Kirjoittaja Aihe: Varjojen kaupungit: Säg ingenting till mig|S| suomeksi|Saaga osa I  (Luettu 1767 kertaa)

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Nimi: Säg ingenting till mig
Kirjoittaja: LumiNalle
Ikäraja: S
Fandom: Varjojen kaupungit
Paritus: Clary/Jace, Alec/Magnus Jace/??(selviää myöhemmässä vaiheessa)

Muuta: Osallistuu Saaga-haasteeseen. 

Idea lähti ensin siitä, että osallistuin kyseiseen haasteeseen. Tai siis siinä vaiheessa päätin, että teen Varjojen kaupungit-kirjoista. Sitten kuulin Melissa Hornin aivan ihanan biisin Säg ingenting till mig , josta sitten tuli myös otsikko. Alunperin en ajatellut tähän Clarya. Mutta se vaan tuli jostain mieleni perukoilta kuunnellessani kappaletta ja voilá, tälläinen syntyi.

Tähän tulee siis vielä vähintään kaksi oneshottia, en vain jaksa nyt väsymykseltäni miettiä, laitanko ne tähän vai omaan topiciin, pitää tarkistaa asia haasteen säännöistä huomenna ja virkeänä (koskaan ei ole liian väsynyt postaamaan ficciä, mutta kaikkeen muuhun kyllä  :D )

~*~

Säg ingenting till mig

Clary seisoi kädet puuskassa ikkunan edessä huoneessaan Instituutissa. Ruskeat silmät vilkuilivat ulos syksyiseen iltaan tyytymättömänä ja turhautunut huokaisu pääsi tämän huulilta. Jace oli kadonnut jo aamulla teille tietämättömille sanomatta sanaakaan kenellekään. Clary oli kysellyt Alecilta ja Izzyltä, josko he tietäisivät minne hänen poikaystävänsä katosi välillä.

Kummatkin olivat vain kohautelleet olkapäitään ja kehottivat Clarya lopettaa turhan huolehtimisen. Magnuksen silmät olivat välähtäneet syyllisyydentunnosta ennen kuin tämä kääntyi antamaan Alecille nopean suukon lähtien sitten valittaen kovasta kiireestä.

 Kun Clary kysyi kolmannen kerran saman viikon aikana, Alec vilkaisi häneen tumman siniset silmät kipunoiden ja käski lopettamaan Jacen asioihin tunkemisen.

”Jacella on omakin elämä,” poika oli tuhahtanut ja kääntyi takaisin varjometsästäjien aseista kertovan kirjansa puoleen.

”Ai niinkö? Ehkä sinä unohdat, että minä kuuluun siihen elämään,” Clary oli tiuskaissut loukkaantuneena takaisin.

”Älä yritä kontrolloida jatkuvasti häntä,” Alec vastasi hyisesti.

Clary kurtisti kulmiaan sekä ärtyneenä, että hämmentyneenä.

”En minä yritä kontrolloida häntä”

Vanhempi varjometsästäjä hymähti silmiään pyöritellen ja nousi tuolistaan ja suuntasi kohti keittiötä.

”En varmasti!” Clary huusi tämän perään.

Punapää jäi seisomaan mietteissään paikoilleen, yrittäen keksiä, minne Jace oli kadonnut taas.

Hän ei muistanut, milloin oli oikeastaan ruvennut huomaamaan toisen katoamiset. Se oli alkanut hiljakseen, vain muutamia kertoja harvakseltaan ja Clary oli olettanut tämän menneen metsästämään demoneita yksin. Sitten Jace oli ruvennut katoamaan useammin ja tuli aina vain myöhemmin takaisin. Palattuaan tämä oli poissaoleva ja haaveileva katse silmissään käpertyi Claryn kanssa sängylle. Eikä huomioinut Claryn kyselyjä, missä hän oli ollut.

Jace vietti aina vain enemmän aikaa omilla teillään ja huomioi vähemmän Clarya. Ja jos totta puhutaan, tytöllä oli ikävä poikaa. Punapää sai huomata ajan kuluessa, vaikka enkelipoika olisi ollutkin aivan vierellä, kietonut kätensä hänen hoikan uumansa ympäri ja jaellut suukkoja pitkin päivettynyttä pehmeää ihoa, hän ei ollut läsnä. Silmät paljastivat utuiset haaveet. Haaveet jostakusta toisesta.

”Rakastatko sinä minua?”  Clary saattoi kysyä ja katsoa poikaa suurilla viattomilla silmillään.

Silloin Jace pysähtyisi katsomaan toista syvälle silmiin, laskelmoiden mitä kannattaisi sanoa. Lopulta pojan kasvot sulaisivat lempeään hymyyn ja hän suukottaisi punapään huulia nopeasti.

”Totta kai, aina,” Jace vastaisi ja hautaisi kasvonsa tytön niskaa vasten.

Ja aina Clary huomasi syyllisyyden pilkahduksen pojan silmissä, ennen kuin toinen ehti peittää sen.

Joskus Clary unohtui katsomaan Jacea. Niinä hetkinä hän muisti aina uudelleen ja uudelleen, kuinka toinen oli muuttunut.

”Clary? Jokin hätänä?” Poika kysyi. Huolissaan ja hieman peloissaankin. Pelkäsi jääneensä kiinni.

Silloin punapää vain pudisti päätään hymyillen ja kurottui antamaan suukon Jacelle.

Clary huokaisi väsyneesti ja painoi otsansa vasten ikkunaa.

Hän oli menettämässä Jacen. Vaikka hän oli mennyt monien vaikeuksien läpi saadakseen toisen luottamaan häneen, rakastamaan häntä, nyt hän oli menettämässä pojan.

Clarya ahdisti. Jace palaisi hänen luokseen, kuten aina ennenkin. Mutta kuinka kauan?

Viha kupli hetken Claryn mielessä hänen miettiessään kenestä Jace haaveili suudellessaan häntä? Kenen vuoksi enkelipoika saneli latteita valheita rakkaudesta punapäätä kohtaan? Kuka oli varastanut pojan sydämen häneltä?

Silti Clary tiesi antavansa Jacen tulla aina takaisin. Clary tiesi odottavansa poikaa aina. Aivan kuten kaikki muutkin. Eikä kaikessa vihassaan hän voinut olla tuntematta pientä sääliä sitä toista kohtaan, jonka kanssa joutui jakamaan poikaystävänsä. Sillä Clary tiesi, että ennen pitkään toinenkin rakastuisi Jaceen, ellei ollut jo. Ja ennen pitkään se toinenkin odottaisi ikuisesti Jacen palaavan.

Clary laahusti väsyneenä sängylleen ja lysähti voimattomana peitteelle. Mitä enemmän hän ajatteli asiaa, sitä varmemmaksi hän tuli. Ja surullisemmaksi. Punapää tiesi myös, ettei halunnut menettää toista. Ja jos asian unohtaminen, läpi sormien katsominen, pitäisi Jacen hänellä, hän tekisi sen.

Syvällä sisimmässään Clary toivoi, että Jace ei koskaan mainitsisi asiaa. Hän toivoi Jacen jättävän sen toisen ja tulevan takaisin Claryn luokse.

Sillä pettipä enkelipoika häntä kuinka paljon vain, punapää tiesi ottavansa pojan takaisin.

~*~
Mein Gott, mulla on silmät ihan sirrillään. x) Toivottavasti kirjoitusvirheitä ei ollut ja saitte jotain tolkkua tästä.

Iskekää puumerkkinne, palautetta palvotaan ja rakentava kritiikki on rakas. Tää on nääs ensimmäinen fic toisella fandomilla kuin PJ  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.06.2012 19:16:40 kirjoittanut jossujb »

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Olen avannut tämän topicin tähän mennessä kolme kertaa ja tällä kerralla viimein tartun itseäni niskasta kiinni ja kommentoin. Olen jo ehtinyt kirjoittaa lyhyen listan kaikista asioista, joista olen ajatellut sanoa ja niillä kahdela aikaisemmallakin kerralla. Sääli että se lista on kotona ja kirjoitan tätä kommenttia koulussa, mutta lukaisin tämän vielä kertaalleen läpi, ja enköhän muista ainakin suurimman osan listaamistani asioista.

Aloitetaanpa kieliopista.
Lainaus
ja kehottivat Clarya lopettaa turhan huolehtiminsen
Kuten huomaat, tein tuonne pieniä korjauksia. Ei mitään vakavampaa, mutta lauseenvastikkeen tai mikä tuo nyt sitten ikinä onkaan, muoto oli tätä virkettä ajatellen väärä.
Lainaus
Silloin Punapää vain pudisti silloin päätään hymyillen ja kurottui antamaan suukon (esim:)Jacelle.
"Silloin" on tässä lauseessa vähän hassussa kohdassa, vaihtasin sen mielummin tuohon alkuun + lauseesta puuttuu objekti = kenelle suukko annetaan. Periaatteessa tämä varmaan kävisi ilmankin, mutta musta se ainakin kuulostaisi paremmalta objektin kanssa. "Jacen" voisi korvata esimerkiksi ilmaisulla "tälle".
Lainaus
- - Clary tiesi odottavansa toista aina. Aivan kuten kaikki muutkin. Eikä kaikessa vihassaan hän voinut olla tuntematta pientä sääliä sitä toista kohtaan, jonka kanssa joutui jakamaan poikaystävänsä. - - Ja ennen pitkään se toinenkin odottaisi ikuisesti Jacen palaavan.
Tässä kohtaa "toisen" käyttäminen tekijänä oli huono ratkaisu, koska et tehnyt kahden "toisen" välillä eroa mitenkään muuten kuin korostamalla "toisen" vaihtumista toiseen "toiseen" sanalla "sitä". Kappaleen alussa oltaisiin voitu puhua Jacesta Jacena, silloin kappaleen tuntematon "toinen" olisi erottunut selvästi omana hahmonaan.
Oho, tulipa siinä täysilaidallinen, pahoitteluni kielioppinatseilusta..

Musta oli tavallaan vähän hassua, että vaikka tämä oli kirjoitettu Claryn näkökulmasta, käytt siitä useasti nimitystä "Punapää". Olisin ehkä vaihtanut useamman punapään tialle tekijäksi "hänet" tai mahdollisesti ihan Claryn nimen. Käytit mys niitä, tietysti, mutta tuo punapää siellä seassa vähän hämmensi. Ei sillä, pidän ilmauksesta, mutta se ikään kuin tuntui erottavan Claryn lukijasta, tekevän siitä kaukaisemman hahmon, vaikka siitä olisi pitänyt saada tiukka ote, olihan se niin lähellä kertojan roolia kuin hän-kertojalla kirjotetussa tekstissä pääsee.

Tykkäsin siitä, että tässä puhuttiin Jacen ja Claryn suhteesta. Plussaa siitä. Paljon plussaa myös Malecista, rakastin überpaljon virkettä, jossa esiintyi myös Magnus! Se aiheutti mussa pienen fanityttökohtauksen : )

LumiNalle

  • Storyteller
  • ***
  • Viestejä: 204
Ooh, kommetti, kiitos Solembum  :D

Järkytyin, miten paljon mulla oli siellä virheitä, yleensä luen ne hyyyvin tarkkaan läpi, apua  :D Kiitos että huomautit, korjaan ne heti aamulla  :)

Mulla on hieman ongelmia, myönnetään, kertojan ilmentämisessä, viitaten tähän mun 'toisen' ja 'punapään' toisteluun. Mulle on kerran sanottu, että kun puhutaan kertojasta, olisi hyvä, ettei aina toisteltaisi kertojan nimeä eikä 'hän' - sanaa, mutta omastakin mielestä se olisi ehkä ollut parempi. Kuitenkin, näin tuli tehtyä ja kritiikistä (toivottavasti) viisastuneena, seuraavasta osasta tulee parempi. :)

Thank U vielä kerran kommentistasi, sitä arvostetaan  8)

Ja muutkin saa ihan vapaasti esittää kritiikkiä asiallisesti  :D

Genova

  • ***
  • Viestejä: 132
  • Kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Sait seuraajan saagallesi :)

Olin pitkään uskollinen näiden fantasia-sarjoen pääpareille, mutta viime aikoina maku heihin on lopahtanut ja luen mielellään ficcejä, jotka repivät pääpareja erilleen. Siksipä pidän kovasti tästä tekstistäsi, kuten myös Partners in crime:sta.

Lainaus
Punapää sai huomata ajan kuluessa, vaikka enkelipoika olisi ollutkin aivan vierellä, kietonut kätensä hänen hoikan uumansa ympäri ja jaellut suukkoja pitkin päivettynyttä pehmeää ihoa, hän ei ollut läsnä. Silmät paljastivat utuiset haaveet. Haaveet jostakusta toisesta.

”Rakastatko sinä minua?”  Clary saattoi kysyä ja katsoa poikaa suurilla viattomilla silmillään.

Silloin Jace pysähtyisi katsomaan toista syvälle silmiin, laskelmoiden mitä kannattaisi sanoa. Lopulta pojan kasvot sulaisivat lempeään hymyyn ja hän suukottaisi punapään huulia nopeasti.

”Totta kai, aina,” Jace vastaisi ja hautaisi kasvonsa tytön niskaa vasten.

Ja aina Clary huomasi syyllisyyden pilkahduksen pojan silmissä, ennen kuin toinen ehti peittää sen.

Kyllä käy Clarya sääliksi.

Se, että viittasit punapäällä Claryyn ei haitannut, käytän itse samaa tapaa.