Kirjoittaja Aihe: Kun olet poissa ikuisesti, K11  (Luettu 3020 kertaa)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Kun olet poissa ikuisesti, K11
« : 14.09.2010 19:10:30 »
Title: Kun olet poissa ikuisesti
Author: Beatrize
Genre: Angst
Paring: Rita/?
Rating: K11
Disclaimer: Edelleenkin kaikki tunnistettava kuuluu Rowlingin tädille.
A/N: Ficci osallistuu sekä Kerää kaikki hahmot että 12+ virkettä -haasteisiin. 12+ virkettä haasteen sanat: tuoksu, sininen, taikaliemi, suola, viettelevä, toive, hehku, haalea, kaipuu, kartta, intohimo, kipu, absurdi, ikuisuus, kylkiluu, revitty, runo, vahva, kaamos, unenlämpöinen, satu, tahria, tuuli, + jokeri.


Kun olet poissa ikuisesti


Sinun suloinen tuoksusi leijaili vielä makuuhuoneessani. Sängyn sininen päiväpeite muistutti sinusta, joka olit vieraillut luonani niin monen monituista kertaa. Muistot olivat kuin taikaliemi, joka ei lähtenyt pois; niitä ei päässyt karkuun edes nurkan taakse, vaikka kuinka tahdoinkin. Sanotaan, että rakkaus on elämän suola ja niin se olikin, kunnes sinä lähdit enkä enää tuntenut huuliasi huulillani, voinut hyväillä huispauksesta saatuja vatsalihaksiasi. Sinä, minun rakkaani, sanoit aina minua vietteleväksi, mutta nyt olet poissa. Sinä vain kävit ja sanoit toivovasi, ettemme enää ikinä tapaa, etten enää edes ajattelisi sinua, ettet ole minun arvoiseni. Sillä hetkellä sinun punaisten rusoposkiesi hehku ja surua täynnä oleva katseesi piirtyivät muistiini ikiajoiksi enkä saa niitä enää sieltä pyyhittyä pois. Muistot eivät haalene, vaikka kuinka yritän.

Minä kaipaan sinua, elämäni tuntuu niin tyhjältä ilman jotakuta jota rakastaa. Luulin jo hetken löytäneeni oikean reitin sydämeesi kartasta, joka oli piirretty meidän mieliimme, mutta se kartta oli vain halpa väärennös. Se intohimo, jota aina meidän välillämme oli on nyt poissa, kadoksissa. Jäljellä ei ole enää mitään muuta kuin kipu, menetyksen tuska. Joskus haaveilen saavani sinut takaisin, mutta se on yhtä absurdia kuin Tylypahkan riistanvartijan ja taikaolentojen hoidon professorin Rubeus Hagridin mahdollisuus päästä taikaministeriksi.

Siitä on vain muutama päivä, mutta silti se tuntuu ikuisuudelta. Sinä olit minulle se kylkiluu, joka tuki kehoani ja piti sen kasassa ilman että mihinkään sattuu. Nyt ei ole enää meitä, ei tukea, on vain rikki revitty sydän – minun sydämeni. Sinun on vielä ehjä ja se sykkii kuin päättymätön runo, ajattelematta ollenkaan minua. Sinä olit niin vahva, minä en. Aivan kuin seisoisin keskellä kaamosta mitään näkemättä, kun kaikkialla on niin pimeää. Muistan, kuinka olit niin lempeä, niin romanttinen, tunnuit aina niin epätodelliselta, suorastaan unenlämpöiseltä.

Tiedän, että se kaikki oli kuitenkin vain satua, kuvittelin sen kaiken meidän välillemme vaikka olihan meillä hyvätkin hetkemme. Olen vain tahrinut kaikki ne hyvät muistot, jättänyt katkeruuden pintaan. Olit kuin tuuli, joka vei sen mitä rakastin. Sinut, joka olet poissa ikuisesti.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2011 23:15:40 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

Tuulevi-Hillevi

  • viimeinen lohikäärme
  • ***
  • Viestejä: 385
  • Anna mun elää mun omassa legomaailmassa.
Vs: Kun olet poissa ikuisesti, K11
« Vastaus #1 : 14.09.2010 19:28:50 »
Oi. Oikein nätti pieni fic. Hahmona Rita on aika ihk ja kirjoitat hänestä kauniisti. Kappaleet olivat sopivan mittaisia ja helppo lukea :)

Lainaus
Sinun suloinen tuoksusi leijaili vielä makuuhuoneessani.
Miksi alku ja loppu ovat aina parhaat? Lause on jotenkin ihanan... siro.

Lainaus
Luulin jo hetken löytäneeni oikean reitin sydämeesi kartasta, joka oli piirretty meidän mieliimme, mutta se kartta oli vain halpa väärennös.
Jäin kaipaamaan muutamaa sanaa lisää tuohon perään? Tiedä sitten, miksi.

Lainaus
Tiedän, että se kaikki oli kuitenkin vain satua, kuvittelin sen kaiken meidän välillemme vaikka olihan meillä hyvätkin hetkemme. Olen vain tahrinut kaikki ne hyvät muistot, jättänyt katkeruuden pintaan. Olit kuin tuuli, joka vei sen mitä rakastin. Sinut, joka olet poissa ikuisesti.
Loppu, niin kuin jo aiemmin vihjasin, oli suosikkini koko ficissä, keräsit kirjoitustaitosi hedelmät ja tiivistit kaiken kauniin muutamaan pieneen lauseeseen. (Voisin nyt heittää tähän muutaman awwin, mutta en taida täyttää niillä jo muutenkin aika sokerikuorrutettua kommaa :D) Kiitos<3

Grr, huispaajasixpäkki!


Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 366
  • Lunnikuningatar
Vs: Kun olet poissa ikuisesti, K11
« Vastaus #2 : 16.09.2010 10:52:05 »
Aww.

Hämmennyin ensin tuosta kirjoitustyylistä vähän, mutta täytyy myöntää, että se sopii Ritalle oikein hyvin. Vähän liioittelevaa, vähän ylidramaattista, aika koukeroista - ja huispauslihakset, yay! :D

Tykkään lukea näitä 12+ haasteita, kun niistä syntyy niin erilaisia ficcejä siitä huolimatta, että samoja sanoja on pakko käyttää. Tämäkin oli jotain ihan muuta kuin odotin ja erilaisuudessaan maistuva makupala, varsinkin kun Ritan hahmosta pääsee lukemaan ihan liian harvoin.

Jostain syystä kuvittelin tuon mysteeriosapuolen Viktor Krumiksi (*köhköh*), mutta Draco tai Harry olisi varmaan lähempänä totuutta. :D Ei se mitään, minulla oli ainakin hauskaa, kun ajattelin Ritaa lepertelemässä tuolla tavoin yrmylle huispaajaurhollemme.

Viihdyttävä, näppärä fic, tykkäsin tästä kovasti. Ja juohevasti olit saanut sanatkin mukaan, siitä paljon propseja.


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Kun olet poissa ikuisesti, K11
« Vastaus #3 : 16.09.2010 16:41:58 »
Tuulevi-Hillevi, hyvä että pidit, kun mietin pitkään miten saan kirjoitettua Rita-angstia (ilman sähäkän sitaattisulkakynän katoamista), mutta hyvinhän se näytti ilmeisesti onnistuneen. :D Hmm, siihen peräänhän olisi kenties saanut muutaman lauseenkin, mutta tässä sanojen täytyi olla tietyssä järjestyksessä, ja jokereita sai käyttää vain yhden, mutta ei se mitään, ensi kerralla sitten! :D Hienoa, että pidit lopusta; sen muotoa kun mietin aivan hirvittävän pitkään. Kiitokset piristävästä kommentista!  :-*

Vehka, milloinkas Rita ei liioittelisi ja ylidramatisoisi? Ja kyllä, huispauslihakset, grrrau. Hyvä, että ficcini ei kovin paljoa muistuta mitään muuta ficciä, kun alkoi tulla jo vähän hätä, että miten samoista sanoista saa monta erilaista ficciä? :D Ritanhan valitsin, koska hän on ehdoton lempihahmoni Pottereissa. Hmmm, vai että Viktor Krumiksi kuvittelit? Mutta, Ritan lepertely taitaapi olla sen verran harvinaista, että oli ilo tehdä siitä ficci. Kiitos ihanasta kommentista!  :-*
Ava © flawless

Dolls

  • ***
  • Viestejä: 2 081
Vs: Kun olet poissa ikuisesti, K11
« Vastaus #4 : 19.09.2010 23:21:39 »
Kuten Vehka tossa aikaisemmin mainitsikin, niin Ritan tyyli on kyllä melko dramaattista. Vaikka se olikin tavallaan ICmäistä, niin Ritan suuhun mun on jotenkin vaikea kuvitella leperteleviä kommenttejä (paitsi sellaisina törkeinä ehdotteluina, huh) ja sillä tavalla tämä oli vähän OOC.

 Rita on yksinkertainen henkilö, mutta helposti pääsee sukeltamaan pintaa syvemmälle, kuten sä teit taitavasti. Sait mut ajattelemaan Ritaa monipuolisempana henkilönä kuin aiemmin, kiitoksia siitä! <3
darling i'm a nightmare dressed like a daydream

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Kun olet poissa ikuisesti, K11
« Vastaus #5 : 20.09.2010 13:45:04 »
uglydoll, oi kiitokset! :) Juu, en tällä kertaa halunnut tehdä sitä räväkkää Ritaa, mutta hyvä että kelpasi näinkin. ;D Kiitokset piristävästä kommentista!  :-*
Ava © flawless