Kirjoittaja Aihe: Twilight: Ikuisuuden Liekki │K-11│drama, deathfic, angst │by: UniQueen│Cullenit  (Luettu 1847 kertaa)

UniQueen

  • ***
  • Viestejä: 6
Ikuisuuden liekki

Ikäraja: K-11 // Vanilje lisäsi ikärajan alkutietoihin.
Fandom: Twilight
Hahmot: Cullenit
Tarina kertoo aika yksinkertaisesti Alice Cullenista ja hänen tarinastaan matkalla etsimään omaa menneisyyttään Jasperin kuoleman jälkeen.
 Kaikki tässä alussa on varmasti väärin, mutta armoa ensimmäiselle fikille!
Kiitos ja Kumarrus! Kommentteja vaan ensimmäisestä osasta satelemaan!





Prologi:

Sade kasteli tummat hiukseni ja liimasi ne kiinni niskaani taivaan tummuessa synkäksi verhoksi. SIlmäni tuntuivat kuin auki revityiltä haavoilta, koska en voinut itkeä. Olisin halunnut huutaa, mutten vain pystynyt. Käteni olivat jähmettyneet pitelemään vielä viimeisen kerran kiinni hänen kasvoistaan, silittämään hänen kultaisia hiuksiaan. Kiersin katseellani hänen kiveksi jähmettynyttä ihoaan ja auki ammottavia silmiä, jotka lopulta suljin kiinni, ikuiseen uneen, jota hän ei ollut satoihin vuosiin saanut kokea. Olin saattanut istua Jasperin elottoman kehon luona tunteja, ehkä jopa päiviä tai viikkoja, ehkä vain minuutteja. Aika, jonka vietin siinä hiljaa istuen, tuntui kuitenkin ikuisuudelta.
Lahjastani huolimatta en ollut nähnyt mitään, eikä tuo syyllisyys katoaisi ikinä lähtisi kalvamasta tyhjää sieluani. Ei ikinä.
Mutta yhtäkkia tuntui, kuin joku olisi raastanut minut hänen luotaan. Ei, ei se ollut kukaan, minä vain tiesin, että minun oli lähdettävä.
Niinpä katsahdin hänen jähmettyneitä kasvojaan ja painoin hänen huulilleen hellän suukon:
"Rakastan sinua, Jasper. Ikuisesti".



Aloitan kunnon tarinan vasta huomenna






« Viimeksi muokattu: 16.12.2014 01:45:05 kirjoittanut Beyond »
Don't fall in Love.
Fall off a bridge,
it hurts less.

UniQueen

  • ***
  • Viestejä: 6
1. Osa




Viima hyväili kristallina loistavia kasvojani, kun juoksin ylös vuoren rinnettä. Se puhalsi kasvoilleni kesäaamun henkäyksen, ja sai minut tuntemaan oloni kevyeksi, hennoksi. Suljin silmäni ja nuuhkaisin kastetta, auringon ensisäteitä. Ilma oli kostea, sateen jäljiltä se tuoksui raikkaalta sammalelta, mehevältä mullalta ja nyt jo pilkottavalta auringonpaisteelta, joka valaisi tietäni. Vaikka en valaisua tarvinnutkaan. Pysähdyin hetkeksi kuullakseni virheettömästi. Kuulin lehtien kahinan, puron liplatuksen kymmenien kilometrien päästä ja pienten eläinten ääniä: niiden askeleet ruohomatollaan, ruumiinosien pienimmätkin liikahdukset, hengityksen… ja kaikkein vahvimman tuoksun. Niiden suonien alla tykyttävän raa’an lihan, veren sykkeen. Saatoin kuulla tuon kuuman nesteen humahtavan noiden nisäkkäiden kaulaan, virtaavan niiden elimistössä…
Silloin tunsin sen tutun eläimellisen tunteen kehossani. Kuumottavan karhean poltteen kuristavan kurkkuani. Sen ainoan asian, jonka avulla saatoin irrottautua siitä tuskan kääreestä, joka riisti minusta hiljalleen elämän irti. Tapa paeta sitä, kätkeä se hetkeksi kauemmas mielen syvyyksiin ja yrittää unohtaa edes muutamaksi sekunniksi. Vapaus. Metsästys. Ja tiesin saavani pian tyydytyksen tuohon himoon.
Lähdin taas hiipimään puiden varjoissa höyhenenkevyin, mutta silti niin tarkoin askelin kohti kohdettani. Puumaa, joka saalisti heikkoa pientä eläintä aamuhämärän tuomissa varjoissa. Kyyristin selkäni sekunnin murto-osassa. Niin pienessä hetkessä, että tiesin eläimen silmän olevan liian sokea näkemään nopeuteni, ymmärtämään tuon uhkaavan vaaran, joka pian repisi elämän irti tuosta pedosta. Tunsin nopeuden, voiman ja valtavan vallan joka hyökyi sisälläni, värisytti jokaista raajaani ja sai ne tuntumaan sähköiltä. Vedin huuleni pois suuni edestä ja paljastin hampaani. Sähähdys pakeni kurkustani, pieni ärjäisy, joka herätti metsästyshaluni. Tunsin verenhimon kohahtavan suoniini valtavalla voimalla, joka tuntui koko vartalossani. Koukistin polveni ja loikkasin kohti eläimen sykkivää kurkkua. Eläimen, ateriani.
Upotin hampaani puuman kurkkuun, sen pehmeään rasvaan. Lävistin hampaillani ihon ja sykkivän lihaksen, ja viimein maistoin sen. Tuoreen, kuumuutta hohkaavan veren, tuon punaisen aineen, kuin huumeen, joka teki minusta hirviön. Kynteni takertuivat sen turkkiin eläimen yhä pyristellessä pakoon… Elämän hitaasti hiipuen sen silmistä, niiden loisteen sammuessa, niiden ikuisen liekin paetessa. Ja minä olin tappaja. Murhaaja, joka sai elämänsä suurimman nautinnon veren mausta, vaikka himosin aina vain lisää, yhä enemmän… Aina vain enemmän. Vartalooni värisi halun aaltoja, verenhimon lisääntyessä.
Lopulta irrotin hampaani saaliini kurkusta. Irvistin potkaistessani  eläimen ruumiin syvemmälle pusikkoihin. Nuolaisin huuliani ja nousin ylös kyyristyksestäni, peitin hampaani taas ja pakotin itseni takaisin ”inhimilliseksi”, siksi millaiseksi kaikki Forksilaiset minut kuvittelivat. Oudoksi, mutta sieväksi Cullenien adoptiolapseksi. Joka ennen uhkui elämää, tanssahteli käytävillä, mutta joka nyt oli vain tyhjä.
Tyhjä.


Matkani takaisin taloon, jossa asuin... Niin, en voinut nimittää sitä kodikseni enää ikinä, kun kaikkein tärkein, kotoisin olisi ikuisesti poissa. Matkani sinne, kesti vain muutamia sekunteja, mukaanlukien hyppyni ikkunasta sisään. Tiesin kaikkien kuulleen tuloni, mutta tiesin myös, etteivät he tulisi toivottamaan minua tervetulleeksi takaisin, tervehtimään, edes osoittamaan millään tavalla, että he olivat tietoisia tulostani. Ja hyvä niin.
Nyt oli liian myöhäistä enää paeta, koettaa riistää sisältäni sitä tunnetta, joka kyti hiljalleen sydämeni kolukoissa. Sitä surua, tuskaa, menetystä, jota en voisi enä koskaan saada pois. En voisi enää ikinä olla se sama vanha Alice Cullen. Se iloinen, joka uskoi, että meidän kaltaisillammekin voi olla sielu, kaunis sielu, josta ainoastaan minä ja bella olimme aina olleet niin varmoja.
Ruumiini ei ollut millään tavalla rasittunut, mutta silti lysähdin huoneeni sohvalle ja tunsin taas, kuinka kuvitteelliset kyynelet kumpusivat silmiini. Vampyyrit eivät onneksi voineet itkeä, se olisi tehnyt tästä kaikesta vain todellisempaa, että hän todella oli poissa. Mutta toisin kuin Renesmee tai kuka tahansa meitä "normaalimpi" olisi voinut tuudittautua tämän olevan uni. Minä en voinut. En voinut nukkua suruani pois, ja herätä seuraavana aamuna tuntien oloni hieman paremmaksi. Sitä kadehdin. Kuinka ihmiset voivat vain nukahtaa, unohtaa... Ja nähdä kauniita unia niinäkin hetkinä, kun koko maailma on murtunut, muuttunut turraksi.
Mutta minulla ei ollut pakokeinoa, ei muuta kuin se lopullinen, joka oli vienyt Jasperinkin...
Kuolema.
Don't fall in Love.
Fall off a bridge,
it hurts less.

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Hui kun oli surullinen. Melkein itken täällä  :'(
Ei ollu virheitä ja tää oli jotenki surullisella tavalla ihana ja jotenki kaunis.
Onko jatkoa vielä tulossa? Jotenkin ymmärsin, että jatkoa olisi tulossa.
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

untuvakettu

  • Vieras
Ihana tarina, vaikka onkin aika surullinen. Mulla on nykyään joku addiktio kaikenlaisiin angstitarinoihin, joten tuli tämä luettua. Yllätyin positiivisesti siitä, että olit valinnut päähenkilöksi Alicen. Vaikka hahmo ei Twaikussa ole kauheasti surullinen, olen jäänyt kaipaamaan neidon sitäkin puolta. Ja sinä olet osannut kirjoittaa siitä hyvin. Tämä jäi jännittävään kohtaan ja minäkin täällä sitä mahdollista jatkoa (jonka ymmärsin tulevan) jäin odottamaan. Olisi kiva saada ainakin hieman tarkennusta siihen, miksi Jasper oli kuollut. Virheitä ei osunut ainakaan tällä kertaa silmään. Tarinan kieli on minusta kaunista ja pidän sanavalinnoistasi.

Lainaus
Minä en voinut. En voinut nukkua suruani pois, ja herätä seuraavana aamuna tuntien oloni hieman paremmaksi. Sitä kadehdin. Kuinka ihmiset voivat vain nukahtaa, unohtaa... Ja nähdä kauniita unia niinäkin hetkinä, kun koko maailma on murtunut, muuttunut turraksi.
Mutta minulla ei ollut pakokeinoa, ei muuta kuin se lopullinen, joka oli vienyt Jasperinkin...
Kuolema.
Tämä kohta on minusta aivan ihana, hyvä lopetus ensimmäiselle osalle. Juuri tällaisissa tekstinpätkissä suru on omalla tavallaan kaunista.