Minäkin heräsin taas monen vuoden jälkeen Pokemon Go horroksesta! Katsoin alkupään viestejä tästä topicista ja minä olen harmitellut 2genin tullessa, löytääköhän enää 1genin pokemoneja. Löytää, vaikka onkin tullut hirmuisesti uusia sitten v. 2018 ja aikoja 2. ja 3. gen.
Olen saanut sellaisiakin 1.genejä, joita en koskaan nähnyt vilaukseltakaan, kun oli vielä vain 1gen. Toki, uusiakin on pilvin pimein, mutta dexi täyttyy hyvää vauhtia. Toki, taidan olla aika keltanokka taukoni jälkeen.
Paljon tullut uusia ja nautin
Rakettiryhmää vastaan taistelusta ja tehtävien tekemisestä.
Raidit oli aikoinaan syy lopettaa, kun Pogo-ryhmissä homma meni törkeän vakavaksi silloin, kun ne tuli ja puhumattakaan legeraideista. Ihan ihme touhua! Tuo
Battle League oli alkuun hauska, mutta en enää pärjää siinä, vaikka en ole edes pitkällä. Ei sitten etene ne tehtävät lainkaan.
Mutta, no... Välillä koetan! Kosmikilla oli esimerkiksi vinkkejä ja olen minä vähän googlaillut, mikä mitäkin vastaan, ym. (Lähinnä Pokemon Arceusin takia Switchillä muistellut, mikä tyyppi mitäkin vastaan
Liekkö edes Pogossa samaan suuntaan, enkä iskuista tajua kuin numerotasolla, et isompi sen parempi.)
Olen myös tässä oppinut katsomaan, montako tähteä Pokemonilla on. En tiedä, onko sillä niin merkitystä, mutta merkkaan ne suosikeiksi ja evolvaan, jos mahdollista.
On minulle 3 tähden pokemoneja jo jonkun verran! Ja pokemoneja ylipäätään jonkun verran, kun
Pokedexissä ylpeyteni 132 Kantoa (koska elän Kanto-pokemoneista
), mutta yhteensä 340 erilaista. Pokemoneita on kyllä jemmassa rapiat eli 381 eli jonkun verran samoja (hattupikatsut...), esim. evolvattavaksi, purifytettyja ym., mutta eipä minulla ole tilaakaan kuin 450 ja itemeille 400. Käytinkin tuohon 5,99€, kun olisin lopettanut heti alkuunsa, kun tuo aiempi 350 meni tukkoon melko pian aloittamisesta, kun uutta pukkasi. No, ärsyttää laittaa rahaa puhelinpeliin, mutta toisaalta olen kävellyt yli 20km tällä viikolla, enkä kävellyt kuin irvistellen pakolliset työmatkat ennen Pokemon Go:n uudelleen lataamista, että kyllä se saa ulos ja jopa kävelemään sinne töihin, eikä vain irvistellä (pakollista) paluumatkaa.
Toki, saa nähdä, miten kauan nuokaan riittää, mutta yritän, ettei ylimääräisiä pokemoneja olisi.
Oletteko laittaneet oikeaa rahaa Pokemon Go:hon? Itse tosiaan sain sen 550 kolikkoa, että sai nuo storaget upattua +50. Voisin kuvitella laittavani joskus lisää, kun no, jos ajattelee siltä kannalta että minulla ei ole mitään liikuntaharrastusta Iisalmessa, eikä motivaatiota vaan lenkkeillä, on tämä aika halpa harrastus siihen nähden, että poistun kotoa. (Itseasiassa minulla ei ole mitään harrastusta, että poistuisin kotoa, ellen sitten lähde coneihin toiselle puolelle Suomea muutaman kerran vuodessa.)
Tuosta rahesta tuli mieleen, että minusta on jotenkin todella epämotivoivaa, että
saleilla saa vain sen 50 rahaa ja vieläpä max. 50 päivä! Minä kuvittelin, että se on 50 rahaa per sali, per päivä. Eli, että jos kahdelta salilta vapautuu pokemonit vuorokauden jälkeen, se on 100 rahea jne. Eilen palautui kaksi, joista vain toisesta se 50 rahaa. Toki minulle oli kerrottu tämä etukäteen. Sitten minulla on neljä muuta salia, mutta kahdella ollut jo 5 ja 4 päivää Pokemonit ja jos ne joskus sieltä vapautuu, eiköhän samana päivänä, kun viimeisiä hengenvetoja vetelevät lähekkäin olevat salit. Keskustassa taitaa olla paremmin vaihtuvuutta, mutta kuhan nyt ei kahdelta tulisi samana päivänä.
Onneksi en sentään laittanut parhaita Pokemoneja sitten saleille, kun nyt mulla on Machoke, Donphan, Aerodactyl ja Swellow. Tietysti ajattelin aluksi, että kannattaa laittaa vahvimmat, mutta onneksi en!
Vahvimmistakin puheen ollen, ettei minulla ole kovin kummoisia. Lugia joo, kun sen legeraidista vielä sain ennen kuin homma meni ihan typeräksi (ainakin Jyväskylässä todella Vakavaksi ryhmistä päätellen, että et pääse mukaan leikkiin, jossei sulla oo sitä ja tätä dream teamia ym.) Mun ylpeys on
Arcanine, vaikkei se täydellinen olekaan. Se onkin aina ollut mun lempipokemon! Arcaninen statsit on 2369 cp:tä (olen kyllä power upannut sitä!), 161hp, fire fang 12 ja fire blast 140 sekä hankinpa sille myös kolmannen iskun psychic fangs.
Lugia on kolmen tähden 2132 cp, 149 hp dragon taililla 15 ja future sightilla 120. Lugia teki vaikutuksen aikanaan Pokemon 2 leffassa, jossa toki myös legelinnut, joita minulla ei ole yhtään!
Machamp ei ole lemppareita, mutta se on ollut ihan tykki taistoissa (2668 cp upattuna, counter 12 ja close combat 100, ettei edes mikään super, mutta pärjää silti!). Toki rakastan myös
Eeveetä ja sen muotoja (puuttuu Glaceon) sekä sain ihanan (kolmekin...) valkoista Vulpixia ja yhdestä evolvattua valkoisen Ninetalesin! Mutta en kyllä tiedä, kuka on oikeasti vahvin.
Tai mitkä on minkäkin Pokemonin parhaat iskut ja sen sellaiset... Mutta eikai se ole niin justiinsa.
Mutta summasummarum, on kivaa taas pelata ja yli 20km tällä viikolla! Lukuisia uusia pokemoneja, hauska tehdä tehtäviä ja oi cool, kun Rakettiryhmältä saa niitä Pokemoneja. Itken kyllä, kun missasin Snorlaxin, vaikka mulla ei oo yhtään koskaan ollutkaan. Yksi (1) munasta saatu Snorlaxin edeltävä muoto on, mutta sillä ei pitkälle pötkitä.
Ps. Mulla on noita evolvauskiviä ja mitä lie, mutta en tiedä, mihin niitä käyttää.
Joitain tiedän! Rarecandyja on yli 50, mutta niitä kannattaa kuulemma käyttää legeihin, eikä sitten ole tullut tuohon Lugiaan laitettua.
Välillä kyllä himottaisi tunkea niitä ties mihin, mutta... säästetään! Toki, syöpi itemilaatikkoa aika lailla, että ehkä muutama Lugiaan...