Kirjoittaja Aihe: Cabin Pressure: Tokio, S, Martin/Douglas  (Luettu 1755 kertaa)

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Cabin Pressure: Tokio, S, Martin/Douglas
« : 18.09.2013 15:34:31 »
Kirjoittaja: Hallahäive

Fandom: Cabin Pressure

Ikäraja: S

Genre: Lievän humoristinen, söpöstelevä draama

Disclaimer: Cabin Pressure kuuluu John Finnemorelle ja BBC:lle, minä vain leikin vähän heidän leluillaan.

Paritus: Martin Crieff/ Douglas Richardson tai tutummin Marlas

A/N: Jei, Finin eka CP-ficci. En ole varmaan koskaan kirjoittanut näin paljon pelkkää dialogia. Olen vieläkin hämmentynyt, vaikka se hauskaa olikin. Tämä on tosiaan ensiaskeleeni tämän aivan hurmaavan fandomin kirjoittamiseen ja vaikka tää vähän tällainen hattara onkin, olen ihan tyytyväinen. Pakko purkaa näitä fiilistelyjään jonnekin. Nimikin oli kerrankin helppo keksiä, kun vaan seurasi sarjan trendiä. Lieviä spoilereita löytynee koko sarjan varrelta. Hahmot ovat paikoin varmaan vähän OoC, mutta ei välitetä siitä. Kommentit olisi kivoja, jos joku eksyy lukemaan.

Omistus menee ihanalle Sisiljalle, joka on tähän fandomiin aivan yhtä rakastunut.

Summary: Martinin rakkausrintama ei ole yhtä pilvetön kuin taivas matkalla Tokioon. Eräällä vanhalla taivasjumalalla on kuitenkin ratkaisu kaikkeen.



Tokio


*Ping-pong*

”Hyvää iltaa arvon arvoisat naiset ja herrat, lapset, joita ei tosin pitäisi lennolla olla, ihmiset, matkustajat. Minä olen Arthur Shappey ja olen stuerttinne tänään, sekä huomenna, koska kippari, anteeksi siis kapteeni Crieff, joka on kapteeninamme tänään, kertoo että laskeudumme Tokioon huomisaamuna, joskin paikallista aikaa se on ilmeisesti iltapäivä, mikä on hyvin erikoista tai oikeastaan loistavaa! Harmillista siinä mielessä, ettemme näe auringon nousua nousevan auringon maassa, mutta luultavasti näette sen heti seuraavana aamuna, jos siis olette tarpeeksi aikaisin ylhäällä. Valitettavasti en osaa sanoa kuinka aikaisin teidän pitäisi siinä tapauksessa herätä. Ehkä minun pitäisi kysyä Douglasilta. Voitte siis kutsua minut paikalle mihin aikaan hyvänsä painamalla nappulaa päänne yläpuolella. Siis sitä, jossa on kellon kuva, ei sitä jossa on lampun kuva, siitä syttyvät valot. Joskin ne ovat kovin samannäköisiä, joten ongelmatilanteessa on kenties parempi vain huikata Arthur... joka on siis nimeni. Vähän niin kuin se Arthur, joka veti miekan kivestä. Meiltä ei valitettavasti kylläkään saa taikamiekkoja. Joka tapauksessa singahdan silloin heti paikalle palvelemaan teitä positiivisesti...”

”Douglas, kenen idea oikein olikaan antaa Arthurin tehdä kuulutukset?”

”No, voi olla että olen väärässä, mutta uskoakseni herra kapteeni tahtoi lyödä vetoa kuulutusoikeudesta viime lennolla kun pelasimme...”

”Niin tietenkin. Älä muistuta.”

”Muistuttaminen ei edes käväissyt mielessäni. Joskin olen varma, että itseluottamuksesi oli vaarallisen korkealla, lähes kapteenimaisissa korkeuksissa...”

”Kiitos, riittää. Tokion sää, Carl?”

Puolipilvistä ja viisitoista astetta. Hyvää matkaa.”

*

”... Ja muistattehan, että mikäli kaipaatte viihdykettä, olen käytettävissänne. Olen varta vasten harjoitellut 101 dalmatialaista varjonukketeatterina, jonka katsominen olisi varmasti loistavaa! Valitettavasti äiti ei ollut samaa mieltä, tarkoitan siis...”

*Ping-pong*

”Täällä perämiehenne Douglas Richardson. Arthur, olisitko ystävällinen ja tulisit ohjaamoon.”

”Selvä!”

Arvon matkustajat: Olkaa hyvät. Hiljaisuuden saa jatkumaan pidättäytymällä painamasta edellä mainittua kellonappulaa. Sekään ei tosin valitettavasti estä ruoka- ja juomatarjoilua. Nauttikaa lennostanne Tokioon, kiitos siitä että valitsitte matkustaa MJN:llä.


*

”Näyttelijöitä, joiden etunimi alkaa vokaalilla ja päättyy vokaaliin ja sukunimi sekä alkaa että päättyy konsonantilla.”

”Selvä.”

”Ja jotta pelissä olisi jännitystä, häviäjä tarjoaa aterian kuuden seuraavan laskeutumisen jälkeen.”

Kuuden? Douglas, tuo on naurettavaa, varsinkin kun minä luultavasti... Tai siis...”

”Mistä Sir sitten tahtoisi lyödä vetoa?”

”Oikeudesta päästä ensin käsiksi juustotarjottimeen?”

”Hyvä on. Valmistaudu luopumaan sinihomeesta. Haluatko aloittaa?”

”Kyllä. Kyllä ehdottomasti.”

”...”

”...”

”Kykenen jo maistamaan Emmentalin.”

”En ole edes aloittanut vielä!”

”Kuten sanottua, kyke— ”

”Hys.”

”Varovasti, Sir, saatatte pian kuulostaa vaikutusvaltaiselta. Emma Watson.”

”Hei, se oli minun vuoroni!”

”Paino sanalla oli.”

”...”

”Onko tuo mulkaisu, vai paistaako aurinko pahasti silmääsi? Emma Roberts.”

”Anthony Hopkins. Etkö todella keksinyt mitään muuta peliä? Tämä on typerää.”

”Kuinka niin, haluatko luovuttaa? Jos tahdot, voimme pelata jotain muuta... mutta valitettavasti saan juustotarjottimen joka tapauksessa. Uusi peli, uudet panokset.”

”Hyvä on, hyvä on.”

”Hienoa, en ehkä olisikaan enää keksinyt lisää nimiä.”

”Mitä? Minä olisin siis voinut...”

”Päästä tasoihin tai jopa voittaa. Mutta peli on jo ohitse.”

”Hmph. Ja seuraavaa ei tule.”

”Ah, mutta saattaisit voittaa sen. Ja lento kestää vielä yksitoista tuntia...”

”Se ei saa minua muuttamaan mieltäni.”

”Pelottaako, Sir?”

”Ei tietenkään! Minä vain...”

”Niin, en ajatellutkaan. Kyllähän prinsessaa liehittelevän miehen tulee omata uskallusta.”

”...”

”Martin? Epäilisin sinun vajonneen päiväuneen eräästä leidistä, mutta kasvosi näyttävät enemmänkin siltä, että olet vaipumassa painajaiseen...”

”En minä liehittele häntä. En ainakaan enää.”

”Ah. Ryppyjä rakkaudessa? Onko prinsessa enemmänkin lohikäärme linnansa ja vaunujensa ulkopuolella?”

”Ei, ei tietenkään, Theresa on upea... mutta. No tiedäthän, välimatka on pitkä...”

”Kyllä, varsinkin silloin kun toisella on käytössään yksityiskone ja rahaa matkustamiseen kuin roskaa.”

”Hän jätti minut. Oletko tyytyväinen? En voita pelejä, en sydämiä, en yhtään mitään. Kapteeni Martin Crieff, häviäjien kuningas.”

”Martin...”

*ovi aukeaa*

”Kahvia, pojat?”

”Kiitos, Arthur.”


*

”Luojan tähden Martin, lopeta tuo mököttäminen. Se saa sinut näyttämään entistä pienemmältä, mikä ei valitettavasti ole parannus. Hukut vielä penkkiisi. Se on myös täysin tarpeetonta, sillä taivas on kauniin sininen, ja minä olen keksinyt ratkaisun ongelmaasi.”

”Todellako, Douglas? Mihin niistä?”

”Siihen, joka liittyy rakkausrintamaasi, joka tällä hetkellä on pilvisempi kuin Glasgown lentokenttä joulukuussa. Mutta sama ratkaisu saattaa tietenkin suunnattomien kykyjeni vuoksi auttaa muissakin pulmissasi.”

Oi, todellako. Huomaa kuinka innostunut olen kuulemaan.”

”No, no, kapteeni. Vähän intoa peliin.”

”Kerro sitten, mitä olet suunnitellut pääni menoksi ja miten se hyödyttää sinua.”

”Miksi ihmeessä sinun auttamisesi hyödyttäisi minua?”

Minulla ei koskaan ole vähempää kuin seitsemän taka-ajatusta. Soittaako kelloja? Kuka mahtoi joskus sanoa näin?”

”No tiedäthän, tutkimattomia ovat taivasjumalien tiet tai jotain siihen suuntaan. Siispä, pelin nimi on ’ihmisten nimiä, jotka kuulostavat ilkeiltä kun niiden loppuun lisätään tavu -stan’. Mikäli minä häviän, saat ensimmäisen suihkuvuoron ja paremman sängyn kyseenalaisessa hotellihuoneessa, johon epäilemättä päädymme armaan Carolynin ”varausvirheen” vuoksi. Jos taas voitan, sinä suutelet ketä tahansa minun valitsemaani henkilöä.”

”Hyv— hetkinen, mitä sanoit?”

”Kuulit oikein.”

”Miten mahdollinen häviöni hyödyttäisi sinua? Saati sitten ratkaisisi minun ongelmani? Edes voitto ei ratkaisisi...”

”Katsohan, olen varma, että nauttisin kovasti vääjäämättömästä voitostani, jos vain siksi että pääsisin näkemään kuinka muutut kaksitoistavuotiaaksi mumisevaksi punajuureksi. Ja tiedä vaikka suukkosi johtaisi sinut vallan uusiin koettelemuksiin... se voisi hyvin koitua eduksesi. Tunnen muutaman hurmaavan japanilaisen virkailijan, joiden mielestä saattaisit olla ”kawaii”. Epätodennäköisen voittosi kohdalla taas olisit ainakin virkeämmän näköinen hotellista lähtiessämme, mikä sinänsä olisi jo saavutus, usko pois.”

*Martin huokaa*

”Erikstan.”

”Tiesin, ettet voisi vastustaa. Rogerstan.”
 

*

”No niin. Hoidetaan tämä pois alta... ole kiltti, äläkä valitse Carolyniä. En halua menettää työpaikkaani.”

”Suutele siis minua.”

Anteeksi kuinka?”

”Minä voitin. Palkinnosta sovittiin etukäteen. Jos häviät, niin kuin juuri teit, suutelet ketä tahansa minä haluan sinun suutelevan. Joten aika sulkea tuo auki roikkuva suu ja suipistaa huulia, mon capitaine.”

”Minä... siis, sinä haluat... sinä haluat?”

”Kuinka hurmaavan kaunopuheista, kapteeni Crieff. Kyllä, minä haluan. On mahdollista, että olen halunnut siitä saakka kun selvisi, ettei hänen kuninkaallinen korkeutensa halua. Kenties... pidempääkin. Kenties siitä saakka kun ihastuttava kolmas rouva Richardson päätti, etten minäkään ollut kovin haluttava.”

”Minä... todellako?”

”Mitä kapteeni mahtaa arvella?”

”...Um. Tuota, minä...”

”Tietenkin, Carolyn on yhä mahdollisuus, mikäli tietyt tunteet eivät—”

”EI. Tarkoitan siis... kyllä se käy. Ei siis Carolyn vaan... tiedäthän. Se käy. Hyvin.”

”Arthuria lainatakseni: Loistavaa.”

”Mutta!”

”Niin, Martin?”

”Haluan ensin illallisen. Minä en ole yksi Douglas Richardsonin 3000:sta lentoemännästä.”

”Se nyt on itsestään selvää. Kapteenin univormu on paljon seksikkäämpi... ja hyvä on, tiedän oikein hyvän sushiravintolan aivan keskustassa...”
« Viimeksi muokattu: 13.11.2014 09:47:18 kirjoittanut plööt »
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid

Sisilja

  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 053
Vs: Cabin Pressure: Tokio, k-7, Martin/Douglas
« Vastaus #1 : 18.09.2013 16:10:26 »
Aaaah! Piti nostaa katse koneen ruudusta ja virnistellä hetki ihan mielipuolisesti, ennen kuin pystyin edes aloittamaan tähän paneutumista. No sitten tuli summary ja taivasjumala, voi jestas, että kikatuttaa. Ei Douglas ole vanha, höh. Oih, ja ennen sitä omistus, josta kiitän ja joka on ihan liikaa! Mutta kiitos kuitenkin. On ihanaa fanityttöillä näistä kanssasi!

Arthur, voi Arthur ja miten loistava kuulutus sillä olikaan! Onhan ne napit samannäköisiä, suorastaan loistava huomio. ;D Silti minuun iski vieläkin enemmän tämä:
Lainaus käyttäjältä: Hallahäive
”No, voi olla että olen väärässä, mutta uskoakseni herra kapteeni tahtoi lyödä vetoa kuulutusoikeudesta viime lennolla kun pelasimme...”

”Niin tietenkin. Älä muistuta.”

”Muistuttaminen ei edes käväissyt mielessäni.
Koska tässä kohtaa pystyin niin vaivattomasti kuulemaan Benedictin ja erityisesti Rogerin äänet päässäni ja voi miten ihanaa se on! Hey, Chief on kieltämättä sarjan parasta antia. Melkein. Paha sieltä on helmiä erotella kun Finnemoren kirjoitus kaiken kaikkiaan on kultaa.

Lainaus
”Arvon matkustajat: Olkaa hyvät. Hiljaisuuden saa jatkumaan pidättäytymällä painamasta edellä mainittua kellonappulaa.
Jos minä olisin MJN Airin lennolla, hakkaisin tuota kellonappia ihan hulluna pelkästään siitä ilosta että saisin nauttia Arthurin viiden tähden palvelusta! En vielä tainnut sanoakaan, mutta sinun Douglasillasi on alusta asti tutun lakoninen huumori hallussa. Loistavaa!

Lainaus
”Kykenen jo maistamaan Emmentalin.”
Ei luoja, tästä kommentista tulee lainauspainoitteinen, mutta kun! Miten saatoit epäillä taitojasi huumoririntamalla! Tässä kohtaa aloin ihan oikeasti hihittää, innostuneesti ja naurettavan korkealta. Onneksi ei ole ketään kuulemassa. Oh, Douglas, säälisit vähän, Martinin aivorattaat raksuttaa vähän hitaammin! Ja haha, Emma Watson. Onko se ensimmäinen näyttelijä, joka Douglasille tuli mieleen, vai kenties arvon neiti kirjoittajalle? Ei sillä että kritisoisin, kunhan olen endorfiinihumalassa.

THERESA! Kukaan ei varoittanut minua Theresasta! Tai saatoit sinä mainita, mutta unohdin. Joten yllätys oli suuri, kun leidi mainittiin. En nimittäin miettinyt lainkaan, mihin aikaan ficci sijoittuu. Jännä. Mutta voi ei, voi ei, Martin-raukka! Miten se nyt tuolla lailla? Theresa ei tajua mitä menettää.

Lainaus
”Luojan tähden Martin, lopeta tuo mököttäminen. Se saa sinut näyttämään entistä pienemmältä, mikä ei valitettavasti ole parannus. Hukut vielä penkkiisi.
Olenko jo valittanut sinulle, kuinka vaikeaa tämä on? Nähdä Martin lyhyenä. Lyhyenä ja muutenkin pikkuruisena ja hentoisena! En pysty siihen. Huoh, miksi valita rooliin komea hujoppi, jos rooli on mitä on? No okei, radio on radio, mutta äääh. Vaikeaa. Jos se kalju laikku päälaella tulee olemaan ihan canonfakta, siis jossain jaksossa mainittu, pidän itkijäiset, joihin saa vapaasti liittyä.

Lainaus
”Todellako, Douglas? Mihin niistä?”
Mihin niistä... auts. Tämä on hieno yksityiskohta, hirveän älykäs hahmoa ajatellen! Kertoo hyvin paljon. Mutta sattuu silti, voi Martin-raukka. Tämän takia Douglasista on kehittymässä lempihahmoni, kun Martin on niin monella tavalla niin onneton hahmo, että se saa surulliseksi. Douglas taas piilottaa ongelmansa paljon paremmin. Toisaalta, traagista se on sekin.

Lainaus
Mikäli minä häviän, saat ensimmäisen suihkuvuoron ja paremman sängyn kyseenalaisessa hotellihuoneessa, johon epäilemättä päädymme armaan Carolynin ”varausvirheen” vuoksi. Jos taas voitan, sinä suutelet ketä tahansa minun valitsemaani henkilöä.
Minä niiiiiin tiedän kuka tämän häviää ja kuka saa pusun! Ja se ei todellakaan ole Arthur! Toivottavasti, hahaa. Mutta hei, suihkuvuoronkin voi jakaa, heh, jos tiedät mitä tarkoitan. Kaksitoistavuotias mumiseva punajuuri!Martin on mielikuvana muuten aikas... herkullinen, oih. Ja Martin jos kuka on kawaii!

Lainaus
”No niin. Hoidetaan tämä pois alta... ole kiltti, äläkä valitse Carolyniä. En halua menettää työpaikkaani.”
Muah, tämän olisin halunnut nähdä. Tai siis kuulla. Huu. Ehkä ensi kerralla?  ;D

Asdfghjkl, mikä loppu! Aivan LOISTAVA! Arthuria lainatakseni. Erityisen ihanaa oli, kuinka sait ikuistettua Martinin taipumuksen änkyttämiseen ja puhumiseen ihan valtavaa vauhtia (ja se on hilpeää siksikin, että se on täysin erilaisen kuuloista kuin Sherlockin tykitys). Lopussa oli tosiaan aivan kaikki, mitä hyvältä lopulta kaipasinkin. Siellä oli mon capitaine, siellä oli Martinin vaatimus illallisesta (koska se ei todellakaan ole yksi monista sadoista, hohoo, lentoemännistä) ja Douglasin ilkikurinen loppurepla. Seksikkyyttä on äkkiseltään vähän vaikeahkoa liittää Martiniin, mutta kyllä sekin onnistuu, kun oikein yrittää ja kun olosuhteet ovat oikeat. Ja Douglasin kanssa ne usein ovat, aaah. <3 Ja arvaa, lopusta tuli myös Sherlock-vibat, koska juttu loppuu siihen, että lähistöllä on hyvä ravintola. Tykkäsin kamalasti tästä mielleyhtymästä!

Lainaus
”Minä... siis, sinä haluat... sinä haluat?”
Uaah, Martin. Oikeasti. Arvaa mitä minä haluan? MINÄ HALUAN LISÄÄ! Kiitos siihen asti. YOU ARE BRILLIANT. <3
Kirjoittamisen riemusta

Avasta kiitos aijulle!

Röhkö

  • ***
  • Viestejä: 1 171
  • Oot kuuma.
Vs: Cabin Pressure: Tokio, k-7, Martin/Douglas
« Vastaus #2 : 23.09.2013 19:02:07 »
Ihan vieras fandom minulle, mutta välillä sukellus vieraille vesille tekee hyvää. Pikaisen wikipedia-visiitin jälkeen selvisi, että kyseessä on radiokuunnelma ja vieläpä ääninäyttelijänä upea Benedict Cumberbatch! Tuskin maltan odottaa, että pääsen kuulemaan hänet Hobitti kakkosessa. Kuvittelin siis hänen äänensä tätä lukiessani x)

Olisivatpa kaikki stuertit yhtä hauskoja, niin lentomatkat olisivat huomattavasti viihdyttävämpiä. Brittiläiseen tyyliin käytit pitkiä virkkeitä varsinkin alun kuulutuksessa.  Tässä oli myös maalle tyypillistä kuivaa huumoria. Varmasti minulta meni monta inside-juttua välistä.

Lainaus
Hiljaisuuden saa jatkumaan pidättäytymällä painamasta edellä mainittua kellonappulaa.
hehe, varmaan muutamalla matkustajalla meni jo hermo.

Myös sinisestä taivaasta puhuminen kuulosti niin kliseiseltä stuertin suusta, että nauratti.

Virheitä en bongannut, mutta välillä tempo oli vähän turhan nopea. Toki oikeat fanit pysyivät varmaan ihan hyvin kärryillä (tai lentokoneessa). Itse tykkään, että tekstissä on dialogin välissä kuvailua, mutta tähän genreen se ei oikein sovi.

Pitääpä tilaisuuden tullessa kuunnella Cabin Pressuria.

- Röh
Mitä tapahtuu ficissä, jossa päähenkilö kirjoittaa ficciä? Ficcinception, K-15

Funtion

  • Vieras
Vs: Cabin Pressure: Tokio, k-7, Martin/Douglas
« Vastaus #3 : 10.11.2013 15:10:47 »
Hyvää iltaa arvon arvoisat naiset ja herrat, lapset, joita ei tosin pitäisi lennolla olla, ihmiset, matkustajat. Minä olen Arthur Shappey ja olen stuerttinne tänään, sekä huomenna, koska kippari, anteeksi siis kapteeni Crieff, joka on kapteeninamme tänään, kertoo että laskeudumme Tokioon huomisaamuna, joskin paikallista aikaa se on ilmeisesti iltapäivä, mikä on hyvin erikoista tai oikeastaan loistavaa!
Tää pilkutus otti aika koville. :| Ne ehkä joo menee kieliopillisesti oikein, mutta kovin lukijaystävällinen tää ei oo, mun mielestä, tässön aivan liikaa taukoja joihin joutuu pysähtelemään. Olen stuerttienne tänään. Sekä Huomenna. Koska Kippari. Anteeksi siis kapteeni Crieff. Joka on kapteeninanne tänään. Kertoo että laskeudumme Tokioon huomisaamuna. Joskin paikallista aikaa se on ilmeisesti iltapäivä. Mikä on hyvin erikoista tai oikeastaan loistavaa. Huh! En tiedä fandomista mitään, mutta tuon ääni alkoi kuulostaa mun korvissa hyvin katkonaiselta noiden kaikkien pilkkujen takia.

Harmillista siinä mielessä, ettemme näe auringon nousua nousevan auringon maassa, mutta luultavasti näette sen heti seuraavana aamuna, jos siis olette tarpeeksi aikaisin ylhäällä.
Auringonnousu tulee yhteen.

*ovi aukeaa*
Vierastin vähän tällaista merkintätapaa, siitä tuli hieman... luonnoksen fiilis. Johtuen luultavasti siitä, että kun suunnittelen tekstejäni, kirjoitan pelkät replat tyylii MARTTI: Hyvää iltaa! ja sitten laitan välihuomioita tuollaisilla tähtimerkintöillä. Tää on toki vain mielipidejuttu, mut mun mielestä tähän olis sopinut aika hyvin näytelmämuoto, siis koko tähän tekstiin, vaikka tää nyt podcast fandomiltaan onkin. Eli tyylii oltas merkitty kuka puhuu milloinkin (koska menin sekasin äänien kanssa ihan koko ajan) ja tuollaiset välihuomiot olis kirjotettu ihan kokonaisilla lauseilla, mutta kursiiveilla ja sulkeisiin. Ootko koskaan lukenut näytelmiä? Shakespealta Hamlet ja Romeo & Julia on hyviä esimerkkejä. Mun mielestä, ja siis vain mun mielestä, tähän olis sopinut tosi hyvin tällainen ulkomuoto. Nyt tää kokonaisfiilis jäi mulle vähän... mmhm, tajunnanvirtamaiseksi? Mutta, kai tätäkin voi pitää tietynlaisena tyylinä.

Hmmmmmm. Tää jäi vähän valjuks mulle, koska en tunne fandomia. En tiedä ketä nää hahmot on enkä oikein sisäistänyt niiden ääni. Dialogi sekoitti mut aika usein ja putosin kärryiltä lahjakkaasti, mut toisaalta siellä oli joukossa myös paljon helmiä, joista pidin. Esim. tää: Minä en ole yksi Douglas Richardsonin 3000:sta lentoemännästä. oli hieno! Itse en tälle, siis koko tekstille, oikein naureskellut, kun multa jäi ilmeisesti kaikki hauskat jutut huomaamatta. Kuitenkin tunnelma tässä oli oikein kepeä, sellainen ilahduttava! Hyväntuulenficci, siis.

Voi kuinka mä olisin toivonut, että tää olis jatkunut vielä vähän! Jollain muullakin linjalla, kuin pelkällä dialogilla... rakastan dialogia, ei siinä mitään pahaa ole, mutta toisaalta rakastan sitä eniten silloin, kun se on muun tekstin joukossa, ikään kuin saa loistonsa siitä kaikesta muusta mikä on dialogin ulkopuolella. Olisin tahtonut lukea näiden sushi-illallisesta! Hehe, onko jatko-osaa suunnitteilla? Koska mä lukisin, vaikken tätä fandomia tunnekaan. : )

Lainaus käyttäjältä: Röhkö
Virheitä en bongannut, mutta välillä tempo oli vähän turhan nopea. Toki oikeat fanit pysyivät varmaan ihan hyvin kärryillä (tai lentokoneessa). Itse tykkään, että tekstissä on dialogin välissä kuvailua, mutta tähän genreen se ei oikein sovi.
Oon samaa ja eri mieltä Röhkön kanssa. Samaa mieltä oon siitä, että tempo oli turhan nopea. Mä ihan yllätyin kun tää loppui, koska tää hujahti niiiiiin nopeasti! Luulen, että se oli dialogin "syytä". Sitten taas oon eri mieltä tuosta, mikä Röhkö sanoi lopussa: "mutta tähän genreen se [kuvailu] ei oikein sovi". Pöh, sopispa! Oon lukenut kasapäin WTNV-ficcejä, joissa on hurjasti kuvailua, vaikka itse fandom podcast onkin ja Cecil puhuu siinä yksikseen mikrofoniin. Mielipideasioita, toki, mutta mä olisin ehkä sitä kuvailua nimenomaan kaivannut. Pelkkä dialogi jätti rungon aika ohueks.

Ei tää kuitenkaan huono teksti ollut, älä väärinymmärrä mua. Nautin tän lukemisesta kovasti! : ) Edelleenkin, painotan sitä etten fandomia tunne, sillä tässä tapauksessa se fandom todellakin pitäis tuntea, jotta vois kuvitella nää äänet ja hahmot niiden äänien taakse. No, yhtä kaikki, kiitos tästä! : )

Hallahäive

  • ***
  • Viestejä: 719
Vs: Cabin Pressure: Tokio, k-7, Martin/Douglas
« Vastaus #4 : 12.02.2014 17:34:42 »
Auts, kylläpä kesti näihin kommentteihin vastatessa, olen siitä pahoillani...

Sisilja: Voi Sisi, Sisi, Sisi, mä olen yhtä hymyä. Hey Chief on ehdottomasti oma lempparini, oh god Rogerin ääni siinä... Arthurin palvelu on tosiaan huippuluokkaa! Oon superhyperiloinen että pystyit kuulemaan äänet päässäsi (ilman kontekstia toi lause kuulostaisi tosi oudolta, btw), koska itse ahkerasti yritin kanssa niitä kuvitella. Se on aina vähän mietintää vaativaa, kun pitää muuntaa englantilainen puhetyyli suomeksi. Muutenkin hienoa, jos hahmot oli IC.

Emma Watson... no tajuatko kuinka hankalaa mun, joka en omaa John Finnemoren lahjoja oli keksiä vastauksia peleihin? xD Mutta onhan Douglasilla se tytär ja... seliseli...

Ja Martinin lyhyydestä on käyty keskusteluja ;D Niin kauan kuin se kalju läikkä päälaella ei tuu todeksi olen valmis hyväksymään sen pituuden... Ja punastuva Martin on jotain niin nannaa, etten voinut jättää sitä käyttämättä.

Aah, en enää tiedä mitä vastata tähän lavertelematta kaikkea turhaa. Joten kiitos kommentistasi, itse olet Brilliant <3
 
Röhkö: Cabin Pressure on ehdottomasti fandom, johon kannattaa tutustua! Benedict ja muut ääninäyttelijät, kuten loistava Roger Allam tekevät hienoa työtä. Kiva, jos huumori puri. Tässä tosiaan vaadittiin jonkun verran fandomtuntemusta, ja sarja itsessään osaa olla random, joten ei ihme jos jotain meni välistä. Mukavaa, jos silti pystyit pitämään tästä. Kiitos kommentistasi :D

sensaatio: Pilkutuksessa voisi olla joo parantamisen varaa, oli taas ilmeisesti sellainen vaihe kun tungin niitä kaikkialle vaikka vähemmälläkin olisi pärjännyt...

Ajattelin jossain vaiheessa kyllä tuota, että tästä olisi voinut tehdä hieman kässärimäisemmän, ja että puhujat olisi voinut merkata selkeydeksi. Päätin kuitenkin ainakin tuon jälkimmäisen jättää pelkästään fandomtuntemuksen varaan, koska en osannut arvata että tätä kukaan fandomiin kuulumaton lukisi :D Olen varma, että tästä jää paljon väliin jos ei ole tarkemmin perehtynyt hahmoihin ja muuhun. Syitä tiettyihin valintoihin on kylläkin hieman hankala muistaa näin pitkän ajan jälkeen (syy miksi pitäisi vastata kommentteihin pikaisemmin...).

Kiitos kommentistasi ja rakentavasta palautteesta. ;)
Who lives, who dies, who tells your story?

Ava by Auro, banneri by Ingrid