Kirjoittaja Aihe: Kevätsade | Romance/Angst, S  (Luettu 2583 kertaa)

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Kevätsade | Romance/Angst, S
« : 28.06.2009 15:47:10 »
Author: nami
Rating: S
Genre: Romance/Angst (I guess...?)
A/N: Ihan lyhyt teiniromanssimössö. Kommentointi sallittua ja jopa toivottavaa.

---

Tunnen, että joku katselee minua. Joku muukin kuin suloiset, kirkkaat auringonsäteet, jotka tunkevat koulun käytävän liasta ja pölystä harmaantuneiden ikkunoiden läpi. Käännän päätäni aavistuksen, ja huomaan että se olet sinä. Nojaat seinään kavereidesi jutellessa sinulle, mutta katseesi on pysähtynyt minuun. Kun tajuat, että huomaan sinut käännät katseesi pois. Kevätaurinko säihkyy hiuksissasi, mutta hymysi valaisee päiväni paremmin kuin aurinko ikkunasta näkyvän koulunpihan. Sydämeni hypähtää mukavasti, mutta minä en pidä siitä. En yhtään.

Kävelen kotiin. Kaunis auringonpaiste on nyt harmaiden sadepilvien verhoama, ja ensimmäiset pisarat putoilevat jo hitaasti synkeältä taivaalta. Mietin yhä sinun hymyäsi. Se on ehkä suloisin näkemäni hymy, mutta ehkä juuri siksi se ahdistaa minua niin kovasti. Puut ovat ihanasti hiiren korvalla. Suuret pisarat jäävät orastaville lehdille lepäämään. Nopeutan hieman väsyneitä ja apeita askeleitani. Olen kai kävellyt näin viime keväästä asti. Hänen lähdöstään asti.

En minä kaipaa häntä. Tiedän, että oli meille molemmille parasta jatkaa erillään. Mutta kaikki salaisuuteni, jotka kerroin hänelle, kaikki noloimmatkin asiat, jotka uskalsin paljastaa. Ja sitten kaikki hänen lauseensa ja tekonsa, jotka satuttivat ja loukkasivat, saivat sulkeutumaan ja käpertymään itseeni.

Suorastaan juoksen kohti kotia. Pieni, keväinen sadekuuro on yltynyt myräkäksi, joka runtelee puiden oksia ja maata. Sadeveden seassa kasvoillani valuu myös kyyneliä. Sattuu vieläkin. En halua rakastua sinuun. Minä en vain uskalla. En halua enää pettyä.

Kotiovi näyttää ihanammalta kuin koskaan, kun viimein olen perillä. Kaivan likomärät ja liukkaat avaimet inhottavan kosteasta farkuntaskustani. Avaan oven ja sukellan lämpöön. Talo on aivan pimeänä. En jaksa liikkua, joten lösähdän eteisen lattialle. Hymysi välähtää jälleen mieleeni. Se on tosiaan suloinen. Ovikello soi. Se olet sinä.

Kysyt tahtoisinko lähteä kanssasi ulos, tarjoat paikkaa sateenvarjosi alta. Hymyilet taas, tällä kertaa ujommin. Olen jo vähällä sanoa kyllä, mutta sitten puren huultani ja luon katseeni kasvojesi sijaan kenkiisi. Huokaan syvään.

Mentyäsi purskahdan itkuun. Sattuu taas. Miksi edes yritin? Myöhästyin. Ehdin jo rakastua sinuun, ei tämä muuten olisi näin tuskallista. Istun vieläkin eteisen lattialla kenkien seassa ja itken. Omaa pettymystäni enemmän vihlaisee se, mitä tein sinulle. Anteeksi. En olisi halunnut, että rakastuisit minuun, koska tiesin, että oman pelkoni vuoksi torjuisin sinut. En halunnut päästää sinua lähelleni, etten olisi joutunut menettämään sinua. En vain pystynyt siihen vielä.

Tiedän, että tämä on itsekästä, mutta silti toivon sitä. Voisitko tulla myöhemmin uudestaan? Ehkä kuukauden tai parin, ehkä vuoden päästä? Avaisin sinulle oven, ja vastaisin valoa säihkyvään hymyysi vähintään yhtä säteilevästi pyytäessäni sinut sisään. Kyyneleeni kuivuvat hiljalleen, kun vaivun unelmiini. Tuudittaudun niihin, vaikka tiedän, etten enää koskaan saa tilaisuutta lähteä mukaasi.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 13:00:45 kirjoittanut nami »
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Iituliini

  • Gerrun henkivartija
  • ***
  • Viestejä: 123
  • Frerard <3
Vs: Kevätsade
« Vastaus #1 : 01.07.2009 09:07:12 »
Hmmm... Tää oli hyvä! Tosi mielenkiintoisesti mun mielestä kirjoitettu ja hyvin kuvailuakin oli mukana. Tietenkin tämä oli vähän lyhyt, mutta ei se minua oikeastaan edes haitannut. Mukana oli todella paljon kauniita lauseita, ja taidankin nyt lainata niistä muutaman...

Lainaus
Kevätaurinko säihkyy hiuksissasi, mutta hymysi valaisee päiväni paremmin kuin aurinko ikkunasta näkyvän koulunpihan.
Oih, aww. <3 Tosi hieno lause! Juuri tätä rakastuneiden ajattelua.  :D

Lainaus
Sadeveden seassa kasvoillani valuu myös kyyneliä. Sattuu vieläkin. En halua rakastua sinuun. Minä en vain uskalla. En halua enää pettyä.
Ihana kohta. <3

Lainaus
En halunnut päästä sinua lähelleni, etten olisi joutunut menettämään sinua.
Oi, tää oli tosi hieno lause! Tässä minulle tuli sellainen ooh-tunne, eli että miten hyvin tämä kohta onkaan kirjoitettu.

Lainaus
Kyyneleeni kuivuvat hiljalleen, kun vaivun unelmiini. Tuudittaudun niihin, vaikka tiedän, etten enää koskaan saa tilaisuutta lähteä mukaasi.
Mahtava lopetus! Tosi ihana ja jotenkin surullinen.

Löysin yhden pienen kirjoitusvirheen:

Lainaus
Olen kai kävellyt näin viime kevääst asti.
Elikös tuo kevääst pitäisi olla keväästä? Mutta ei tuo kyllä mikään iso virhe ole. Mutta ajattelin vain huomauttaa.

Kokonaisuudessa tämä fic oli minun mielestäni mielenkiintoinen ja ihana. Tykkäsin todella paljon tästä.
Kiitos.

~Iitu

// Ai niin ja lukisin mielelläni lisää sinun kirjoittamiasi ficcejä, joten ei kun vain kirjoittelemaan. ;D
« Viimeksi muokattu: 01.07.2009 09:10:35 kirjoittanut Iituliini »
Vaikka minä itkisin
Olisin silti onnellinen niin pitkään kun sinä hymyilet. <3

elendir

  • haaveilija
  • ***
  • Viestejä: 139
  • oi jos silmät saisin kaltaisensa...
Vs: Kevätsade
« Vastaus #2 : 01.07.2009 17:41:27 »
Tämä oli surullisudestaan huolimatta jotenkin mukava tarina. Ehkä hieman tuttu aihe tuollainen varovaisuus jonkun entisen vuoksi. Mutta hyvin käsittelit sitä kuitenkin :) Pidin eniten ensimmäisestä kappaleesta jostain kumman syystä. Kuvailu oli hyvää ja sopivassa mittakaavassa. Minun mielestä tämä oli näin lyhyenä juuri sopiva ja turha venyttäminen olisi vain tehnyt tunnelmankin venytetyksi... Minun makuuni tuo loppu oli turhan lopullinen, sillä nyt ei jäänyt minkäänlaista sijaa muutokselle. Toisaalta koska tämä on kuitenkin sinun tarina ja surulliseksi tarkoitettu, loppu oli mahtava :D Pidin tuosta ajatuksesta, että auringonsäteet katselevat... Jotenkin lämmittävä ajatus...
Joka tapauksessa hieno tarina. Otsikkokin joka tavalla sopiva.
Kiitos.
Jos leijuminen johtuu ilosta, tuleeko painovoimattomassa tilassa onnelliseksi? Tasan ei mene nallekarkit!

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Kevätsade
« Vastaus #3 : 01.07.2009 20:49:03 »
oi, tätä on kommentoitu *liikuttuu* kiitos, kun vaivauduitte edes lukemaan :)

Iituliini: joo, kirjoitusvirhehän se siinä. Kiitos, ei voi muuta sanoa. Mukavaa että tykkäsit. =)

elendir: kiitos myös sulle. Tosin koko tarina on kirjoitettu tuon päähenkilön näkökulmasta, niin ei sitä tiedä jos tämä "sinä" tuliskin vielä takaisin... aina voi toivoa  ;D
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Sha

  • Severus Kärmys
  • ***
  • Viestejä: 382
  • de D'Nash
Vs: Kevätsade
« Vastaus #4 : 06.07.2009 22:14:47 »
Pitää näköjään aina tarttua näihin "teiniromanssimössöihin" :D Mutta kun ne ovat usein niin hyviä, niinkuin tämäkin oli! Etenkin alun kuvailu oli loistavaa, hienosti havaittuja pieniä yksityiskohtia ja minullekin tuli sellaisia "ooh, miten hienosti ilmaistu!"- havaintoja ^^

Löysin toisen pienen virheen tuolta:
Lainaus
En halunnut päästä sinua lähelleni, etten olisi joutunut menettämään sinua. En vain pystynyt siihen vielä.
Elikä siihen päästää.

Sorry, en osaa sanoa enempää, mutta näin lopuksi vielä sanon, että pidin tästä ja lukisin myös mieluusti lisää sinulta :)
Kädet kiertyy käsiin, huulet hakee suudelmaa.

"Lakkaa hymyilemästä ja liity seuraamme, Severus!"

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Kevätsade
« Vastaus #5 : 09.07.2009 19:44:05 »
Sha: Kiitos.  :) Joo, siinäkin on kirjoitusvirhe.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä

Jakkisein

  • Plasmaperuna
  • ***
  • Viestejä: 13
  • I hurt myself because i jump to high!
Vs: Kevätsade
« Vastaus #6 : 11.12.2009 20:28:47 »
Hih, tästäkin tykkään :) Mulla on ihan outo tapa pitää tämmösistä tarinoista, joissa joillakin on tosi paha olo. Mutta, rakentavat huuhtoutuivat viemäristä alas.
~Jakkisein

Give me your hand and take me to your wondeland.

nami

  • alkkiskacara
  • ***
  • Viestejä: 1 859
  • ava cee Ingrid bannu cee raitis
Vs: Kevätsade
« Vastaus #7 : 05.01.2010 18:16:26 »
Oaah, täällä on ollut kommentti ties miten pitkään enkä ole tajunnut sitä ja ääääää. Mutta joo, Jakkisein, kiitos paljon (: Hah, mulla on sama taipumus ja lisäksi tykkään kirjoittaa tarinoita, joissa jollain on paha olo... hahaa.
kun sä oot siinä ei oo olemassa mörköjä