Kirjoittaja Aihe: Sherlock Holmes, Häähumua, herra Holmes! ~ K11 VALMIS  (Luettu 11205 kertaa)

zilah

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #20 : 11.05.2010 11:16:47 »
Ooh! Ihanaa! Holmes raahasi Watsoninsa pimeään nurkkaan ja pussasi!  ;D Ja Watsonin reaktio on niin upean aito. Varmaan hänen sijassaan änkyttäisin itsekin ja sekoilisin sanoissani.

Mutta voi Amalia-raukkaa ja voi Mycroft-raukkaa! Olit aika julma heitä kohtaan. Ihanainen Sherlock kyllä on nyt omassa elementissään, että kaipa annan sinulle anteeksi.

Mahtava tarina, ja jatkoakin odottelen suurella mielenkiinnolla.


zilah
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 11:19:23 kirjoittanut zilah »

Fell

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #21 : 11.05.2010 15:33:26 »
Lainaus
Outo pisto sisimmässään, etsivä lähestyi kontaten ystäväänsä ja kun pääsi tämän luokse, hän sulki miehen syliinsä. Tästäkös Watsonin parkuminen vain yltyi. He painautuivat toisiaan vasten yhä lujemmin, tuntien kumpainenkin toistensa sydämenlyönnin kehojaan vasten. Eikä kumpikaan halunnut päästää ensimmäisenä irti.
Lainaus
Holmes painoi huulensa Watsonin huulille.
Awws :3 En usein sano "awws", mutta nyt oli pakko.

Hiihihiih, tässähän alkaa tapahtua! : D Arvelinkin, että joku sieltä löytyisi kuolleena tai melkein kuolleena ja yllätyin iloisesti, kun se oli Amalia : D
Kysyisin muuten sellaista juttua, että tästähän tulee sen tyylinen kuin Agatha Christienkin kirjat? Siis että jostain lähipiiristä löytyy murhaaja?
Hih, tykkään tästä ihan mielettömästi! Oli se kiva yllätys kesken koulupäivän huomata uuden luvun tulleen (:
Joten siis jatkoa toivon kärsimättömästi : D
« Viimeksi muokattu: 11.05.2010 17:09:09 kirjoittanut Fell »

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #22 : 11.05.2010 17:08:25 »
Voi kamala! Vaikka minulla ei tunteita Amaliaa kohtaan olekaan niin aloin lähestulkoon itkeä ajatellessani poloista Mycroftia! Voi miten hirveää, oikein sydämessä vääntää, toivottavasti Holmes ja Watson saavat sen mulkvistin kiinni joka hänet murhasi. (Ellei se sitten olut Mycroft itse, en sulje mitään vaihtoehtoja nyt pois. Kaikki ovat epäiltyjä. Kuka se oli hmm hmm?)

Pakko kyllä sanoa, että olen todellä tyytyväinen kun eteen tuli murhamysteeri. Se kun kuitenkin on se juttu Sherlock Holmesissa kuitenkin. Tosin, hirvittävän haastavaakin kirjoittaa sillä ratkaisussa pitää olla jotain jujua. Mutta hyvin lähti liikkeelle (etkä tehnyt Watsonistakaan idioottia vaan varsin fikcun tyypin, aivan kuten Granadassa), luotan siihen että kirjoitat jatkon yhtä hyvin. Kiitos tästä, ja menen nyt katsomaan YLEä <3

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Pour

  • sidekick
  • ***
  • Viestejä: 203
  • En rupea arvailemaan
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #23 : 11.05.2010 22:32:33 »
Oh love.
Ihanasti hyökkäsi tuo Amalian murha ihan nurkan takaa. Ei voi valittaa, murhamysteeri on aina paikallaan. Mycroftia käy vain niin kovasti sääli. Ja tykkäsin myös Sherrinfordista ja siitä kun Watson uteli sukulaisilta Sherlockista. Mitäs mitäs muuta... Joitain pieniä äidinkielellisiä tyylivirheitä oli, mutta ei mitään mikä olisi häirinnyt lukemista. Ja hurrrr, tietysti täytyy tykkäillä tuosta suudelmasta, se oli ihanan simppeli ja "ohi mennen".
Juu. Seurailen täällä mielenkiinnolla : )

-purr
Muutatko kanssani smialiin?
Toujours purrrrr
Combining History and Hetalia can actually be good.

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #24 : 12.05.2010 19:48:53 »
Ah murhamysteeri ja Hotson suudelma <3 namnam.

Ihana <3 Oih ja sitten tuo oli niin Holmes mainen kuin olla ja voi kun ensin suudeltii ja sitten Holmes vaan innostuu yhtakkia siita kirjeesta iha kympilla :''D mahtava! No onpas nyt sitten mysteeria kerrakseen, ja kuka kumma tuo ranskalainen tati on?

Jesjes, kai murha ratkeaa taman ficin aikan?

HoMmes

But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #25 : 13.05.2010 10:00:19 »
Öh... Anteeksi, Neiti Penber. En ole jostain syystä lukenut tätä ficciä tai kommentoinut. Olenpa ollut huolimaton.

“Minähän sanoin, ettei tämä suku tee Amalialle mitään hyvää!” tokaisi puolestaan herra Brincenton.
Jotenkin voin kuvitellla minkälainen maine Holmesien suvulla voi olla ;D

“Sinulla oli asiaa?” etsivä sitten tokaisi, kun viimein erkani ystävästään.
Tää Holmesin tokaisu ol kyllä aika paras. Eka pussataan, sitte tokaistaan kysymys niin että Watson-paran plasmat menee ihan sekasin<3

No niin, nyt vauhissa mukana<3

Edit: Ainiin, unohdin. Holmes on hyvin poikamainen tässä. Nuorentaako muiden veljien läheisyys häntä? Hänhän kirmaa kuin pikkupoika  ;D Söpööö...
« Viimeksi muokattu: 13.05.2010 10:05:21 kirjoittanut Nukkemestari »
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

sananna

  • ***
  • Viestejä: 79
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #26 : 13.05.2010 15:22:34 »
muuttupa mielenkiintoseksi. en olisi odottanut ihan murhaa nimen perusteella.

Penber

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #27 : 14.05.2010 12:46:36 »
zilah: Ahihi. Joo, olen hieman julma, tiedän sen itsekin :'DD. Mutta joo, kiitoksia kommentista! ^^

Fell: Senkin ilkimys! Olet vielä julmenpi ku mie!! : D Ei saa iloita Amalian kuolemasta!! Mutta joo, kiitos jälleen kerran! (: Nii ja joo, kyllä tästä varmaa aikalailla chirstiemäinen juttu on tulossa :3.

jjb: Njoo, ei kyllä mullakaan, vaikka kyseessä oli sillee oma hahmo, joka oli jo aiemminki ollu mukana, mut.. Nojoo :'D. Höpötän. No toivottavasti saan tähä jonku jujun :s.. Ei paineita, eihän?

purr: Uiij. Uusi kommentoija! ^^, Kiitos kommentista!

Milgia: Hommesini! <3 Ranskalainen täti on Sherlockin isoäiti (en kyllä tiedä kummalta puolelta) josta hän taisi jossain tarinassa innoissan selittää. Nyt en kyllä muista että missä niistä :'DD. No ainaki Granada-sarjassa siinä jaksossa oli vielä Burke Watsonina.

Nukke: Ei minnuu tartte neiditellä! Sen verra äijä oon 8**D.

Lainaus
Holmes on hyvin poikamainen tässä. Nuorentaako muiden veljien läheisyys häntä? Hänhän kirmaa kuin pikkupoika  ;D Söpööö...

Jaa-a! Voi hyvinko olla juuri tuota! : DD Tai sitten Holmes on aina vähän sellainen tuuliviiri.

sananna: Nimet osaa aina hämätä! ^^ Kiitos kommentista!



Kuudes luku: Rauhaton etsivä

Kuolinaika oli jokseenkin helppo määritellä. Amalia oli keinunut naru kaulassaan pari tuntia, ennen kuin Holmes ja Watson olivat hänet löytäneet. Koska silloin oli ollut lounas, olisi helppo paikantaa, kuka oli ollut paikalla ja kuka ei. Kartanon ylimääräiset vieraat olivat juuri tuolloin olleet tutustumassa pikkukylän nähtävyyksiin.

“Heidät voi siis ottaa pois laskuista”, totesi Holmes.

“Oletko varma?” kysyi puolestaan Watson. “Entä jos yksi olisi palannut takaisin.”

“Mietin ensin aivan samaa, mutta tutkittuani ulkona olevat jäljet, en voinut tulla kuin tähän yhteen tulokseen.”

Watson kohautti harteitaan ja päätti olla kysymättä asiasta enempää. Oli miltein yö, kun kaksikko sai viimein paikannettua kaikki ihmiset murhahetkellä. Holmes oli piirtänyt suurelle paperille ruokasalin pohjapiirroksen ja jokaisen istumapaikan. Viisi ihmistä oli jostain syystä jättänyt tulematta lounaalle.

“He ovat nyt ensisijaisia epäiltyjä, koska itsemurhan suljimme vaihtoehdoista jo aikoja sitten.”

Holmes tutkaili vielä tekemäänsä pohjapiirrosta.

“Minä näin veljesi”, totesi Watson yllättäen. “Mycroftin.”

“Missä hän oli?” Sherlock Holmes kysyi, esittäen välinpitämätöntä.

“Tuolla metsän laidalla… Hän istui kannon päällä nuuskaamassa.”

“Vanha kunnon Mycroft!”

“Hän näytti niin… normaalilta. Kai hän nyt edes suree?”

“Me Holmesit olemme luonnostaan syntyneet ilman tunteita.”

“No sen huomaa!”

Holmes päätti olla huomioimatta Watsonin kiivasta huudahdusta. Mies katseli vielä pitkään tekemäänsä kaavaketta, sekä listaa jonka oli saanut poissaolijoista aikaiseksi.

_____________________________________________________________________

Lounaalta puuttuneet Holmesit:

Jeffrey Holmes, ikä 37, naimaton, Sherrinfordin, Mycroftin sekä Sherlockin serkku,
asunut koko aikuisikänsä Amerikoissa, tehnyt siellä hanttihommia. Ei rikostaustaa.

Cecilia Holmes, ikä 19, Sherrinfordin, Mycroftin sekä Sherlockin pikkuserkku, asuu vanhempiensa kanssa Kingstonissa. Ei rikostaustaa.

Gustav Holmes, ikä 44, leski, ei lapsia, hyönteistutkija Holmesin veljeskaartin setä. Ei
rikostaustaa.



Lounaalta puuttuneet Brincentonit:

Sophia Brincenton, ikä 23, Amalian nuorempi sisar. Ei rikostaustaa.

Edward Brincenton, ikä 36, Amalian serkku. Rikostaustana ryöstö.

_____________________________________________________________________

Kun Sherlock Holmes oli aikansa silmäillyt papereitaan, hän huomasi haukotelleensa unisesti. Watson puolestaan totesi, että tämä tarkoitti vain yhtä asiaa. Etsivän oli aika painaa päänsä tyynylle. Hetken ajan vastusteltuaan Holmes kuitenkin lopulta myöntyi ja kömpi tohtorin viereen sängylle.

“Hyvää yötä”, Watson sanoi ja käänsi kylkeä.

“Hyvää yötä,” totesi Holmes ja yritti pistää silmiään kiinni.

Puolisen tuntia John Watson tajusi nukkuneensa, kunnes heräsi outoon rouskutukseen. Hän siristeli silmiään ja höristeli korviaan. Joku tosiaankin rouskutti ja kovin lähellä. Mies kääntyi ympäri, huomaten Holmesin olevan hereillä. Hän söi pähkinöitä.

“Mistä sait nuo?”

“Keittiöstä.”

“Voisiko olla mitenkään mahdollista… että söisit niitä joskus toiste?”

Holmes katsahti pähkinäpussia kädessään ja sitten Watsonia.

“Häiritseekö syöminen sinua?”

“Lievästi sanottuna… Kyllä!”

“Siinä tapauksessa olen pahoillani”, Holmes totesi ja asetti pussin sivupöydälle. Sen jälkeen hän asettui jälleen pitkäkseen. Watson nyökkäsi ja kääntyi jälleen selin ystäväänsä, sulkien helpottuneena silmänsä. Ei mennyt aikaakaan, kun tohtori heräsi jälleen. Holmes pyöri ja möyhi paikallansa niin tiuhaa tahtia, ettei Watson yksinkertaisesti voinut nukahtaa.

“Holmes!” Watson kivahti. “Oletko hieman rauhaton?”

“Aina minä olen”, pukahti Holmes. “Aina kun päässäni pyörivät asiat eivät jätä minua rauhaan!”

“Aina kun minä en saa unta, Mary kietoutuu minua vasten ja hengittää niskaani. Jostain syystä siinä on jotain hyvin rauhoittavaa.”

Watson kääntyi Holmesin puoleen ja kietoi kätensä tämän ympärille.

“Toivottavasti tämä tehoaa sinuun. Haluaisin mielelläni nukkua.”

Holmes makasi täysin liikkumatta paikoillaan, tohtori täysin itsessään kiinni. Piankos Watson aloitti hiljaisen kuorsauksensa. Hänen hengityksensä tuntui lämpimältä niskavilloja vasten. Holmes hymähti itsekseen ja sulki silmät. Ja aivan niin kuin John Watson oli uumoillut, mies nukahti.

~ ~ ~

“Mielestäni meidän on täysin turha enää olla täällä!”

“Kyse on kuitenkin murhasta!”

“Vaikuttaako se minuun mitenkään?”

Aamiaispöydässä käytiin kiivasta keskustelua. Ketään ei enää oikeastaan kiinnostanut olla paikalla, kun mitään varsinaisia häitä ei ollut tulossakaan. Ja varsinkin kun niiden tilalle täytyi alkaa nyt järjestellä hautajaisia. Amalian äiti istui edelleen vaitonaisena samassa paikassa, missä oli nököttänyt edeltävänä päivänä. Hänestä ei ollut jäljellä kuin varjo entisestä itsestään. Mycroft oli viimein liittynyt joukkioon, muttei hänkään erikoisen sosiaalinen ollut. Kaksi sukua kinasteli kuuluvasti keskenään, huitoen nyrkkejään vasten pöytiä. Mutta möykkä lakkasi heti, kun Sherlock Holmes ja John Watson astuivat huoneeseen.

“Mikä eläintarha tänne on perustettu? Kai täällä nyt aamiaista saa? Tohtorini on kovin nälkäinen.”

“Sherlock… Emme ole millään huviretkellä”, murahti Mycroft joka oli ollut niin vaitonainen siihen asti.

“Ah. Hyvää huomenta sinullekin, veliseni… Mitä te ihmiset murjotatte? Lähdemme kaikki täältä kotiin huomenna.”

“Huomenna!” huudahti eräs väkijoukon keskeltä. “Miksi vasta huomenna?”

“Viimeistään silloin olen saanut syyllisen kiinni”, sanoi Sherlock Holmes rintaansa pöyhien kuin tunkion ainut kukko. “Siihen asti toivon, ettei kukaan lähtisi.”

Ja niin kovaääninen riitely jatkui jälleen.

~ ~ ~

Muutamaa tuntia myöhemmin Holmes sekä Watson olivat jälleen huoneessa, josta olivat Amalia Brincentonin löytäneet. Etsivä kolusi lattialla, tunkien siellä olevia eri jalanjälkiä. Watson puolestaan katseli pöydällä olevia tavaroita, pieni inhontunne itsessään joutuessaan jälleen olemaan siinä huoneessa. Vaikka Amalian ruumis oltiin viety pois, tuntui kuin hänen henkensä leijailisi yhä heidän seuranaan.

“On mahdollista, että nämä jäljet ovat murhaajan”, Holmes tokaisi yllättäen. “Mutta ovatpa ne kovin suttuiset.”

Etsivä konttasi hetken lattialla ympyrää.

“Tästä hän on mennyt… Ja tästä.”

Pian kuului pieni kopsahdus, kun mies löi päänsä seinään. Hän nousi ylös ja huomasi tulleensa ikkunalle. Holmes vilkaisi Watsoniin, joka ymmärsi tilanteen, nähtyään suuren puun oksan pilkottavan ulkopuolelta.

“Sieltä hän siis tuli?” tohtori tarkensi ja Holmes nyökkäsi.


A/N: Seuraava luku saa olla luvan viimone. Vaikka siitä tulis viis sivua pitkä. Prkl. Anteeksi ja kiitos.

Fell

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #28 : 14.05.2010 17:43:46 »
Lainaus
A/N: Seuraava luku saa olla luvan viimone. Vaikka siitä tulis viis sivua pitkä. Prkl. Anteeksi ja kiitos.
Mitä? :,O Ei kai tämä lopu? Kai ymmärsin väärin?

Lainaus
Aina kun minä en saa unta, Mary kietoutuu minua vasten ja hengittää niskaani. Jostain syystä siinä on jotain hyvin rauhoittavaa.”
Oi :3

Ääh, sitä tavallista taas - olet ihan mieletön kirjoittaja ja sitä rataa ja tää ei saa koskaan loppua ja uutena asiana sitten pyydän mahdollisimman paljon ruumiita (olen tullut ihan isäni äitiin - mitä enemmän verta ja murhia, sitä parempi : D) ja onnellista loppua Watsonin ja Holmesin välille ja sitä rataa.

Kettumies on murhaaja! Miksi muutenkaan siihen olisi kiinnitetty jossain luvussa niin paljoa huomiota?

Btw, rakastan avaasi <3 Tuota Brettyskää siis, se Downey oli silloin ihan kahjon näköinen :/ Ja siinä edellisessä Brett-avassa se näytti kauhean vanhalta, tuossa nykyisessäsi se on vielä tosi söpö :3


Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #29 : 14.05.2010 19:46:17 »
Herra Penber on sitten hyvä ja kirjoittaa lisää >:D

Holmes ja hermostunut yö rouskinta xD

Rauhatonta meininkiä, mutta keksin yhden toisenkin syyn Holmesin olla rauhaton kuin murha.

Lainaus
“Me Holmesit olemme luonnostaan syntyneet ilman tunteita.”


Minä veikkaan että se on... Sophia Brincenton. Tosin se olisi liian mälsä vaihtoehto...
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #30 : 14.05.2010 20:41:09 »
Lainaus
“Mikä eläintarha tänne on perustettu? Kai täällä nyt aamiaista saa? Tohtorini on kovin nälkäinen.”


Nukkemestari Olkoot vitsi tai jotain mutta pakko sanoa etta Penber on naisihminen :D

Nii siis, mahtava luku oli, parhain kohta ehdottomasti tuo ylla oleva lainaus ja sitten se kun ne makas siella vuoteessa myohaan illalla <3 Ihana. Pahkinoita :''D

Tyksin, mutta ei kai taa lopu viela :( No ei makeaa mahan taydelta :)

Tykkaan

HoMmes
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #31 : 14.05.2010 22:53:31 »
Minun on vaikea uskoa että murhaaja olisi kukaan noista esittämistäsi epäillyistä... ellei sitten selitys ole hyvä. Tosin kuin Nukkemestari, niin minusta Sophia on jo liian kliseinen "en olisi ikinä arvannut että se oli hän"-hahmo, että en häneen usko. Epäilykseni lilluu enemmän Holmesin suvun yllä, Jeffrey kuulosti siinä mielessä uskottavalta, että hän on 37 ja naimaton... hmm hmm. Mutta kaikkein pahimmissa kauhuskenaarioissa murhaaja voisi olla joko Mycroft itse tai Sherrinford jostain mystisestä syystä!

Vai olisiko sitten kuitenkin kyseessä ovelasti itsemurhaan painostus, joka on sittemmin saatu näyttämään murhalta jotta joku toinen saataisiin näyttämään syylliseltä? Vitsit, minä rakastan mysteerejä, päässäni kuhisee mahdollisia skenaarioita ja salaliittoteorioita.

Lisäksi Holmes syömässä pähkinöitä oli söpöä <3

Kiitto Pena, ihana kappale taas jälleen kerran <3
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #32 : 15.05.2010 09:55:49 »
Nukkemestari Olkoot vitsi tai jotain mutta pakko sanoa etta Penber on naisihminen :D

Pakko tulla sanomaan, että kun sanoin neiti Penber niin Pena sano että älä näidittele kun se on sen verran äijä, joten siitä tuli nyt herra :D

Jossujb, Päädyin tähän päätelmääni siitä että kaikkein tylsin ja ... öh selvin? ratkaisu on todennäköisin vaihtoehto koska kukaan ei osaa ajatella sitä xD
Okei, se olisi mälsä vaihtoehto. Sovitaan että se on... Hovimestari.  Tai se koira, joka ei haukkunut~
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan

Penber

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #33 : 16.05.2010 18:44:03 »
Fell: Downey on nyt aina vähä pöpipään näköne!!! :'DD Mut kiitos. Mieki tyksin miun avaa<3

Nukkemestari: Kjäh kjäh!

Milgia: Mau<3

jjb: Ahihih :DD. Holmes on pähkinärohmu.

A/N: Voi persesuti! D: Ei tää skeida lopu sit vieläkää. Ähm. Vielä tulee yks luku.. Ainaki. Että miä vihaan tätä ja te vaa ylistätte! HASSUJA OLETTE KAIKKI <3




Seitsemäs luku: Etsivän veri on tohtori vettä sakeampaa

Sherlock Holmes piteli hirttoköyttä kädessään. Hän oli kaivanut suurennuslasin taskustaan niin innokkaasti, että tuo esine oli meinannut livetä hänen kädestään ja lennähtää ikkunasta ulos. Siinä köyttä silmäillessään, Holmes mutisi itsekseen jotain, mitä Watsonin oli hyvin vaikea saada selvää.

“Ha, Watson!” huudahti etsivä silmät innosta säihkyen. “Katsos tätä!”

John Watson kyykistyi ystävänsä viereen silmäillen suurennuslasin kautta tuota rosoista köyttä.

“Holmes! Tuossa on selkeästi pieniä palasia ihoa!”

“Aivan! Hahaha! Edessämme, hyvä tohtori, on murha-ase!”

“Hienoa, Holmes”, Watson totesi hieman sarkastisella äänellä, jonka toinen osuvasti sivuutti. “Missä muuten se kirje on? Amalian niin kutsuttu itsemurhakirje?”

“Ai se… Lähetin sen luotettavalle ystävälle. Hän varmasti saa siitä jotain tolkkua.”

“Luulin, että minä olen luotettava ystäväsi!”

“Niin oletkin”, Holmes vastasi, siirtyen peilipöydän luo. Watson seurasi häntä katseellaan.

“Kuka se toinen sitten on?”

“Watson? Oletko kenties… mustasukkainen?”

“En tietenkään! Typerä väite!”

Watson käännähti ympäri, pieni puna kasvoilleen kohoten.

“Olen vain utelias”, hän lisäsi.

“Eräs vain, joka antoi minulle kerran jotain todella arvokasta.”

Holmes tutkaili pöytää, Watsonin kurkistellessa häntä olkansa yli.

“Hän on antanut sinulle… enemmän kuin minä?”

“Niinkin sen voisi kaiketi sanoa.”

“No… Kuka hän on?”

“Watson! Minulla ei todellakaan ole nyt aikaa tällaiseen! Ah! Katso!”

Kaksikko kumartui ihan pöydän kulmalle. Matolla kimmelteli jotain, mikä oli saanut kokonaan etsivän huomion. Nimittäin pieni palanen lasia. Holmes noukki sen maasta asettaen sitten pöydälle.

“Onko tuo jostain purnukasta kenties?” Watson hämmästeli.

“Lasipurkista, tohtori hyvä! Lasipurkista, joka on jokaisessa huoneessa.”

“Ah! Se käsivoidepurkki! Nyt minäkin sen muistan! Mutta Holmes… miten täällä on rikkinäisen purnukan osa, kun tuossa nököttää varsin ehjä yksilö!”

 “Se pistää miettimään, tohtori hyvä… Kaikki purkit täytettiin pari päivää sitten. Voisiko olla, että Amalia rikkoi vahingossa omansa ja sai uuden?” Holmes pohti, mutta oltuaan hetken aikaa hiljaa hän päätyi vastaamaan itselleen. “Ei siinä ole mitään logiikkaa! Miksi hän siinä tapauksessa olisi saanut vajaan purkin!”

“Holmes… Entä jos se meni vahingossa rikki…”

“Watson… Tiedän, että olet hieman yksinkertainen, mutta ihan kuin minä luulisin, että Amalia olisi täällä huvikseen purkkejaan paiskonut… Ei… Tässä on nyt jotain muuta.”

“Holmes…”

“Ei nyt, Watson! Ah!… Purkki on mennyt murhaajalta vahingossa rikki. Se selittäisi paljon. Hätäisesti hän vaihtoi purkin omaansa. Eikös Amalia ollut aikamoinen käsivoiteilla lotraaja?”

Watson pyöräytti silmiään, päättäen olla sanomatta, että oli juuri itsekin päätellyt saman asian. Kun mies katsoi ystävänsä silmiin, tunsi hän syvää keveyttä itsessään. Holmesin ollessa niin tohkeissaan tapauksesta, hän pysyisi irti kaikesta muusta… Etenkin kokaiinista.

“Mutta, mitä me nyt teemme?”

“Ah! Yksinkertaista, rakas Watson!”

“Ai? Onko?”

“Tietenkin. Meillä on viisi pääepäiltyä. Käykäämme tarkistamassa heidän huoneensa… Joko murhaaja on se, jolla ei ole purkkia ollenkaan tai sitten se, jolla on aivan uusi ja täytetty sellainen!”

“Niinpä tietenkin”, Watson myhäili. “Minä voin käydä katsomassa Brincentonit. Katso sinä sukulaistesi huoneet.”

“Tavataan tässä sitten kun olemme valmiit”, Holmes sanoi silmät kiiluen.

* * *

Amalian serkun, Edwardin huoneesta ei löytynyt mitään mainitsemisen arvoista. John Watson teki pieniä havaintoja, yrittäen käyttää Holmesmaista päättelykykyä kehitelläkseen joten kertomusta näkemästään. Tuo mies oli erityisen siisti, historiantutkija, yliopistotasolla… Ja enempää tohtori ei osannut sanoa, kuin että tuo mies oli varmasti älykäs. Ja koska voidepurkki näytti perin koskemattomalta, Watson päätti siirtyä seuraavaan huoneeseen. Sophia Brincentonin huone oli täydellinen vastakohta serkkunsa huoneesta. Epäjärjestelmällinen, kaikkien vaatteiden lojuessa laiskasti kukin missä huvitti. Tohtori haisteli ilmaa ympärillään, johon sekoittui ripaus naisellista hajuvettä sekä ulkoilmaa ikkunan ollessa auki. Astuessaan askeleen eteenpäin, Watson tunsi iljettävän piston jalassaan. Piankos mies huomasi astuneensa valokuvan päälle, jonka lasi oli mennyt rikki. Kuvassa olivat Brincentonin siskokset, Amalia sekä Sophia.

“Miten voisin edes epäillä Amalian omaa siskoa?” Watson sanoi puoliääneen. “Voi tyttö-rukka. Varmasti kovin…”

Mutta enempää Watson ei kerennyt sanoa, huomatessaan jotain oleellista. Hän laski kuvan takaisin lattialle ja oli juuri lähdössä, kunnes huomasi tiluksilla käyskentelevän miehen.

“Sherrinford”, tohtori kuiskasi, hiipien ikkunan luo. “Hänkään ei ollut lounaalla.. Olen varma siitä! Mutta miksei häntä ollut listassa?”

* * *

Sherlock Holmes oli tarkistamassa viimeistä huonetta kuullessaan John Watsonin kuuluvan äänen raikuvan pihamaalta. Onneksi ikkuna oli ollut auki, etsivä ajatteli. Muuten hän olisi sivuuttanut ulkona tapahtuvan draaman.

“Te kaikki Holmesit olette aivan samanlaisia!”

Paremmin selvittämättä kenelle Watson huuteli, Holmes syöksähti ulos huoneesta ja suorastaan hyppelehti portaat alas. Mäiskittyään pääovet apposen auki, mies huomasi ystävänsä sekä vanhimman veljensä seisovan suuren tammen alla. Molemmat katsoivat toisiaan herkeämättä.

“Watson!” Sherlock Holmes kajautti, jolloin tohtori siirsi katseensa pois luonnontutkija Holmesista. Etsivä köpötteli kaksikon luo. “Sherrinford.”

“Sherlock…”

Vanhin Holmes nosti hattua ja lähti sitten takaisin kartanoa kohti.

“Veri on sittenkin vettä sakeampaa”, murahti John Watson.


A/N2: Lyhyt ja pelkkää... aaaaaaaaaaaaarf.. Yritän parhaani seuraavalla kerralla! Iha tosissain kyl ny vannon!

Fell

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #34 : 16.05.2010 18:53:45 »
Lainaus
“Kuka se toinen sitten on?”

“Watson? Oletko kenties… mustasukkainen?”

“En tietenkään! Typerä väite!”

Lainaus
“Hän on antanut sinulle… enemmän kuin minä?”

“Niinkin sen voisi kaiketi sanoa.”
Anteeksi pitkät lainaukset, mutta kun ihhihiih, Watson on ihana <3 Ja Holmes on ihan pönttö.
Ja mähän sanoin, että Sherrinford-kettumies on murhaaja! Eikös se olekin? :3

En keksi mitään järkevää, anteeksi tuhannennen kerran siitä :/ Eihän tää lopu koskaan?

Milgia

  • Kapteenska
  • ***
  • Viestejä: 1 791
  • He'd be Her Bert.
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #35 : 16.05.2010 19:05:46 »
Holmes on aina kettu (paitsi mina). Kiitos miau <3

Olipas janna, en jaksanut kylla keskittya kunnolla joten lukaisen sen myohemmin uudellen, mutta mielenkiintoinen oli ja mustis Watson on ihana :D

M
But deep within my soul, I'm glad the times have changed
As long as rock and roll and the Chevys stay the same.

It was me and you and Chevy.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #36 : 17.05.2010 04:55:01 »
Kirjoitan kommenttini kännykällä, suonette anteeksi lyhyet virkkeeni (ja kuka piru maksaa känny laskuni?) Minä epäilen että vanhin Holmes ainakin tietää kuka on murhaaja ellei ole itse. Joku koira siihen kundiin kyllä sisältyy. Ja kuka on tämä ystävä jonka Sherlock otti puheeksi? Epäilen kaikkia juonista. Ja Penan on turha väittää vihaavansa tätä tarinaa , rakastan tämän palasiksi. Kiitos , terkkuin: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Penber

  • Vieras
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #37 : 18.05.2010 12:47:53 »
A/N: Hihihi. Kiitos kommenteista, Fell, Milgia (Hommes<3) ja jjb! Loppu lähestyy.. trallalalal~


Kahdeksas luku: Ja kuinka etsivä ratkaisi rikoksen

John Watson tallusti raskain askelin pihamaalle, jossa hän kohtasi vanhimman Holmesin. Enempää selittämättä, tohtori kävi suoraan asiaan, vaatien saada tietää missä Sherrinford oli ollu lounasaikaan. Tuo pitkä mies katsoi viiksekästä, kiukustunutta olentoa edessään.

“En voi kertoa sitä teille.”

“Ai ette?” murahti Watson. “Onko teillä kenties jotain salattavaa?”

Sherrinford vaikeni, mulkoillen yhä nenäänsä pitkin kuin ylväs kotka korkeimman vuoren huipulla. John Watson seisoi vankkumattomana hänen edessään, valmiina taistoon, jos siihen oli tarvetta.

“Te kaikki Holmesit olette aivan samanlaisia!” Watson huudahti, kun ei ollut saanut minkäänlaista vastausta.  “Yhtä selvittämättömiä.”

“Watson!”


* * *

John Watson katsoi tutkivasti miestä edessään. Miestä, jonka kasvot olivat niin tyynet, että niitä oli täysin mahdotonta tulkita. Mitä tuon ihmisen päässä mahtoi pyöriä? Tiesikö Sherlock Holmes ehkä enemmän mitä antoi ymmärtää?

“Holmes, minä niin toivon, että olisit rehellinen kanssani.”

“Mitä haluat tietää Watson? Luuletko, ettei tämä olisi jo tarpeeksi hankalaa ilman että sinä roikut perässä?”

John Watson ynähti ja siirsi katseensa nopeasti jalkoihinsa. Hän tunsi viillon syvällä sisimmässään, ja se nostatti kyyneleet hiljalleen hänen silmäkulmilleen. Nostamatta katsettaan, Watson kertoi tehneensä tärkeän löydön Sophia Brincentonin huoneesta. Tai oikeastaan puutteen. Voidepurkkia ei ollut siinä huoneessa. Sherlock Holmes ynähti, hipaisi ystävänsä olkapäätä ja lähti sitten jolkuttelemaan pihamaata pitkin takaisin kartanoon. Olisi aika tehdä pieniä kuulusteluja. Watson nieli katkerana kyyneleensä, juosten etsivän perään.

Sophia Brincenton ei vaikuttanut kovinkaan järkyttyneeltä siitä, että Holmes sekä Watson raahasivat hänet sivummalle juttusille. Kuin nainen olisi odottanut tuota hetkeä, silmissään väsynyt katse ja vartalo kovin jännittyneenä.

“En kiellä, ettenkö olisi ollut hänen huoneessaan”, totesi nainen tyynesti. “Sanoimme muutaman hieman ärhäkämmän lauseen ja siinä tohinassa lasipurkki meni rikki.”

“Olen kuullut puhuttavan, että kaikki olettivat sinun menevän naimisiin ennen Amaliaa. Näiden pitäisi siis olla sinun juhlasi?”

“Mitä vihjailette, herra Holmes? Että olisin ollut niin katkeroitunut, että olisin tappanut siskoni?”

“Emme voi sulkea mitään pois, neiti Brincenton.”

Sophian ilme värähti. Hän puri huultaan niin että pieni verivana valui hiljakseen hänen leualleen. Silmissään kuin tuli roihuten, hän katsoi Holmesia niin että Watson saattoi vaikka vannoa kuulleensa naisen sydämen lujan sykkeen.

“Kun minä lähdin, siskoni oli elossa!”

* * *

Kaksi miestä istui rauhallisina maahan lasketun viltin päällä. Kesäaurinko helli heitä lämmöllään, vienon tuulen puhaltaessa salaisia kuiskauksia heidän korviinsa. John Watson laski kätensä viltille, miltein säikähtäen huomatessaan hipaisseensa vieressään nököttävän Holmesin kylmiä sormia. Mutta etsivä ei näyttänyt välittävän. Tai sitten hän ei vain yksinkertaisesti huomannut mitään. Tuon miehen ajatukset leijuivat aivan omissa sfääreissään ja Watson kyllä tiesi sen. Yhtäkkiä kaksikon puuhastelun keskeytti suuri varjo, joka lankesi heidän ylleen. Koska taivas oli täysin pilvetön, miehet kääntyivät ympäri nähdessään isokokoisen Mycroft Holmesin nököttävän heidän takanaan.

“Sherlock”, tuo jykevä mies murahti. “Sait sähkösanoman.”

“Kiitos”, nuorempi Holmes kajautti, repäisten paperilappusen itselleen. Hän käänsi veljelle selkänsä. Kun Mycroft oli hinautumassa pois auringosta, nuorempi kysäisi:

“Kuinka jakselet?”

“Kohtalaisesti”, vastasi vanhempi ja jatkoi matkaansa. Watson mulkaisi kumpaakin Holmesia pienesti virnistäen.

“Keneltä se on?” tohtori kysäisi.

“Stamfordilta.”

“Stamfordilta? Hän on se toinen… ystävä?”

Holmes ei vastannut, ollessaan enemmän kiinnostunut saamastaan paperista. Hän nousi ripeästi ylös, vetäisten viltin mukanaan niin että John Watson kellahti nurmikolle. Itsekseen mumisten etsivä lähti kävelemään kartanoa päin. Hän ei kuitenkaan mennyt tuohon rakennukseen, vaan lähti kiertämään sitä ympäri. Watson naureskeli maassa, katsoen hänen peräänsä.

“Se olikin vain Stamford!”

Tohtori hypähti tasajalkaa ylös, kiiruhtaen Holmesin perään.

“Olen ollut tyhmä kuin saapas”, etsivä parahti. “Tänne meidän olisi pitänyt tulla jo aikoja sitten.”

He seisoivat suuren puun alla. Juuri sen samaisen puun, jonka yksi oksa kurkisteli Amalia Brincentonin huoneeseen. Watson katsahti Holmesia, joka loi häneen itselleen ominaisen katseen. Kaikki alkoi sittenkin valjeta.

“Mitä haluat, että teen?” tohtori kysyi.

“Kerää kaikki koolle. Tulen aivan pian.”

Watson nyökkäsi ja niin he erkanivat.

* * *

Jännittyneinä kaksi sukua istui paikoillaan ruokasalissa, supisten keskenään. Watson pyöri eksyneen näköisenä oven lähistöllä, kurkkien välillä näkyisikö Sherlock Holmesin hoikkaa olemusta missään. Suuri kello tikitti tasaisesti, ilmoittaen ajan kuluvan edelleen, vaikka koko hääseurue olikin keskittynyt odottamaan vain yhtä hetkeä. Juuri kun eräs heistä suutuspäissään oli lähdössä, ruokasalin ovet pamahtivat auki.

“Jeffrey- serkku. Sinuna en lähtisi.”

Sherlock Holmes virnisteli ovella, Watson ylpeästi hänen vieressään seisoen. Jeffrey nyökytteli päätään ja levitteli käsiään. Sitten hän istahti takaisin tuolilleen.

“Olen pahoillani, että minulla kesti näin kauan”, Sherlock Holmes sanoi. Hän vetäisi piipun taskustaan, jota Watson syöksähti sytyttelemään. “Ah, kiitos tohtori.”

Puhallettuaan muutaman savupilven kattoa kohti, käveltyään kahdesti itsensä ympäri, Sherlock Holmes pysähtyi. Hän selvensi kurkkuaan ja aloitti:

“Me tiedämme, että täällä on tapahtunut murha… Ja minulla olikin aluksi viisi, mm… kuusi epäiltyä, joka supistui nopeasti kolmeen.

Sherrinford… Vanhin veljeni. Joka on onnistunut pysymään piilossa niin monet vuodet, tupsahtaa yllättäen näyttämölle takavasemmalta. Voisiko hänellä olla motiivia pilata veljensä tulevaisuuden? Hyötyisikö hän siitä mitenkään?

Ah. Siirryin seuraavaan epäiltyyni. Sophia Brincentoniin, jolla oli motiivi sekä tilaisuus tehdä rikos. Kateus siskoaan kohtaan. Ja entäpä tämä rikkoutunut lasipurkki, jonka neiti Brincenton vaihtoi omaansa. Peitelläkseen ehkä murhan aikana tapahtunutta vahinkoa… Ei. Niin kuin hyvin näemme nuori Brincenton on hentorakenteisempi kuin vanhempi siskonsa. Sama kuin minä kuristaisin Mycroftin ja yrittäisin hinata häntä katonrajaan… Silkka mahdottomuus.

Viimeisin epäiltyni. Hänen täytyi olla murhaaja! Vaikken yhtään ensin nähnyt yhteyttä heidän välillään… Kunnes kaivoin itseäni kuopassani hieman syvemmälle. Ja niin se on. Muuta mahdollisuutta ei ole. Jeffrey Holmes kuristi Amalia Brincentonin kuoliaaksi.”

Sherlock Holmesin lopetettua kaikki siirsivät katseensa Jeffreyhyn, joka oli siihen asti kuunnellut selontekoa hiljakseen paikaltaan. Kun huoneeseen laskeutui hiljaisuus, mies alkoi nauraa niin, että oli pudota tuoliltaan.

“Ahhah! Sama, vanha kunnon Sherlock! Aina pistämässä nenää kaikkialle. Onhan sitä hauska kuunnella sinun satuiluasi, mutta voisit olla ystävällinen ja siirtyä faktoihin.”

“Hyvä on, serkku. Jos niin välttämättä haluat. Ensinnäkin kirjepaperi, jota Amalia oli mukamas käyttänyt itsemurhakirjettä kirjoittaessa, kiinnosti minua eniten. Niinpä lähetin sen eräälle tuttavalleni, joka on erikoistunut eri kirjepapereihin. Hän vahvisti, että puu, josta tämä paperinpalanen oltiin valmistettu, on erittäin yleinen Amerikassa ja suuri siellä tätä puulajia käytetään hyväksi juuri papereihin.

Ah! Kuka tahansa voisi hankkia Amerikassa valmistettua paperia. Niinpä niin. Ei se todistaisi mitään. Mutta hieman tongittuani, löysin jotain mielenkiintoista Amalia Brincentonin menneisyydestä. Hän oli aikoinaan työskennellyt sekä asunut Amerikassa… Ja ollut kihloissa. Jeffrey Holmesin kanssa. Löysinpäs ihan tällaisen kuvankin. Mm.. Jeffrey, olet näyttänyt laihtuvan tämän jälkeen. Mikä on dieettisi salaisuus?”

“Se, että olimme kihloissa… Mitä se todistaa?”

“Paljonkin. Mutta olen hämmentynyt. Erositte ja sinä katosit maan alle melkein viideksi vuodeksi. Tuolla reissullasiko sinä kadotit vasemman käden pikkurillisi?”

“Kun tappaa mafiaperheen jäsenen, sinua ei lähetetä vankilaan vaan helvettiin. Viideksi vuodeksi”, Jeffrey sihisi katkeroitunut äänensävy puheessaan. “Tämä sormeni menetys oli pienintä mitä minulle siellä tapahtui.”

“Lupasiko hän odottaa?” Sherlock Holmes kysyi. “Lupasiko Amalia odottaa sinua?”

Jeffrey Holmes ei vastannut. Hän vain nielaisi kuuluvasti, puristaen käsiään nyrkkiin.

“Ja kun lopulta pääsit vapaaksi… Sait kuulla Amalian suunnitelmista mennä naimisiin… Serkkusi kanssa. Joten matkustit tänne ja… No viimeisin todisteeni on mielestäni mielenkiintoisin. Kiivetessäni puuhun, josta sinäkin sinä päivänä kapusit Amalian huoneeseen, tein erittäin tärkeän löydön. Avatessani ikkunan, huomasin kuinka likainen se olikaan. Ikkunalauta varsinkin. Kun siihen asettaa käden, siihen jää helposti oikein mojova jälki. Ja yksi sellainen siinä olikin jo. Yksi jälki, josta puuttui vasemman käden pikkusormi.”

Sherlock Holmes asetti piippunsa vieressään olevalle pöydälle. Hän oli valmis. Jeffrey oli noussut ylös. Hänen kasvonsa olivat valahtaneet vitivalkoiseksi, hikipisaroiden valuessa otsaa pitkin. Hän tärisi vihasta ja ennen kuin kukaan ehti tehdä mitään, mies juoksi raivoissaan huutaen serkkuaan päin.

“HOLMES!” Watson rääkäisi nähtyään puukon Jeffreyn kädessä. Tohtori syöksähti serkusten väliin ja terävä veitsi upposi sulavasti hänen alavatsaansa. Sherlock Holmes otti ystävänsä vastaan, kun tämä kaatui maahan.

“Watson! Senkin… senkin Watson.”

“Holmes… Ei se… ei se edes satu.”

Watson piteli kiinni suurena ammottavaa haavaansa, josta pulppusi punaisenaan verta. Jeffrey hivuttautui sekunti sekunnilta kauemmas. Kukaan muu ei liikahtanut. Kuin he eivät olisi tienneet mitä tehdä. Aivan kuin koko tapahtuma olisi lamaannuttanut heidät täysin.

“Watson… Sinnittele.”

“Holmes…”

Watson tunsi silmiensä sumenevan. Vielä ennen pökertymistään hän näki Mycroftin jossain kaukaisuudessa nousevan paikaltaan, revolverilla serkkuaan osoittaen. Tohtori yritti sanoa jotain, mutta sanat takertuivat hänen kuivuneeseen kurkkuunsa. Ja aseen laukaus oli viimeinen asia, minkä hän saattoi muistaa.

* * *

Noin tuntia myöhemmin John Watson heräsi. Hän nousi sängyllään istumaan, alavatsansa pidellen, sillä liikkuminen sattui hieman. Mies siristeli silmiään ja huomasi Sherlock Holmesin istumassa huoneen ikkunalla, tupakkaa poltellen.

“Hienoa, tohtori. Näytät voivan paremmin. Olin jo hetken aikaa huolissani.”

“Holmes… Oletko itkenyt?”

“Älä hassuttele, Watson”, Holmes totesi, mutta siirsi pian hymyilevät kasvonsa ystäväänsä päin. “Eihän meillä Holmeseilla ole tunteita.”

“Sitä sinä jaksat hokea”, sanoi Watson virnistäen. “Ja mitä enemmän sitä hoet, sitä vähemmän uskottavalta se kuulostaa.”

Holmes tumppasi tupakkansa ja hipsi sitten Watsonin vierelle.

“Olen tyytyväinen, että olet entiselläsi.”

“Kiitos… Mutta entä Jeffrey? Näin kuinka Mycroft tähtäsi häntä aseella!”

“Ha! Veljeni ampuu yhtä hyvin kuin kirjoittaa… Serkkumme selvisi vain pintanaarmuilla.”

Watson nyökkäsi. Mutta sitten hänen ilmeensä meni jälleen hämmentyneen puolelle.

“Mutta missä Sherrinford sekä Sophia olivat? Mikä oli niin salaista, ettei sitä voinut millään kertoa?”

“Ah… Aivan. He ovat kihloissa.”

“Kihloissa!?”

“Kyllä. Eivät olisi kuulemma halunneet paljastaa asiaa ollenkaan, mutta sinä tiedät miten tuollaiset asiat vain… poksahtavat ilmoille pakostikin. He tapailivat toisiaan salaa ja olisivat luultavasti menneet naimisiin jossain kaukana tällaisesta häsellyksestä.”

“Nyt se taitaa olla aika mahdotonta. Häät taitaa olla sittenkin tulossa.”

“Kyllä, Watson. Mutta meidän on tänään jo pakattava tavarat.”

“Mitä tarkoitat, Holmes?”

“Taisin vahingossa livauttaa sen tikapuu-jutun… Ja Brincentonit taisivat olla hieman taikauskovaisempaa sakkia kun osasinkaan kuvitella. He suorastaan raahaavat minut ulos, jos eivät muuta keksi.”

Hetken Watson katsoi pitkään Holmesia, varmistaakseen, ettei jutun taakse kätkeytynyt jotain todella outoa vitsiä. Mutta muistettuaan, ettei etsivä vitsaillut koskaan, mies naurahti:

“Oikeastaan aika hyvä ajatus. Paluu Baker Streetille voisi tehdä hyvää.”



A/N2: Mour :3

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #38 : 18.05.2010 13:28:59 »
Minä arrrrvasin että murhaaja on joku Holmes! Ja minä niin rakasta kolmiodraamoja, niistä ne kaikkein parhaimmat murhamysteerit nivoutuvat! Ja sitten siellä oli vielä Sherrinfordilla ja Sophiallakin suhde, jotenkin sydämeni suli sille. Hihi.

Niin, pitäisikö minun nyt ihan oikeasti kertoa jotain rakentavaa, kuin vain ihkuttaa?

Siis, joo, minusta tässä oli eittämättä oikeanlainen Holmes-tarinoiden fiilinki, varsinkin näennäisen rauhallisen alun ja juonenkäänteen eli murhan astuessa peliin tyyli oli mukavan dekkarimainen. Onneksi muuten Sherlock Holmesit ovat Conan Doylen dekkareina paljolti erilaiset kuin esimerkiksi Agatha Christien vastaavat, muuten minä olisin ehkä harmitellut sitä, ettei loppuratkaisua olisi voinut päätellä itse. Mutta Holmesit ovat aina olleet sellaisia, että niissä ei kuulukaan yrittää ylilyödä etsivää, vaan seurata miten tapahtuma ratkeaa. Joten siis osuit tyylillisesti oikein nappiin, vaikka tietysti ehkä päättelyllä sun muulla Holmesimaisuudella olisi voinut ehkä herutella enemmänkin.

Voi voi, Watsonia sattui <3 Minkä takia minusta on aina söpöä pistää Watson kärsimään ja katsoa kun Holmes kärsii, koska Watson kärsii? Uikutan sisimmässäni söpöydestä <3 On ne aika söpö pari kerrassaan.

Ei olisi kannattanut kävellä tikkaiden alitse^^
Nyt jään odottelemaan nanoasi. Pena on mun kuningas, Holmes ficcien ruhtinas jee <3

T: jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Nukkemestari

  • Lonkeropulla
  • ***
  • Viestejä: 1 526
  • The Uneartly Child
Vs: Häähumua, herra Holmes!
« Vastaus #39 : 18.05.2010 17:51:28 »
Pena laittaa näit liian nopeaa, en pysy perässä.

“Älä hassuttele, Watson”, Holmes totesi, mutta siirsi pian hymyilevät kasvonsa ystäväänsä päin. “Eihän meillä Holmeseilla ole tunteita.”

“Sitä sinä jaksat hokea”, sanoi Watson virnistäen. “Ja mitä enemmän sitä hoet, sitä vähemmän uskottavalta se kuulostaa.”
Ahi, tää oli ihana kohta

Voi voi, Watsonia sattui <3 Minkä takia minusta on aina söpöä pistää Watson kärsimään ja katsoa kun Holmes kärsii, koska Watson kärsii? Uikutan sisimmässäni söpöydestä <3 On ne aika söpö pari kerrassaan.
Mäkin mietin just tota et miksi Watsonia aina pahoin pidellään ;D

Mun tyhjän kirjeenarvoituksessa SPOILER molempia pahoin pidellään, mutta Watsonia etupäässä. SPOILER ENDS.
Mikähän tää juttu oikein on ;D

Harmi, mun "tylsin vaihtoehto on oikea koska kukaan ei halua epäillä sitä"-teoria ei toiminut tällä kertaa.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan