Kirjoittaja Aihe: Twilight: One of Us K11 | Tärkeää infoa viimeisellä sivulla!  (Luettu 10521 kertaa)

kuriwe

  • Vieras
- Nimi: One of Us
- Kirjoittaja: kuriwe
- Beta: Fell (Kiitokset taas hänelle!)
- Ikäraja: K-11
- Fandom: Twilight
- Henkilöt: Mike, muut perus hahmot
- Disclaimer: SM omistaa kaiken paitsi juonen!
- Varoitukset: Spoilaa BD:tä, kiroilu
- Generet: Deathfic, Romance, Angst
- Summary: Mitä tapahtuu, kun Mikestä tulee vampyyri? Etsiikö hän Cullenit ja liittyy heidän laumaansa? Tuleeko hänestä hyvä vai paha?
- A/N: Ja vaikka pää osassa on ainakin aluksi Mike, älkää lopettako lukemista vaan sen takia ;D Luvassa on kolmiodraamaa ja yllättäviä juonenkäänteitä!
Osallistuu Fandomnanoon



One of Us

Mitä tapahtuu, kun Mikesta tulee vampyyri?

"Tekisin mitä vain ollakseni kuten hän."
"Aivanko mitä tähansa?"
"Mitä tahansa."

Kuka on syypää?

"Mikä minä olen?"
"Tarkoitat varmaan, mitä me olemme?"

"Mitä hittoa hänellle on tapahtunut?! Vastaa!"
"Olen pahoillani."

Tuleeko hänestä hyvä...

"Voinko auttaa sinua jotenkin?"
"Et, mene pois."
"Oikeastaan tiedän yhden tavan..."

...vai paha?

"Mike silmäsi... Voi, mitä olet tehnyt?"

"Mene pois! Emme kaipaa sinua tänne."

Uusia suhteita syntyy...

"Tiedät, että rakastan sinua."
"Mutta minulla on..."
"Sillä ei ole väliä kunhan tunnet samoin minua kohtaan."
"Rakastan sinua."

...ja vanhoja tuhoutuu

"Painu vittuun!"
"Ilomielin, koska tiedätös rakas, en kestä enää katsoa naamaasi."

Kaikki ratkeaa...

"Kuka hitto sinä olet?"
"Mike. Entäs sinä?"
"Hänen poikaystävänsä."

...kun kuriwe ylpeänä esittää...

"Miten saatoit? Hänen kumppaninsa kuoli juuri."
"Ei ole sinun asiasi."

...One of Us

"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."


A/N: Mitäs tykkäätte? Prologia alan kirjoittelemaan 1.6, koska NaNo alkaa silloin.

// Gua lisäsi otsikkoon ikärajan.
« Viimeksi muokattu: 19.11.2014 15:41:56 kirjoittanut plööt »

Blinky

  • ***
  • Viestejä: 141
Vs: One of Us
« Vastaus #1 : 08.05.2010 22:30:00 »
Täytyy myöntää, että eka olin silleen "yh, Mike..."-asenteella :D Mutta kuten usein ennakkoluulojen hälvennettyä, tulin siihen lopputulokseen, että hyvä että luin!  :)

Traileri on melkein laittoman jännä, ja mulle tuli useaan otteeseen semmonen "Mitä?! Kuka?! Tahtoo lisää!"-olo, joten voit olla varma että olen salamana lukemassa seuraavaa pätkää!  :D

Edward ei saa kuolla eikä Bella eikä Bells saa jättää Eddietä eikä kumpikaan niistä saa ratketa ihmisvereen!! EIHÄN? :D
dream as if you'll live forever
live as if you'll die today

Lööperiikka

  • ***
  • Viestejä: 481
Vs: One of Us
« Vastaus #2 : 09.05.2010 06:51:02 »
Traileri oli mielenkiintoinen.
Jään varmana seuraamaan!

Lainaus
"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."

Jotenkin tuo kohta sai minut hymyilemään...  ;D
Jatkoa odotellessa.

Vanamo

  • tökkijämestari
  • ***
  • Viestejä: 951
  • HUDI
Vs: One of Us
« Vastaus #3 : 09.05.2010 14:04:40 »
Todella mielenkiintoinen idea, traileri koukutti. (:
Jään ehdottomasti seurailemaan ja odottamaan jatkoa.
Jännä lukea Mikestä, hän ei mitenkään kuulu lempihahmoihini...
Mutta eikai Bella voi rakastua Mikeen?!  :o
Olen kysymyksiä täynnä, toivottavasti niihin saa vastauksia pian. (:
Päästä runot ja hyrinä  elämääsi.


 ♥ava by Haava, banneri raitakarkilta♥
 

Scaramouche

  • ***
  • Viestejä: 1 169
  • maleficent
Vs: One of Us
« Vastaus #4 : 09.05.2010 16:56:36 »
Hmm.. Pakko myöntää että mun mielestä Mike on aika ällö raukka, mutta mutta... Kaipa se asenne vähän muuttuu jos siitä tulee kans vampyyri.  :D

Mielenkiintoinen traileri. Toivottavasti Mike ei sotke Culleneiden ympyröitä.  :-\

Mutta siis jatkoa odottelen.
i'm ready to know what the people know
ask them my questions and get some answers
what's the fire and why does it - what's the word - burn?


kuriwe

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #5 : 10.05.2010 17:32:11 »
Täytyy myöntää, että eka olin silleen "yh, Mike..."-asenteella :D Mutta kuten usein ennakkoluulojen hälvennettyä, tulin siihen lopputulokseen, että hyvä että luin!  :)

Oon huomannu et useimmat finiläiset vierastaa okei inhoaa Mike-ficcejä. Se olikin yksi syistäni kirjoittaa tää fic... ;D

Edward ei saa kuolla eikä Bella eikä Bells saa jättää Eddietä eikä kumpikaan niistä saa ratketa ihmisvereen!! EIHÄN? :D

Saapas nähä... Voin sanoo et Cullenien ympyrät tulee muttuun soikioiks kun Mike astuu kuvaan!!
« Viimeksi muokattu: 10.05.2010 18:22:32 kirjoittanut kuriwe »

EVOIRA

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #6 : 15.05.2010 15:07:17 »
En ees meinannu eka lukee ku näin et Mike o aika suures osas täsä, mut sit kuitenki uteliaisuus vei voiton ja tulin lukemaan. Ja yllätyin positiivisesti. Sait mut koukutettua tähän : )
Eli yks takuuvarma lukija lisää ^^

Lainaus
"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."
Ei hitto et hajosin oikeen ääneen täällä ^^ Saatto naapurit hiuka ihmetellä ku oon ulkona C:

Mut jatkoo jään todellaki odottelemaan =)

-Ira

alba

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #7 : 15.05.2010 17:17:58 »
Mitä mitä, enkä mä muka kommentoinu tähän? :O Mä kyllä luin trailerin varmaan viikko sitte, mutta näköjään en päässyt ylistämään ideaa maasta avaruuteen.
Aivan mahtavaa! Ehdottomasti alan tätä lukemaan :D Kyllä, kyllä.

Lainaus
"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."

Jos tuollaista Emmett -huumoria löytyy joka osasta, niin saat halin ♥

Ekaa osaa odotellessa :)

NiNNNi

  • Weasley
  • ***
  • Viestejä: 593
    • LJ
Vs: One of Us
« Vastaus #8 : 16.05.2010 16:56:08 »
Oli pakko tulla lukemaan, kun kävit kommentoimassa minunkin tekstiäni Ja kun meillä molemmilla on vähän tälläiset aiheet, missä pääosissa on useimpien vihaamat henkilöt ;D
Mutta lupaavalta kuulostaa, Mike vampyyrinä, minä nauran ;D sori :D
Lainaus
Tekisin mitä vain ollakseni kuten hän."
alussa puuttuu "-merkki (:

Mutta nyt odottelen kesäkuuta, että pääset jatkaan tätä, ja mä omaani : DD

ninnni~
Other cities always make me mad
Other places always make me sad
No other city ever made me glad
New York, New York

Ragdoll

  • Tribute
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Friend. Lover. Victor. Enemy.
Vs: One of Us
« Vastaus #9 : 16.05.2010 21:29:25 »
Mielenkiintoinen idea ja loistava traileri.  ;)
Jään takuulla seuraamaan!

Lainaus
"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."
Ah, Emmet vaan on niin ihana! Tämä kohta sai minut nauramaan.  :D

Ensimmäistä osaa odotellen,
- Ragdoll
If heaven is up there, this is hell on earth.

En-nu

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #10 : 21.05.2010 17:46:54 »
Emmett on niin paras <3

lollypop

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #11 : 21.05.2010 23:06:17 »
jatkojatkojatkoa!!! Emmet oli hyvä ;DD
Lollypop

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: One of Us
« Vastaus #12 : 23.05.2010 01:18:14 »
Vitsi, tää onkin ihan uus aihe, ainakin mulle! Vampyyri-Mike. Ohhoh :D Jään kyllä seurailemaan!
Ja kyllä, Emmettin kohta oli aivan loistava :D
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

ppuhpallura

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #13 : 28.05.2010 14:06:13 »
Traileri vaikutti mielenkiintoiselta, jään seurailemaan  :D
ja vampyyri Mike, ohhoh, ainakin jotain uutta vaihteeksi, ainakin minulle,

ppuhpallura

MurinaPurina

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #14 : 01.06.2010 17:42:47 »
Kiva idea!
Jään lukemaan :D
Ps: I Love It!

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: One of Us
« Vastaus #15 : 01.06.2010 22:32:49 »
Empä oo oikeen koskaa Mikelle syttyny pahemmin, mutta tää ficci tulee varmaan olemaan erityisen mielenkiintonen, joten innolla odottelen jatkoa!

Lainaus
"Uu... Punaiset silmät. Panitko oikein ranttaliksi?"
"Turpa kiinni Emmett."
Oi Emmett on vaan aina niin ihana! Toivottavasti tässä nähään paljonpaljonpaljon Emmettiä ! (;

Pistäppäs pian jatkoa ! :-D
The first one is always the hardest one.

kuriwe

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #16 : 03.06.2010 07:48:29 »
A/N: Juu kiitokset beettauksesta taas Fellille!! Häät ei mene samal taval, kun BD:ssa, mutta ei voi mitään. Toivottavasti jaksatte lukea, vaikka onkin Mike kyseessä :D!!
Koko tarina on omistettu yhdelle parhaista ystävistäni, Applelle.
alba: Kyllä sitä Emmett -huumoria tulee!




Prologi

Mike PoV

"Täten julistan teidät aviopuolisoiksi. Saatte suudella morsianta", pappi kajautti ja Edward suuteli Bellaa intohimoisesti ja vieraat taputtivat ja hurrasivat. Käänsin katseeni pois, sillä en kestänyt katsoa, kun unelmieni nainen nai jonkun muun. Ja kaikista maailman ihmisistä juuri Edward Cullenin. Sen pojan, jolle ei kelvannut kukaan, sen, joka jätti hänet jo kerran. Se sattui aivan liikaa.

Tulin tänne vain nähdäkseni Bellan viimeisen kerran Swanina. Olin tavallaan onnellinen, että istuin siellä kiduttamassa itseäni - Bella oli niin kaunis. Hänen hiuksensa oli koottu pään päälle kauniille nutturalle, hänen silmiään korostivat tuuheat ja pitkät ripset, hänen ihonsa hohti kauniisti luonnon valossa ja hänen pukunsa oli kuin kastehelmiä iholla. En olisi jättänyt tätä väliin mistään hinnasta. Muistelin päivää jolloin sain kutsun tänne, silloin en todellakaan ollut tulossa.


Astuin sisään kotiin oltuani koko päivän Tylerin kanssa La Pushissa surffaamassa, vesi oli ollut aivan taivaallisen lämmintä. Heitin tavarani eteisen nurkkaan ja menin keittiöön. Vastaajan valo vilkkui, joten tarkistin viestit. Ensimmäinen oli tullut puolilta päivin:
"Hei Mike! Lähtisitkö vaikka niinku leffaa tänää?" Huokaisin syvästi, sillä tunnistin äänen välittömästi Jessicaksi. Hän ei sitten millään ymmärtänyt, etten välittänyt hänestä. Otin jääkaapista maidon ja join sitä suoraan purkista, eipähän tulisi lisää tiskiä. Kasa pesualtaassa näytti jo uhkaavan korkealta, sen siitä saa, kun äiti on pari päivää työmatkalla. Toinen viesti alkoi pyöriä:
"Toi edellinen viesti oli sitte multa... Siis Jessicalta."
En ollut vähään aikaan vastannut hänen puheluihinsa tai viesteihinsä, eihän ihmisen tarvitse kaikkea kestää.
"Toivottavast en kuulostanut säälittävältä", viimeinen viesti ilmoitti. Et tietenkään...

Katsoin kasaa, joka oli keittiön pöydällä, päällimmäisenä oli kaunis kutsukortti. Muistelin aamua, jolloin luin sen läpi. En ollut pystynyt seisomaan vaan jouduin istumaan lattialle. Istuin siinä varmaan tunnin, ennen kuin sain itseni ylös. Se oli päällimmäinen syyni lähteä surffaamaan, halusin muuta ajateltavaa. En todellakaan menisi niihin häihin.



Myöhemmin muutin mieleni, ja tässä sitä nyt oltiin. Kyllähän minä aina tiesin, ettei minulla ollut suuria mahdollisuuksia Bellaan, mutta silti sattui tietää, ettei niitä ollut enää ollenkaan.

Katsahdin taas alttarille ja huomasin, että kaikki ryntäilivät ympäriinsä päästäkseen halaamaan tuoretta avioparia. Nousimme Jessican kanssa ylös ja lähdimme toivottamaan onnea hääparille. Jouduimme pujottelemaan usean ihmisen välistä mutta lopulta pääsimme Bellan luo. Hän näytti läheltä satoja kertoja kauniimmalta, Jessica halasi häntä ja he vaihtoivat muutaman sanan. Hän onnitteli myös Edwardia ja poistui hakemaan itselleen juotavaa. Seisoin vain paikoillani ihmetellen, kuinka joku voi olla niin kaunis. Bella katsoi minua hiukan kysyvästi, jolloin sain vihdoin suuni avattua:
"Onneksi olkoon Bella. Toivon, että olet tehnyt oikean valinnan."
Hän hymyili ja halasimme. Yritin itsekin saada kasvoilleni jonkun hymyn tapaisen - toivon todella, että onnistuin.
"Kiitos paljon, Mike. Arvostan läsnäoloasi", Bella sanoi ja meni Edwardin kanssa tervehtimään ihmisiä. Lähdin etsimään Jessicaa, tarvitsin drinkin. Saatoin kylläkin juoda vain yhden, koska olin autolla.

Löysinkin Jessican vihdoin haahuilemassa tanssilattialla kahden samppanja-lasin kanssa. Pakko sanoa, että hän näytti todella säälittävältä, aivan kuin hän ei pärjäisi hetkeäkään ilman kavaljeeria.
"Jessica! Täällä", jouduin huutamaan, koska puheiden pitäminen aloitettiin. Kaikki olivat jo istumassa paikoillaan, kun Jessica tuli luokseni ja istuimme paikoillemme. En ollut varsinaisesti hänen seuralaisensa, mutta kaikille muille tutuilleni oli tullut jokin este ja he eivät olleet päässeet tulemaan. Jouduin siis tyytymään jäkättävään juoruakkaan.

Kuuntelin puolella korvalla, kun Bellan vanhemmat ja Edwardin vanhemmat pitivät puheensa. Aloin kuunnella niitä kunnolla vasta, kun Emmett meni lavalle. Miten hän ylipäätänsä sai luvan siihen? Luulisi, että neiti kaiken-pitää-olla-aivan-täydellistä olisi estänyt häntä. Emmett rykäisi kovaan ääneen ja Alice näytti siltä, kuin haluaisi murhata jonkun. Vilkaisin siihen suuntaan, johon hän tuijotti - siellä istuivat Bella ja Edward. Naurahdin hiljaa, kun kuvittelin, miten Alice aneli Bellalta lupaa poistaa Emmettin puhe ohjelmasta.

"Olen tuntenut Edwardin kauemmin kuin kukaan osaisi olettaa. Hänellä ei ole ollut yhden yhtään tyttöystävää. Ei ikinä ennen tätä kaunista Isabella Marie Swania", Emmett kertoi ja vilkuili ympärilleen virnistäen. Alice painoi kasvonsa käsiinsä, kun Emmett jatkoi puhettaan, "Aloin jo epäillä häntä homoksi enkä usko olevani ainoa. Sitten tämä kömpelö ja sievä tyttö tupsahti hänen elämäänsä tarjottimella." Emmett keskeytti hetkeksi ja naurahti jollekin sisäpiirivitsille.
"Nyt he ovat naimisissa ja oletan, että Bella voi opettaa Eddielle pari temppua makuuhuoneen puolella..." hän kerkesi sanoa vihjailevasti ennen kuin Jasper ja Carlisle raahasivat hänet pois lavalta. Kaikki nauroivat ja taputtivat Emmettille. Alice meni lavalle ilmoittamaan, että tarjoilu alkaisi. Tarjoilijat hääräsivät ympäriinsä kantaen tarjottimia eripuolille huonetta. Sain lautasen, jolla oli pala kakkua ja lappu, jonka avasin ja luin nopeasti läpi:

Hyvä juhlaväki, kuten varmaan huomasitte, saitte lautasellisen kakkua,
ettekä ruokaa. Tämä johtuu siitä, että rakkaalla hääparillamme on kiire
lentokoneeseen. He päättivät, että syöminen saa jäädä vähemmälle, kun
vaihtoehtoina oli syömisen tai tanssimisen poisjäänti. Itse vastustin sitä
enemmän kuin arvaattekaan...
Alice – Suunnittelija


Saatoin kuvitella Alicen ruinaamassa polvillaan Bellalta, että saisi järjestää edes pienen ruokatarjoilun. Kesken hauskan kuvitelmani Jessica henkäisi vieressäni ja alkoi juoruta:
"Todella mautonta, että häissä ei tarjoilla ruokaa! Odotapas kun Lauren..." En kuunnellut enää, vaan popsin kakkupalaani. Se oli yllättävän hyvää, valkosuklaa maistui ovelasti marengin alta.


Kun kaikki olivat syöneet, alkoi soida musiikki ja Edward ja Bella kävelivät keskelle salia. Kaikki taputtivat, kun he aloittivat valssin. Taustalla soi Justin Bieberin 'Kiss an Tell' - Alice oli selvästi valinnut kappaleen. Se kyllä sopi loistavasti tunnelmaan. Kappaleen puolessa välissä Charlie ja Reneè liittyivät tanssiin. Myös Carlisle ja Esme lähtivät mukaan. Musiikin vaihduttua taputettiin taas ja Alice ilmoitti, että vapaa tanssiminen alkoi. Jessica suorastaan riuhtaisi minut pystyyn.
"Nyt tanssitaan", hän sanoi ja raahasi minut tanssilattialle. Se oli melkein täynnä ihmisiä.
"Jessica ymmärräthän, etten enää välitä sinusta sillä tavalla?" varmistin. Hänestä ei ikinä tiennyt.
"Mutta... Sinähän kutsuit minut tänne? Eivätkö nämä ole treffit?" hän kysyi ja lopetimme tanssimisen. Pitikö minun avata suuni juuri tässä? Törmäsimme hääpariin.
"Oho, anteeksi", Jessica sanoi nolona ja jäi tuijottamaan Edwardia. Pakko myöntää, että hän näytti komealta puvussa. Bella vain naurahti ja ehdotti parin vaihtoa. Irrotin hymyillen käteni Jessicasta ja vaihdoin hänet Bellaan. Se tuntui jotenkin luonnolliselta.

Katselin Bellaa koko tanssin ajan. Kuvittelin, millaista elämämme olisi ollut, jos hän olisi valinnut minut Edwardin sijasta. Kuvittelin talomme, lapsemme, koiramme, yhteisen elämämme.
"Miksi sinulla on tuollainen haikea ilme?" Bella kysyi ja palautti minut maan pinnalle. Punastuin hiukan, kun katsoin häntä.
"Sitä, kun muutan parin viikon kuluttua Kaliforniaan", valehtelin ja toivoin, että hän uskoisi. Olisi liian noloa ja säälittävää selitellä äskeistä. Bella nyökkäsi ymmärtävästi. Lopun aikaa tanssimme sirosti ja juttelimme samalla niitä näitä, kunnes Edward tunki väliimme:
"Bella, lento odottaa. On aika lähteä." Bella hymyili minulle ja lähti Edwardin mukana ulos. Ulkona heitä odotti limusiini, joka veisi heidät lentokentälle. Kukaan muu kuin Edward ei tiennyt, minne kone laskeutuisi. Rakastavaiset juoksivat limusiiniin samalla, kun vieraat heittelivät riisiä. Limusiini lähti liikkeelle. Kaikki vilkuttivat ja taputtivat kunnes se katosi näkyvistä.


Vähitellen kaikki alkoivat lähteä. En löytänyt Jessicaa mistään – onneksi -, joten päätin lähteä yksin. Ajoin autollani Forksiin päin, mutta käännyin kesken matkan, en ollut henkisesti siinä kunnossa, että voisin mennä kotiin. Mietin liikaa Bellaa ja sitä, merkitsinkö hänelle ylipäätään mitään.


Ajoin jossain metsässä noin kymmenen minuuttia ja pysähdyin. Metsä oli hämärä ja tunkkainen. Aurinko välkehti vain pienesti joidenkin puiden latvojen lomasta. Astuin ulos autosta ja lähdin kävelemään pientä polkua pitkin. Se oli vain kolmisenkymmentä senttiä leveä ja kuoppainen, joten kompastelin aika paljon kävellessäni. Vähän aikaa matkattuani istuin kivelle. Yritin olla ajattelematta mitään.


"Taidat todella pitää siitä tytöstä", kuului ääni jostain aivan läheltä. Säpsähdin ja katselin ympärilleni. En nähnyt ketään. Ajattelin jo kuvitelleeni äänen, kun se ilmestyi taas:
"Harmi, että hän on naimisissa."
Nyt nousin ylös. Minua alkoi pelottaa ja pyörin hervottomasti ympyrää näkemättä ketään.
"Kuka olet?!" huusin ja tunsin itseni typeräksi. Ääni kuitenkin vastasi:
"Brice. Olen seurannut sinua Mike."
Nyt olin jo kauhuissani. Pysähdyin ja katselin tarkemmin ympärilleni, ei vieläkään mitään.
"Mistä tiesit nimeni? Näyttäydy!" huusin ja tähyilin ympärilleni. Parin metrin päässä minusta seisoi yhtäkkiä kaunis, kalpea ja punasilmäinen mies. Hän näytti jotenkin uhkaavalta. Briceksi itseään kutsunut mies astui nopeasti eteenpäin. Kavahdin taaksepäin kuin refleksistä.
"Kuten jo sanoin, Mike, olen seurannut sinua. Haluaisitko olla Edwardin tilalla?" hän kysyi ja katsoi minua kiinnostuneena. En voinut kääntää katsettani pois hänen punaisista silmistään.
"Tekisin mitä vain ollakseni kuten hän. Haluaisin olla tarpeeksi hyvä jotta kelpaisin Bellalle", vastasin automaattisesti. Brice hymyili pahaenteisesti.
"Aivanko mitä tahansa?" hän varmisti ja astui taas lähemmäksi. Tällä kertaa en kavahtanut.
"Mitä tahansa", vastasin. Seuraavaksi tunsin kamalinta kipua ikinä. Se koversi suoniani ja tappoi minut. Lopulta kuolin.


Huomasin, että kipu hiipui vähitellen. Se siirtyi vähitellen kurkkuuni. Avasin silmäni ja kurkunkin polte jäi hetkeksi kaiken näkemäni varjoon. Kaikki oli aivan kirkasta, vaikka oli selvästi yö. Kuulin lintujen ääniä kilometrienkin päässä. Nousin seisomaan ja huomasin olevani jonkinlaisessa makuuhuoneessa. Brice seisoi huoneen ovella virnistäen. Lähdin lähemmäs häntä. Noin kymmenesosa sekunti myöhemmin olin ovella.
"Mitä vittua sinä teit?" huudahdin, kun huomasin ihoni kalpeuden. Brice vain naurahti kolkosti.
"Tein vain sen, mitä itse toivoit", hän sanoi ja osoitti huoneen toisessa päässä olevaa peiliä. Katsoin siihen ja näin komean, vaaleahiuksisen pojan jolla oli kirkuvan punaiset silmät. Kun katselin tuota kuvaa hiukan kauemmin, erotin miehen lihakset ja täydelliset piirteet. Ymmärsin pari asiaa. En ollut enää ihminen. Sen todisti se tosiasia, että sydämeni ei enää lyönyt. Huomasin myös, ketä muistutin ulkonäöllisesti.
"Mikä minä olen?" kysyin yhä ihaillen peilikuvaani. Brice naurahti ja korjasi:
"Tarkoitat varmaan, mitä me olemme. Sinusta on tullut vampyyri."
Katsoin häntä ja tunsin taas poltteen kurkussani. Tunsin myös hampaissani jotain kosteaa, sellaista, mikä ei kuuluisi sinne. Myrkkyä.
"Ovatko Cullenitkin vampyyrejä?" kysyin ja yritin muistella, miltä he näyttivät. Kaikki muistikuvat olivat jotenkin sumeita.
"Valitettavasti", Brice vastasi ja asettui viereeni peilin eteen.
"Tietääkö Bella?" kysyin ja tuijotin vuorostani hänen silmiään. Ne olivat vaaleammat, eivät niin kirkuvat.
"Kyllä. Hänkin liittyy kohta joukkoomme", Brice sanoi ja katsoi huonetta. Siellä oli vain peili ja sänky jolta heräsin.
"Bellakin? Miksi? Haluaako hän tätä?" kysyin sekavasti. Miten joku haluaisi tätä? Polkaisin jalkani vähän turhankin kovaa maahan, lattiaan tuli reikä.
"Se on ainut syy, miksen ole vielä raportoinut heistä Voltureille", hän kertoi ja katseli minua jotenkin oudosti.
"Voltureille?" kysyin. Tuntui jotenkin häiritsevältä, kun hän tuijotti noin. Hän huokaisi.
"Sinulle on vielä paljon kerrottavaa. Asiasta toiseen. Onko sinulla kykyjä?" hän kysyi ja katosi. Tutkin koko huoneen katseellani, mutta hän ei ollut mennyt mihinkään. Hän oli näkymätön.
"Kykyjä? Ai niin kuin tuo?" kysyin ja osoitin kohtaa jossa hän katosi. Brice muuttui taas näkyväksi ja naurahti. Suljin silmäni ja keskityin. Tunsin ohuen kalvon ihollani. Yritin venyttää sitä kädelläni, mutten onnistunut. Seuraavaksi keskityin sen liikuttamiseen mielessäni ja se venyi. Vasemman jalkani alla lattiassa oli kolo. Se oli täsmälleen samankokoinen kuin kuvittelemani venymä "kilvessäni".
"Uskomatonta. En ole koskaan nähnyt vastaavaa", Brice sanoi ja tuijotti minua ilmeettömänä. Polte kurkussani voimistui. Kiersin käteni kurkulleni ja hieroin sitä.
"Ahaa, sinulla on jano. Aika lähteä metsästämään", hän sanoi ja hymyili kammottavasti. Muistin, mikä olen ja mieleni teki heti verta. Ihmisverta.
"Mutta entä Cullenit? Haluaisin tavata heidät", sanoin ja Brice naurahti kolkosti.
"Ikuisuus on pitkä aika. Ehdit kyllä."

A/N: Ei hätää! Ensimmäinen luku on Culleneiden näkökulmasta! Kommentteja?
« Viimeksi muokattu: 09.06.2010 17:36:17 kirjoittanut kuriwe »

Ginerva

  • ***
  • Viestejä: 239
  • Qhuinn & Blaylock
Vs: One of Us
« Vastaus #17 : 03.06.2010 08:31:54 »
Vitsi olen nähny tän ficin tosi useesti mutta en oo ikinä ajatellu että lukisin tätä, mutta sitten päätin vilkasta ja kappas vaan tää on itse asiassa tosi hyvä :D
Mut yks kysymys. Millanen kyky Mikellä oikeen on?
Mut toivon tosi pian jatkoa :D
Ginerva :-*
Alussa oli maila, kiekko ja Teemu?

enni

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: One of Us
« Vastaus #18 : 03.06.2010 11:23:08 »
Mahtavaa, prologi ilmestyi! Jotenkin outoa lukea ficciä Miken näkökulmasta, tai niin, että Mike on ylipäätään isossa osassa :-D Tapahtumat kulki aika nopeesti, mutta toisaalta, turhapa tota olis ollu paljon pidentääkkään. Toi hääjuttu oli jotenkin niin ihana, Emmettin puhe, ahh :-D Päivän naurut!

Lainaus
"Aloin jo epäillä häntä homoksi enkä usko olevani ainoa. Sitten tämä kömpelö ja sievä tyttö tupsahti hänen elämäänsä tarjottimella." Emmett keskeytti hetkeksi ja naurahti jollekin sisäpiirivitsille.
Voi, tää on NIIN Emmettiä !

Sitte toi mua häiritti, että Mike tajus ton kykynsä noin nopeesti ;o Heti muka tietää, että on joku kyky. Mutta muuten tykkäsin tosi paljon, pistä pian ekaa lukua :-)
The first one is always the hardest one.

kuriwe

  • Vieras
Vs: One of Us
« Vastaus #19 : 03.06.2010 13:56:42 »
Ginerva: Miken kyky selvii kai tokassa luvussa. Kiva et tykkäsit :D
enni: No kyllä sen kai tietää jollain tasolla, että on joku kyky. Tai eihän Mike sitä tajunnu ennen sitä, kun siltä kysyttiin. Kiitti kommentista :)
Pulina: Kiitos ihanasta kommentista! Piristi kummasti päivää :D