Kirjoittaja Aihe: Narnia, On se niin vaikeaa..., K-11 | Kaspian/Edmund  (Luettu 3923 kertaa)

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Title: On se niin vaikeaa...
Author: oromari
Beta: Rakas siskoni  :)
Fandom: Kaspianin matka maailman ääriin (elokuvan pohjalta, kirjan lukemisesta niin kauan)
Genre: Draama, one-shot
Rating: K-11
Pairing: Kaspian/Edmund
PoV: Ensimmäisessä raapaleessa Ed ja toisessa Kaspian
Disclaimer: Henkilöt eivät kuulu minulle (vaikkakin heidän näytteliänsä olisi mukava omistaa ;D )

A/N: kirjoitin tämän samana iltana, kun olin käynyt katsomassa Kaspianin matka maailman ääriin -elokuvan. Tässä on siis kaksi raapaletta, jotka kuvaavat yhtä kohtausta leffassa ensin Edin silmin, sitten Kaspianin silmin. Toivottavasti tykkäätte :)




****




Kaspian seisoi edessäni niin… äh… minun on nyt ihan pakko myöntää… Niin komeana, että se jäädytti minut paikoilleni.

En pystynyt muuta kuin tuijottamaan hänen upottavan syviä surullisia suklaasilmiänsä (tiedän, klisee) – vaikka ne olivatkin alas luodut –, noita täydellisen muotoisia huulia – vaikka alakaari olikin vinoutunut hänen purressaan siihen, – hänen miehekästä vahvaa leukaansa – kireydestä huolimatta – ja hänen… miten sen nyt kuvailisi? – no joka tapauksessa hänen hiuksiaan. Hei ihmiset, oikeasti! Voiko kenelläkään olla noin täydellisiä hiuksia?

Ärtymys ja kateus polttelivat keuhkoissani ja rintaani särki vain hänen näkemisensä. Jopa noin epävarmana ja haavoittuvana hän oli henkeäsalpaavan upean näköinen. Tämä on varmaan joku Lucyn minuun tartuttama Susan-kompleksi.

Vatsassani kiemurteli oudosti (en osaa sanoa, oliko se inhottava vai miellyttävä tunne) ja kasvojani kuumotti erityisen epämukavasti. Tunsin, kuten tunnen lähes aina kun hän on lähettyvillä, itseni mitättömäksi rääpäleeksi.

Kaspian puristeli käsiään nyrkkiin, kuin olisi aivan yhtä hermona kuin minäkin. Mutta eihän se ole mahdollista; hänhän on itse herra Rauhallisuus.

Ravistelin päätäni, saadakseni liian kovaksi käyvän kiemurteluntunteen vatsassani hellittämään. En kehdannut katsoa häneen enää vaan aloin räpeltää ylleni rintapanssaria. Miten nämä soljet suljettiinkaan? Käteni tärisivät niin että toimitus tuntui miljoona kertaa hankalammalta kuin mitä sen kuuluisi olla. Vielä lisäävänä ärsyttävänä, hankaloittavana seikkana tunsin hänen katseensa polttelevan käsissäni ja kasvoissani. Mokoma päätti häiritä minua vielä puheellaankin, sillä saakelin pehmeällä, ihoa kihelmöivällä äänellään.

”Edmund”, hän mutisi ja yskähti, ”jos tämä ei nyt päätykään hyvin… haluan että tiedät: Minä – ” ääni hiipui hetkeksi, enkä tuntenut enää hänen katsettaan.

Kun käännyin hämmentyneenä hänen puoleensa, hänen näkökenttänsä oli taas keskittyneenä hänen kengänkärkiinsä ja hän haroi vaivautuneena hiuksiaan. Jos ei olisi ollut niin hämärää, olisin voinut vannoa että hänen naamansa oli ihan pinkki.

” – minä rakastan sinua”, hän mumisi. Kai. En ole aivan varma, oli vaikea saada selvää. Hän kröhäisi ja jatkoi voimakkaalla, miehisellä äänellä, josta ihan varmasti sain selvää – ellei sitten tietysti (luultavasti) aivoni olleet menneet sekaisin –: ”kuin olisit veljeni!”
 
”Niin minäkin, kuin veljeä.” Huomasin vasta möläytettyäni melkein hysteerisesti muuttaneeni ääneni matalammaksi, kuin yleensä. Nyökytin myös päätäni, kiivaasti kuin idiootti ja hänen näppärät sormensa sulkivat ne typerät hiestä liukastamani soljet. Me molemmat suunnilleen ryntäsimme takaisin kannelle.

Ja ärsyttävin juttu Kaspianissa on, ettei vain hänen ulkonäkönsä tee hänestä niin helvetin ihanaa ja haluttavaa, vaan myös se hänen perkeleen täydellinen luonteensa. Ja se voima, joka säteilee hänestä kuin pyhimyksestä. Hän on sellainen tyyppi, josta nähdessään sanoo: ”Hei wow! Siinäpä aito kuningas.”

Minä taas… tulen aina olemaan se petturi, joka möi siskonsa herkuista.



****


Sydämeni jyskyttää niin että kuulen veren kohisevan korvissani. Minua pelottaa. Minut melkein uhrattiin usvalle, mutta nyt minua pelottaa? Luojani, mikä minussa on vikana! Jos isä näkisi minut nyt…

Käteni vapisevat, mutta pakotan itseni tarttumaan rautaiseen kahvaan ja vedän keuhkoni täyteen suolaista ilmaa. Painan kahvan alas. Minun on pakko ottaa tukea ovenkarmista astuessani sisään, etteivät jalkani pettäisi.

Seisot selin minuun, mutta käännyt kuitenkin, kun kuulet oven sulkeutuvan. Et sano mitään, katselet vain minua.

Olet kasvanut viime kerrasta kun olit Narniassa. Viimeksi olit vasta poika, nyt olet jo mies.

Minulla oli ikävä sinua, teitä kaikkia, Susania…

En uskonut että voisin tuntea näin, varsinkaan sinua kohtaan, sinä omahyväinen uhkarohkea raivostuttava lapsellinen pojannulikka. Sinä saat minut hermostumaan ja pelkäämään puolestasi tempauksillasi.

Silti kun vain vilkaisenkin sinua suoneni alkavat virrata miellyttävää lämpöä.

Mutta nyt en pysty edes katsomaan sinua, veikeää hymyäsi, uteliasta pilkettä silmäkulmassasi, sinuun jäätynyttä katkeruuden leimaa…

Kuulen metallin kalinaa ja minun on pakko katsoa mitä sinä teet.

Lämpö leviää kömpelöksi käyneeseen ruumiiseeni virkistävänä, enkä pysty estämään hymyä sinun taistellessasi rintapanssarin kanssa. Tuon pukeminen ei tuottanut sinulle mitään ongelmia viimeksi.

Kylmyys jäykistää taas ruumiini, kun muistan miksi seison nyt tässä. Sydämeni alkaa taas jyskyttää ja kämmeneni hiota. Minua pelottaa.

”Edmund”, minä aloitan heikolla epävarmalla äänellä. Nimesi maistuu kitkeränsuloiselta huulillani. Pala nousee kurkkuuni ja yritän yskiä sen pois. ”Jos tämä ei nyt päätykään hyvin… haluan että tiedät: Minä – ” Pala kurkussani teki puhumisen mahdottomaksi.

Hieron kirveleviä silmiäni ja vedän syvään henkeä ennen kuin jatkan rikkinäisellä, käheällä äänellä, tuntien itseni heikoksi ja typeräksi: ” – minä rakastan sinua.” Paniikki iskee minuun ja karaisen nopeasti kurkkuani. ”Kuin olisit veljeni!”

Minua huimaa ja oksettaa nyt kun se on sanottu. Tuijotan kenkiäni silmiäni peittävän vesiverhon läpi.

Sinä sanot jotain, mutta en kuule mitään. Sanot jotain myöntävää.

Se oli nyt siis siinä.

Et ole vieläkään saanut panssaria yllesi, joten pyyhin käteni nopeasti housuihini ja autan sinut loppuun.

« Viimeksi muokattu: 19.11.2014 14:38:05 kirjoittanut Beyond »

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #1 : 30.12.2010 21:21:00 »
Hallelujah... valtava helpotus huomata ettei oo ainut joka on ajatellu tän kohtauksen siitä leffasta näin. Totta puhuen minä ja kaverini saimme aikamoisen kohtauksen katsoessamme tätä leffaa ja hoimme siitä kyllästymiseen asti velä leffan loputtuakkin. Mutta siis Älyttömän hyvä idea. Tää olis ollut hyvä vaihtoehto leffan lopulle... Mutta pakko tässä on mainita hahmojen IC:mäisyys ja kirjotuksen hyvä laatu. On myös kiva että kirjoitit kohtauksen molempien näkökulmista, tuo tietynlaista syvyyttä ja mikään ei jää arveluttamaan. Ja nyt pääsenkin lainailemaan.
Lainaus
Kaspian seisoi edessäni niin… äh… minun on nyt ihan pakko myöntää… Niin komeana, että se jäädytti minut paikoilleni.
Totta, totta, kyllä minullekkin yksi Kaspian tänne kaveriksi kelpaisi...
Lainaus
upottavan syviä surullisia suklaasilmiänsä (tiedän, klisee)
tuossa vaiheessa ficci kyllä sulatti sydämen kokonaan. Ja kyllä se Ed muutenkin aika suloinen on katuessaan menneisyydessään tekemiään päätöksiä ja toivoessaan olevansa enemmän.
Lainaus
Et ole vieläkään saanut panssaria yllesi, joten pyyhin käteni nopeasti housuihini ja autan sinut loppuun.
Jäi sitten se odotettu tosirakkauden tunnustus tulematta, sitä mitä leffassakin odotti kokoajan.
Mutta kiitos ja kumarrus, kun joku muukin oli tämän jutun pongannut ja jaksanut kirjoittaa siitä näin ihanan ficcin. <3
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

darkelin

  • ***
  • Viestejä: 7
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #2 : 30.12.2010 21:43:39 »
Tosi kiva että teit niiden molempien näkökulmasta, ja siinä tosiaan huomas että siinä oli kahden eri tyypin ajatuksen juoksua. Kirjotus tyyli muuttu heti kun muuttu tyyppikin ja siitä huomas että niillä on ikäeroa. Vaikka en oo nähny tota elokuvaa niin pääsin heti kiinni ja tää oli tosi helppo lukusta ja taitavaa tekstiä taas kerran! <3

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #3 : 30.12.2010 22:12:39 »
Kiitos ihan sairaasti teille molemmille Milky ja darkelin! Ihanaa että tykkäsitte, mua vähän pelotti että mitä mieltä ihmiset olis tästä :).
Milky meillä oli ihan sama tilanne kavereiden kanssa leffan loputtua kun sullakin :D siks mä päätinki kirjottaa tän ja olis siellä vielä monta mehukasta kohtausta, joista vois kirjottaa, mut tää jäi parhaiten mieleen ;)

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #4 : 31.12.2010 11:03:42 »
Heyy, joka muukin oli huomannut tuon leffasta! Itse hirnuin kohtausta vielä leffan lopussa, Ihan loistava ficci. Sait hahmoista niin IC:n, että hämmästyin. Kaspianin suklaasilmät ja Ed-parka, joka oli aina se petturi, joka möi siskonsa herkuista.

Ihan täydellinen, kiitos ja kumarrus!
People go in one end, and meat comes out the other.

Solembum

  • ***
  • Viestejä: 1 847
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #5 : 31.12.2010 11:05:37 »
AWWW
Olin kans ajatellu tästä kohtauksesta jotain vähän... ylimääräsen söpöö:)
Peilaa hyvin munkin ajatuksia....
Ihanaa kuvailua ja paljon paljon sellasta sydäntä kaivelevaa... hmmm sanoisinko vaikka surua? Sydänsurua!
Se, että kaspian alunperin meni ja ihastu susaniin, on pelkkä tylsä klisee, mutta edmundhan onkin sille just sopiva!
kiitoskiitos ihana tarina!
-solembum

Sekaisin♥

  • ***
  • Viestejä: 219
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #6 : 31.12.2010 13:52:54 »
MUhahahhaa tää on niin söpö oh my God<3! Sanoin kyl jo aiemminkin mut sanon uudestaan:
Edin kuvailu on tosi mahtavasti onnistunut ja se loppu kun se ajattelee olevansa joku luuseri joka
myi siskonsa herkuista... ja on sydäntäriipivää kun se on samalla kateellinen Kaspianille ja
kuitenkin rakastunut siihen. Tosi kiva etä kirjoitit Kaspianin näkökulmasta kanssa ja IC sekin oli
ja oli mukavaa että Kas on tässä kuitenkin kaiken sen kuningas-jutun alla yhä kuitenkin vain
epävarma:) katsotaan koska sen omani tänne saan....
I'm a consulting detective. The only one in the world - I invented the job.

Chibi

  • Huispausholisti
  • ***
  • Viestejä: 941
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #7 : 01.01.2011 01:03:43 »
Ei LUOJA! oromari, olet nero! Tai ehkä me ollaan molemmat. Kävin eilen katsomassa tähän viittaavan elokuvan ja kyllä, ajattelin juuri samaa. Juuri sitä "Minä rakastan sinua". Kiitos, että sain lukea vielä samalla hereillä ololla lukea loistavan ficcisi =D
"This is no time to be a gentleman! Knock her off her broom if you have to!"

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #8 : 01.01.2011 17:37:08 »
Ette voi uskoo kuinka ihanalta tuntuu herätä uuden vuoden puolella ja huomata teidän ihanaisten kommentit  :-* Kiitos Ferope, Solembum, Sekaisin ja Chibi!!

kuumakisu

  • ***
  • Viestejä: 1 088
  • sourwolf
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #9 : 01.01.2011 19:41:59 »
tuitui miten sulo♥
après moi, le déluge

nahjulia

  • hyppelipompeli
  • ***
  • Viestejä: 50
  • No one's gay for moleman
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #10 : 02.01.2011 00:53:41 »
Awwwwww.... juuri näin, juuri näin ajattelinkin tän kohtauksen ;)

Voiko kenelläkään olla noin täydellisiä hiuksia
Aamen!

Tämä on varmaan joku Lucyn minuun tartuttama Susan-kompleksi.
Susan-kompleksi... :D  mahtavasti ilmaistu!

Lämpö leviää kömpelöksi käyneeseen ruumiiseeni virkistävänä, enkä pysty estämään hymyä sinun taistellessasi rintapanssarin kanssa. Tuon pukeminen ei tuottanut sinulle mitään ongelmia viimeksi.
Voooi Kaspian, mikset nyt tajunnut että sitä hermostutti seurassasi, koska olette niin täydelliset toisillenne?
Make me dance I want to surrender
your familiar arms I remember
Everybody's talking about you
every word's a whisper without you

Ferope

  • ***
  • Viestejä: 162
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #11 : 02.01.2011 01:03:08 »
Oli pakko lukea uudestaa<3 Ihanaakin ihanampi oli kun keskityin ite juttuun.
People go in one end, and meat comes out the other.

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 013
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #12 : 03.01.2011 17:46:00 »
osasipa olla hyvä, etsiskelin innokkaasti Narnia-ficcejä, ja tästä mä tosiaan pidin :D
Kaspian oli suloinen kun pelkäsi niin kuollakseen Ediä ja Edmund pelkäsi niiin kuollakseen Kaspiania ;D

tosi sulonen ja lemparini oli se, kun Kaspian köhi rakastavansa Edmundia, ehdoton lemppari<3

joo, Edmund on söpö ja ihana, muttei yhtä ihana kuin Peter<3
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0

oromari

  • ***
  • Viestejä: 46
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #13 : 04.01.2011 20:55:04 »
kuumakisu, nahjulia, Ferope ja Resonanssi kiitos ♥♥ ihanaa, kun tykkäsitte :)

Feliicia

  • Puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 817
  • Hobitti
Vs: On se niin vaikeaa..., K-13
« Vastaus #14 : 06.01.2011 19:36:26 »
Niin ihana! :-* Just  kävin katsomassa tuon leffan ja minun on nyt ihan pakko kirjoittaa yksi Kaspian/Ed- ficci. Ne sopii tosi hyvin toisilleen. Kirjoiti ihanasti<3


ava by Raitakarkki
banneri by Pyry