Kirjoittaja Aihe: Valot, VALMIS! K-11, Draco/Astoria, (Daphne/Harry), Romance, Drama  (Luettu 21231 kertaa)

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #60 : 06.06.2009 18:40:55 »
Hmmm... Nyt tajusin miksi tämän ficin nimi on Valot. Mielenkiintoista. Nyt kun on kesäloma ja olen sukulaisissa en oikeen kerkeä olla koneella. Mmmm.... Draco <3 Astoria  Se toimii ihan hyvin. En osaa kuvitella Harryä tuossa ficissä mut kun kuvittelen Danielin ilman silmälaseja hyvin menee. Jatkoa tulemaan vaan!
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #61 : 06.06.2009 19:08:00 »
Apua! ei saa jättää tollaseen kohtaan :o :)
Ei kai Astoria masennu uudestaan,toivottavasti ei?  :-X
vaikka toi luku lyhyt olikin,se oli ihana ;)harmi ku tässä ei ollu yhtään Dracoa :)
mutta jatkoa! ;D

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #62 : 07.06.2009 11:23:28 »
Nabi.: Onhan se vähän outoa kuvitella Harry luihuisten ympäröimänä varmaankin, mutta itse olen tottunut ajatukseen, kun hän välittää niin paljon Daphnesta  :) Kiitos kommentistasi!

Tessuu: No, ei hätää, tässähän tätä jatkoa jo on  :D Tässä luvussa on ainakin Dracoa luvassa, kun koko luku on kirjoitettu hänen kannaltaan  ;)




18. luku
Draco


Käytävä, jonka varrella suuri sali oli kuhisi oppilaista. Miksi he eivät mene sisälle? Tähän odottelemiseen turhautuu.

Onkohan täällä tapahtunut jotakin?

Tarkastellessani käytävällä seisovia ihmisiä ymmärsin, että jotakin oli todella tekeillä.

Etsin katseelleni jonkun, jolta voisi kysyä, mutten nähnyt muita, kuin Grangerin ja Weasleyn. Yllättäen nämä kuitenkin hölkkäsivät luokseni, tuntien kuitenkin selvää vastenmielisyyttä. Heistä näki, että nämä olisivat olleet mieluummin missä tahansa muualla.

”Malfoy! Mitä ihmettä sinä täällä teet?”
”Olen menossa syömään, kuten on varmaan oletettavissa” naurahdin pilkallisesti.

Pari vilkaisi toisiinsa vaivaantuneina, jonka jälkeen kuraverinen sai sanotuksi:

”Astoria on sairaalasiivessä. En oikein tiedä, mistä on kysymys, mutta hän hoki, että joku on kuollut.”
”Mitä? Mikä hänellä on?”
”Hän sai jonkun kohtauksen”, Weasley totesi.

Paniikki iski minuun. Oliko Astoria kuullut Charlotten kuolemasta? Oliko hän saanut jonkun kamalan kohtauksen? Paheniko hänen tilansa merkittävästi?

Työnsin kumoon tielläni seisovat puuskupuhit ja juoksin täyttä vauhtia kohti sairaalasiipeä. Vereni tuntui kiehuvan ja sydämeni kohta räjähtävän. Pelkäsin enemmän, kuin koskaan.

Muotokuvat seinillä katsoivat etenemistäni kummissaan ja hieman oudoksuen.

Kauhuni yltyi sekunti sekunnilta. Totta puhuen minun olisi tehnyt mieli itkeä, mutta siitä nyt viimeisenä mitään hyötyä olisi.

Lopulta, kiduttavan pitkän ajan jälkeen riuhtaisin sairaalasiiven ovet auki ja kiirehdin Astorian sängyn vierelle, johon olivat kerääntyneet, rehtori, professori Kalkaros, Daphne ja Potter.

”Mitä on tapahtunut?” huudahdin.
”Astoria sai tietää ystäväraukkanne kuolemasta. Se aiheutti hänessä jonkinlaisen… kohtauksen ja tyttö pyörtyi”, Dumbledore selitti.
”Samaan tapaan, kuin silloin, kun minä…”

En pystynyt jatkamaan loppuun, sillä tiesin, että tytön edellinen kohtaus oli yksin minun syytäni.

”Emme tiedä vielä. Professori Kalkaros tutkii häntä.”
”Itse asiassa alan vähitellen saada tutkimustani valmiiksi”, professori totesi katse tiukasti Astorian kasvoissa.
”Miltä näyttää, Severus?”
”Tuota… tilanne on kovin monimutkainen ja selittäisin sen mielelläni yksin rehtorille ensin. Muut, poistukaa.”
”No emme varmasti poistu! Hän on meidän ystävämme!” Potter huudahti ja yllätyksekseni olin tämän kanssa aivan samaa mieltä.
”Potter, sinä joko poistut itse, tai minä heitän sinut ulos. Meillä ei ole aikaa tällaiseen vitkutteluun!”

Halusin Astorialle parhaan mahdollisen avun, joten jos me vitkuttelullamme vain veisimme aikaa, olisi paras mennä ulos, vaikken ajatuksesta kovin pitänytkään.

Myös Potter näytti suostuvan tähän pitkin hampain, purren huultaan varmaankin siksi, ettei vahingossa lipsauttaisi professori Kalkarokselle mitään ilkeää.

Poistuimme siis ja asetuimme istumaan penkeille, jotka oli asetuttu sairaalasiiven edustalle.

Odottaminen tuntui ikuisuudelta. Entä jos kaikki Astorian näkemä vaiva olisi ollut turhaa ja tämä joutuisi aloittamaan hoidot alusta? Entä jos hänen luonteensa muuttuisi jotenkin ratkaisevasti? Tai entä jos…

En halunnut edes ajatella vaihtoehtoa, joka oli kiusannut minua jo jonkin aikaa. Puristin käsillä päätäni, kuin yrittäen työntää moisen vaihtoehdon pois mielestäni.

Myös muut näyttivät poikkeuksellisen hermostuneilta ja enemmänkin.

Daphne oli purskahtanut itkuun. Hänen kasvonsa olivat aivan märät ja laikukkaat. Paidan rinnus oli aivan märkä ja meikit levinneet, mutta tämä ei näyttänyt välittävän.

Potter oli kietonut kätensä tämän ympärille, näyttämättä kuitenkaan itse juurikaan kehuttavammalta.

Hän ei itkenyt, mutta tämän huulet olivat menneet verille liiasta pureskelusta. Hänen otsaansa oli ilmestynyt huolestuneilta ryppyjä, enkä ollut koskaan nähnyt tätä niin hiljaisena.

Yksi puuttui joukostamme, Charlotte. Kuinka hän oli saattanut surmata itsensä tällaisella hetkellä? Tyttö tiesi oikein hyvin, miten Astoria reagoisi hänen kuolemaansa, mutta silti…

Se tuntui mahdottomalta. Charlotte oli jättänyt meille kirjeen, johon oli kirjoittanut toivovan meidän pitävän hänen kuolemansa salaisuutena Astorian sairauden ajan.

Miten tämä oli kuvitellut, että se onnistuisi?

Charlotte oli jättänyt myös Astorialle kirjeen, joka kuuluisi antaa tytölle hänen parannuttuaan. Siihen emme olleet koskeneet, vaikka olin ehdottanut sitä. Kirje oli kuulemma yksin Astorialle, eikä kuuluisi meille muille. Minusta kuitenkin meidän oli oikeutettua saada tietää, mikä oli syy siihen, että Astoria joutui kokemaan kamalaa tuskaa ja miksi Charlotte jätti meille tällaisen salaisuuden taakan kannettavaksemme.

Totta kai olin pahoillani hänen kuolemastaan, mutta olin silti tytölle vihainen.

Samassa Kalkaros astui ulos sairaalasiiven ovista sanomatta meille sanaakaan. Tämä vain jatkoi matkaansa eteenpäin.

Potter nousi ja talutti Daphnen sisään auki jääneestä ovesta. Kun heitä ei kuulunut takaisin, uskaltauduin seuraamaan perässä.

Dumbledore istui yksin Astorian sängyn reunalla katsellen tajutonta tyttöä hieman surumielisin silmin. Huomatessaan meidät, mies loi meihin tutkimattoman katseen ja sanoi, ennen kuin kukaan kerkesi kysymään:

”Olen niin pahoillani, mutta professori Kalkaros sanoi, ettei hän selviä. Ollenkaan. Astoria ei enää herää.”

(A/N: Jos haluatte lisätä tunnelmaa, laittakaa soimaan Evanescencen My immortal, youtubesta sen voi kuunnella seuraavaa linkkiä painamalla: http://www.youtube.com/watch?v=idd_92ajjwY&feature=fvst )

Jotain kylmää tuntui tipahtavan vatsani pohjalle.

Ehkä tässä oli sattunut erehdys, kyllähän Astorian olisi pakko selvitä. Eivät pahimmat pelkoni voisi käydä toteen.

”Ei, et sinä tarkoita tuota”, kuiskasin.
”Olen pahoillani.”

En ollut koskaan sanonut sitä tytölle itselleen, mutta tiesin sen koko ajan: en selviäisi ilman häntä. Minä rakastin häntä oikeasti, eikä se koskaan tulisi muuttumaan. Jos hän kuolisi, kuolisin minäkin.

”Draco, tiedät mitä joudun pyytämään sinulta”, Dumbledore sanoit katsoen minua suoraan silmiin.
”Minä… en tiedä pystynkö siihen.”
”Annan sinulle aikaa. Yritä kuitenkin päättää nopeasti. Astorian sielu tuhoutuu kovaa vauhtia ja jos et tee sitä, niin minä teen.”

Nyökkäsin jäykästi.

Rehtori ohjasi muut pois sairaalasiivestä, jättäen minut kahdestaan tytön kanssa.

”Astoria..”

Odotin melkeinpä, että tyttö olisi vastannut ja hymyillyt sitä minulle jo tutuksi tullutta ilkikurista hymyään.

Naurahdin ilottomasti tyhmyydelleni, mutta jatkoin:
”Minä tiedän kyllä, mitä lupasin sinulle. En kuitenkaan vieläkään tiedä pystynkö siihen. Minä en voi jatkaa tämän jälkeen, uskon että tiedät senkin.  Todennäköisesti seuraan sinua pian.”

Saatoin melkein kuulla tytön väittävän vastaan, mutta sillä ei ollut väliä, sillä hän ei väittänyt. Ei koskaan tulisi väittämään. Ei olisi väliä puheilla, jotka sanoisivat, että hän elää ikuisesti muistoissani. Eivät ne kuitenkaan mitään auttaisi, vain sattuisivat. Astoria Greengrassia ei kohta enää olisi ja minä joutuisin itse tekemään hänestä lopun.

Katsoessani tyttöä päätin kuitenkin, että minun täytyisi saattaa hänet lepoon. Juuri minun, joka rakastin häntä. Saattaisin Astorian ikuiseen uneen pitäen tätä jatkuvasti kädestä ja silittäen tämän hiuksia. Mielelläni lähtisin tämän mukana saman tien, mutta tiesin, ettei Dumbledore sallisi sitä.

”Minä rakastan sinua aina, muista se”, kuiskasin suudellen tytön huulia kevyesti.

Ne olivat edelleen lämpimät. Olin jotenkin odottanut tytön huulien muuttuneen jo kylmiksi, kuin tyttö jo olisi kuollut.

Astelin vastahakoisin askelin pois tytön luota ja viitoin muut sisään.

Severus Kalkaros oli palannut mukanaan pullo jotakin.

Oikeastaan osasin arvata, mitä se oli. Myrkkyä.

Hänen perässään seurasi myös alakuloisen, mutta silti asiallisen- ja lempeännäköinen Dumbledore, itkuinen Daphne ja Potter, joka näytti myöskin masentuneelta.

 ”Minä teen sen”, sanoin nieleskellen.
”Rohkea päätös”, sanoi Dumbledore hiljaa.

Kalkaros katsoi minuun, mustat silmät porautuen syvälle omaani ja sillä hetkellä tunsin niissä käväisevän jotain, joka saattoi viitata hieman myötätuntoon. Tämä ojensi minulle pienen, laventelinsinisenpullon.

Pitelin sitä sormissani, ainetta, joka veisi rakastettuni hengen pian. Vihasin sitä, enkä olisi halunnut koskea moiseen, mutta tiesin, että minun on tehtävä tämä. Juuri minun, ei kenenkään muun.

”Uskon, että Astoria olisi halunnut kuolla juuri näin”, Dumbledore sanoi.
”Ei hän olisi halunnut kuolla sairaalasiivessä noin nuorena!”
”Käsitit väärin, hän olisi halunnut kuolla rakastettunsa sylissä ystäviensä ympäröimänä. Uskon hänen vanhempiensa saapuvan pian, sillä Kalkaros ilmoitti heille juuri.”

Kuin kutsusta, ryntäsivät sisälle Medwin ja Jeanne Greengrass, molemmat itkuisina. Olin huomannut naisella olevan taipumusta itkemiseen, mutta en olisi uskonut Medwinin itkevän koskaan. Se oli melkein sama asia, kuin oma isäni oli itkenyt.
Jeannen jalat pettivät alta tämän nähdessä tyttärensä velton kehon makaamassa sängyllä.

”Onko hän…?” nainen änkytti, kun tämän mies auttoi häntä pystyyn.
”Ei vielä.”
”Onko se varma? Kuoleeko hän todella?” Medwin kysyi järkyttyneenä.

Dumbledoren silmät näyttivät uppoavan tämän miehen silmiin, kun hän selitti Astorian isälle vaihtoehtoja.

”Astorialla on mahdollisuus, että hänen sielunsa tuhoutuu, mutta ruumis säästyy tai toisinpäin. Me emme voi tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, mutta uskon, että se on parempaa, kuin se kamala kohtalo, että sielu tuhoutuisi.”

Medwin Greengrass näytti ymmärtävän asian, sillä tämä mutisi jotain nyökäten ja istuen vaimonsa kanssa läheiselle sängylle.

”Olkaa kiitollisia siitä, että Harry ja Daphne toivat hänet ajoissa. Voisi olla, ettemme voisikaan pelastaa hänen sieluaan.”

Astorian vanhemmat eivät osanneet sanoa rehtorille mitään, vaan Jeanne Greengrass painoi kasvonsa entistä tiukemmin miehensä rintaa vasten.

Minusta oli niin epäreilua, että Potter sai pelastaa Astorian käytävältä, kun minä, joka tyttöä rakastan, joudun vain päättämään tämän päivät. Se oli aivan liian julmaa. Liian epäreilua.

”Draco,” rehtori sanoi merkikseni.

Nyökkäsin ja istuin rakkaani viereen tämän sängylle.

”Olen niin pahoillani Astoria”, kuiskasin ja tunsin kyynelien tekevän tuloaan.
”Sinun ei tarvitse pelätä. Lupaan, ettet koskaan enää tule kärsimään. Pääset paikkaan, jossa kaikki on hyvin, eikä mikään satu. Tulet onnelliseksi ja jonain päivänä, jonain päivänä minä seuraan perässäsi ja kohtaamme taas.”

Kuulin Daphnen purskahtavan jälleen itkuun.

”Olisin halunnut kysyä sinulta erästä asiaa, mutten ehtinyt. Muistatko, kun sanoit, että haluat rakkausavioliiton? Se oli silloin, kun emme vielä oikeastaan tunteneet. Minä nauroin sinulle, ajattelin, ettei meillä ole mahdollisuutta sellaiseen, koska olemme puhdasverisiä. Olen kuitenkin muuttanut mieleni, sillä minä löysin rakkauteni sinusta. Olisin tahtonut kysyä sinulta, tuletko vaimokseni. Nyt se on kuitenkin myöhäistä”, selitin ja tunsin, kuinka kyynel vieri alas poskeani, tipahtaen Astorian huulille.
”Hyvästi, Astoria. Nuku hyvin”, kuiskasin avaten pienen, laventelinsinisen pullon korkin.


Oli kerran kaksi kuninkaan lasta ja he rakastivat toisiansa,
heidän välillään oli yksi lahti ja juokseva pien puronen.
”Kuinka voisinkaan luoksesi tulla,
lahti syvä on välillämme”.
”Pue itsesi valkoiseen vaippaan ja ui sitten tänne mun luo.”
Kaksi vihollista seisoivat rannal ja he kuulivat keskustelun
ja he sammuttivat kynttilät rannalt ja nuorukainen vaipui aaltoihin päin.
 ”Kerro terveiset isälleni, kerro rakkaalle äidillleni, kerro, että minä aalloissa lepään,
kerro että mua surra ei saa.”




A/N: Kuten huomasitte, tämä luku oli kirjoitettu vaihteeksi Dracon kannalta.
Kappale, joka tuossa lopussa esiintyi on nimeltään Kaksi kuninkaan lasta. Esittäjää en oikeastaan edes tiedä, vaikka yritin sitä etsiä. Sanatkin ovat ulkomuistista, uskon niiden olevan oikein, mutta joitain pikkuvirheitä voi tietenkin olla.  :) Joka tapauksessa, en omista kappaletta.
« Viimeksi muokattu: 07.06.2009 20:13:36 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #63 : 07.06.2009 13:07:18 »
SNIIIIIIIIIIIIIIIIIF!!!! :'(

Miten minä aina päätyn lukemaan death ficcejä! Surullista. Dracoa kyllä käy sääliksi. Mmmmm.... Tuleeko vielä jotain jatkoa? Toivottavasti.... Yhyyy! EN OSAA SANOA ENÄÄ MITÄÄN...
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #64 : 07.06.2009 15:14:20 »
Siis toi oli aivan järkyttävää :'(
voi Draco parkaa :( , iha säälittää :(
no muuta ei oikee pysty sanomaan :-X
jatkoa!

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #65 : 07.06.2009 21:09:07 »
Tänne on tullu jo 2lukuu, mut, apua.. Astoria is dead:o
Mä aattelin, että jotain tollasta tässä tulee tapahtumaan, mutta tota Astorian kuolemaa en odottanu. Draco parka. Draco oli nii rakastunu, vihdoin ja nyt se rakkaus vietii häneltä pois. :l  Haluan tiietääää mitä siinä Charlotten kirjoittamassa kirjeessä luki..
Mut tosta viel, ku vastasit tohon, et astoria on luihunen, ni aina välil unohan sen.. ups, en lainkaan rohkelikko mielinen :D outoo et aina kuitekii luen tälläsii ficcei, mut tää ainakii on nii hyvä, et pakko lukee:p
Muthei, ihana ficci, ihanat luvut, niisk lukujakin täs.. joten pidin taas kerran, vaik nyt tulikii aika haikee mieli. kiitos, ei täs nyt sen enempää.
sry, outo kommentti, oon niin sekasin tosta Astorian kuolemasta.

Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #66 : 07.06.2009 22:00:08 »
Nabi.: Luku oli tosiaan traaginen, mutta toivottavasti tämä uusi osa auttaa tuohon haikeuteen  ;)

Tessuu: Tässähän tätä jatkoa nyt on.  ;) Dracoa kävi kyllä todella paljon sääliksi ihan kirjoittaessakin... Viimeinen osa ilmestyy muutaman päivän kuluessa.

eFFy: Draco parka tosiaan... Ihan kamalaa. Charlotten kirjeen sisällys selviää tai sitten ei selviä enemmin tai myöhemmin. Se selviää vain lukemalla  ;) Toivottavasti tämä uusi luku auttaa haikeuteen.




19. luku

”Olen niin pahoillani, mutta professori Kalkaros sanoi, ettei hän selviä. Ollenkaan. Astoria ei enää herää.”

Kaikkialla oli pimeää. Koetin avata silmiäni, mutta yksikään ruumiini jäsen ei tuntunut toimivan.

”Ei, et sinä tarkoita tuota.”

Draco?

Pojan ääni kuulosti olevan murtumaisillaan, enkä ollenkaan ymmärtänyt, mikä sai hänet noin surulliseksi. Kunpa vain pääsisin hänen luokseen…

Mistä he oikein puhuivat?

Sisälläni myllersi, tunsin kipua, mutta myös jotain muuta. Jotain outoa tunnetta, jota en ollut kokenut koskaan, mutta silti se tuntui jotenkin tutulta. Valot olivat kadonneet jättäen jäljelle pelkän pimeän.

Nyt kuitenkin ymmärsin asioita paremmin. Ei ollut sitä sykkivää verhoa minun ja muun maailman välillä, vain tämä pimeys.

En vieläkään keksinyt, mikä olisi ollut syy Charlotten itsemurhaan. Ymmärsin kuitenkin, miksi se oli peitetty minulta. Juuri tuon äskeisen kohtaukseni takia.

Nyt nimittäin käsitin, että olin ollut shokissa ja sairauteni oli jälleen saanut minusta otteen. Sitten kaikki oli pimeää…

Yhtäkkiä tajusin, mistä ne kaksi ääntä olivat puhuneet. Ne olivat puhuneet minusta.

Onko totta, etten selviäisi? Jäisinkö iäisyydeksi tänne pimeään mustuuteen, vai mitä minulle tapahtuisi? Enkö tosiaan näkisi Dracon kasvoja enää koskaan?

Mieleesi palautuivat kaikki yhteiset muistomme. Ensimmäinen keskusteluni pojan kanssa, no jaa, olin ollut hänelle aika tyly, lievästi sanottuna. Hänen pitämänsä lentotunnit… Muistan pojan hämmästyksensekaisen innostuksen, kun lentäminen olikin ollut minulle kuin lasten leikkiä. Voi, kuinka kaipasinkaan tuota aikaa.
Harhailumme öisillä käytävillä ja kiinnijääminen Vorolle, jälki-istunto, jossa olin ensimmäistä kertaa päästänyt Dracon lähelle sisintäni. Muistan, kuinka peloissani silloin olin. Pelkäsin, että hän paljastaa kaikille, miten haavoittuvainen todellisuudessa olen.
Valeraiskaus, jonka tämä järjesti. Nyt se lähinnä nauratti minua, eikä tuntunut vähääkään loukkaavalta.
Sitten sairauteni… hän oli tukenut minua täysillä koko tämän ajan ja vannonut rakastavansa minua, jota en aluksi uskonut.

En olisi halunnut lähteä vielä. En olisi halunnut jättää poikaa yksin maailmaan. Pelkäsin, että tapahtuisi jotakin pahaa, että tämä tekisi itselleen jotain pahaa.

Minä en kuitenkaan ollenkaan tiennyt, miten olisin voinut palata. Tuntui, kuin olisin liimattu kiinni alustaani, vailla irtipääsyä.

Todennäköisesti olin kuitenkin vielä elossa, sillä Draco ei ollut vielä tehnyt sitä, minkä olin pyytänyt häntä tekemään.

”Astoria..”

Draco? Draco! Ole kiltti ja kuule minut!

Hetken mietin, oliko tämä kuullut jotain, sillä oli hiljaa. Lopulta poika kuitenkin naurahti ilottomasti ja jatkoi:

”Minä tiedän kyllä, mitä lupasin sinulle. En kuitenkaan vieläkään tiedä pystynkö siihen. Minä en voi jatkaa tämän jälkeen, uskon että tiedät senkin.  Todennäköisesti seuraan sinua pian.”

Ei! Ei! Sitä sinä et saa tehdä! Mitä tahansa minulle tapahtuukin, sinun täytyy jatkaa elämääsi ja unohtaa minut! Ei ole mitään hyötyä, että surmaat itsesikin!

Tunsin halua itkeä, mutten pystynyt. Kaikki neste oli kuin kuihtunut olemattomiin kehostani.

”Minä rakastan sinua aina, muista se.”

Halusin huutaa. Haluisin huutaa pojalle, että jäisi, eikä poistuisi ovelle.

Hetken päästä kuulin kuitenkin muiden tulevan sisään ovesta. En kuitenkaan kiinnittänyt huomiotani heihin, vaan poikaan, joka sanoi epävarmasti:

”Minä teen sen.”

Draco piti lupauksensa. Hän tekisi sen, minkä lupasikin ja tiesin sen tapahtuvan kohta.

Päässäni jyskytti vielä halu elää ja tarve selviytyä. Ei ehkä kuitenkaan pitäisi antaa sille tilaa, sillä ehkä olin todellakin niin huonossa kunnossa, että tämän kuului tapahtua. Minun saattaisi kuulua kuolla.

”Uskon, että Astoria olisi halunnut kuolla juuri näin.”
”Ei hän olisi halunnut kuolla sairaalasiivessä noin nuorena!”
”Käsitit väärin, hän olisi halunnut kuolla rakastettunsa sylissä ystäviensä ympäröimänä. Uskon hänen vanhempiensa saapuvan pian, sillä Kalkaros ilmoitti heille juuri.”


Rehtori oli oikeassa, minä todella halusin kuolla Dracon sylissä ja vaipua hiljaiseen, iankaikkiseen uneen. Mieluummin niin, kuin että joku tuntematon päättäisi päiväni ilman ainuttakaan ystävää lähelläni.

Samassa kuulin rakkaiden vanhempieni äänet ja isä…

Isä itki.

Se tuntui niin uskomattomalta, en koskaan ollut nähnyt isän vuodattavan yhtäkään kyyneltä. Äiti puolestaan kuulosti maansa myyneeltä, enkä olisi halunnut kuulla sitä tuskaa, mikä heidän äänistään huokui. Yllättäen aloin toivoa hartaammin, että tämä päättyisi pian. En halunnut enää kuunnella tuskaa ympärilläni.

Kuulin jälleen Dumbledoren äänen, kuulin tämän käskevän vanhempieni olla kiitollisia Harrylle ja Daphnelle, kun olivat tuoneet minut ajoissa sairaalasiipeen.

Sillä hetkellä minä tunsin suurta kiintymystä noita kahta henkilöä kohtaan. Heidän ansiostaan sieluni säästyisi. Olisin Harrylle ja Daphnelle sieluni velkaa.

Yllättäen tunsin jonkun istuvan sängylleni. Vaistosin sen olevan Draco ja vakuutuin siitä tämän ottaessa kiinni kädestäni. Se oli lämmin ja pehmeä, kuten aina ennenkin.

”Olen niin pahoillani Astoria.”

Pojan äänestä kuuluivat jo kyyneleet, joka tuntui murskaavan sydämeni tuhansiksi palasiksi.

Niin minäkin, Draco. Todella pahoillani.

”Sinun ei tarvitse pelätä. Lupaan, ettet koskaan enää tule kärsimään. Pääset paikkaan, jossa kaikki on hyvin, eikä mikään satu. Tulet onnelliseksi ja jonain päivänä, jonain päivänä minä seuraan perässäsi ja kohtaamme taas.”

Nyt mieleni teki naurahtaa. Mistä Draco muka tiesi, millaista tuonpuoleisessa oli? Mutta toivoin sydämeni pohjasta hänen olevan oikeassa. Tiesin myös pojan itsensä toivovan samaa.

Rukoilin kuitenkin, että päivä jolloin jälleen kohtaisimme, olisi vuosien, ei, vuosikymmenien päässä. En halunnut hänen seuraavan liian pian perässäni, tosin kuulin hänen äänestään, että juuri niin saattaisi käydä.

”Olisin halunnut kysyä sinulta erästä asiaa, mutten ehtinyt. Muistatko, kun sanoit, että haluat rakkausavioliiton? Se oli silloin, kun emme vielä oikeastaan tunteneet. Minä nauroin sinulle, ajattelin, ettei meillä ole mahdollisuutta sellaiseen, koska olemme puhdasverisiä. Olen kuitenkin muuttanut mieleni, sillä minä löysin rakkauteni sinusta. Olisin tahtonut kysyä sinulta, tuletko vaimokseni. Nyt se on kuitenkin myöhäistä.”

Voi, kunpa olisin saanut elää siihen päivään. Juuri nyt tuntui, kuin mikään ajatus ei olisi suloisempi, kuin loppuelämä Dracon rinnalla, tämän vaimona. Miksi se oli riistetty minulta?

”Hyvästi, Astoria. Nuku hyvin.”

Hyvästi, Draco. Minä…

Minä rakastan sinua.

Oli ihmeellistä, kuinka minun oli kestänyt niin kauan ymmärtää se. En tiedä, kuinka kauan olin poikaa rakastanut, eikä sillä ollut väliäkään. Tunsin vain, että mikään asia ei ollut yhtä oikein ja totta, kuin se. Kunpa vain olisin ymmärtänyt sen hieman aikaisemmin…

Sitten tunsin jotakin kylmää huulillani, voisin veikata sen olevan jonkinlainen pullo.

Hetkinen… Minä tunsin?

Aikaisemmin en ollut tuntenut yhtään mitään.

Koetin liikauttaa kättäni ja yllätyksekseni se onnistui.

”Draco! Älä!”, kuulin sisareni huutavan.
”Daphne, sinä tiedät, että minun täytyy. Ole kiltti, äläkä pidättele minua enää, tai saatan muuttaa mieleni.”
”Mutta hänen kätensä liikahti!”

Samassa tunsin sen kylmyyden poistuvan huuliltani.

”Tämä muuttaa tilannetta hieman”, kuulin professori Kalkaroksen selittävän.

Tunsin pojan kehon lyyhistyvän omani päälle ja värisevän niin, että ymmärsin hänen itkevän.

”Astoria? Kuuletko minua?” Severus Kalkaros kysyi korottaen ääntään.

Koetin sanoa kyllä, mutta suustani pääsi vain pieni ynähdys, joka kuitenkin vaikutti kaikkiin läsnä oleviin.

Dracon kädet kietoutuivat kehoni ympärille entistä tiukemmin. Kuului askelia ja kahden naispuolisen henkilön nyyhkytystä, sekä vapautunutta naurua.

Pimeyskään ei ollut enää niin sankkaa ja liimautunut tunne oli kadonnut yhtäkkiä. Tunsin allani pehmeän sängyn ja Dracon paino päälläni sai oloni hieman epämukavaksi.

Koetin raottaa silmiäni. Se tuntui hyvin raskaalta, mutta vähitellen tunsin saavani silmäni auki.

Maailma tuntui sen pimeyden jälkeen hyvin epätodelliselta ja kirkkaalta. Näköni tuntui olevan vielä hyvin sumea. Oloni oli, kuin olisin syntynyt uudestaan.

”Astoria!” Draco henkäisi nousten pois kehoni päältä, tuijottaen ällistyneenä silmiini.
”Draco”, kuiskasin vaivalloisesti.

”Kuulitteko! Hän sanoi minun nimeni! Hän sanoi minun nimeni!” poika huusi.
”Rauhoitu, Draco!” Kalkaros sihahti ja kumartui puoleeni.

”Severus, mitä luulet?” Dumbledore kysyi.
”Hmm… En osaa sanoa oikein mitään, mutta on yksi keino selvittää…”

Dumbledore ei hoputtanut miestä, vaan odotti tämän vastaavan.

”Se liemi, mitä olisimme käyttäneet myrkkynä, se oli samaa, mitä hän otti pienempinä annoksina lääkkeeksi. Sillä voi myös testata hänen tämänhetkisen tilansa. Potilas tuntee kipua niin paljon, kuin hänen sielussaan on rikkinäistä. Hän voisi ottaa sitä, jolloin voisimme päätellä kipujen määrästä, mikä hänen tilansa on. Otetaan kuitenkin huomioon myös se, että tyttö voi olla kovin huonossa kunnossa. Tämä tarkoittaa loogisesti sitä, että myös kivut olisivat sanoinkuvaamattoman hirveät. Uskon, että se olisi kidutuskirous moninkertaistettuna ja niin pitkäaikaisena, kuin kaikki lääke olisi poistunut hänen elimistöstään.”

En ymmärtänyt vielä kaikkea, mitä mies puhui, sillä maailma oli vieläkin hyvin sumea. Ymmärsin kuitenkin, että lääkkeen avulla voisimme selvittää tilanteeni ja että se voisi tulla aiheuttamaan suurta kipua.

”Hmm… Ei ole minun päätettävissäni, mitä teemme.”
”Jonkun se on kuitenkin päätettävä, mitä paremmin pääsemme jatkotoimenpiteisiin, sitä suuremmat mahdollisuudet hänellä on selvitä.”

”Minä.. haluan”, voihkaisin.

”Eiköhän se vastaus tullut siinä”, Dumbledore sanoi silmät tuikkien.
”Minä en menisi takuuseen neiti Greengrassin mielentilasta ja ajatusten selkeydestä.”

”HERRANJUMALA! ETKÖ SINÄ JUURI VAATINUT ASIAN NOPEAA KÄSITTELYÄ! NYT SINULLA ON VASTAUS! EIKÖ SE MUKA KELPAA?” isäni huusi yllättäen.

”Herra Greengrass, ette varmaankaan halua, että teemme mitään hätiköityä!” professori huusi ärtyneenä.
”Haluan vain, että tyttäreni tulee kuntoon ja nopeasti!”

Dumbledore vaiensi kaikki pienellä kädenliikkeellä ja sanoi:

”Minusta tuntuu, että Draco Malfoy voisi olla oikea henkilö päättämään tästä.”

Kaikki tuijottivat poikaa, joka näytti sangen avuttomalta jouduttuaan päättämään moisesta asiasta.

Hän katsoi epäröiden minua ja yritin kaikin voimin viestittää katseellani, että haluaisin todella ottaa sen lääkkeen, sillä en jaksanut enää puhua. Draco näytti kuitenkin ymmärtäneen viestini, sillä sanoi epäröiden:

”Hänen varmaan pitäisi ottaa se lääke.”
”Asia on siis päätetty! Severus, annostelisitko liemen tytölle?”

Kalkaros kaatoi snapsilasini jälleen täyteen lääkettä, jonka antoi sitten Dracolle käteen.

Valmistauduin tulevaan kipuun, sillä olin varma, että sellaista joutuisin kokemaan.

Poika asetti varovaisesti lasin huulilleni ja kaatoi vähitellen nesteen kurkkuuni.

Odotin hetken, että lääke alkaisi vaikuttaa.

Vähään aikaan en tuntenut mitään ja aloin käydä kärsimättömäksi, kunnes oivalsin jotain.

Voisiko se olla mahdollista? 

Kipua ei todella kuulunut, joka sai minut hämmennyksen valtaan. Kaikki muutkin tuijottivat minua odottavasti.

”Miltä tuntuu?” Kalkaros kuiskasi.
”En tunne kipua… ollenkaan”, sain sanotuksi.

Siirsin katseeni juomamestariin, jonka kasvoille levisi ymmärrys, tosin epäuskoinen sellainen.

”Mitä se tarkoittaa?” isäni tiukkasi.
”Se tarkoittaa… että hän on parantunut… Täysin.”

Kaikki tuijottivat miestä epäuskoisena, minä mukaan lukien. Odottelin vielä, että josko kipu sittenkin saapuisi, mutta se oli turhaa, koska en tuntenut minkäänlaista tuskaa. Ainostaan väsymystä.

Daphne rikkoi hiljaisuuden naurahtaessaan ja syöksyessään halaamaan minua:

”Minä tiesin, että sinä et kuolisi, minä tiesin!”

Jokainen huoneen ihminen joko hymyili tai purskahti itkuun, lukuun ottamatta Dracoa ja Kalkarosta. Professori oli täysin ilmeetön, kuten yleensäkin.

Draco puolestaan vain tuijotti minua epäuskoisena. Hän ei varmaankaan osannut päättää, miten reagoisi. Itkisikö, vai nauraisiko?

”Meidän on varmaan nyt paras poistua. Tyttö on hyvin väsynyt. Paitsi, että minusta tuntuu, että herra Malfoy on ansainnut pienen kahdenkeskisen hetken Astorian kanssa.”

Niinpä muut astelivat käytävälle vieläkin epäuskoisina ja vastahakoisina, tosin professori Kalkaros näytti olevan mielissään, ettei tämän tarvitsisi enää olla keskellä sitä tunteidenvuodatusta.

”Hei, Draco”, sanoin hetken päästä hymyillen pojalle.
”Tervetuloa takaisin, Astoria”, tämä sanoi.
”Et usko, miten upeaa nähdä sinut jälleen.”
”Se ei varmaankaan ole mitään verrattuna siihen, miltä minusta tuntuu kuulla sinun puheesi ja nähdä, että todellakin.”
”Minä kuulin sinut koko ajan.”
”Kuulitko?”
”Kyllä. Kuulin kaiken.”

Poika näytti menevän hieman hämilleen tuosta tiedosta, mutta oli selvästi myös iloinen.

”Miten ihmeessä sinä onnistuit paranemaan?”
”En minä tiedä. Makasin vain liimattuna mustuuteen ja sitten yhtäkkiä.. yhtäkkiä olin täällä taas.”
”Hmm… Kuinka vain. Sinä näytät väsyneeltä. Tarvitset unta.”
”Olen kanssasi aivan samaa mieltä.”

Vähitellen tunsinkin silmieni alkavan painua kiinni, enkä edes koettanut vastustella. Muistin yhtäkkiä, että oli eräs asia, jonka halusin vielä sanoa.

”Draco?”
”Niin?”
”Minä rakastan sinua.”



A/N: Hahaa, onnistuin huijaamaan teitä kaikkia. Astoria ei sittenkään kuollutkaan  ;) Minun oli tarkoitus julkaista tämä vasta myöhemmin, mutten itsekään jotenkin kyennyt siihen, vaan tällein kiireellä nyt julkaisen tämän  :D Olen kyllä nyt vihainen itselleni, mutta no... ainakin te olette tyytyväisiä  :D
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #67 : 07.06.2009 22:42:37 »
huh!mä oon huojentunu siitä et Astoria ei kuollutkaa :)
toi luku oli ihana! :D

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #68 : 08.06.2009 20:43:29 »
Apua, sä huijari(:::
Mä olin sillee, mitä ihmettä?? : D Mut sit vaa hymyilytti(: Ihana luku, Astoria ja Draco oli molemmat sulosia. No reiluu, mä oon vielkii ihan tööt:f(:
No kuitenkii, toi oli hyvä, ku Astoria kuuli ton kaiken, sitte se oli nii hätääntyny ja yritti puhuu.  Mut onneks Daphne huomas, et sen käsi liikahti;> Hihii, mä tästä lähen lukee yhen toisen ficin, mihin on tullu jatkoo, mutta kiitos tästä.
Ei tullu nyt mtn erikoista tähänn...
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Kuurankukka

  • Onnenhileet
  • ***
  • Viestejä: 865
  • T'hy'la
Vs: Valot
« Vastaus #69 : 10.06.2009 00:14:44 »
Ensiks haluan pyytä anteeks. En ole kommentoinut tähän kuin yhden tai pari kertaa, ja seuraa lukukin on jo viimeinen. Ja kun jotku on kommentoinu jokaiseen lukuun. Kuitenkin.

Olet kirjoittanut tätä ihailtavan nopeasti, ties kuinka monta lukua päivässä. Olin joskus viime viikon loppupuolella tästä suhteellisen ajan tasalla, ja pöyristyin kun huomasin, että lukuja oli jo ilmestynyt 19/20 :o
Ja tässähän on ehtinyt tapahtua vaikka mitä :o
Ovathan luvut ehkä hivenen lyhyitä, mutta hienoa, että joku kirjoittaa noin nopeasti, melkein luvun päivässä.
Mutta ne ei oo liian hätäisesti tehty, vaan hyvää luettavaa, ja tykkäänkin tän lukemisesta :)

Mä jotenkin arvasin, ettei Astoria kuitenkaan kuole, vaan avaakin silmänsä juuri ennen kuolemaa tjs. Onneksi niin kävi, sillä sitten olis tullu vähän sellanen tunne että kaikki henkilöt potkii tyhjää. Tykkään tarinasi Dracosta, pidän hänestä nyt enemmän kuin alussa. Vaikka Draco on vähän pehmentynyt, ehkä hän on vain aikuistunut. En muutenkaan näe Dracoa kovinkaan OoC:sena, päinvastoin hän pysyy minusta ihan hyvin IC:nä, ku on Harrylle mustis ja kaikkea. Astoriasta pidän myös, hänen on helppo ainakin minun samaistua ku henkilö on minulle aika outo, enkä ole hänestä tällaisia ficcejä ennen lukenut. Kiva juttu myös, että Draco suhtautuu edes hieman paremmin Harryyn, tai ainakin siltä se tuntuu. Mutta haluan tietää todella paljon siitä Charlotten itsemurhasta, olin kyl ihan ällistyny siitä myös. Sellaista en todellakaan odottanut. Toivottavasti saat sen selityksen tarpeksi järkeväksi, etkä jätä sitä puolitiehen. Se menee helposti överin tuntuiseks, et sitä kohtaa ootan. Sitten tykkään myös Daphnen ja Astorian suhteesta, se on jotenkin luonnollinen ja kiva juttu että Astorialla on välittävä isosisko.
Muutenkin tykkään hahmoista, tai siis siitä, miten he ovat jutussa mukana ja toimivat jne. Esim. Kalkaros ja Dumbledore on oikein IC.

Olen tykännyt kaikista luvuista, ja tykkään varmasti myös viimeisestä :) Virheitä ei ole silmiini osunut, ja luvut on ok mittasia.
Kuvailu on hyvää, varsinkin Astorian sairaus ja sen aiheuttama tuska on aitoa. Tätä on ollut kiva lukea. Toivottavasti laitat jatkoa pian :)

Ja kiitos vielä paljon :D
Einmal ist keinmal


Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot
« Vastaus #70 : 10.06.2009 14:41:23 »
Tuleehan vielä Epilogi?!  Jossa mainitan Scorpius tai Dracon ja Astorian häät??!!! Minä haluan vielä sellaisen!!! *sniiif*

Oli todella hyvä luku. Todella vaikuttava. Olen nyt todella sekaisin ja olisin todella kiitollinen jos kirjoittaisit epilogin.
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #71 : 10.06.2009 21:15:22 »
Tessuuu: Kiitos oikein paljon.  :) Totta puhuen meinasin ensin tapattaa Astorian, mutta luovuin ajatuksesta, kun ei minulla ollut siihen sydäntä ja tämä ficci olisi jäänyt vähän vaillinaiseksi.

eFFy: Hahaa  :D Sinä siis menit halpaan. Ajattelin ensin, että kaikki varmasti arvaavat, ettei Astoria mihinkään kuole, mutta yllättävän moni todellakin luuli niin. Olin siis onnistunut yllättävän hyvin. Sydäntäni kuitenkin riipi antaa teidän olla luulossa, että hän on kuollut, joten lisäsin jatkon mahdollisimman nopeasti  :D Mutta kiitos sinulle kommentistasi  :)

Kuurankukka: Ei se mitään, ettet ole muistanut joka luvun jälkeen kommentoida. Olen iloinen, että olet ylipäätänsä kommentoinut.  :)

Tätä ficciä on ollut ilo kirjoittaa, josta johtuu, että luvut ovat ilmestyneet nopeasti, toisaalta, eiväthän ne kovin pitkiä olleetkaan.

Mahtavaa, että olet pitänyt lopputuloksesta. Minä ajattelin, että tulikohan tästä jo liian pehmoinen, kun en kyennyt uhraamaan Astoriaa.
Tosiaan, jotkut saattoivat saada Dracosta hieman OoC - vaikutelman, mutta loppuen lopuksi - rakkaus muuttaa ihmistä ja juuri noilla Dracon mustasukkaisuudenpuuskilla ym. pyrin luomaan hänestä enemmän oman itsensä. Mukavaa, että olet sitä mieltä, että minun versioni pojasta oli IC :) Mukavaa, että olet pitänyt myös sekä Astoriasta, Kalkaroksesta, että Dumbledoresta.

Charlotten itsemurhan syyt selviävät tästä luvusta, toivottavasti syyt ovat tarpeeksi painavat mielestäsi, eikä koko juttu lässähdä.

Kiitos paljon pitkästä kommentistasi!  :)

Nabi.: Tässä on vielä yksi luku, mutta epilogikin on tulossa  :) Mukavaa, että pidit! Kiitos kommentistasi!




20. luku

Kesti muutamia päiviä, ennen kuin kehoni toipui täysin koettelemuksesta. Enimmäkseen minä nukuin noiden päivien aikana.

Draco oli ollut vierelläni suurimman osan ajasta ja jos tälle sattui jokin pakottava meno, saapui joko Daphne tai Harry vierelleni.

Seuraavalla viikolla kuitenkin koitti päivä, jolloin tunsin oloni jo täysin virkeäksi. Olinkin odottanut aikaa, jolloin voisin keskustella muiden kanssa kunnolla, ilman että väsymys tulee väliin. Näihin aikoihin Dumbledorekin saapui tapaamaan minua.

”Millainen on olosi?” tämä kysyi.
”Oikeastaan loistava.”
”Mukava kuulla, se on ollut viime kuukausien aikana varmaan monesti jotain aivan muuta, kuin loistava.”

Värähdin muistellessani niitä kaikkia kamalia ja kivuliaita aamuja, jotka olin jo melkein mieltänyt arjeksi.

”Todellakin”, vastasin.
”Olet ollut todella vahva.”
”Niin… mutta rehtori, keksittekö te mitään selitystä sille, että paranin niin äkillisesti. Sehän oli kaikkea muuta, kuin odotettavissa!”
”Oikeastaan kyllä, mutta ensin haluan kuulla kaiken siitä päivästä. Kaiken mitä tunsit ja ajattelit milloinkin. Siten näen, onko teoriani paikkaansa pitävä.”

Aloitin kertomaan tarinaani, kertoen pienetkin yksityiskohdat. Tuntui kivuliaalta muistella kaikkia niitä asioita, muun muassa Charlotten kuolemaa, jota en ollut ajatellut ollenkaan viime päivien aikana, kun olin vain nukkunut. Nyt se kuitenkin palasi mieleeni hyvin elävästi.

”…ja viimeiseksi jätin hyvästit Dracolle ja ymmärsin rakastavani tätä. Sitten yhtäkkiä olinkin taas todellisessa maailmassa.”

Odotin malttamattomana, oliko rehtorilla teoriaa parantumiseni suhteen. Yllättäen tämän kasvoille nousi hymy.

”Niin. Minulla taitaa tosiaan olla teoria.”
”No?” kysyin hoputtaen.
”Katsos, sielusihan oli todella pahasti rikki. Mieleeni tuli, että oli vain yksi asia, joka sen voisi pelastaa. Se on rakkaus. Rakkaus on niin vahva voima, että todennäköisesti ymmärtäessäsi, että rakastat Dracoa todella, se paransi sinut. Niin on tapahtunut ennenkin, tosin pienemmässä mittakaavassa. Mieti nyt kaikkia niitä ihmisiä, joiden elämä on rappiolla, mutta yllättäen he saavatkin jonkun ihmisen, jonka vuoksi haluavat jälleen elää normaalia elämää.”
”Älä viitsi Dumbledore! Rakkausko muka?” kysyi Kalkaros ivallisesti.

Aikaisemmin en ollut edes huomannut miehen olevan läsnä, mutta siinä tämä seisoi, hieman huvittunut ja epäuskoinen katse silmissään.

”Severus hyvä… Tiedät itsekin vallan mainiosti, kuinka suuri vaikutus rakkaudella voi olla. Itse asiassa olet jopa tainnut itse kokeakin sen. Jopa sellaisesta ihmistä, jota tuntuu inhoavan hyvin paljon, voi tulla sellainen ihminen, jota rakastaa kaikista eniten maailmassa. Valitettavasti kaikki eivät halua näyttää tätä, parasta puolta itsessään nimittäin kykyä rakastaa ja suojella toista henkensä uhalla.”

Kalkaros näytti hyvin vaivaantuneelta, mumisi jotain ja poistui kiireesti.

”Mikä hänelle tuli?” kysyin yllättyneenä.
”Omakohtaisia kokemuksia”, mies naurahti kääntäen katseen poistuvasta Kalkaroksesta minun silmiini.

”Mitä sinä olet mieltä teoriastani?”
”En oikein tiedä.. Kuten professori jo sanoikin. Oliko se todella pelkkä rakkaus?”
”Pelkkä rakkaus, Astoria? Kuvailisitko sinä sitä tunnetta, mitä tunnet Dracoa kohtaan niin vaatimattomasti?”
”No… en.”
”Niin. Eikö se juuri vaikuta sellaiselta voimalta, niin puhtaalta ja viattomalta, että voisi korjata rikkoutuneimmankin sielun?”
”No tuota, kyllä, mutta…”
”Saat kaikessa rauhassa kypsytellä teoriaa mielessäsi, sillä minulle oli sinulle muutakin asiaa.”

”Ensinnäkin, olen niin pahoillani siitä, ettemme kertoneet sinulle ystäväsi kuolemasta. Idea oli kokonaan minun, syytä siis yksin minua. Ymmärrät varmaan, etten voinut ottaa sitä riskiä, että tilasi huononisi.”
”Minä ymmärrän täysin.”

Se oli totta. Olisin itsekin tehnyt samoin, jos olisin ollut Dumbledore tai kuka tahansa muista. Olin jo antanut heille anteeksi.

”Sitten oli vielä eräs asia…”

Katsoin kiinnostuneena professoria, joka kaivoi kaapunsa taskusta pienen, valkoisen kirjekuoren.

”Charlotte Gabourie jätti tämän sinulle.”

Otin kirjeen Dumbledorelta vapisevin käsin. Tuijotin sitä epäuskoisena, sillä siinä lappusessa saattoi olla vastaus kaikkiin niihin Charlottea koskeviin kysymyksiin, joita olin mielessäni pohtinut.

”Nyt, hyvää päivänjatkoa”, rehtori sanoi ja ennen kuin kerkesin vastaamaan, tämä oli jo poissa.

Outoa, että hän oli noin nopea liikkeissään, vaikkei enää ole kovin nuori.

Olin saanut jälleen niin paljon uutta mietittävää. Ensinnäkin tuo Dumbledoren rakkausteoria.. se tuntui itse asiassa hyvinkin mahdolliselta, muttei kuitenkaan kauhean realistiselta loppuen lopuksi. En oikein osannut päättää.

Sitten katseeni siirtyi kirjeeseen, joka lepäsi käsissäni. Siinä olisi Charlotten viimeinen viesti. Viimeiset sanat, jotka hän oli koskaan kirjoittanut. Sivelin kirjekuoren pintaa, johon tyttö oli kirjoittanut nimeni. Tuntui niin uskomattomalta, että en koskaan enää istuisi tytön vieressä luokassa ja katsoisi, kun hän kirjoittaa tuolla minulle hyvin tutulla käsialalla.

Lakkasin kuitenkin viivyttelemästä ja avasin varovaisesti kirjekuoren kaivaen sen sisältä itse kirjeen.

Rakas Astoria,

Minä en ollenkaan tiedä, mistä aloittaisin. Mietit varmasti, miksi tein, minkä tein.

Minä en oikein koskaan tottunut siihen, etten ollut samanlainen kuin te muut. Kaikki te olitte rikkaita ja maineikkaita, toisin kuin minä. Minusta tuntui, etten yltäisi koskaan mihinkään, kun en ollut teidänlaisenne. Enkä minä ollut mitään sinun rinnallasi. Sinä olet kaunis, älykäs ja muutenkin minua paljon kiinnostavampi persoona, mutta älä syytä itseäsi, päätökseni ei ole millään tapaa sinun syytäsi.
Toinen asia, mitä en oikeastaan halunnut sisäistää oli, että minä olen rakastunut Dracoon. Olen niin pahoillani, mutta mitä enemmän hän vietti aikaa meidän seurassamme, sitä enemmän tunsin tätä kohtaan. Näin kuitenkin pojasta, ettei tämä koskaan tulisi välittämään minusta, hän näki vain sinut. Tiesin, että jonain päivänä sinäkin rakastuisit häneen. Siksi en edes yrittänyt poikaa. Toisaalta, olin aivan liian ujokin.
Kolmas syy oli, että minä pelkäsin. Pelkäsin, että menetän sinut sairautesi takia, nimittäin olit ainut oikea ystäväni. En olisi koskaan voinut toivoa parempaa. Tosiasiassa taisin olla sinusta hyvin riippuvainen. Tunsin, että jos sinulle käy jotain, niin murrun lopullisesti.
Välillä myös tuntui yksinkertaisesti, etten kuulu tänne. Siihen en oikein osaa sanoa syytä, mutta tunsini vain, että minun oli päästävä pois. Olen pahoillani, etten kestänyt odottaa paranemiseesi. Yritin kyllä.

Olen niin pahoillani, että tuotan sinulle paljon surua ja tuskaa, jos voisin tehdä tämän jotenkin sinua satuttamatta, tekisin niin.

Toivoin sinulle kaikkea hyvää ja tiedän, että tulet saamaan elämässäsi paljon.

En tiedä, onko turhan rohkeaa sanoa näin, mutta minusta todella tuntuu, että sinä ja Draco kuulutte toisillenne. Ehkä te joskus menette naimisiin ja saatte lapsia. En yhtään yllättyisi.

Mitä tahansa tapahtuukin, olet paras ystäväni ja vielä kerran: anteeksi.

Ole kiltti äläkä unohda minua. Sano kaikille, että olen pahoillani.

Charlotte Gabourie

P.S. Muistatko sen piirroksen, jonka tein ollessamme makuusalissa? Sen maiseman.  Se on sinulle.


Kirje sai kyyneleet valumaan poskilleni.

Miten minä en ollut ymmärtänyt, ettei se Charlotten loputon tuijottelu Dracoa kohtaan johtunut pelkästään pojan upeasta ulkonäöstä? Miten en ymmärtänyt, että tämä todella rakasti poikaa?

Tiesin, että olisin ikuisesti Charlottelle kiitollinen, kun tämä piti asian omana tietonaan.  Jos tämä olisi kertonut minulle heti alussa olevansa rakastunut Dracoon, en olisi koskaan varmaankaan tutustunut poikaan kunnolla. Hän oli ollut oikeassa siinä, että minä rakastuisin poikaan vielä.

Oli ironista ajatella, että tyttö oli kuvitellut, ettei hänellä olisi mitään mahdollisuuksia elämässä, koska ei ollut rikas ja maineikas. Samalla minä olin ajatellut itsestäni, että kaikki ovet olivat minulle kiinni vain, koska olin molempia edellisiä.

Ymmärsin Charlottea nyt kuitenkin paljon paremmin. Käsitin, ettei hän yksinkertaisesti pystynyt odottamaan paranemiseeni asti. En syyttänyt häntä siitä.

Kirjeen jälkikirjoituksen luettua mieleeni muistui saman tien muisto minusta ja Charlottesta makuusalissa.

"Mitä sinä piirrät?" kysyin uteliaana.
"Maisemaa."
"Mistä?"
"En minä oikeastaan tiedä.. jostain kaukana täältä."
"Saanko nähdä sen?"

Purskahdin nyt vuolaaseen itkuun muistaessani tuon kauniin kuvan, joka oli ehkä kaunein koskaan näkemäni piirros.

”Toivottavasti sinä pääsit siihen kauniiseen maailmaan, josta unelmoit”, kuiskasin ja taittelin kirjeen takaisin taskuuni.

Yhtäkkiä huomasin yöpöydälläni jotain kimaltavaa. Loin siihen katseen ja tajusin, mikä esine oli, Charlotten joululahja, smaragdikoru.  

”Mistä sait rahat tähän?”
”Säästin.”
”Mutta miksi?”
”Halusin vain, että sinulla olisi jokin konkreettinen muisto minusta.”
”Miksi juuri nyt?”
”Minusta vain tuntui siltä. Eihän tässä enää ole montaa vuotta, kun lähdemme omille teillemme, lisäksi olisin varmaan käyttänyt rahat itse, jos en olisi ostanut sitä nyt.
”Olet kultainen.”



Oliko tyttö jo silloin päättänyt kohtalonsa? Oliko hän jo silloin ollut niin masentunut, ettei jaksanut enää, vaan jätti minulle lahjan, jonka toivoi minun pitävän itselläni koko elämäni.

Samassa muistin Charlotten ulkonäön, joka oli ollut jotakin karmaisevaa niihin aikoihin. Luulin sen johtuneen stressistä, joka seurasi V.I.P. –kokeista, mutta taisin olla totaalisen väärässä. Hän oli ollut aivan rappiolla, enkä minä ollut huomannut mitään.

”Anteeksi, Charlotte”, kuiskasin nyyhkyttäen ja pyrin piilottamaan muiston tytöstä, sillä se sattui.

And I still hold your hand in mine
In mine when I'm asleep
And I will bear my soul in time
When I'm kneeling at your feet


Muutaman tunnin kuluttua Draco saapui jälleen vierailulle sairaalasiipeen. Olin päättänyt, etten kertoisi tälle Charlotten tunteista. Poika ei tarvitsisi moista taakkaa kannettavakseen. Pyrin muutenkin pitämään kirjeen omana tietonani.

”Minkälainen on olosi?”
”Kaikki kysyvät tuota samaa”, naurahdin.
”No?”
”Ihan hyvä tosiaan.”
”Mukava kuulla.”
”Joo, niin tosiaan. Hieman vain ärsyttää, kun joutuu lukemaan V.I.P-kokeisiin kesällä.”
”Niin, aivan. Minä onnekseni pääsen tämän vuoden jälkeen eroon tästä koulusta.”
”Etkö pitänyt olostasi täällä?”
”No jaa, pidinhän minä loppuen lopuksi jonkin verran. Pidin siitä, että sinä olit täällä”, poika naurahti.
”Kylläpäs sitä nyt ollaan siirappisia”, sanoin hämmästyneenä.
”Eikö sinulle tule yhtään ikävä minua ensi vuonna?” poika uteli.
”Tietysti tulee!”
”Minä vain mietin… Haluaisitko sinä viettää lomat minun kanssani? Ei meidän tarvitse vanhempieni nurkissa pyöriä, ajattelin ostaa talon jostain.”
”Tuota… En tiedä tuleeko tämä vähän yllättäen, mutta minulla on talo jo. Ajattelin, että haluaisitko asettua sinne asumaan kanssani? Tulisin käymään lomilla aina. Sinä voit tietysti asua vanhempiesi kanssa muulloin, jos haluat.”
”Tuohan on mahtava idea! Ja tuota… jos sinua ei haittaa, niin voisin oikein mielelläni muuttaa sinne uuteen taloosi, katsos kun haluaisin jo itsenäistyä”, poika naurahti.
”Kyllä sekin sopii.”
”Tämä on todella outoa.”
”Niin mikä?” kysyin.
”Minä jo pelkäsin, etten näe sinua enää koskaan, mutta tässä me nyt olemme, suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta.”
”Mutta parempi näin, eikö niin?” nauroin.
”No todellakin!” poika huudahti.

”Sanoiko Dumbledore mitään siitä, miten paranit niin nopeasti?”

Selitin pojalle koko Dumbledoren teorian, odottaen tämän nauravan.

”En minä oikeastaan ihmettele yhtään”, tämä kuitenkin vastasi yllätyksekseni.
”MITÄ?” huudahdin.
”Niin, minäkin aluksi vähän ihmettelin tuota, mutta kun selitit nuo Dumbledoren perustelut, niin tuo käy oikeastaan järkeen.”
”Voi olla”, sanoin kohauttaen olkiani.

Yllättäen poika otti kiinni kädestäni ja katsoi minua suoraan silmiin:

”Minulla on sinulle jotain.”

En sanonut mitään, vaan odotin, kun poika otti esiin pienen korurasian. Katsoin sitä mykistyneenä ja mietin, olisiko se todella se, minkä luulin sen olevan.

”Astoria Greengrass, tuletko vaimokseni?”
”Tuota Draco… totta kai tulen. Mutta onko nyt aika aikaista? Tarkoitan, minähän vasta täytän kuusitoista.”
”Viime tapahtumat mielestäni tekivät hyvin selväksi, ettei kannata jäädä odottelemaan.”
”Olet oikeassa. Kyllä, kyllä minä tulen.”

Ja jälleen kerran vaihdoimme yhden niistä makeista suudelmista, joihin minulla oli tapana uppoutua syvemmälle, kuin siihen pimeyteen, johon oli vajonnut viikkoa aikaisemmin.

VIIKKOA MYÖHEMMIN:

”Daphne, Daphne! Katso tätä!” kiljuin juosten vähän matkan päässä odottavaa siskoani kohti.
”Mikä tuo on?” hän kysyi lähes järkyttyneenä katsoen tummanlilana hohtavaa jalokiveä vasemmassa nimettömässäni.
”Miltä näyttää?” naurahdin hengästyneenä tavoitettuani tämän.
”Ei helkkari, oletteko te menneet kihloihin?”
”Kyllä! Hän kosi minua viikko sitten!
”No voi… Minä missasin turhan paljon vietettyäni aikaa vanhempieni kanssa”, tyttö naurahti.
”Todellakin!”
”Mutta eikö ole aika aikaista, kun sinä olet kuitenkin vasta kohta kuusitoista?”
”Niin minäkin aluksi ajattelin, mutta mieti nyt! Mitä tahansa voi tapahtua! Parempi tehdä se nyt saman tien.”
”No joo, tuossa on perää ja ymmärrän sen oikein hyvin sairautesi jälkeen. Tiedättehän kuitenkin, että voitte mennä naimisiin, vasta, kun olette molemmat täysi-ikäisiä?”
”Äh, en minä tyhmä ole!” naurahdin.

Niin, siitä päivästä lähtien, minä Astoria Greengrass tunsin olevani maailman onnellisin ihminen rakastettuni vierellä.

Eivätkä valot enää koskaan saapuneet kummittelemaan uniini, saati sitten todellisuuteen.



A/N: Siinä sitten tuli se viimeinen luku. Ette arvaakaan, miten haikea olo minulla nyt on, kun epilogikin on jo valmiina kirjoitettuna. Tahdon kiittää kaikkia lukijoita ja erityisesti teitä kommentoijia. On ihanaa, että olette jaksaneet raapustaa kommenttia, ne ovat minulle arvokkaita. Kiitos!

Ja tästä luvusta vielä, anteeksi, tuo kihloihinmenemisjuttu oli aika klisee, mutta minulla oli kamala himo lisätä se tähän, enkä voinut vastustaa kiusausta. Toivottavasti annatte sen minulle anteeksi  :D

Luvussa mukana ollut kappale on James Bluntin Goodbye my lover.

Kiitos kaikille ja toivottovasti jaksatte lukea vielä sen epiloginkin  :D
« Viimeksi muokattu: 16.06.2009 09:51:27 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot
« Vastaus #72 : 10.06.2009 21:30:11 »
Tämä oli aivan käsittämättömän ihana :D
Lainaus
”Astoria Greengrass, tuletko vaimokseni?”
melkein tuli itku silmään :) jee ne on kihloissa,ihanaa:D(joo sekosin)
epilogia odotan innolla ;D

eFFy

  • ***
  • Viestejä: 90
  • ;o
Vs: Valot
« Vastaus #73 : 10.06.2009 21:41:33 »
Ihana luku<3
Anteeks, en kerkee nyt kommentoimaan muuta, kun pitää mennä pakkaa huomista varten. Tuun kommentoimaan tänne lisää kun kerkeen(:
Kiitos tästä luvusta..
Effy: I got it. Freddie and JJ got it. That termite over there got it. But you’re not going to get it. Got it?
Cook: No, I'm confused.

Belsissa

  • Ikiunelmoija
  • ***
  • Viestejä: 760
    • Arcane Inspiration - blogini
Vs: Valot
« Vastaus #74 : 14.06.2009 13:54:44 »
Tessuu: Voi ihanaa, että olet pitänyt. Kiitos paljon kommentistasi!  :)

eFFy: Mukavaa,että pidit. Kiitos kommentistasi!  :)



Epilogi
   7 vuotta myöhemmin

”Daphne! Mekko on hieman liian löysällä!” huudahdin ahdistuneena.
”Ihan rauhassa siskoseni”, nainen naurahti.
”Mutta kaikki odottavat jo!”
”Kyllä he kestävät odottaa vielä muutaman minuutin.”

Purin hermostuneena huultani, sillä aloin olla kärsimätön. Daphne ja Matilda olivat sählänneet viimeisen tunnin hääpukuni kanssa, eikä sille meinannut tulla loppua ollenkaan.

”Älä pure huultasi! Huulipunasi leviää!” sisareni huomautti.
”Hups.”

”No niin!” Matilda huudahti merkiksi siitä, että he vihdoinkin olivat valmiita.

Blondi tyttö oli kihartanut hiuksensa samanlaisiksi, kuin Charlottellakin aikanaan oli. Hänen verenpunaisten huuliensa välistä irvisti muutama nuppineula.

Matildasta oli tullut muotisuunnittelija. Hän valmisti kaikkea arkikaavuista hääpukuihin ja oli siinä hyvin taitava.

Juuri Matilda oli suunnitellut upean, valkoisen hääpukuni. Tosin se välkehti myös kultaisena valon osuessa luomukseen. Takaa paljastui mekon korsettimallisuus, sitä saattoi kiristää silkkinauhojen avulla. Yläosaan oli kiinnitetty timantteja, jotka heijastivat valoa ja saivat mekon näyttämään siltä, kuin se itse loisi valoa ympärilleen. Hihoja luomuksessa ei ollut ollenkaan ja se oli suhteellisen avonainen.
Alaosa oli hyvin muhkea ja leveä, se koostui kerroksista valkoista silkkiä, pitsiä, harsomaista kangasta, joka muistutti hieman tylliä, jota itseään oli myös mukana hameen kerroksissa.
Lanteilleni oli kiinnitetty oikea, valkoinen ruusu, joka mielestäni kruunasi koko puvun.

Lähdin astelemaan sydän pamppaillen kohti Malfoyn kartanon laajennettua juhlasalia, jossa vieraat, sekä sulhaseni odottivat.

Ilmestyessäni oviaukkoon väki salissa alkoi taputtaa. Jokainen oli pynttäytynyt parhaimpiinsa, mutta jokainen vieras jäi itse salin loisteliaisuuden varjoon. Olimme Dracon ja vanhempiemme kanssa tarkkaan harkinneet koristeet, ruoat, musiikin ja kaiken muun oleellisen, joka vaati todellakin suurta raatamista. Onneksi tulos oli sen mukainen.

Isäni tarttui kiinni kädestäni saattaakseen minut salin toiseen päähän, ohi kaikkien vieraiden. Hän näytti hyvin ylpeältä saadessa saattaa minut kunnialliseen avioliittoon, kuten väkijoukossa itkevä äitinikin.

Tunsin vieraiden hymyilevät katseet selässäni ja koetin hymyillä niin säteilevästi, kuin suinkin osasin.

Olin aivan shokissa, kun lähenimme Dracoa, joka näytti tyrmäävältä valkoisessa smokissaan. Olin lähellä pyörtyä, kun astelin tämän viereen.

”Näytät kauniimmalta kuin kukaan”, tuleva mieheni kuiskasi niin hiljaa, ettei kukaan kuullut, jolloin hymyilin tälle taistellen kyyneliä vastaan.

En kuullut meidät vihkivän velhon sanoja, sen verran haltioissani olin. Tuijotin vain Dracon hymyileviin kasvoihin. Tämä hetkeä olimme molemmat kärsimättömästi odottaneet monta vuotta. Olimme kuitenkin nähneet parhaaksi siirtää häitä hieman, sillä halusimme matkustella hieman kouluni loputtua.

”Tahdotko sinä, Draco Lucius, ottaa Astoria Jeannen puolisoksesi ja rakastaa tätä myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema teidät erottaa?” velho kysyi.
”Tahdon”, Draco vastasi katsoen minua syvälle silmiin, jolloin en kyennyt enää pidättelemään kyyneliä.
”Tahdotko sinä, Astoria Jeanne, ottaa Draco Luciuksen puolisoksesi ja rakastaa tätä myötä- ja vastoinkäymisissä kunnes kuolema teidät erottaa?”
”Tahdon”, sanoin kyynelieni läpi.

”Julistan teidät iäksi toisiinne sidotuiksi!” mies huudahti kohottaen sauvansa yllemme, jolloin hopeisten tähtien sade peitti näkevyyteni ja samassa tunsin aviomieheni suutelevan minua.

Seremonian jälkeen monet minulle tutut, sekä tuntemattomat tulivat onnittelemaan vastanaineita. Vasta viimeisimpien joukossa näin kuitenkin Harry- ja Daphne Potterin saapuvan luoksemme. Harry ja Draco katsoivat toisiaan jokseenkin kopea ilme kasvoillaan, mutta olivat näiden vuosien aikana oppineet olemaan naljailematta toisilleen.

”Näytät tyrmäävältä!” Daphne sanoi.
”Kiitos”, naurahdin.
”Eikä Malfoy Juniorkaan näytä hirveästi vielä näkyvän”, Harry totesi.
”Shh! Hiljempaa! Emme halua vanhempien vieraiden kuulevan, että olen tahrannut Astorian ennen hääyötä”, Draco naurahti, jolloin Harrykin nauroi.

Katsoin noita kahta suorastaan järkyttyneenä. Ihme täytyi olla tapahtunut, kun nuo kaksi nauroivat yhdessä ja samaa päättelin Daphnen ilmeestä. Tämän näyttivät myös miehet huomaavan, sillä vakavoituivat äkisti.

”Onko se muuten tyttö vai poika?” sisareni kysyi.
”En minä vaan tiedä, mutta Draco on aivan varma, että se on poika.”
”Niin ja sen nimeksi tulee Scorpius”, mies ilmoitti ylpeänä.
”Mitä me olemme keskustelleet? Sen nimeksi ei todellakaan tule Scorpius! Minä en halua, että minun poikani joutuu kantamaan moisesta nimestä seuraavaa häpeää!”
”Häpeää? Se on hieno nimi!”
”Hmph...”
”Sovitaan, että sinä saat keksiä toisen ja kolmannen nimen, jos sen nimeksi tulee Scorpius?” Draco ehdotti.
”Hyvä on, sitten sen nimeksi tulee Scorpius Harry Ronald Malfoy”, sanoin muka vakavissani.
”MITÄ? EI MUUTEN TODELLAKAAN TULE!”
”Me voimme miettiä sitä myöhemmin, vanhempasi tulevat!” sihahdin.

Narcissa Malfoy näytti kauniilta, mutta myös hyvin itkuiselta, kun tämä toivotti minulle onnea. Lucius puolestaan oli aivan yhtä kopean ja arvokkaan näköinen, kuin yleensäkin.

”Milloin te olette meinanneet hankkia jälkikasvua?” Lucius kysyi miellyttävällä äänellä, mutta tehden sangen selväksi, että sellaista olisi tultava.
”Tuota pikaa”, Draco totesi.
”Älkää viivytelkö liian pitkään.”

Harryltä näytti vaativan paljon pitää naama peruslukemilla, mutta onnistui kuitenkin tekemään sen.

(A/N: Tässä vaiheessa kannattaa laittaa soimaan The Red Jumpsuit Apparatusin Your Guardian Angelin instrumentaalinen versio, joka löytyy tästä http://www.youtube.com/watch?v=1sGWzOYwr4E )

Juhlat sujuivat päivällä hyvin arvokkaan ja juhlallisen kaavan mukaan, mutta iltaa myöten ihmiset alkoivat olla jo hieman hiprakassa, jolloin juhlien tunnelma vapautui ja alkoi muuttua vähemmän arvokkaaksi, jolloin Draco sanoi, että haluaisi viedä minut käymään jossakin.

”Mihin me olemme menossa?” kysyin, kun olimme päässeet vähän matkan päähän kartanosta.
”Kohta näet, ilmiinnytään.”

Ja niin minä tartuin pojan käteen ja tunsin kieppuvan tunteen ottavan minut valtaansa, kunnes saavuimme metsän reunaan.

Samassa käsitin, missä me olimme. Olimme sen niityn reunalla, jonne Draco oli minut seitsemän vuotta sitten tuonut, kun sairastin Victorien syndroomaa.

Niitty oli melkein ennallaan, jopa se vanha tammikin. Kukat hohtivat edelleen mitä kauneimmissa sävyissä, tosin nyt, auringonlaskun aikaan paikan valaistus oli tosin aivan toinen kuin viime käynnillä. En osannut päättää kummin se olisi ollut kauniimpi.

Mieheni johdatti minut tammen suojiin katsomaan punakeltaisena hohtavaa aurinkoa, joka laski horisonttiin.

”Täällä on kaunista”, henkäisin.
”Kuten aina. Sinä olet kuitenkin tätä näkyä paljon kauniimpi.”
”Ja sinä minua.”

Draco ei voinut estää itsetyytyväisen hymyn kohoamista kasvoilleen.

Pieni tuulenvire leikki hiuksillani ja sai tammen lehdet lepattamaan. Minusta se oli kauniimpaa musiikkia, kuin se mitä kartanolla oli kuulunut. Täydellinen hiljaisuus lukuun ottamatta tuollaisia aivan pieniä luonnon ääniä.

Sulhaseni kääntyi kohti minua lävistäen sieluni noilla kauniilla silmillään varmaankin tuhannen kerran, enkä siltikään ollut tottunut niiden katseeseen.

Hänen huulensa lähenivät omiani hitaasti, saaden aikaan saman sykkeen sydämessäni, kuin joka kerta.
Lopulta huulemme kohtasivat toisen hamuten toisiaan, saamatta koskaan tarpeekseen.

Tuo mies oli kauneinta tämän kaiken upean keskellä. Kauniimpi noita satoja kukkia, kauniimpi suurta tammea, kauniimpi auringonlaskua, kauniimpi maailmaa.

 
When I see your smile
Tears run down my face I can't replace
And now that I'm stronger I've figured out
How this world turns cold and breaks through my soul
And I know I'll find deep inside me I can be the one

I will never let you fall
I'll stand up with you forever
I'll be there for you through it all
Even if saving you sends me to heaven
It's ok. It's ok. It's ok.
Seasons are changing
And waves are crashing
And stars are falling all for us
Days grow longer and nights grow shorter
I can show you I'll be the one
'Cause you're my, you're my, my true love, my whole heart
Please don't throw that away
'Cause I'm here for you
Please don't walk away,
Please tell me you'll stay, stay
Use me as you will
Pull my strings just for a thrill
And I know I'll be ok
Though my skies are turning gray




A/N: Siinä se nyt tosiaan sitten oli, epilogi. Vaikeaa uskoa, etten tosiaan enää kirjoita tätä ficciä, kun jotenkin olin jo oppinut siihen, että kirjoittelen tätä melkein joka päivä. Tuntuu todella uskomattomalta, mutten minä viitsinyt tätä venyttää loputtomiinkaan. Lopputulos olisi voinut olla silloin huonomman puoleinen.

Kiitos kaikille lukijoille, erityisesti teille, jotka olette kommentoineet! Kirjoitelkaahan jatkossakin kommenttia, otan sitä oikein mielelläni vastaan.  :)

Kiitos

« Viimeksi muokattu: 30.08.2009 19:47:40 kirjoittanut Belsissa »
Arcane Inspiration - lifestyleblogini
Virvatulilaulu - kirjallisuusblogini

Nabi.

  • ***
  • Viestejä: 267
Vs: Valot, VALMIS!
« Vastaus #75 : 14.06.2009 14:35:41 »
Okei. Ihanaaa! Olin eka!!!!!! *sniif* en voi olla koneella koska virtapiuha hajos :(( Mutta tämä oli mahtava ficci! *taputusta* *halaa* *ojentaa ruusun*


Kiiiiitos ihanasta Draco/Astoria ficistä! <3 *lento suukkoja*
Everyone thinks that I have it all
but it’s so empty living behind these castle walls
nobody knows i’m all alone
but there’s no place to fall.

recidivist

  • ***
  • Viestejä: 194
  • rikoksenuusija
Vs: Valot, VALMIS!
« Vastaus #76 : 14.06.2009 16:47:56 »
Tämä oli aivan loistava, luin epilogia lukuunottamatta yhteen pötköön. Paritus epäilytti aluksi, mutta ei epäilytä enää. Epilogi kruunasi koko ficin, laitoin biisin soimaan käsketyssä kohdassa ja tulipas sellainen.. herkistynyt olo. Tai siis, hymyilyttää ihanasti :D Lisää tällaista!

Aivan, ja lisättävä vielä se että luvut paranivat koko ajan loppua kohti, hauska huomata aina kun kirjoittaja oppii koko ajan itsestään kirjoittaessaan ja parantaa. Hienoa työtä.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2009 16:50:22 kirjoittanut recidivist »
älä tapa, älä jätä henkiin
lukemista

Tessuu

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Valot, VALMIS!
« Vastaus #77 : 14.06.2009 17:44:31 »
Ihana!
tuli tosi ihastunut olo..:)
söpöö että Astoria oli jo raskaana:)
tälläsiä lisää!:D

justnu

  • ***
  • Viestejä: 40
Vs: Valot, VALMIS!
« Vastaus #78 : 14.06.2009 19:30:40 »
En ollenkaan odottanut epilogia ja yllätyin kun huomasin sen. Ihanaa että Draco ja Harry tulevat toimeen...

Lainaus
”Milloin te olette meinanneet hankkia jälkikasvua?” Lucius kysyi miellyttävällä äänellä, mutta tehden sangen selväksi, että sellaista olisi tultava.
”Tuota pikaa”, Draco totesi.
”Älkää viivytelkö liian pitkään.”
En voinut kuin vain nauraa... Kun Lucius vain tietäisi kuinka pian! ;D

Tosi fici!! :D


Ei pahalla,
mut tahallaan



redapple

  • norsu
  • ***
  • Viestejä: 29
  • ♥ Espanja ♥
Vs: Valot, VALMIS!
« Vastaus #79 : 14.06.2009 22:11:23 »
oi tää on nii ihana <33 mie oikeesti itkin ku luin tätä ficcii!! ♥
sie osaat kirjottaa tosi hyvin ja juoni on ihana♥♥
tää oli eka ficci jonka luin täl parituksel ja oikeesti tykkäsin ♥
mitä negatiivista en osaa sanoa....

kiittäen♥♥♥♥
-vieläkin itkevä redapple