Kirjoittaja Aihe: Twilight: Endless Love, K-11, 13. osa 22.6  (Luettu 43114 kertaa)

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #20 : 05.06.2009 10:54:15 »
Ohohohohoo. Tää on tosi hyvä. Vähän draamaa mukaan, niin kaikki menee hyvin :D
Paritusten vaihtoa odottelen innolla..
Jatkoa vain pian.

marru

  • ***
  • Viestejä: 9
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #21 : 05.06.2009 11:22:02 »
Tämä on todella ihana ficci ja haluan lisää lukuja. Oli myös hyvä et laitoit ton Edwardin povista koska se oli mun mielestä parempi sillai..Jatka tätä ficciä pian!!! SE ON TOSI HYVÄ!!!!

Nuutti|

  • Tekopyhä sankari
  • ***
  • Viestejä: 573
  • Alt er love
    • Itsetuntovaurio
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #22 : 05.06.2009 11:48:36 »
Jes, jatkoa. *Tuulettaa, tanssii hyppii ja pyörii.*
Oli.. Hmm... Kiva? Lukea tapahtumia Edwardin PoVista, murh tuon heidin kanssa. (:
Plää. Mun rakentava juoksi kiljuen karkuun.
Kiit♥s.

Suklaamurunen
Imagination is more important than knowledge.
ava&banner by auroora

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #23 : 05.06.2009 12:47:33 »
Kiitoksia taas paljon, hymyilyttää vaan niin pirusti noi teidän ihanat kommentit!

Liinalotta, paritukset ei ihan virallisesti vaihdu (ai että tekisi mieli paljastaa niin paljon juttuja jatkosta!), mutta semmosia "sivuparituksia" tulee olemaan ;) Näätte kyllä sitten.

Kotitonttu, ei sitä tiedä, vaikka joku tunnistaisi ;)

Sekä yksi sana; draamaa.

Neljäs osa - Anteeksipyyntöjä

Nousin kuitenkin taas todellisuuteen, kun huomasin Bellan nousevan penkiltä. En ollut edes noteerannut hänen lopettamistaan, ja yllätyin, kun hän yhtäkkiä sammutti huoneesta valot.
  Olin taas pudonnut lähtöruutuun, ja se pieni valopilkku tunnelin päässä, jota tavataan kutsua toivoksi, oli sammunut kokonaan.


BPOV

  Edwardin surulliset kasvot pyörivät hänen äänensä säestäminä mielessäni, ja raapivat haavoja uudelleen auki. Minua inhotti olla puhumatta hänelle, ja kohdella häntä kuin ilmaa, mutta en voinut muuta. Se mitä Heidi ja Edward – tai Heidi – teki, oli anteeksiantamatonta.
  ”Alice, oletko nähnyt Edwardia?” Minun oli pakko saada tämä asia selvitettyä, tai muuten kipu repisi minut halki.
  Alice nosti päänsä selailemastaan lehdestä, ja katsahti minuun surullisesti. ”En, mutta-”
  ”Kävelin juuri olohuoneen ohi, ja siellä Edward ainakin istui soittamassa”, Emmett jatkoi ennen kuin Alice sai lauseensa loppuun. ”Bella, tiedän, että se oli väärin, ja Heidi on täysi idiootti, mutta se ei ollut Edwardin vika. Ei todellakaan. Heidi on ollut hänen kimpussaan aikojen alusta, eikä tajua vieläkään irrottaa.”
  ”Tiedän, mutta silti. Edward olisi voinut estää tai jotain!” huusin ja viitoin käsilläni ympärilleni. En ollut keskustellut kenellekään tästä aiheesta, ja kaikki sisällä pitämäni tunteet pääsivät valloilleen. ”Anteeksi. Kaikki tämä on vain niin stressaavaa. En tiedä mitä minun pitäisi tehdä, päästää kaikki sormien läpi tuosta noin, vai tehdä jotain järjettömämpää.”
  ”Bella, olen varma, että saatte asiat sovittua. Edward ei ole koskaan ollut onnellisempi. Bella, sinä teit Edwardista kokonaisen.
  ”Hän on aina katsonut vierestä meitä muita rakastavaisia, ja oli vihdoin hänen vuoronsa tuntea onnea, rakkautta. Bella, jos jätä Edwardin nyt, hän murtuu täysin”, Emmett sanoi ja tuo oli hienointa mitä hän oli koskaan minun kuullen sanonut.
  ”Kiitos. En vain tiedä mitä tehdä.”
  ”Teet sen minkä näet parhaaksi”, Alice sanoi ja silitti selkääni.
  Nyt jos koskaan oli aika toimia.

EPOV

  Kevyet askeleet kulkivat – tai pikemminkin tanssivat – kohti olohuonetta. Kadotettu toivoi alkoi taas lyödä rinnassani, sillä askeleet kuulostivat aivan Bellan askelilta.
  Toivoni hyytyi kuitenkin välittömästi, kun näin, kuka ovesta tuli. Se ei ollut Bella, vaan Heidi. Miten ihmeessä hän oli taas päässyt tänne? Enkö minä käskenyt hänen jättää minut rauhaan?
  ”Heidi, enkö minä käskenyt sinua jättämään minut rauhaan? Mitä kohtaa et siitä ymmärrä, vai oletko muuten vain vähä-älyinen?” äyskähdin, mutta se ei tehnyt Heidiin mitään vaikutusta.
  ”Edward, Edward, Edward. Teetkö tämän itsesi, vaiko sen vaimosi, Bellan, takia?” hän kysyi rasittava hymy kasvoillaan. ”Tiedän, että rakastat minua kuitenkin, eikä kukaan voi estää sitä – ei edes vaimosi. Vai pitäisikö sanoa pikemminkin pian-entinen-vaimosi.”
  Raivo sisälläni roihahti liekkeihin, kukaan ei puhuisi Bellasta – minun Bellastani, tuolla tavalla. ”Heidi, älä viitsi ärsyttää minua enempää.” Sanoilla ei kuitenkaan ollut mitään vastakaikua, ja Heidi alkoi kävellä minua kohti.
  ”Et ikinä satuttaisi minua, tiedän sen.”
  ”Enkö muka? Et voi olla varma”, sanoin ja naurahdin, ”olen tappanut ihmisiä, mutta myös vampyyrejä ennenkin.”
  Heidi alkoi olla lähempänä kuin olin ehtinyt huomata, ja seuraavaksi hän kietaisi kätensä niskani ympäri, aivan kuin aamulla.
  ”Heidi”, sanoin ja rinnastani alkoi kumpuilla murinaa.
  ”Shh”, hän vain sanoi ja alkoi suudella minua intohimoisesti. Samassa käytävältä alkoi taas kuulua askeleita, ja Bella astui sisään.
  Käytin kaiken voimani repiäkseni Heidin irti, mutta se oli melko myöhäistä; Bella oli nähnyt tarpeeksi.

BPOV

  Alicen ja Emmettin onnentoivotusten jälkeen kävelin kohti olohuonetta. Huoneesta ei kuulunut soittoa, mikä oli outoa, jos kerran Edward oli juuri soittanut, kun Emmett oli kävellyt ohi. Huoneesta ei kuulunut käytännössä mitään.
  Avasin oven varovasti, ja en tiennyt näinkö oikein.
  Heidi oli kaikin voimin Edwardissa kiinni, ja suuteli tätä intohimoisesti. En tiedä yrittikö Edward edes estää, mutta kohdattuaan katseeni, hän heitti Heidin lattialle ja käveli minua kohti.
  ”Bella, tämä ei ole sitä mitä se-” Olin kuullut tuon selityksen liian monta kertaa, että se oikeasti ärsytti minua.
  ”Hah, mitä sitten! Edward Cullen, ala selittää ja vähän äkkiä! Ja välitätkö kertoa minulle myös, miksen heti tästä seisomalta menisi hakemaan avioeropapereita, ja jättäisi sinua!” huusin ja tönäisin Edwardin kauemmas. En tahtonut, että hän koski minuun nyt.
  ”Bella”, Edward sanoi ja painoi kasvonsa käsiinsä, ”en tiedä miten tämän selittäisin-”
  ”No sinun pitäisi!” huusin ja minulta ei todellakaan nyt virunut mitään säälipisteitä. ”Olin tulossa juuri pyytämään anteeksi käytöstäni, ja sopimaan asioita, mutta ilmeisesti sinulla oli muuta mielessä!”
  ”Heidi se itse tuli tänne, ja hyökkäsi päälleni!” Edward huusi ja näin hänen kasvoissaan vihan.
  ”Aivan helvetin sama, kumpi aloitti! Olet suorastaan pettänyt minua kahdesti tänään! Luulin, että yksi kerta riittäisi, mutta ilmeisesti Edward Cullenille ei!” huusin taas ja paiskasin yhden Esmen maljakoista päin seinää, ja se särkyi tuhansiksi paloiksi. Edward väisti sen juuri hyvin, ja oli todella lähellä, ettei se osunut hänen päähänsä.
  ”Kumpikaan ei ollut minun vikani! Tuo huora”, Edward sanoi ja osoitti Heidiä, ”on käynyt niinä molempina kertoina kimppuuni! Bella, en ole koskaan ollut Heidistä kiinnostunut, ja helvetti en tule koskaan olemaan!”
  Koko huone kaikui huutoamme, ja tavaroiden heittelyä.
  ”Olisit voinut estää! En jaksa epäillä, ettetkö ole häntä vahvempi”, huusi ja paiskasin vuorostani yhden valokuvakehyksistä päin Edwardia. Sekään ei osunut, vaan lensi hänen ohi päin yhtä taulua, joka katkesi kehyksen voimasta kahtia.
  ”Turhaan niitä tavaroita heittelet, se ei edesauta asiaa yhtään”, Edward sanoi rauhoittavalla äänellä. ”Bella, yritä nyt ymmärtää.”
  ”En yritä! En jaksa tätä enää, on viittä vaille, etten hyökkää sinun ja tuon Heidisi kimppuun!” kiljuin ja kaadoin pöydän vierestäni. Kaikki tavarat pöydältä luisuivat alas, ja pöydän jalat katkesivat.
  ”Hän ei ole mikään minun Heidini! Meillä ei ole mitään yhteistä, ei mitään! Kuuntele nyt minua, kulta”, Edward sanoi ja otti käteni omiinsa.
  ”Älä koske minuun, sika!” huusin ja repäisin käteni vapaaksi. Heitin välittömästi yhden lampunjalan päin Edwardia, ja tällä kertaa se osui häntä suoraa käsivarteen.
  ”Rauhoitu! Et saa tuolla kuin vihaisen Esmen vastaasi”, Edward sanoi kättään pidellen.
  ”Hah! Mikä helvetin moraalinvartija sinäkin olet?” huusin ja naurahdin. Takanani kuulin askelia, ja Emmettin kiroamista.
  ”Mitä helvettiä te teette?” Emmett huusi ja juoksi väliimme.
  ”Sen minäkin tahtoisin tietää!” huusin ja yritin heittää taas vaaseja päin Edwardia Emmettin selän takaa. ”Keskeytin selvästikin jotain Heidin ja Edwardin välillä!”
  ”Bella, rauhoitu nyt!” Emmett huusi ja tönäisi minut istumaan tuoliin. ”Edward, välitätkö kertoa minulle – ja ilmeisesti Bellallekin – mitä täällä tapahtuu?”
  ”Tuo hullu hyökkäsi kimppuuni”, Edward sanoi ja osoitti Heidiä, ”ja alkoi suudella minua! Nyt Bella uskoo, että tämä oli muka minun vikani!”
  ”Se oli!” paiskasin kenkäni päin Edwardia, sillä melkein kaikki heitettävät tavarat oli jo pirstaleina lattialla.
  ”Helvetti, Bella! Lopeta se riehuminen, ja käyttäydy kuten sinun pitäisi!” Emmett sanoi ja riuhtaisi toisen kengän kädestäni, jonka olin juuri heittämässä taas häntä päin. ”Olet vihainen, shokissa, ärsyyntynyt ja kaikkea, mutta yritä edes rauhoittua!”
  Hiljennyin hetkeksi ja suuntasin katseeni Edwardiin. Hän näytti aivan hirveän haavoittuneelta, ja surulliselta, ja hetken jo mietin kaiken anteeksiantamista tosissani.
  ”Edward, selitä koko juttu, ja koita tehdä se nopeasti. En tiedä pystynkö pitelemään Bellaa kauan”, Emmett sanoi ja lähentyi Edwardia kuiskatakseen jotain. ”Mutta leikkaa ne rajuimmat kohdat – siis mikäli niitä on – pois, Bella on muutenkin jo hermona.” Murahdin kuullessani sen, Emmett ei tainnut muistaa superkuuloa.
  Edward selitti koko jutun ihan juurta jaksaen – Heidin tapaamisesta, ja kuinka hän oli rynnännyt tänne.
  ”Sinä paskiainen!” huusin ja riuhtaisin itseni Emmettin otteesta irti. Ilmeisesti hän oli höllännyt otettaan sen verran kuunnellessaan Edwardia, ettei huomannut irrottautumistani.
  ”Miten kehtasit?” sanoin ja nappasin Heidin hiuksista kiinni. Edward ja Emmett olivat ilmeisesti unohtaneet hänen läsnäolonsa, mutta minä en.
  ”Irti minusta!” Heidi kiljui minkä kurkustaan pääsi. Heitin hänet päin seinää, ja Edward juoksi luokseni.

A/N: Mähän sanoin, että tässä on draamaa :D Toivottavasti ette saanu mitään sydänkohtausta.

- Annabelle
« Viimeksi muokattu: 05.06.2009 14:06:32 kirjoittanut Annabelle »

Minsk

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #24 : 05.06.2009 12:57:50 »
Täähän oli ihan tosi mahtava luku! Jotenkin hassua lukea Bellasta, joka riehuu ja heittelee tavaroita, etenkin Edwardia päin.
Ihanan nopeasti on tullut jatkoa, siitä pisteet sulle!

Nyt täytyy pidättää hengitystä siihen asti, että saan tietää mitä seuraavaksi tapahtuu...
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #25 : 05.06.2009 13:55:53 »
Ohhoh olipas Bella vihainen :o
kirjotat tosi nopeesti jatkoa =)
jatka taas (turha sanoa jatka pian kun jatkoa tulee aina nopeeseentahtiin (ihan hyvä asia se on =) ) )
kiitos tästä =)
ps. voi vitsi ku tahtosin tietää parituksia :D
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #26 : 05.06.2009 15:36:32 »
Bella-vampyyri on vihainen. :) Samaa tässä ajattelen kuin Minsk; oli aika hassua lukea Bellasta, joka riehuu tuolla tavalla. :D

Tänään ei ole tullut muihin ficceihin jatkoa kuin tähän (johtuen siitä, että eilen tuli niin moniin), joten voit varmaan aavistaa, kuinka iloinen olin nähdessäni tämän. ;)

Aivan uskomattoman nopeasti saat kirjoitettua uuden luvun, joka on vielä puhtoinenkin kirjoitusvirheistä, kiitän.

Lainaus
Edwardin surulliset kasvot pyörivät hänen äänensä säestäminä mielessäni, ja raapivat haavoja uudelleen auki. Minua inhotti olla puhumatta hänelle, ja kohdella häntä kuin ilmaa, mutta en voinut muuta.
Nämä ja -sanan eteen tulevat pilkut eivät ole oikein minun heiniäni, mutta luulisin, että nuo punaiseksi värjäämäni pilkut pitäisi periaatteessa poistaa. Joskus olen kuullut jonkun opettajan selittävän jotain samasta tekijästä molemmissa yhdistetyissä lauseissa, tjsp. Samanlaisia kohtia oli muuallakin, mutta hetken mietittyäni ajattelin ottaa vain tuosta alusta nuo pari lausetta esimerkiksi. :)

(saatte kirota minut alimpaan helvettiin, jos olen väärässä noissa pilkkujutuissa)
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:18:38 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #27 : 05.06.2009 16:59:49 »
DRAAMAA
DRAAMAA
DRAAMAA!!
Bella sekos, ome.
wuhuu, tuhoa Heidi!!
En pidä Heidistä. :(((
Tämä oli erit. fiksu komma, täytyy myöntää.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #28 : 05.06.2009 19:19:03 »
No kyllä minunkin piti tulla kommentoimaan!  ;D

Jotenkin vain rakastan tätä. Tässä on vain sellainen juoni, mistä minä oikeasti pidän niin paljon, että jaksan odottaa jatkoa!

Bella ja Edwardin tappelu, ah niin ihana juttu! Tykkäsin tosta Bellan tulistumisesta, ja Heidin kimppuun käymisestä. BELLA RÖKITÄ SE! :D

Uusia lukuja olisi helpompi huomata, jos pistäisit aina tuohon otsikkoon, kun uusi luku ilmestyy. Niin kuin olet tehnyt edellisessäkin ficissäsi.

Jatkoa vain! Mitähän seuraavaksi tapahtuu? Hmmm... ;D
another stranger

entinen vohveli

{samba}

  • Someone Broken
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #29 : 05.06.2009 19:39:53 »
Vau. Pari lukua taas tullu, mä en oo ehtiny kommaileen, mutta hyviä oli. Jatkoa jos sais?
Kiitos.
If I say you're the one would you believe me?

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Endless Love, K-13
« Vastaus #30 : 05.06.2009 20:47:58 »
Tänkjuuuu paljon !

Noora., ajattelinkin jo, etteikö kukaan noteeraa mun surkeata kielioppia :D Niin siis. Mä olen miettinyt betan hankkimista jo ton ekan ficin alusta lähtien, mutta laiska mikä laiska. Olen sitten tyytynyt Wordin olemattomaan korjaustoimintoon ja tulen varmaan tyytymään tulevaisuudessakin. Kiitos kuitenkin paljon.

Vohveli, kiitoksia, laittelenkin ne heti tuohon alkuun.

Ohmy, taas uusi osa. Toivottavasti teitä ei haittaa tää turhan tiuha tahti, ootte varmaan ihan päästänne sekasin, poloiset. No, lupaan, että ensi viikolla voi höltyä, kun siskolla on riparijuhlat, niin pitää vähän jeesailla.

Viides osa - Asianajaja

”Sinä paskiainen!” huusin ja riuhtaisin itseni Emmettin otteesta irti. Ilmeisesti hän oli höllännyt otettaan sen verran kuunnellessaan Edwardia, ettei huomannut irrottautumistani.
  ”Miten kehtasit?” sanoin ja nappasin Heidin hiuksista kiinni. Edward ja Emmett olivat ilmeisesti unohtaneet hänen läsnäolonsa, mutta minä en.
  ”Irti minusta!” Heidi kiljui minkä kurkustaan pääsi. Heitin hänet päin seinää, ja Edward juoksi luokseni.


EPOV

  ”Edward, irti!” Bella huusi ja potki minua kaikilla voimillaan. Oli raastavaa nähdä Bellan käyttäytyvän noin – heitellen esineitä seinään, huutaen ja potkien, mutta ymmärsin Bellaa.
  ”En, ennen kuin rauhoitut. Et voi heitellä esineitä pitkin huonetta, ja vahingoittaa toisia. Se oli anteeksiantamatonta käytöstä Heidiltä, ja usko pois, minäkin olisin todella tyytyväinen, mikäli häntä ei olisi, mutta eikö Esme ole opettanut, ettei väkivallalla ratkaista mitään?” kysyin ja Bella katsahti minuun silmät täynnä surua.
  Bella rauhoittua silminnähtävästi, ja pystyi taas keskustelemaan ilman suurempia vihanhallinta ongelmia.
  ”En- en vain tajua.” Katsoin Bella oudoksuen, mitä hän ei tajunnut?
  ”Auttaisitko hieman, et tajua mitä?”
  ”Tätä”, hän sanoi ja viittoi ympärilleen, ”kaikkea tätä. Mutta päästäisitkö irti, ranteeni alkavat murtua.”
  En edes huomannut kuinka lujaa oikeasti puristin hänen ranteitaan, oli vain niin ihanaa puhua ja tuntea Bellan kosketus, ilman että hän heittäisi minulta hengen pois maljakoilla.
  ”Kiitos”, Bella sanoi irrotettuani otteeni hänestä. Se oli kuitenkin virhe; ennen kuin huomasinkaan tai ehdin reagoida, Bella syöksyi taas Heidin luokse.
  ”Bella!” huusin, mutta mitään ei tapahtunut. Emmett ei voinut tehdä mitään, vaikka kuinka yrittikin päästä Bellan ja Heidin väliin, se ei auttanut.
 
BPOV

  Tuntui aivan älyttömältä, kuinka paljon valtaa Edwardilla oli vielä minuun. Hän sai minut rauhoittumaan sekunnissa.
  ”Kiitos”, sanoin hänen irrotettua kätensä ranteistani. Se oli kuitenkin kohtalokas virhe ehkä joidenkin mielestä, minusta pikemminkin täydellinen tilaisuus hyökätä Heidin kimppuun. Loikkasin Heidin kimppuun takaapäin ennen kuin Edward ehti edes tajuta mitään. Joskus hän osasi olla melko hidasälyinen.
  ”Bella!” Edwardin huudot kaikuivat tyhjässä huoneessa. En jaksanut enää edes välittää, sillä olin saamassa tavoitteeni loppuun.
  ”Bella, nyt irti hänestä!” Emmett huusi; olin melkein unohtanut hänen läsnäolonsa. Heitin Heidin taas seinään, ja muutama taulu tippui hänen mukana seinältä, rasahtaen maahan.
  Olin juuri juoksemassa Heidiä päin uudestaan, kunnes Edward kaappasi minut vyötäröltä kiinni, ja kiidätti minut olkapäillään pois huoneesta.
  ”Bella, oletko järjiltäsi? Te olisitte molemmat voineet kuolla!” Edward huusi ja laski minut maahan. Aivan kuin olisin nähnyt hänen otsassaan verisuonen pingottuneen, mutta taisin nähdä omiani.
  ”Joten nyt sinä siis taas välität hänestä!” Jos Edward halusi huutaa, niin huudettaisiin sitten kunnolla.
  ”Mitä ihmeen mökää te pidätte?” Alice sanoi ja ilmestyi viereeni.
  ”Kysy häneltä!” me molemmat huusimme äänen ja osoittelimme toisiamme.
  ”Ahaa, selvä. No, missä Emmett on?” Alice kysyi yrittäessään kaikkensa saada selvää tilanteesta.
  ”Olohuoneessa”, Edward sanoi väräyttämättä katsettaan irti minusta, ”mutta voi tosin olla pieni shokki, missä kunnossa se on. Bellan itsehillintä nimittäin hieman rakoili.”
  ”Ei olisi rakoillut, ellet olisi muhinoinut sen blondin kanssa!” huusin ja tönäisin Edwardin päin seinää. En muistanutkaan, että olin noin voimakas.
  ”Rauhoittukaa!” Alice huusi juuri ennen kuin Edward meinasi viskata yhden tavaran minua päin. Mikäli ikinä pääsisin tästä tilanteesta, Esme tulisi tappamaan meidät molemmat. ”Te rikotte koko talon! Jos tahdotte tapella ja huutaa, menkää ulos.”
  Alice vaihtoi äkäisiä katseita meihin kumpaankin, ennen kuin taas jatkoi. ”Jos nyt suotte, menen katsastamaan missä kunnossa olohuone sekä Emmett on. Yrittäkää kasvaa sillä aikaa aikuisiksi ja käyttäytykää kuin ikäisenne”, Alice sanoi ja heitti taas yhden terävän katseen. ”Voinko luottaa siihen, ettette murjo päitänne irti, ennen kuin tulen takaisin?” Voi luoja, hän alkoi kuulostaa aivan Carlislelta.
  ”Et”, vastasimme molemmat yhteen ääneen.
  Alice huokaisi syvään ja laittoi silmänsä kiinni. Ehkä tämä oli hänen uusi tekniikkansa pitää tunteet sisällään, tai sitten hän näki näkyä. ”Voi luoja. Voi luoja.
  ”Alice, mitä nyt?” hätäännyin ja katsoin kuinka Alicen kasvot valkenivat entisestään, jos se oli edes mahdollista.
  Alice kokosi itsensä niin nopeasti, kuin oli murtunutkin. ”Ei mitään. Mutta pidän huolen, että kerron Esmelle kuka tämän aiheutti, ja olen myös varma, kuka tämän saa siivota.” Ja siinä samassa hän tanssi yläkertaan.
  ”Outoa”, Edward sanoi ja aivan kuin hän olisi aivan eri ihminen.
  ”No Sherlock!” huusin ja aloin samalla kävellä Carlislen toimistoon.
  ”Onko sinun pakko olla kokoajan noin ärsyttävä?” Edward kysyi minua seuraten. Kuka tässä oli ärsyttävä?
  ”Onko sinun pakko seurata minua kokoajan?”
  ”Älä viitsi! Se oli yksi suukko, mitä siitä! Et voi olla noin lapsellinen”, Edward sanoi ja pysähtyi. Jalkani liimautuivat suoraa lattiaan, enkä voinut liikuttaa niitä.
  ”Ja nytkö se olen minä, joka on lapsellinen? Edward, katso peiliin! Et ole todellakaan mikään aikuismaisuuden perikuva!” huusin päin hänen naamaansa.
  ”Olen kyllä nähnyt naamani ihan tarpeeksi monta kertaa, kiitos vain”, Edward sanoi näsäviisaasti. ”Etkä sinäkään kyllä liiemmin ole mikään fiksu olet, tai sitten peität sen helvetin hyvin!”
  Olin päässyt Carlislen toimiston ovelle, ja koputin siihen varovasti. ”Sisään”, oven takaa kuului Carlislen kirkas ääni.
  ”En ole väittänytkään. Mutta jos herra kaikkitietävä ja aikuismaisuuden todellinen pyhäjumala suo, minulla on tähdellisempää tekemistä”, sanoin ja Edwardin suu loksahti auki. Olin kerrankin saanut hänet sanattomaksi. Mission completed.
  Jätin Edwardin tyhjään käytävään, ja astelin sisään.
  ”Bella rakas, miten sinä voit?” Carlisle sanoi ja nosti katseensa kirjasta.
  ”Hyvin. En kummemmin”, valehtelin, vaikka olihan se selvää, ettei Carlisle siitä vakuuttunut.
  ”Ahaa. Selvä”, hän sanoi ja yritti tavoitella rohkaisevaa hymyä. ”Istu ihmeessä kiireemmäksesi!” hän sanoi ja viittoi minua tuoliin.
  Olin ollut toimistossa lukuisia kertoja Emmettin kanssa tappeluista, mutta en ollut koskaan käynyt siellä yksin.
  Huone oli täynnä kirjahyllyjä, jotka suorastaan notkuivat erilaisia lääkekirjoja ja milloin mitäkin. Huone oli sisustettu ruskealla ja vihreällä, ja se muistutti paljon jotain vanhanajan toimistoa.
  Huonekalut olivat massiivisia ja luultavasti vaikka kuinka vanhoja, ainakin niiden ulkonäöstä päätellen. Useissa kirjahyllyissä oli lasiset ovet ja ne olivat pikemminkin kaappeja kuin hyllyjä. Ovia koristivat puiset karmit, jotka sointuivat kaikkien tekstiilien kanssa yhteen.
  Tuolit ja työpöytä olivat verhoiltu vihreällä kankaalla, ja lakattu myöhemmin, kuten ilmeisesti muutkin huonekalut.
  ”Mitäs itsellesi?” kysyin keventääkseni tunnelmaa. Seuraava tulisi varmasti olemaan shokki Carlislelle, enkä ihmettelisi, mikäli hän heittäisi minut järveen.
  ”Mainiota. Töissä pitää vaan älytöntä kiirettä, jokin viruskausi meneillään. Potilaita tulee joka välissä, monet lääkärit ovatkin jo lopen uupuneita. Tuntuu hirveältä huijaukselta lähteä kotiin joka ilta esittämään, että menisin nukkumaan, kun voisin hoitaa potilaita. Mutta se tietenkin herättäisi liikaa huomiota ja kyseenalaistaisi statustani”, Carlisle selitti ja minulta meni käytännössä puolet ohi. ”Mutta kerrohan, kultaseni, miksi olet täällä? Oletan kuitenkin, ettet aivan vain tullut vaihtamaan kuulumisia.”
  Carlisle hymyili minulle rohkaisevasti, mikä oli melko carlislemaista. ”Tämä voi olla ehkä suuri pyyntö, mutta viitsisitkö hankkia minulle parhaimman asianajajan, minkä maan päältä löydät?”
  ”Tottahan toki, mutta saanko kysyä, että miksi?” Carlisle katsoi minua hämmentyneenä.
  ”Tahdon avioeron.”

A/N: Uuu, lisää draamaa. Toivottavasti piditte ;)

- Annabelle

Mmeri

  • ***
  • Viestejä: 150
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #31 : 05.06.2009 21:27:09 »
Eikää  :DD  Bella ja Ed eroaaa ? :ss No ainaki erillainen ficci.. :DD Jatkoa silti odotellen, kirjotat muuten nopeesti aina jatkoa ;)

Amanecer

  • ***
  • Viestejä: 392
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #32 : 05.06.2009 22:40:49 »
Oho.

...

Kesti taas hetken ennen kuin sisäistin kaiken. Okei, normaalia pidempään. Tämä onkin ennennäkemätöntä. Heidi astuu kuvioihin, Bella kaataa pöytiä, riitelee Emmettin kanssa, hajottaa paikkoja, lähestulkoon murhaa Heidin ja haluaa avioeron. F-a-n-t-a-s-t-i-s-t-a-!

Pidän tästä jatko-osasta juuri erilaisuuden takia. Yleensä Bella palvoo maata Edwardin jalkojen alla, on kömpelö eikä muutenkaan osaa pitää puoliaan. Nyt kaikki on toisin. Okei, ehkä raivoava Bella tuntuu aika oudolta, mutta kyllä tähänkin pikkuhiljaa samaistuu. Itse asiassa pidän ehkäpä enemmän tästä kuin ensimmäisestä osasta. Useimmiten se on aina toisinpäin. :D

Avioero. Varmasti hauska Edwardin reaktio, kun kuulee tästä. Ja elämä tämän eron jälkeen. Mitä kumpainenkin tekee, se jää nähtäväksi. En tiedä mitä olet suunnitellut tapahtuvan sitten lopulta, mutta jos nyt kysytään minulta, onnelliset-loput-ovat-parasta -ihmiseltä, niin he voisivat ajautua lopuksi taas yhteen. Aww.

---

Pilkkuvirheitä taisi olla taas jokunen, mutta olen niistä jo huomautellut tarkemmin(ko) tuossa aiemmin, joten annan asian nyt olla pidemmittä puheitta.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2009 15:16:23 kirjoittanut Amanecer »
Onni on kuin lasi: kun se on kirkkaimmilleen hiottu, se särkyy.

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #33 : 06.06.2009 00:36:21 »
mulla loksahti suu auki kun Bella sano et  se tahtoo avioeron :o
hmm.. mitäköhän Carlisle tuumaa? noh se selviii sitte : )
kiitti tästä, jatka taas ♥
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Minsk

  • ***
  • Viestejä: 32
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #34 : 06.06.2009 10:02:58 »
Taas uusi luku!
Samaa voisin sanoa kuin Kotitonttu, suu loksahti auki, eikä sulkeutunut. Taitaa pysyä auki kunnes saan tietää, että mitä Carlisle siihen tuumaa...
jatkeles taaas kun ehdit!
"I think she's having hysterics, maybe you should slap her."

Dunja

  • ***
  • Viestejä: 83
  • xoxo
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #35 : 06.06.2009 10:23:09 »
VOI EIKÄ! Tohon kohtaan ei vaan saa jättää. Tää on tosi hyvä fic, tässä on niin paljon draamaa  ;D.
Äkkiä jatkoa!

Kotitonttu

  • ***
  • Viestejä: 478
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #36 : 06.06.2009 14:15:18 »
Taas uusi luku!
Samaa voisin sanoa kuin Kotitonttu, suu loksahti auki, eikä sulkeutunut. Taitaa pysyä auki kunnes saan tietää, että mitä Carlisle siihen tuumaa...
jatkeles taaas kun ehdit!

mulla oli suu auki vielä sillonkun kirjotin viestiä : D
olkapäällä kyyhkynen vaikket sitä nää

Veronika

  • ***
  • Viestejä: 168
  • mister
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #37 : 06.06.2009 14:30:01 »
OOOO! Avioero?! LOISTAVAA!  :D

Mieli tekisi hieman lainailla Nooraa, mutta taidan tyytyä omiin turhiin viesteihin.  ;D

Bella riehumassa, rikkomassa paikkoja, hakemassa avioeroa. En vain jaksa odottaa jatkoa! Ja siis, nopea tahti ei haittaa yhtään, vaikka joka päivä monta lukua, ei sekoita päätäni ollenkaan!  ;)

Itse en virheitä löytänyt, tai no, niitä harvoin etsinkään.  ;D
another stranger

entinen vohveli

Liinalotta

  • ***
  • Viestejä: 289
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #38 : 06.06.2009 14:46:12 »
nöyyy. ei avioeroa. ):
mutta, miten vaan. Tuonhan Alice näki?
Bellan ottamassa avioeroa?
Ed tais lukee sen Alicen ajatuksista?
: OO
ome. en malta oottaa Carlislen reaktiota. Mietiskelin, että muuttaako Bella omilleen, vai jatkaako se asumistaan Culleneiden luona, vai..? Siis, eihän Bellalla ole periaatteessa mtn siteitä enää Culleneihin-> tosin ystävyyssuhteet.
Yhden virheen minä löysin, muita en pistänyt merkille. (:
Jatkoa.
Niin pienen hetken rakkaus on lumivalkoinen
on puhdas niinkuin hanki helmikuisten aamujen

Annabelle

  • ***
  • Viestejä: 409
Vs: Endless Love, K-13, 5. osa 5.6
« Vastaus #39 : 06.06.2009 18:35:56 »
Hehhhee. Hauskaa saada teidät hämilleen :D No ei vaiska. Kiitoksia oikeasti ihan hitosti noista ihanista kommenteista, ootte parhaita! Mun suuni tässä loksahtaa auki, kun jaksatte lukea ja kommentoida tätä.

Niin tuota. Bella ei siis muuta Culleneilta pois, se olisi musta jotenkin äärettömän typerää, joten en sitä tee. Vaikka toki se olisi mahtava juonenkäänne, mutta sitten tässä menisi kaikki ihan pipariksi, mitä olen kirjoitellut jo jatkoa. Että se siitä.

Sitten. En ole vielä päättänyt ollenkaan, miten tämä loppuu, eli tuleeko sitä onnelista loppua - kaikki yhdessä jeejee, vaiko ei. Mitäs olette mieltä? Onnelinen vai ei niin onnellinen loppu?

Niin ja Alice tosiaankin näki tuon, jos jäi jollekkin epäselväksi.

Kuudes osa - Timanttisormus

Carlisle hymyili minulle rohkaisevasti, mikä oli melko carlislemaista. ”Tämä voi olla ehkä suuri pyyntö, mutta viitsisitkö hankkia minulle parhaimman asianajajan, minkä maan päältä löydät?”
  ”Tottahan toki, mutta saanko kysyä, että miksi?” Carlisle katsoi minua hämmentyneenä.
  ”Tahdon avioeron.”


  Puuduttava hiljaisuus laskeutui huoneeseen, jonka aikana Carlislen silmät tarkkailivat vuoroin minua ja sitten ovea. Hetkeen en edes kehdannut katsoa häntä silmiin, olinhan rikkomassa Carlislen pojan elämän.
  ”Avioeron?” Carlisle toisti epäilevästi ja nojasi kasvot käsissään pöytään.
  ”Avioeron”, toistin ja tiesin, että olin selityksen velkaa, joten jatkoin Carlislen nojatessa vieläkin pöytään. Olin juuri avaamassa suutani, kun Edward pelmahti ovesta sisään.
  Hänen kasvoillaan risteili surun ja vihan tunnesekamelska, joten ei liennyt vaikeata arvata, että hän oli kuullut äskeisen keskustelun.

EPOV

 
  Ovi sulkeutui edessäni, ja Bella hävisi huoneeseen. Kuulin kuinka hän käveli kohti Carlislen työpöytää. Painoin korvani kiinni oveen, ihan vain varmistaakseni, että kuulin kaiken.
  ”Bella rakas, miten sinä voit?” Carlisle kysyi hieman hämmästyneenä, ja hänen ajatuksensa kulkivat aivan samaan suuntaan.
  ”Hyvin. En kummemmin”, Bella vastasi nopeasti. Carlisle oli selvästi kuullut kaikki tämänpäiväiset tapahtumat, eikä mikään ihme, ettei hänen äänensä oikein vakuuttanut.
  ”Ahaa. Selvä”, hän sanoi ja pystyin jopa kuvittelemaan Carlislen ilmeen. ”Istu ihmeessä kiireemmäksesi!
  Kuulin kuinka tuoli vedettiin hiljaa lattiaa pitkin, ja Bella istui siihen. ”Mitäs itsellesi?” hän kysyi istuttuaan.
  ”Mainiota. Töissä pitää vaan älytöntä kiirettä, jokin viruskausi meneillään. Potilaita tulee joka välissä, monet lääkärit ovatkin jo lopen uupuneita. Tuntuu hirveältä huijaukselta lähteä kotiin joka ilta esittämään, että menisin nukkumaan, kun voisin hoitaa potilaita. Mutta se tietenkin herättäisi liikaa huomiota ja kyseenalaistaisi statustani”, Carlisle selitti innoissaan, hän rakasti kertoa työstään. ”Mutta kerrohan, kultaseni, miksi olet täällä? Oletan kuitenkin, ettet aivan vain tullut vaihtamaan kuulumisia.” Voi kyllä; pystyin vaikka lyömään vetoa Volvostani, että Bella tuli juttelemaan meistä, siis mikäli meitä enää olikaan.
  Carlislen ajatukset pyörivät mitä eriskummallisimmilla teillä, kun hän yritti miettiä, mitä asiaa Bellalla oli. ”Tämä voi olla ehkä suuri pyyntö, mutta viitsisitkö hankkia minulle parhaimman asianajajan, minkä maan päältä löydät?” Miksi ihmeessä Bella haluaisi asianajajan?
  ”Tottahan toki, mutta saanko kysyä, että miksi?” Sama kysymys siis pyöri Carlislenkin mielessä.
  ”Tahdon avioeron.” Hän siis halusi eron. Selvä. Pelataan sitten likaista peliä, jos neiti niin tahtoo.
  Hiljaisuus laskeutui huoneeseen ja Carlislen ajatukset seilailivat ties missä.
  ”Avioeron?” Carlisle kysyi epäluuloisesti, mutta hieman suruissaan.
  ”Avioeron”, Bella vastasi, aivan kuin se olisi itsestään selvyys. Hän oli vielä sanomassa jotain muuta, kunnes hyökkäsin sisälle huoneeseen.
  ”Avioeron? Milloin meinasit kertoa minulle?” huusin ja Carlislen kasvot nousivat oitis pöydästä.
  ”Luulin että se on ilmiselvää! Minä en ainakaan pysty olemaan tässä suhteessa hetkeäkään!” Bella huusi ja nousi tuolista. ”Luuletko tosissasi, että pystyn katsomaan sen kaiken vain läpi sormien?”
  Bella suuntasi katseensa minuun. Hänen kasvoissaan oli jotain muutakin kuin vihaa – surua.
  ”Etkö vieläkään tajua”, huokaisin ja istuin yhteen ylimääräiseen tuoliin, ”että se ei merkinnyt mitään, ei mitään! Olet ainut ketä olen ikinä rakastanut ja tulen rakastamaan!”
  ”Kuule, ei tämä ole minullekaan helppoa”, Bella sanoi ja sulki silmänsä. Hetken ajan hän hengitti syvään ja hieroi ohimoaan, aivan kuin yrittäisi pähkäillä kahden päätöksen välillä. ”En vain voi antaa sitä anteeksi.”
  ”Mikset?” oli ainut mitä sain kysyttyä, en vain tajunnut, miksei Bella voisi vain antaa anteeksi.
  ”Miksen? Tämä ei ole ainoa syy siihen, miksi tähän päädyttiin”, hän veti taas syvään henkeä ja kuulin kuinka Carlisle nousi tuolilta. Hän yritti poistua hiljaa huoneesta, mutta Bella nosti katseensa heti.
  ”Jätän teidät keskustelemaan, ömm.. kahden. Olen tässä vain ylimääräinen”, Carlisle sanoi hermostuneesti ja poistui huoneesta. Tuo, jos mikä, oli omituista käytöstä.
  Bella vajosi taas transsiinsa, ja sulki silmänsä. ”Katsos. Edward, tämä ei ole toiminut moneen kuukauteen. En tiedä oletko huomannut, mutta minä olen.”
  Koko maailmani romahti. Kaikki muurini, joita Bella oli pitänyt yllä viimeiset vuosikymmenet, romahtivat. Tuntui kuin jokin olisi työntänyt minua veden pinnalle, ja yrittänyt hukuttaa. Hukkuisin kyllä nyt mieluusti.
  ”Sinä.. et rakasta minua enää?”
  ”Edward, tiedäthän, että minä rakastan sinua nyt ja aina. Tarvitsen sinua, en voi elää, saatika hengittää ilman sinua. Tämä ei vain toimi enää”, Bella sanoi ja otti käteni omiinsa. Hänen pienistä käsistä hohkasi lämpö, vaikka ne olivat jääkylmät.
  ”Bella, en voi elää ilman sinua! Kuolen, riudun pois, jos jätä minut nyt!” Suru Bellan silmissä kasvoi vain kasvamistaan. Miksi tämä täytyi sitten tehdä, jos se oli kummallekin liian vaikeaa?
  ”Ei tämä vain toimi. Minulla ei ole muita vaihtoehtoa.”
  ”Bella, aina on vaihtoehtoja. Aina”, sanoin ja puristin hellästi Bellan käsiä.
  ”En ikinä tahtonut tehdä sinulle tätä, nähdä sinua vahingoittuneena tai murtuneena, mutta ihmiset muuttuvat”, hän huokaisi ja käänsi katseensa ikkunaan.
  Päivä oli laskeutumassa, ja aurinko loi jälleen kauniin punertavan oranssin sävyn taivaalle. Säteet kimaltelivat Bellan hiuksissa kauniisti, ja vihdoin aloin tajuta kunnolla, mitä menetin.
  Menetin enemmän kuin elämäni rakkauden, menetin puolet itsestäni, sydämestäni. Bella oli täyttänyt ne tyhjät kohdat, jotka minussa oli ollut, rakkaudella ja itsellään.
  ”Ihmiset eivät muutu, Bella. Olen elänyt tarpeeksi kauan tietääkseni sen.” Hän käänsi katseensa takaisin minuun.
  ”En voi koskaan elää ilman sinua, mutta minun on pakko”, Bella sanoi ja päästi kätensä omistani. Hän laittoi kätensä kaulalleen ja kosketti kaulakoruaan ja avasi sen lukon. Ketjussa oli Bellan oma kihlasormus, omani oli kaulassani.
  Muistin hääpäivämme vielä kuin eilisen päivän. Kuinka kauniilta Bella oli näyttänyt valkoisessa puvussaan, miten Alice oli ahkeroinut juhlien parissa yli puoli vuotta, kuinka kaikki vieraat nauttivat koko päivästä nauraen ja iloiten. Nyt se kaikki, koko maailmani lisäksi, oli romahtamassa.
  ”Pidä se, siinä on sinulle jokin muisto meistä. Tiedäthän kuitenkin, että rakastan sinua aina, vaikka meitä ei olekaan tarkoitettu yhteen”, hän sanoi ja tiputti kädelleni kultaisen kaulaketjun, jossa oli timanttisormus. Se kimalteli auringonsäteiden osuessa siinä oleviin läpinäkyviin timantteihin.
  ”Rakastan sinua”, Bella sanoi ja suuteli minua viimeisen kerran, ennen kuin lähti huoneesta ja sulki oven perässään.

A/N: Miettikääpä sitä loppua oikeasti, mä olen niin hakoteillä :D Teidän mielipiteet on tärkeitä!

- Annabelle

// Mikä ihme 666 -juttu tuohon otsikkon tuli, kun on 6. osa 6.6 :D
« Viimeksi muokattu: 06.06.2009 18:46:52 kirjoittanut Annabelle »