Kirjoittaja Aihe: Twilight: Amber, my love (4.osa ilmestynyt 9.1.!) Valmis | K-11 Jane/OC  (Luettu 2651 kertaa)

VampireHeart

  • Vieras
Title: Amber, my love.

Author: VampireHeart

Fandom: Twilight

Beta: -

Genre: romance, angst

Rating: K-11

Pairing: Jane/OC

Summary: “Tyttö oli kaunis ja salaperäinen.” Tuhottavan vampyyrilauman yksi jäsen muutti Janen koko elämän.

A/N: Hahmot voivat olla hiukan OoC, mutta haluaisin onnistumisestani palautetta. Tämä on moniosainen fic, mutta kommentteja kaipailen joka tapauksessa. Jos tätä kukaan lukee, kommentteja KIIITOOOOS!!! Arvostaisin kommentointia suuresti. Ei se rakentava nyt niiiin tärkeää ole, mutta kivahan sellainenkin olisi...Jane-ficit inspiroivat, joten...
Tässä tulee;



AMBER, MY LOVE

Jane PoV

Hymyilin julmasti vampyyrilaumalle edessäni. Näiden oli aika tuhoutua rikoksensa takia. Ei ollut yllättävää, että tämäkin lauma oli kauhuissaan tajutessaan kaiken olevan ohi. Osa nyyhkytti kuitenkaan kyynelehtimättä kirkkaan rubiininpunaisen katseeni edessä.

Vesipisara putoaa lehdelle ja vierii siitä maahan. Toinen pisara putoaa poskelleni, kuin kyyneleksi. Rintaani ravistelee pidätelty nyyhkäisy. Ääntäkään ei karkaa ulos. Kukaan ei ole lähellä kuulemassa tai edes näkemässä tuskaani.

Vilkaisin Aroa ja vanha vampyyri nyökkäsi. Käänsin katseeni tuhottavaan laumaan sopivaa uhria etsien. Pieni punahiuksinen vampyyripoika liikahti ja kiinnitin katseeni tähän hymyillen. Keskittyen. Pian poika jo kiemurteli maassa. Pidin pojan maassa, kunnes Caius sanoi:

”Lopeta. Eiköhän tuo riitä.”

 Irrotin katseeni pojasta ja nyökkäsin hymyillen vanhimmille. Caius antoi merkin, ja kuului terävä metallinen napsahdus. Liekkisuihku vangitsi pojan sisälleen. Miten helppoa tämä olikaan.


Vesisade yltyi ja piiskasi vihreän ruohon peittämää maata ja tummanharmaata viittaani. Miten kauan siitä olikaan. Kauan siitä, kun tapasin hänet. Tytön, joka oli erilainen kuin muut. Kaunis ja salaperäinen. Jo nyt kuollut.

Yksi vampyyri kirkaisi, kun käänsin katseeni taas heihin. Aikomuksenani satuttaa. Kirkaissut vampyyri oli kaunis. Upeat punertavat hiukset ja kirkkaat punaiset silmät. Katseeni pysähtyi tyttöön. Tämän hiuksiin. Tämän täydelliseen vartaloon. Katseeseeni hiipi himo ja nautinnollinen hymy kipusi huulille. Peittääkseni aikeeni, kuiskasin hiljaa:

”Tuska.”

ja käänsin katseeni tytön vieressä olevaan naiseen, joka lakosi kiljuen maahan. Niin helppoa, niin helppoa.


Kuinka toisenlaista nyt olikaan. Yksinäistä ja tylsää. Maailman valo oli kadonnut jonnekin kaukaisuuteen, eikä ollut palannut enää. Maailma oli musta. Ei valonpilkahdusta. Tuskan meri.

Kaikki tuhottiin. Paitsi Amber. Meripihkahiuksinen tyttö. Minun ikäiseni. Aro oli armahtanut tämän. Vain, koska minä, Jane, olin pyytänyt. Amber oli otettu Voltureihin ja tälle oli annettu oma kammio linnasta. Kuinka usein vietinkään öitä tämän kanssa. Melkein joka yö olin uuden jäsenemme luona. Olin muuttunut vampyyri. Onnellinen ja ehkä vähemmän sadistinen. Alecia se ei riemastuttanut.

Katse painuu maahan. Amber oli ollut jo kauan poissa. Aika kului hitaasti. Uskomattoman hitaasti. En jaksa enää odottaa. Haluan tietää, mitä rakkaudelleni oli tapahtunut. Ehkä Aro tietää. Tai joku muu. Caius? Marcus? Chelsea? Felix? Ei, Demetri? Demetrihän on jäljittäjä, hänen pitäisi tietää Amberista jotain. Kyllä, Demetriltä kysyttäisiin. Kyllä, juuri näin.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012 20:35:09 kirjoittanut Kuura »

Merkku

  • Vieras
Vs: Amber, my love (1.osa ilmestynyt 9.12.!)
« Vastaus #1 : 09.12.2010 23:06:48 »
Hieno tarinanalku. Tykkäsin, sillä itsekkin rakastan Jane ficcei. Yksi asia pisti minulle silmään.

Lainaus
Toinen pisara putoaa poskelleni. Kuin kyyneleksi.
Minun mielestäni olisi parempi laittaa näin: Toinen pisara putoaa poskelleni, kuin kyyneleksi.
En ole ihan varma, mutta minusta kuulostaa paremalta

Okei, ei tästä mikään rakentava tullut.... Mutta jatkoa kaipaillen.

//Merkku

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Amber, my love (1.osa ilmestynyt 9.12.!)
« Vastaus #2 : 10.12.2010 09:06:01 »
Ihanaa, tätä on kommentoitu! *hyppii riemusta ympäri koulunkäytävää*

Merkku, mukavaa että tykkäsit. Muuten, toi kys. kohta muuten on noin parempi. Jatkoa tulee, kun ehdin postata. kolmatta osaa kirjotan parhaillaan, eli kakkososa tulee mahd. pian. Jane on kuitenkin Twilightista se eniten inspiroiva hahmo, kun kys. hahmon historiasta ym kerrotaan niin vähän.

Anyway, olisihan kommentit ihan kivoja, kun tätä nyt on luettu. Olisihan se mukava tietää ihmisten mielipide tekstistä.

-VampireHeart-*kiittää ja kumartaa kommentin saamisesta*

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Amber, my love (2.osa ilmestynyt 10.12.!)
« Vastaus #3 : 10.12.2010 18:50:16 »
Jane PoV

Amberin huone oli vaalea ja kaunis, kuten tyttökin. Asetuin istumaan vampyyrin viereen ja hymyilin tälle. Ilman tuskaa. Amber vastasi hymyyn ja halasi minua. Painoin nopean suukon toisen poskelle ja tunsin ja myös näin tämän hymyilevän. Miten kukaan voikaan olla näin rakastunut?

Minulle on jäänyt vain muistoja. Tylsiä muistoja, vampyyrin teräviä muistoja. Kuitenkin mustavalkoisia, yksisuuntaisia. Ne eivät kerro Amberin tunteista. Vain minun. Kuinka monta kertaa me kerroimmekaan rakastavamme. Juuri niillä sanoilla. Huumaavilla sanoilla, jotka juovuttavat mielen ja häivyttävät kaikki epäilykset. Kuitenkin se on nyt vain tylsiä muistoja. Valetunteita, valerakkautta.

Amber nojasi minua vasten ja sulki silmänsä. En osannut vieläkään irrottaa katsettani vampyyrin meripihkaisista hiuksista. Käteni silitteli hiuksia ja kertoilin hiljaa sielunkumppanilleni elämästäni Volturina. Toisen mielenkiinto oli imartelevaa. Kuin happea, jota tunsin yhtäkkiä tarvitsevani. Tai ehkä tarvitsin Amberia.

Punainen ruusu putoaa maahan ilman terälehtiä. Heitän terälehdet ilmaan kirkuen. Tuska, miten kukaan voi kestää sen? Miten kukaan voi ikinä selvitä sen kanssa? Miten voisin päästä sieluni luokse? Amberin, joka oli kadonnut toiseen maahan. Maahan, johon minulla ei ollut pääsyä. Miksi? Koska olin valtiattaria.

A/N: Vähän lyhyempi osa nytten, mutta toivottavasti tykkäätte. Olisihan se vieläkin mukavaa saada kommentteja, kun ilmeisesti ihmiset tätä kuitenkin lukee (ainakin päätellen lukukertojen määrästä, ellei samat ihmiset tuu lukeen tätä kovinkin montaa kertaa.

Merkku

  • Vieras
Vs: Amber, my love (1.osa ilmestynyt 9.12.!)
« Vastaus #4 : 10.12.2010 22:46:18 »
Tykkäsin tästäkin : )))
Ehkä hiukan lyhyt ja olisin halunnut lukea enemmänkin.
Virheitä en löytänyt, ja se on hyvä asia.
Kuitenkin todella hyvä tarinan alku ja jatkoloisii toivoen ; DD

//Merkku

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Amber, my love (3.osa ilmestynyt 12.12.!)
« Vastaus #5 : 12.12.2010 16:02:42 »
A/N: Mukavaa, että joku jaksaa tätä kommentoida! Merkulle siis suuri kiitos kommenteista. Tiedossa ei vielä ole montako lukua on tulossa, mutta nyt tulee siis 3.osa. Ja olisihan ne kommentit ihan jees, kun tähän asti oon saanut vaan yhdeltä lukijalta kommenttia. Jos tätä luetaan, niin kommentti merkiksi- eiks jeh? Ihan reilu vaihtokauppa? Apua, tästä tuli pitkä! Toivottavasti jaksatte lukea... COMMENTS WOULD BE NICE!!!!


Jane PoV

Amber oli ihana, kuunteli hiljaa, kun puhuin ja kun olin hiljaa, hän kertoi omasta elämästään. Olin tyytyväinen, ettemme olleet tuhonneet häntä laumansa mukana. Jos niin olisi käynyt, en olisi koskaan tavannut elämäni valonsädettä. Alec tosin olisi ollut tyytyväisempi, jos en olisi koskaan tavannut Amberia. Ilman tyttöä olisin ollut vain ja ainoastaan veljeni kanssa. Muuttumattomana ja yhtä kylmänä ja sadistisena kuin ennenkin. Valmiina käyttämään kykyäni satuttaa oikeuden saavuttamamiseen. Toki tein sitä edelleenkin, mutta en etsinyt koko aikaa jotakuta satutettavaksi. Silti minulla oli rankaisutehtäviä ja muita, missä kyvystäni olin hyötyä. Suurimman osan ajasta olin kuitenkin rakkaani kanssa.

Menen Demetrin luokse ja kysyn: ”Missä Amber on?” Demetri ei vastaa. Siitä en pidä. Katson vampyyria suoraan silmiin ja hymyilen vinosti. Jäljittäjä lakoaa maahan ja kiemurtelee tuskissaan. Katselen tyynesti toisen kärsimistä ja sanon: ”En hyväksy tuota vastausta. Missä Amber on? VASTAA MINULLE!” Aro tulee taakseni ja sanoo: ”Emme tiedä tytöstä mitään. Hän on poissa.” Kirkaisen ja kohdistan katseeni tällä kertaa Aroon, joka saa maistaa raivoni, pelkoni, tuskani, kaiken. Oman annoksensa minun tuskaani.

Amber ei osannut vastustaa läheisyyttäni. Rakkautemme oli intohimoista, sellaista kuin vain vampyyreilla voi olla. Se näkyi jokaisessa suudelmassa, jokaisessa sanassa, jokaisessa kosketuksessa. Kaikessa. Kaikki kertoi tarinaa minun ja tuon meripihkahiuksisen kauniin ja salaperäisen vampyyrin rakkaudesta. Amber. Jo pelkkä nimikin tarkoitti meripihkaa. Sattuman oikusta olin saanut omakseni maailman kauneimman meripihkakimpaleen. Kimpaleen täyttä rakkautta.

Edes Alec ei saanut raivoani ja tuskaani laantumaan. Ei edes hänen ennen niin lohduttava sylinsä karkottanut Amberia mielestäni. Muistan vampyyritytön koko ajan. Hänen kehonsa, joka oli samassa vaiheessa kuin minunkin. Siinä murroskohdassa, kun tyttölapsen keho alkaa muuttua nuoren naisen kehoksi. Kypsymisen kynnyksellä. Kaksitoistavuotiaan keho. Nuori, mutta silti vanha. Täynnä lapsekkaita ajatuksia ja tunteita. Ainakin nyt.

Amber painoi kylmät huulensa omilleni ja kuiskasi: ”Jane, minä rakastan sinua, ikuisesti.” Sisälleni levisi väkevä hyvänolon tunne. Minua rakastettiin, joku muukin kuin Alec. Mikään ei voinut olla ihanampaa kuin tunne rakastettuna olemisesta.

Demetri ei suostu sanomaan missä Amber on. Minä pakotan tiedon ulos surkean jäljittäjän suusta. Käännän jälleen kiduttavan punaisen katseeni jäljittäjään ja sanon hillityn hitaasti: ”Missä Amber on?” Demetri kirkaisee ja sanoo huohottaen kivun takia: ”Se tyttö on kuollut, kuollut kauan sitten. En tiedä missä, mutta kuollut kuitenkin. Kun tajusin sen, luuletko, etten yrittänyt löytää häntä? Turhaan, turhaan sain etsiä. Sitä vampyyrityttöä ei ole.”

Amberin sanat saivat onnen räjähtämään sisälläni. Pommi koostuen puhtaasta ilosta. Painauduin tyttöä vasten ja sanoin: ”Am, minä rakastan sinua enemmän kuin mitään muuta. Sen merkiksi, haluan merkata sinut, ja sinä saat merkata minut.” Painoin hampaani Amberin kaulalle ja upotin hampaani toisen valkeaan ihoon,  merkiten tämän arvella, joka kertoisi muille, että tämä tyttö oli minun. Amber teki saman minulle, ja sillä hetkellä tunsin olevani kotona. Kotona rakastamani vampyyrin kanssa.

Sivelen arpea kaulallani. Olen yksin, sillä en kestä muiden seuraa. En ole kestänyt sen jälkeen, kun sain tietää Amberin kuolleen. Haluan löytää tytön, tai edes hänen tappajansa, jotta tuo murhaaja voisi tappaa minutkin. En halunnut olla olemassa ilman rakkauttani. Ei ollut minua ilman Amberia. Ei Volturien jalokiveä ilman meripihkaprinsessaani. Ei yhtä ilman toista.

Merkku

  • Vieras
Vs: Amber, my love (3.osa ilmestynyt 12.12.!)
« Vastaus #6 : 12.12.2010 20:46:30 »
Mäkö oon ainoo joka tätä kommaa?
Mutta kuitenkin. Ihana!
Hyvin tuon jaksaa lukea.
Jatkoahan tässä janoaa ja toivon, ettet lopeta tätä, vaikka olisin ainoa kommaaja.
Niin kävi yhdelle ficilleni, kun kommentoijia ei tullut.
Oho hyppäsin asiasta toiseen... Sori.
Ei ollut taaskaan virheitä. Osaat tosiaan kirjoittaa hyvin.

//Merkku

VampireHeart

  • Vieras
Vs: Amber, my love (3.osa ilmestynyt 12.12.!)
« Vastaus #7 : 13.12.2010 09:05:59 »
Merkku, olet kyllä ainoa kommentoija :-\, mutta se ei silti vaikuta mitenkään ficin julkaisemiseen. <yksikin kommentoija riittää siihen, että jaksan jatkaa tätä... Kovin montaa osaa ei varmaankaan ole enää tulossa, koska tämä eteneekin yllättävän nopeasti... Kolme osaa nyt ainakin tulee(tai siihen ainakin pyrin)

VampireHeart

  • Vieras
A/N: Viimeistä osaa viedään, joten kiitos kaikille lukijoille, jotka viihtyivät Janen ja Amberin matkassa. Tavoiteltua kolmea osaa tästä ei enää saa, koska ratkaisun venyttäminen ei tee tarinalle hyvää.

Jane PoV

"Jane, kultaseni. Minun täytyy lähteä metsästämään." Hymyilin itsekseni Amberin sanoille. Totta kai. Nyökkäsin hymyillen ja katselin kuinka toinen puoliskoni pujahti sulavasti luotani ja lipui pois. Amber ei ottanut minua koskaan mukaansa metsästämään, joten tämäkään kerta oi ollut poikkeus. Miksi olisi? Miksi olisin huolestunut tästä, kun tämä oli normaalia?

Huuleni vääristyvät tuskan irveeseen. Miksen silloin nähnyt, että se oli loppu? Olisin lähtenyt hänen mukaansa ja pelastanut hänet. Nyt se on jo turhaa.
"Kuka sen teki, Demetri?"
"En tiedä."

Kohdistan palavan katseeni jäljittäjään ja vampyyri lyyhistyy maahan.
"Kerro minulle nimi. Kerro minulle tappajan nimi."
"Cullen."

Säntään pois ja lennän Forksiin, jotta voin kostaa. Vihdoin pystyn kostamaan.

Tuijotan vaaleaa taloa. Hajusta päätellen kaikki ovat sisällä. Hyvä niin. Pääsisin nopeammin pois.
"Jane on täällä."
"Jane?"
"Hän haluaa kostaa rakkaansa kuoleman."
"Ah."


Sähähdän raivoissani. En enää uhraa ajatustakaan itsesuojelulle vaan hyökkään sisälle. Hetken aikaa kaikki on vain yhtä pyörremyrskyä, kun raastan raivoissani hajalle kaiken, mihin kosken. Lopulta huomaan olevani tiiviissä otteessa, josta en pääse pois. Silmäni ovat sidotut, joten en voi edes satuttaa.
"Jane. Me emme tappaneet häntä. Emme tappaneet tyttöäsi."

Miksi sitten he... ah, Edward. Ajatustenlukija. He tiesivät hänet ajatuksistani.
"Kuka hänet sitten tappoi?"
"Emme tiedä, mutta siitä voimme olla varmoja, ettei se ollut yksikään meistä."

Lysähdän kasaan, sillä toivo on riistetty minulta julmasti. Miten voin ikinä kostaa, jos kaikki on turhaa? Demetri ei ole ennen valehdellut.
"Demetri ei valehtele."
"Öh, Carlisle."

Ilmeeni kirkastuu. Onnistuinko minä?
"Carlisle, minä taisin tehdä sen vahingossa. Joku tyttö hyökkäsi kimppuuni yrittäen tappaa minut."

Pyrin kiivaasti näkemään, kuka oli se karheaääninen mies, joka oli tuhonnut rakkauteni. Äänestä päätellen kookas kaveri. Hampaani paljastuivat irveeseen ja sitten tunsin käden käsivarrellani.
"Jane, anna meidän hoitaa homma. Hän saa rangaistuksensa, mutta hän ei ansaitse kuolemaa vahinkonsa vuoksi.

Samperin Emmett.

Anskubits

  • ***
  • Viestejä: 258
  • Only the strongest people have fallen
Hahah, repesin viimeiselle lauseelle.
Lainaus
Samperin Emmett.

Tykkäsin tästä vaikka tämä vähän angstinen olikin :)
Nyt ei ehdi kommentoida pidempään kun pitää lähteä aloittamaan tanssi –mut pakotetaan alottamaan show-tanssi, onneksi saan bestikseni mukaani.

<3.Anskubits
Addicted to Twilight, The Vampire Diaries, Justin Bieber, Demi Lovato and Doctor Who

VampireHeart

  • Vieras
Kiitos Anskubits! Tämä osa oli omasta mielestäni ei ihan samaan laatuun yltävä kuin aikaisemmat, mutta kyllä se mieltä lämmittää, kun joku tykkää. (ja vika lause on omastakin mielestä ihana)