Kirjoittaja Aihe: Twilight: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-11)  (Luettu 5160 kertaa)

apparition

  • ***
  • Viestejä: 52
Nimi: My heart will go on
Rating: K-11
Fandom: Twilight
Paring: Edward/Bella
Genre: Angst, songfick
Summary: Edwardin näkökulmasta, kun tämä jättää Bellan.
Disclaimer: Meyerin kaikki, mitkä tunnistatte hänelle kuuluvan. Laulun sanat Celine Dion.
Varoitukset: Spoilaa Uusikuuta!

Käänsin selkäni Bellalle ja nopeutin pakonomaisesti askeleitani, vaikka olisin vain halunnut kääntyä takaisin ja kertoa hänelle totuuden. En olisi halunnut valehdella, en sanoa, etten rakastanut häntä, mutta minulla ei ollut ollut vaihtoehtoja. Rakastin häntä liikaa, jotta olisin voinut vaarantaa hänen henkensä, sielunsa. Yritin lohduttautua ajatuksella, että Bella jatkaisi elämäänsä ja unohtaisi minut, olisi turvassa. Bella oli ihminen, hän voisi unohtaa, mutta minä en unohtaisi ikinä.

Every night in my dreams
I see you. I feel you.
That is how I know you go on.


Saavuin kotini edustalle ja pakottauduin saamaa tunteeni kuriin. En halunnut järkyttää perhettäni sillä, kuinka palasina olin. Tuntui kuin jokainen sirpale olisi ajautunut joka hetki kauemmas minusta, kun yritin korjata pirstaleiksi hajonnutta sydäntäni. Astuin sisälle ja tunsin heti heidän katseensa itsessäni, kuulin heidän myötätuntoiset ajatuksensa, mutta en halunnut kuunnella niitä. Halusin vain takaisin Bellan luokse, jokainen ruumiinosani tuntui huutavan vastaan, kun yritin uskotella itselleni, että näin oli parempi. Jasper tuntui vaistoavan tunteeni, koska huoneen valtasi hetkessä levollinen ilmapiiri. Puristin päätäni nopeasti ja lähdin harppomaan yläkertaan välittämättä muiden reaktioista. En halunnut kuulla, että oli muitakin mahdollisuuksia, en halunnut kuulla edes sitä, että olin tehnyt oikein. Koska en ollut. Olin valehdellut hänelle siitä ainoasta asiasta, josta olin enää varma.

Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on.


”Edward?”
”Haluan olla yksin”, sanoin tukahtuneesti, selkä käännettynä huoneeni avoimen oven suuntaan. Tuijotin ulos avoimesta ikkunasta, kun tunsin Alicen käsivarret olkapäilläni. Suljin silmäni ja värisevä henkäys karkasi huuliltani.
”Kaipaat häntä jo nyt”, Alice sanoi hiljaa. ”Oletko varma, että haluat tätä?”
”En, en minä tätä halua, mutta minun on pakko”, mumisin ja ravistin hänen kätensä hartioiltani.
”Eikä ole”, Alice sanoi äkkiä vihaisesti ja käänsin kasvoni hänen suuntaansa; hänen kullanruskeissa silmissään leimahti kiukku. ”Luuletko sinä tosiaan, että Bella unohtaa sinut tuosta vain? Hän rakastaa sinua ja sinä rakastat häntä, ei hän jätä tätä tähän ja jatka elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Älä ole typerä, Edward.”
”Minä sanoin hänelle, etten rakasta häntä enää.” Tuntui liian tuskalliselta sanoa se ääneen. En halunnut ajatella sitä, halusin vain lähteä mahdollisimman kauas, etten enää häiritsisi Bellan elämää. Pilaisi sitä. Tiesin, ettei Bella ollut sitä mieltä, mutta sisimmässäni tiesin, että se oli totta. Meidän molempien piti jatkaa eteenpäin, ilman toisiamme. Ajatus teki kipeää, mutta pakotin itseni unohtamaan kivun. Minun täytyi jatkaa ilman Bellaa, en halunnut enää satuttaa häntä.

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on


Juoksin ulos talosta viileään ilmaan ja hengitin syvään yrittäen saada ajatukseni järjestykseen. En kestänyt olla perheeni lähellä, halusin vain juosta pois ja jättää kaiken taakseni. Tiesin loukkaavani heitä, mutta toivoin, että he ymmärtäisivät. Ulko-ovi takanani avautui narahtaen, mutta en kääntynyt katsomaan tulijaa.
Anteeksi, Edward.
”Ei tämä ole sinun vikasi, Jasper”, sanoin hiljaa. En syyttänyt Jasperia omista valinnoistani, vaikka Bellan onnettomasti päättyneiden syntymäpäivien tapahtumat olivatkin ajaneet minut tekemään päätöksen, joka satutti minua enemmän kuin olisin ikinä voinut kuvitella.
”Tätä ei olisi ikinä tapahtunut, jos minä olisin pystynyt hillitsemään itseni”, Jasper sanoi tällä kertaa ääneen, mutta ei ilmeisesti pystynyt estämään sen iltapäivän muistoja palaamasta mieleensä.

Haistoin makean veren tuoksun ja aistini tuntuivat herkistyvän äärimmilleen. Katseeni kiinnittyi Bellan vertavuotavaan sormeen, johon lahjapaperi oli viiltänyt siistin, suoraviivaisen haavan. Kumarruin eteenpäin ja ontto varoitusmurina karkasi syvältä rinnastani, mutta en pystynyt enää hillitsemään itseäni, kun veren tuoksu tuntui yhä vahvempana huoneessa. Ponkaisin eteenpäin ja paljastin hampaani, kun Edward hyppäsi muristen eteeni yrittäen estää minua pääsemästä Bellan kimppuun. Yritin raivoissani päästä hänen ohitseen, jotta olisin voinut -

”Lopeta!” huusin ja tiesin Jasperin säpsähtävän takanani, vaikka olin yhä selin häneen. En halunnut muistella sen päivän tapahtumia, enkä halunnut tietää, kuinka suuressa vaarassa Bella oli ollut.
Anteeksi.
Murahdin jotain epämääräistä ja istuin sateen kastelemille portaille, haudaten kasvoni käsiini. Tajusin hämärästi Jasperin istuvan viereeni, mutta hänen rauhoittava vaikutuksensa ei tuntunut ulottuvan tuskani lävitse.
”Saisinko olla hetken yksin?” kysyin yrittäen pitää ääneni tyynenä, onnistumatta siinä kovinkaan hyvin. Jasper nousi ylös ja taputti minua kevyesti olkapäälle.
Koita pärjätä, veli.
Hymyilin ilottomasti ja nousin ylös, kun kuulin oven sulkeutuvan takanani. Hento tuuli sekoitti hiuksiani, kun pyrähdin juoksuun. Annoin aisteilleni vallan ja kuuntelin etäistä rapinaa, kun oksa taittui jonkin villieläimen painon alla. Tunsin veren tuoksun, sen kohina tuntui korvissani, jokaisessa solussani. Halusin tappaa. Olisin voinut jonakin päivänä tappaa Bellan. Tuntui vielä pahemmalta tietää, että olisin nauttinut siitä. Olisin nauttinut tuntiessani hänen verensä huulillani, olisin nauttinut juodessani hänet lopulta kuiviin, mutta jälkeenpäin… olisin vihannut itseäni. Olisin halunnut kuolla.

Upotin terävät hampaani eläimen lihaan ja tunsin kuuman veren syöksyvän suuhuni. Kynteni pusertuivat pehmeään lihaan ja kuulin luun napsahduksen. Se kaikui hiljaisessa metsässä kuin laukaus. Päästin ruumiin kirpoamaan käsistäni ja vajosin hitaasti kosteaan maahan.

*

Seisoin hiljaa jyhkeän kellotornin varjossa silmät ummessa. Kello kumahteli hitaasti viimeisiä lyöntejään ja olin kuulevinani huutoa suoraan edestäni. Ääni kuulosti tutulta, tiesin, että olisin tunnistanut sen missä tahansa, mutta en antanut sen häiritä. Tiesin, ettei se ollut todellista. Muistin liian hyvin Rosalien sanat, kun hän oli soittanut minulle ja kertonut asian, joka hajotti sydämeni lopullisesti tuhansiksi sirpaleiksi. Muistin liian hyvin sen tuskan, kun sain tietää, etten enää ikinä näkisi Bellaa.
 
”Edward, olen pahoillani. Bella hyppäsi jyrkänteeltä.”

Olin tiennyt sillä samalla hetkellä, etten halunnut enää elää. Tämä oli ainoa mahdollisuus, jotta saisin olla taas Bellan luona. Jos… pudistin päätäni ja käteni puristuivat nyrkkiin. Tuska viilsi minua syvältä rinnastani, mutta pakotin itseni ajattelemaan selkeästi. Mikä tahansa olisi parempi kuin maailma ilman elämäni rakkautta. Enää muutama sekunti.

Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never let go till we're gone


Otin askeleen kohti petollista auringonvaloa ja tunsin sen kirkkauden polttavan silmäluomiani. Kuulin jonkun huutavan nimeäni vain muutaman metrin päästä. Ääni oli niin tuttu. Olisin halunnut avata silmäni ja nähdä Bellan, mutta tiesin, että se oli mahdotonta. Bella oli kuollut enkä saisi enää ikinä kiertää käsivarsiani hänen ympärilleen ja vetää henkeeni hänen suloista tuoksuaan.

Kello löi viimeisen kumean lyöntinsä ja harppasin päättäväisesti uuden harppauksen kohti aurinkoa, mutta sitten kuulin Bellan äänen selkeämpänä kuin koskaan. Se oli niin lähellä…
”Edward!”

Love was when I loved you
One true time I hold on to
In my life we'll always go on


En tuntenut mitään. Kaikki oli käynyt nopeasti, mutta tiesin, ettei sillä ollut mitään väliä. En tuntenut muuta kuin Bellan suloisen tuoksun, kun hän paiskautui minua vasten. Hymyilin ja halasin häntä tiukasti. Ei ollut mitään, mitä pelkäisin enää. Olin saanut rakkauteni takaisin enkä välittänyt enää missä olin. Ainut asia, millä oli väliä oli, että olin Bellan luona. Olimme yhdessä jälleen.

You're here, there's nothing I fear,
And I know that my heart will go on
We'll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on
« Viimeksi muokattu: 17.11.2014 16:04:18 kirjoittanut Beyond »

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #1 : 10.05.2009 20:45:17 »
Mykistyin.
Aivan hirveän kaunista. Melkein itku pääsi.
Ääh, sanat karkasivat. Mykistit minut.
Kaunistakaunistaihanaaihanaa....
Tämä oli jotain niin järkyttävän kaunista..
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #2 : 12.05.2009 14:33:23 »
Oi tämä oli sitä jotain! Tässä olit upeasti osannut kertoa kaiken. Edwardinkin oli ihan oma itsensä ja mykistyin ei ole mitään kritiikkiä eikä rakentavaa. Tuohon alkuun voisi pistää, että tämä spoilaa Uusikuuta, jos joku ei ole lukenut sitä ;)
another stranger

entinen vohveli

Mmeri

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #3 : 12.05.2009 15:24:21 »
Ihana.  ((: Ihanat sanat ja muutenki. :> Melkein tuli tippa linssiin, ku vielä just kuuntelin tuota biisiä.  :D <3

SnowCherry

  • Vieras
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #4 : 12.05.2009 16:02:33 »
Oi, tämä oli todella kiva (:

minnyyy

  • Vieras
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #5 : 15.05.2009 14:13:15 »
Voi että.
Aivan ihana. <3
Melkein itken täällä. Ihana kappale, hyvä idea tehdä tästä songfick. Kuvailit taidokkaasti tuota tuskan tunnetta, ihmettelen miten kaikki onnistuvat siinä ja minä en.

Mutta. Jäi mieleen tämä, niin loistavaa jälkeä. Kiitos.

apparition

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #6 : 15.05.2009 18:52:05 »
Hei, tännehän oli tullut kivasti kommentteja (:

Suklaamurunen, kiitos tosi paljon kommentista. Mykistyin itsekkin kun luin näitä kommentteja. Ajattelin tätä kirjoittaessa lähinnä, että ei tästä tule oikein mitään. Kiva, että tykkäsit :)

vohveli, kiitos kommentista :) Juu, en ole tosiaan tullut ollenkaan ajatelleeksi tuota spoilaus -juttua. Pitääkin heti vähän muokkailla tuota. Kiitos vielä kommentista, kiva että tykkäsit.

Mmeri, kiitos sullekin. Todella kivaa, että tykkäsit. Biisi on munki mielestä kaunis ja ajattelin, että olisi kiva kirjoittaa ficki juuri tuosta Edwardin lähdöstä, vaikka kirjassa en siitä pitänytkään yhtään. (:

SnowCherry, kiitos kiitos. Mukavaa, että tykkäsit. :)

minnyyy, kiitos kommentista. Niitä on aina mukava saada ja kiva, että tykkästi. :)

Kommentteja saa jatkossakin laittaa ^^ Kiitos vielä kaikille!

Ayos

  • Nöpötiainen
  • ***
  • Viestejä: 440
  • Ylemmyyskompleksi
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #7 : 09.06.2009 17:16:14 »
Itkin TAAS (Saamari näiden ficcien kanssa ku pillitän jok'ikisessä. ) Njoo mutta todella koskettava ja ihana fic... eipä tässä muuta voi sanoa.

Lill-y

  • Vieras
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #8 : 11.06.2009 17:19:02 »
Oli kyllä tosi kaunis.
Ficci jo itsessään oli älyttömän koskettava, ja kun siihen lisäsi tuon laulun, niin oijoi.
Aika sanattomaksi veti minut...  ;)

Vaivaiskoivu

  • ***
  • Viestejä: 173
  • Just open up your eyes
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #9 : 12.06.2009 12:13:41 »
Voi herran jestas...
Menin ihan sanattomaksi.
Sanoinkuvaamattoman kaunista.

Kiitos tästä.

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #10 : 23.06.2009 22:46:44 »
Luin tämän jo ties koska, mutta kommentoiminen on jäänyt, joten pitänee tehdä se nyt, kun on aikaa.

Kyllä, aivan uskomattoman kauniisti kirjoitettu ficci. My heart will go on on yksi ihanimmista klassikkokappaleista, johon ei koskaan kyllästy. Sitäpaitsi, se sopi tähän todella hyvin. Melkein itku pääsi, kuin luin ficciä yhä eteenpäin ja eteenpäin. Iltaisella olen jotenkin herkimmilläni – niin typerältä kuin se kuulostaakin – ja tähän vuorokaudenaikaan ei kannattaisi antaa minun lukea mitään näin ihanaa ja surullista.

Kiitos.

- Amanecer
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Allu-Pallu

  • Pupumainen pupunen
  • ***
  • Viestejä: 70
  • Tekno pupu
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #11 : 01.07.2009 15:42:29 »
Vau .tuo oli jotain todella kaunista ja tunnelmallista.yleensä en lue songficcejä mutta tämän kohdalla tein poikkeuksen.se todellakin jätti sanattomaksi<3
rakastan tätä ficciä)
I'm the best of the best of the best.

lukiooon!!eiku,RYNNÄKKÖÖN!!!

apparition

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #12 : 10.07.2009 14:46:49 »
En ole tullut vastanneeksi noihin kommentteihin, mutta teen sen sitten nyt. Kivasti on kyllä tullut kommentteja ja jäin hetkeks kahtomaan suu auki tätä ruutua kun näin ekan kerran  :D Kiitos kaikille <3

Ayos, kiitos kommentista. En olisi kyllä ikinä uskonut, että minun kirjoitukseni saisi itkemään. En ole omasta mielestäni ollut ikinä mikään hyvä kirjoittamaan... korkeintaan olen kirjoittanut aikani kuluksi jotain raapustanut, mutta kiva, että pidit tästä. Kiitos vielä kommentista :)

Lill-y, kiitos! :) Olen itse aina pitäny tuosta laulusta ja ajattelin, että se sopisi kohtaan missä Edward lähtee. Mukavaa, että tykkäsit. Itse en ollut ollenkaan varma, mitä tästä tulisi... :D

Vaivaiskoivu, kiitos sullekki! Kiva, että tykkäsit :)

Amanecer, kiitos kommentista. Mäki oon aina tykänny kyseisestä laulusta ja mietin monesti, miten saisin siitä kirjoitettua ficin. Laulu on niin kaunis ja surullinen, joten päädyin sitten tuhon Edwardin lähtöön. Kiva, että pidit :)

Allu-Pallu, kiitos kiitos :) Kiva, että päätit sitten tehdä poikkeuksen tämän kohdalla ja vielä tykkäsit :)

Kiitos vielä kaikille kommentoijille, piristivät kummasti päivää! <3

Mutanttiorava

  • Mutanttininjaorava
  • ***
  • Viestejä: 180
  • ;)
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #13 : 18.08.2009 21:38:08 »
 :'( :'( :'( Itkin koko ajan, ja laitoin viel taustalle My heart will go onin <3 Tää on niin koskettava! <3
Se mikä ei tapa, vahvistaa... tai sattuu vitusti!

apparition

  • ***
  • Viestejä: 52
Vs: My heart will go on (Edward/Bella, songfick, K-13)
« Vastaus #14 : 19.08.2009 17:16:46 »
Kiitos, Mutanttiorava kommentista. Kiva, että tykkäsit :)

Alice B

  • ***
  • Viestejä: 20
  • :3
VOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!  :'( NIIN KAUNISTA!!!!! Itken täällä ihan hulluna... Kyyneleet silmissä... Oih, olenpa niin järkevä... Meni sekavaksi, mutta lyhyesti sanottuna näin: IHANA!<333333333

Alice B

PS. Ompas turha kommentti...
2010-2011 mä vietin mun ELÄMÄN tällä foorumilla vau.

VampireHeart

  • Vieras
K-A-U-N-I-S!!!!!!!!! Aivan ihana ja mykistävä. Sanattomaksi jäin. Ei voi muuta sanoa, että

                                              KAUUUUUNIIIIIISSS!!!!!


Kiitos äärimmisen ihanasta lukukokemuksesta!!! Mykistyin. KIITOS VIELÄ KERRAN!!!Rakentava katosi kuin tuhkatuuleen ficcisi ansiosta. Kiiitoos!!! Tippa linssssä tätä kommenttiakin kirjoittelen. KIIITOS!!! toistan itseäni

-VampireHeart-
« Viimeksi muokattu: 09.04.2011 14:19:50 kirjoittanut Katriona »