olisivat voineet vetäytyä jonnekin, ja minne he olisivat edes menneet? Lisäksi tässä illassa oli kaiken näköistä, se oli aivan erilainen. Heidän siihenastinen kontaktinsakin oli ollut sylikkäin istumista ja korvaan kuiskimista, pientä suukottelua ja ujoja katseita. Nyt kun muita ei ollut, kun he olivat täysin kaksin, Lily saattoi aistia vapautuneisuuden Jamesin huulten liikkestä ja siitä, miten poika upotti sormensa tytön hiuksiin.

Siinä he olivat siinä taianomaisessa huoneessa, kädet toistensa ympärillä ja huulet toistensa huulilla, täysin välittämättä siitä mitä heidän ystävänsä ajattelivat heidän katoamisestaan. Ja jos totta puhutaan, Lily ei edes sillä hetkellä ajatellut ketään muuta kuin Jamesia, eikä siksi osannutkaan olla huolissaan tästä syntyvistä mahdollisista juoruista. Kaikki mitä hän tajusi, oli James ja etäisesti takassa roihuava tuli. Hänen oma vasen kätensä pojan poskella, toinen lämpimässä niskassa, Jamesin käsi hänen hiuksissaan ja oikean käden sormet paidan helmalla –

Lily henkäisi säikähdyksestä ja tunsi värähtävänsä. James ilmeisesti tulkitsi sen väärin, ja jatkoi paidan hidasta rullaamista, mutta Lily jähmettyi täysin ja alkoi sekunnin murto-osan jälkeen vetäytyä lähes paniikinomaisesti poikaystävänsä otteesta. Hän tunsi haavojen aukeavan taas, tällä kertaa pahemmin kuin koskaan,  ja siirtyi sohvan toiseen päähän ja nosti polvensa eteensä muuriksi varoen visusti katsomasta Jamesiin päinkään. Hän tunsi taas kaiken sen kivun, tunsi joka ikisen piston sydämessään kuin ne olisivat aivan tuoreita haavoja. Lily painoi päänsä tuntiessaan kyynelten tulevan ja tukahdutti huutonsa käsiinsä.

James istui järkytyksestä kankeana sohvan toisessa päässä ja yritti käsittää mitä oli tehnyt väärin. Oliko hän edennyt liian nopeasti? Luultavasti. Mutta hän oli myös varma, että Lilyllä ei ollut kaikki hyvin. Hän katsoi, kun tyttö alkoi täristä itkun voimasta ja rupesi heijaamaan itseään edestakaisin, kuin olisi pieni lapsi kehdossaan. Lily näytti haavoitetulta, kuin jotain kamalaa olisi tapahtunut.

”Lily?” James kuiskasi tunnustellen ja meni hieman, vain aavistuksen verran lähemmäs. ”Lily, mitä minä – ” hän keskeytti nähdessään tämän pudistavan kiivaasti päätään. ”Lily rakas, puhu minulle!”

Lily vain jatkoi päänsä pudistelua. James nosti kätensä ja oli aikeissa vetää tytön kainaloonsa, mutta kuin vaistomaisesti Lily kavahti ja nosti pelokkaan katseensa poikaan, ja vaikka se oli vain pieni hetki, kun he katsoivat toisiaan silmiin, vain pienen pieni aavistus, James ymmärsi. Hän ymmärsi, mutta asian sisäistämiseen mennessä Lily oli jo painanut kasvonsa takaisin alas eikä siis nähnyt järkystystä ja sitä seuraavaa puhdasta vihaa pojan kasvoilla.

”Kuka se oli?” James kysyi ääni väristen turtana vihasta, tuskasta ja aaltoina kasvavasta suojeluvaistosta. ”Kuka pirulainen on mennyt koskemaan sinuun?!”
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Mä olin ihan varma, että tää on sellanen ihana aawsitusluku, mitä se olikin paitsi sitte toi loppu. :o Eli mut sait ainakin yllätettyä täysin. Kellonajasta johtuen järkevämpää ei oo tulossa... ;)
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja

Ledi

  • tyhmä kuin sipuli
  • ***
  • Viestejä: 360
  • Aliquando insanire iucundum est.
Eikä! Mitä, mitä on tapahtunut!? Ei, ei ei! Et saa jäättää tälläiseen kohtaan!
 
Okei... Ilme oli aika mahtava tuon vikan replan jälkeen... Kattoin puol minsaa näyttöö suu apposen auki ja koitin analysoida tekstin... Apua! Noh, laskeskelin 1+1 ja (hehhehheh...) arvelen tietäväni mitä hommassa on taustalla...  ;D  Ihana luku oli muutoin, awwws <3<3 Enkä sano, et toi loppu ei ois ollu ihana, se vaan ei ihan ollu niin aww, vaan ahaa!- homma. (Nimim. Tarpeeksi sekavasti selitetty?)  ;D
 
Mutta pari pikku virhettä:
 
Lainaus
kauhun lilyn silmissä
Eli Lilyn isolla
 
Lainaus
ja james nauroi
Ja taas se James isolla
 
Mutta, ei paljoo häirinny noi, mutta pakko oli pilkkua viilata...  ;D  Ja jatkoo (nopeesti!)!  ;D
 
Ledi
Baby, you know that, maybe it's time for miracles, 'cause I ain't giving up on love ♥
22/3/2013 ♥
Rikkinäiset
ava by Swizzy

FanGirl

  • Vieras
Mitä me olemme tenhneet sinulle että jätät sen tuollaiseen kohtaan? Minä haluan jatkoa!!!!! Voi Lily parkaa. Ja James on varmaan kauhuissaan ja vihainen. Ajatukset vain tulvivat. Tämä luku selittää paljon... Erittäin paljon. Joo... En mä osaa kommentoida... Ehkä yksi syy on meluava koulu ympärillä... No JATKOA joka tapauksessa!

L.E

  • kultakutri
  • ***
  • Viestejä: 151
Sä oot ilkee ku jätät tälläseen kohtaan  >:( mutta enhän mä jaksa olla sulle pitkään vihanen..

Toi alku oli ihana, kaikki sateisesta Tylyahosta aina räyhäävään frisbeehin saakka - miksei meillä ole vastaavia terroristileluja? - oli aivan mahtava. Oletin lopun olevan ihanan vaaleanpunaista siirappista höttöä (ei muuten sekään huono ratkaisu!), mutta yllätit mut taas vaihteeksi ihan täysin.

Kehräsin tietysti jo kokoon kunnon stoorin, mutta oletan kuitenkin, että sun on paljon parempi. Nyt mua jäi kalvamaan toi loppuu, kirjoitahan pian lisää!
The girl, who has dreams of.

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Oi, söpö luku. ♥ Mutta ei saa jättää tuollaiseen kohtaan... Kertokaa, kertokaa, kertokaa! *pomppii tuolillaan ja kuolaa* Eli jatkoa ihmeessä!

Swizzy


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Tonks

  • Vieras
OIOIOI Lilyn ja Jamsien treffit onko parempaa ellei lasketa Siriuksen ja Remuksen treffejä joo oon hiljaa.
Mutta siis joo awws.


Lainaus
”Ihan totta, etkö sinä ole vielä avannutkaan tämän vuoden muodonmuutoskirjaa?”

”Olenhan minä sen avannut, mutta kukaan ei puhunut lukemisesta.”
Oih ihana James, aina se jaksaa olla söpö.

Tossa jossain kohtaa oli nimiä pienellä mut Ledihän jo ilmottikin niistä.

MITÄMITÄ onks Lilylle tapahtunu jotain?! tyhmätyhmätyhmätyhmä ei saa jättää tollaseen kohtaan yhyh.


Jatkoa kehiin!


~Tonks


PS.
Lainaus
Noh, mitäs muutakaan lauseesta "Don't be unhappy" tulee mieleen..?
Aaivan.

Pehmoinen

  • *
  • Viestejä: 2
Voi ei,mikä riipaiseva loppu!*dramaattinen henkäys* :o ja mä olisin niin kaivannut jotain romanttista ja suloista...
Mut oikeesti tosi hyvä ficci,mä jäin ihan totaalisen loukkuun....(tulipa säkenoivä kommentti..)
mut jatkathan piakkoin,joookos,kookos???? :)
« Viimeksi muokattu: 06.01.2012 12:02:38 kirjoittanut Pehmoinen »
Mä rakastan Pumban tuoksua aamutuimaan.

Arion

  • ***
  • Viestejä: 622
  • Huffleclaw Bard
ei helvetti... Mitä tähän sanoisi?

Siis, tosi hyvä fikki, ja jotenkin pidän tost lapsi-jutusta, Sirius tuntui viimeinkin tajunneen tekojansa ja kasvaneen. Ja siis, mähän oon kelmien suuri fani, paitsi Peterin kiitos erään syyn, jonka kaikki sarjan tuntevat tietävät...

Joitain paino- ja kirjotusvirheitä löytyi, ja sen verran faktoista HP:seen liittyen, et olen lukenut luotettavasta lähteestä (lue hp-wiki, muut mahdolliset luotettavat ovat viistokuja, vuotis, hp-fanit ja se enkun kielinen vuotava noidankattila) että James on Siriuksen äidin serkku ja Jamesin äidin nimi on Dorea Musta. Huomasin Mustan sukupuusta...

Mutta aivan mahti fikki, musta uus lukija ja ootan jatkoo innolla, ja mul on pari ajatusta tosta Lilyn jutusta, joista toinen on saanut yli puolet prosenteista, eli ei tulisi toista kierrosta... (köh, miten pressanvaalit on mieles? Vai johtuuko ekasta kerrasta, ku saan äänestää...)

Mutta siis, jatkoa koska?
"I think kids will read more good books than we can possibly produce " - Rick Riordan

Fotoni

  • ***
  • Viestejä: 100
Tajusin, että oon lukenut tän varmaan miljoona kertaa aiemminkin, mutta miksi ihmeessä en oo näin hyvään ficiin kommentoinu mitään? Noh, tuleepahan sekin nyt korjattua... :D

Siriuksesta tosiaan löytyi uusia puolia ton isyyden myötä. Ja siitä puheen ollen, jollain tavalla en osaa kuvitella Siriusta isänä, jollain tavalla taas osaan hyvinkin kuvitella.

Hmm... Mitäs mä tähän vielä selittelisin...? No siis, tää oli hyvä, kuten jo aiemmin mainitsin. Joitain kirjoitusvirheitä löytyi (jostain luvuista), mutta eipä ne pahemmin haitannu. Ja EI missään nimessä saa jättää tollaseen kohtaan! :P
JATKOA siis odottelen ;)
Sometimes you gotta fall before you fly

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Hei kaikki rakkaat lukijat!!

Tässä seuraavassa luvussa on kestänyt jo luvattoman kauan. Sitä on yllättävän vaikeaa kirjoittaa. Yritän kuitenkin saada sen teille tällä viikolla, ettei mene ihan mahdottomuuksiin. :) Vastailen vasta sitten teidän kommentteihin.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Nirvu: Koskaan ei saa olettaa mitään. ;) Kiitos kommentista.

Ledi: En sano mitään, tässä luvussa selviää. Kiitos kun ilmoitit virheistä, mun Shift-sormessa on selvästi jotain vikaa. :D

FanGirl: Voi kuule, tämä luku selittää vielä enemmän!! ;) Kiitos kommentista.

L.E: Enpä usko että mun stoori on paljonkaan kummoisempi, mutta katsotaan. :D

Swizzy: Tässä sitä jatkoa tulee. Kiitos kommentista!

Tonks: No mutta totta kai James on söpö, mitäs muuta sä oikein kuvittelit! (Ja joo, Siriuksen ja remuksen treffit olis söpöt, mutta ei sovi tän ficin luonteeseen...) Kiitos!

Pehmoinen: Tässäkään luvussa ei oikeastaan ole mitään riipaisevaa romantiikkaa - tai riippuu ehkä vähän siitä että millaisesta romantiikasta pitää. ;)

Anturajalka93: Jamesin äidistä sen verran, että mä tiesin tuon kaiken jo, mutta en halunnut ihan kaikkea niin oikeaksi. Koska mun mielestä tää on parempi näin että James ei tavallaan oo mitään sukua Siriukselle, kun niiden kaveruus on (mun mielestä) jollain tapaa aidompaa siten. Vaikea selittää, mutta yritin kuitenkin. :)

Fotoni: Siriuksesta ja sen kaksijakoisesta isyyspersoonasta kuullaan kyllä vielä paljon, mutta ei ihan vielä. Kiitos kommentista!



NONIIN ja sain kuin sainkin luvun valmiiksi. Pahoittelen, se on tosi lyhyt, mutta mun oli tosi vaikea kirjoittaa sitä. Hope you understand. :)



When you walk away
I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now?


Avril Lavigne: When you're gone


Kahdeskymmenes neljäs

Lily oli hiljaa ja kuunteli kuinka James tajusi asian ja alkoi sitten kävellä huoneessa ympyrää. Itse hän tärisi sohvan nurkassa ja yritti pysyä ulkoisesti tyynenä samalla kun hänen sisällään myrskysi, hänen sydämensä itki verta ja hän tunsi jälleen olevansa likainen ja kelvoton. Jos hänen onnistui pysyä tyynenä kolme vuotta sitten, miksei se nytkin onnistuisi? Lily tunsi kuinka alkoi täristä holtittomasti itkun voimasta.

Lily katsoi Severusta vihaisesti ja kietoi aamutakin paremmin päälleen linnan kylmällä käytävällä. Lihavan leidin katse hänen niskassaan tuntui polttavalta. ”Severus, anna jo ola. Eikö me eilen sovittu tästä jo? Sinä valitsit puolesi kun autoin sinut siitä kiipelistä, etkä voi noin vain tulla selittämään tekojasi hetken mielijohteeksi.”

”Etkö sinä jo usko?” mustahiuksinen poika näytti turhautuneelta, mutta ei suoranaisesti pettyneeltä. ”Rautalangastako se pitää vääntää? Kuule, minä en saisi olla täällä. Mennään muualle puhumaan.”

Lily lähti vastahakoisesti hänen peräänsä.


Ei hän ollut aikonut kertoa kenellekään. Eihän se muiden ongelma ollut. Mutta nyt James tiesi, James, joka nyt ravasi ympäri huonetta eikä selvästi tiennyt mitä tehdä. Lily ei ollut halunnut Jamesin tietävän, mutta ehkä näin oli parempi. Hän oli lukenut Me Noidista, että suhteen tuli perustua luottamukseen, joten Jamesilla oli varmaan ihan oikeuskin tietää. Silti se ei tuntunut reilulta, sillä pojan ei pitäisi kärsiä virheistä, jotka Lily oli tehnyt. Virheistä, joista hän tulisi maksamaan lopun ikäänsä.

Severus käveli edeltä tyhjään luokkahuoneeseen ja lukitsi oven Lilyn perässä. Severuksen silmät leimusivat hurjasti, mutta tyttö oli liian väsynyt ja vihoissaan ollakseen tarpeeksi pelokas – vielä. Mutta kun hän tunsi köysien sitovan hänen ranteensa yhteen ja huivin tukkivan suunsa ilman että Severus oli näyttänyt liikkuvan tuumaakaan, Lily tunsi paniikin heräävän ja yritti rimpuilla pakoon.

”Turha yrittää pakoon. Itsehän tätä kerjäsit.”


Lily yritti ryhdistäytyä. Mieti, hän komensi itseään. Mikä auttoi silloin? Kaiken sen sotkun keskeltä hän muisti silloisten ajatustensa painopisteen. V.I.P:t. Lily oli panostanut entistä pahemmin kokeisiin, ja saanut siten laitettua pahan olin ja muun syrjään. Nyt hänellä oli S.U.P.E.R:it tulossa, mutta ne tuntuivat niin kaukaisilta vielä niin alkusyksystä, ettei niistä ollut apua. Lily ei voinut muuta kuin avata silmänsä ja kohdata henkilökohtaisen oman painajaisensa uudelleen.

Hän tunsi jokaisen kosketuksen ihollaan, ja jokainen muisto repi häntä hajalle pahemmin kuin mikään ikinä hänen elämässään. Hän oli ollut tapahtumien sattuessa viidentoista, kenties liian nuori ymmärtämään asian vakavuutta, kenties liian kouluintoinen kiinnittääkseen siihen enempää huomiota. Yhtä kaikki nyt, kun kaikki oli kaivettu uudelleen esille syvältä mielen syövereistä tuoreempana kuin sen tapahtuessakaan, se kaikki oli pahempaa kuin mitä hän oli koskaan osannut mistään kuvitella.

Pyjaman housut olivat monessa osassa kylmällä kivilattialla, ja Lily yritti kietoa aamutakin paremmin ylleen. Severus tuijotti häntä mustilla silmillään ja käveli ovelle. Pojan silmissä ei näkynyt pienintäkään katumuksen pilkahdusta, eikä Lily voinut muuta kuin täristä seinän vieressä ja yrittää pitää itsensä kasassa.

”Nähdään huomenna kokeessa”, Severus sanoi kaiuttomalla äänellä ja paiskasi oven perässään kiinni. Lily jäi yksin pimeään.


James harppoi huoneessa edes takaisin ja sai Lilyn olon tuntumaan entistä kurjemmalta. Hän tunsi aiheuttaneensa turhaa murhetta ihmiselle, jota rakasti liikaa ja josta oli välittänyt niin paljon ettei ollut tahtonut kertoa aikaisemmin. Hänestä tuntui että olisi vain ollut parempi jos hän olisi antanut asian mennä omalla painollaan.

”Tämä on kaikki minun syytäni”, James sanoi oltuaan pitkän aikaa hiljaa. Ajatus tuntui Lilystä päättömältä: miten ihmeessä James voisi olla syyllinen siihen, mitä Severus oli tehnyt? ”Minun olisi pitänyt... olisin voinut... jos vain...” Poika pysähtyi Lilyn eteen ja toisti aikaisemman kysymyksensä. ”Lily, kuka se oli?”

Tuska Jamesin äänessä sai Lilyn itkemään yhä vain vuolaammin. Jamesilla on oikeus tietää, hän toisti itselleen. Lily kuiskasi Severuksen nimen niin hiljaa, että ehti jo toivoa ettei James ollut kuullut, mutta inho ja epäusko Jamesin kasvoilla kertoi hänen erehtyneen.

”Kalkaros? Kalkaros?” James ryntäsi ovelle. ”Minä tapan sen nilkin!!”

Lily hätääntyi, ja tajusi kauhukseen ettei hätäännys johtunut tappamisesta vaan pelosta jäädä yksin. Hän käänsi punaiset ja turvonneet kasvonsa Jamesin puoleen ja tunsi itsensä hyvin, hyvin yksinäiseksi. ”Et kai sinäkin jätä minua yksin?”

Kuiskaus oli tuskin kuuluva, mutta se jäi silti kaikumaan hiljaiseen tarvehuoneeseen, jossa ainut ääni oli takkatulen ajoittainen rätinä. James kääntyi katsomaan Lilyä silmiin, joista kuvastui pelkoa, häpeää, katkeruutta, mutta myös surua ja kaipuuta ja jotain, mitä James ei osannut pukea sanoiksi. Suojeluvaisto otti jälleen voiton vihasta, ja hän astui takaisin sohvan luo.

Lily oli käpertyneenä pienelle kerälle aivan sohvan nurkkaan, ja näytti pienemmältä kuin koskaan. James istui varovasti hänen viereensä, peläten että tyttö säikkyisi taas, ja tarttui hentoon käteen, joka oli märkä poskilta pyyhityistä kyynelistä. Sitten ilman ennakkovaroitusta Lily siirtyi sohvalla Jamesin syliin ja painautui vapisten tämän rintaa vasten, kuin hakien suojaa vahvojen käsivarsien takaa. Itku ravisteli koko kehoa, ja James tunsi omienkin silmiensä kostuvan tuntiessaan Lilyn tuskan ja oman vihansa, joka nyt oli saanut siirtyä syrjään.

”En minä jätä sinua.” James silitti punaisia hiuksia, eikä tiennyt rauhoitteliko itseään vai Lilyä. ”Minä en ikinä päästä sinusta irti. Ja me selviämme tästä kyllä yhdessä.”



Ja sitten seuraa ilmoitus.

Eli hyllytän tämän nyt joksikin aikaa (EN lopeta kirjoittamista, laitan vain tauolle), koska Lily/James ei inspaa. Tiedän, vaikea uskoa mun kohdalla, mutta niin se vain on. Yritän saada inspiraation takaisin mahdollisimman pian, ja lupaan, ettei tämä missään nimessä jää tähän, mutta toistaiseksi jää kuitenkin tauolle. Olen tosi pahoillani. :(
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


Nirvu

  • ***
  • Viestejä: 148
Vai että Snapu, jaa jaa... Jotenkin osasin arvata, ainakin alitajuntaisesti, mutta jostain ihmeen syystä mielessä oli myös Vernon... ::) Ihana oli, ja totta kai jos ei inspaa, niin kyllä mieluummin toivon hyvin kirjotettuja pitkiä lukuja kun nopeesti kasaan kyhättyjä :) Mutta jatko ois tosiaan kiva, vaikka onkin tauolla, niin kyllä sitä varmaan saa silti pyytää :D

Nirvu
"Syytän kirjastossa olevaa vihreäkaapuista ylipappia, jolla on kaksiteräinen kirves."
-Terry Prachett, Kiintoisia aikoja