Kirjoittaja Aihe: Twilight: Huurrekukkien leikkiä | K-11, Rosalie/?, raapale  (Luettu 1643 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
Title: Huurrekukkien leikkiä
Author: minä eli VampireHeart
Beta: -
Fandom: Twilight
Genre: romance, fluffy
Rating: K-11
Pairing: Rosalie/? (sittenpähän näette)
Summary: Rosen rakkautta ja lumisadetta

HUURREKUKKIEN LEIKKIÄ

Ikkunan takana leijui kauniita hiutaleita hiljalleen maahan. Kaunis vaalea nainen katseli niiden kieppumista. Vaalea käsi painui vasten ikkunalasia. Voi, miten ihanaa oli olla tuolla ulkona. Vaaleat kiharat valuivat neidon selkää pitkin ja täyteläiset huulet raottuivat.

"Rose, se poika kyselee sinua taas." Naisen närkästynyt ääni. Tyttö nousi ja meni eteiseen pojan luo. Rosalien kauniit kasvot sulivat hymyyn ja tyttö sanoi: "Oi, sinä tulit!" Poika vain naurahti ja sanoi hukuttaen Rosalien kasvot suudelmiin, kevyisiin kuin höyhen: "Tottakai! Enkeliä saa ja pitääkin tavata."

Rosalie nauroi hermostuneena vetäen toista kohti huonettaan. "Sinä se osaat imarrella." Poika nauroi ja hymyili tytölle. Voi kultaista Jasperia.


A/N: Oli pakko laittaa se Jasperiksi, kun Emmett olisi ollut liian ennalta-arvattava. Comments? Eikai kukaan osannut arvata, että se olikin Jazz, eihän?Jos sie tämän luet, niin toivon saavani siitä jonkun merkin kommentin muodossa... Anyone?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:52:26 kirjoittanut Unohtumaton »

jaina

  • pokemon-kouluttaja
  • ***
  • Viestejä: 1 637
Vs: Huurrekukkien leikkiä
« Vastaus #1 : 09.04.2011 19:13:05 »
Ensinnäkin: otsikko on niin ihana. <3 Jotenkin niin tunnelmallinen, i like! :)

Ja kyllä ficcikin oli hyvä. Rosalie on lempihahmoni Twilightista. Hän on hienostunut ja kunnon blondi olematta kuitenkaan tyhmä: cool! Niinpä ficci kiinnostikin minua... Kuvailu tässä oli hyvää, varsinkin lumihiutaleiden leijuilu. Rosalie oli minun mielestäni aika IC eli oma itsensä, hieman etäinen ja mietiskelevä. Juuri sellainen kuin hänet olen kuvitellutkin...

Muutaman "moitittavan" kohdan löysin. Ne eivät kuitenkaan ole niin virallisia, riippuvat ehkä enemmänkin kirjoittajasta ja lukijoista.

Lainaus
"Rose, se poika kyselee sinua taas." Naisen närkästynyt ääni.

Eli tuohon olisi voinut laittaa "naisen närkästynyt ääni sanoi". Lisäksi "-lauseen jälkeen tuo "naisen närkästynyt ääni sanoi" laitetaan näin:

"Rose, se poika kyselee sinua taas", naisen närkästynyt ääni sanoi. < Eli pilkku tuonne.

Ja tuo sanottu lause kannattaa aina laittaa uudelle riville, niin tekstistä tulee helpommin luettavaa. Tällä siis tarkoitan tätä pätkää:

Lainaus
Rosalien kauniit kasvot sulivat hymyyn ja tyttö sanoi: "Oi, sinä tulit!" Poika vain naurahti ja sanoi hukuttaen Rosalien kasvot suudelmiin, kevyisiin kuin höyhen: "Tottakai! Enkeliä saa ja pitääkin tavata."

Eli toinen, ehkä hieman helpompi tapa olisi laittaa teksti näin:

Rosalien kauniit kasvot sulivat hymyyn ja tyttö sanoi: "Oi, sinä tulit!"
Poika vain naurahti ja sanoi hukuttaen Rosalien kasvot suudelmiin, kevyisiin kuin höyhen: "Tottakai! Enkeliä saa ja pitääkin tavata."

Tuo nyt kuitenkin hieman riippuu tosiaan kirjoittajastakin.

Muuten ficci oli oikein kiva. Tuo oli jotenkin huvittavaa, tuon naisen närkästynyt "poika kyselee sua taas"-lause. :D Mutta kauhistus, Jasper?! Miksei Emmett? Totta kai Emmett olisi ollut ennalta-arvattava, mutta hänhän on Rosalien mies. käyhän se toki näinkin, mutta Emmett  on silti mielestäni Rosalielle parempi. Se tosin onkin minun mielestäni. =D

Eli toisin sanoen talvinen, pirteä ficci!
"you’re a strong girl. personally i think that you’re gonna pull through with a minimal amount of post traumatic stress. or maybe a few years of profoundly disturbing nightmares."

r.i.p. 1939-2014
r.i.p. 2005-2016