Oon nyt näitä MM-pelejä seuraillut (jalkapalloa seuraan yleensä vaan sillon, kun on arvoturnaukset) ja pakko kyllä sanoa, että jessus, mitä peliä Espanjalta. Ensin 5-1 tappio Saksaa vastaan ja nyt sitten Chile veti pidemmän korren. Jotenkin Espanjalta äärimmäisen velttoa peliä, Saksaa vastaan helppo rankkari ja noin muuten peli on ollut lähinnä tragikoomista. Espanja kuuluu mun suosikkijoukkueisiin arvokisoissa ja tekis vaan mieli pyöritellä päätä, koska ei jessus. Saksaa vastaan pelatessa Espanja teki isoja virheitä (mm. puolustajat unohti puolustaa ja ihan omituisia syöttöjä) ja nyt Chileä vastaan puolustajat oli ehkä vähän paremmin hereillä, mutta ei jessus; ihmeellisiä syöttövirheitä jälleen, Iker pelaa itsensä ulos sillain, että ei pysty millään keinolla torjumaan tulevaa laukausta. Pientä parannusta Saksa-pelistä, mutta ei tarpeeks kuitenkaan. Saksaa vastaan kuitenkin pelissä oli niin paljon erilaisia mokia, että ei ole tosikaan. Iker pelas itsensä parissa kohtaa ihan pihalle ja ne kardinaalivirheet saa mut edelleen värisemään. Oon pettynyt, että Espanja jäi alkulohkoon, mutta tällä kertaa parempi vei voiton. Yllätyin kuitenkin, kun mm. Xavi oli penkillä alotuskokoonpanon sijaan. En nyt tiedä oliko del Bosquelta hyvä valinta laittaa Xavi penkille.
Noista muista peleistä taas. Saksa-Portugali oli vähän fiasko. Pepen ihmeellinen punanen kortti, joka oli silkkaa tyhmyyttä ja Müllerin filmaaminen oli asioita, jotka kohotutteli kulmia aika paljon. Portugalin peli oli vähän hajalla, mutta parhaansa tais kuitenkin tehdä eikä esim. Ronaldo päässyt parhaimpaansa, kun aina kun sai pallon niin ympärillä oli 3-4 saksalaispelaajaa tukkimassa syöttölinjat. Australia-Hollanti taas oli mielenkiintonen peli, vaikka kiroonkin sitä, että Cahill ja van Persie meni ottaan lapun ja siten ei oo seuraavassa pelissä mukana.
Noin muuten oon kyl ollut ilosesti yllättynyt näistä kisoista. Mulla on paljon suosikkeja ja joskus on vaikeeta päättää kumpaa maata kannattaa, kun kannattaa molempia. Tosin nää suurimman kannatuksen saavat porukat lienee Englanti, Italia, Hollanti, Saksa, Portugali ja Brasilia. Listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkälle, koska melkein joka ottelusta kannatan vähintään toista tai molempia. Tähän mennessä peliin on mahtunut yllättäjiä (mm. Costa Rica ja jollain tavalla Hollantikin) ja niitä, joilta on odottanut enemmän. Italian pelejä odotan aina vesi kielellä, Italia on mun ylivoimainen suosikki näissä kisoissa ja oon kyllä Pirlo-fangirl hamaan loppuun asti. Pirlolla on pelisilmää ja on tosi hyvä ja nerokas pelaaja, joka käyttää omia taitojaan hyväkseen. Balotelli on kehittynyt EM-turnauksesta, mutta siinä olis mahkuja parempaankin ja toivon, että Gigi Buffon olis jossain vaiheessa kisoja maalissa. Ei sillä, että Sirigui ei olis hyvä molari, mutta ite oon niin tottunut näkeen Buffonin maalissa, että toivottavasti näkis sitäkin jatkossa.