Kirjoittaja Aihe: Twilight: Tuki ja turva (K-11)  (Luettu 12098 kertaa)

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Twilight: Tuki ja turva (K-11)
« : 08.08.2009 16:13:21 »
Nimi: Tuki ja turva
Ikäraja: K-11
Genre: Drama
Fandom: Twilight
Paritus: B/Em
Summary:  Kaikki Cullenit lukuun ottamatta Emmettiä ja Rosalieta joutuvat lähtemään käymään Alaskassa Tanyan perheen luona. Bella jää siis Forksiin Emmettin ja Rosalien kanssa.
Disclaimer: Hahmot kuuluvat Stephenie Meyerille, tarina minulle.
Beta: Ei      
A/N: Ensimmäinen ficcini, jonka eräs ystäväni innoitti kirjoittamaan. En vastaa mitään ficin laadusta. ;) Ihastuin myös kovasti minä-muotoon kun kirjoitin Bellasta, joten sitä käytän siis tässä.


1. Luku: Suruviesti
Voimakas sateen ropina rummutti Forksin lukion peltikattoa. Sateen ääni peittyi kuitenkin melkein kokonaan: päivän viimeiset tunnit olivat loppuneet ja ulos kiirehtivien, sateenvarjojaan ja takkejaan availevien oppilaiden innokkaan väsynyt puheensorina illan suunnitelmista.
Minulla itselläni ei ollut illaksi mitään suunnitelmia – kenties Edward veisi minut heille.

Vilkaisin nopeasti vieressäni kävelevää jumalaolentoa. Hän huomasi sen, käänsi kasvonsa minua kohti ja väläytti tuon Edwardmaisen hymyn jota rakastin.
”Onko sinulla illaksi suunnitelmia?”, Edward kysyi hymyillen. ”Voisimme nimittäin mennä meille”, hän ehdotti yhä hymyillen, aivan kuin ajatukseni lukien. Tarkemmin sanottuna Edwardhan luki ajatuksia – mutta ei minun. Nyökkäsin hänelle, ja samantien tunsin jonkun jysähtävän oikealle olkapäälleni. Älähdin kivusta kääntyessäni ympäri.
”Alice”, murisin, mutta hän keskeytti minut puheellaan, joka kuulosti aivan pienten kellojen suloiselta kilinältä.
”Bella, sinun täytyy tosiaankin tulla tänään meille. Tahdon sovittaa sinulla muutaman puvun, ja tarvitsen makutuomaria karsiessani vanhoja kenkiäni.” Hän papatti ja katsahti samalla Edwardiin, joka rypisti otsaansa. Jokin Alicen äänessä sai silti epäilyni käyntiin. Hän oli liian teennäinen.
”Alice, mikä on hätänä?” kysyin enkä antanut pelon ryömiä esiin kolostaan. Alice kuitenkin pudisti päätään ja kiiruhti pois ikään kuin tanssahdellen.
”Edward?” katsoin nyt vuorostaan häntä kysyvästi. Tuli hetken hiljaisuus.
”Yksi Tanyan perheestä on tuhottu Volturien toimesta. Meidän täytyy lähteä Alaskaan muutamaksi päiväksi, ellei viikoksikin.” Hän huokaisi.
”M-mutta… Täytyy sitten vain mennä pakkaamaan.” sanoin pelon todella hiipiessä sisääni. Jokin Edwardin sanoissa oli saanut sen ulos piilostaan.
”Bella.. Paikalla on vampyyreita jotka elävät ihmisten verellä. Sinä jäät Forksiin Rosalien ja Emmettin kanssa.”

A/N: Mitäs piditte ensimmäisestä luvusta? Aika lyhyt oli tämä ensimmäinen luku, jatkossa pidempiä. Mutta kommentoida saa. :D
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 20:11:38 kirjoittanut Beyond »
to me you live in a world of chaos.

Lindsey.

  • ***
  • Viestejä: 11
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #1 : 08.08.2009 16:20:11 »
Pidän ficin ideasta :)
odotan innolla jatkoa ! :)

Ja virheitäkään en löytänyt, tai en ainakaan itse huomannut :D

iittaliia

  • ***
  • Viestejä: 93
  • by prootage
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #2 : 08.08.2009 16:26:08 »
Vaikuttaa mielenkiintoiselta. Yritän tässä väsätä jotain rakentavaa, eli siis;

+ "Tarkka" näköni ei löytänyt kirjoitusvirheitä
++ Persoonallinen idea, en ole tämän tapaisia ficcejä löytänyt.
+++ Aidon tuntuista kirjoitusta
++++ Ei ollut väen vängällä tehty, vaan vaikutti siltä että teit sillon kun inspis iski ;)

- Todella lyhyt, mutta se korjaantuu seuraavissa luvuissa, vai mitä ;D
-- Vaikutti hassulta, että Edward noin vain jättää Bellan päiviksi, edes yrittämättä keksiä muuta vaihtoehtoa.. Vaikka tosin on kyse Bellan turvallisuudesta, joten ehkä olen puuttumatta siihen n__n

Enempää miinuksia en sitten löytänytkään, jatkoa jään odottamaan, joten sitä kiireesti ;)

~iitta

mmary

  • ***
  • Viestejä: 20
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #3 : 08.08.2009 17:01:24 »
tykkään ficcin ideasta.
tätä oli todella mukavaa lukea, sillä en löytänyt kirjoitusvirheitä. :)
kiireesti sitä jatkoa, kiitos  :D

Azucena

  • Hömötianen
  • ***
  • Viestejä: 37
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #4 : 08.08.2009 17:08:25 »
Mahtava idea, todella omaperäinen. Alku oli lyhyt, mutta kuten edellä jo sanottiin, toivotaan sen korjaantuvan seuraavissa luvuissa.
Virheitä en löytänyt, eli sekin puoli on kunnossa. jatkoa mahdollisimman pian, kiitos.

Rassermus

  • ***
  • Viestejä: 548
  • Do you like it? I like it. I lööööv it!
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #5 : 08.08.2009 18:38:42 »
OoooOOOOooooOOOOooooOOooOooOoooOoOOOooohhhh!!!!!!!!!!!
:D
Tykkäsin^^ Tosi paljon. ihana idea, että odotan innolla jatkoa.
Jatkoa^^

UntenLaiva

  • A Musketeer
  • ***
  • Viestejä: 175
  • "Every man for himself"
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #6 : 08.08.2009 19:07:53 »
Ihanaa ku on muutaki paritusta ku pelkästään ne samat.. siis et ne viettää aikaa vähän kaikkien kaa ja silleen :D hyvin selitetty...

Mut idea on kyl ihana ja jään odottamaan jatkoa innolla! :D

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #7 : 09.08.2009 12:10:10 »
HOHOHO!!!! Vitsi, heti alussa jätit jännään kohtaan :D Tosi hyvät kuvailut, mutta vähän pidempiä lukuja vois tulla.
Vitsi, Rosen ja Emmetin kanssa. Tästä voi tulla vain draamaa :D
Äkkiä sitä jatkoa! :D
TYKKÄÄN!!!!!!! :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #8 : 09.08.2009 15:29:31 »
Hmm..ihan kiva. En nyt heti mene sanomaan, onko tämä hyvä, pitää ensin saada luettua muutama luku. Idea oli ihan kiva, tietysti minä voisin lukea Bella/Edward - paritusta ikuisuuksiin, mutta aina eri paritukset ovat kivoja.  ;D
Tietysti Emmett on yksi lempihahmoistani, niin.

Odottelen jatkoa!
another stranger

entinen vohveli

Jonttu

  • Vieras
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #9 : 09.08.2009 18:22:59 »
Kiva idea.
1. luku aika lyhyt, niinkun monet on jo sanonut...
Rosalien ja Emmettin kanssa, voi kiva, vaikuttaa hyvältä!

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #10 : 09.08.2009 20:24:28 »
A/N: Kiitos paljon kaikille kommenteista :D Kuten lupasin, tässä olisi hieman pidempi jatko-osa.

2. Luku: Näkemiin

”Alice, mikä on hätänä?” kysyin enkä antanut pelon ryömiä esiin kolostaan. Alice kuitenkin pudisti päätään ja kiiruhti pois ikään kuin tanssahdellen.
”Edward?” katsoin nyt vuorostaan häntä kysyvästi. Tuli hetken hiljaisuus.
”Yksi Tanyan perheestä on tuhottu Volturien toimesta. Meidän täytyy lähteä Alaskaan muutamaksi päiväksi, ellei viikoksikin.” Hän huokaisi.
”M-mutta… Täytyy sitten vain mennä pakkaamaan.” sanoin pelon todella hiipiessä sisääni. Jokin Edwardin sanoissa oli saanut sen ulos piilostaan.
”Bella.. Paikalla on vampyyreita jotka elävät ihmisten verellä. Sinä jäät Forksiin Rosalien ja Emmettin kanssa.”


”J-jäisin.. Forksiin? Rosalien ja Emmettin kanssa?” kysyin surkeana. ”Mikset.. Mikset sinä voi jäädä tänne?” Loin anelevan katseen kohti Edwardin valkeita kasvoja. Jälleen kerran jäin hänen tummanruskeiden silmiensä pauloihin. Ne kerta kaikkiaan lumosivat minut. Jossain syvällä mieleni sopukoissa tajusin, että Edwardin täytyisi käydä pian metsästämässä.
”Bella”, hän sanoi hyvin lempeästi. Tunsin viileät ja kovat kädet poskillani.
”Luuletko etten minä haluaisi jäädä?” Edward kysyi. Ja ennen kuin ehdin vastata, hän painoi jäiset huulensa omilleni. Tiesin, ettei suudelma kestäisi pitkään, joten tarrauduin jälleen kerran Edwardin niskaan ja vedin häntä itseäni kohti. Tavallisesti hän olisi työntänyt minut kauemmas ja lopettanut tämän hetken, mutta ei nyt. Veri jyskytti päässäni, pulssini oli kiihtynyt varmasti vaarallisen korkeaksi. Edwardkin näytti huomaavan sen, ja irrottautui hellän päättäväisesti minusta.
”Hengitä Bella”, hän pyysi – tai pikemminkin käski. Nyökkäsin ja tunsin kuinka keuhkoni suorastaan ahmivat happea ilmasta.
Viimein, kun sydämeni lyönnit olivat palautuneet normaaleiksi, huomasin, että koulun käytävät olivat tyhjät. Sadekin oli lakannut.
Sanaakaan sanomatta, kasvot surullisessa hymyssä, Edward tarttui hellästi käteeni ja talutti minut hopeiselle Volvolleen. Yhä vaiti hän avasi minulle oven. Kuin robotti istahdin mustaa nahkaa olevalle etupenkille. Siinä vaiheessa Edward oli jo ehtinyt viereeni kuskin paikalle ja käynnisti juuri moottoria.

”Minä.. kuka.. Tanyan perheestä on.. tuhottu?” kysyin hiljaa. Kun vastausta ei kuulunut, vilkaisin Edwardiin joka katsoi tiukasti tiehen.
”Sinä et tunne häntä. Ei sinun tarvitse tietää” hän vastasi jonkin ajan kuluttua hyvin hellästi, josta tiesin, että hän olisi mieluiten säästänyt minut tältä.
”Milloin lähdette?” kysyin yrittäen saada ääneni vakaaksi. Jostakin syystä en halunnut kuulla vastausta. Mutta silti sain sen. ”Huomenaamuna. Tänä yönä, jos mahdollista.” Niin pian? ”Mitä aikaisemmin lähdemme, sitä pikemmin pääsemme takaisin.” hän vakuutti. Purin huultani.
”Bella?” Edward kysyi. Pysyin vaiti, ja suljin silmäni. ”Bella?” hän kysyi uudestaan, huolestuneesti samalla kun Volvo hidasti vauhtiaan. Viimein kun uskalsin katsoa häneen, näin, kuinka hänen kauniit kasvonsa olivat vääristyneet tuskasta. Nielaisin. ”Uskothan.. Uskothan sinä, että teen tämän ainoastaan sinun takiasi? Suojellakseni sinua?” hän kysyi. Nyökkäsin ääneti, ja puristin hänen kättään.

Volvo lisäsi taas vauhtia, ja pian olimmekin jo Culleneiden pihassa. Edward avasi minulle oven ja vei minut sisälle.
Seisahduin kuitenkin oviaukkoon. Koko talo oli vain täynnä hälinää; milloin Jasper juoksi ohitseni, milloin Esme. Olin jopa erottavinani Alicen muutama pari mustia ja räikeänpinkkejä korkokenkiä sylissään. Se sai minut vielä pahemmalle tuulelle. He pakkasivat nopeasti – mikä tarkoitti nopeaa lähtöä.
Portaiden alapäässä Carlisle puhui Rosalielle tuima ilme kauniilla kasvoillaan. Kuullessaan askeleeni Rosalie nosti päätään ja mulkaisi suuntaani. Carlislen varoittavasta katseesta huolimatta Rosalie katosi yläkertaan: kaiken kaikkiaan näin vain kullanvaalean viuhahduksen tämän hiuksista.
”Hei Bella”, Carlisle tervehti minua. ”Voit olla täysin huoletta nämä muutamat päivät”, hän jatkoi vilkaisten samalla nopeasti Edwardiin. ”Rosalie käyttäytyy kunnolla. Ja onhan sinulla Emmet.” Nyökkäsin alistuneena.
”Carlisle!” kuulin Jasperin huudon. ”Autot ovat valmiina, voimme lähteä.” Carlisle nyökkäsi, ja silmäkulmastani näin Edwardin jähmettyvän. Nyt jo.. He lähtisivät nyt jo, enkä edes tietäisi, milloin he tulisivat takaisin.

En voinut enkä edes yrittänyt estää kyyneleitäni, jotka vierivät poskiani pitkin kun Edward halasi ja suuteli minua jäähyväiseksi. Kiedoin käsivarteni hänen marmorinkovan kaulansa ympärille ja nyyhkytin hänen paitaansa vasten. Koko tämän ajan Edward silitteli hiuksiani ja kuiskaili korvaani kuten ”Palaan pian” tai ”Älä ole huolissasi”. Vaikken ollut vielä lopettanut itkuani, Edward irrotti hyvin hellästi käteni niskansa takaa. ”Rakastan sinua. Älä koskaan epäile ettenkö.” Hän kuiskasi vielä ja astui Carlislen mustaan Mercedesiin jossa muut jo istuivat. Toiselta puolen autoa Alice säntäsi vielä luokseni ja puristi minut tiukkaan halaukseen, jonka jälkeen juoksi takaisin autoon.
En voinut pidättää kyyneliäni katsellessani, kun Mersu kaahasi kaukaisuuteen.

A/N2: Hmm, en ole varma tuliko tästä luvusta paljoakaan pidempi. Mitäs tykkäisitte jos ensi luku olisikin EPOV ? Vai EPOVia ja BPOVia kumpaakin? Kommentoikaa :D
« Viimeksi muokattu: 10.08.2009 15:21:57 kirjoittanut Cath »
to me you live in a world of chaos.

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #11 : 09.08.2009 21:19:52 »
OIjj<3 Ihana idea. :) Jatkoa odottelen.  ;)

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #12 : 09.08.2009 21:28:32 »
Molempia koska palan halusta tietää kuka on tuhottu,ja että mitä Bella tekee Emmettin ja Rosalien kanssa.Tää on hyvä ficci joten jatkoa vaan nopeesti.
If you can live forever what do live for? Twilight<3

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #13 : 09.08.2009 21:32:21 »
Oi, kivaa, että saatiin nopeasti jatkoa :)
Mäki haluan tietää, että kuka on tuhottu. Itseasiassa toivoin, että se olis ollu Tanya... :D
Mutta jatkoa :)
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #14 : 10.08.2009 10:44:11 »
Minä pidän kirjoitustyylistäsi. Kaikki ovat niin IC, Bella ja yllätys yllätys, Edward. Edward on aina niin vaikea saada oikeanlaiseksi.

Toinen luku oli pidempi, ja se oli ihan kiva. Jatkoa odottelen.  ;)
another stranger

entinen vohveli

iittaliia

  • ***
  • Viestejä: 93
  • by prootage
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #15 : 10.08.2009 12:21:33 »
ömh, kun kerran pakotit kommaamaan tähän, etkä hyväksynyt mese kommentointiani, niin väsään jotain..
Minun käsitykseni siitä laitatko sen Bellan vai Edwardin näkökulmasta, on se, että laittaisit molempien, ++ Emmet ja/tai Rosalie  ;D
Kun on sinänsä aika tavanomaista lukea aina joko Bellan tai Edwardin näkökulmasta, esimerkiksi Rosalien näkökulmasta olisi mielenkiintoista tietää mitä hän oikeasti ajattelee Bellasta ;)

~iitta

Elanoir

  • ***
  • Viestejä: 146
  • choose juicy
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #16 : 12.08.2009 20:28:00 »
A/N: Hahahaa, kiitos erittäin paljon kommenteista! :D Sain inspiksen tähän lukuun, ja oli heti pakko päästä kirjoittamaan. Tämä luku sisältää sitten vain EPOVia sekä, tiddidii, RPOVia :D
OMG, unohdin muuten mainita, Victoriaa ei ole vielä tuhottu. ;> Eli anteeksi tästä ;D
Tämä(kin) versio on betaamaton. :(

3. Luku: Lupaus

Vaikken ollut vielä lopettanut itkuani, Edward irrotti hyvin hellästi käteni niskansa takaa. ”Rakastan sinua. Älä koskaan epäile ettenkö.” Hän kuiskasi vielä ja astui Carlislen mustaan Mercedesiin jossa muut jo istuivat. Toiselta puolen autoa Alice säntäsi vielä luokseni ja puristi minut tiukkaan halaukseen, jonka jälkeen juoksi takaisin autoon.
En voinut pidättää kyyneliäni katsellessani, kun Mersu kaahasi kaukaisuuteen.


EPOV:
”Me emme viivy pitkään, ja tiedäthän, että tunsit Tanyan hyvin. Sinun täytyy olla paikalla”, oli Carlisle sanonut ajettuamme vasta muutaman minuutin. Moottoritie oli melko tyhjä: vain harvoin jokunen vanha Toyota tai Audi ajoi vastaan viereisellä kaistalla. Ajajana oleva Carlisle kuitenkin piti yllä 170 kilometrin tuntivauhtiamme, joten ohitsemme ei kukaan tullut.
Etupenkillä istuva Esme vilkuili minua huolissaan vähän väliä sivupeilin kautta. Kerran näin Alicen puristavan Jasperin kättä, jolloin autoon lankesi hieman iloisempi tunnelma. Mutta minuun se ei vaikuttanut.

Olimme ajaneet jo pitkään, ja auringosta näkyi enää pieni kaistale pilvisellä taivaalla. Ilta oli vaihtumassa yöksi.
Silti näin mielessäni vain Bellan kasvot. Ne tuottivat minulle tuskaa, viilsivät syvältä. Ja sillä hetkellä päätin, että lähtisin heti kun perheeni – varsinkin Alicen – valvovat silmät kohdistuisivat muualle.

RPOV:
Sohvan nahka allani tuntui viileältä. Makasin sikiöasennossa, toisella kädelläni puristaen sohvan reunaa.
Carlisle oli juuri kaasuttanut pihasta pois. Hänen Mersunsa moottori ei kehrännyt. Juuri sen takia olinkin mieltynyt kirkkaanpunaiseen Bemariini. Olin jo muutaman kuukauden miettinyt uuden auton ostoa – vaihtelu virkistäisi. Mitenköhän olisi vaikka avokattoinen Corvette?

Nousin salamana istumaan kuullessani portaista Emmettin aiheuttaman töminän. Ihmiskorvahan ei sitä kuulisi, mutta ehei, vampyyrinä tiesin kuinka kömpelö Emmet osasi joskus olla. Hän avasi hiljaa huoneeni oven, eivätkä uudet saranat päästäneet ääntäkään.
Kohotin toista kulmaani.
”Rose, minä rakastan sinua, mutta tiedät että Carlisle suuttuu mikäli sin- me emme ole kilttejä Bellalle.” Mulkaisin häntä.
”Tiedän kyllä” sähisin hiljaa. ”Carlisle mainitsi asiasta, ja käski minut lupaamaan olla kiltti – kaikki tämä sen ihmisen takia.”
”Rose-” Emmet aloitti mutta minä nostin kättäni. ”Em, tiedät hyvin itsekin, että olisimme voineet lähteä Carlislen mukaan. Mutta ei, mehän jäämme tänne Isabella Swanin turvaksi.” Lausuin sanan kuin se olisi ollut rikkihappoa kielelläni.
”Myönnätkö siis olevasi pelkuri?” Emmet kysyi nauraen. Mulkaisin häntä.
”Bella itkee alhaalla – Edwardhan ’jätti’ hänet taas. Et voi olettaa, etteikö hän suhtautuisi siihen yhtä hyvin kuin sinä.” Hän puhui hiljaa, mutta viimeinen lause meni mielestäni liian pitkälle.
Hyvin? Luuletko etten olisi halunnut lähteä mukaan? Että olisin aivan huoleton koska he lähtivät?” Sähähdin.
”Ja katsopa tarkkaan: näin Rosalie Hale lohduttaa.” Avasin huoneeni oven, paiskasin sen kiinni ja kävelin vampyyrivauhtia alakerran olohuoneeseen jossa tiesin Bellan istuvan.

A/N: Äyy, jotenkin tuntui tönköltä lopetukselta. Ja ows, lyhyt luku. :(  Olen itse muuten suuri Carlisle-fani, siksi piti änkeä joku kohta jossa kyseinen ihanuus esiintyisi.  ;D Mutta saa silti kommentoida.. ::)
to me you live in a world of chaos.

Neavaan

  • Vampires<3
  • ***
  • Viestejä: 79
  • ♥Edward ja Robert♥
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #17 : 12.08.2009 20:35:08 »
Okei oli joo lyhyt ja loppu oli sekava!  :-\ Mut muuten oli tosihyvä luku<3 Jatkoa odottelen!  :D

kakku.

  • ***
  • Viestejä: 501
  • I know it hurts, it was meant to
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #18 : 12.08.2009 21:12:54 »
Lainaus
Ihmiskorvahan ei sitä kuulisi, mutta ehei, vampyyrinä tiesin kuinka kömpelö Emmet osasi joskus olla.
Ihana<3
Mitähän se Rose nyt oikeen aikoo :oo
But I am the chosen one.
Avatar by Aiju

Eltsu

  • ***
  • Viestejä: 75
Vs: Tuki ja turva (K-13)
« Vastaus #19 : 12.08.2009 21:23:16 »
Hihii toi loppu oli just paras "ja katsoppa tarkkaan näin rosalie hale lohduttaa"osio:D
If you can live forever what do live for? Twilight<3