Kirjoittaja Aihe: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)  (Luettu 276 kertaa)

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Nimi: Vuodenajat
Paritus: Harry/Draco
Ikäraja: S
Kirjoittaja: Vendela
Tyylilaji: Söpöjä slice of life mikroja
Pituus: 4/4
Vastuuvapaus: Hahmot ja universumi ovat Rowlingin, minä lainaan.

Tiivistelmä: Harry, Draco ja neljä vuodenaikaa.


Vapaa sana: Blokinpurkua näin sunnuntain ratoksi. Olin päivittämässä FFF1000-haastetta ja näin siellä sanan marjat ja siitä se idea sitten lähti :D Lisäksi halusin kirjoittaa mikroja, koska miksi ei. Näiden sanamäärät on todellakin niin minimissä kuin mahdollista ;D Kuten mikrojen ideaan kuuluu, jokaisen voi lukea itsenääisenä tarinana vaikka nämä muodostavatkin kokonaisuuden.

Teksti on oikolukematon, virheet ovat omiani.

Osallistuu Mikroficci-haaste #2:n, Harry/Draco – kaikkien aikojen paritus #3 -haasteeseen sekä FFF1000-haasteeseen sanalla 432. Marjat.




Vuodenajat


KEVÄT
25 sanaa

Tulppaanit loivat ovenpielen kukkapenkkiin väriloistoa. Huolellisesti Draco valitsi joukosta kauneimmat ja asetteli ne maljakkoon. Kattaus oli valmis ja jännitys kipristeli Dracon vatsassa, Harry saapuisi pian.

KESÄ
18 sanaa

Auringon lämmössä marjat kypsyivät hetkessä. Harryn suu maistui mansikalta, eikä Draco saanut mausta tarpeekseen. Onneksi ei saanut Harrykaan.

SYKSY
24 sanaa

Ensimmäiset yöpakkaset jäädyttivät maahan pudonneet lehdet. Harryn käsi oli kuitenkin lämmin, kun Draco tarttui siihen. Sormet lomittuivat toistensa lomaan ja lehdet rapisivat askelten tahtiin.

TALVI
29 sanaa

Takkatulen lämmöstä huolimatta Dracosta oli mukavaa käpertyä aivan Harryn kylkeen. Yhteisen viltin alla käsi saattoi helpommin eksyä hyväilemään eikä ele jäänyt huomiotta. Katse Harryn silmissä sai Dracon sykkeen kiihtymään.


« Viimeksi muokattu: 07.04.2024 13:14:54 kirjoittanut Vendela »

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

rosegold

  • ***
  • Viestejä: 144
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #1 : 07.04.2024 12:46:08 »
Tällaiset pienet työt ovat omaan makuuni ja lähdin sitten tätäkin ottamaan kiinni. Vuodenajat on aina hyvä teemavalinta ja söpöily nyt on aina minun juttu. Olen korvani myöten täynnä talvea irl ja kevät nousi näistä omaksi suosikikseni. Yksityiskohtina mieleen jäivät erityisesti tulppaanit ja yöpakkasten jäädyttämät lehdet.

Lainaus
rapsivat askelten tahtiin

Tuota ensimmäistä sanaa mietin, että onko tarkoitus olla rapsivat, vai kuuluisiko olla rapisivat?

Kiitos kovasti näistä ♥

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #2 : 08.04.2024 18:31:06 »
rosegold, olipa kivaa että tykkäät tämmöisistä pienistä teksteistä :) Tämmöisiä on kiva joskus kirjoittaa ja mukavaa, että löytyy myös lukijoita. Minäkin alan olla aika kyllästynyt talveen, mutta ihanaa että se kevät näyttäisi vihdoin viimein sieltä tulevan. Kiitos typon bongaamisesta, rapisivat oli tosiaan se mitä tarkoitin ;D Kiitos myös paljon kommentista!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • ***
  • Viestejä: 6 510
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #3 : 08.04.2024 21:52:21 »
älä innostu kun sanon että Oon siis miettinyt tässä viime viikkoina, että olisko joku sellanen "paluu juurille" hyvä idis ja antaisko se inspistä, ja no sehän tietenkin meinais HooDeen kirjottamista ;D MUTTA parempi ehkä alotella näin lukemalla, ettei tuu haukattua liian isoa palaa...

Uiiii kun nää oli söpöjä pieniä paloja <3 Ja todellakin kaikista oli selkeesti aistittavissa mikä vuodenaika oli kyseessä - rosegoldin tavoin mullekin jäi mieleen erityisesti nuo yöpakkasten jäädyttämät, kenkien alla rapisevat lehdet :3 Oispa syksy - no ei vaan, nautitaan keväästä ja kärsitään taas joku ylikuuma kesä ensin 😂

Sori, tuntuu siltä etten osaa enää kommentoidakaan, mutta as you know niin tykkäsin <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #4 : 09.04.2024 12:25:47 »
Angie, saatoin jo ihan vähän innostua, mutta take your time ja ei paineita, kirjoitat jos hyvältä tuntuu :) Mutta ihanaa kuulla, että tykkäsit näistä mikroista ja että vuodenajat tulivat selkeästi esiin! Syksy on kyllä paras, mutta on siinä kesässäkin puolensa jos saa vaan maata eikä tartte tehdä mitään helteessä ;D Hyvinhän tuo kommentointi onnistui, kiitos!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Vilna

  • puuskupuh
  • ***
  • Viestejä: 1 247
  • © Ingrid
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #5 : 10.04.2024 19:58:55 »
Ensiksi: hassua, että minäkin kirjoitin minun mikroni vuodenajoista ja sitten tänään huomasin nämä tuolla haastetopassa, toivottavasti ei tullut sellainen olo että kopsasin sun idean. Pahoittelut! :')

Awh! Nämä oli tosi kivoja ja nättejä, hauskaa miten paljon voi sanoa niin vähällä sanamäärällä! Minä oon pyörinyt kansainvälisellä puolella viime vuodet niin on kyllä ihanaa lukea näistä kahdesta suomeksi, etenkin sinulta! Muistan sinun vanhat fikit näistä kahdesta, minun pitääkin mennä katsomaan mitä muuta olet rustaillut viime vuodet. Kiitos. ♥

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #6 : 11.04.2024 08:38:20 »
Vilna, aikamoinen yhteensattuma todellakin :D Eihän tämä muotoilu ole mikään kovin originaali idea, uskon että tämmöisiä tekstejä on kirjoitettu pilvin pimein, mutta onhan tämä hieman hämmentävä sattuma ;D
Tosi kiva kuulla, että tykkäsit näistä. Mikrot on kivoja kirjoittaa kun saa tosiaan pyöritellä sanoja, kuinka sanoa asiat mahdollisimman lyhyesti. Itselleni se on välillä todellinen haaste, kun juttu rönsyilee helposti yli äyräiden :D Kiitos paljon kommentista!

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 804
Vs: Vuodenajat (S, Harry/Draco, 4/4 slice of life-mikroa)
« Vastaus #7 : 21.04.2024 19:24:55 »
Olen nyt vasta kommentoimassa, ihan hävettää. :( Mutta siis halusin kertoa, miten ihanaa on saada lukea sinulta uutta tekstiä. Olipa loistava blokinpurku nämä mikrot, ei voi muuta sanoa. Olen varmaan ennenkin todennut, mutta sanon nyt jälleen, miten ihailen sitä, että joku osaa sanoa paljon ja lyhyesti, kun itseltäni se ei luonnistu. Sinulla on se taito, ja vaikka pidänkin tosi paljon pitkistä teksteistä, nautin näistä kovasti. :)

Nämä olivat aivan ihanan lämminhenkisiä, pidin näistä valtavasti. Nämä toivat hienosti Harryn ja Dracon tarinan esiin ihan muutamalla sanalla, ja lisäksi näissä yhdistyi niin hyvin suhteen kehittyminen vuodenaikojen kanssa. :) Keväällä ihanaa odotusta, ja kesällä kukkaan puhjennut rakkaus, joka lämmitti yhtä lailla silloin, kun sää viileni ja kylmeni. Todella hienoa kerrontaa, ja näitä lukiessa tuli sellainen tunne, että olipa Harrylla ja Dracolla ollut millaista tahansa ennen heidän päätymistään yhteen, nyt kaikki oli paremmin kuin hyvin. Ihan täydellisesti. :)

Tämä lopetus oli ehkä se suosikkikohtani tässä mahtavassa mikrotarinassa, kun tästä tuli sellainen tunne, miten paljon he rakastivat ja halusivat toisiaan:

Lainaus
Katse Harryn silmissä sai Dracon sykkeen kiihtymään.

Suuri kiitos näistä! Toivottavasti voimme odottaa sinulta lisääkin uutta tekstiä näin kevään myötä meidän kaikkien iloksi. :D
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi