Kirjoittaja Aihe: Hyvää uutta vuotta, S  (Luettu 2775 kertaa)

Cerenity

  • ***
  • Viestejä: 3
Hyvää uutta vuotta, S
« : 20.04.2010 23:11:36 »
// Alaotsikko: S, Luna, angst

Nimi: Hyvää uutta vuotta
Ikäraja: sallittu
Tyylilajit: angst
Hahmot: Luna Lovekiva
Juoni: "On uusi vuosi ja minä olen yksin."
Tekijän sana: FF50 sanalla uusivuosi.

Hyvää uutta vuotta

On uusivuosi ja minä olen yksin. Ikkunalauta on viileä jalkojeni alla ja taivaskin näyttää palelevan. En tosin ymmärrä, miksi – siellä on paljon raketteja, tulisia liekkimyrskyjä jotka sitä lämmittävät. Olen jo käynyt alakerrassa ja nähnyt, että muilla ei ole kylmä. Kaikilla on joku jota he suutelevat keskiyöllä, he tanssivat yhdessä, kietovat vartalonsa yhteen ja pitävät hauskaa. Minä istun täällä ja odotan seuraavaa uutta vuotta. Ei se haittaa, on ihan mukavaa olla yksin. Mutta vihaan tätä iltaa. Äänet ovat kovia ja valot aiheuttavat minulle migreenin. Pujahdan alas ikkunalaudalta ja väistän alhaalta kuuluvaa kikatusta. Pyörähdän vuoteeseeni ja peitän kädet korvillani.

Hyvää uutta vuotta.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 18:20:40 kirjoittanut Vanilje »

Narina

  • Utopisti
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Keittiösaksisyndrooma...
Vs: Hyvää uutta vuotta
« Vastaus #1 : 23.04.2010 22:57:50 »
Olitpa saanut pieneen pätkään tungettua paljon haikeutta ja suloisuutta. <3

Rakastuin erityisesti muutamiin ihaniin, absurdeihin sanankäänteisiin ja ajatuksiin, joita olit tekstiisi viljellyt. Esimerkiksi siihen, että naurua voisi väistää, että ilotulitteet lämmittäisivät taivasta ja että taivas voisi palella... En tiedä miksi, mutta tuonkaltainen taiteellinen järjettömyys uppoaa minuun nykyään tosi hyvin... :)

Pituutta olisin ehkä kaivannut hieman lisää... Olisi ollut jollakin tavalla kivaa tietää, miksi Luna on yksin ja niin poispäin... Tämä oli kuitenkin tällaisena lyhyenäkin pätkänä tosi herkkä. Tuo migreenin mainitseminen toi realismia mukaan tosi hauskalla tavalla... :)

Sitä en kyllä ihan täysin tajunnut, miksi genreissä lukee humour...? ;)

Kiitos tästä. Teki hyvää lukea välillä jotakin lyhyttä ja ytimekästä. :)

- Narina
« Viimeksi muokattu: 23.04.2010 23:01:10 kirjoittanut Narina »
"Söin porkkanoita päivän ja pelastin maailman."
(Kuusiraajainen purppuratähti)

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 538
  • 707
Vs: Hyvää uutta vuotta
« Vastaus #2 : 23.04.2010 23:47:02 »
Tykkäsin, näin lyhyesti ilmaistuna.  :)

Muutamat näin lyhyet lukemani tekstit eivät oikeastaan sisällä mitään, mutta tähän olit saanut mahtumaan surullisen ja jotenkin koskettavan tunnelman. Voisin kuvitella Lunan uudenvuoden tälläiseksi, vaikka se onkin surullista.  :(

Ja näin rakentavana, mutta ei nyt kuitenkaan kriittisenä palautteena (itse asiassa tämäkin on kehu....  ;D) elikkäs siis, tarina olisi voinut olla pidempikin (olisin lukenut mielelläni!).

Se olisi voinut sisältää vähän enemmän ympäristön kuvailua ja ehkä vielä lisää jotain, vaikka tämä toimi näinkin hyvin, lyhyenä ja vaikuttavana.

Lisää tälläisiä.  ;)
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Resonanssi

  • ***
  • Viestejä: 1 011
  • Seamus Finnigan + Theodore Nott = <3
Vs: Hyvää uutta vuotta
« Vastaus #3 : 24.04.2010 09:12:22 »
ihana, olen aina kuvitellut Lunan juuri tuollaiseksi :D
Seamus Finnigan <3 Theodore Nott
http://www.finfanfun.fi/index.php?topic=15036.0