Kirjoittaja Aihe: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K11  (Luettu 26245 kertaa)

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #60 : 18.02.2012 00:33:51 »
Criss, Toivottavasti tää on täydellinen lopetus viikolle, eiku? :D Kiitos itsellesi, mussu! <3

Luku 15,
Matka sairaalaan


 Harry käveli hiljaa takaisin samaa reittiä, mitä oli vähän aikaa sitten juossut. Hän hymyili koputtaessaan isänsä ovelle.

”Sisään”, isän ääni sanoi.

 Harry aukaisi oven. Isä seisoi katse ikkunassa. Hän kääntyi kun kuuli oven narahtavan.

”Ai. Sinä”, hän mutisi.

 Harryn sydän hakkasi. Normaali tervehdys lapselle, hän tuumi ivallisesti.

”Minä”, hän totesi hiljaa.

 Isä ja poika katsoivat hetken aikaa toisiaan suoraan silmiin. Kumpikaan ei osannut sanoa sanaakaan. Lopulta Severus rikkoi jään heidän väliltään astumalla muutaman askeleen poikaansa kohti, ottamalla taikasauvansa esiin ja puhdistamalla poikansa mustaa silmää.

”En olisi saanut lyödä sinua”, hän sanoi. ”Olet oikeassa: olen pirun huono isä”, hän jatkoi hiljaa.

 Harry pudisti päätään itsepäisesti.

”Ei. Draco sai minut tajuamaan, että olet kaikkea muuta”, hän sanoi.

 Severus naurahti.

”Montako viikkoa sinulla on kaikki ruumiinosat tallessa ja ehjinä? Kuinka monta kertaa olet meinannut päästä hengestäsi? Kuinka monta kertaa minä olen pilannut sinun elämäsi ties millä tekosyillä?”

”Taisteluista voin syyttää vain itseäni. Voldemort, kiltalaiset, minulla riittää vihollisia, jotka haluavat päästä eroon minusta. Ja sinulla muka tekosyy? Pah. Kuten itse olet joskus sanonut suojeleminen ei ole mikään tekosyy”, Harry vastasi hymyillen.

 Severus vastasi poikansa hymyyn. He olivat taas hetken aikaa hiljaa ja vain tuijottivat toisiaan suoraan silmiin. He olivat lopultakin, monen vuoden jälkeen, löytäneet yhteisen tien. Severus ymmärsi, ettei saisi kahlita poikaansa, sillä ennemin tai myöhemmin poika yrittäisi päästä ulos. Niin McGarmiwa oli itse hänelle sanonut ennen joulua. Mutta Severus ymmärsi asian kokonaisuudessaan vasta nyt. Harry puolestaan ymmärsi, mitä Draco, Hermione, Ron ja Severus itse olivat hänelle kolmen vuoden ajan yrittäneet hänelle sanoa; isä yritti parhaansa suojella häntä. Harry ymmärsi, että Severus oli vaikka valmis kuolemaan hänen puolestaan. Että isä teki kaikkensa pitääkseen hänet hengissä. Ja että sellaisia vanhempia oli harvassa.

 He eivät sanoneet sanaakaan. Heidän ei tarvinnut kuin katsoa toinen toistaan ja he ymmärsivät, että kumpikin tiesi. Että kumpikin ymmärsi. He olivat ainoa, mikä Kalkarosten kolmihenkisestä perheestä oli jäljellä. Lily oli kuollut. Vaikka Harry ei äitiään koskaan ollut tuntenut, häneenkin äidin kuolema oli jättänyt arvet. Severukseen se oli jättänyt arvet, joita kukaan ei saanut pois. Ainoat hänen elämänsä tärkeät asiat olivat Harry ja Sirius. Ja nyt kun Siriuskin oli osoittautunut petturiksi hänen elämänsä keskipiste oli Harry. Hän teki kaikkensa, jottei Harrylla olisi samanlaista lapsuutta kuin hänellä itsellään.

 Harry tunsi Dracon pusun edelleen poskellaan ja hän muisti, että hänen pitäisi kiittää Dracoa vielä uudestaan.

”Minä lupaan pitää itsestäni huolta. Jos sinä... Jos sinä vain annat Tulisalaman takaisin”, Harry sanoi hiljaa ja painoi katseensa isänsä huoneen kokolattiamattoon.

 Severus huokaisi syvään. Hän irrotti vastahakoisesti katseensa pojastaan ja käveli sen sijaan työhuoneensa nurkkaan, jossa Tulisalama oli. Hän ojensi kätensä ja nappasi luudan.

”Jos petät luottamukseni...”, Severus aloitti ja Harry tiesi, mitä lauseen loppu sisälsi. ”Lily lupasi kerran pitää itsestään huolta. Ja tiedät itsekin, kuinka äidillesi loppujen lopuksi kävi”, Severus lopetti.

 Harry nyökkäsi.

”Minä pysyn sanojeni takana”, hän sanoi ja suoristi selkänsä. Severus ojensi hänelle Tulisalaman.

”Ole hyvä. Saat sen takaisin. Mutta jos se on tosissaan kirottu niin luotan siihen, että pidät sanasi etkä tipu kolmensadan metrin korkeudesta maahan”, mies sanoi.

”Miten sen voi testata? Siis sen, onko luuta kirottu?” Harry kysyi.

 Severus katsoi poikaansa.

”Lentämällä”, hän vastasi.

 Harry nyökkäsi. Hän puristi Tulisalamaa kädessään kuin viimeistä päivää eikä voinut edelleenkään uskoa, että oli tosissaan saanut sen takaisin.

”Minne sinä olit menossa silloin aiemmin päivällä?” Harry kysyi muistaen asian vasta nyt.

 Severus kohotti katseensa yllättyneenä.

”Katsomaan isoisääsi. Tobias Kalkaros on saanut sydänkohtauksen ja on tällä hetkellä jästien sairaalassa”, hän tunnusti.

 Harry tuijotti hämmästyneenä isäänsä. Hän oli luullut ettei tämä koskaan enää olisi missään tekemisissä Harryn isoisän kanssa.

”Saanko tulla mukaasi katsomaan isoisää?” Harry kysyi heti.

 Severus mietti hetken.

”Hyvä on. Onhan hän sinunkin sukulaisesi”, hän myöntyi.

”Mennään sitten heti!” Harry sanoi innokkaana.

 Severus pudisteli päätään.

”Ei me voida vielä mennä... Minun täytyy sanoa Dumbledorelle aluksi ja...”, hän yritti etsiä syitä.

 Harry tuijotti isäänsä ja pudisteli päätään huvittuneena.

”Et vain uskalla”, hän härnäsi.

 Severus pudisteli uudestaan päätään, huokaisi ja istuutui pöytänsä reunalle.

”Tiedät, mitä mieltä olen isästäni. Meidän välimme eivät koskaan ole olleet hyvät. Hän jätti minut ja isoäitisi kahdestaan asumaan kuultuaan, keitä me olemme. Tai pikemminkin, mitä me olemme. Sitä ennen isä hakkasi sekä minua että äitiä. Hänen takiaan me köyhdyimme. Hänen takiaan äiti kuoli ennenaikaisesti. En vain voi astua hänen sairaalavuoteensa eteen niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Silloin kun isä lähti lupasin itselleni, etten koskaan ikinä kohtelisi omia lapsiani samalla tavalla. Ja silti olen sortunut samoihin virheisiin”, Severus sanoi katsoen nyt Harryn vasenta silmää, johon oli kohoamassa ilkeän näköinen mustelma.

 Harry kuitenkin hymyili.

”Olet ollut paras isä. Ei yksi pieni mustelma sinua vankilaan vie”, hän sanoi. ”Draco sanoi minulle jotakin, jonka avulla tajusin, miten paljon...”

”Miten paljon rakastan sinua?” Severus arvasi.

 Harry nyökkäsi.

”Ja minusta... Minusta sinun pitäisi antaa isoisälle anteeksi”, hän sanoi hiljaa. ”Mennään katsomaan häntä. Hän on vanha mies”, hän jatkoi hymyillen hieman.

 Severus huokaisi.

”Miten sinä aina saatkin minut kaikkeen mukaan? Siinä suhteessa olet aivan kuin Lily”, hän sanoi pudistellen päätään. ”Hyvä on jääräpää, mennään katsomaan isää”, hän jatkoi hymyillen.

 Harry naurahti.

”Minulla on vain sellainen taito. Ja sinä rakastat minua niin paljon, ettet viitsi kieltää minulta mitään”, hän jatkoi pilke silmäkulmassaan.

 Severus hymyili edelleen.

”Yksi suurimmista virheistäni”, hän sanoi pilaillen.

 Harry nauroi.

”Saattaa olla”, hän meni leikkiin mukaan.

”Miten on, menemmekö me ilmiintymällä vai poimittaislinjalla?” Severus kysyi poikansa mielipidettä.

”Inhoan ilmiintymistä, mutta en ole koskaan kokeillut poimittaislinjaa”, Harry sanoi.

 Severus huokaisi.

”Minä taas inhoan poimittaislinjaa”, hän mumisi. ”Mutta mennään silti sillä”, hän jatkoi nähdessään poikansa pettyneen ilmeen.

 Severus puki paksun viitan päälleen ja Harry kävi hakemassa kaulaliinan, pipon, lapaset ja viitan rohkelikkotornista. Samalla hän kertoi Ronille ja Hermionelle, minne oli menossa. Isänsä hän tapasi taas etuovien luona.

”Olisin ihan hyvin voinut mennä koulupuvussa”, Harry mutisi vihaisena.

 Severus huokaisi.

”Voit paleltua, sillä meidän täytyy kävellä osa matkaa”, hän huomautti.

”Jouluna sinulla ei ollut aikaa antaa minun hakea ulkovaatteita, mutta nyt sinulla on yllättäen”, Harry jatkoi hiljaista mutinaansa. Hän kyllä ymmärsi, että isä oli vain pahoillaan hänen mustasta silmästään ja sen takia käyttäytyi hieman normaalia ystävällisemmin.

 Severus kohotti oikean kätensä sauva kädessään heti, kun he olivat päässeet Tylyahoon. Hetkessä  violetti kolmikerroksinen bussi ilmestyi heidän eteensä. Siinä luki isoin kirjaimin Poimittaislinja. Severus astui bussin sisään Harry perässään.

”Minne matka?” rahastaja kysyi.

”Lontoon jästisairaalaan”, Severus vastasi. ”Voitte jättää meidät Vuotavan noidankattilan kohdalle”, hän jatkoi.

”Selvä. Se tekee kahdeksan kaljuunaa yhteensä”, rahastaja sanoi.

 Severus kaiveli taskujaan ja sai vedettyä kahdeksan kaljuunaa esiin.

”Ole hyvä”, hän totesi hiljaa ja ohjasi Harrya istumaan taaemmas. He kävelivät muiden tuijottaessa ihan takapenkille asti ja Severus kirjaimellisesti työnsi poikansa nurkkaan istumaan, jotta tämä ei satuttaisi itseään ensimmäisessä pysähdyksessä.

”Älä töni. Sinusta on tullut kauhean väkivaltainen”, Harry kuiskasi isälleen. Severus jäykistyi ja puristi kätensä nyrkkiin. Hän kalpeni entisestään. Harry oletti, että isä jännitti isoisän tapaamista.

 Koko matkalla Severus ei sanonut sanaakaan, tuijotti vain eteensä ja pysähdyksen tullessa siirsi kätensä Harryn eteen, jotta tämä ei lentäisi lattialle. Harry yritti pitää puhetta yllä, mutta saadessaan vastauksekseen vain mulkaisun tai huokaisun hän lopetti.

 Sen takia Harry oli iloinen, kun he lopulta saapuivat Vuotavan noidankattilan kohdalle. Hänellä oli alkanut olla jo huono olo velhobussissa, joten oli vain parempi, että he pääsivät ulos raikkaaseen ilmaan.

 He kävelivät hiljaisuuden vallassa suoraan eteenpäin. Äkkiä Severus kääntyi ja  Harry ei nähnyt isäänsä ollenkaan. Hän etsi joka puolelta, mutta kaikkialla oli vain tyhjää. Sitten hän käveli takaisinpäin. Kai isä nyt jossain vaiheessa tajuaisi, ettei häntä ollut enää?

”Mihin päin nuori mies on menossa?” ohikulkeva mies kysyi kohottaen kulmiaan. ”Naamiaisiinko?” hän jatkoi osoittaen Harryn viittaa ja koulupukua.

”Minä... Ei. En ole. Etsin vain i- sairaalaa”, Harry sanoi muuttaen viime hetkessä mielensä. ”Voisitteko kertoa missä päin se on?” hän kysyi ystävällisesti.

 Mies vilkaisi taakseen.

”Sairaalako? Olet kävellyt ohi. Kävele kaksi korttelia taaksepäin, sitten käänny oikealle, loppumatka suoraan”, hän sanoi väsyneesti.

 Harry kurtisti kulmiaan. Hän oli varmasti nähnyt isän kääntyvän juuri tästä kulmasta vasemmalle.

”Mitä tuolla sitten on?” hän kysyi osoittaen Severuksen lähtemään kujaan päin.

 Mies vilkaisi uudestaan taakseen ja katsoi Harryn osoittamaa kujaa. Hän henkäisi.

”Varjelkoon! Tuossako tuo risteys jo onkin! Kävelet siis tuota kujaa eteenpäin niin kauan, kunnes tulee sairaalan punainen kyltti”, mies selitti kuin pikkulapselle.

”Kiitos”, Harry sanoi kohteliaasti ja astui jo jalkakäytävältä autotielle.

”Oletko sinä yksin liikenteessä? Noin pieni poika, et varmasti ole neljäätoista vanhempi. Miten vastuuttomia vanhemmat nykyaikoina ovatkaan...”, mies aloitti, mutta lopetti saman tien, sillä Severus ilmestyi yhtäkkiä hänen taakseen ja käveli suoraan Harryn luokse.

”Minne sinä katosit? Sinun pitää seurata perässäni!” hän tokaisi vihaisesti pojalleen, joka käänsi katseensa.

”Oli niin ruhkaa, etten huomannut, että olit poissa...”, Harry aloitti selityksensä.

”Älä selittele. Tule nyt”, Severus sanoi ja otti poikaansa varmuuden vuoksi kädestä kiinni.

 Harry irrotti otteensa isänsä kädestä.

”Me olemme käyneet tämän keskustelun läpi aikaisemminkin. Minä en ole pikkulapsi eikä sinun tarvitse pitää minua kädestä”, hän sanoi huokaisten syvään.

 Severus kääntyi poikaansa päin.

”Äsken katosit kuin tuhka tuuleen”, hän sanoi. ”Luuletko, että minua kiinnostaa juosta ympäri Lontoota etsimässä kadonneita poikia?” hän kysyi tiukasti.

”Mutta isä, sinähän se...”, Harry aloitti, mutta Severus ei antanut hänen jatkaa.

”Ei selityksiä. Ai niin, kiitos teille, että piditte huolta hetken ajan pojastani”, Severus sanoi kääntyen nyt jästin puoleen, joka katsoi heitä suu auki ja seurasi keskustelua.

”Eipä mitään. Aikaahan minulla on”, jästi sanoi huokaisten. Hän vilkaisi kolmannen kerran taakseen. ”Paitsi nyt minun täytyy lähteä. Ilo huomata, että poikaa ei ole päästetty yksin ulos. Ajat ovat vaaralliset”, hän sanoi hiljaa.

 Severus vilkaisi miestä varuillaan. Miten tämä huomasi vaarallisista ajoista? Ajat olivat vaaralliset vain velhoille.

”Totta. No niin, Harry, lähdetään jo sairaalaan. Isoisäsi odottaa”, hän sanoi hiljempaa kuin jästi äsken.

 Harry nyökkäsi jännittyneenä ja niin he käänsivät jästille selkänsä ja lähtivät kävelemään eteenpäin.

 Kumpikaan heistä ei huomannut, kuinka jästi heilautti taikasauvaa ja katosi.
----------
71 sivua koko ficissä tällä hetkellä.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #61 : 23.02.2012 20:38:24 »
Ei kommentteja? Jaa-a. No, uusi luku on täällä siitä huolimatta. (Toivottavasti en ole karkoittanut ihania lukijoitani...)

    Luku 16,
 Kurkistus menneisyyteen


 Mustiin pukeutunut mies huppu päässään käveli Kalmanhaukion katua eteenpäin. Talojen yksitoista ja kolmetoista välissä hän pysähtyi. Hän tuijotti kauan aikaa talojen välistä välikköä ja heilautti sitten taskustaan ottamaa taikasauvaansa. Talojen väliin tuli vielä yksi talo. Talo numero kaksitoista.

 Mies käveli talon sisään ja suoraan keittiöön. Siellä oli suuri joukko ihmisiä, pukeutuneena viittoihin ja he huokaisivat helpotuksesta nähdessään miehen.

”Sirius, luulimme jo, että jäit kiinni”, punatukkainen ehkä kahdeksantoista ikäinen mies sanoi helpottuneena.

 Sirius heilautti taikasauvaansa ja oli hetkessä jo normaali itsensä.

”Minä en jää kiinni, Bill. Ja muuten, näin Harryn ja Severuksen”, mies sanoi istuutuessaan hänelle varattuun paikkaan.

”Mitä he tekivät niin kaukana koulusta?” Billiksi kutsuttu mies kysyi kohottaen kysyvästi kulmiaan. ”Ron viestitti, että Harry oli lähdössä jonnekin...”

”Sairaalaan. En tiedä minkä takia, mutta ei ainakaan Severuksen takia, sillä hän oli poikansa vieressä”, Sirius sanoi.

”Isä, onko Ron antanut uusia tietoja?” Bill kysyi. Hän katsoi Siriukseen.

 Herra Weasley hymyili ja otti esiin pergamentin.

”Ron sanoo, että Harry meni isänsä kanssa sairaalaan ilmeisesti katsomaan isoisäänsä, joka oli saanut sydänkohtauksen”, hän sanoi.

 Sirius huokaisi.

”Luulin, että se kidutuskirous oli hyvä tapa. Ilmeisesti jästeille se ei olekaan”, hän sanoi.

 Rouva Weasley katsoi Siriusta ankarasti.

”Sinäkö aiheutit Tobias Kalkaroksen sydänkohtauksen? Sirius, et saa paljastaa meitä!” hän sanoi.

 Sirius ei kiinnittänyt huomiota naisen sanoihin vaan kohautti olkapäitään.

”Mitä me tehdään seuraavaksi?” Bill kysyi yleisesti kaikilta.

 Vastauksen antoi Sirius.

”Ensin minä puhun Remuksen kanssa. Sitten me tuhoamme Kalkarosten viimeisetkin sukujuuret. En kestä enää sitä perhettä.”

 ****

 Samaan aikaan pahaa aavistamatta Harry seisoi vaivautuneena isoisänsä vuoteen jalkopäässä. Isoisä oli herännyt vasta vähän aikaa sitten ja näytti väsyneeltä.

”Onko teillä lisää yllätyksiä minulle?” Tobias Kalkaros kysyi katsoen Harrya.

”Yllätyksiä?” Harry kysyi hiljaa.

 Tobias hymyili.

”En tiennyt sinusta mitään”, hän totesi.

 Severus löi nyrkkinsä kovaa Tobiaksen patjaan. Niin kovaa, että Tobias hätkähti.

”Ei ihme ettet tiennyt. En pitänyt sinuun yhteyttä, koska eräs lähti!” Severus sihisi isälleen. Harry oli aiemmin luullut näkevänsä isänsä monta kertaa vihaisena, mutta nyt hän tiesi, että tosiasiassa hän oli nähnyt isänsä vain pari kertaa todella vihaisena. Tämä oli valitettavasti yksi niistä.

”Miksi sitten tulit tänne? Jos kerran vihaat minua vielä noin paljon”, Tobias kysyi.

”Harryn takia. Hän on itsepäinen”, Severus myönsi.

 Harry hymyili.

”Jotain olen sentään sinulta perinyt”, hän sanoi melkein nauraen.

Tobiaskin hymyili.

”Selvä. Tule, Harry, lähdetään pois. Sanoin, että tämä on huono idea. Tulipahan todistettua sinullekin”, Severus sanoi ja vilkaisi viimeisen kerran vihaisena isäänsä.

”Haluan jutella hetken aikaa poikasi kanssa. Jos se vain sopii?” Tobias katsoi Harrya kysyvänä.

”Ei sovi”, Severus kielsi.

 Tobias tuhahti.

”Kysyin pojaltasi, en sinulta. No, Harry haluatko jutella vanhan isoisäsi kanssa kahden?” Tobias kysyi uudestaan.

 Harry hymyili.

”Haluan”, hän sanoi.

 Severus huokaisi, mutta kääntyi sanaakaan sanomatta ja paiskasi sairaalan huoneen oven kiinni. Oli hetken aikaa hiljaista ja Harry katseli uutta sukulaistaan hämmentyneenä, vailla pelkoa.

 Tobias huokaisi.

”Isäsi”, hän aloitti.

”On itsepäinen mäntti”, Harry jatkoi.

 Tobias hymyili.

”Pyytäisin, ettet puhuisi noin pojastani. Joka tapauksessa, isäsi ei ole näköjään muuttunut tippaakaan siten viime tapaamisen. Ainoastaan ulkonäöltä”, hän sanoi.

”Mitä teidän välillänne tapahtui?” Harry kysyi.

 Tobias huokaisi uudelleen.

”Niin monia vääriä asioita. Olen koko elämäni puhunut asioita, joita ei olisi pitänyt sanoa. Älä koskaan tee samaa virhettä.”

”Se on jo liian myöhäistä”, Harry mutisi. ”Velhomaailmassa elämä on täynnä riitaa”, hän jatkoi olkapäitään kohottaen.

 Tobias kuunteli tarkkaavaisesti.

”Olin kateelinen isällesi ja isoäidillesi. He saivat elämältään, mitä tahansa vain heilauttamalla sauvaansa. Ja minä... Minä jouduin raatamaan haluamani asian eteen. Minusta se ei ollut reilua. Siksi... Severuksen ollessa kolmentoista minä lähdin. En kestänyt enää”, hän sanoi.

 Harry henkäisi.

”Isä oli minun ikäiseni”, hän huokaisi.

 Tobias vilkaisi pojanpoikaansa ensimmäisen kerran kunnolla.

”En olisi koskaan uskonut, että näen pojanpoikani. Pitääkö Severus sinusta hyvää huolta?” hän kysyi hymyillen.

”Vähän liiankin hyvää. Isä haluaisi laittaa minut kaappiin, jotta minulle ei tapahtuisi mitään pahaa”, Harry vastasi ivallisesti. ”Mutta kun tilanne on mikä on velhomaailmassa niin on vähän mahdotonta pysyä hengissä. Saan olla kiitollinen, jos pääsen viettämään seitsemäntoistavuotis syntymäpäiviäni”, hän kertoi.

 Tobias hämmentyi.

”Onko tilanne tosissaan niin paha?” hän kysyi.

 Harry nyökkäsi.

”Velhomaailmassa käydään sotaa parhaillaankin. Eikä kestä kauaakaan, ennen kuin se leviää koko maailmaan”, hän sanoi.

 ****

 Sirius vilkaisi hymyillen Severuksen kasvoja.

”Kappas, täällähän tapaa ihan vanhoja tuttaviakin. Minne olet jälkikasvusi jättänyt?” hän kysyi ivallisesti.

 Severus tuijotti kauhuissaaan entisen rakastettunsa kasvoja. Sirius oli ilmestynyt kuin tyhjästä sairaalan odotushuoneeseen eikä kukaan jästi näyttänyt hämmästyvän miehen tulosta. Siitä Severus tiesi, että Sirius oli loihtinut koko sairaalan.

”Pidä näppisi erossa Harrysta. Hän on kaikkeni, kun sinäkin petit minut!” Severus sanoi vihaisesti.

 Sirius pudisti päätään.

”Erehdyt. Minä en jättänyt sinua. Sinä jätit minut. Muistuuko mieleen?” hän kysyi.

 Severus painoi kasvonsa maahan. Sirius kohotti sauvaansa.

”Taistele poikasi puolesta!” hän huusi ja oli jo valmis huutamaan kidutuskirouksen, kun Harry yllättäen astuikin kahden vihamiehen väliin.

”Näpit irti isästäni, senkin luukasa”, hän sanoi ja kaivoi oman sauvansa taskustaan.

 Sirius nauroi.

”Onko minulla ilo taistella kolmetoistavuotiaan pojan rääpäleen kanssa?” hän kysyi.

”Harry, mene tiehesi. Mene kotiin”, Severus sanoi.

 Harry pudisti päätään.

”Ja jättäisin sinut tänne? Unelmoi. Kukaan ei sitä paitsi päästä näin nuorta liikkelle yksinään”, hän sanoi kohauttaen olkapäitään. ”Mitä tuo edes tekee täällä?” hän jatkoi kohottaen toista kulmakarvaansa kysyvästi.

 Sirius hymyili.

”Minulla on maksettavana muutama kalavelka isäsi kanssa”, hän ilmoitti. ”Ensinäkin se, että hän sattui jät-”, hän aikoi jatkaa, mutta Severus nousi äkkiä ylös lattialta ja kohotti sauvansa Siriusta kohti.

”Sulje suusi menneisyydestä. Se on menneisyyttä! Ja se vain sattui olemaan elämäni suurin virhe, mutta olenpa tehnyt pari muutakin virhettä elämäni aikana, joten pää kiinni!” hän sanoi vihaisesti ja Harry tuijotti isäänsä ja Siriusta ihmeissään. Mitä näiden kahden menneisyyteen muka kuului? Mistä elämänsä suurimmasta virheestä Severus puhui? Ja mitä Sirius oli ollut sanomassa ennen kuin isä oli keskeyttänyt hänet?

”Olet yhä sama jääräpää kuin ennenkin, Ruikuli”, Sirius sanoi tuhahtaen. ”Menetät malttisi liian nopeasti. Tiesitkö, ettei sellainen koskaan pärjää tappeluissa?” mies jatkoi kysyvästi.

 Severus ei vastannut, vaan siirsi Harryn selkänsä taakse toisella kädellään. Toisella kädellä mies puristi edelleen taikasauvaa. Taikasauvan kärki osoitti Siriuksen rintaa, tismalleen sitä paikkaa, jossa sydän oli.

”Severus...”, Sirius anoi. Harryn sydän jyskytti. Sirius todella anoi, anoi henkensä säästämiseen, anoi vanhaa vihollistaan.

”Sinä häpesit minua. Häpesit minua aina. Kiistätkö sen?” Severus kysyi.

 Sirius pudisti päätään.

”Ei. Minä en koskaan hävennyt sinua. Kun kerroin meistä Jamesille hän...”, Sirius ei saanut sanottua lausettaan loppuun vaan käänsi kasvonsa maahan. Hän heitti taikasauvansa lattialle.

”Anna mennä, Severus. Tee se. Mutta lupaa tehdä se nopeasti.”

 Harry seurasi näitä kahta miestä ja hänen sydämensä jyskytti edelleen, mutta ei pelosta. Ei pelosta vaan jännityksestä ja epävarmuudesta. Hänen suureksi hämmästyksekseen Severus pudotti sauvansa.

”Tule, Harry. Mennään kotiin”, Severus sanoi. ”Ilmoitan opettajille, että otan lomaa ja että sinä olet ainakin tämän viikon pois koulusta”, hän jatkoi.

 Harryn teki mieli kysyä kaikenlaista sekä Siriukselta että Severukselta. Mutta Sirius oli polvillaan lattialla ja yritti nyt nousta ylös.

”Severus... Saanko... Saanko puhua kanssasi kahden kesken?” Sirius sai sanottua.

 Severus vilkaisi poikaansa, joka kohautti olkapäitään.

”Hyvä on. Mutta muista, että sanoit puhua”, Severus myöntyi ja Harry pakeni sairaalan ala-aulaan.

”No? Mitä asiaa sinulla oli?” Severus kysyi.

 Sirius oli taas pystyssä ja haroi hiuksiaan.

”Tuo poika... Harry. Onko hän...?” hän aloitti.

”Minun ja Lilyn? On”, Severus vastasi. ”Enkä edes epäile, ettet tiennyt sitä”, hän jatkoi.

 Sirius huokaisi.

”Muistatko sen illan Tylypahkan katolla? Sen, kun jätit minut lopullisesti?” hän kysyi äkkiä.

 Severus nyökkäsi.

”Luulin, että rakastan Lilyä enemmän. Mutta nyt...”, hän pudisteli päätään.

 Sirius hymyili hieman. Se hymy aiheutti Severuksessa paljon muistoja. Muistoja salatuista illoista Tylypahkan koulun katolla, Tylyahossa, Rääkyvässä röttelössä, luutakomeroissa, Tarvehuoneessa...

 He katsoivat toisiaan suoraan silmiin. Molemmat hymyilivät aavistuksen verran ja Severus astui jo askeleeen lähemmäs Siriusta. Ties mitä olisi tapahtunut, ellei Harry olisi juuri silloin astunut sairaalan ovesta sisään. Hän virnisti huomatessaan isänsä ja Siriuksen.

”Anteeksi, tulin vain hakemaan vettä”, hän sanoi virnistäen edelleen. ”Oletteko te nyt sujut?” hän jatkoi kohottaen kulmaansa.

 Severus säpsähti. Hänenkin oli pakko hymyillä.

”Asutko edelleen Kalmanhaukiolla?” hän kysyi Siriukselta.

 Sirius nyökkäsi.

”Tosin nyt voisin muuttaa sinun luoksesi”, hän ehdotti virnistäen saman kelmivirnistyksen, johon Severus aikoinaan rakastui.

 Severus katsoi poikaansa ja Sirius ymmärsi heti.

”Huolehditaan hänestä yhdessä”, hän ehdotti.

”Hän ei ole sinun poikasi”, Severus sanoi aivan kuin sillä olisi ollut merkitystä.

”Mutta...”, Sirius aloitti.

”Katso hänen silmiään”, Severus kehotti ja Sirius kumartui Harryn tasolle. Hän vilkaisi pojan virheitä, smaragdinvirheitä silmiä ja henkäisi. Silmät elivät vieläkin vaikka edellinen kantaja oli jo kuollut.

”Lilyn silmät”, hän sanoi katkerasti.

”Selvästi. Siksi hän ei ole sinun poikasi”, Severus sanoi.

 Sirius huokaisi.

”Rakastat häntä vieläkin?” hän pikemminkin totesi, kuin kysyi.

 Severus nyökkäsi.

”Rakastan. Sinä et tuntenut häntä samalla tavalla. Minä en voi rakastaa ketää muuta. Lily oli kaikkeni”, hän sanoi pyyhkien silmäkulmaansa.

 Sirius huokaisi uudelleen.

”Mutta vielä äsken sanoit, että vain luulit rakastavasi Lilyä! Lily on kuollut! Eikö minulla silti ole edes pientä mahdollisuutta?” hän kysyi ja hänen silmistään heijastui toivo.

 Severus pudisti päätään.

”Olen pahoillani. Ei ole. Kilta etenee askel askeleelta ja kohta kiltalaiset ovat taas ovellamme. Minun täytyy huolehtia pojastani”, hän sanoi.

”Minähän ehdotin jo! Huolehditaan hänestä yhdessä!” Sirius huusi jo. ”Minulla on tiettyjä oikeuksia häneen!” hän jatkoi.

 Harry pysähtyi.

”Mitä? Oikeuksia minuun?” hän kysyi. ”Isä, mistä tuo puhuu?” hän kyseli.

”Etkö ole kertonut hänelle?” Sirius kysyi katsoen Severusta epäuskoisena. ”Harry, minä olen sinun toinen kummisetäsi.”

 


 

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 741
  • damnation daniel
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #62 : 24.02.2012 10:37:59 »
anteeksi mussu kun en ole kommentoinut ;__; Anteeksi anteeksi anteeksi ;__;

mutta juu, muahahahahahahah (8 jännitys tiivistyy :P on aika hauskaa, että ne tollai riitelee, eikä Harry ymmärrä mitään XD tyhmä Harry :')
aawwww toi Sirius, kun noin Tobiasta kiduttaa :D aawwwwwwwwwww

ihanat luvut 15 ja 16 :-*
kiitos niistä ja anteeksi ihan hirmusti kun en ole kommentoinut ;__;

~ Crissy ~

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #63 : 26.02.2012 14:01:19 »
Criss, mussu, ei se haittaa, vaikka et ole kommentoinut aikoihin!  :-* *hali* Pääasia, että kommentoit nyt. Kiitos siitä!

 Luku 17
 Kevätflunssaa


 Harry katsoi epäuskoisena isäänsä.

”Sanoit, että vain Lucius on kummisetäni! Olet valehdellut minulle kolmetoista vuotta!” hän huusi.

 Sirius säpsähti kuullessaan Luciuksen nimen.

”Lucius... Lucius Malfoy?” hän kysyi.

 Severus hymyili pienesti.

”Yhdistit oikein”, hän sanoi.

 Sirius puristi kätensä nyrkkiin ja katsoi Severusta. Harry ei osannut lukea miehen kasvoista paisuvaa tunnetta, mutta hän epäili, että se tuskin oli mitään hehkuvaa rakkautta. Siriuksen harmaat silmät hehkuivat, mutta enemmän vihasta, kuin rakkaudesta.

”Minun kummipoikani toinen kummisetä on haiseva, Voldemortin perseen nuolija, inhottava Lucius Malfoy!” Sirius sihisi vihaisena.

 Harry tuijotti vasta löytämäänsä kummisetää.

”Puhut niin kuin olisit itse puhdas ja paras”, Severus totesi olkapäitään kohottaen. ”Lucius sattuu olemaan edelleen ystäväni enkä siedä haukkumisia ystävistäni tai pojastani. Varsinkaan mieheltä, joka on itse istunut vankilassa kolmetoista vuotta kolmentoista jästin ja yhden velhon tappamisesta”, hän jatkoi.

”Severus”, Sirius aloitti. Harry oli hämmästynyt. Hän ei ollut kuullut Siriuksen vielä kertaakan puhuttelevan hänen isäänsä tämän etunimellä.

”Tule, Harry. Lähdetään”, Severus sanoi tiukasti. Harry seurasi isäänsä ja Sirius jäi seisomaan suu auki paikoilleen. Hetken hän seisoi siinä, sitten heilautti sauvaansa ja katosi kuin tuhka tuuleen.

  *****
 Severus ilmiinnytti poikansa heidän kotitalolleen. He kävelivät hiljaisina ovelle, aukasivat sen ja Harry oli lähdössä jo kävelemään huonettaan kohti, kun Severus pysäytti poikansa.

”Harry, anna minun selittää”, hän pyysi.

 Harry huokaisi syvään.

”Hyvä on. Kerro, miksi et ole aikaisemmin puhunut kummisedästäni mitään!” hän sanoi vihaisesti.

 Severus käveli keittiöön päin ja Harry seurasi perässä. Harry istuutui tuolille ja Severus keitti itselleen kahvia.

”Haluatko kaakaota vai kahvia?” hän kysyi.

”Kaakao”, Harry sanoi.

 Severus nyökkäsi selkä Harryyn päin. Hän kaatoi mukiin maitoa ja lämmitti sen mikrossa. Sen jälkeen hän lisäsi mukiin vielä kaakaojauhetta ja ojensi sen pojalleen lusikan kera.

”Kiitos”, Harry sanoi vetäessään hupparinsa vetoketjua ylemmäs.

”Paleleeko sinua?” Severus kysyi huolestuneena ja koetti poikansa otsaa. Se oli tulikuuma.

”Sinulla on varmasti kuumetta!” hän huudahti. ”Otsasi melkein palaa”, hän jatkoi.

 Harry hymyili hiukan.

”Kaikki on ok”, hän väitti.

 Severus polvistui poikansa tasolle ja katsoi tätä suoraan silmiin.

”Onko varmasti? Millainen olo sinulla on?” hän kysyi.

 Harry huokaisi.

”No, jos totta puhutaan niin minua palelee ihan kauheasti, kurkku on kipeänä ja on huono-olo”, hän myönsi.

 Oli Severuksen vuoro huokaista.

”Minä laitan sinulle pedin olohuoneen sohvalle. Et voi nukkua omassa huoneessasi, se on talvisin liian kylmä”, hän ilmoitti tiukasti.

”Ei siellä ole edes kylmää. Siellä on jotain 12 astetta lämpöä!” Harry vastusteli.

 Severus kääntyi ympäri.

”Normaalissa huoneissa lämpöä on 21 astetta ainakin”, hän väitti. ”Nyt ylös siitä, mars, sohvalle!” hän käski ja hyvin vastahakoisasti kaakaomuki kädessään mustatukkainen poika nousi ylös tuolistaan.

 Harry kävi pitkäkseen olohuoneen pehmeälle sohvalle ja Severus peitteli hänet kahteen lämpimään huopaan. Siltikin poika tärisi huopiensa ja paksun hupparinsa alla. Severus kumartui lämmittämään takkaa.

”Ei sinun sitä minun vuokseni tarvitse lämmittää”, Harry vastusteli.

 Severus vain mulkaisi poikaansa.

”Tarvitseepas”, hän sanoi.

”Isä”, Harry sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen. Severus taisteli tulitikkujen kanssa.

”Niin?” mies kysyi kääntymättä.

”Ensinäkin sytytä se takka taikasauvallasi. Ja toiseksi, haluan edelleen kuulla Siriuksesta”, Harry sanoi ja Severus pudotti tulitikkunsa. Hän huokaisi, otti taikasauvansa viittansa taskusta ja sytytti takan yhdellä sauvan heilautuksella. Sen jälkeen hän istuutui takan ääreen ja katseli tulta.

”Minun on kai lopultakin kerrottava sinulle jotain Mustan ja minun menneisyydestä”, hän sanoi hiljaa.

”Minä tiedän, että kelmit eivät pitäneet sinusta”, Harry sanoi. Häneen alkoi pikkuhiljaa tulla lämpöä.

”Ei ole kyse siitä”, Severus katseli edelleen tulta.

”Mistä sitten?” Harry kysyi uteliaana. Mistä isä puhui? Severus kohotti katseensa poikaansa.

”Minusta ja... kummisedästäsi”, Severus punastui hennosti sanottuaan tämän ja se sai Harryn mielenkiinnon heräämään. Mikä ihme sai isän punastumaan?

”Oletan, ettet puhu Luciuksesta”, Harry puuskahti.

 Severus hymyili väkisinkin.

”En todellakaan. Jaa-a, taidan odottaa vielä muutaman vuoden ennen kuin alan kertomaan sinulle tästä lisää”, hän sanoi ja nousi ylös.

 Harry pudisti päätään.

”Aloitit jo!” hän sanoi.

 Severus hymyili edelleen. Hän pörrötti poikansa hiuksia.

”Aloitin ja lopetin. Nyt sinä alat nukkumaan kuin kiltti poika ainakin”, hän käski.

 Harry mutristi huuliaan.

”Minä en ole kiltti”, hän väitti.

 Severus pyöritteli silmiään.

”Päinvastoin, minä uskon, että olet hyvinkin kiltti”, hän sanoi ja Harry pudisti päätään. ”Olet hyvin kiltti varsinkin sen jälkeen, kun kuulet, että aion... hmm...”, Severus mietti.

”Aiot mitä? Takavarikoida Tulisalamani?” Harry kysyi.

 Severus hymyili ovelasti.

”Ehei. Aion kirjottaa Vorolle ja annan hänelle henkilökohtaisen luvan ripustaa sinut sormenpäästäsi tyrmään”, hän sanoi virnistäen.

 Harrya ei hymyilyttänyt.

”Et sinä niin tekisi”, hän väitti.

”En vai? Sinun on paras olla nukkumassa, kun minä puolen tunnin kuluuttua tulen tänne tai saatan muuttaa mieleni jälki-istuntojesi suhteen”, Severus sanoi.

 Harry naurahti.

”Minulla ei ole jälki-istuntoja”, hän protestoi.

 Severus tuhahti.

”Ai ei vai? Muistaakseni sinulla oli ainakin kolme jälki-istuntoa rästissä luihuisten kiusaamisesta”, liemiprofessori sanoi rypistäen otsaansa muka mietteissään.

 Harry aukoi suutaan.

”Sinä olet puolueellinen luihuisia kohtaan”, hän sanoi vastaan.

 Severus pudisti päätään ottaessaan Harryn tyhjän kaakaomukin pöydältä.

”Rohkelikot vain sattuvat käymään ensimmäisenä päälle”, hän sanoi puolustuksekseen.

”Koska luihuiset ärsyttävät”, Harry puolusti tupaansa.

 Severus tuhahti.

”Minun aikoinani rohkelikot ärsyttivät luihuisia enemmän”, hän sanoi.

 Oli Harryn vuoro pyöritellä silmiään.

”Sinä kävitkin koulua joskus muinaisaikoina”, hän väitti.

 Severuksen oli pakko naurahtaa.

”No niin, paina nyt se pää siihen tyynyyn ja sulje silmäsi”, hän kehotti. ”Tai minä alan laulaa sinulle tuutulaulua ja sitä sinä et halua kuulla, sen verran varoituksena”, hän jatkoi.

 Harry nauroi.

”Hyvää yötä”, Severus huikkasi vielä ovelta ja ehti kuulla poikansa väsyneen vastauksen.

”Hyvää yötä, isä.”

 *****

 Severus kävi viemässä kaakaomukin tiskialtaaseen ja sen jälkeen hän istuutui keittiön pöydän ääreen. Hän mietti vielä sitä, pitäisikö hänen oikeasti puhua Harrylle hänen ja Siriuksen menneisyydestä. Heidän seurusteluistaan ei tiennyt kukaan muu kuin Remus, Dumbledore, Lucius ja Lily. Ja Lily oli kuollut, joten häntä ei laskettu mukaan.

 Severus istui kauan keittiön pöydän ääressä. Hän pohti monenlaisia asioita. Oliko Sirius puhunut totta sanoessaan, että voisi muuttaa hänen luokseen? Entinen luihuinen huokaisi syvään. Jos hän olisi antanut anteeksi olisi Sirius nyt täällä. Mutta jos hän olisi antanut anteeksi hän olisi joutunut selittämään enemmän Harrylle.

 Samassa Severus tajusi, ettei ollut ilmoittanut mitään Dumbledorelle. Hän huokaisi uudelleen ja nousi ylös. Hän käveli työhuoneeseensa ja istuutui pöytänsä ääreen kirjoittamaan kirjettä työnantajalleen.

 Hyvä rehtori Dumbledore,
 Kävin tänään poikani Harry Kalkaroksen kanssa katsomassa isääni Tobias Kalkarosta jästisairaalassa ja sen takia en tullut tunneille. Palasin kotiini sairaalareissun jälkeen, sillä Harry on kipeänä. En uskaltanut vielä rueta raahaamaan häntä Tylypahkaan asti, koska hän olisi voinut vilustua pahemmin matkan aikana. Ja hänen otsansa on sen verran kuuma, etten usko, että olisi hyväksi edes liikuttaa häntä mihinkään. Annan hänelle yksityisopetusta kaikissa aineissa, ettei hän jää jälkeen. Pidän itsekin parin viikon loman. Tunnen olevani sen tarpeessa.
 Ystävällisin terveisin,
 Severus Kalkaros,
 Tylypahkan liemiprofessori ja
 luihuisten tuvan johtaja

 Severus luki lyhyen kirjeensä läpi kertaalleen ja päätti sitten, että se sai luvan kelvata. Hän käveli takaisin olohuoneeseen, jossa Harry nukkui sohvalla täydessä unessa ja kutsui heidän pöllöään Hedwigiä luokseen. Hetken päästä Hedwig lensikin jo sisään suussaan kuollut rotta.

”Pistä tuo pois”, Severus sanoi tuhahtaen, kun pöllö ojensi koipeaan. Severus kiinnitti kirjeen siihen.

”Tylypahkaan, rehtori Dumbledorelle, heti”, Severus käski ja lähetti pöllön menemään. Sen jälkeen hän istuutui sohvan laidalle ja katseli poikaansa. Harryn silmäluomet tuntuivat nauravan unessa ja Severusksen oli pakko hymyillä. Hän kosketti poikansa otsaa ja veti kätensä saman tien pois. Otsa oli edelleen tulikuuma, ellei jopa edellistä kuumempi. Severus ei voinut mitään sille, että hänellä tuli omaan otsaansa huolen ryppyjä. Mitä jos Harry olikin todella pahassa kuumeessa? Hänen olisi saatava tietää se heti.

 Niinpä Severus ravisti poikaansa.

”Harry, herätys”, hän sanoi ja hitaasti, hyvin hitaasti ja vastahakoisasti Harry avasi silmänsä.

”Mitä? Ensin pakotat minut nukkumaan ja sen jälkeen herätät minut”, poika mumisi unenpöpperöisenä.

 Severus ei edes hymyillyt.

”Haluan mitata kuumeesi”, hän ilmoitti tiukasti.

 Harry nyökkäsi unisesti ja Severus taikoi kuumemittarin esille. Hän painoi sen päälle ja Harry työnsi mittarin kainaloonsa.

 Hiljaisuus. Piinaava hiljaisuus.

 Piip-piip, ilmoitti kuumemittari parin minuutin päästä ja Harry otti sen esiin.

”No?” Severus kysyi huolestuneena.

 Harry tihrusti lukemaa.

”En minä näe”, hän valitti ja ojensi mittaria isälleen.

 Severus henkäisi.

”Sinulla on 42.5 astetta kuumetta!” hän huudahti pelästyneenä.

 Harry pyöritteli väsyneesti silmiään.

”Mitä sitten? Joko minä saan nukkua?” hän kysyi.

”Yli 42 asteen kuume voi olla hengenvaarallista”, Severus selitti. Hän nousi ylös ja ilmoitti tulevansa kohta takaisin.

 Harry odotti. Hän ei vieläkään oikein käsittänyt, että oli kuoleman vaarassa. Lopulta isä tuli takaisin ja sylissään tällä oli vati, joka oli täynnä vettä ja jossa ui märkiä pyyhkeitä. Severus laittoi yhden pyyhkeen poikansa otsalle.

”Mitä sinä teet?” Harry kysyi ihmeissään.

”Haihtuva vesi vie lämpöä pois iholta eli sen pitäisi ainakin laskea lämpöä alemmas”, Severus selitti monimutkaisesti. Hän ihmetteli, miksei Harrylla ollut kuumekouristuksia tai miksei tämä ollut ihan tiellä tietämättömillä. Miksi poika oli niin järjissään?

 Sitten Severus muisti lukeneensa jostain, että velhoilla kuumekouristukset olivat vieläkin harvinaisimpia kuin jästeillä ja että velhopotilas oli usein järjissään, vaikka olikin yli neljänkymmenen kahden asteen kuumeessa.

”Ai jaa”, Harry haukotteli ja Severus käski pojan mennä takaisin nukkumaan.

 Severus huokaisi, kun Harry sulki silmänsä. Koko yön hän pysytteli poikansa vierellä. Harry nukkui niin sikeästi, että Severus pelkäsi tämän jo kuolleen.

 *****

 Seuraavana aamuna Severus sai vastauskirjeen Dumbledorelta.

 Hyvä, Severus,
 Ymmärrän huolesi poikasi sairastumista kohtaan ja sen tähden annankin sekä sinulle että Harrylle lomaa. Harryn ei tarvitse tehdä koulutehtäviä, jos hän kerran on kipeänä. Hankin sinulle sijaisen koululle,
 rehtori Dumbledore


 Severus repi kirjeen kahtia ja heitti sen takkaan.

”Mokomaa roskaa”, hän tuhahti vihaisena.

 Samassa Harry heräsi. Hän hieroi silmiään sohvalla ja hytisi kylmästä.

”Mikä on olo?” Severus kysyi.

 Harry haukotteli makeasti.

”Huono”, hän sanoi rehellisesti. ”Palelee”, hän jatkoi.

 Severus kosketti poikansa otsaa. Se oli edelleen kuuma.

”Oksettaako sinua?” hän kysyi.

 Harry pudisti päätään.

”Haluatko syödä jotain?”

 Harry pudisti taas päätään.

”Minä järjestän meille aikataulun. Aamusta opetan sinulle neljää ainetta: muodonmuutoksia, loitsuja, taikajuomia ja taikakausien historiaa. Sitten sinulla on iltapäivään asti vapaata. Sen jälkeen opetan sinulle kahta ainetta: Pimeyden voimilta suojautumista ja ennustamista, jonka olet typeränä valinnut. Loput aineet on sitten illasta”, Severus ilmoitti ja Harry huokaisi raskaasti.

”Isä, minulla on melkein 43 astetta kuumetta ja sinä pakotat minut tekemään koulutehtäviä? Oletko ihan tosissasi?” hän kysyi.

”Avaa muodonmuutoksien kirja sivulta kuusisataayhdeksän”, Severus vastasi tyypillisellä opettajanäänellään.

 Harry huokaisi uudelleen.

”Et voi olla tosissasi!” hän protestoi.

”Sivu kuusisataayhdeksän, auki nyt heti!” Severus vastasi vihaisena.

 Harry otti muodonmuutoksien kirjan lattialta, johon Severus oli sen yön aikana tuonut ja avasi sen sivulta kuusisataayhdeksän. Seurasi yksi hyvin pitkäveteinen tunti, kun Severus selitti miten hiiret muutetaan kupeiksi. Sen jälkeen hän pakotti poikansa tekemään asian teoriassa.

 Harry heilautti tylsistyneenä sauvaansa. Hiiri pysyi edelleen hiirenä.

”Ei noin. Heilautat sauvaasi väärällä tapaa”, Severus opetti. ”Sitä pidetään ensinäkin kädessä kahden sormen välissä, etusormen ja peukalon. Eikä puristeta koko nyrkissä tuolla tavalla. Sitten heilautat sauvaasi niin, että sauva tekee pienen ympyrän. Näin.”

 Severus otti oman sauvansa taskustaan ja heilautti sitä hiiren pään ympärillä. Hiiri muuttui hetkessä kauniiksi lasikupiksi.

”Täydellistä, eikö?” Severus hymyili pojalleen. ”Kokeile sinä”, hän sanoi ja muutti hiiren taas hiireksi.

 Harry pisti sauvansa peukalon ja etusormen väliin ja heilautti sauvaansa hiiren pään yläpuolella niin, että sauva teki täydellisen ympyrän. Hetkessä hiiri muuttui samanlaiseksi kauniiksi lasikupiksi.

”Hienoa, Harry”, Severus sanoi edelleen hymyillen ja pörrötti poikansa hiuksia.

 Harry vastasi isänsä hymyyn ja mietti hetken, miten oikeastaan jaksaisi koko päivää.

 Toisaalta, Hermione olisi ylpeä hänestä, kun hän kertoisi tämän.

 ****

 Päivän edetessä Harry oli oppinut jo paljon. Taikajuomien kahdella tunnilla hänen isänsä oli pannut poikansa sekoittamaan liemeä, jonka nimeä hän ei muistanut, mutta joka joka tapauksessa oli mennyt erittäin pilalle. Se nimittäin oli räjähtänyt ja hänen naamansa oli ollut räjähdyksen jälkeen musta. Loitsujen tunnilla Severus oli pistänyt Harryn kirjoittamaan esseetä ja Pimeyden voimilta suojautumisen tunnilla Severus oli pistänyt Harryn lukemaan ääneen kirjaa viisi sivua. Ennustamisen tunnilla Severus oli itse ollut niin kyllästynyt koko aineeseen, että oli jättänyt sen väliin. Hän väitti, ettei Harry tarvitsisi ennustamisen taitoa mihinkään eikä Harry ollut oikeastaan kovinkaan pettynyt isänsä päätökseen. Hänkin inhosi ennustamista ja olisi mielellään luopunut siitä. Taikakausien historia oli taas tasan yhtä tylsää Severuksen opettamana, kuin professori Binnsinkin opettamana. Harry ei ollut oikeastaan koskaan edes tajunnut, mitä ideaa koko aineessa on.

”Sehän on historiaa”, hän sanoi. ”Miksei me eletä nykyajassa eikä mennä johonkin historialliseen aikaan ennen ajanlaskun syntyä?” hän kysyi vihaisesti.

 Severus huokaisi.

”Jokaisen velhon ja noidan on hyvä tietää, mistä me olemme lähtöisin”, hän vastasi. ”Minäkin inhosin taikakausien historiaa aikoinaan”, hän paljasti.

”Oliko professori Binns teidänkin opettajana?” Harry kysyi.

 Severus nyökkäsi.

”Oli. Ja voin sanoa, että kaikki nukkuivat niillä tunneilla. Kaikki paitsi Remus Lupin, minä ja Lily”, hän kertoi. ”Seitsemännellä luokalla Lilyn ja Jamesin lyhyen seurustelun ajan Jameskin yritti opiskella tunneilla, mutta ei siitä tullut mitään”, hän jatkoi päätään pudistellen.

”Seurusteliko äiti James Potterin kanssa?” Harry kysyi ihmeissään.

”Ennen kun alkoi seurustelemaan minun kanssani, kyllä. Mutta he seurustelivat vain muutaman viikon ja sitten äitisi jätti Potterin”, Severus kertoi.

”Äiti kirjoitti päiväkirjaansa, että James oli maseentunut”, Harry muisteli.

 Severus läpsäytti otsaansa.

”Niin muuten olikin. Kesti varmaan kuukausi ennen kuin hän selvisi pettymyksestään”, hän hymyili vahingoniloisesti.

 Harry katsoi isäänsä huvittuneena.

”Keiden muun kanssa sinä sitten seurustelit?” hän kysyi pilke silmäkulmassaan.

”Eiköhän jatketa taikakausien historiaa”, Severus väisti kysymyksen ovelasti.

 Harry huokasi syvään. Ehkä hän jonakin päivänä saisi tietää. Hän tuskin malttoi odottaa, että pääsisi taas selailemaan äitinsä päiväkirjaa. Ehkä Lily oli kirjoittanut jotain isästä? Ehkä Lily tiesi, kenen kaikkien kanssa Severus oli seurustellut aikoinaan? Tavalla tai toisella Harry aikoi ottaa asiasta selvää.

 Pitihän hänen nyt jotain isänsä menneisyydestä tietää!

 ******

 Illalla, kun Severus oli lähtenyt asioille Harry kaivoi äitinsä päiväkirjan laukustaan ja selaili sitä. Lily oli kirjoittanut koko päiväkirjan täyteen ja Harry avasi umpimähkään jonkun sivun.

 Rakas päiväkirja,
 Seurustelen nyt Jamesin kanssa ja olen iki onnellinen. James on huolissaan Siriuksesta, sillä tämä katoilee mystisesti jonnekin aina iltaisin. Ehkä Siriuksella on joku nainen? Joku kertoi nähneensä Siriuksen ja Severuksen makaavan Tylypahkan katolla, mutta sitä huhua minä en usko. Ensinäkin, Sirius inhoaa Severusta ja Severus inhoaa Siriusta. Miksi nämä kaksi vihamiestä sitten päätyisivät koulumme katolle makamaan? Severus tosin sanoi joskus, että hän pystyi rauhoittumaan parhaiten koulun katolla. Muistan, että katsoin häntä kuin pähkähullua, kun hän kertoi sen. Miten joku pystyy rauhoittumaan yli sadan metrin korkeudessa? Minua ainakin huippaa jo Tähtitornissa.
 James on niin ihana. Hän osti minulle syntymäpäivälahjaksi sellaisen maailman ihanimman korun! Se on sydämenmuotoinen ja sen sisällä oli kuva meistä kahdesta. Sen sisään James oli taitellut rakkauskirjeen, jota en aio kopioida tähän, koska se on jotain niin suloista, etten voi pilata sanoja kopioimalla niitä. Siksi taitankin kirjeen kahtia ja laitan sen tähän väliin, jotta voin aina lukea sitä, kun epäilen Jamesin rakkautta minua kohtaan. 
 Kaikki hemmottelivat minua muutenkin eilen, kun oli syntymäpäiväni. Äiti ja isä lähettivät kotoa minulle jästien valkosuklaata ja valokuva-albumin, johon voin ottaa kuvia. James oli ilmeisesti juonessa mukana sillä korun lisäksi hän oli ostanut minulle ihanan kameran. Severus antoi minulle lahjaksi kirjan, Lilli taas paidan, sellaisen vaaleanvihreän. Alise osti minulle mustan laukun.
 Lisäksi kelmit pitävät syntymäpäiväjuhlat lauantaina minun kunniaaksi Tarvehuoneessa. Kaikki tylypahkalaiset ovat tervetulleita, siis eivät opettajat! Saa nähdä, kumpa tilanne ei riistäytyisi käsistä, kun kelmit ovat järjestämässä... James kutsuu minua pullonpyöritykseen, pakko mennä!
 Kirjoittelemisiin,
 Lily

 Harry sulki päiväkirjan. Sirius ja isä olivat maanneet Tylypahkan katolla? Ei, se ei voinut olla totta. Lilykin oli kirjoittanut päiväkirjaansa ettei uskoisi moista huhua. Ei Harrykaan sitä uskonut. Ei varmasti.

 Niin hän ainakin kovasti uskotteli itselleen.

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #64 : 26.02.2012 19:28:12 »
Olen yli-innokas tämän kanssa ja jo tänään saanut 18. luvun valmiiksi ja tässä ficissä on muuten täydet 90 sivua!!!! :)

 Luku 18
 Pöpöjä


 Seuraavana päivänä Harrylla oli niin huono olo, että Severus vapautti poikansa koulusta. Harry nukahti heti aamiaisen jälkeen uudelleen ja Severus vilkuili poikansa terveydentilaa päivän mittaa hyvin huolestuneena. Pojan kuume tuntui vain nousevan ja hän hytisi koko ajan kylmyydestä. Harry myös nukkui hyvin paljon, kaiken kaikkiaan hän oli hereillä vain kaksi tuntia päivän aikana.

 Lopulta Severus oli sen verran huolestunut, että päätti kirjoittaa matami Pomfreylle ja pyytää häntä tulemaan katsomaan Harrya.

 Hyvä, matami Pomfrey,
 Poikani on ollut kovassa kuumeessa jo päivän ja kuume tuntuu vain nousevan. Häntä paleltaa jatkuvasti ja hän nukkuu hyvin paljon. Voisitteko millään tulla käymään täällä kotitarkastuksella, sillä en uskalla lähteä Tylypahkaan asti, kun Harrylla on niin huono olo ja hän on niin kovassa kuumeessa. Olen kerta kaikkiaan neuvoton. Tänä aamuna kuumemittari näytti jo 42.7!
 Ystävällisin terveisin,
 Severus Kalkaros, Tylypahkan liemien professori


 Jälleen Severus lähetti kirjeen Hedwigin mukana ja istuutui sitten Harryn jalkopäätyyn katselemaan nukkuvaa poikaansa. Harry mumisi jotain unissaan, mutta Severus ei saanut sanoista selvää.

 Matami Pomfrey ei edes lähettänyt vastauskirjettä vaan ilmiintyi puoli tuntia Severuksen lähettämän kirjeen jälkeen. Hän koputti ja Severus meni avaamaan.

”Missä potilas on?” nainen kysyi heti valmiina auttamaan.

 Sanaakaan sanomatta Severus johdatti Pomfreyn olohuoneeseen. Matami riensi heti Harryn luokse ja kokeili tämän otsaa.

”Otsa on todella kuuma”, hän sanoi oma otsa rypyssä. Hän kumartui ottamaan taikasauvansa taskustaan ja heilautti sitä. Pian Harryn yläpuolelle ilmestyivät hohtavan vihreinä numerot 43.3 

 Matami Pomfrey henkäisi.

”Hänellä on todella kova kuume!” hän huokaisi. ”On ihme, jos hän herää tuosta unesta!” hän jatkoi.

 Severus säpsähti. Ei kai vain...

”Häntä pitää kylmettää”, matami sanoi. ”Hakisitko minulle ämpärillisen jääkylmää vettä ja kasan pyyhkeitä?” hän pyysi kääntäen katseensa Severukseen.

 Severus teki työtä käskettyä ja pian hän tulikin jo ison ämpärin kanssa. Toisessa kädessään hänellä oli viisi pyyhettä. Matami otti ämpärin ja laski sen Harryn viereen. Hän kasteli yksi kerrallaan pyyhkeet jääkylmässä vedessä ja kietoi niitä sitten Harryn käsiin, jalkoihin ja päähän. Lopuksi hän teki vielä taikasauvallaan kylmennysloitsun. Sen jälkeen hän otti salkustaan jotain aineita ja kumartui sekoittelemaan niitä keskenään. Lopputuloksen hän laski Harryn viereiselle pöydälle.

”Tämä pitäisi juottaa hänelle nyt heti”, hän sanoi.

 Severus nyökkäsi ja kumartui ravistelemaan poikansa hereille.

”Harry, Harry, herää”, hän pyysi ja vihdoin Harry avasi väsyneenä smaragdinvihreät silmät.

”Onko joku kipeä?” hän kysyi unenpöpperöisenä huomatessaan matamin samassa huoneessa.

”On”, Severus vastasi eikä suostunut sanomaan enempää. ”Juopa nyt tämä”, hän pikemminkin pyysi kuin käski ja ojensi Harrylle matamin sekoittaman lasin.

 Harry joi kulauksen. Sitten hän laski lasin takaisin yöpöydälle.

”Juo se kokonaan”, matami käski ja Harry totteli irvistellen. Juoma oli kirpeää, aivan liian kirpeää ja imelää. Äitelää.

”Minua väsyttää”, Harry sanoi ja nukahti heti sanat sanottuaan.

 Severus huokaisi väsyneenä ja huolestuneena.

”Paraneeko Harry tuosta?” hän kysyi matamilta.

 Matami kohotti olkapäitään.

”En todellakaan tiedä. Jos hänellä on sisukas ja taisteleva luonne hän voi hyvinkin selvitä”, tämä sanoi ja Severus hymyili pienesti.

”Todellakin on”, hän sanoi. ”Tämä on siis hänestä itsestään kiinni?” hän kysyi.

 Matami pudisteli päätään.

”Ei. Teistä molemmista. Sinä et saa antaa hänelle huopaa tai peittoa, vaikka hän kuinka pyytäisi. Et saa sulkea olohuoneen ikkunaa, vaikka hän kuinka valittelisi kylmästä. Hänen on tarkoitus olla kylmissään, jotta kuume laskee”, hän sanoi.

 Severus huokaisi uudelleen.

”Hyvä on. Minä teen parhaani”, hän lupasi.

 Mitä muutakaan hän voisi tehdä?

  ********

 Harry siirrettiin seuraavana päivänä vaaroista huolimatta sairaalasiipeen. Hermione, Ron, Draco, Theodore ja muut hänen ystävänsä olivat käyneet vuorotellen valittamassa Dumbledorelle siitä, etteivät he saaneet mennä Harryn kotiin katsomaan poikaa ja lopulta Dumbledore oli kirjoittanut Severukselle, joka oli taas liikuttunut poikansa ystävien huolenpidosta ja suostunut poikansa kuljettamiseen sairaalasiipeen. Sitä paitsi sairaalasiivessä Harrylla oli koko ajan matami Pomfrey hoitamassa häntä eikä matamin tiedetty koskaan epäonnistuvan missään.

”Kyllä, te voitte käydä katsomassa häntä, mutta hän on koomassa, joten hän kuulee teidät, mutta ei vastaa”, matami Pomfrey sanoi Dracolle ja Theodorelle.

 Draco melkein juoksi Harryn luokse ja huomasi, että Severus istui taas poikansa vuoteen vierellä. Severus oli painanut kasvonsa käsiinsä ja toisella kädellä mies piteli kaikin voimin kiinni Harryn oikeasta kädestä. Dracoa melkein satutti nähdä kummisetänsä olevan niin raunioina.

”Minä lähden nyt, Harry”, Severus sanoi, kun huomasi Dracon ja Theodoren. ”Mutta palaan taas huomenna”, hän lupasi ja painoi huulensa hetkeksi Harryn otsalle.

 Ja niin Draco, Harry ja Theodore jäivät kolmisin.

”Severus on näköjään ihan romuna”, Draco huokaisi.

 Theodore kosketti Harryn olkapäätä.

”Kuka ei olisi”, hän tuumi. ”Grangerkin melkein itki tunnilla”, hän muisteli.

”Puhumattakaan Weasleystä”, Draco jatkoi ja molemmat luihuispojat hymyilivät hieman. Ron Weasley oli heittäytynyt hyvin hankalaksi nähdessään Harryn ensimmäisen kerran makaavan koomassa. Huhujen mukaan Ron oli istuutunut Harryn vuoteen reunalle eikä ollut suostunut liikkumaan siitä ennen kuin Hermione oli Fredin ja Georgen kanssa väkisin raahannut pojan rohkelikkojen oleskeluhuoneeseen. Siellä Ron oli kävellyt suoraan makuuhuoneeseen eikä ollut tullut ulos koko viikonloppuna.

”Luulin, ettei professori Kalkarosta hajota mikään. Nyt tiedän, että olin väärässä”, Theodore sanoi hetken hiljaisuuden jälkeen.

 Draco kohautti olkapäitään.

”Minulle on aina ollut itsestään selvää, että hän rakastaa Harrya”, hän sanoi.

”Harrysta puheen ollen... Kuuleekohan hän meitä?” Theodore kysyi.

 Draco kohautti uudestaan olkapäitään.

”En tiedä. Matami Pomfrey sanoi, että kuulee, mutta...”, hän hiljeni hetkeksi ja katsoi sängyssä makaavaa rohkelikkoa. Harryn käsi oli liikkunut muutaman millin verran. Draco huomasi sen silti.

”Katso”, hän kuiskasi ja samassa Harryn toinenkin käsi liikahti.

”Hän herää”, Theodore sanoi ja Harryn silmäluomet avautuivat pikkuhiljaa. Hänen smaragdinvihreät silmänsä tulivat esille ja Draco hymyili onnellisena. Harry vastasi hymyyn.

”Mikä olosi on?” Draco kysyi huolestuneena.

”Täydellinen! Voin todella hyvin”, Harry vastasi ja Draco melkein hihkaisi ääneen.

”Kaikki ovat olleet sinusta todella huolissaan. Katsokin, että oli viimeinen kerta, kun huolestutit meidät näin pahasti”, Draco sanoi teeskennellen nuhtelevaa.

 Harry irvisti.

”Kuulostat ihan isältä. Missä hän muuten on?” hän kysyi vilkuillen ympärilleen. ”Taitaa olla ensimmäinen kerta ettei isä ole täällä, kun minä herään koomasta tai jostain”, hän sanoi virnistäen.

”Tehdään historiaa”, Draco virnisti. Hän kumartui painamaan suukon Harryn otsalle. Theodore tuijotti kauhistuneena, kunnes Draco nauraen käski tämän mennä hakemaan Severus paikalle. Sen jälkeen blondi istuutui aivan lähelle Harrya.

”Olitko sinäkin huolissasi?” Harry kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen. Hän tunsi olonsa jotenkin vaivautuneeksi Dracon seurassa eikä todellakaan tiennyt miksi.

 Draco punastui. Oliko Harry aikaisemmin nähnyt ystäväänsä niin punaisena?

”Olin... Mutta tiesin, että sinä paranet”, luihuinen kehuskeli.

”Tiesitkö?” Harry kysyi huvittuneena.

 Draco nauroi.

”Hyvä on en tiennyt, mutta uskoin siihen. Eikö se olle pääasia?” hän kysyi.

 Oli Harry vuoro nauraa ja Draco haltioitui äänestä. Oli niin ihanaa kuulla Harryn jälleen nauravan. Hän kumartui painamaan uuden suukon ystävänsä otsalle.

”Miksi sinä suukottelet minua koko ajan?” Harry kysyi.

 Draco virnisti.

”Etkö pidä siitä?” hän kysyi hymyillen.

”En. Pidän enemmän tästä”, Harry vastasi ja nousi sen verran kyynärpäidensä varaan että pystyi suutelemaan Draco kunnolla huulille. Draco vastasi suudelmaan ja kumpikin tunsivat olevansa kahdeksannessa taivaassa...

 Lopulta Draco työnsi Harryn takaisin sänkyyn.

”Olet kipeä”, hän nuhteli. ”Saan pöpöjä”, hän jatkoi nyt jo virnistäen.

 Harry vastasi virnistykseen automaattisesti.

”Luulin, että pidät pöpöistäni”, hän sanoi ja sai Dracon naurahtamaan.

”Ei. Minä rakastan niitä. Rakastan niitä yhtä paljon kuin rakastan sinua”, blondi sanoi hymyillen ja Harry vastasi hymyyn.

 Dracon kulmakarvat nousivat kysyvästi.

”Eikö tämä ole yleensä se hetki, kun sinä vastaat, että sinäkin rakastat minua?” hän kysyi jäänharmaat silmät vilkkuen.

 Harry virnisti.

”On. Mutta luulin, että tiedät sen jo”, hän myönsi.

 Voiko ihanempia sanoja lausua? Draco oli vahvasti sitä mieltä, että ei.

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 741
  • damnation daniel
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #65 : 29.02.2012 08:20:39 »
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWW :-*
ihana osa ja edellinenkin oli ihana ja äääk kun on ihanaa  <3
Katso nyt mitä sait aikaan? Sekosin ihan totaalisesti ja kokonaan! :D

Tää on niin paras tarina/ficci vai mikä lie auts aivoihin sattuu. Ja mua ihmetyttää miksi tällä on bäin vähän kommentteja.__. hhävetkää ihmiset !

Kiitos paljon tästäkin osasta!

~ Crissy ~

dracolove

  • ***
  • Viestejä: 96
  • Drarryholisti
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #66 : 03.03.2012 14:27:47 »
Oii miljoona lukuu tullu ja en ollu huomannu mitään ! :o
Mutta joka tapauksessa olin innostunut. Severus oli söpö ja ihanan huolehtivainen.
Draco taas ... oli aivan ihana, muttei muistuttanut kuitenkaan omaa itseään. Haluaisin, että Draco olisi kuitenkin Draco. Kovis, mutta pehmeä sisältä. Kuitenkin esittää aina jotain :)
When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #67 : 07.03.2012 10:44:33 »
Anteeksi! Minulla on jäänyt niin monta lukua väliin, että ihan hävettää! Nyt luin monta lukua putkeenja ah, nautin niistä. Pidin Siriuksen ja Severuksen välisestä kohtauksesta ja siitä, että Severus oli raunioina Harryn sairaudesta. Tekee hänestäkin inhimillisemmän. Seuraavaa luku odotellen,

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #68 : 10.03.2012 15:41:57 »
Oho. Taas kommentteja vaihteeksi! :)

Criss, Sä oot seonnu jo aikoja sitten, et voi syyttää mua siitä. Paras ficci? Tyydytpä vähään. Kiitos kommentistasi, ihana!  :-*
SuklaaKissa, Harryn ja Dracon suhteeseen on tulossa mutkia vielä aika paljon, odotapa vain, mm. eräs hyvin ylihuolehtivainen isä  ;) :D Ja ei se mitään, vaikka et ookaan kommentoinu :) Kiitos kommentistasi!
dracolove, Ei nyt ihan miljoona (vielä). Dracoa ei tulevassa luvussa ole juuri ollenkaan mainittuna vain, joten en ole voinut tehdä hänestä enemmän omaa itseään. Kiitos kommentistasi sinullekin!
tutti frutti, Kiitti :)

Huhhuh. Luku 19!!! Oho. Mihin tää aika on menny? Joka tapauksessa, ficissä on nyt huimat 93 ja puoli sivua ja 30528 sanaa ja 220093 merkkiä! Kiitos kommentoijille ja lukijoille, tässäpä seuraava luku :)


Luku 19
 Musta yö (osa 1/2)


 Seuraavana iltana Harry pääsi jo pois sairaalasiivestä ja hän kuljeskeli hajamielisenä Tylypahkan käytävillä, kunnes törmäsi Seamus Finniganiin ja Dean Thomasiin, kahteen rohkelikkoon, joita hän inhosi kaikista eniten ja tunne oli ehdottomasti molemminpuoleinen.

”Kas, kas, Kalkaroshan se täällä hortoilee”, Seamus totesi irvistäen.

 Harry mulkaisi poikaa ja siirsi painoaan toiselle jalalle.

”Mitä asiaa sinulla on, Finnigan?” hän kysyi sihisten.

”Mihin olet tukijoukkosi jättänyt? Malfoyn ja isäsi”, Dean kysyi.

 Harry kohautti olkapäitään.

”Eivät ole tukijoukkoani. Draco on ystäväni ja isä perheenjäsen”, hän puolusteli.

 Seamus ja Dean nauroivat ilkeästi.

”Ystäviä tai enemmän. Kuulimme huhuja”, Seamus sanoi nauttien jokaisesta hetkestä.

 Harry hallitsi hyvin itsensä eikä edes punastunut.

”Mitä sinä tarkoitat?” hän kysyi.

”Olit kuulemma suudellut Malfoyta sairaalasiivessä eilen illalla”, Dean vastasi hänen kysymykseensä.

”Roskaa”, Harry väitti.

”Roskaa tai ei, me uskomme siihen. Taidat olla melkoinen homo, Kalkaros”, Seamus sanoi irvistäen rumasti.

 Harry irvisti takaisin.

”Tai sitten sinä olet homo tuon ystäväsi kanssa, jonka älykkyysosamäärä hipoo nollaa”, hän sanoi virnistäen Deanin raivosta punaisille kasvoille.

”Varokin, ketä nimität tyhmäksi!” poika sihisi.

 Harry hymyili.

”Mitä? Äitini Lily oli fiksu ja isä on opettaja. Olen vain perinyt heidän geeninsä”, hän sanoi melkein nauraen.

”Paskat ole mitään geenejä perinyt”, Seamus sanoi pidellen Deania olkapäästä kiinni.

”Ai en vai? Olen saanut H:n melkein jokaisesta tehtävästä tänä vuonna, joskus jopa U:n”, Harry sanoi hymyillen edelleen. ”Suokaa anteeksi, mutta taidan poistua tekemään rästiin jääneitä läksyjäni”, hän jatkoi ohittaen kaksikon.

 Seamus veti taikasauvansa Harryn selän takana esiin, mutta ei kerennyt sanoa sanaakaan, kun Severus astui kulman takaa ja melkein törmäsi poikaansa.

”Finnigan!” hän karjaisi. ”Alhainen temppu!” hän jatkoi vihaisesti ja Seamus piilotti taikasauvansa saman tien kaavunsa taskuun.

”Ai mikä, professori?” poika kysyi viattomana.

”Todella alhaista taikoa vastustajan kääntäessä selkänsä”, Severus sanoi. ”Rohkelikko menettää takiasi viisi pistettä ja sinä ja herra Thomas voitte liittyä seuraani huomenillalla jälki-istuntoon”, hän sanoi.

 Dean kohotti kättään.

”Minä en ole tehnyt mitään, professori! Kalkaros vain ärsytti meitä!” hän jatkoi.

 Severus käänsi katseensa poikaansa, joka hymyili viattomana.

”Puhuuko hän totta, herra Kalkaros?” hän kysyi eikä Harry enää hymyillyt.

”Osittain, isä”, poika mutisi katse lattiassa.

”Osittain, mikä?” Severus kysyi Deanin ja Seamusin virnistellessä vieressä.

”Osittain, professori”, Harry korjasi sanavalintaansa.

”Sitten tulet luokseni nyt heti”, Severus sanoi ja lähti kävelemään omaa työhuonettaan kohti. Harry käveli nolona hänen perässään ja kuuli vielä Seamusin ja Deanin räkäiset naurut kulman takana.

 Severus ei sanonut sanaakaan ennen kuin pääsi turvallisesti omaan työhuoneeseensa. Sitten hän kääntyi Harrya kohti.

”Vaikka oletkin poikani et saa minkäänlaisia erikoisvapautuksia jälki-istunnoista”, hän sanoi. ”Odotan perheenjäseniltäni oikeanlaista käytöstä, eikä toisten haukkuminen todellakaan kuulu siihen, ymmärrätkö?” hän kysyi vihaisena ja Harry nyökkäsi.

”Ymmärrätkö?” Severus toisti.

”Ymmärrän, professori”, Harry vastasi katse edelleen lattiassa.

”Harry, katso minuun ja sano, että ymmärrät!” Severus käski ja kohtasi poikansa pelokkaat smaragdinvihreät silmät.

”Minä ymmärrän, professori”, Harry sanoi ja Severus nyökkäsi hyväksyvästi.

”Nyt sinä voit sitten selittää minulle, mitä teet Tylypahkan käytävillä ottaen huomioon, että olit vielä eilen korkeassa kuumeessa”, Severus vaihtoi aihetta ja Harry huokaisi.

”Matami Pomfrey päästi minut pois sairaalasiivestä”, Harry sanoi.

”Pomfreyn ote on selvästikin lipsumaisillaan”, Severus mutisi.

 Harry virnisti.

”Olen ihan terve”, hän vakuutti.

”Ja sen takia lähditkin ärsyttämään rohkelikkoja, niinkö? Jotta pääsisit takaisin Sairaalasiipeen”, Severus tuhahti.

 Harry hätkähti.

”Olin vain kävelemässä ohi, kun Finnigan ja Thomas rupesivat ärsyttämään minua”, hän protestoi. ”Pakko minun oli jollain lailla puolustautua!” hän jatkoi.

 Severus huokaisi.

”Sinun pitäisi hillitä itsesi”, hän moitti.

 Harryn oli pakko virnistää.

”Niin kuin et itse koskaan olisi paria taikaa rohkelikkoihin kokeillut”, hän sanoi.

”Ei ole kyse siitä”, Severus vastasi.

”Eikö? Mistä sitten? Siitä, että saat vaihteeksi nolata minut?” Harry kysyi vihaisesti.

”Kyse on siitä, että sinä oppisit olemaan katsomatta vaaroja silmiin! Että oppisit joskus käyttäytymään!” Severuskin suuttui jo.

”Minä osaan käyttäytyä. Paremmin kuin sinä!” Harry sanoi vihaisesti ja nousi jo ylös tuolista. Hän käveli ovelle, mutta se oli lukossa.

”Päästä minut pois”, Harry vaati seisoessaan oven edessä kädet lanteilla.

”En. En päästä ennen kuin olen sanonut sanottavani”, Severus vastasi tuhahtaen. ”Olet menettänyt jalkasi tänä vuonna, olet katsonut kuolemaa pari kertaa silmiin jo aikaisimpina kouluvuosinasi. Voisitko mitenkään pysyä hengissä? En kestä menettää taas yhtä perheenjäsentäni”, Severus sanoi.

 Harry ei edes hymyillyt. Hän lähti sanaakaan sanomatta pois isänsä huoneesta. Severus jäi katsomaan poikansa perään. Mitä hän oli nyt sanonut?

 ****

 Harry, Ron ja Hermione kävelivät kolmestaan näkymättömyysviitan alla kohteenaan Hagridin mökki. He olivat vihdoin kuulleet Hiinokasta ja olivat saaneet tietää, että hevoskotka lopetettaisiin. Harry oli vihainen.

”Isä on sydämetön idiootti”, hän sanoi Hagridille.

”Ei, ei... Isäsi vain yrittää huolehtia sinusta”, Hermione korjaisi pienellä äänellä.

”Huolehtia? Huolehtia minusta tappamalla hevoskotkan! Paskat se mitään huolehtimista ole!” Harry sanoi vihaisena ja potkaisi vihoissaan Hagridin ylisuurta nojatuolia.

”Luulen, että professori Kalkaros saa vain mielenrauhaa ja että hänellä on kostonhimoa hevoskotkaa kohtaan. Ajattele, jos itse olisit hänen tilassaan. Mieti, jos sinun poikasi menettäisi jalkansa hevoskotkan takia. Pystyisitkö itse antamaan hevoskotkalle anteeksi?” Hermione kysyi ja Harry tuijotti ystäväänsä hämmästyneenä. Milloin Hermione oli viimeksi puolustanut hänen isäänsä? Hän huokaisi syvään.

”Teidän pitää mennä”, Hagrid sanoi kalpeana. ”Ne tulevat”, hän jatkoi ja Harry kääntyi katsomaan ikkunasta. Hänen isänsä, Dumbledore, taikaministeri Toffee ja teloittaja astelivat perä kanaa rinnettä alas. Harry veti kiireesti näkymättömyysviitan itsensä, Ronin ja Hermionen päälle. He pakenivat metsään takaovesta ja ehtivät juuri ja juuri kadota metsän uumeniin, kun Severus koputti Hagridin ovelle.

 Metsässä Ronin rotta Kutka rupesi häiriköimään. Se rimpuili pois Ronin taskusta ja Harry näki taas tutun mustan ison koiran. Koira hyökkäsi suoraan Ronia päin ja Hermione kiljaisi säikähtyneenä.

”RON!” Molemmat rohkelikot huusivat, kun koira lähti raahamaan Ronia poispäin. He lähtivät juoksemaan ja huomasivat kauhukseen, kuinka koira vei Ronia Tällipajua kohti.

”Ei”, Hermione kuiskasi ja sulki silmänsä. Harry tarttui ystäväänsä kädestä ja lähti juoksemaan. Ron oli saatava pois.

 Koira retuutti Ronia takaperin juurten lomassa olevaan onkaloon. Ron yritti taistella vastaan, mutta koira oli häntä vahvempi. Pian Ronista näkyi enää jalat, jotka poika oli epätoivoissaan taivuttanut puunjuuren ympäri. Äkkiä kuului kammottava räsähdys ja sekä Harry että Hermione tiesivät, mitä oli tapahtunut. Ronin sääri oli murtunut ja koira veti hänet sisään Tällipajun salaperäiseen tunneliin.

”Me ei selvitä. Meidän täytyy hakea Dumbledore!” Hermione huusi hypätessään valtavan oksan yli.

”Ei! Me ei ehditä hakea Dumbledorea ennen kuin tuo koira on syönyt Ronin tai jotain muuta vastaavaa!” Harry vastasi hänkin huutaen. Oksa heilahti lujaa hänen otsaansa ja hän näki hetken pelkkiä mustaa.

”Mutta me ei päästä puun ohi ilman apua. Haetaan Dumbledore, Harry kiltti!” Hermione rukoili.

”Ei. Jos me haetaan Dumbledore isä tulee ihan varmasti tänne myös!” Harry sanoi vastaan. ”Jos koira pääsi puun ohi, mekin päästään. Tavalla tai toisella.”

 Jälleen yksi oksa huitaisi heitä päin, mutta molemmat kerkesivät väistää ajoissa.

 Äkkiä heidän ohitseen loikkasi kellertävän oranssi kissa, joka luokersi hakkaavien oksien lomitse käärmeen tavoin ja painoi etutassullaan rungossa näkyvään kyhmyyn. Siinä samassa puu lakkasi liikkumasta. Pieninkään lehti ei värähtänyt tai liikahtanut.

”Koukkujalka”, Hermione kuiskasi käheästi. Hän oli ostanut kissan kesälomalla Viistokujalta. ”Miten se tiesi?” hän ihmetteli.

 Harry kohautti olkapäitään.

”Tule, mennään pelastamaan Ron”, hän sanoi. Hermione tarttui häntä käsivarresta ja yhdessä he katosivat onkaloon.

”Pidä taikasauva valmiina”, Hermione kehoitti Harrya hänen takanaan.
« Viimeksi muokattu: 10.03.2012 15:49:58 kirjoittanut Miusamo »

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 741
  • damnation daniel
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #69 : 10.03.2012 18:27:58 »
oho :o kylläpä on jännää .__. nyt ootan ihan intona täällä jatkoa <3
ja jee (8 juoruja, juoruja <3

tämän järkevämpää en saa sanotuksi :)

kiitos taas hienosta luvusta sulle :-*

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #70 : 20.03.2012 15:20:05 »
Oi!
En jaksa odottaa seuraavan luvun saapumista. Saa nähdä miten tässä käy!

Tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

dracolove

  • ***
  • Viestejä: 96
  • Drarryholisti
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #71 : 01.04.2012 19:01:56 »
uusi luku (taas) ja huomasin juuri, että käyn täällä aivan liian vähän lukemassa ficcejä.
Mutta no, odotellen jatkoa ... ;)
ja myönnän tämä oli oikein rakentava viesti
When you feel my heat
Look into my eyes
It’s where my demons hide

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #72 : 02.04.2012 20:05:34 »
Criss, Hihi, kiitos!
tutti frutti, Kiitos!
dracolove, Hihii, kiitos!

  Taas on uusi luku ilmestynyt ja arvatkaa mitä? Bileet pystyyn, ficissä on sata sivua!!!!!!!! Kuka lähtee bilettää mun kanssa? XD

  Luku 20,
  Musta yö osa 2/2

 Harry ja Hermione astuivat valtavaan huoneeseen. Ron makasi nurkassa käpertyneenä, jalka suorana. Harry juoksi heti hänen vierelleen.

”Missä se koira on?” hän kysyi.

 Ron oli kasvoiltaan vihreä. Kipu jalassa oli varmasti kammottava.

”Ei se ole koira. Se on se”, poika sanoi ja Harry tuijotti ystäväänsä. Mistä ihmeestä Ron puhui?

”Se on hän. Sirius Musta”, Ron sanoi ja Harry pudotti hämmästyneenä taikasauvansa.

”Karkotaseet!” Sirius Mustan ääni kuului aivan heidän takanaan ja sekä Harryn että Hermionen sauvat lensivät miehen käsiin. Harry kääntyi ja Sirius naulitsi katseensa pojan vihreisiin silmiin.

”Nytkö sinä viimein tulit tappamaan minut?” Harry kysyi tyynesti, melkein odottavana.

 Sirius pudisti kaikkien kolmen hämmästykseksi päätään.

”Ei. En”, hän mumisi hiljaa käheällä äänellään. ”En tullut. Ja muista se, että sinä seurasit minua”, hän jatkoi hymynkaare huulillaan.

”Tällä kertaa”, Harry huomautti.

”Tällä kertaa”, Sirius myönsi. ”Tulit hakemaan ystävääsi, eikö niin?” hän arvasi hetken hiljaisuuden jälkeen.

”Oikein arvattu”, Harry vastasi.

”Onneksi et hakenut opettajia apuun. Se helpottaa tilannetta paljon”, Sirius sanoi. ”Haluan selittää sinulle pari asiaa.”

”Meillä ei ole mitään puhuttavaa.”

”Onpas.”

 Harry huomasi Siriuksen kasvoilla vakavan ilmeen ja hän huokaisi, kun mies heilutteli virne kasvoillaan hänen, Hermionen ja Ronin taikasauvoja.

”Jos haluat saada sauvasi takaisin kuuntelet minua”, Sirius sanoi.

 Harry huokaisi syvään ja vain tuijotti itsepäisesti kuluneeseen lattiaan. Hän ei katsonut Siriukseen päinkään.

”Tiedän, mitä teit isälleni. Tiedän, että petit Potterit ja yritit tappaa Piskuilanin! Miksi minä sen jälkeen kuuntelisin sinua?” Harry kysyi.

”Koska lehdet eivät välttämättä puhu totta”, Sirius vastasi hiljaa.

 Harry tuhahti.

”Kiistät siis kaiken?” hän kysyi.

”Niin kiistän.”

 Hiljaisuus. Piinaava hiljaisuus, jonka aikana Harry oli kääntänyt katseensa takaisin Siriukseen ja tuijotti miehen harmaita silmiä.

”Mutta tiedätkö, mitä isälläsi ja minulla oli?” Sirius kysyi yllättäen.

”Vihasit häntä. Inhosit hänen katsomistakin! Isä on kertonut menneisyydestään”, Harry vastasi. Hän tunsi Hermionen lempeän käden olkapäällään, mutta ravisti sen pois.

”Ei. Minä rakastin häntä”, Sirius sanoi hyvin hiljaa ja painoi päänsä alas.

 Harry haukkoi henkeään. Hetken hän tuijotti kummisetäänsä aivan kuin toivoisi tämän huutavan kohta aprillia ja osoittavan sauvallaan häneen ja tappavan hänet. Sitten hän vilkaisi Hermionea, jonka kasvoilla oli hänelle tyypillinen minä-tiesin-tämän-koko-ajan ilme. Ron oli puolestaan yhtä tietämätön kuin hän. Punapääkin tuijotti Siriusta ihmeissään.

”Etkä rakastanut. Et koskaan”, ääni kuului jostain ovelta ja äkkiä Harryn isä veti Harryn näkymättömyysviitan pois päältään.

 Sirius henkäisi.

”Severus...”

”Tämä löytyi Tällipajun juurelta. Hyvin käytännöllinen”, Severus sanoi kylmästi ja heitti näkymättömyysviittansa Harryn jalkojen juureen. Harry kumartui nostamaaan sitä ylös.

”Unohditko kenties mainita, että James Potter antoi ennen kuolemaansa tuon sinulle?” Severus kysyi Harrylta katsoen kuitenkin koko ajan Siriusta.

”Itseasiassa sain sen Dumbledorelta yksitoistavuotiaana”, Harry vastasi.

”Miksi Sarvihaara olisi antanut näkymättömyysviittansa vapaaehtoisesti sinun pojallesi, Severus? Näkymättömyysviitat kulkevat isältä pojalle”, Sirius pani väliin.

”Ellet sattunut tietämään, että James Potterin poika kuoli nyt tiedät. Harry on heti Potterin pojan jälkeen seuraava, jolle viitta kuuluu, koska Lily on Potterin pojan oikea äiti”, Severus vastasi tyynesti.

 Harryn suu loksahti auki.

”Mitä? Onko James Potterin poika minun velipuoleni?” hän kysyi.

”Älä sinä sekaannu tähän”, Severus sihisi takaisin. ”Olet jo muutenkin vaikeuksissa. Sinua, Grangeria ja Weasleytä odottaa pakkoloma”, hän jatkoi.

”Vastaa minulle! Onko James Potterin kuollut poika minun velipuoleni?!” Harry kysyi kovemmalla äänellä.

”Minä sanoin, että älä sinä sekaannu tähän, kun et kuitenkaan mitään ymmärrä!” Severus vastasi.

”Onko James Potterin kuollut poika minun velipuoleni?”  Harry kysyi korostaen jokaista lausumaansa sanaa.

”ÄLÄ SEKAANNU TÄHÄN, POIKA!” Severus huusi nyt.

”Sinä olet valehdellut minulle monestakin asiasta kuluneen kolmentoista vuoden aikana!” Harry huusi vastaan.

”SULJE SUUSI!” Severus sanoi kovaan ääneen.

”EN!” Harrykin korotti ääntään.

”Hiljaa nyt molemmat!” Sirius sanoi yllättäen väliin.

 Molemmat Kalkarokset kohottivat katseensa vankikarkuriin.

”Sinä. Sinulla on otsaa komennella minua!” Severus tuhahti.

 Sirius astui tyynesti askeleen lähemmäs Severusta ja tuijotti tätä kylmästi harmailla silmillään.

”Niin. Niin minulla on”, hän sanoi.

 Harrykin tuijotti kummisetäänsä vihaisena. Hän oli ristinyt kädet rinnalleen ja katseli vuoroin isäänsä vuoroin kummisetäänsä, molempia varuillaan ja vihaisena. Miten monesta asiasta isä oli valehdellut hänelle? Ensin Sirius, nyt tämä. Mitä vielä? Montako asiaa isä piti salassa?  Milloin isä oli ajatellut kertoa hänen velipuolestaan?

”Minä haluan kertoa Harrylle totuuden, Severus. Puhtaan totuuden”, Sirius sanoi katsoen Severusta suoraan silmiin.

”Älä lausu nimeäni huuliltasi”, Severus sihahti. ”Totuutta ei ole. Kukaan ei voi väittää tietävänsä ainoaa totuutta tässä helvetin sopassa, jossa me kaikki elämme”, hän jatkoi hyvin hiljaa olkapäitään kohottaen.

 Sirius huokaisi syvään. Severus huomasi, miten paljon Azkabanin vuodet olivat vaikuttaneet mieheen. Sirius näytti paljon vanhemmalta. Hänen hiuksensa olivat takussa ja hän oli laiha. Hyvin laiha. Pesemättömät keltaiset hampaat näkyivät suusta.

”Aina on yksi totuus”, ääni kuului ovelta ja heidän joukkoonsa liittyi myös Remus Lupin.

 Severus tuhahti.

”Hyvä on. Olen valmis kuulemaan teidän niin sanotun totuuden”, hän sanoi.

 Remus vilkaisi Siriusta.

”Tiedätkö sinä mistä aloitat?” hän kysyi kohottaen kulmakarvaansa.

 Sirius nyökkäsi.

”Kerron lyhyesti”, hän lupasi ja hymyili pienesti. Severuksen sydän teki voltin. Tuota hymyä hän oli aina rakastanut.

”Remus on ihmissusi, minä animaagi eli koira toisin sanoen, James Potter oli hirvi, Peter Piskuilan rotta”, Sirius aloitti. ”Eli tuo rotta, joka on tuon punapään sylissä”, hän jatkoi ja kiristeli hampaitaan.

”Eikä ole!” Ron sanoi ja puristi Kutkaa sylissään.

”Te olette hulluja molemmat!” Harry sanoi melkein nauraen.

”Peter Piskuilan kuoli kolmetoista vuotta sitten, sinä itse tapoit hänet. Miten sinulla on otsaa väittää, että Piskuilan olisi elossa?” Severus kysyi otsa rypyssä.

”Minä yritin tappaa hänet”, Sirius korjasi. ”Mutta Peter kerkesi muuttautua rotaksi!” hän jatkoi sihisten raivoissaan keltaisten hampaidensa takaa.

”Ron, annatko meidän kokeilla näyttäytymisloitsua Peteriin?” Remus kysyi. ”Jos tuo on oikea rotta, sille ei käy kuinkaan.”

 Ron puristi Kutkaa edelleen käsisään. Sitten hän vilkaisi ensin Harryyn, sitten Hermioneen ja lopuksi Siriukseen. Siriuksen toivekas katse sai hänet lopulta nyökkäämään.

 Sirius osoitti rottaa Ronin taikasauvalla, Remus omallaan ja yhdessä he sanoivat hiljaa kuiskaten jonkun loitsun, joka ei kantautunut Harryn korviin asti.

 Kutka alkoi muuttua. Se muuttui mieheksi, joka ei ollut paljoa Harrya tai Hermionea pidempi. Miehellä oli ruskehtavan harmaat hiukset ja ruskeat silmät.

”Sirius, Remus...”, mies piipitti. ”Vanhat ystäväni!”

”Tiedä niistä ystävistä”, Sirius sanoi raivoissaan. ”Sinun takiasi James, hänen poikansa ja Jamesin vaimo kuolivat!” hän sanoi ja viha näkyi miehen harmaista silmistä.

”Minä olen syytön! Sinä heidät kavalsit tiedät-kai-kenelle!” Peter sanoi.

 Sirius haukkoi henkeään.

”Minä? Se, että et suostu myöntämään itse kavaltaneesi ystävääsi Voldemortille on jo alhaista, mutta on todella alhaisempaa se, että syytät siitä minua! Minä olin Jamesin paras ystävä! Olin hänen poikansa kummisetä samalla tavalla, kun olen Harryn kummisetä! Luuletko että pystyisin kavaltamaan oman kummipoikani? Jos luulet, katso Harrya. Olenko muka kavaltanut hänet? Olenko muka tappanut hänet tai vienyt hänet Voldemortille? Enkö olisi tehnyt sen aikoja sitten, jos olisin todella Voldemortin puolella?” hän kysyi ja Harry huomasi miehen silmissä olevan raivon.
 
 Peter oli hätkähtänyt jokaisen kerran, kun Sirius oli maininnut Voldemortin nimen. Siriuskin oli huomannut sen ja virnisti nyt häijysti.

”Pelkäätkö entisen isäntäsi nimeä? En yhtään ihmettele. Hän ja hänen joukkonsa ei taida olla kovinkaan tyytyväinen sinuun, vai mitä?” hän totesi.

”Minuun? Ainoa syy, miksi tiedät-kai-kuka ei olisi tyytyväinen minuun on se, että minä sain yhden hänen kuolonsyöjistään Azkabaniin, vakoojan Sirius Mustan!” hän huudahti ja osoitti Siriusta keskisormellaan. Harry pani merkille, ettei mies omistanut etusormea ollenkaan.

”Sanoin jo äsken, että on todella alhaista syyttää omista rikoksistaan toisia”, Sirius sihisi hampaidensa välistä. ”Kun Voldemort ei kerran tappanut sinua, minä tapan. Viimeksi epäonnistuin, nyt en aio epäonnistua. Lupaan kuitenkin yhden asian sinulle.”

”Minkä?” Peter kysyi, vaikka ei oikeastaan edes halunnut tietää.

”Tapan sinut kiduttamatta”, Sirius sanoi häijysti ja kohotti Ronin taikasauvaa.

 Severus astui Harryn taakse ja peitti tämän silmät käsillään. Harry kuitenkin riuhtoi isänsä otteen irti ja käveli Peterin ja Siriuksen väliin.

”Ei”, hän sanoi hiljaa.

”Mitä?” Sirius ja Severus kysyivät yhteen ääneen. Remus hymyili. Hän oli ollut varma tästä. Hän oli tiennyt koko ajan, että jos joku astuisi kahden vihamiehen väliin se olisi Harry. Sillä Harry oli se, jota asia koski kaikista eniten.

”Et saa tappaa häntä”, Harry sanoi kovempaa. ”Et saa.”

”Harry, tuo idiootti on syy siihen, että James on kuollut. Tuo idiootti on syy siihen, ettei sinulla ole velipuolta. Tuo idiootti on syy siihen, että sinulla ei ole äitiä. Tuo idiootti on syy siihen, että minä olen ollut kolmetoista vuotta Azkabanin sellissä syyttömänä. Tuon idiootin mielestä hänen kurja elämänsä on niin paljon tärkeämpi, kuin Jamesin, Jamesin vaimon, Jamesin lapsen, joka oli myös sinun velipuolesi ja sinun äitisi elämä! Hän olisi voinut säästää syyttömiä ihmisiä, jopa pienen pojan, mutta hän ei säästänyt. Hän säästi vain itsensä. Ja nyt sinä seisot siinä välissä etkä anna minun... Minun tehdä hänestä loppua!” Sirius sanoi ja levitti käsiään.

”Niin seison. Tiedän, mitä hän on tehnyt. Tiedän, miksi äiti kuoli. Tiedän, miksi James Potter kuoli. Tiedän, miksi velipuoleni kuoli. Tiedän, miksi sinä olet ollut Azkabanissa. Mutta et silti saa tappaa häntä. Luuletko, että James Potter olisi tahtonut? Luuletko, että hän olisi halunnut tehdä ystävästään murhaajan? Tuollaisen saastan takia”, Harry sanoi ja katsoi Peteriä inhoen.

”Mitä me sitten teemme hänelle?” Sirius kysyi.

 Harrylla oli vastaus valmiina.

”Hän saa mennä Azkabaniin. On hänen vuoronsa olla Azkabanissa, oli hän syytön tai ei”, hän sanoi.

 Severuksen kasvoille nousi isällisen ylpeä hymy. Hänkin oli Remus Lupinin tapaan tiennyt, ettei Harry halunnut kenenkään kuolevan tänään. He kaikki olivat nähneet jo tarpeeksi kuolemia yhdelle elämälle. Varsinkin Harry.

”Mennään ylös linnaan”, Remus sanoi ja veti taikasauvansa taskustaan. ”Köytän tuon”, hän sanoi Harrylle, joka katsoi epäröiden Remuksen taikasauvaa.

”Hyvä on. Haluan jo nukkumaan”, Harry totesi haukotellen makeasti. Severus hymähti. Harry asteli isänsä luokse ja tämä kietoi kätensä poikansa hartioiden ympärille.

”Olet kunnon poika, Harry”, Severus kuiskasi. ”Olen... Ylpeä sinusta.”

 Harry hymyili.

 Samassa tapahtui monta asiaa yhtä aikaa. Peter oli saanut jostain taikasauvan ja osoitti sauvallaan nyt Harrya. Harry kääntyi hitaasti ympäri ja huomasi miehen vihaisen katseen. Severus oli heti tilanteen tasalla ja otti taikasauvansa taskustaan ja osoitti sillä Peteriä.

”Olet käytännössä tappanut vaimoni, joka oli poikani äiti. Luuletko, että annan sinun vielä viedä poikanikin saastainen rotta?” Severus kysyi.

”Päinvastoin”, Peter sanoi. ”Uskon, että sinä annat poikasi mielihyvin Pimeän lordille”, hän jatkoi häijy hymy huulillaan.

”Minäkö antaisin poikani hänelle? Poikani, jota rakastan enemmän kuin ketään muuta! Poikani, joka on minulle koko elämäni!” Severus sanoi tuhahtaen.

”Poika lähtee mukaani. Pimeän lordille armolahjaksi”, Peter sanoi ja häijy hymy oli edelleen hänen huulillaan. ”Ei, taidan tappaa hänet mieluummin itse. Pimeän lordi aikoo joka tapauksessa tappaa hänet.”

”Ei, ei minun poikaani!” Severus sanoi ja oli jo astumassa Harryn ja Peterin väliin, mutta Sirius ehti ensin.

”Sirius”, Severus sanoi hiljaa. Niin hiljaa, että vain Sirius ja Harry kuulivat tämän.

”Avada kedavra!” Peter huusi.

”Severus, minä rakastan sinua. Aina”, Sirius kerkesi vielä sanoa ennen kuin vihreä valo osui suoraan hänen sydämeensä. Hän kaatui, kuin hidastetuissa elokuvissa, siltä se Harrysta näytti. Ron ja Hermione kerkesivät piilottaa kasvonsa seinään.

”Ei. Ei. Sinä... Sinä tapoit hänet!” Severus sanoi raivoissaan. ”Sinä tapoit taas yhden minun rakkaistani!”

 Peter nauroi.

”Vai rakkaista? Eipä näyttänyt hetki sitten olevan sinulle kovinkaan rakas”, hän sanoi.

 Severus kohotti taikasauvansa.

”Avada kedavra”, hän sanoi ja niin kuin Siriuskin, myös Peter kaatui taaksepäin.

”Velhojen sota on ohi”, Severus totesi kylmästi katsoessaan Peterin ruumista.

 Harryn kasvoilla oli kyyneliä. Severus asteli poikansa luokse, kumartui tämän tasolle ja halasi häntä. Harry vastasi halaukseen ja takertui isäänsä kuin hukkuva. Severus nosti poikansa ylös.

”Aika mennä nukkumaan”, mies sanoi ja katsoi viimeisen kerran Siriuksen ruumista. Hänenkin silmistään tippui kyyneliä.

”Minäkin rakastan sinua, Sirius.”

 Severuksen kuiskaus jäi kaikumaan Rääkyvässä röttelössä.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #73 : 04.04.2012 14:35:13 »
Sirius kuoli!!!
Tapot sen!
Enpäs osannut odottaa sitä! Jatkathan vielä?

Järkevä jäi,
tutti frutti


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #74 : 07.04.2012 23:16:08 »
tutti frutti, muahhahahhaaa, niin tapoin! XD Ja joo, jatkan :) Kiitti kommentistasi.

 21 luku, olkaatte hyvät! :)

Luku 21,
 Surun keskellä

 Seuraavana aamuna Harry heräsi isänsä makuuhuoneesta. He olivat kotona. Harry katseli ympärilleen ja yritti muistaa viimeöiset tapahtumat.

”Kopkop. Oletko jo hereillä?” isän ääni kysyi oven takaa.

”Joo”, Harry vastasi unisesti ja isä aukaisi oven.

 Severus astui huolestuneen näköisenä makuuhuoneeseen ja istuutui sängylle Harryn jalkopäätyyn.

”Eikö koulua pitäisi olla vielä tänään?” Harry kysyi.

 Severus nyökkäsi.

”Pitäisi. Mutta me menemme tänään Siriuksen hautajaisiin”, hän sanoi luoden katseensa äkkiä lattiaan.

 Harryn kasvoille nousi kyyneliä.

”Onko pakko?” hän kysyi.

 Severus nyökkäsi.

”Sirius tahtoisi, että me menisimme”, hän sanoi hiljaa. ”Usko pois, ei tämä minullekaan ole helppoa”, hän huokaisi.

”Isä...”, Harry sanoi hiljaa.

 Severus katsoi poikaansa.

”Niin?” tämä kysyi.

”Suostutko nyt kertomaan, mitä sinun ja Siriuksen välillä tapahtui? Puhuiko Sirius totta sanoessaan, että hän rakasti sinua?” Harry kysyi otsa kurtussa.

 Severus huokaisi syvään.

”En kerro kaikkea. Mutta... Minä seurustelin hetken aikaa Siriuksen kanssa. Lopulta jätin hänet, koska olin rakastunut äitiisi”, Severus sanoi. ”Muuta sinun ei tarvitse tietää. Vielä ei ole sen aika”, hän jatkoi.

 Oli Harryn vuoro huokaista.

”Sinä olit... homo?” hän varmisti.

 Severus naurahti pienesti.

”Niinhän sitä nykyään sanotaan”, hän hymyili. Sen sanottuaan hän nousi ylös, katsoi kelloa ja huokaisi uudestaan.

”Hautajaisten aika.”

 ***
 
 Hautajaisissa ei ollut paljoa porukkaa. Severuksen ja Harryn lisäksi Ron, Hermione, Remus, Dumbledore ja muutama muu Tylypahkan opettajista.

 Harry pysytteli koko ajan isänsä vierellä, vähän sivussa muista hautajaisvieraista. Hän ei edes vilkaissut Roniin ja Hermioneen päin.

”Sirius oli aina loojaali ystävilleen. Hän tuki heitä, hän välitti heistä aina. Sirius oli ainoa Musta, joka lajiteltiin rohkelikkoihin ja kuusitoista vuotiaana hän muutti pois kotoaan. Katkaisi viimeisetkin välit sukulaisiinsa. Huomasin kuitenkin eilen, kun juttelin hetken aikaa Siriuksen kanssa, että varsinkin pikkuveljeeään Regulusta hän kaipasi yhä. Siriuksella ja Reguluksella oli ennen Tylypahkaan menoa hyvät välit. He olivat toistensa parhaat kaverit. Sitten Sirius meni Tylypahkaan, päätyikin luihuisen sijaan rohkelikkoon ja oli suvun musta lammas. Tai kun tästä suvusta puhutaan niin valkoinen lammas”, Remus Lupin sanoi hymyillen pienesti. ”Tunsin Siriuksen kauan ja voin sanoa, että me kaikki jäämme varmasti kaipaamaan häntä.”

 Harryn kasvoille tippui hiljaa kyyneleitä, mutta hän ei pyyhkinyt niitä pois. Hän seurasi katseellaan, kun Sirius laskettiin maahan. Hän tunsi isänsä käden olkapäällään. Hetken ajan hän oli löytänyt kummisetänsä, jota hän ei oikeastaan edes tiennyt omistavansa. Ja sitten Sirius oli kuollut. Äkkiä hän ei kestänyt enää. Hän pakeni, lähti hautajaisista juosten. Hän tunsi kaikkien hautajaisvieraiden katseet selässään, mutta ei silti pysähtynyt. Hän juoksi tunteitaan pakoon. Juoksi pakoon, pakoon. Kaikkea.

 Lopulta Harry istuutui maahan nojaten karheaan puunrunkoon. Hän painoi kasvonsa käsiinsä ja nyyhkytti. Hän itki häpeämättä.

 Harry istui siinä kunnes aurinko laski ja tuli kylmä. Hän nousi täristen kylmyydestä ja itkusta ja katseli ympärilleen. Hän oli eksynyt. Hänellä ei ollut hajuakaan, missä hän oli tai missä päin hänen kotinsa oli.

 Harry huokaisi syvään ja lähti kävelemään sinne suuntaan, mistä oli mielestään tullut. Hän käveli pitkän ajan, tunnin, kahden kunnes saapui lammelle. Harry ei ollut koskaan ennen nähnyt sitä lampea ja hän istuutui lammen reunalle, heitti kengät ja sukat jaloistaan ja upotti varpaansa viileään veteen. Hän heilutteli jalkojaan ja hymyili typerästi. Jos hän jonnekin jäisi yöksi se olisi tämä lampi.

    ****

'”Professori Kalkaros!”

 Severus kääntyi kuullessaan tytön äänen. Kuka häntä kutsuisi? Hän huokaisi syvään huomatessaan, että huutaja oli Hermione Granger, yksi hänen poikansa parhaista ystävistä.

”No mitä?” mies kysyi tylysti. Hän oli ollut juuri avaamassa kotioveaan.

”Harry on kadonnut.”

 Hermionen äänestä kuulsi hätä ja pelko. Severus puolestaan vilkaisi tyttöön kuin varmistaakseen, että tämä oli tosissaan.

”Minne päin hän lähti?” Severus kysyi.

”Metsään”, Hermione vastasi ja Severus kääntyi juoksemaan metsään. Hermione lähti juoksemaan miehen perään.

”Harry!” Severus huusi poikaansa.

 Ei vastausta.

”Harry!” Hermionekin huusi.

”HARRY!” Severus korotti äänensä karjaisuksi.

”Täällä!” jostain kaukaa kuului vastaus.

”Pidä ääntä!” Severus kehotti poikaansa juostessaan ääntä kohti. Harry huusi ja kiljui ja lopulta Severus ja Hermione tulivat pojan kohdalle.

 Harry makasi maassa vasen jalka suorana. Jalka oli polvea myöten veressä.

”Mikä jalassasi on?” Severus kysyi huolestuneena. Hän huomasi tuskan ja kivun poikansa katseesta.

”Kaaduin”, Harry vastasi pidellen jalastaan kiinni. Hermione pani merkille, että poika pidätteli kyyneleitä. Tuskan ja kivun kyyneleitä.

 Sanomatta sanaakaan Severus nosti poikansa syliinsä ja lähti kävelemään pois metsästä.

”Katson, mitä voin tehdä”, hän lupasi.

 Hermione käveli heidän perässään. Hän siirsi ruskean hiussuortuvan selkänsä taakse ja hymyili Harrylle, joka hymyili takaisin. Kalkarosten kartanolla Severus käski Hermionen odottaa hetken ja vei poikansa sisälle. Sen jälkeen hän palasi tytön luokse ulko-ovelle.

”Kiitos, kun ilmotit Harryn katoamisesta minulle”, mies sanoi vaivautuneena.

 Hermione hymyili.

”Harry on ystäväni. Ja sinä hänen isänsä. Tietysti sinulle pitää ilmottaa jos jotain erikoista tapahtuu”, hän sanoi. ”Jotain, joka liittyy Harryyn”, hän jatkoi painaen katseensa maahan.

”Olet harvinaisen fiksu ihminen”, Severus totesi. Lause lipsahti hänen huuliltaan ennen kuin hän kerkesi estää sitä. Mutta Hermione oli kuin Lily. Aivan kuin Lily.

 Hermione kohautti olkapäitään yllättyneenä.

”Tein vain sen, minkä katsoin parhaaksi”, hän sanoi. ”En olisi koskaan löytänyt Harrya yksin”, hän jatkoi.

 Severus laski kätensä lempeästi tytön olkapäälle.

”Olisitpas. Tunnet hänet, tiedät, minne hän menee ollessaan surullinen”, hän sanoi.

 Hermione pudisti päätään.

”En olisi arvannut... En olisi ehkä ikinä löytänyt häntä...” Kyyneleet valuivat tytön poskille ja hetken mielijohteesta Severus kaappasi tytön lämpimään halaukseen. Hermione nyyhkytti miehen rintaa vasten ja kumpikin pohti, miten naurettava koko tilanne oli. Toisaalta, kumpikin tunsi olevansa onnellinen toisen halauksessa.

 Lopulta Hermione irrotti otteensa Severuksesta ja pyyhki kyyneleensä hihaansa.

”Olen pahoillani. Harry kaipaa huolenpitoasi, mene hänen luokseen”, tyttö sanoi ja kääntyi lähteäkseen.

”Odota!” Severus huusi hänen peräänsä. ”Ethän sinä voi taikoa ja sinulla kestää monta tuntia ennen kuin pääset kotiisi asti. Nuku yö täällä ja vien sinut huomenna kotiisi”, hän ehdotti. ”Saat nukkua joko sohvalla alakerrassa tai Harryn huoneessa”, hän jatkoi ja hymyili hiukan.

 Hermione oli kääntynyt Severuksen puhuessa ja hän vastasi miehen hymyyn.

”Hyvä on. Otan tarjouksen vastaan”, hän sanoi edelleen hymyillen.

 Yhdessä he kävelivät sisälle.

tutti frutti

  • Rouva Kalkaros
  • ***
  • Viestejä: 608
  • Ficci riippuvainen
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #75 : 08.04.2012 11:57:25 »
Saipas Sirius sentään hautajaiset tässä versiossa. Kirjoissahan hän ei (muistaakseni) saanut edes tätä vähäistä kunninaosoitusta.
Hermionen ja Severuksen välit lämpenevät... hmm...

Tutti frutti kiitää ja kumartaa ja pahoittelee kommentin sanomattomuutta


Hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Snarmione<3
Alan Rickman<3
Emma Watson<3
Helena Bonham Carter<3
Johnny Depp<3
Tom Felton<3

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 741
  • damnation daniel
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #76 : 16.04.2012 16:01:20 »
Oh my Gee! 0_____0 Sirius kuoli ja tollai sit Hermy ja Sev :o hrr hmm :-------D tästäpä on tullut jännä : )

Kiva kiva, en osaa kommentoida 8DD
no mut siis; jatkoa jooko :> :3

Drakness

  • Sanataikuri
  • ***
  • Viestejä: 331
  • "Madness is genius."
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #77 : 16.04.2012 19:38:46 »
Aikas hauska ja tosi hyvä, kun kaikki on käännetty melkein päälaelleen.
Olisiko jo jatkoa tiedossa? :) ???
" Weird is just a side effect of being awesome."

Miusamo

  • Vieras
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #78 : 29.04.2012 17:35:45 »
tutti frutti, oi, kiitos! Ja joo, Sirius ei saanut kirjoissa hautajaisiaan. Ja Hermionen ja Severuksen välit lämpenee enemmän tässä luvussa  ;)
Criss, Haha, kiitos :-*
MasterSkald, Joo jatkoa tulee nyt, anteeksi kesto :) Kiitos kommentistasi!

 Oma sana: Mä olen aina ajatellut, etten koskaan kirjota Severus/Hermionea ja tässä sitä nyt ollaan. Joskus mä tosissaan ajattelin myös, etten koskaan kirjota Harry/Dracoa... Mutta nopeasti se ihmisen mieli muuttuu. Ja tässä taas uusi luku, olkaatte hyvät :)

Luku 22,
 Ja näin elämä jatkaa kulkuaan

Severus ja Hermione astuivat samaan aikaan olohuoneeseen. Severus oli vähän aikaa sitten laittanut Harryn nukkumaan ja nyt mies valmisteli Hermionelle petiä olohuoneen sohvalle. Hermione seisoi vaivautuneena takan edessä.

”Olisin minä voinut sen itsekin laittaa”, hän sanoi hiljaa. ”Kiitos kuitenkin”, hän jatkoi ja hymyili pienesti. Severus vastasi tytön hymyyn.

 Hermione istuutui sohvalle ja potkaisi jaloistaan sukat. Hän otti irronneen narun hiuksistaan ja aloitti letittämisen. Severus katseli hetken aikaa huvittuneena tytön epätoivoista yritystä saada hiuksensa letille. Lopulta mies käveli eteenpäin, istuutui Hermionen viereen ja pian Hermione tunsi jo miehen kädet hiuksissaan. Severus letitti hänen hiuksiaan.

”Mistä sinä olet oppinut letittämisen?” Hermione kysyi ihmeissään.

 Severus hymyili.

”Lilyltä. Hän kyllästyi jatkuvasti letittämään omia hiuksiaan”, hän sanoi hiljaa.

 Hermione nyökkäsi pienesti. Severus sai letin valmiiksi ja Hermione kiitti miestä.

”Haluatko mennä jo nukkumaan?” Severus kysyi.

 Hermione nyökkäsi ja haukotteli.

”Olen aika väsynyt. Oli pitkä päivä”, hän sanoi.

 Nyt nyökkäsi Severus.

”Hyvää yötä”, mies toivotti poistuessaan ovelle. ”Tiedät varmaan missä meillä on keittiö tai vessa?” hän varmisti ja Hermione nyökkäsi uudestaan.

”Hyvää yötä”, hänkin toivotti ystävänsä isälle kun tämä katosi ja sulki oven perässään. Hermione hiipi hitaasti ovelle ja aukaisi sen. Severus käveli Harryn huoneeseen johtaviin torniportaisiin.

 Nukkuukohan professori Kalkaros ollenkaan tänä yönnä? Hermione pohti mielessään. Tuskin.

 Hän on kyllä aika hyvännäköinen ja tosi mukava... Hermione ajatteli viimeisiksi sanoikseen ennen kuin vaipui unten maille.

 ***

 Seuraavana aamuna Hermione heräsi auringonvaloon, joka paistoi mustien verhojen läpi. Hän huokaisi tyytyväisenä, oli aina yhtä ihanaa herätä auringonvaloon. Hermione puki päälleen valkoisen kesämekon ja sitoi ruskeat kiharansa poninhännälle niskaansa. Sen jälkeen hän lähti kävelemään keittiötä kohti.

 Keittiössä Harry istui jo pöydän ääressä ja söi paahtoleipää ja ilmeisesti joi kahvia. Severus istui toisessa päässä pöytää ja luki Päivän profettaa. Hänkin joi kahvia. Molemmat kohottivat katseensa, kun Hermione astui sisään. Harry hymyili ystävälleen, joka hymyili leveästi takaisin.

”Miten jalkasi voi?” Hermione kysyi Harrylta rikkoen samalla kiusallisen hiljaisuuden.

 Harry hymyili edelleen.

”Se oli vain murtunut”, hän sanoi.

”Vain murtunut...”, Severus huokaisi syvään ja sekä Harry että Hermione nauroivat.

”No, ottaen huomioon että toinen jalkani on säälittävä tekojalka niin kyllä, se on vain murtunut”, Harry perusteli.

 Severus pudisteli päätään. Hän syventyi lehteensä ja Harry käski Hermionea etsimään itselleen aamiasta. Hermione käveli jääkaapille ja otti sieltä pienen laatikollisen voita ja paahtoi leivän. Voin lisäksi tyttö laittoi leivälleen juustoa ja kaatoi maitoa lasiinsa. Hän ei pitänyt kahvista.

”Onko Siriuksesta sanottu jotain lehdessä, isä?” Harry kysyi uteliaana.

 Severus tuhahti.

”On. Paljonkin”, hän sanoi. Hän rykäisi ja luki ääneen:

”Viime aikoina paljon otsikoissa ollut vanki Sirius Musta kuoli kaksi päivää sitten. Hänen hautajaisensa pidettiin eilen iltapäivällä ja siellä vangin kuolemaa oli todistamassa muun muassa Tylypahkan taikaliemien ja -juomien professori Severus Kalkaros ja hänen poikansa Harry Kalkaros, jotka molemmat huhujen mukaan olivat myös paikalla Mustan kuollessa. Mustan kuolinsyy on toistaiseksi tuntematon. Hänen ruumiinsa löydettiin Tylyahon Rääkyvästä röttelöstä ja Tylypahkan rehtori Albus Dumbledore järjesti välittömättömästi vangille hautajaiset. Viime aikoina on ollut myös puhetta siitä, että Musta olisikin ollut syytön, mutta toistaiseksi huhuja ei ole vahvistettu. Päivän profeetta sai myös kommentin Remus Lupinilta, joka oli pitkään Mustan parhaimpia ystäviä ja toimi myös edeltävän vuoden Tylypahkassa opettamassa Pimeyden voimilta suojautumista. Olisikohan Lupinilla jotain tekemistä myös sen kanssa, että Musta oli päässyt luvattomasti pari kertaa linnan muurien sisäpuolelle?

”Sirius Musta oli loojaali ja ystäviensä parasta ajatteleva ihminen. Hän oli sukunsa valkoinen lammas eikä häntä pitäisi tuomita siitä, että hänen sukunsa oli tiedätte-kai-kenen palvojia. Sirius oli syytön, Peter Piskuilan lavasti kuolemansa.”

 Näin sanoo Remus Lupin, joka – kuten jo mainittiinkin – oli Mustan parhaimpia ystäviä. Merkillistä, ettei mainitusta Peter Piskuilanista näkynyt merkkiäkään eikä kukaan muu ole edes muistanut häntä kolmeentoista vuoteen.

 Professori Kalkarosta eikä hänen poikaansa Harrya näkynyt missään, joten emme saaneet heiltä kommentteja.”

Harry sieppasi lehden isältään ja tutki sitä tarkasti.

”Täyttä roskaa. Kuunnelkaa tätä: Mustan kuolinsyy on toistaiseksi tuntematon. Onhan se tietysti vähän vaikeaa tunnistaa avada kedavraa, jonka loitsi Peter Piskuilan jonkun sauvalla. Puhumattakaan tästä: Olisikohan Lupinilla jotain tekemistä myös sen kanssa, että Musta oli päässyt luvattomasti pari kertaa linnan muurien sisäpuolelle? Lupinilla ei ollut asian kanssa mitään tekemistä!” poika tuhahti lopulta vihaisena ja heitti lehden lähellä olevaan roskakoriin sellaisella voimalla, että kori kaatui nurin ja kaikki roskat tippuivat lattialle.

”Harry, rauhoitu. Päivän profeetta ei ole juuri koskaan ollut oikeassa. Ainakaan siitä lähtien kun Rita Luodiko alkoi kirjoittamaan siihen”, Severus sanoi. ”Siivoa tuo sotku”, hän jatkoi ja osoitti sormellaan roskia lattialla.

 Harry pudottautui polvilleen roskakasan viereen, nosti roskakorin ylös ja alkoi viskaamaan roskia koriin sellaisella voimalla, että puolet lensivät ulos. Poika huokaisi raskaasti ja alkoi keräämään loppujakin roskia koriin ja lopulta kori oli täynnä ja lattia tyhjä.

 Harry ei vaihtanut katsettakaan Hermionen tai isänsä kanssa, katosi vain sanaa sanomatta torniin vieviin portaisiin. Hermione jäi katsomaan ystävänsä perään mietteliäänä. Kannattaisiko hänen lähteä perään vai jäädä keittiöön?

”Anna hänen olla hetki rauhassa”, Severus sanoi aivan kuin olisi lukenut hänen ajatuksensa. Hermione kohotti katseensa mieheen ja nyökkäsi pienesti.

”Haluatko lähteä jo aamiaisen jälkeen kotiisi?” Severus kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen. ”Voit toki jäädä meillekin niin pitkäksi aikaa, kuin vain itse haluat”, mies jatkoi.

”Jäisin ehkä mieluummin tänne. Kaipaan aikaa... velhojen parissa”, Hermione sanoi. ”Sitä paitsi vanhempani ovat ulkomailla”, hän jatkoi.

”Ai”, Severus ei keksinyt mitään muuta sanottavaa. ”Minne he menivät?” hän kysyi ollakseen kohtelias.

 Hermione kohautti olkapäitään.

”En tiedä. Jonnekin päin Australiaa”, hän vastasi.

”Eivätkä ottaneet sinua mukaansa?” Severus hämmästeli ääneen. Nähdessään kyyneleen Hermionen poskella hän tajusi, mitä oli sanonut.

”Minä... anteeksi. En tarkoittanut...”

 Hermione pyyhkäisi kyyneleensä ja katsoi Severusta. Hän tajusi, että tämä oli ensimmäinen kerta, kun Severus oli pyytänyt häneltä jotain anteeksi.

”Ei se mitään. Minä vain...”, hän aloitti, mutta ei sitten sanonutkaan lausettaan loppuun.

 Severus hymyili. Ystävällisesti, Hermione ajatteli hämmästyneenä. Ystävällinen hymy oli jotenkin niin uutta Severukselta. Yleensä mies  hymyili hänelle ivallisesti, sarkastisesti, vihaisesti. Välinpitämättömästi.

”Älä sano mitään”, Severus kehotti kiertäessään pöydän. Hän asteli Hermionen viereen ja Hermione n sydän pomppi hänen rinnassaan.

 Severus asetti kätensä Hermionen reidelle ja lähti kuljettamaan sitä ylöspäin. Hän muisti hämärästi, kuinka Sirius oli kuljettanut omaa kättään hänen rintakehänsä päällä aivan samalla tavalla, samoja reittejä. Ja tehnyt sen niin usein. Ja joka kerta Severus itse oli istunut tai maannut jännittyneenä. Nyt kun hän huomasi Hermionen jännityksen hän hymyili.

”Älä pelkää.”
 
 Lause oli kuiskaus, niin pieni, että Hermione tuskin kuuli sitä. Miten voisinkaan pelätä, Hermione ajatteli. Tätä hän oli odottanut niin pitkän aikaa. Joulusta, ehkä kesästä asti. Hän sulki silmänsä, kun Severuksen käsi löysi tiensä hänen olkapäälleen. Ja Severus itse kumartui lähemmäs. Pian hänen kasvonsa olivat vain muutaman tuuman päässä Hermionen kasvoista, vaikka Hermione ei sitä itse nähnytkään.

 Heidän huulensa kohtasivat toisensa. Hermionen huulet raottuivat hiukan, hyvin pienesti. Hän huokaisi syvään ilosta. Hän työnsi kätensä Severuksen mustiin, pitkiin hiuksiin ja avasi silmänsä nähdäkseen tämän mustat silmät. Severuskin aukaisi silmänsä, joita hän ei ollut edes muistanut sulkea ja vetäytyi kauemmaksi Hermionesta.

 Kumpikin seisoi vaiti. He seisoivat siinä, tuijottaen toinen toisiaan. Hiljaa. Aivan liian hiljaa.

 Lopulta kuului Severuksen viitan heilahdus ja hetkessä Hermione tajusi seisovansa keittiössä yksin. Ensimmäistä kertaa pitkään aikaan hän oli yksin.

elektrik bones

  • casket case
  • ***
  • Viestejä: 741
  • damnation daniel
Vs: Pelko, tuska ja rakkaus kulkevat käsi kädessä, K13
« Vastaus #79 : 29.04.2012 19:04:22 »
Tui mikä luku :3
Hermione ja Severus on ihana pari, aww <3 :3
Enpäs osaa oikein muuta sanoa kuin upeaa työtä jälleen! :3

Kiituksia :3 ~ Crissie

ps. Aawww toi banneri <3 :-----D oot söde, moi (8