Kirjoittaja Aihe: Aateluus velvoittaa | S | Dr/Hrm | ficlet  (Luettu 1789 kertaa)

The Pure-Blood Princess

  • Vieras
Aateluus velvoittaa | S | Dr/Hrm | ficlet
« : 12.01.2015 14:34:24 »
Author: The Pure-Blood Princess
Beta: Sarveiskalvo
Genre: drama, AU
Ikäraja: S
Paritus: Dr/Hrm (maininnan tasolla)
Summary: Sir Draco naitetaan omaan säätyynsä kuuluvalle naiselle, vaikka hänen sydämensä kuuluukin toiselle.
Vastuunvapaus: Kaikki kunnia J.K. Rowlingille. En saa tästä minkäänlaista korvausta.
Osallistuu haasteeseen 5 x jotain uutta 2015 uudella miljööllä.

A/N: Olen selkeästi katsonut liikaa Downton Abbeytä, kun tällaista lähdin kirjoittamaan. Mutta siis, ideana on, että taikuutta ei ole olemassakaan, vaan Draco (tai siis Sir Draco) on ihan jästiaatelinen, joka elelee vanhempiensa kanssa sukukartanossaan Wiltshiressä, Englannissa. Eletään 1800- ja 1900-lukujen vaihdetta. Loput saattekin sitten lukea itse. :D
Tämän piti ensin osallistua Inspiroidu musiikista -haasteeseen, mutta ei sitten osallistukaan, kun menin muokkaamaan biisilistaani. Mutta, Dingon kappale nimeltä Kreivin Sormus (josta en oikeastaan edes pidä) toimi inspiraationlähteenä tälle ficille. Ai niin, ja pakko mainita vielä, että inspiroiduin vähän myös LillaMyyn vuoden 2014 joulukalenterista. :'D Mutta nyt päästän teidät lukemaan ja muistakaahan kommentoida. :)



Aateluus velvoittaa


Sir Draco Malfoy, Marlboroughin jaarlin ensimmäinen ja ainut perijä, seisoi kirjastossa suuren ikkunan edessä puoliksi tyhjä viskilasi kädessään ja katseli ulos kaukaisuuteen. Ikkunasta avautui näkymä kartanon suureen puistoon, joka oli Englannin aateliston keskuudessa tunnettu komeudestaan laajoine nurmikenttineen, vanhoine jalopuineen, huolellisesti leikattuine pensasaitoineen ja upeine patsaineen. Sir Dracon vanhemmat, jaarli Lucius Malfoy ja kreivitär Narcissa Malfoy käyskentelivät puistossa hiljakseen ja lehtipuiden varjossa näkyi olevan puutarhuri työssään. Kuka tahansa olisi kokenut olevansa etuoikeutettu, jos olisi saanut asua Malfoyn kartanossa, vaikkakin sitten vain palvelusväkeen kuuluvana, mutta Sir Dracoa ei olisi vähempää voinut kiinnostaa.
Mies nosti viskilasin huulilleen ja joi tulisen juoman loppuun muutamalla kulauksella. Oli aivan liian aikaista alkoholin nauttimiselle ja hän tiesi sen kyllä, mutta mitä väliä sillä loppujen lopuksi olisi? Mitä väliä millään loppujen lopuksi olisi? Sillä tätä hänen elämänsä oli ja tulisi aina olemaan, kunnes jonakin kauniina (tai vähemmän kauniina) päivänä hän vihdoin pääsisi pois ja sitten… Niin, mitä sitten? Sir Dracolla ei ollut aavistustakaan, mitä kuoleman jälkeen tapahtuisi.

Hän vetäytyi huoneeseensa, istui työpöytänsä ääreen ja alkoi kirjoittaa kirjettä. Se oli hyvin tuskallista, sillä kirjaimet muodostivat sanoja ja sanat lauseita, jotka veivät Sir Dracoa yhä lähemmäs ja lähemmäs hänen päätöstään, joka tulisi hajottamaan kaksi sydäntä kappaleiksi – tai oikeastaan vain yhden, sillä hänen oma sydämensä oli jo riekaleina.
Saatuaan kirjeen valmiiksi hän taittoi sen ja laittoi sen kirjekuoreen, jonka sulki tummanvihreällä sinetillä; sinetillä, jossa oli hänen arvovaltaisen sukunsa vaakuna. Sitten hän soitti kelloa. Pian oveen koputettiin ja huoneeseen astui Miller-niminen, tummahiuksinen mies, joka oli hänen kamaripalvelijansa. Sir Draco ojensi kirjeen miehelle, pyysi postittamaan sekä olemaan ehdottomasti katsomatta, kenelle kirje oli osoitettu. Mies nyökkäsi ja sai luvan poistua. Sir Draco luotti häneen enemmän kuin keneen muuhun.

Muutaman päivän kuluttua Malfoyn kartanossa aloitettiin häävalmistelut. Juhlista olisi tultava ikimuistoiset, sillä olihan jaarlin ainut perillinen menossa naimisiin, ja vieläpä Lontoon kermaan kuuluvan lordi Parkinsonin tyttären kanssa. Jaarli Lucius ja kreivitär Narcissa olivat asiasta niin onnessaan, että antoivat koko palvelusväelle yhden ylimääräisen vapaaillan, ja se oli toden totta harvinaista herkkua.
Alakerrassa levisi monenmoista huhua siitä, miten kosinta oli tapahtunut, kunnes hovimestari Wilson lopulta oikaisi asian ja kertoi kosinnan tapahtuneen illallisen aikana kaikkien perheenjäsenten ja vieraiden edessä, perinteisesti yhdellä polvella. Nuorten kyökkipiikojen sekä apulaiskeittäjä Maryn mielestä se oli todella romanttista, vaikka he olivat pitäneet vielä enemmän apulaishovimestari Masonin tarinasta, jossa kosinta tapahtui romanttisesti kuunvalossa. 
Jokaista käsiparia tarvittiin, sillä häät olisivat todella pian. Sattui kuitenkin niin ikävästi, että kartanon pääsisäkkö, Granger nimeltään, irtisanoi itsensä ja lähti, eikä hänestä kuultu sen jälkeen Wiltshiressä enää mitään.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 504
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Aateluus velvoittaa | S | Dr/Hrm | ficlet
« Vastaus #1 : 27.02.2015 22:19:27 »
Apua, miten multa on mennyt tää ohi silmien! Downton Abbey ja Harry Potter, siinäpä yhdistelmä jota en olekaan ennen lukenut. Voi että miten hyvä yhdistelmä onkaan! En ole Downton Abbeytä ihan alusta asti kattonut, mutta sen verran jo että en voinut olla kuvittelematta sitä vehreää ja kumpuilevaa nurmikkoa, sekä sarjassa usein esiintyvää kirjastohuonetta. Hyvin onnistuit!
Sir Draco <3 siinäpä henkilö jonka haluaisin tavata :D, lady Parkinsonia taas en. Yhh, en ole koskaan ollut Pansyn suurin fani.
Lainaus
Alakerrassa levisi monenmoista huhua
Ihanaa, että olit ottanut palvelusväen mukaan, sillä palvelusväellä on melko keskeinen rooli sarjassa.
Lukisin tästä mielelläni jatkoa, jos vain inspiroidut uudestaan yhdistämään Downton Abbeytä ja Harry Potteria (varsinkin tällä parituksella ;))
Kiitos tästä ihanasta ficletistä :)

Never underestimate the power of fanfiction

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Vs: Aateluus velvoittaa | S | Dr/Hrm | ficlet
« Vastaus #2 : 28.02.2015 15:32:28 »
Okei, whut, miten mä olen missannut tekstin, joka on saanut inspiraationsa mun tekstistä? No, korjaamme tilanteen saman tien! :D

Voihan perse, mun oli tarkoitus kirjoittaa pitkä ja hieno kommentti siitä, kuinka hyvin sä olet onnistunut tässä ficletissä tuomaan sitä maailmaa lähemmäs lukijaa (myös sellaista, joka ei ole IKINÄ katsonut minuutinkaan vertaa Downton Abbeytä [I know, shame on me!]). Sitten mä luin tämän ja huomasin, että eihän mulla ole mitään sanottavaa. My mind is officially blown! :D Olen iloinen, että oma joulukalenterini innoitti sua kirjoittamaan tämän, koska tämä oli todella hienoa luettavaa! (:

Jos ihan suoraan sanotaan, niin tästähän saisi vaikka ja minkälaisen jatkoficcin aikaan, koska tuossa ideassa on aineksia vaikka ja mihin. Siispä hatunnosto sille, että olet onnistunut kasaamaan nuo kaikki ainekset näinkin kompaktiin pakettiin, koska itselläni tämä olisi varmaan venähtänyt ihan muodottomaksi. x)

Olen myös edelläni kommentoineen Crystedin kanssa samaa mieltä siitä, että sait hyvin palvelusväenkin mukaan (vaikka tässä ei ollut oikein kenestäkään kerrottu hirveän paljoa, koska teksti itsessäänkin on jo niin lyhyt), koska se tuo tarinaan lisää syvyyttä, kun ei vellota vain pelkästään niissä isoissa aatelisissa, vaikka nimi voisi sellaista olettaakin. Olet muutenkin osannut tuoda jokaisesta osallisesta oman puolensa esille, vaikka tosiaankin teksti on lyhyt, joten nostan uudemman kerran hattua sulle. Ei voi olla helppoa saada kaikkea tuota mahdutettua lyhyeen tekstiin ymmärrettävästi venyttämättä sitä liikoja! (:

No, sain mä näköjään jotain aikaiseksi, mutta ei tämä kyllä mikään kovin kummoinen kommentti ole, vedit maton mun jalkojen alta niin sanotusti tämän kanssa, koska mä oletin keksiväni vaikka ja mitä hienoa sanottavaa, ja kuinkas sitten kävikään... x)

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

The Pure-Blood Princess

  • Vieras
Vs: Aateluus velvoittaa | S | Dr/Hrm | ficlet
« Vastaus #3 : 28.02.2015 19:04:15 »
Crysted: (No, itse olin oikeastaan melkein unohtanut edes kirjoittaneeni tämän... :'D) Mutta jee, kiva että tykkäsit! (: Itsekään en ole tainnut koskaan mihinkään tällaiseen törmätä, mutta jostain kumman syystä englantilainen kartanomiljöö on mun mielestä erittäin insiproiva ja Draco Malfoy (anteeksi, siis Sir Draco Malfoy ;)) sopii sellaiseen mielestäni oikein hyvin. :D Itsekään en ole koskaan ollut Pansy-fani, mutta hän tuli ensimmäisenä mieleeni, kun mietin sopivaa ehdokasta, jolle Dracoa ollaan pakkonaittamassa. Jees, ja palvelusväellä on tosiaan keskeinen rooli, sillä eihän mikään pyörisi ilman sitä. (:

Hmm, jatkoa...? Saattaisin vaikka inspiroituakin kirjoittamaan jotain tämäntyylistä lisää, katsotaan nyt. ;) Ja suosittelen katsomaan Downton Abbeyn ensimmäisetin tuotantokaudet (tai jaksot, kuinka paljon sitä nyt oot katsonutkaan). Mutta kiitos vielä paljon ihanasta kommentista! :D


LillaMyy: No niin, hienoa että löysit tämän. :D Tosiaan inspiroiduin silloin siitä sun joulukalenteristasi, en nimittäin varmaan itsekseni olis missään vaiheessa keksinyt, että Pottereista voi kirjoittaa AU:ta, jossa ei oo taikuutta ollenkaan! :'D Sopii sikäli mulle hyvin, koska mun tietouteni Pottereista perustuu tällä hetkellä lähinnä leffoihin, sillä oon tainnut lukea niitä viimeksi, ööö, ehkä 14-vuotiaana? xD Mutta joo, asiaan.

Kiva, että oon mielestäsi onnistunut tuomaan aatelismaailmaa (olisko sopiva termi?) lähemmäs lukijaa. Ehkä sillä, että oon viettänyt ihan liikaa aikaa katsoen Downton Abbeytä ja muita vastaavia sarjoja, on jotain vaikutusta asiaan. (: Ja mitä tuohon pituuteen tulee, niin ei se ihan helppoa ollutkaan saada paljon asiaa mahtumaan lyhyeen tekstiin (ja itse asiassa otinkin tuolta välistä yhden pätkän pois). Mutta siis oikeastiko mun ficcini sai sut sanattomaksi? :o Whaat? Anyway, kiitos paljon ihanasta kommentista! :D

Vai että jatkoficci? Täytyy pohtia asiaa, oot kyllä oikeassa siinä, että tästä aiheesta saisi kirjoitettua vaikka mitä. (: Katsotaan nyt, periaatteessa mulla voisi ehkä ollakin idea, saa nähdä saanko sen paperille (tai siis Wordiin) asti... :) Niin, ja nyt äkkiä sitten vaan alat katsomaan Downton Abbeytä, sulla on hyvin aikaa katsoa kaikki kaudet, kun kuudes kausi on (tietääkseni) vasta kuvausvaiheessa. Eli suosittelen lämpimästi. :D (Paitsi jos et halua tulla riippuvaiseksi niin sitten ehkä kannattaa jättää väliin... :'D)