Kirjoittaja Aihe: Lämpö (S, femme, romance)  (Luettu 1328 kertaa)

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Lämpö (S, femme, romance)
« : 24.12.2012 11:31:37 »
Title: Lämpö
Author: Swizzy
Beta: Nelxis
Genre: Romancefluffya
Rating: S
Pairing: femme, minä/sinä
Disclaimer: Mun.
A/N: Hyvää joulua, cyanide! ♥ (ja pahoitteluni otsikon laaduttomuudesta, sen siitä saa kun huomaa juuri ennen julkaisemista että huppista, otsikkokin pitäisi keksiä)


Kun aurinko laskee, jossakin, toisella puolella maailmaa se nousee.

Ja silloin kun aurinko laski, ja hän sanoi minulle:
"Sun musamakus on on ihan helvetin paska", ymmärsin että pärjäisin ilman häntä. Niin sinä tulit, loistaen iloa ja valoa ja rakkautta ja kauneutta, voitelit haavani ja pitelit päätäni sylissäsi kun itkin.

Tai ei aivan, minä olin se jonka sylissä makasit ja kajalin tahraamat kyyneleesi kastelivat paitani. Koska sinuun sattui, sattui minuunkin, ja vuodatin yhden pienen kyynelen sinun tukkaasi. En tiedä tunsitko sinä sitä, mutta en välittänyt vaikka olisitkin. Kiedoin käteni ympärillesi, ja silloin se olikin vain kaverillista, vain rakkaan ystävän lohdutusta. Jossain vaiheessa minä huomasin, että jättäisin mieluummin sen "ystävä" -sanan tuosta välistä pois.

Sinä sanoit olevasi aseksuaali, mutta silti puhuit siitä miten joskus seurustelisit. Ehkä sinä huomasit miten minä hymyilin aina silloin, kun puhuit tyttö- tai poikaystävästä, joka ymmärtäisi sinua. Ja miten kovasti silmistäni näkyi, että halusin olla se tyttöystävä.

Kun valitit kylmää viimaa ja lumisadetta, minä rutistin sinua tiukasti, enkä päästänyt irti, ennen kuin välitunti loppui ja minun oli pakko. Lämmittääkseni sinua, uskottelin itselleni, mutta se oli vain osa totuudesta. Halusinkin lämmittää, suorastaan niin paljon että roihauttaisin sydämesi liekkiin.

Joulun alla pyyhkäisin kasvoiltasi lumihiutaleen ja sinä hymyilit, se oli mielestäsi aivan oikein ja hyväksyttävää, myös se, että käteni jäi siihen vähän liian pitkäksi aikaa. Samaisena päivänä tulin tarkastelleeksi myös sitä seikkaa, että sinusta oli aivan oikein ja hyväksyttävää myös suudella minua illalla kynttilöiden valossa. Silloin minä halasin sinua tiukasti suukottaen poskeasi, jottei sinulle varmasti jäisi epäselväksi, että minäkin olen sitä mieltä, ettei mikään ole ikinä tuntunut oikeammalta.


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä

Pähkinäinen

  • Viuluholisti
  • ***
  • Viestejä: 319
  • Puu © SuklaaKissa
Vs: Lämpö (S, femme, romance)
« Vastaus #1 : 25.12.2012 00:07:30 »
Hmm, tähän on vähän vaikea kommentoida. Aloitetaanpa nyt toteamalla, että virheitä en ainakaan huomannut.

Alku menee vähän sekavasti. Tunnistan siitä samaa kuin joissain omissa teksteissäni; ettei kirjoittaja välttämättä halua kertoa lukijalle aivan kaikkea niin tarkasti ja tyytyy siksi epämääräisempään selitykseen, joka on sentään tyhjää parempi. Loppua kohti teksti sitten tasaantui ja muuttui selkeämmäksi ja suoremmaksi.

Lainaus
Ja silloin kun aurinko laski, ja hän sanoi minulle:
"Sun musamakus on on ihan helvetin paska", ymmärsin että pärjäisin ilman häntä.
Ensimmäinen osa tuosta on tässä ihan vain siksi, että kuulostaa niin hienolta, toinen osa taas siksi, että samaistun siihen. Tykkäsin tuosta alun auringonnousu/-laskutoteamuksesta, koska se on paitsi hyvä vertauskuva (vähän niin kuin uskonnoton versio sanonnasta "kun Jumala sulkee oven, hän avaa ikkunan") myös totta riippumatta siitä, ottaako sen kirjaimellisesti vai kuvainnollisesti.

Viimeinen kappale oli ihana, varsinkin tuo "oikein ja hyväksyttävää". Jotenkin kiinnittää huomion siihen, miten ystävyydestä liu'utaan vähitellen enempään.

Mielenkiintoinen ja ainakin minun kohdallani tietyllä tapaa samaistuttava lukukokemus.

P.S. Älä otsikkoa murehdi, se ja femme houkuttelivat minutkin tätä tekstiä lukemaan. :)
Elämän ajattelu tekee itsetuhoiseksi.
Älä siis ajattele, vaan kuvittele.

Listaus

Swizzy

  • queen
  • ***
  • Viestejä: 1 009
  • have some pride
    • High-functioning fangirl
Vs: Lämpö (S, femme, romance)
« Vastaus #2 : 25.12.2012 12:32:17 »
Laisydän, kiitos! Kirjoittajana on tosiaan vähän hankala arvioida, kuinka vähän pystyy kertomaan niin, että asian silti ymmärtää, kun itsellä on se täydellinen kuva asiasta, ja itsestäänselvyydet saattaa helposti unohtaa. (mulle käy melkeen aina sillee) Mutta aww, kiitos paljon kommentistasi! ♥


22.3.2013 & 17.2.2015 ♥ raison d'etre

Ava: Demeter, banneri: minä