Kirjoittaja Aihe: Pretty Little Liars: Sormet yhteen lomittuneet, ajatukset toisiinsa sulautuneet | K-11 | Emaya  (Luettu 1529 kertaa)

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Author: Alice Katarina
Title: Sormet yhteen lomittuneet, ajatukset toisiinsa sulautuneet
Pairing: Emily/Maya (Emaya)
Fandom: Pretty Little Liars
Rating: K-11
Genre: Romance, femme
Warnings: Spoilaa lievästi 1. kautta
Disclaimer: Pretty Little Liars, sekä Emily ja Maya kuuluvat tekijöilleen. 

A/N: Tässäpä taas Emayaa. Olen vain niiin kuollakseni rakastunut tähän pariin, että minun oli pakko kirjoittaa oma versioni siitä miten Mayan palaaminen saattaisi mennä. Rakastan myös kommentteja.

Sormet yhteen lomittuneet, ajatukset toisiinsa sulautuneet

Katson ulos ikkunasta. Vedän polvet lähemmäs rintaani ja huokaisen syvään. On kulunut lähes päivälleen kolme kuukautta siitä, kun Maya oli lähtenyt. Muistin yhä ystävieni järjestämän yllätyksen ja Mayan hymyn kun olin astunut sisään kynttilöiden valaisemaan huoneeseen. Olimme hyvästelleet, suudelleet, luvanneet puhua niin usein kuin mahdollista. Olin tehnyt kaikkeni ja niinä muutamina kertoina, kun olin puhunut hänen kanssaan, en ollut tuntea minun Mayaani. Hän oli ollut niin kolkko ja kylmä. Suorastaan vältellyt minua.

Silmäni huomaavat keltaisen auton, joka kaartaa viereiseen pihaan. Sydämeni hakkaa rinnassani, kun ponnahdan ylös ja ryntään suoraan alas portaita ja ulos ovesta. Maya astuu ulos autosta ja hengitys pysähtyy. Hän on niin erinäköinen. Tyttö on varmasti laihtunut muutaman kilon. Ennen niin villeinä virranneet hiukset on letitetty siististi niskaan ja vaatteet eivät näytä siltä miltä ennen.  Mitä he ovat tehneet hänelle?

Astelen hitaasti lähemmäs tyttöä ja joka askeleella vatsaani viiltää enemmän. Kun olen vain muutaman metrin päässä Mayasta, hän vihdoin huomaa minut ja pieni hymy nousee kasvoille. Hymy ei ole muuttunut ja se lämmittää sydäntäni ja rauhoittaa minua. Hän astuu viimeiset meitä erottavat askeleet ja vetää minut halaukseen joka kertoo niin paljon.

”Emily, minulla oli niin kova ikävä. Ja anteeksi, olen niin pahoillani niistä soitoista. He vahtivat minua.”

”Shh… Ei se haittaa. Minä olen pahoillani, että epäilin sinua.”

Maya vetää kasvoni lähelleen ja painaa pitkän viipyilevän suudelman huulilleni. Tien toiselta puolelta kuuluu naurua, mutta en välitä. Tartun tytön käteen ja kiskon hänet mukanani kohti taloani. En edes huomaa äitiäni, joka rykäisee kovaan ääneen, kun pääsemme sisään ovesta. Maya puristaa kättäni omassaan ja tervehtii kohteliaasti. Hän osaa aina olla niin tyyni, vaikka minä hajoaisin palasiksi.

Äidin kasvoilla vilahtaa kärsimys, kun hän huomaa yhteen lomittuneet sormemme. Ehkä hän oli toivonut, että Mayan poissaolo palauttaisi asiat entiselleen. Etten enää olisi kiinnostunut tytöistä. Että olisin taas normaali. Maya katsoo minua kasvoillaan huolehtiva katse ja minä pudistan hieman päätäni ja nyökkään kohti äitiä. Hän ymmärtää heti. Ajatuksemmekin kulkevat samaa rataa.

Kun pääsemme huoneeseeni, kiedon käteni jälleen Mayan ympärille ja suutelen tämän huulia. Tuntuu kuin viime kuukaudet olisivat olleet vain pahaa unta tai jokin katkos oikeassa elämässä. Lopulta päädymme makaamaan vierekkäin sänkyni päälle ja juttelemaan. Mayan sormet hivelevät oikeaa käsivarttani ja iho nousee kananlihalle.

”No, mitä kaikkea olet tehnyt minun ollessani hoidossa?” Maya kysyy ja hymyilee. Hänen kätensä piirtää kuvioita paljaaseen ihooni.

Puren huultani ja vastaan: ”Tiedätkö Paige McCullersin, joka on kanssani samassa uimajoukkueessa? Hän suuteli minua. Siitä ei kuitenkaan tullut mitään. Paige ei usko itseensä, eikä uskalla olla julkisesti oma itsensä. Lupasin tukea häntä, mutta vain ystävänä.”

Maya hymyilee ja vastaa jotain ympäripyöreää. Hänen silmistään kuitenkin näkee, ettei asia vaivaa häntä. Hän luottaa minuun. Tyttö jopa lupautuu auttamaan Paigea, jos tämä kaipaa tukea. Juuri sellainen Maya on ja juuri siksi rakastankin häntä. Painaudun paremmin vasten tyttöä ja ensimmäistä kertaa annan itselleni luvan olla täysin rento ja oma itseni hänen seurassaan. Huulet painuvat jälleen suukottamaan toisia ja suudelmat muodostavat jonoja vuoroin kummankin iholle.

Kuulen oven narahtavan. Äiti on käynyt sen takana jo muutaman kerran, mutta en välitä. Tämä hetki on meidän kahden. Vain meidän kahden. Siirryn hyväilemään Mayan ihoa ja värähdän tytön painaessa viileät sormet kaulalleni ja vetäessä ne hitaasti rinnoilleni. Ovi paukahtaa auki ja vetäydyn vastahakoisesti. Äiti ilmoittaa värisevällä äänellä, että hän on laittanut kahvia ja virvokkeita tarjolle Mayan paluun kunniaksi.

Nousemme ylös ja suikkaan vielä viimeisen suudelman Mayan huulille ja tartun tyttöä kädestä. Enkä enää päästä irti.
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

sugared

  • ginger spice
  • ***
  • Viestejä: 1 514
Awww, olipas tämä suloinen PLL-paketti! Maya ja Emily ovat söpö pari, ja vaikka Emily ei vähän pliisuna mun lemppari sarjassa olekaan, hänen kehityksensä kuuliaisesta naapurin tytöstä yksilöksi, joka uskaltaa olla oma itsensä, on ihailtavaa. Tässäkin tuli hyvin esille se, miten Emily nousee äitiään vastaan. Eikä kyse ei ole kapinoinnista vaan oikeudesta rakastaa. Mayaa on varmasti pitkälti kiittäminen, että Emily löysi rohkeutta tähänkin.

Mä en muista yhtään, miten tässä Maya-kuviossa kävi (paitsi loppujen lopuksi), mutta sepä ei menoa haitannut – tämä oli niin suloinen versio, että nielin sen ihan mielelläni kyselemättä. Molemmat hahmot olivat omia itsejään, ja pidin kovasti luomastasi tilanteesta ja jännitteestä – siitä, miten äiti on alati oven takana nyrpistelemässä nenäänsä hairahtaneelle tyttärelleen.

Teksti oli sujuvaa ja sievää, mutta hieman arkailevaa – turvallista ja riskejä kaihtamatonta.

Lainaus
Hän osaa aina olla niin tyyni, vaikka minä hajoaisin palasiksi.
Lainaus
Äidin kasvoilla vilahtaa kärsimys, kun hän huomaa yhteen lomittuneet sormemme.
Lainaus
Mayan sormet hivelevät oikeaa käsivarttani ja iho nousee kananlihalle.
Lainaus
suudelmat muodostavat jonoja vuoroin kummankin iholle.

Näistä tykkäsin kovasti ja erottuivat tekstistä edukseen. :) Rohkesti vain tulkitsemaan ja käymään kiinni hahmojen ajatuksiin ja tunteisiin, nyt kuvaus jäi vähän pintapuoliseksi.

Lainaus
Enkä enää päästä irti.

Aww, ihana lopetus ja hyvin osuva. Vaikka äitimamma kuinka ärisisi ja irvistelisi, Emily ei enää taivu tämän tahtoon vaan kuuntelee omaa sydäntään. Kiitos lukukokemuksesta!

her shaking shaking
glittering bones

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Hih, kiitos kovasti sugared! Aina sitä oppii uutta kun saa hyviä kommentteja. Täytyykin siis päästä pian kirjoittamaan. Myönnän kyllä, että mulla tuppaa olemaan vähän pintapuolinen ja nopea kuvailu (enkä tajua miten tekstit silti on pelkkää kuvailua XD). Ensi kerralla täytyykin perehtyä vielä paremmin.

Ihanaa, että pidit tekstistä! Itsekin pidän varsinkin lopusta. Nämä lyhyet lauseet taitavat olla se mun juttu. Ja Emilyn äiti osaa kyllä olla raivostuttava. Niin ja Maya on todellakin rohkaisija, onneksi.

Kiitos kaunis, AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.