Kirjoittaja Aihe: Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst  (Luettu 1664 kertaa)

DucksAreEvil

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Rakkaus tappaa, mutta ei riittävästi.
Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst
« : 03.09.2016 10:14:09 »
Ficin nimi: Tunteeton
Kirjoittaja(t): DucksAreEvil
Fandom: Varjojen kaupungit
Tyylilaji: Kai tässä jotain angstailua on
Ikäraja: Kai se on S, kun ei tässä mitään varsinaista ikärajaan vaikuttavaa vaarallista tekijää ole.
Paritus/päähenkilö(t): Vain Alec
Yhteenveto: Onhan minulla sentään perhe, joka välittää, mutta ei rakasta.
Vastuunvapaus: Hahmot ovat upean Cassandra Claren ja minä vain vähän sorkin niitä. Sorkkimisesta ei saa rahaa!

A/N: Tämä ficci on ensimmäinen itse valmiiksi kirjoittamani ja jonnekin postaamani. Sanotaan nyt vaikka, että jännitän tosi paljon tämän julkaisua. Ja tietysti palautetta olisi tosi kiva saada.

Jos haluatte Canonin (jota tämä ei varsinaisesti seuraa) aikajanalle sijoittaa, niin jonnekin ennen kuin Alec tapaa Claryn tai Magnuksen.

                                       ---------------------Tunteeton---------------------

Instituutin kätköissä on monenlaisia salaisuuksia. Mutta minun päässäni niitä on enemmän. Kyllä kaikki tärkeät henkilöt tietävät minusta, mutta olen silti koko Instituutin suurin salaisuus.

Äitini (onko minulla oikeasti sellainen) väittää rakastavansa minua. Eihän hän oikeasti edes voi. Se ei ole hänen etunsa mukaista.

Minun pitäisi kai olla iloinen, ei en ole. Eihän minulla ole tunteita? Tai niinhän kaikki sanovat. Onhan minulla sentään perhe, joka välittää, mutta ei rakasta.

Siis. Jos äidiltäni kysyttäisiin, minä olisin kiltti poika, joka on niin täydellinen, kuin varjometsästäjä vain voi olla. Se ei kylläkään ole hänen oikea mielipiteensä. Se on yksinkertaisesti valetta.

Jos kysyisi siskoltani. Hän sanoisi, että ei tunne minua. Hänet on kasvatettu erillään minusta, jotten tartuttaisi tunteettomuuttani häneen. Joten hän puhuu totta.

Velipuoleni sanoisi, että olen maailman paras parabatee, sillä tottelen häntä aina työkeikoilla. Hän sanoisi myös, että toivoisi minun jo löytävän tyttöystävän, koska: "Voi eikö Alecin olisi jo aika seurustella. Hän pilaa muidenkin mielialat tuolla masentelullaan."

Jos kysyisi pikkuveljeltäni. Hän vastaisi:
"Kuka on Alec? Ai se synkkä poika, jota ei saa lähestyä? Onko hän veljeni? En usko." Niin hänetkin on pidetty erillään minusta.

Kun kysyt isältäni hän sanoo: " Jaa jaa, mistä sait kuulla Alecista?" Hän häpeää minua ja kertoo sen aika selvästi.

Muuta perhettä minulla ei ole. Se on kai aika surullista, mutta enhän minä voi tuntea surua.

Koska niin kuin äitini sanoo, olen tunteeton. Olenhan?
« Viimeksi muokattu: 05.09.2016 12:16:15 kirjoittanut DucksAreEvil »

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 504
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst
« Vastaus #1 : 03.09.2016 12:27:38 »
Täytyy myöntää että kirjojen lukemisesta on sen verran aikaa (enkä koskaan päässyt ihan kirjasarjan loppuun :P) että en canonisuuden puolesta voi sanoa juuta tai jaata, mutta Alec on aina ollu mun yks lempihahmoista tässä kirjasarjassa, että oli mukava törmätä tähän :) Muistaakseni kirjoissa ei kauheasti Alecin historiasta tai muusta edes kerrottu (tai sitten en vain muista melkein mitään) mutta tämähän olisi varsin surullinen :( mutta angst sattuu olemaan yks mun lempi genreista jostain syystä joten tietysti angst otsikossa houkutteli avaamaan :D

Tykkäsin paljon tosta ihan ekasta rivistä/kappaleesta, koska instituutti tosiaan on kuvailtu aika mysteeriseksi paikaksi ja Alecista saa myös aika mysteerisen kuvan kun tämä tosiaan on vähän itseensävetäytyvä hahmo. Eli tykkäsin näiden kahden rinnastamisesta.

Lainaus
Jos kysyisi siskoltani. Hän sanoisi, että ei tunne minua. Hänet on kasvatettu erillään minusta, jotten tartuttaisi tunteettomuuttani häneen. Joten hän puhuu totta.
Snif tämä oli kovin surullista koska olen aina ajatellut Alecin ja Isabellen suhteen suht läheiseksi, tai no Alec on ehkä enemmän sellanen oman tiensä kulkija, mutta silti haluan ajatella että Isabelle ois kuitenkin sellanen tuki ja turva.

Velipuoli kirjotetaan muuten yhteen, mutta enpä muita virheitä pongaillut, että hyvää ja ymmärrettävää tekstiä kokonaisuudessaan.

Ei tarvitse jännittää ihana angstipala tämä on, jatka ihmeessä kirjoittamista :)

Never underestimate the power of fanfiction

DucksAreEvil

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Rakkaus tappaa, mutta ei riittävästi.
Vs: Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst
« Vastaus #2 : 03.09.2016 12:34:59 »
Uuuuu *hyppii riemusta* joku oikeasti luki tän ihanaa! Olen yllättynyt. Ja kiitos kehuista. *Punastuu*

Monki

  • ***
  • Viestejä: 20
  • Uffern gwaedlyd
Vs: Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst
« Vastaus #3 : 05.09.2016 15:40:22 »
Mun mielestä tämä oli sun paras ficci (okei niitä on kolme mutta et sä täällä ola edes kauan kirjoitellut). Mä olen kyllä ollut siinä uskossa että Alecilla ja Izzyllä on läheiset välit mutta ei se niinkään haittaa. :) Tämä kuvaili Alecia tosi hyvin. Siis se että hän on tunteeton. On Alecilla toki tunteet mutta hän ei näytä niitä kuin harvoille. Toivon että jatkat tällaisten tekemistä. Ja hyvää jatkoa vaan kirjoittamiseen!  ;D
Fe hoffwn i fod mor feddw, fyddai ddim yn cofio fy enw.

DucksAreEvil

  • ***
  • Viestejä: 45
  • Rakkaus tappaa, mutta ei riittävästi.
Vs: Varjojen kaupungit: Tunteeton | S | angst
« Vastaus #4 : 05.09.2016 16:04:58 »
No, kiitti Monki. Juujuu, kylläkyllä, Izzyn ja Alecin välien pitäisi olla läheiset. Oon itsekkin sitä mieltä. Mutta tähän ficiin se vaan sopi paremmin noin. Ja kiitos kehuista. (sähän et jo kertonu tota kaikkee mulle koulussa ;D)