(Olisi kiva pukeutumispahtuma, jos joku olisi alasti, hih!)
(Tästä tuli mielen, ku Animecon oli viime vuonna Kuopiossa. Oon töissä keskustassa olevassa kahvilassa ja meillä on joukko vakioasiakkaita 30-40 vuotiaitaita miehiä. Olin Animeconin aikaan myös töissä ja yks näistä vakkareista hyökkäs kassalle: "Musiikkikeskus on täynnä oudosti pukeutuvia ihmisiä ja vähäpukeisia naisia! Sinä tiedät, mitä siellä tapahtuu! Nauroin ja yritin selittää, että kyseessä on con. Lopulta koko vakkariasiakas jengi tiesi suurinpiirtein, mitä conit ovat: "pukutapahtuma, jossa naisilla ja tytöillä on tosi vähän vaatetta! Liittyy sarjakuviin." :'D)
Sen sijaan en ole aivan varma, saako tuollaisissa tapahtumissa kantaa ampuma-asetta muistuttavaa esinettä vaikkei sillä uhkailisikaan?
Mut aseista: ainakin Traconissa ja Desucon Frostbitessa saa kantaa aseita mukana. Tosin sääntöihin kuuluu, että ase näytetään järjestyksenvalvojille ja järjestyksenvalvojat sitten merkitsee punaisella teipillä aseet, jotka on tarkistettu turvallisesti. Esim. Airsoft-aseet on sallittuja. Ite ollu JV:nä pariinkin otteeseen coneissa niin tiedän, että jopa hyvinkin aidon näköiset aseet hyväksytää, kunhan ne on vaan selkeästi sitten merkitty ja tarkastettu.
Pitää nyt tarkastaa vielä Animeconinkin säännöt, mutta en usko, että siellä nyt kovin suuria poikkeuksia on. Ja toki aseen pitää kuulua pukuun, ettei nyt ihan huvikseen kantele sitä asetta kuitenkaan mukana vaan puku antaa nimenomaan sen poikkeuksen. Niin ja tietysti ase pitäisi kuljettaa "piilossa" tapahtuma paikalle. Isompien Airsoft-aseiden kanssa käytetään ihan tavallisten aseiden säilytyspussia, joka ois paras mahdollinen. Pistooli tosin mahtuu ihan laukkuun.
(Ja Inkeri on söpö :--3 mun ylpeys.)
Alkoi epäilyttää, että miksi Fantasiapeleistä voi lippuja ostaa vain käteiselle, iik, toivottavasti niillä on verotuskiemurat hanskassa.
Ei ku tääkin ihan normikäytäntö. En nyt osaa tarkalleen asiaa selittää, mutta jos lippuja myydään jonkun toisen "yrityksen" puolesta eli tässä tapauksessa Animeconin niin välttämättä kassaan näitä ei merkitä, kun kaikki tuotot menee suoraan sitten siihen toiseen paikkaan. Työpaikassani nimittäin myydään kanssa lippuja urheilutapahtumiin/sm-liigan vieraspeleihin ja niihin tosiaan käy vaan käteinen. En oo sen pahemmin syitä kysellyt, mut joku semmonen siinä on, ettei myyntipaikan tilitykset/tuotot/tms muutu sen vuoksi. Mut uskosin, ettei tässä nyt mistään verojenkierrosta oo kyse :--D
// Onko kenelläkään tietoa, onko FMA:ssa mainittu armeijan pistoolien mallia? Kaliperi on .45, mutta se taas ei auta mua yhtään oikean asemallin löytämisessä.
mutta eikö nää ole aika lähelle samanlaiset:
Riza Hawkeyen pistooli ja samannäköinen
airsoft-ase. Ei olis edes kallis, joten mietin pitäisikö tilata tulevaisuutta varten. Oishan seki alku Riza-cossille.
// Kenelläkään kokemusta HelloCosplaysta tilaamista?
// Ja näyttää nyt sille, että kiitos tän keskustelun Rizasta näytti tulevan todennäköisin cossattava tälle vuodelle:D JEAH.