Kirjoittaja Aihe: Houkutus: Lapsen parhaaksi (K-11, Romance, E/OC, OC/OC, B/S) SPOILAA BD  (Luettu 8910 kertaa)

MOLLY

  • Vieras
Lapsen parhaaksi

Author:MOLLY
Beta:Johku
Fandom: Houkutus
Genre: Romance, sisältää vähän angstiakin
Rating:K-11
Pairing: Edward/OC, OC/OC, Alice/Jasper, Carlisle/Esme, Rosalie/Emmett, Bella/Seth (Jacob/Renesmee)
Summary: Edward ja Bella ovat eronneet ja heillä on Renesmeen eli Nessien yhteishuoltajuus. Edwardin uusi tyttöystävä, Monica rakastaa Nessietä yli kaiken ja Nessie rakastaa Monicaa.
   Joka toinen viikko Bella tuo Nessien hoitoon Edwardille. Yhtenä viikkona Nessie ei haluakaan takaisin kotiin. Mikä on Nessien lopullinen koti?
Disclaimer: En omista muuta kuin Monican, Joannan ja Williamin. Omistan myös juonen ja kädet, joilla kirjoitan. Vampyyrit - paitsi edellä mainitut kolme- ovat Stephenie Meyerin. Ihmissudet ovat myös Meyerin ja kaiken muunkin, minkä tunnistatte kirjoista, on hänen.
WARNINGS: Spoilaa Breaking Dawnia eli Aamunkoita!
A/N: Ne ihmiset, jotka ovat lukeneet Veriside –ficciäni, tietävät, keitä ovat Monica, Joanna ja William. Esittelen heidät tässä nyt lyhyesti niille, jotka eivät tiedä. Tietävienkin kannattaa myös lukea, koska heissä on uusia piirteitä.
Monica on Edwardin uusi tyttöystävä Alaskasta. Monica on Verisiteessä ihminen, mutta tässä tarinassa hän on vampyyri.Monica on 17 vuotta. Hän on ollut vampyyrina jo neljä vuotta.
   Monicalla on kaksi kykyä. Hänen lauluäänensä on kuin enkelillä ja hän pystyy vaistoamaan toisten ihmisten tunteet (niin kuin Jasper, mutta Monica ei voi hallita tunteita). Monicasta tuli Alicen identtinen kaksoissisko muuttumisensa jälkeen.                   
Joanna on Williamin tyttöystävä ja hän on myös kotoisin Alaskasta. Joanna on myös Verisiteessä ihminen, mutta tässä tarinassa vampyyri. Joanna on 19 vuotta ja hän on ollut kaksi vuotta vampyyri.
   Joannan kyky on vaistota ihmisten tarpeet ja toiveet. Joannalla on vaaleat hiukset ja pisamia. Muuten hän on tavallisen vampyyrin näköinen.
William on Cullenin perheen uusin jäsen. Hän on 18 vuotta ja hän on ollut noin 84 vuotta vampyyri. Williamin kyky on teleporttaus.
   William on pitkä ja komea. Hänellä on vaaleat hiukset ja hymykuopat.
Anteeksi pitkästä A/N:sta, mutta näin ymmärrätte paremmin ficciäni. Fic on kirjoitettu Monican näkökulmasta.

Päivä 1.
-   Nica! Alicen huuto kaikui alakerrasta korviini.
Huokaisin, mitä järkeä sisareni oli huutaa, sillä minun korvani olivat äärimmäisen tarkat. Olisin kuullut hyvin, vaikka hän olisi vain puhunut. Vaistosin hänen tunteistaan hänen olevan innoissaan ja levoton, joten pyrähdin alakertaan.
-   Mitä? kysyin päästyäni alas.
Alicen nähtyä minut, hän mutristi huuliaan arvatenkin, koska hiukseni olivat suorat, eivätkä sotkussa, kuten hänen.
-   Istu alas! Alice komensi ja kävi hiusteni kimppuun.
Huokaisin Alicen sotkiessa hiuksiani samalla tavoin, kuin hänen omiansa. Vihdoin hän istui viereeni sohvalle ja tutkaili kasvojani jotka olivat samanlaiset, kuin hänen omansa.
-   Nessie tulee tänään! Alice ilmoitti innoissaan.
-   Onko viikko jo mennyt? Kysyin ihmeissäni.
-   On, Alice vastasi nyökytellen.
-   No hyvä, että näkee vaihteeksi jonkun, joka ei pidä meitä friikkeinä tai outoina, mutisin.
-   Niin omituiset Brandonin kaksoset: Mary Alice Brandon ja Monica Mary Brandon, Alicen äänessä oli hieman huvittunut sävy.
-   Pitää kai mennä Edwardin kanssa mahdollisimman pian naimisiin.. Olenpahan sitten Cullen enkä Brandon, vastasin itsekin jo huvittuneena.
Alice avasi suunsa vastatakseen, mutta ei ehtinyt sanoa mitään, kun Joanna lipui portaat alas (lipumiselta se ainakin näytti).
-   Huomenta! sanoin Joannalle leikkisästi.
-   Huomenta vain! Nukuin todella hyvin, hän vastasi leikkien takaisin.
Alice katsoi meitä pyöritellen silmiään ja pomppasi sitten sohvalta ylös.
-   Nessie ei tule näin sotkuiseen taloon, hän mutisi ja alkoi siivota.
-   Ai joko Nes tulee? Joanna kysyi ihmeissään.
-   Jo, minä vastasin äänellä, joka kuulosti siltä, että joulu olisi tullut viisi kuukautta etuajassa.
Joanna pyöritti silmiään sen näköisenä, että olisin seonnut ja hän juoksi pihalle arvatenkin etsimään Williamia.
   Alice siivosi mieluummin yksin, joten livahdin takapihalle ja huomasin Edwardin, ikuisen rakkaani istumassa valkoisella puutarhapenkillä. Katselin häntä hetken ja pyrähdin hänen luoksensa ja istuuduin hänen viereensä. Hän käänsi katseensa minuun ja leveä hymy ilmestyi hänen kasvoilleen, kun hän veti minut kiinni kylkeensä.
-   Ikävöin sinua, hän sanoi hiljaa.
-   Ja minä sinua. Te metsästitte liian kauan, nurisin.
-   Olen pahoillani, Emmett halusi enemmän valinnanvaraa ja halusi lähteä kauemmas, minulle olisi kelvannut lähimaasto, Edward sanoi hymyillen.
-   Kunpa Jasper olisi jäänyt tänne, Lice oli tehdä minut hulluksi, valitin lisää.
-   Sinä et ole oikein tyytyväinen tänään, Edward hymähti.
-   Olenpas. Olen oikein tyytyväinen. Ensimmäinen syy on se, että sinä olet tullut takaisin ja toinen syy on se, että Nessie tulee tänään, vastasin hymyillen.
Edward katsoi minua hymyillen ja painoi sitten huulensa omilleni. Silloin me unohdimme hetkeksi kaiken muun.
Monta tuntia myöhemmin noin puoli yhdeksän aikaan illalla pihaan ajoi auto.
-   Vihdoinkin, luulin jo että he eivät tule, mutisin ja juoksin pihaan.
Isabella Swan astui ulos autosta ja kiersi avaamaan takaoven mulkoillen samalla minua. Jo hänen ilmeestään näki, että hän tahtoi sanoa: Häivy täältä.
-   Nica, Nica, Nica! kuului Nessien kiljunta, kun hän juoksi jalkojani päin ja halasi niitä, kun ei yltänyt ylemmäs.
Nostin Nessien syliini ja suukotin häntä monta kertaa Bellan ilmeestä välittämättä. Katsoin takaisin autolle. Näin Seth Clearwaterin istuvan etupenkillä. En ymmärtänyt, miten Bella seurusteli niin nuoren pojan kanssa, mutta Seth hymyili minulle, se oli hyvä merkki. Sitten auton takaovi aukesi taas ja toinenkin ihmissusi, Jacob Black, astui ulos. Nessien tunteet muuttuivat saman tien kyllästyneiksi, kun hän näki Jacobin.
-   Hei sitten! Jacob huusi ja vilkutti Nessielle.
-   Heippa, Nessie mutisi ja vilkutti takaisin aika vaisusti.
Kannoin Nessien sisään, ja suljin oven perässäni. Kuulin, kuinka auto ajoi pois. Nessie kosketti kasvojani ja näytti kysymyksen: Missä kaikki ovat?
-   En tiedä, vastasin.
Alice astui melkein samassa huoneeseen.
-   Lice-täti! Nessie huusi.
-   No, hei nuppuseni! Missä viivyit? Alice kysyi.
-   Äiti ei saanut autoa käyntiin, Nessien naama nyrpistyi.
Alicen ilme ei osoittanut, että mikään häiritsisi häntä, vaikka Nessien ollessa lähettyvillä, hän ei nähnyt tulevaan yhtä hyvin kuin yleensä.
-   Isi! Nessie kiljui yli-innoissaan.
Edward harppasi pari askelta ja otti Nessien syliinsä ja suukotti häntä hyvin monta kertaa. Sitten Nessie haukotteli, mikä ei ollut mikään ihme, kun kello oli jo puoli yhdeksän.
-   Nica-äiti, laulatko minulle kehtolaulun? Nessie pyysi.
-   Totta kai laulan, hymyilin tuolle nimelle, mitä hän minusta käytti, kun Bella ei ollut kuulemassa.
-   Laula se Tremble for My Beloved, Nessie pyysi.
-   Hyvä on. Nyt hampaidenpesulle ja sitten sänkyyn, sanoin.
Kannoin Nessien yläkertaan ihmisten vauhtia, koska en halunnut hukata yhtään hetkeä hänen kanssaan. Kun Nessie oli pessyt hampaansa, hän meni sänkyyn, minä peittelin hänet ja aloin laulaa:
The hour has begun
Your eyes have now opened 
Refrain:
To a world where madness craves
To a world where hope's enslaved
 Oh I'll tremble for my love always
 Your windows opened wide
Your innocence takes flight
Refrain (3x)
Nessie nukkui jo ennen kuin olin laulanut loppuun. Hiivin hiljaa ulos huoneesta, vaikka hiipiminen oli aika tarpeetonta, koska vampyyrit liikkuvat hyvin hiljaa muutenkin. Alakerrassa istui vain Alice, joka tietenkin odotti minua.
-   Hyvä, että hän nukkuu. Ei muuten, mutta näen paremmin, Alice sanoi.
-   Voi sokkoa siskoparkaani, kiusoittelin häntä.
-   Katso itse paremmin tulevaan, hän vastasi piikkiini.
-   Kiitos ei. On mukavampaa tietää toisten tunteet, kuin katsella huomisen osakemarkkinoita, virnistin hänelle.
-   Äh, en jaksa kiistellä kanssasi, kun voitan joka tapauksessa, Alice virnisti.
Pyörittelin silmiäni ja pyrähdin ulos ovesta Alaskan kylmään yöhön. Katselin puita ja tajusin, että tahtoisin juosta, joten metsästäminen tuntui hyvältä ajatukselta. Löysin vain yhden suden, mutta se ravitsi minua tarpeeksi.
   Palasin talolle ja näin Edwardin kuistilla. Tanssahtelin hänen viereensä ja istahdin.
-   Mitä mietit? kysyin.
-   Nessietä, hän vastasi hymyillen.
-   Niin. Hän on ihana! Kunpa hän asuisi täällä, totesin taas, aivan kuin joka toinen viikko aina Nessien ollessa luonamme.
-   Niin. Ja Bellalla tuskin olisi mitään sitä vastaan, mutta Jacob taas on eri mieltä, Edward mutisi hiljaa.
-   Sillä hiivatin rakilla on kohta kolme jalkaa, murisin hampaideni välistä.
Kuulin, kun Alice naurahti sisällä ja Rosalie nauroi takapihalla.
-   Rose varmaan auttaa sinua mielellään, Edward nauroi.
-   Voi olla, sanoin.
Kun Edward avasi suunsa sanoakseen jotain, päätin, että puhuminen riittää ja suljin hänen suunsa omallani.

A/N2: Jos luet niin pyytäisin kommentoimaan!
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 21:54:28 kirjoittanut Beyond »

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Voi apua, miten on päässyt käymään näin, että olen missanut näin hyvän ficin täysin?!  :D Tietysti hiukkasen harmittaa että Bellan ja Edwardin ikuinen rakkaustarina on päättynyt eroon.  :'( Mutta itse ficci on mielestäni loistava! Kiitos ja Kumarrus!
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

meridian

  • Vieras
Ihana!!Todella rakastan tätä:DD En oo ikinä pitäny Bellasta joten hyvä vaan, että sillä meni poikki Edin kanssa:DD Tiedän, olen ilkeä, mutten voi sille mitään;D sori, ei rakentavaa :D

MOLLY

  • Vieras
Milky: Hyvä, että pidit tästä. Juu tuota en vaan osaa kirjottaa Bellasta ja Edwardista niin, että he olisivat onnellisia joten siinä syy eroon. Jatkoa tulee pian toivottavasti jo tänään mutta viimeistään ensi viikolla. Kommentit inspaa kirjoittamaan.
meridian: No rakentava yleensä lomailee jossain (ainakin oma rakentava palautteeni). Mutta kiitos kuitenkin kommentistasi. Pidä silmät auki kakkosluku tulee pian.

-AliceCullen-

  • kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 83
Mielenkiintoinen ficci, en voi muuta sanoa 8] Nessie ei tahdokaan äidin luo enää, voi kauhia >8O
MUTTA, kiintoisaa, että Edillä on uusi tyttöystävä, hahah. Ei sillä, ettenkö pitäisi siitä. Vihaan nimittäin Bella - ja Nessietäkin, mutten yhtä paljon.

Rakentavaa et saa musta irti, mutta jatkahan ihmeessä! ;>
erase all the memories they'll only bring us pain

vesimeloniAnkka

  • Aino-Tati
  • ***
  • Viestejä: 22
  • Lostpropherts - Rooftops
O___O MITÄÄÄÄ ? ? ?  Edi ja Bella eronnu ? ? 8 (( Tosin Seth ja Bella sopiikin yhteen < 3

Rakentavaa en keksinyt tähän hätään , muta jatkoa pyytelisin < 3


- Ankka Kiittää ja Kuittaa -
"The girl's best friend?"
"Pepperspray?"

MOLLY

  • Vieras
Ihanaa kaksi lukijaa lisää! Toinen osa on jo valmis mutta en ole saanut betaani kiinni joten en sitä vielä tänne pistä, kirjoitusvirheitä nimittäin varmasti on.

-AliceCullen-: Hyvä, että mielenkiintosi heräsi niin ehkä jaksat lukea tätä jatkossakin. Nessie ei tahdo kotiin mutta mitenköhän käy... Jacob ei varmaan ihan heti Nessiestä luovu...
vesimeloniAnkka: Kiva että jonkun muunkin mielestä Seth ja Bella sopii yhteen, koska minusta ne olisi oiva pari. Jatkoa tulee toivottavasti pian.

MOLLY kiittää ja kuittaa. Ja haluaa laittaa lukijoille jatkoa!

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Kuules kultaseni, tää on loistava! (vaikka pikku-Mira yrittikin sabotoida XD)

Jatkoooooooooooooooooooooooooooo :pppp
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



MOLLY

  • Vieras
Päksy: Kiitos ei vissii haittaa vaik vähä spoilaaki siuta tietämätöntä. Toinen luku on valmis mutta en saa betaani kiinni...

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Haist' huilu kuule, mie tiedän kaiken!!! *MUAHHHHHAAAAHHHAAAAAHHHHHAAAAAAAAA* M<3V
Ja JOHANNA, nyt betaamaaaannn! :D
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



MOLLY

  • Vieras
Päivä 2.
Aamulla en olisi millään jaksanut nousta. En, vaikka kuulin, kuinka Rosalie haki Nessien viereisestä huoneesta. Toivoin, että olisin ollut väsynyt, mutta en ollut. Edwardin vieressä oli vain liian hyvä maata.
   Lopulta nousin, pukeuduin ja lähdin alakertaan tapaamaan Nessietä. Edward lupasi tulla perässä, kunhan olisi käynyt suihkussa.
-   Äiti, Nessie sanoi ja kiersi kätensä ympärilleni hymyillen.
-   Kultaseni, mistä lähtien olet kutsunut minua pelkäksi äidiksi? kysyin ollen samalla hyvin tyytyväinen.
-   Tästä päivästä lähtien, Rosalie vastasi Nessien puolesta.
-   Koko aamun, Alice vahvisti.
-   Mukavaa, sanoin Nessielle.
Katsoin Jasperia, joka oli juuri tullut huoneeseen ja katseli nyt Alicea hyvin rakastuneena. Toisinaan tunteita ei ollut mukava tietää. Se oli välillä noloa. Kun nolostuin, Jasper käänsi katseensa minuun, sillä hänkin vaistosi tunteet. Sitten hymyilin Jasperile niin, että hän tajusi minun olevan kunnossa.
   Edward asteli alakertaan puhuen puhelimessa. Hän kuulosti ärtyneeltä.
-   Miten niin Nica ei saa olla täällä, kun haet Nessien? Edward tivasi.
Tiesin hänen puhuvan Bellan kanssa ja huokaisin hyvin syvään. En ymmärtänyt, miksi Bella ei sietänyt minua.
-   Hyvä on, Edward tiuskaisi puhelimeen ja sulki sen.
-   Mikä häntä vaivaa? kysyin.
-   Äh, hänen mielestä sinun on parempi olla muualla, koska jos hän näkee sinut, hän arveli satuttavansa sinua, Edward hymähti.
-   Nica voittaisi, Alice virnisti ja vinkkasi silmää.
-   Mikä kiire tässä on? Meillä on vielä paljon aikaa, vastasin unohtaen Bellan kokonaan.
-   Äiti? Nessie kysyi ujosti.
-   Mitä rakkaani? kysyin.
-   Milloin te menette isin kanssa naimisiin? Nessie tivasi.
Edward hymyili ja talutti Nessien niin kauas, että edes vampyyrin korvat eivät kuulleet, mitä hän kuiskasi Nessien korvaan. Tiesin, että Nessie ainakin iloitsi tiedosta. Alicen silmät kiiluivat innosta sen näköisenä, ettei hän malttanut odottaa, että saisi järjestää häät. Kun olimme alkaneet seurustella Edvardin kanssa, olin luvannut Alicelle saman tien, että hän saisi järjestää häämme sitten joskus, kun Edward kosisi minua.
-   Äiti, minun on nälkä, Nessie valitti.
-   Minä vien, Rose ilmoitti ennen, kuin ehdin ehdottaa, että Rose voisi varmaan hoitaa sen.
Rosalie otti Nessietä kädestä kiinni ja vei hänet metsästämään. Kun käännyin takaisin huoneeseen, huomasin olevani Edwardin kanssa kahden. Sanallakaan varoittamatta hän polvistui eteeni ja avasi sormusrasian.
-   Monica Mary Brandon, tuletko vaimokseni ja lupaatko rakastaa minua ikuisuuden joka ainoana päivänä? Edward kysyi tuijottaen minua suoraan silmiin.
-   Totta kai tulen ja totta kai lupaan! vastasin.
Hän pujotti sormuksen sormeeni ja se sopi kuin valettu. Se ei ollut sama sormus, jonka hän oli antanut Bellalle heidän mennessään naimisiin. Minun sormukseni oli täyttä kultaa ja sen keskellä oli punainen timantti, joka oli hiottu sydämen muotoiseksi.
-   Kaunis, huokaisin.
-   Jaa, enpä menisi vannomaan, sanoisin, että sen kantaja on kauniimpi, Edward sanoi hymyillen.
Halasin häntä ja huokaisin sitten hyvin syvään.
-   Kauanko sinä olet kannellut sormusta taskussasi? kysyin.
-   Otin sen tänä aamuna. Minun oli tarkoitus kosia sinua illalla, mutta Nessie sai minut muuttamaan mieltäni, Edward tunnusti.
-   Nica, kuulin Alicen sanovan ovelta.
-   Paras mennä, Edward kuiskasi korvaani.
-   Niin Lice? kysyin.
-   Haluat varmaan nähdä hääpukusi? Alice vastasi virnuillen hyvin ilkikurisesti.
-   Hyvä on, sanoin ja seurasin Alicea yläkertaan yli-inhimillistä vauhtia.
Alice meni avaamaan vaatekomeronsa ja toi sieltä ulos vaatepussin, jonka hän asetti huolellisesti sängylleen. Sitten hän avasi sen. En ollut koskaan nähnyt sellaista pukua! Puku oli olkaimeton ja sen yläosa oli silkkiä samoin kuin helmaosa. Helma oli rypytetty niin, että se näytti kuin meren kuohuilta.
-   Alice, olet ihana, sanoin ja halasin häntä.
-   Tiedän sen, Alice vastasi hymyillen.
-   Tuo voisi pukeakin minua, vastasin.
-   Ja sehän pukee, sitä paitsi suunnittelin tuon rypytyksen itse, hän kehaisi itseään.
-   Olisi pitänyt arvata, kuulin Joannan äänen.
-   Ai hei, sanoin Joannalle.
-   Uskomatonta, että menet naimisiin, Joanna huokaisi.
-   Ihanaa pikemminkin, vastasin.
-   Ainakin voit ottaa rennosti, minä hoidan nämä häät, Alice ilmoitti intoa puhkuen.
-   Kai saat ne sunnuntaiksi valmiiksi? kysyin.
-   Sunnuntaiksi? Alice katsoi minua kysyvästi.
-   Nes lähtee sunnuntaina ja hänhän osallistuu niihin häihin. Voisit hankkia hänellekin puvun, sanoin ja lähdin sitten alakertaan.
Ensimmäinen asia, minkä näin alakerrassa, oli Nessie. Hän tanssi Jasperin kanssa valssia. Se huvitti minua suuresti.
-   Katso, äiti! Jazz-setä opettaa minua tanssimaan häävalssia, Nessie sanoi innoissaan.
Minä ainoastaan hymyilin takaisin ja istahdin portaille. Sainpahan seurakseni Rosalien.
-   Ihanaa, että jotkut muutkin menevät tässä perheessä naimisiin, Rosalie huokaisi.
-   No, te olette tosiaan Emmettin kanssa olleet ainoat naimisissa olevat meistä nuorista, vastasin Roselle.
-   En ymmärrä, miksi Jasper ja Alice eivät ole olleet kertaakaan naimisissa, Rosalie huokaisi.
-   Totta! He rakastavat toisiaan niin paljon, että heidän jos kenen pitäisi mennä naimisiin! minä säestin.
-   Mutta entäs Joa ja Will? Rosalie kysyi virnistäen.
-   Tuota.. Joa ei oikein ole naimisiin menevää tyyppiä, vastasin epäröiden.
-   Hänhän rakastaa Williamia, Rose sanoi.
-   Tietysti rakastaa, mutta hän ei oikein kannata häitä muutenkaan, sanoin.
Yläkerrasta alkoi kantautua väittelyä, jonka toinen osapuoli oli Joanna ja toinen Alice.
-   Hääjärjestelyt ovatkin ihan eri asia, Rose virnisti.
Nessie tuli luokseni ja istahti suoraan syliini.
-   Äiti, mistä he kinastelevat? hän kysyi.
-   Minun ja isäsi häistä, vastasin.
Keskityin kuuntelemaan tarkasti.
-   Miten niin ei ruusuja? Joanna kysyi Alicelta.
-   Koska liljat ovat kauniimpia ja tuoksuvat paremmilta, Alice vastasi, kuin se olisi itsestäänselvyys.
-   Paras, että lähden ylös, tuosta ei seuraa hyvää, mutisin ja nousin Nessie yhä sylissäni ja juoksin yläkertaan.
-   Hyvä tarvitsen sinua ja Nessietä myös, Alice ilmoitti minut nähdessään.
Hän otti Nessien sylistäni ja alkoi mittailla häntä. Morsiustyttö näytti onneksi olevan tällä hetkellä etusijalla.
-   Tiedän sinulle loistavan puvun näin sen eilen, Alice ilmoitti.
-   Minä voin hakea sen, Joanna sanoi.
-   Selvä. Ota samalla minunkin pukuni. Se on samassa kaupassa, Alice sanoi ja antoi Porschensa avaimet Joannalle.
Sitten Alice kääntyi minuun päin ja arvasin, että saisin kuulla tuhat kysymystä häistä.
-   Ensin vieraslista. Kutsunko sukusi? Alice kysyi.
-   Vain äitini, tätini, serkkuni ja mummoni, en kaipaa muita, vastasin.
-   Hyvä on. Haluatko liljoja vai ruusuja? hän kysyi sitten.
-   Liljoja kimppuuni, mutta ruusuja saliin, vastasin.
-   Haluatko kutsua ystäviäsi? hän kysyi.
-   Hmm… kutsu vain Nina, sanoin.
-   Selvä. Muun hoidan itse, hän ilmoitti.
Lähdin Nessien kanssa alas katsoin, kuinka Nessie haukotteli.
-   Taitaa olla päiväunien aika kultaseni, sanoin hänelle.
-   Joo niin on, hän mutisi.
-   Anna hänet minulle, Emmett kuiskasi.
Ojensin Nessien Emmettille ja hän kantoi Nessien omaan huoneeseensa nukkumaan.
-   Joko alat seota? Edward kysyi takaani.
-   Lice saa kaikki hulluiksi, mutisin.
-   Odota, kunhan Esme palaa metsästämästä. Hän saa Alicen rauhoittumaan, Edward lupasi.
Joanna käveli sisään kahden vaatepussin kanssa. Hän ei vilkaissutkaan minuun, vaan vei ne suoraan Alicelle.
-   Olisin ehkä halunnut nähdä nuo puvut, mutisin.
-   Paras, että menet katsomaan, Edward sanoi.
-   Mutta, kun tahdon olla sinun kanssasi, sanoin.
-   Odotan sinua tässä. Mene vain, hän sanoi hymyillen.
Kipaisin yläkertaan, jossa Alice oli jo avannut pukupussit.
-   Tulithan sinä, hän sanoi.
Katsoin ensin Nessien asua. Se oli kokonaan valkoinen, sen yläosa oli hyvin tavallinen, kauluksessa oli kolme nappia, alaosa oli sifonkia, jota oli hyvin monta kerrosta ja vyötärön kohdalla oli vaaleanpunainen ruusu.
   Sitten käänsin katseeni Alicen asuun, joka oli pitkä ja punainen. Siinä ei ollut olkaimia. Siinä oli silkkinen oranssin värinen nauha. Olin varma, että puku yltäisi Alicen jalkoihin niin, että jalat jäisivät peittoon.
-   Ne ovat upeita, sanoin innoissani.
-   Minä osaan nämä asiat, Alice sanoi.
-   No morsiusneidon ja kaason puvut ovat valmiina, ja se on hyvä, sanoin.
Lähdin takaisin alakertaan. Edward istui yhä sohvalla. Tiesin, että hän katsoi puvut ajatuksistani.
-   Se puku sopii varmasti Nessielle, hän sanoi hymyillen.
-   Olen samaa mieltä, sanoin hymyillen.
-   Pitäisikö meidänkin ottaa ”päiväunet”? Edward kysyi.
-   Se voisi olla hyvä idea, virnistin vastatessani ja annoin hänen taluttaa minut yläkertaan.
Noin kaksi tuntia myöhemmin, Nessie heräsi. Kuulin nimittäin hänen askeleensa. Päätin pelastaa hänet Alicen pukusovituksilta, joten nousin melko vastahakoisesti Edwardin vierestä.
-   Kultaseni, tules tänne, sanoin hänelle, kun olin ehtinyt käytävälle.
-   Mitä? hän kysyi.
-   Minusta tuntuu, että sinun kannattaa vähän vältellä Lice-tätiä, sanoin.
-   Miksi? Nessie kysyi ihmeissään.
-   Koska hän varmasti haluaa sovittaa sinulle sinun morsiusneitopukuasi, sanoin.
-   Onko minulle puku? hän kysyi riemuissaan.
-   On, vastasin.
Siinä samassa hän oli lähtenyt jo pinkomaan kohti Alicen huonetta. Päätin seurata häntä. Alice ei nimittäin tyytyisi vain yhteen sovituskertaan.
-   Sehän on täydellinen, sanoin, kun Alice oli saanut puvun Nessien ylle.
-   Tietysti se on. Minä en laske mitään sattumien varaan, Alice sanoi.
-   Tietysti sinä katsoit tulevaan ja näit, että se on upea, mutisin hiljaa.
Alice vain hymyili. Minä rupesin miettimään Ninaa. Hän oli minusta neljä vuotta vanhempi eli tällä hetkellä 25-vuotias. En ollut tavannut häntä viime aikoina kovin usein. Halusin että hän tulisi häihin, koska hän oli ainut ihmisystäväni. Hän on hyvin hauska, vaikka hieman pullea. Hänellä on punamustat hiukset ja aina hymyilevät kasvot.
   Äitini Sandra oli tietenkin pakko kutsua. Hän ei jäisi pois mistään hinnasta. Äitini on lyhyt ja pullea. Hänellä on lyhyet, mustat hiukset.  
   Tätini Jevdokia (vanhanaikainen nimi, tiedetään!) on pitempi, kuin äitini, vaikka onkin häntä nuorempi. Kaikki luulevat aina, että tätini on vanhempi, kuin äitini, vaikka asia ei niin ole. Tädilläni on kiharat ruskeat hiukset ja hänkin on hieman pullea. Hän on hyvin hauska ja hän rakastaa shoppailua. Alice varmaan tulee hänen kanssaan mainiosti toimeen!
   Vanhempi serkkuni Anthony on 20-vuotias. Hän on minusta vuoden nuorempi, kun oikeasti minun pitäisi olla 21-vuotias. Hän on välillä hiukan rasittava. Hän puhuu paljon. Hänellä on luonnonkiharat, ruskeat hiukset.  Hän on hiukan pullukka myös. Hän kuuntelee reggaeta ja laulaa itsekseen Bob Marleyta.  
   Nuorempi serkkuni Miranda on 13-vuotias. Pienempänä hän oli todella rasittava, mutta nyt hän on mukava. Hänellä on vaaleat luonnonkiharat hiukset. Hänkin on hiukan pullukka. Hän pitää musiikista hyvin paljon. Hän on myös eläinrakas. Siksi on hyvä, ettei hän tiedä, mitä minä syön, sillä hän voisi suuttua.
   Mummini Rachel on aivan ihana ihminen. Hän on jo yli 70-vuotias. Hänellä on mustat hiukset koska hän värjää niitä jatkuvasti. Hänkin on hieman pullea, ja hän on lyhyt niin kuin vanhat ihmiset yleensä.  
   En malta odottaa, että näen heidät taas. He eivät ole käyneet koskaan Culleneilla. Viime vuonna oli syytäkin pitää heidät poissa Joannan takia. Onneksi Joanna on jo rauhoittunut, joten he ovat turvassa.
-   Äiti, Nessie sanoi ja palautti minut takaisin todellisuuteen.
-   Niin kultaseni? kysyin.
-   Minä haluan pihalle, hän sanoi.
-   Hyvä on, mennään, sanoin ja tartuin häntä kädestä kiinni.
-   Mennäänkö ikkunasta? hän pyysi.
Nostin hänet syliini, avasin Alicen huoneen ikkunan ja hyppäsin pihalle. Nessie nauroi. Hän rakasti sitä, että tein kaiken, mitä hän keksi pyytää. Lopun päivää leikin Nessien kanssa pihalla hippaa ja piilosta. Lopulta alkoi koittaa ilta ja Nessie rupesi haukottelemaan.
-   Nukkumaanmenoaika rakkaani, sanoin hänelle.
-   Väsyttää, hän mutisi.
Kannoin hänet sisälle ja hän nukkui jo portaissa. Vein hänet suoraan sänkyyn ja peittelin hänet. Suukotin häntä ja hiivin sitten huoneesta pois.
-   Oliko teillä rankka päivä? Jasper kysyi, kun olin päässyt alakertaan.
-   Aika rankka. Leikittiin koko ilta, sanoin hymyillen.
-   Taidan lähteä Willin kanssa lähimetsiin, Jasper mutisi ja katosi ulos.

Istuin hiljaa ja tuijotin tähtistä taivasta. Oli hassua, että vaikka Alaskassa oli kesä, täällä oli silti kylmä ja tähtiä.

-   Ajatuksesi ovat huvittavia, kuulin Edwardin äänen takaani.
-   No, ei ole muuta ajateltavaa, tokaisin, kun hän käveli viereeni.
-   Paras antaa sinulle muuta ajateltavaa, tuleva rouva Cullen, Edward sanoi hymyillen, nosti minut syliinsä, suuteli minua ja kantoi minut yläkertaan.

A/N: Anteeksi luvun imelyys. Tuli kauhea fluff-kohtaus ja lisäksi vielä kaikki Edward ja Monica vihjaukset.
A/N2: Haluatte varmaan nähdä ne paljon kohutut puvut. Ihan siltä varalta, että kuvailuni olivat epäselviä.
Monican hääpuku: http://www.angelbridal.com/images/wedding-dress-102.jpg
Nessien morsiusneito puku: http://www.made-in-china.com/image/2f0j00CvkaJBmhlLbUM/Wedding-Dress-Flower-Girl-Dress-4816-.jpg
Alicen kaaso puku: http://www.made-in-china.com/image/2f0j00SBKTOZsLpPkJM/Bridesmaid-Dresses-9145-.jpg
« Viimeksi muokattu: 11.11.2009 17:20:11 kirjoittanut MOLLY »

Milky

  • Blöndi Ballerina
  • ***
  • Viestejä: 80
  • Dude. This is a really bad idea... LETS DO IT!
Ihanaa, ihanaa tästä on tullut toinen luku!  :D No rakentavaahan minulla ei taaskaan ole, joten halusin vain tulla ilmoittelemaan, että olen lukenut tämän toisen osan.
If you’re starhokeyplayer don’t just wanna start to be a breakdancer for a living. Or something. Unless you’re really good at it! I don't know... Do what you do. –Maika Maile
---
ava by Laaksokukka, kiitos

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Hihhulihei, olen koulussa joten taas tällainen turha kommentti : D

Luku on loistava, ja fluffy sopi tähän kun tiedän kumminkin millainen sokerihullu oot ;p

Ja ne häät! NAM. Nyt saat nopiaa kirjoittaa hääluvun ja Miraa et päästä sabotoimaan! Ja sukulaiskuvaukset, nams, Tonihan oli kuin oma itsensä! : DDD
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same



MOLLY

  • Vieras
Milky: Kiitoksia kommentista... Jatkoa väsään parhaillaan.
Päksy:Hääluvussa menee vielä jonkin aikaa sry. Ja pikkutekstiin viitaten se on tarkoituskin.

-AliceCullen-

  • kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 83
Kiitoksia luvusta, kun sen pääsin viimein lukemaan ;>
Rakentavaa et minusta irti saa, mutta sen kerron, että tätä tulen jatkossakin lukemaan.
erase all the memories they'll only bring us pain

seuris

  • ***
  • Viestejä: 27
  • "I wish, you life again, my darling, Maria.."
Wow! Tosi kiva <3  ;)
Säikähin tota eromis kohtaa  :-X
Osaat hyvin kirjoittaa tätä<3 Lisää kiitos  :D
"May I hold you to last time?
I can't breathe, if you aren't with me..."
   ~ <3 ~
Harry ~ <3 ~ Draco....
Luna ~ <3 ~ Harry....
Hermione ~ <3 ~ Ron....
Severus ~ <3 ~ Harry...
Severus ~ <3 ~ Lily....
Remus ~ <3 ~ Sirius...

Number 1 Severus  and Luna fan!! :D
Yaoi rulez!! xD

-AliceCullen-

  • kuolonsyöjä
  • ***
  • Viestejä: 83
Oliskos jatkoa saatavissa piakoin? Kuolen uteliaisuuteen seuraavasta osasta ;>
erase all the memories they'll only bring us pain

MOLLY

  • Vieras
-AliceCullen- : Jatkoa on tulossa toivon mukaan tällä viikolla kolmas osa on melkein valmis.
seuris : Kiitos kommentista kiva tietää että pidät tästä.

MOLLY

  • Vieras
A/N: Anteeksi, että tässä luvussa tulee PoV:in vaihdos kesken lukua Monican PoV:ista Aliceen, ja sitten taas Monicaan. Syy siihen on, että muuten olisin joutunut korottamaan ikärajaa melkein K-18 tasoon  ja sitä en halua tehdä.
Päivä 3
– Muuta ajateltavaa, ajattelin maatessani Edwardin kainalossa. – No enpähän todellakaan ajatellut enää Alaskan yötä. Koko ajatus sai minut hihittämään.
-   En oikeasti ymmärrä ajatuksiasi, Edward mutisi hiljaa.
-   Kukaan ei ole pyytänyt sinua ymmärtämään niitä, vastasin ja suukotin häntä otsaan. Edward ei vastannut vaan veti minut kunnolliseen suudelmaan.
-   Malttaisit odottaa hääyöhön, mutisin.
-   Miksi? Edward kysyi ihmeissään.
-   Nessie on varmaan jo hereillä, ja sinä leikit tänään hänen kanssaan myös, sanoin.
-   No mitä vain perheen kanssa, Edward lausui sanan perhe hyvin hellästi.
Totta, me olimme nyt perhe.  Nessiekin piti minua äitinään, ja minä olin aina pitänyt häntä tyttärenäni. Tiesin kyllä vallan mainiosti, että Nessie olisi ollut täysin erinäköinen, jos hän olisi oikeasti tyttäreni, mutta minusta hän oli hyvä juuri sellaisena kuin hän nyt oli.
   Astelin Edwardin kanssa käsi kädessä alakertaan ja näimme Nessien nauramassa Rosalien kanssa jollekin, mitä Rosalie oli ilmeisesti kertonut.
-   Äiti! Mennäänkö ulos? Nessie kysyi, ja hän näytti hetken koiranpennulta hänen kallistaessa päätään.
-   Tietysti, vastasin siihen. Koiranpentu katse ei siis ollut tarpeellinen.
-   Minäkin tulen, Edward sanoi hiljaa takaani.
Nessie kiljaisi innosta ja juoksi pihalle. Minä ja Edward seurasimme perässä. Me leikimme hippaa noin puoli päivää, vaikka Edward olikin nopein, mikä teki siitä leikistä epäreilun.
   Sen jälkeen leikimme piilosta, ja yllätys - Edward luki ajatuksistamme piilopaikan ja löysi meidät alta aikayksikön.
   Nessie huomasi kukkasia ja ryhtyi solmimaan seppeleitä. Ensimmäisen seppeleen hän teki itselleen, toisen hän toi minulle ja kolmannen Edwardille. Siinä vaiheessa kaikki tuntui kovin ihanalta, vaikka sitä aina kesti vain viikko.
-   Äiti, minua väsyttää, Nessie mutisi neljän aikoihin.
Kannoin hänet sänkyyn, ja hän nukahti saman tien. Painoin hänen kätensä kasvoilleni ja katselin hänen uniaan. Kaikki unet liittyivät minuun ja Edwardiin. Jacob ja Bella olivat hävinneet niistä kokonaan. Lopulta päätin lähteä alakertaan ja antaa Nessien nukkua rauhassa.
-   Hän tahtoo jäädä, Edward sanoi, kun olin päässyt alakertaan.
-   Arvelinkin niin, vastasin ajatellen Nessien unia.
-   Soitin Bellalle, ja hänen mielestään Nessie voisi asua täällä, mutta Jacob ei ole asiasta kovinkaan innostunut, Edward mutisi.
-   Joten jos Bella ei hae Nessietä täältä, Jacob luultavasti hakee hänet väkisin, mutisin hiljaa.
-   Aivan, ja sotaa minä en kuitenkaan halua. Jacob on kuitenkin alfa, Edward huokaisi.
-   Hän saa käskeä, typeriä susijuttuja, mutisin.
-   Saadaanko me hakata pari sutta? Emmett kysyi innoissaan.
-   Ei, ette saa, Edward vastasi.
-   Noh, olisin hakannut Jacobin mielelläni, Rosaliekin puuttui puheeseen.
-   Kotona ollaan, kuulin Esmen äänen eteisestä.
Olin eteisessä ennen kaikkia muita ja halasin Esmeä.
-   Minulla oli ikävä sinua, sanoin hänelle.
-   Minulla oli ikävä teitä, hän vastasi lempeällä äänellään.
Vilkaisin ulos ikkunasta. Autoa ei näkynyt, joten Carlisle oli ilmeisesti ajanut sen jo talliin.
-   Hyvä, että tulit, vastasin Esmelle ja ojensin samalla vasemman käteni niin, että sormukseni ei voinut jäädä huomaamatta.
Esme tuijotti sormustani, sitten minua ja sitten hän vilkaisi Edwardia, joka virnuili hyvin leveästi.
-   Oi ihanaa! Te menette naimisiin, Esme kiljahti.
-   Ketkä menevät naimisiin? Carlisle kysyi tullessaan sisään.
-   Monica ja Edward, Esme vastasi haltioissaan.
-   Onnea, Carlisle toivotti.
-   Esme, mene Alicen luo. Hän meinaa tehdä minut hulluksi hääjärjestelyjen kanssa, sanoin Esmelle.
Esme pinkaisi yläkertaan Joannan ja Alicen luo suunnittelemaan häitä. Toivoin että, kaikki sujuisi nyt moitteetta, kun Esmekin oli kotona.
-   Haluan sinulle kukkaseppeleen häihin, Edward mutisi korvaani.
-   Miksi? kysyin ihmeissäni.
-   Sinä näytit lumoavalta se päässä, hän vastasi hymyillen.
-   Kiitä Nessietä, sanoin virnistäen.
Silloin puhelimeni soi ja harmistuin keskeytyksestä. Puhelimen näytöllä vilkkui nimi ”rakki”. Kirosin Jacobin helvettiin.
-   Monica, vastasin.
-   No hei, Jacob täällä, kuulin Jacobin äänen.
-   Osaan kyllä lukea, vastasin.
-   Ai, sinulla on numeroni, hän vastasi yllättyneenä.
-   Niin on, ja nyt asiaan! Keskeytit hyvin mukavan hetken, sanoin hänelle.
-   Ai, anteeksi.. Nyt taitaakin olla Nessien päiväuniaika. Ei ole kovin vaikea arvata, mitä keskeytin, kuulin ällötyksen hänen äänestään.
-   Asiaan Jacob! kivahdin hänelle.
-   Bells sanoi, että Edward soitti hänelle tänään, hän sanoi.
-   Tiedän, vastasin hiljaa, koska tiesin jo, mitä hän sanoisi seuraavaksi.
-   Nessie ei jää sinne, hän murisi.
-   Koeta estää, vastasin ja kurkustani kumpusi murina.
-   Haluatte lauman vastaanne. Sopii, hän vastasi.
-   En halua tappelua, vaan Nessien parasta, vastasin.
-   Hän haluaa Bellan luo, Jacob vastasi.
-   En tiennytkään, että luet ajatuksia paremmin, kuin Edward, vastasin piikitellen.
-   Katsotaan, mitä mieltä hän on sunnuntaina, Jacob vastasi.
-   Eli ette tule häihin. Hyvä, sanoin.
-   Häihin? Jacob kysyi.
-   Minä menen lauantaina naimisiin, sanoin ja suljin puhelimen.
-   No, Bella tulee ainakin. Niin hän sanoi, kun soitin aamulla, Edward sanoi.
-   Jacobista emme tiedä, huokaisin.
-   Jacob tulee, Alice huikkasi yläkerrasta.
Huokaisin hyvin syvään. Ehkä oli virhe sanoa häistä, kun Alice kerran kadotti häät näköpiiristään, niin susia oli tulossa. Tosin saattoihan sieltä tulla vain Seth. Totta kai Bella ottaisi poikaystävänsä mukaan.
-   Kihlatun itse asiassa, Edward korjasi.
-   Ai, nyt he ovat jo kihloissa, sanoin ihmeissäni.
-   Hmm… Williamin ajatukset ovat kiintoisia, Edward mutisi vilkaistessaan uusinta veljeään.
-   Mitä? kysyin saman tien.
-   Nyt minä tahdon Alicen kyvyn, Edward mutisi yhä itsekseen.
-   Mitä tapahtuu? tivasin.
-   Näet sen ihan pian, Edward sanoi hymyssä suin.
Jotenkin sain aavistuksen, että asia liittyi Joannaan. Ja toden totta saman tien, kun Joanna oli astellut alakertaan, William polvistui. Vilahdimme Edwardin kanssa ulos saman tien.
-   Mikset kertonut? kysyin närkästyneenä.
-   No tiedäthän sinä nyt, Edward vastasi.
-   Silti Alice tietää, mitä Joa vastaa, huokaisin.
-   Niin, mutta ehkä on parempi, että Joa kertoo itse vastauksensa, Edward mutisi, ja hän oli oikeassa.
-   Ollaan koko loppupäivä kahdestaan, sanoin Edwardille, joka nyökkäsi jo ennen kuin sain sanottua lauseen loppuun.
-   Mitä haluaisit tehdä? hän kysyi.
-   Hmm… mennään niitylle, sanoin.
-   Sille, missä sanoimme ensi kertaa rakastavamme toisiamme? Edward varmisti.
Nyökkäsin. Hän ojensi kätensä, ja tartuin siihen. Pian juoksimme metsän halki. Juostessani mietin Alicea. Hän oli niin kiinni hääjärjestelyissä Joannan kanssa, että minulla ei ollut tyttöseuraa lainkaan.
-   Rose, Edward ehdotti ääneen.
Rose oli toki sisareni siinä, missä Alicekin. Rosalie inhosi minua silloin, kun olin ihminen. Nykyään Rosalie tosin yritti jutella minulle enemmän, mutta minä ikävä kyllä olin vain niin varautunut Rosen seurassa, että puhuin hänelle paljon vähemmän kuin hän minulle.
   Pysähdyimme Edwardin kanssa niitylle. Unohdin Rosalien, Alicen, Joannan ja jopa Nessien. Kokonainen päivä oli minun ja Edwardin. Yhtäkkiä haistoin hyvin ällöttävän hajun. Paikalla oli ihmissusi tai ihmissusia. Hajusta ei voinut erehtyä. Edward jähmettyi, samoin minä. Edward astui kaksi askelta niin, että oli puolittain edessäni ikään kuin olisin pahemmin suojelua tarvinnut. Tuijotimme molemmat metsään ja samassa ne astuivat näkyviin. Ensimmäisenä tuli punaruskea susi, joka oli Jacob. Hänen vieressään taas oli musta susi, joka oli Sam Uley.  Jacobin toisella puolella oli ruskea susi Quil, ja heidän perässään hiekanvärinen susi eli Seth. Oli hyvä merkki, että koko lauma ei ollut mukana. Jacob murahti.
-   Hän ei halua puhua, jos sinä olet paikalla, Edward tulkkasi.
-   Siinä tapauksessa ei tarvitse puhua ollenkaan, sillä minä en lähde minnekään, vastasin tuijottaen Jacobia kiukkuisesti.
Katsoin kuinka Jacob asteli metsään ja tuli kohta ihmisenä takaisin.
-   Hyvä on, puhutaan sitten kaikki, Jacob vastasi.
-   Asiasi ei ole todellakaan niin tärkeä, Jacob, Edward sanoi hänelle ja mulkoili häntä pahasti.
-   Minä olen leimautunut häneen, Jacob sanoi tuijottaen Edwardia tiukasti.
-   Hän on kuusi vuotta, eikä kasva, sanoin Jacobille.
-   Mutta silti en voi elää ilman häntä, Jacob intti.
-   Nessie haluaa jäädä. Haluan vain ja ainoastaan Nessien parasta, sanoin Jacobille.
-   Niin minäkin, hän huokaisi hyvin syvään.
-   Jake, olen pahoillani, mutisin hyvin hiljaa.
Jacob tuijotti minua hetken ja hymyili sitten.
-   Hän saa harkita vielä sunnuntaina tai lauantaina uudestaan, jos kestät katsoa vampyyrien naimisiin menoa, sanoin ja vinkkasin silmää Jacobille.
-   Saatan vaikka tullakin, Jacob mutisi ja kääntyi metsään muiden susien seuratessa.
Jacob oli melkein pilannut päiväni, mutta nyt me olimme Edwardin kanssa kahden, joten käännyin ja painoin huuleni Edwardin huulille. Me kaaduimme maahan. Kuulin Jacobin yökkäävän metsässä mutta annoin asian olla. Jacobilla ei ollut enää mitään väliä elämässäni. Oli sillä hetkellä vain Edward, hänen kätensä hiuksissani, hänen huulensa huulillani.

Alicen PoV
Häitä oli ihana järjestää. Kaikki tehtävätkin oli jaettu. Monicalta pitäisi vain kysyä, käykö hänelle, että Carlisle saattxaa hänet alttarille, koska hänen isänsä on kuollut.
   Joanna soittaa pianoa, Jasper on Edwardin bestman, Esme hoitaa tarjoilut, Emmett ja Will tyhjentävät salin, jotta voin koristella sen. Rosalie meikkaa Monican ja laittaa hänen hiuksensa, ja sen lisäksi hän koristelee puutarhan.   
   Joanna harjoitteli alakerrassa flyygelillä häämarssia. Esme taas oli kirjakaupassa ostamassa keittokirjaa, koska hän halusi opetella uusia reseptejä. Nessie leikki Rosalien kanssa, koska Monica ja Edward olivat häipyneet jonnekin. Kikatin hetken ajatukselle siitä, mitä he mahtoivat tehdä, mutta keskityin sitten taas häihin. Olin tilannut suuren erän ruusuja, joita oli tarkoitus ripotella ympäri salia ja niiden terälehtiä oli tarkoitus laittaa liljojen terälehtien kanssa Nessien koriin. Nessie heittelisi niitä sitten pitkin salia. Pöytäliinoiksi olin tilannut tummanpunaista sifonkia ja alttarin aioin peittää vaaleanpunaisella sifongilla, vaikka Monica inhosi vaaleanpunaista.
-   Alice, ruusut tulivat! Joanna huusi alakerrasta.
-   Vihdoinkin, mutisin ja pinkaisin alakertaan.
Keskellä olohuonetta oli ämpäreissä lähemmäs 200 ruusua. Se oli juuri sopiva määrä tarkoituksiini. Kaikki väittävät aina, että innostun liikaa, mutta 200 ruusua ei edes ole paljon. Pestasin kaikki kantamaan ruusuja yläkertaan. Kun ruusut olivat huoneessani, otin Joannan sinne kanssani ja häädin muut pois.
-   No niin, ruusut ovat täällä, mutta sifonki puuttuu. Nessien kori puuttuu myös, mutisin listaten asioita mielessäni.
-   Entäs Monican huntu? Missä se on? Joanna kysyi.
-   Monicalle ei käytä huntua, vaan liljaseppelettä, sanoin.
-   Miksi? Joanna kysyi ihmeissään.
-   Kuulin, kun Edward sanoi haluavansa Monicalle kukkaseppeleen häihin ja minusta se oli mahtava idea, ilmoitin, kuin se olisi itsestäänselvyys.
Joanna vaipui syviin mietteisiin. Arvelin hänen miettivän Williamia ja tämän kosintaa. Tiesin, mitä Joanna oli vastannut, mutta annoin asian olla. Hän kertoisi sen minulle kun haluaisi.
-   Lähdetään ostamaan Nessielle se kori, sanoin Joannalle.
Joanna nyökkäsi. Tiesimme kumpikin, että järjestelyt keskeytyisivät niin kauaksi aikaa, kuin se kori puuttuisi. Ajoimme minun Porschellani keskustan ainoaan kukkakauppaan.
-   Hei! sanoin miesmyyjälle hymyillen.
-   Hei vain, hän sanoi häkeltyen.
-   Olen järjestämässä kaksoissisarelleni häitä ja tarvitsisin morsiusneidolle sellaisen pienen korin, sanoin hänelle.
-   Juu, meillä on niitä täälläpäin, hän sanoi ja opasti meidät korihyllylle.
-   Otamme tämän, sanoin valiten keskikokoisen korin.
Mies käveli tiskille ja näppäili korin hinnan kassakoneeseen, maksoin korin ja poistuimme Joannan kanssa.
-   Se ihastui sinuun, Joanna sanoi virnuillen.
-   Kuka minuun ei ihastu, tuhahdin.
-   Pakko myöntää, että vampyyrit ovat aika vastustamattomia, Joanna vastasi nyökkäillen.
-   Olisi pitänyt ottaa Rose mukaan, mutisin ajatellen sen myyjän ilmettä, jos hän olisi nähnyt Rosalien.
Joanna purskahti nauruun, joka olisi varmasti saanut sen myyjän haukkomaan henkeään.
   Ajoimme hiljaisuuden vallitessa takaisin talolle. Avasin oven ja näin Monican istumassa sohvalle.
-   Tulitte takaisin, sanoin hymyillen.
-   Joo, pitää hoitaa Rosen kanssa yksi juttu, Nica vastasi hymyillen.
-   Käykö, että Carlisle saattaa sinut alttarille? kysyin.
-   Tietysti, Nica vastasi hymyillen hyvin leveästi.

Monican PoV
Rosalie asteli takaisin olohuoneeseen, ja nousin ylös. Vilkutin Alicelle, ja menimme Rosen kanssa ulos takapihalle.
-   Olen pahoillani, että olen ollut niin töykeä sinua kohtaan, aloitin.
-   Ei se mitään. Minä kun en varsinaisesti ole aina ollut sinua kohtaan mikään enkeli, Rosalie sanoi nauraen.
-   Tuo taitaa olla aika lailla totta, sanoin hymyillen.
-   Mutta sovitaan, että se aika on mennyttä, Rosalie sanoi.
-   Totta kai, vastasin.
-   Ja nyt me lähdetään ostoksille, Rosalie ilmoitti.
-   Miksi? kysyin.
-   Älä viitsi kysellä, minulla ei ole pukua sinun häihisi, Rosalie sanoi ja vinkkasi silmää.
-   Me otetaan minun Ford Mustang, koska sinun BMW kiinnittää liikaa huomiota, sanoin Roselle ja menin hakemaan auton.
Me ajoimme keskustaan Alaskan kalleimpaan vaatekauppaan. Rosalie lipui sisään, ja minä kävelin hänen perässään.
-   Hei, Rosalie sanoi naismyyjälle.
-   Hei, myyjä vastasi.
-   Tämä minun ystäväni tässä menee lauantaina naimisiin ja tarvitsen puvun häihin, Rosalie sanoi.
-   Täällä on mainio puku, myyjä sanoi.
Hyllyssä roikkui sininen puku, joka kiinnitettiin niskan takaa naruilla. Se oli täydellinen ainakin Roselle.
-   Otan tämän, Rosalie sanoi saman tien.
Myyjä otti puvun ja asetti sen huolellisesti pussiin. Rosalie maksoi sen ja lähdimme ajamaan takaisin.
-   Se pukee sinua varmasti, sanoin.
-   Tuosta asiasta on pakko olla samaa mieltä. Se on upea! Rosalie huokaisi.
Loppumatkan puhuimme melko lailla Williamin yllätyskosinnasta. Ajoimme autoni suoraan talliin.
   Kun menimme olohuoneeseen, Joanna näytti odottaneen meitä.
-   William kosi minua, hän sanoi hiljaa,
-   Niin me tiedämme, vastasin.
-   Minä vastasin…, Joanna sanoi.
A/N2: Enpäs kerrokaan vielä! Saatte elää jännityksessä, että mitäs Joanna oikein sanookaan!

Päksy

  • ***
  • Viestejä: 75
  • Don't promise me forever, just love me day by day.
Hih, hyvä luku taas muruseni<3

Mutta pakko sanoa, että lopetitpas hankalaan kohtaan. Aluksi ajattelin, että vastaushan on ilmiselvä kyllä, koska tietysti Joanna on ihan sydänjuuriaan myöten rakastunut. Mutta sitten toisaalta... Joannahan on hieman, ööö... mites nyt sanoisin.... empiväinen, sillainen hankala tapaus, ettei oikeastaan etukäteen voi tietää vastausta. Eli vaihtoehdot ovat vähänkuin fifty-fifty : D

Seuraavaaaaa lukua odotellessa, joks saamme hääät?! ;p
Its the heart and the soul
And the body and the brain
Driving me insane
But the wind and the land
And the fire and the rain
Always stay the same