Kirjoittaja Aihe: Hetalia, Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 12.2.2010 | k-11  (Luettu 1893 kertaa)

Iiko-chan

  • OC-otaku
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Fluffy
    • Iitun Vlogiikalla
Ficin nimi: Pitkän päivän tullessa iltaan
Kirjoittaja:  Iiko-chan
Fandom: Hetalia
Tyylilaji/Genre: Drama.
Ikäraja: S, mutta nousee jatko-osassa k-11:sta.
Paritus: Norja x Tanska
Varoitukset: Viittauksia seksuaaliseen kanssakäymiseen.

A/N: Palasinpa tänne taas kirjoittamaan - tylsästi samalla Hetalia-linjalla. =) Edellinen ficci oli varsinainen fluff-smash, joten päätin tällä kertaa lieventää fanityttömeininkiannostani. Julkaisen tämän kolmessa osassa, jos vaan lukijoita tulee. Enjoy :)

------------------

Katselin taivaanrannassa laskevaa auringon viimeistä sädettä tavallisen ääneti. Oli kesäkuun viimeinen ilta ja sää sen mukainen. Kevyt tuulenvire sekoitti vaaleita hiuksiani, viimeiset kultasäteet tunkivat ihoni alle ja kallio jolle olin tullut istumaan vastaanotti meren syöksyvät mainingit huokaisten. Minunkin teki mieli huokaista, tai oikeastaan huutaa. Varmasti meri ottaisi huutoni vastaan riemumielin, ja silti pysyisi niin tyynenä.

Taaskin olin odottanut yhden päivän turhaan. Olin istunut tällä kalliolla joka ilta viimeiset kolmekymmentä päivää, roikottanut jalkojani meren aalloissa ja laulanut aina samaa yksinäistä lauluaa. Nyt viimeisenä iltana olin päättänyt laulaa kauneimmalla äänelläni. Jospa edes joku kuulisi. Venyttelin hieman käsivarsiani ja nousin seisomaan. Otin mahdollisimman ryhdikkään asennon ja aloin sitten laulannan. Ääneni kuulosti voimakkaalta, se kaikui yli vuoroveden pauhunkin ja sai taivaalla liitelevät lokit kirkumaan vastaan.

Kuitenkin, mitä pidemmälle pääsin ja sitä mukaa mitä lähemmäs loppua tulin, ääneni volyymi alkoi kääntyä alaspäin. Horisontissa ei näkynyt yhtään mitään, takaani ei kuulunut askelia eikä kukaan laskenut kättään olkapäälleni. Viimesen säkeistön alkaessa ääneni alkoi väristä. Takeltelin muutamissa sanoissa, unohtaen ne jopa välillä. Taistelin tieni loppuun ja sen jälkeen kohotin katseeni vielä yhden kerran taivaanrantaan, mutta turhaan, näkökenttäni oli sumea. Huokaisin päihitettynä.

Kyllähän minä olin tähän päivää mennessä tottunut pettymyksiin. Miksi minut nyt sitten teki niin kipeää? Olin jo usein odottanut tuota laivaa saapuvaksi tähän rantaan, mutta harvoin oli toiveeseeni vastattu myöntävästi. Laskeuduin maahan ja yritin saada säälittävän vaikerrukseni loppumaan. Tuloksetta, se ei totellut tervettä järkeä. Huokaisin  turhautuneena ja tuijottelin hiljaisena käsiini. Aika oli jättänyt niihin jälkensä; ne olivat kuivat ja joistain kohti arpisetkin, kun olin metsän halki innoissani rantaan juostessani satuttanut ne piikikkäisiin oksiin. Turhaan oli käsiäni kiusannut, tajusin senkin nyt.

En voinut lähteä rannalta. Olin luvannut itselleni että viimeisen illan viettäisin kokonaan täällä, kunnes kylmä hiipisi luokseni. Laskin nojaamaan vasten koivua ja annoin ajatusteni vaeltaa minne tahtoivat.

"Äläkä sitten ole liian huolissasi."
"Luuletko ehkä liikoja itsestäsi?"
"Samaa voisin kysyä sinulta."
"Älä jaarittele, vaan mene."


Olinko todella sanonut hyvästit noilla sanoilla? Tiesin etten tarkoittanut niitä AIVAN tosissani. Mutta tiesitkö sinä? Olisiko nyt liian myöhäistä olla pahoillaan?

Aurinko laski lopulta, ilta saapui. Tajusin että minun olisi aika lähteä. Työnsin lakin syvälle päähäni, nousin ja aloin kävellä kulunutta polkua pitkin talolleni. Taival ei onneksi olisi pitkä. Voisin kaivautua suoraan peiton alle ja odottaa huomista. Silloin minulla alkaisi taas normaali elämä.

Päästyäni perille kotiin avasin unisilmäisenä oven. Matka oli saanut minut oudon väsyneeksi, enkä tällä hetkellä toivonut mitään muuta kuin että saisin ryömiä pedin pohjalle. Kävelin väsynein askelin makuuhuonettani kohti.

Siinä sinä istut. Minun sängylläni täysissä vaatteissa, hymyillen vinosti. Hetken minulla kestää edes totutella ajatukseen, että joku istuu siinä ja että se joku olet sinä. Nouset seisomaan ja tulet lähemmäs. En tiedä, millainen ilme kasvoillani on, mutta ilmeisesti aika surkea kun olet saman tien sulkenut minut syliisi. "Rakas Norja..." kuiskaat korvaani hellästi. Tunnen tuoksusi nenässäni ja tarraan varoen kiinni selkääsi, käteni hakevat otteeseensa tuota lämmintä ja pehmeää takkia, johon on ihana upottaa kasvot. Pysyttelen hiljaa, eikä minulla varmaan ollutkaan enää tarvetta puhua.Tuntui tarpeeksi hyvältä olla lähellä sinua, kuunnella rauhallista hengitystäsi ja pitää käsiä ympärilläsi. "Tervetuloa takaisin", saan lopulta mutistua.

---------------

Anteeksi, tämä ensimmäinen osa oli kamalan lyhyt =( Mutta sanokaa ihmeessä, mitä mieltä olitte ja toivotteko jatkoa . (Voin sanoa, että jatko-osa on rutosti pidempi. Tämä oli vain tällainen maistiainen.)


Kupla muokkasi otsikon ikärajamerkintää.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2015 23:02:13 kirjoittanut Beyond »
Sinä, olen täällä!
YouTuben
toisella puolen...

Vyra

  • Vieras
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan
« Vastaus #1 : 06.02.2010 15:18:13 »
Oi uij, älä sano Hetalia-linjaa tylsäksi. Sitä pitäisi olla paljon enemmänkin.

Tämä oli ihana. Norja ja Tanska on sellainen pari josta haluaisin lukea enemmänkin mutta he ovat jäänneet alkuperäisestäkin Hetaliasta vähän syrjään. Noh, katsotaan mitä kolmas tuottis tuo tullessaan.

Mutta takaisin asiaan. Minä pidin tästä todella paljon. Norja oli niin surullinen ja hän yritti parhaansa mukaan laulaa, nyh, tälläinen vetoaa minuun. Odotan toista osaa niin tulen sitten kommentoimaan myös kokonaisuuden.

Iiko-chan

  • OC-otaku
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Fluffy
    • Iitun Vlogiikalla
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan
« Vastaus #2 : 06.02.2010 19:36:49 »
Kiitos, Vyra. =3

Tulin ilmoittamaan, että tämä luultavasti venyykin kolmiosaiseksi. Keksin tarinaan hieman lisätäytettä kun minusta tuntui että se hieman kaipasi sitä. Mutta siihen se sitten jää \0
Sinä, olen täällä!
YouTuben
toisella puolen...

MyrsyliuutE_96

  • C'est Gryffondor
  • ***
  • Viestejä: 587
  • Upsiding down.
    • Myrsis's site
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan
« Vastaus #3 : 06.02.2010 19:52:23 »
OIOIOI!!! Vähän ihana ;D Hyvä että eksyin lukemaan:) Ihanihanaihanaihana..
Juu. Rakentavaa yritän.

Tarina oli jännä, omalla tavallaan. Lopetus oli kirsikka kermavaahdon ja jäätelön päälle, eli vain le perfecto. Ihanat tunnelmakuvaukset, samaistuin norjaan jotenkin. Toisaalta tässä mielentilassa ei multa voi oottaa enempää.

Kiitos tästä mahtavasta lukuelämyksestä,
<3:llä
~Myrsis~ joka näköjään sai jopa laitettua rakentavaa.
'Cuz I'm Behind the Broken Mirror  on my own

B. A. T.1/3+2♥

Iiko-chan

  • OC-otaku
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Fluffy
    • Iitun Vlogiikalla
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 9.2.2010
« Vastaus #4 : 09.02.2010 20:29:59 »
Iiko-chan on täällä taas tuomassa teille jatko-osaa.... Minun on valitettavasti pakko ilmoittaa, että tähän osaan tulee sitten jonkintasoista fluffia. Fluffisti taitaa tästä lähtien olla liikanimeni. Mutta, pituutta lupasin tähän ja sitä vähän tulikin edelliseen verrattuna. Viimeinen osa on jo tekeillä, mutta kaipaa kipeästi lisätäytettä väliin :'D Kiitos vielä sinulle joka tätä kestät lukea <3

________________________

Osa 2/3.

Katson vierestä, kun ripustat punaisen takkisi naulaan. Käännyt katsomaan minuun hymyillen. "Ei sinulla olisi jotain syötävää?" kysyt. Nyökkään pienesti, lähtien sitten edeltä piskuiseen keittiööni. Kaapissa on leipää ja maitoa. Asettelen ne pöytään samalla kun sinä astelet keittiöön tuvan puolelta. Äkkiä kuulen sinun kysyvän, olenko vihainen. Silmissäni välähtää nopeasti, kohotan katseeni. Olet epätavallisen katuvan näköinen ja näpräät hajamielisenä liiviäsi. "Monesko päivä nyt on?" kysyn. "Kesäkuun viimeinen, mutta..." "Etkös sinä luvannut palata tähän päivään mennessä?" jatkan ettei minun vain tarvitsisi kuunnella selityksiäsi.Ei siksi, että ne minua jotenkin ärsyttäisivät, vaan siksi että turhaan me kuluttaisimme aikaamme jäämällä viilamaan pikkuseikkoja. Nyökkäät hieman epävarmasti. "Syö nyt", kehotan ja osoitan sinulle yhtä tuoleista. Virnistät ja tulet sitten peremmälle keittiöön. Katson, kun istut tutulle paikallesi vastapäätä minun tavanomaista istuinpaikkaani ja miten alat nälkäisen näköisenä murtaa leipää sormiesi välissä. Jotenkin näytät kamalan haavoittuvaiselta, uupuneelta. Vaaleat hiuksesi ovat tavallista enemmän pystyssä ja näyt laihtuneen jonkin verran. Silti olet lähellä entistä itseäsi, mistä olen tavallaan hyvillänikin. Minun on pakko puristaa käteni nyrkkiin, etten vain tekisi mitään ajattelematonta. Huokaisen miltei ääneti ja lähden keittiön ovelle päin aikomukseni mennä avaamaan sänkyni, kun tartutkin äkkiä käteeni. "Saanko... Kertoa sinulle matkastani?" kysyt. Annan silmieni liukua maata pitkin omiin silmiisi, nyökkään.

Kerrot pitkän aikaa reissustasi. Silloin tällöin minusta kyllä tuntuu, että suurentelet asioita aika reippaallakin kädellä, mutta päätän jättää asian mainitsematta. Minulla on tuntu, että jos jotenkin katkaisen puhetulvasi, se rikkoo tämän näkymättömän kehän joka on muodostunut ympärillemme. Pysyttelen hiljaisena tuolissani sinua vastapäätä ja kuuntelen eloisaa ääntäsi, joka kaikuu taloni hirsiseinissä sekä ilmassa viuhahtelevia käsiäsi jotka elävöittävät tarinaa entisestään. Sitä mukaa, mitä pidemmälle pääset, sitä rennommaksi ja luotevammaksi muutut ja tunnut palaavan takaisin omaksi, kovaääniseksi itseksesi. Jään kesken tarinasi miettimään, miten erilaisilta me mahdammekaan näyttää ulkopuolisen silmin. Pitempi mies istuu rennosti, huolettomana ja puhuu miltei suu vaahdossa ja tunkee välillä suuhunsa nälkäisen näköisenä palasen leipää (jatkaen sitten puhetta samalla kun pureskelee ruokaa pienemmäksi) kun taas lyhyempi, pelkästään siniseen pukeutunut pojanreppana kyhjöttää tuolissaan melko välinpitämättömän näköisenä.

Kaikkea ei tosiaankaan voi päätellä ulkopuolelta katsottaessa.

Havahdun hetkeksi mietteistäni kun kuulen sinun siirtyneen kertomaan paluumatkasi viimeisistä päivistä. Myrsky oli yllättänyt laivanne, ja paiskinut sitä ympäri merta. Kuuntelen tarkkaavaisena loppuun kuvauksesi synkistä aalloista ja mielipuolen lailla riehuvasta ukkosesta, mutta en voi olla sanomatta mieltäni alati kaihertavaa asiaa.  "... Et tullut oikeaan laituriin", sanon lopulta hiljaisella äänellä kun olet lopettanut juttusi paluusta takaisin. Sanani saavat kätesi jähmettymään ilmaan ja ilmeesi valahtamaan vähän. Isken itseäni mielessäni vatsaan. Minun ei ollut tarkoitus järkyttää sinua, ei ainakaan niin että se ulos asti näkyisi. Otan äkkiä mukin ja lautasen pois edestäsi ja vien ne tiskipöydälle. Pidän katseeni hetken työtason puussa ja pysyn liikkumatta. Lopulta käännyn sinua kohti, olet myös noussut ja katselet aprikoiden ulos ikkunasta. "Jäätkö yöksi?" kysyn äkkiä ennen kuin itsekään oikein tajuan. Käännyt minua kohti kulmakarvat aavistuksen koholla. Yritän olla nolostumatta kysyvän tuijotuksesi alla, lasken oman hermostuneen katseeni paljaaseen puulattiaan ja mietin, miten muotoilen vastaukseni ilman että kuulostan siltä epätoivoiselta roikkujalta, joka sisimmässäni taidan olla. "No siis...ulkona on aika kurja liikkua tähän aikaan", selitän nopeasti. "Totta", vastaat lyhyesti. "Voitko nukkua sohvalla?"

Petaan sinulle yösijan samalle sohvalle kuin aina ennenkin. Lakanat ovat siniset, samat joilla sinun oli tarkoitus nukkua kun viimeksi olit yötä luonani. Pudistan pienesti päätäni, ajatukseni miltei tempaavat minut irti nykyajasta. Keskityn oikomaan lakanoita sileämmiksi. Koko tämän ajan kun olen laittanut petiäsi valmiiksi, olet seisonut vieressäni ärsyttävän hiljaisena. Minusta tuntuu tosi oudolta, että olet näin hiljaa. Kohottaudun seisomaan ja katson sinuun ääneti. Näytät jollain tapaa hermostuneelta, kuin sinäkin olisit vajonnut omiin ajatuksiisi. Lopulta huokaiset hiljaa. "Kuule Norja. Minun pitäisi kertoa sinulle yksi juttu", aloitat varoittamatta. Pysäytän lakanan paikalleen laittamisen hetkeksi, puristan puuvillaista kangasta hieman jännittyneenä. Yritän pitää ajatukseni suhteellisen varauksettomina, vaikka kyse onkin sinusta. Katson sinua ulkoisesti tyynillä silmilläni kun kun astut hieman lähemmäs. Katsot minuun takaisin läpitunkeviksi muuttuneilla silmilläsi kun nyökkään. "Sitä vain että... Kun matkustaa vierailla vesillä niin... helposti tulee ikävä. Eikä se tunnu mukavalta."

Enempää et sano. Katson hieman hämmentyneenä ohi silmiesi, jonnekin kauas muualle. Haluaisin vastata sinulle jotenkin, että saisit ajatuksen siitä miltä minusta tällä hetkellä tuntuu. Liikun levottomana ja raavin vaivihkaa vasenta käsivarttani. Annan katseeni vaeltaa kaikkialle muualle paitsi sinuun päin. Lopulta mieleeni palaa uudelleen ajatus nukkumaanmenosta. "Öitä", mutisen ajatusteni läpi ja suuntaan makuuhuonettani kohti, jättäen sinut ja vähän itsenikin tyhjän päälle. "Ei, odota", äänesi takaani kuitenkin pyytää. Käsi tarttuu omastani kiinni, toinen kietoutuu epävarmana vyötäisilleni. Nolostun lievästi, tunnen että katseesi miltei polttaa reikiä otsaani. "Tiedän että... kuulostan todella typerältä mutta... Ajattelin sinua joka päivä". Sanot tämän keveällä äänellä, josta kuitenkin paistaa läpi raskaus. Kätesi pitelevät minua paikoillaan, vaikken edes rimpuile vastaan. Lopulta vedät minut kunnon halaukseen, joka miltei lamauttaa keuhkoni. "Tanska..." mutisen vasten paitaasi, värähdän kun huulesi koskettavat hellästi otsaani. "Älä mene nukkumaan sinne yksinäsi. Tahdon nähdä ja tuntea sinut tässä lähellä", lempeä ja hivenen levoton ääni suhisee korvaani. Sormesi takertuvat tiukasti vyötäisilleni ja hengityksesi tuntuu raskaalta otsaani vasten. Läheisyytesi tuntuu samaan aikaan tainnuttavalta ja hämmentävältä.

En tiedä mitä tehdä. Sisälläni olen alkanut kerätä kokoon suurta pakokauhua, joka on ollut seurassani aiemminkin. Mutta nyt pakokauhua ei voi sanoa samanlaiseksi: se tuntuu ironiselta, inhottavalta ääneltä joka väittää kivenkovaan, että sinä et ole luotettava. Että kaikki tekosi ja sanasi ovat pelkkää helinää. Tiedän itse ruokkineeni tuota pakokauhua vihaisilla ja onnettomilla ajatuksillani, ja se jos mikä tuntuu kammottavalta. Yritän kovasti kamppailla sisäisen pienen kiusaajani kanssa. Tuo ääni käskee minua olemaan töykeä sinulle, jättämään sinut yksin ja juoksemaan omaan sänkyyn, turvaan.

Unohdan punnita vaihtoehtoja sen enempää, kun kätesi löytävät omani ja puristavat niitä varoen. Tarkastelet naarmuja ja kuivunutta ihoa hiljaisena, tunnen miten poskiani alkaa kuumottaa. Katsot minua taas silmiin. Kiusaajani antautuu hiljaisena, katse on läpitunkeva ja silti niin varovainen, että voisi luulla sinun olevan miltei peloissasi. Minä en enää nolostu. Mieleni avautuu uusiin näkökulmiin tästä tilanteesta ja huolimatta mahdollisista huonoista ajatuksista joita pakokauhu voi tuoda päähäni, kohotan hetken epäröinnin jälkeen kasvoni ylemmäs ja vien samaan aikaan käteni haparoiden niskaasi. Liike on ehkä yhtä suuri yllätys sinulle kuin minulle, poskillesi on kohonnut sen verran punaa. "... En ole menossa tästä minnekään", kuiskaan lopulta.

Se riittää kohottamaan hymyn jälleen kasvoillesi. Vaikka tuo virne useimmiten ärsyttääkin minua, niin se on osa sinua, joten siihen on joutunut tottumaan. "Voitko olla kanssani tämän yön?" kuiskaat hiljaa. Nielaisen. "Oletko... sinä aamulla poissa, kun herään?" tajuan samassa kysyä. Liian usein olen joutunut heräämään yksinäisiltä lakanoilta vain sinun viestisi kanssa. Nyt minulla viimein on tilaisuus kysyä. Kätesi kurottuu poskelleni ja sivelee sitä hiljaa. "Minun on... Ihan liian vaikeaa sanoa sinulle jäähyväisiä päin naamaa", mutiset pahoitellen. Lasken katseeni uudelleen lattiaan ja puristan käteni kevyesti nyrkkiin. Epätietoisuus sinun rehellisyydestäsi riivaa minua hieman. Kaipa yksinolo on tehnyt minusta skeptisemmän kuin jos olisit koko ajan seurassani. Kohotan lopulta katseeni uudestaan vangitseviin silmiisi. "... Lähdetkö sinä jo huomenna?" kysyn. Pudistat päätäsi hajamielisenä. "Selvä...", kuiskaan ja hautaudun jälleen syliisi.

Tuntuu että onni on taas luonani sinun syleilysi myötä. Vahvat käsivartesi pitävät minusta kiinni, huulesi hyväilevät arkaillen otsaani ja välillä kuiskaat korvaani jotakin. Lopulta irrotat otteesi hetkeksi ja katsot minua hymyillen. Ymmärrän ilman että meidän on vaihdettava sanaakaan, mitä haluat minulle kertoa. Otan sinua kädestä ja kuljen kanssasi pois kamarista. "Käydään äkkiä ulkona", sanot samassa. Pysähdyn hetkeksi ja käännyn kannoillani. Puret hetken ylähuultasi mutta käännät sitten pääsi kaihoisana ulko-ovelle päin. "Siellä on nyt jollain tapaa niin julman kaunista", selität. Nyökkään yhtä vaitonaisena kuin aina ennenkin. Astelemme paljasjaloin viileään ulkoilmaan vieretysten. Tunnen kun kätesi yrittää hapuilla lähemmäs omaani. Painan pääni niin että otsatukkani valahtaa silmieni peitoksi ja kätkee heikon punastukseni. Ojennan hetken päästä kättäni muutaman sentin jotta sormemme pääsevät kutoutumaan toisiinsa. Hymyilet edelleen ja kohotat katseesi tummansiniselle taivaalle. Itse suljen silmäni ja keskityn hiljaiseen lintujen lauluun, joka kaikuu metsästä.

Hetken päästä tunnen jonkin höyhenenkevyen laskeutuvan olkapäälleni. Raotan vaivihkaa silmiäni ja hymyilen tavatessani tutun kellanvihreän metsäkeijun, joka näyttää vilkuttavan minulle hopeanhohtoisilla siivillään. Tämä keiju on usein ollut minulla seurana yksinäisinä iltoinani, ja on nyt ilmeisesti hyvin innoissaan nähdessään minut viimein jonkun muun ihmisen kanssa. Hymähdän hyvin hiljaa ja suljen silmäni uudestaan. Tunnen, miten muutama uusi höyhen tuntuu kipuavan olkapäälleni. Metsäkeijun sisaret lienevät viimein rohkaistuneet. Jo aiemmin olkapäälläni istunut yksilö on kertonut, että ne ovat yleensä vain tuijottaneet ujoina ja hämmentyneinä sivusta, kun hän itse on levännyt paitani pehmeällä puuvillalla. Nyt he kuitenkin tuntuvat olevan siinä. Kaulaani vasten värähtää muutaman siiven isku, ne saavat minut miltei kutiamaan. Lopulta keijuparvi rauhoittuu ja alkaa hyräillä hiljaa omalla kielellään. Kuulen ääntä hädin tuskin kuiskauksena, se on kuin nuoren koivuhavikon suhinaa.

Raotan suutani ja alan vaistomaisesti itsekin laulaa. Viimeisen kerran, niin olen nyt päättänyt. Hetkeksi unohdan että olet siinä. Uppoan syvälle laulun sanoihin ja maistelen, miten ne soljuvat ulos suustani. Keveästi, helposti, kuin ne olisivat vain hiljaista hengitysääntä. Laulan ensimmäisen säkeistön minulle tutuksi tulleesta laulusta ja avaan sitten silmäni. Kohdistan hiljaa katseeni ylös silmiisi. Hätkähdän pienesti, kun kohtaan katseesi. Silmäkulmissasi näyttää kimaltavan pienesti, ja kätesi ote omastani tiukentuu. Kiedot nopeasti kätesi uudelleen kaulaani ja silittelet miltei kiihtyneenä sileitä hiuksiani. "Suloinen Norja..." kuiskaat lopulta vapisevalla äänellä. Vastaan hiljaisuudella. En kykene sanomaan mitään. Lasket hieman katsettasi jotta voit nähdä silmäni. Kevyt tuulenvire tuntuu kulkevan ohitsemme, tai sitten vain kuvittelen.

Ainoa asia minkä tällä hetkellä tiedän varmaksi, on että kumarrut minua lähemmäs. Katseesi kohtaa omani, asetat toisen kätesi hetkeksi poskelleni ja kohotat kasvojani niin että en voi enää paeta. "Norja... Oma enkelini..." kuiskaat lopulta niin, että saan heittää hyvästit viimeisillekin vastaväitteilleni. Sydämeni alkaa pakokauhuisena hakata itseään irti rinnasta niin, että tekee melkein kipeää. Kipu kuitenkin lievenee siinä välissä, kun kurot viimein välissämme olevan tilan loppuun ja kosketat huuliani omillasi. Sillä hetkellä kaikki pahat ajatukseni sinusta väistyvät onnellisen mielentilan tieltä, enkä voi sanoin kuvata, miten oloni helpottuu.

Yksi asia minua tosin pelottaa: et ole usein näin kiihtynyt suudellessasi minua. Huulesi hierovat nälkäisesti omiani ja välillä tarraat niskahiuksistani kiinni miltei kipeästi. Tiedän keinon saada sinut takaisin tolpillesi. Vetäydyn hetkeksi kauemmas ja vien käteni poskillesi. "Etkö muista etten ole menossa minnekään?" saan huohotettua. Tuijotat minua edelleen hieman tyhjä katse silmissäsi. Katse on helposti tulkittavissa tietämättömyydeksi, mutta uskon sinun vain miettivän, olenko tosissani. Todisteena väitteestäni kohottaudun varpailleni ja ujutan käteni tuuheisiin hiuksiisi. Katsot minua kysyvästi, mutta viet lopulta käsivartesi uudelleen ympärilleni. Nyökkään, kietoen samalla käteni kaulaasi. Kurottaudut hieman epävarmasti uudelleen huulilleni ja aloitat tällä kertaa hellemmin. Silitän rauhallisesti niskaasi ja kallistan vähän päätäni. Lopulta tunnen sinun rentoutuvan, ja saatan huokaista helpotuksesta. Nyt huulesi hieroutuvat miellyttävästi omiani vasten, ja annan sinulle luvan tulla lähemmäs. Raotan kutsuvasti suutani ja etsin kieltäsi. Löydät helposti perille ja hipaiset yhä kokeilevasti omaa kieltäni. Käteni valahtavat hieman veltoiksi, samoin jalkani alkavat tuntua huterilta. Mutta huimaus on niin hienovaraista, etten anna sen häiritä. Vedän sinua lähemmäs, haluten vain pitää sinut siinä koko loppuelämäni.

Erkaannuttuamme lasken nopeasti katseeni maahan. En pysty kohtaamaan silmiäsi, sillä pahoin pelkään että kiusaaja sisälläni on tullut takaisin. Kysyt, josko haluaisin mennä jo sisälle. Äkkiä kätesi kädessäni tuntuu kamalan oudolta, miltei vastenmieliseltä. Mietin ankarasti, millä saisin tämän inhon katoamaan. Irrotan hetkeksi otteeni sinusta ja kävelen kauemmas. Tuijotan suoraan eteenpäin näkemättä kuitenkaan mitään. Istuudun nurmelle ja kiedon kädet jalkojeni ympärille. Seuraat perässä ja asetat sitten kätesi olalleni. "Norja... Älä tee tätä minulle", kuiskaat hiljaa. Ääni jää kaikumaan päähäni. Kohotan katseeni varoen silmiisi. "... En kestä jos tämä jatkuu näin... Että sinä aina pakenet", mutiset ja halaat minua hivenen kiihtyneenä. Sormesi puristavat varoen paitani kangasta ja painautuvat hetkeksi pienesti kiinni ihoonikin. Ainoa asia mikä kaikuu päässäni on, että minun pitäisi nyt sysätä sinut pois ja pyytää sinua katoamaan näköpiiristäni. Puren huultani epävarmana. "Norja... Älä jätä minua yksin. En jaksa olla tässä hiljaisuudessa", mutiset vielä merimiesnuttuani vasten kuin sinnikäs ja epäkypsä pikkulapsi.

Kiusaajani taitaa tässä tapauksessa olla aika sietokykynsä rajoilla. Hän ei ymmärrä lapsellisuuttasi ja se tekee hänet hulluksi. Lopetan alahuuleni pureskelun, ja huokaan sitten tyytyväisenä. Minusta tuntuu että jaksaisin taas hallita omaa kieltäni. "Tanska", aloitan, ja kun vastaat, tartun käteesi ja nousen. "Tule, mennään nukkumaan."

Menet edelläni sisälle ja puhelet jotain. Minä en oikeastaan kuuntele, vaan olen uppoutuneena sekaviin ajatuksiini. Tuijotan selkääsi päin aprikoiva ilme kasvoillani. Lopulta kurotan käsiäni ja kiedon nopeasti käteni takaapäin vyötäisillesi. "Tanska..." aloitan taas. Jähmetyt paikoillesi. Tunnen, miten kasvojani kuumottaa hivenen kun puntaroin jälleen mitä pitäisi sanoa. Hyökkäys lienee paras puolustus. "Tahdon... olla kanssasi tänä yönä", kuiskaan hetken päästä ääni hieman täristen ja painan huuleni niskaasi vasten. En tiedä, mistä nämä sanat oikein kumpuavat, mutta tiedän silti syvällä sisimmässäni tarkoittavani niitä. Et vastaa minulle mitään, mutta tartut lopulta käsiini ja puristat niitä hellästi. "Norja... Ei sinun tarvitse esittää mitään", kuiskaat ja painat pääsi. Kurtistan kulmiani, tunnen miten äkkinäinen pieni ärtyneisyys kasvaa sisälläni. Käteni laskeutuvat omille kyljilleni. "Tiedän kyllä mitä tarkoitat. Öitä", sanon vakaalla ja kylmällä äänellä. Kävelen ohitsesi ja tuhahdan hiljaa kävellessäni huoneeni ovea päin. "Hei, Norja!" kuulen sinun voihkaisevan. Suljen oven perässäni sanaakaan sanomatta.
Sinä, olen täällä!
YouTuben
toisella puolen...

Vyra

  • Vieras
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 9.2.2010
« Vastaus #5 : 09.02.2010 21:59:50 »
Oui, kyllä! Olkoon Fluffi tästä lähtien toinen nimesi :D

Mutta niin. Minä pidän tästä. Tyylisi sopii loistavasti tähän ja tekee siitä samalla kauniin ja surullisen. Voi, miksi he eivät voi vain kertoa selkeästi tunteistaan? Paitsi, että sitten ei olisi tarinaa kerrottavana, pahus. Noh, odottelen vielä viimeistä osaa.

Satuin muuten kuuntelemaan Rosenstolzin Liebe ist alles -kappaletta lukiessa. Siinä oli muuten laulu joka todella sopi tähän. Vaikka olikin saksaksi laulettu.

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 9.2.2010
« Vastaus #6 : 10.02.2010 16:43:38 »
Ah! Tämä ficci on oikeaa vertaistukea meille, jotka joutuvat aina odottamaan toista. Tässä tuli niin loistavasti esille tuo turhautuminen siihen ikävään ja yksinoloon, vertaamalla sitä tuohon kiusaajaan pään sisällä. Siinä tulee niin helposti kyyniseksi "Ah" Odotan sinua ikuisesti!"-tunteiluun ja samalla potee siitä huonoa omatuntoa, koska ei ajattele noin.
Siitä seuraa tietysti tuo yhdessä olon kiusallisuus. Varsinkin Norjan kaltainen hahmo, joka ei puhu paljoa, mutta jolla on todella laaja sielunmaailma, ei välttämättä pysty vain pamauttamaan päin naamaa, että kyllästyttää aina odottaa ja miettiä merkitseekö takaisin tulo Tanskalle yhtä paljon kuin hänelle. Silti yhdessä olo on mahtavaa, mutta koska taustalla kummittelee kiusaajan kyyniset ajatukset ("Kohta hän taas lähtee ja sitten sinä taas vain odotat ja odotat..."), pelkää, että toiselle välittyy vihamielinen tunne. Siitä seuraava pelko on, että Tanska ajattelee, ettei häntä täällä kaivatakkaan, eikä tule enää senkään vertaa takaisin. Nyyhky... Ja Tanska ei ymmärrä tätä pelon noidankehää. Liekö liian lapsellinen, naiivi vai tyhmä, mutta se on sydäntä raastavaa lukea (eikä varmaan sen helpompaa heilläkään kestää...)

Olin aluksi hieman varovainen kun ilmoitit tähän lukuun sisältyvän fluffia. Olin epävarma sopiiko se nyt tähän tuon ensimmäisen luvun jälkeen, mutta karistit kaikki epävarmat ajatukseni. Fluffia löytyi, mutta se ei ollut sellaista siirappi imellystä, joka nostattaa niskavillat pystyyn.

Lainaus
"Sitä vain että... Kun matkustaa vierailla vesillä niin... helposti tulee ikävä. Eikä se tunnu mukavalta."
Tämä oli lempikohtani. Tuo on niin loistavasti ilmaistu ja on samalla niiiin Tanskamainen. Puolikierrellen totuus, johon vielä kevyt lapsenomainen lopetus. Pitäisi kukittaa teikäläinen tuosta hyvästä!

Lainaus
"Norja... Ei sinun tarvitse esittää mitään", kuiskaat ja painat pääsi. Kurtistan kulmiani, tunnen miten äkkinäinen pieni ärtyneisyys kasvaa sisälläni.
Osui taas niin nappiin, että hyvä kun nappi ei haljennut. Sitten kun viimein yrittää olla hellä, mukava ja ymmärtäväinen, jotta molemmilla olisi parempi olla, niin toinen menee laukomaan jotakin tuollaista (vaikka totta olisikin) ja tekee näin ollen tyhjäksi kovan yrittämisen. Ärtyneisyysaste nousee sekunnissa nollasta sataan ilman jarruja, joten mitäpä muuta siihen voi sitten tehdä kuin poistua vain paikalta... Norja parka... Tanska parka...

Aluksi hieman vierastin minä-kerrontaa, mutta pian sain huomata, että se on tämän fickin kantava voima. Varsinkin kun osaat esittää asiat niin selkeästi ja nätisti (ei kuitenkaan mitään ylimääräistä kaunistelua), niin tämä on todella mahtavaa luettavaa. Odotan suuresti viimeistä osaa ja loppuratkaisua...
Jag tänker banka dig gul och blå!

Iiko-chan

  • OC-otaku
  • ***
  • Viestejä: 245
  • Fluffy
    • Iitun Vlogiikalla
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 9.2.2010
« Vastaus #7 : 12.02.2010 22:04:27 »
Hetki jota olen tässä muutaman päivän jännännyt: viimeisen luvun julkaiseminen. Tässä välissä tahdon kiittää lukijoita ja erityisesti teitä, jotka olette antaneet palautetta! *niiaa sievästi* (Olen ollut suunnilleen pilvilinnoissa ihan vaan näiden muutamienkin kommenttien voimasta ^_^)

Toivon, ettei vimppaa luku ole teille myöskään(?) pettymys!

________________________

Osa 3/3.

Nyrkkisi koputtaa oveen hiljaa. Jo ääni itsessään kuulostaa anelevalta.

"Norja pyydän, kuuntele. En minä tarkoittanut mitään pahaa. Anna minun selittää." Näitä sanoja toistat, yrittäen selkeästi takoa niitä syvälle päähäni. Tuhahdan jälleen hiljaa, mutta osa minusta erottaa äänessäsi olevan katumuksen. Olet seisonut oven takana jo kauan ja minusta tuntuu että olen piakkoin putoamassa alas kuilun partaalta haikean äänesi takia. Hiljaisuuteni takana odotan vain, että sinä tulisit rytinällä ovesta sisään ja näkisit miten kurja olo minulla on kun et ole lähelläni. Tätä odotellessani makaan peiton alla ja tuijotan oveani tiiviisti, kuvitellen mielessäni kyyryn asentosi, kätesi joka kerta toisensa jälkeen painautuu ovea vasten ja kasvosi, joilla risteilevät epätoivo, suru ja kärsimättömyys. "En tahdo että menet vihaisena nukkumaan. Tule ulos sieltä niin jutellaan..." sanot vielä. Heittäydyn hiljaa vatsalleni ja painan tyynyn kasvojani vasten, huone pimenee miltei mustaksi. Tyyny ei silti vaimenna ääntäsi, joka alkaa jo kuulostaa jokseenkin kärsimättömältä.Tyypillistä sinua ettet jaksa vatvoa yhtä ongelmaa liian pitkää aikaa. Mielikuvassani pohdit pitkään ja hartaasti, mäjäyttäisitkö ovea jalallasi vai antaisitko minun vain olla. Huokaisen. En enää jaksa kuunnella ääntäsi vaikka tiedän että murjotan turhasta. Lopulta äänet vaimenevat ja minä jään yksin hiljaisuuteni kanssa.

Uni ei enää tule silmiini, vaikka minua on vain pari tuntia sitten väsyttänyt kamalan paljon. Lepään levottomana sängylläni, raskas ja hiostava peitto potkittuna jalkoihin. Tuijotan edelleen tiiviisti kammarini ovea. Nousen joksikin aikaa ja kävelen ovelle päin, mutta jään sittenkin vain nojaamaan sitä vasten. Istahdan lattialle ja katselen ympärilleni koruttomassa huoneessa. Kirjoituspöytä saa mielialani vielä alemmas. Tuon pöydän ääressä olen istunut tässä kuussa miltei joka päivä ja siitä todisteena ovat viimeiseen vetolaatikkoon kätketyt tuhruiset, rypistetyt kirjeet. Huojun epävarmana paikallani ja yritän koota ajatuksiani kokoon. Jos olen koko kuukauden odottanut paluutasi, miksi minä nyt ruokin ilmeisesti meitä molempia ajatuksella, että tahdon sinut tänne vain jotta saisin edes jonkun jolle purkaa patoutunutta ikävääni? Ja miksi minun on revittävä se ikävä irti sielustani olemalla kammottavan etäinen ja epävarma? Olen jo ennen kokeillut sitä eikä siitä ollut mitään hyötyä.

Minulla olisi vielä mahdollisuus pyytää anteeksi äskeistä töykeää käytöstäni. Selittää sinulle, miksi teen mitä teen. Luulen tosin että olet jo nukahtanut (en usko että olet reissusi aikana hirveästi saanut unta silmiisi), mutta en voi olla täysin varma. Miten minun tekisikään vain mieli astella ulos tuosta ovesta ja kohdata sinut. Koskettaa varovasti kasvojasi, pyytää anteeksi ja kertoa, etten oikeasti ole vihainen. Ajatus tuntuu tällä hetkellä kovin viisaalta, mutta vaikea sanoa miten se toteutuu tuolla olohuoneessa, kun pakokauhu voi taas ottaa minut valtaansa. Pelkkä sinun näkemisesi saa sen nousemaan. Pudistelen päätäni ärsyyntyneenä. Tajuan pikkuhiljaa, miten ääliömäisesti olen äsken juuri pakokauhun inhon vallassa käyttäytynyt. Ja tarkemmin, miten tavallisen kalseasti olen kohdellut sinua miltei koko päivän, vaikka emme ole aikoihin tavanneet. Olen tehnyt parhaani näyttääkseni miten yksinäistä eloni on ollut, mutta kun nyt palautan mieleeni muutamat ilmeet, joita kasvoillasi on tämän päivän aikana risteillyt, tajuan: Luulet, että olet edelleenkin minulle vain hetkellinen yövieras, joku jonka kutsun sisälle vain koska en muutakaan keksi. Painan toisen käteni hiljaisena otsalleni ja kiroan omaa apaattisuuttani.

Nousen taas seisomaan ja kävelen hiljaisena ikkunan luo. Ulkona tuulee puuskittain, näyttäisi siltä että pian alkaa sataa. Mieleeni muistuu tilanne, kun olit jälleen tullut katsomaan minua. Olit ollut läpimärkä, ja koko olemuksesi oli huutanut: "Katso nyt, minä tulin. Älä vain seiso siinä vaan auta minut takaisin tolpilleni jollakin tapaa." Tiesit, että minä jos kuka en jättäisi sinua pulaan. Niinpä olin ottanut sinut hiljaisena sisälle, etsinyt puhtaat vaatteet ja katsonut, että sait tarpeeksi lämpimän peiton yötä varten. Sinä osoitit kiitollisuutesi pitämällä minulle seuraa, katsoen että minulla varmasti oli mukavaa kanssasi. Ehkä tämän takia kaikki oli sujunut mutkattomasti. Se kerta taisi olla yksi niistä harvoista, joina emme kertaakaan riidelleet yhtikäs mistään. Muistikuva ärsyttää minua onnellisuudellaan. Tässä me nyt taas olemme. Minä loukkaantuneena vain muutamasta hutiloidusta sanasta jotka suustasi päästit, ja sinä nukut taas sohvalla. Ei tämän pitänyt loppua näin. Mutta toisaalta... Onko vieläkään liian myöhäistä?

Lopulta kävelen haparoivin askelin ovea kohti ja vedän sen varoen auki. En minä kestä tätä.

Käytävän kävely eteenpäin on harvemmin pelottanut minua näin paljon. Joka askeleella tunnen sydämeni tykytyksen kasvavan ja hengitykseni muuttuvan katkonaisemmaksi. Jossain muussa tilanteessa ja paikassa hermostuneisuuteni luultavasti saisi minut pyörittelemään silmiäni, mutta nyt...Kuulen puolella korvalla, miten sadepisarat alkavat tipahdella maahan talon ulkopuolella. Pisarat ovat nopeita ja kovaäänisiä, aivan kuin ne hoputtaisivat minua etenemään asioissa edes hieman nopeammin. Mutta vaikka yleensä tottelen sateen ääntä, minun on pakko tällä kertaa uhmata sitä. Askeleni ovat tassuttelevia, ne hädin tuskin päästävät ääntäkään kun sirot jalkani koskettavat tummaa puulattiaa. Lopulta saavutan olohuoneen sisäänkäynnin ja jään kammarin ulkopuolelle vielä hetkeksi kokoamaan ajatuksiani. Yritän tarkkaan selittää vähintään itselleni, mitä oikein haluan kertoa ja tietysti, mikä ajatuksissani on tärkeintä. Lopulta otan ratkaisevan askeleen ja pääsen kohtaamaan katseellani sohvan, jolla sinä oleilet.

Et ole nukkumassa, huomaan sen saman tien. Istut sohvan reunalla väsyneen, kokonaisvaltaisen uupuneen näköisenä etkö tunnu olevan aivan läsnä tässä maailmassa. Olet kietoutunut puoliksi peittoon ja nojaat päätä käsiisi. Havahdut kun jalkani narisuttavat lattialankkuja ja nostat katseesi. "Norja?" sanot hiljaa ja kohotat pääsi minuun päin. Nimeni kuuleminen huuliltasi saa minut pysähtymään. Huone on miltei hämärä, joten en näe kunnolla kasvojasi joten joudun arvaamaan, oletko vihainen vai kärsitkö samalla tapaa kuin minä minun idioottimaisuudestani. Hetkeksi jään pohtimaan, olenko sittenkään ihan tolkuissani kun päätin lähteä turvallisesta sängystäni. "En tainnut saada unta vihaisena", totean lopulta ja kiroan, kun ääneni kuulostaa tavallisen laimealta. Et sano mitään, mikä antaa minulle kummaa rohkeutta ja uskalluksen ottaa taas muutaman askeleen. Lopulta haparoivat jalkani tuovat minut sohvan luo. Pysyt vaiti ja liikkumatta, kun laskeudun hitaasti istumaan viereesi sohvalle. Olet ilmeisesti nukkunut ainakin jonkin aikaa, sillä lakanat ovat myttääntyneet huomattavasti. Tahtoisin kovasti kysyä, mikä sinua vaivaa, mutta sinä ehdit ensin. "Minä näin unta liiaksikin..." mutiset hieman heikolla äänellä. Pysyn hiljaa, yrittäen sillä antaa sinulle luvan jatkaa. "... Ei sillä kai ole väliä", sanot oltuasi hetken hiljaa ja käännät pääsi minua kohti. Yritän pehmentää kasvojani, mutta ilmeen sulavuus tulee hieman myöhässä kun jo kerkeät kääntää pääsi sivuun.

Katsahdan sivuprofiiliasi ja tunnen miten epätoivo alkaa kasvaa sisälläni. Miksi minä teen näin? Miksi kiusaan itseäni yrittämällä ymmärtää, mitä meidän välillämme oikein on meneillään? Päässäni risteilevät nämä ja monet muut kysymykset, ne tuntuvat tukahduttavan henkeni. Kiedon jalat hieman täristen rintakehääni vasten ja painan pääni. Suhina korvissani yltyy. Hoen yhä uudelleen 'mene pois', mutta kiusanteko pääni kanssa vain jatkuu. "Norja?" kuuluu äkkiä vaimeasti rätinän läpi. Suuni on kuin siteellä sidottu, eikä anna minun edelleenkään kertoa mikä minua vaivaa ja pelottaa. "Norja, puhu minulle", ääni jatkaa hivenen lähempänä. Lopulta huuleni antavat minun voihkaista vaimeasti, raotan arkaillen silmiäni. "... Jano..." kuiskaan. Käytän tätä harhautuksena, jottei minun saman tien tarvitsisi olla kuuntelemassa sinun sanojasi joita piinaajani pääsisi kritisoimaan. Nouset ääneti, askeleesi menevät keittiöön päin. "... Älä tee tätä minulle, pyydän...anna minulle viimein mahdollisuus olla rauhassa", supisen itsekseni. Piina ilmeisesti hätkähtää vahvaa ja välittävää ääntäni, eikä voi puolustutua ymmärtämätön kun on. Se tuhahtaa vain jotakin ihmislapsien heikkoudesta ja on samassa poissa.

Kätesi ojentuu samassa minua kohti. Kohotan katseeni silmät selällään. Jalkani retkottavat äkkiä velttoina lattiaa päin ja käteni painuvat levollisina sivuilleni. Äkkinäinen riivaajan luovutus ja häipyminen tuntuu oudolta, aivan kuin ruumiistani valuisi ulos sulaa jäätä. Seisot suoraan edessäni, silmät kysyvinä ja ojennat lasia lähemmäs minua. "Riittääkö tämä?" kysyt ja istuudut viereen minun vastaanotettuani lasin. Tajuan samassa, että minua tosiaan janottaa. Ruumiistani ulos valuva paha uuvuttaa kehoani, niin kauan se on siinä loisinut ja aiheuttanut mielipahaa yhdelle jos toisellekin henkilölle. Vien lasin nopeasti huulilleni ja juon sen sisältämän kylmän ja raikkaan veden hetkessä. "Kyllä", vastaan ja hätkähdän hieman, kun tajuan että ääni on täysin vapaa mutinasta tai apatiasta. Huokaan syvään tyytyväisenä.

Koko tämä päivä on ollut yhtä tunteiden vuoristorataa. Se oli tietysti odotettavissa, mutta että se veisi minusta näin paljon energiaa... Kehoni tuntuu väsyneeltä mutta silti olen valppaana. Tuijotan sinuun syrjäsilmällä, ilmeesi on pohdiskeleva. Pureskelet luultavasti tiedostamattasi peukalonkynttäsi, mikä saa sinut näyttämään pikkupojalta joka ei oikein tiedä mitä sanoa. Näky lämmittää mieltäni; on lohdullista ja helpottavaa tietää, etten ole ainut jonka päätä tämä tilanne hämmentä. Rohkaistuneena oletuksistani käännän lopulta pääni kokonaan sinuun päin ja asetan toisen käteni kömpelösti poskellesi. "Olen pahoillani..." sanon hiljaa ja nousen polvilleni. Käännät kysyvän katseesi minuun. Aiot sanoa jotain, mutta vaikenet katseeni alla. Luultavasti vilkaisuni rauhoittaa sinua, tai ainakin toivoisin sen tekevän niin. Seuraavan ajatukseni rauhoittavuudesta minulla itsellänikään ei ole minkäänlaista käsitystä. Tuskin tajuan mitä teen, kun kohottaudun polvilleni ja puoliksi istuudun, puoliksi kompastun varoen syliisi. Katsot minua hiljaa ja hämmentyneenä, puna tuntuu hiipivän poskipäilleni. Asettelen itseni parempaan asentoon ja haen tukea sohvasta. Kätesi hakeutuvat hieman haparoiden selälleni ja vetävät jalkojani paremmin syliisi. Kasvoillasi on hämääntynyt ilme, ja turha kai sanoakaan että näytät edelleen elävältä kysymysmerkiltä.  "... sinä et näe unta", rauhoitan sinua ja yritän todistaa tämän itsellenikin ojentamalla käteni. Viet oman kätesi sitä vasten ja hymyilet raukeasti, miltei kuin enkeli. Rentoudun, ja viimeinkin läheisyys ei saa minua nolostumaan. Kurotan päätäni ylemmäs, painan otsani otsaasi vasten ja kiedon käteni vyötäisillesi. "Norjaseni..." sanot hiljaa. Rypistän hieman kulmiani kuullessani lempinimen, josta en pidä sitten yhtään. Olen vähällä menettää malttini uudestaan, mutta päätän sitten olla hiljaa. Murehtiminen aiheuttaa vain lisää turtumusta välillemme. "Ei sitä sanaa..." mutisen sen sijaan (tosin ääni on hivenen synkkä) ja raotan tummia silmiäni katsoakseni sinua vaateliaasti. Huomaan hämärässäkin hennon punan kohonneen poskillesi.

Kätesi kietoutuvat varoen selkääni, tulet hieman lähemmäksi. Huulesi kuiskaavat: "Annatko anteeksi?" Suljen silmäni uudelleen. "Annatko sinä?" kuiskaan takaisin. Hengityksesi tuntuu polttavan kuumana nenälläni, värisen silkasta läheisyydentunteesta. "Ei ole mitään anteeksiannettavaa", vastaat, kuulostaa kuin ilo alkaisi kuplia äänessäsi. Pysyt liikkumatta vielä hetken, kunnes nojaat eteenpäin vain muutaman sentin ja hipaiset huuliani pehmeästi sormillasi. Korahdan hieman, sormesi vaeltavat vapisevalla alahuulellani jonkin aikaa, kunnes siirrät käden poskelleni ja hivuttaudut liki huuliani omillasi. Tunnen sydämesi iskevän rintaani vasten tavallista kovempana, ja kun kumarrut suutelemaan minua, vastaan vailla epäröintiä, rohkaistuneena. Vedät minut tiukemmin syliisi ja nojaat taaksepäin sohvan selkänojaa vasten. Käteni valuvat rintakehällesi ja puristavat aluspaitaasi, syvennän suudelmaa haluavasti ja työnnän lantiotani omaasi vasten. Irrottaudut nopeasti ja tuijotat minuun hämmentyneenä. Vaikka katse tunkeutuukin ehkä hivenen liian syvälle silmiini, en siirrä katsettani maahan. Hengityksemme katkeilevat kilpaa, raotat suutasi mutta estän puheesi painamalla käteni äkkiä suusi eteen. "Pyydän, älä sano mitään, edes tämän kerran", anon ja tartun sinua kädestä.

Puna peittää sinun ja luultavasti minunkin poskiani. Kätesi kohoaa hitaasti hiuksiini ja upottautuu pörröiseen tukkaani. Katson sinuun silmät puoliksi suljettuina. Kätesi osuu varoittamatta yliherkkään kiehkuraan joka törröttää hiuksissani, saat minut voihkaisemaan hiljaa. "E-ei nyt..." saan soperrettua ja siirryn nojaamaan vasten olkapäätäsi. "Shhh... Ei ei.." kuiskaat rauhoittelevasti. Kohotan hiljaa katseeni ja katson lämpimiin silmiisi. Ja yhtäkkiä minusta tuntuu, että kaikki on päivänselvää. Asetan käteni poskillesi ja hivuttaudun korvasi juureen. "Rakas Tanska..." kuiskaan, yllättyneenä itsekin siitä miten helposti sanat karkaavat. Kasvoillesi kohoaa ilmiselvä punastus, siitä ei enää ole epäilystäkään. "Rakas Tanskani...", kuiskaan uudelleen, maistellen miltä sanat kuulostavat kielelläni. Tuijotan sinua kasvoihin suu mutkalle vääntyneenä, silmät kohdistuneena tiiviisti omiisi. Lopulta kasvoillesi puhkeaa leveä hymy. Rutistat minut lempeästi vasten vartaloasi ja tökkäät hellästi nenääni sormenpäälläsi. "Niin minäkin sinua, Norja", sanot lopulta ja hymyilet jos mahdollista, vielä leveämmin.

Lopulta nousen seisomaan ja ojennan sinulle käteni. "Tule." Nouset oitis ja tartut hiljaisena käteeni. Kävelemme rinnakkain makuukammariini, kätesi silittelee lempeästi omaani. Etsin kaapista isomman peiton ja käännyn sitten puoleesi. "Kumman puolen otat?" kysyn ja käännyn puoleesi kysyvä ilme kasvoillani. Kapuat saman tien ikkunan puolelle, seuraan perässäsi. "Tanska..." aloitan hiljaa, mutta nyt on sinun vuorosi painaa sormi suulleni. "Ei pilata tätä hetkeä puhumalla", sanot ja kiedot meidät sitten peiton alle.Katsahdan sinuun yrittäen kerrankin näyttää onnelliselta. Luultavasti se onnistuu jotenkin, kun huulillesi piirtyy jälleen hymy. Kurotut varoen vielä lähemmäs ja painat huulesi kaulaani vasten. Kiedon käteni omaan kaulaasi ja suljen levollisena silmäsi.

Annan itseni sinulle, ja sinä teet sen varoen, yrittäen lukea jokaista kehoni reaktiota ja äännähdystäni. Aluksi minua nolottaa, mutta lempeä kosketuksesi ja varmuutesi saavat tajuntani kirkastumaan. Tiedän, ettei meillä ole kiirettä mihinkään. On vain me kaksi ja ulkona riehuva vesisade, joka yrittää hiljaa päästä sisälle ja häiritä meitä, mutta tajuaa sitten olla hiljempaa ja jää vain kohisemaan taustalle. Tunnen sinun painelevan perhosenkeveitä suudelmia kaikkialle minne vain yletät. Lopulta osaan rentoutua täysin ja vastaanotan rakkautesi estoitta. Tutkailet kasvojani hivenen levottomana ja kumarrut lopulta painamaan otsamme vastakkain. Kohotan arkaillen käteni niskaasi ja yritän jollakin tapaa viestiä, etten tule ajamaan sinua pois. Että ajattelen meidän molempien hyvää. Kurkotan päätäni ja näykkäisen varoen korvalehteäsi. Katseemme kohtaavat toisensa puolimatkassa, ja vaihdamme sanattomat tervehdykset. Tämä jonkinlainen, omituinen rauha tuntuu pysyttelevän lähellämme koko ajan, kun kurotumme lähemmäs toistemme mielen-ja vartalonliikkeitä. Viimeinen asia minkä muistan ennen tajuntani kokonaisvaltaista hämärtymistä on kun huulesi painuvat sulavasti omilleni, ehkä tarkoituksenaan luoda jonkinlainen sinetti välillemme.

Lepäämme molemmat väsyneinä lakanoilla, raskas hengitys ainoana äänenä tässä hämäräksi muuttuneessa huoneessa. Silittelen tyynenä vaaleita hiuksiasi ja kuuntelen onnellisena hieman tasaisemmaksi muuttuvaa hengitystäsi. Viimeinkin olen saanut sanottua kaiken, mitä minun on pitänytkin kertoa. Huokaan itsekseni hiljaa, katseesi kohoaa saman tien kasvoihini. "Mikä hätänä?" kysyt, äänesi on varuillaan kuin pelkäisit kaikesta huolimatta satuttaneesi minua. Katson takaisin paljonpuhuvin silmin ja jatkan hiustesi silittämistä vaitonaisena, pudistaen sitten päätäni. Naurahdat lempeästi. "Suloinen Norjani", huulesi kuiskaavat lopulta, painaudut lähelle kasvojani ja painat suukon leukakuoppaani. Pieni ja hivenen onnellinenkin hymy saavuttaa viimeinkin kasvoni, kun vaihdat asentoamme niin että pääsen lepäämään tuttua ja lämmintä rintakehääsi vasten. "Norja?" sanot vielä hiljaa. Mutisen puoliunessa jotakin. "Käydään huomenna yhdessä rannassa, jos sää vain suosii. Joohan? Tahtoisin hirveästi taas käydä siellä." Vilkaisen silmät puoliksi suljettuina ulos ikkunasta. "Toki", saan mutistua ja hämmennyn, kun ääneni kuulostaa niin levolliselta. Keskitän katseeni ikkunasta ulos, jossa vettä ripeksii enää harvakseltaan. Yrittäessäni katsoa vesipisaroiden ohi, havaitsen taivaalla muutaman epävarman tähtösen. "Katso", kuiskaan ja osoitan varoen ikkunasta kohti taivasta. Naurahdat. "Niin, siellä sataa", toteat ja haet sitten peittoa päällemme. Avaan suuni, mutta päätän pysyä hiljaa. Ehkä sinä olet liian sokea näkemään kaikkea mitä minun silmäni näkevät. Annan tähtien jäädä omaksi salaisuudekseni. Niiden kautta ajatukseni palaavat hetkeksi aikaan muutama viikko sitten, kun olin odottamassa sinua yömyöhään ja taivas oli ihmeellisen kaunis. Hymyilen hauraasti, kun mietin miten helpottunut olen sen odotuksen viimeinkin päätyttyä. Mielikuva haihtuu miltei saman tien saavuttuaan, mutta se ei minua haittaa. Sen sijaan käperryn tiukemmin vartaloasi vasten ja suljen silmäni. Viimeinen muistikuvani ennen nukahtamistani on, miten kätesi silittelevät hellästi päätäni. "Äläkä sitten vie kaikkea tilaa..." mutisen saapuvan unen läpi.

Huomisaamu on varmasti yksi parhaimmistani tähänastiseen elämääni mennessä.
Sinä, olen täällä!
YouTuben
toisella puolen...

Vyra

  • Vieras
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 12.2.2010
« Vastaus #8 : 13.02.2010 13:33:36 »
Voi hiisi ja suomiheppaa vieköön, sinä tosiaan osaat vedota piileviin tunteisiini. Tämä oli jotain todella suloista (minun mielestä myös hieman surullista mutta minä nyt vain olen sellainen). Nah, minun täytyy hetki koota itseäni.

Kiitoksia kiitoksista! Tiedän tunteen hyvin, minuakin aina jännittää ennen julkaisua. Sitten tulee sellainen olo, että nyt tuli tehtyä aivan kamala virhe ja sitten jännätään koko seuraava päivä tuleeko kukaan kommentoimaan. Ja sitten, kun joku kommentoi niin ollaankin ihan onnesta sekaisin. Jännä juttu.

Mutta takaisin asiaan. Norja ja Tanska olivat ihan itsensä. Norja salaperäisenä ja Tanska kärsimättömänä ja hiukan ymmärtämättömänä (hän on suloinen). Olen edelleenkin sitä mieltä, että tyylisi sopii täydellisesti tähän tarinaan sekä varsinkin Norjan näkökulmaan kerrottuna. Tarina pysyi hyvin kasassa ja kantoi loppuun asti. Kiitos tästä, teit sen hyvin kauniisti. 

Sinu

  • ***
  • Viestejä: 119
Vs: Pitkän päivän tullessa iltaan, päivitetty 9.2.2010
« Vastaus #9 : 21.02.2010 20:10:19 »
Ouh! Se loppui... T-T
Tämä pysyi loppuun asti yhtä tasokkaana ja tyylilleen uskollisena. Lopetus oli hentonen ja nätti. Ei sellainen imelä prinsessasatu-lopetus, vaan spesiaali ja tunteikas. Hyvä ja toimiva kaikin puolin.
Hahmot pysyivät itselleen ja luonteelleen uskollisina, mutta heistä oli silti aistittavissa (henkistä)kasvua. Näiden elementtien ansiosta kokonaisuudesta tuli puhdas ja täydellinen. Ei jäänyt tunnetta, että tämä olisi loppunut kesken tai että jotakin olisi tungettu ylimääräisenä mukaan.

Lainaus
Mieleeni muistuu tilanne, kun olit jälleen tullut katsomaan minua. Olit ollut läpimärkä, ja koko olemuksesi oli huutanut: "Katso nyt, minä tulin. Älä vain seiso siinä vaan auta minut takaisin tolpilleni jollakin tapaa." Tiesit, että minä jos kuka en jättäisi sinua pulaan. Niinpä olin ottanut sinut hiljaisena sisälle, etsinyt puhtaat vaatteet ja katsonut, että sait tarpeeksi lämpimän peiton yötä varten. Sinä osoitit kiitollisuutesi pitämällä minulle seuraa, katsoen että minulla varmasti oli mukavaa kanssasi.
Sydäntä lämmitti ihanasti kun luin tämän kohdan. Koruton, mutta kaunis muisto. Todiste välittämisestä ja toisen tuntemisesta.

Lainaus
Mutta vaikka yleensä tottelen sateen ääntä, minun on pakko tällä kertaa uhmata sitä. Askeleni ovat tassuttelevia, ne hädin tuskin päästävät ääntäkään kun sirot jalkani koskettavat tummaa puulattiaa.
Pidin tuosta luonto viittauksesta. Se on kuitenkin osa Norjaa. Se tuli aikaisemminkin esille tässä fickissä, mutta nyt annan siitä erityismaininnan. Lisäksi mielikuva 'tassuttelevista askeleista' on niin suloinen, että jätin senkin tähän mukaan. ^^
Muutenkin kielikuvasi tämän fickin osalta olivat onnistuneet ja nätit. Hieman jouduin maistelemaan sanaa 'enkeli' (taidettiin mainita pariinkin kertaan tässä fickissä), mutten lopulta löytänyt siitä mitään vikaa. Se vain tuntui vieraalta aluksi.

Kiitos tästä! Toivottavasti kirjoitat joskus vielä lisää...
Jag tänker banka dig gul och blå!

malicia

  • ***
  • Viestejä: 57
Upataampas vanhaa ficciä ylöspäin. Lukenut viimekerran joskus tämän julkaisuvuonna ja kyllä tämä toimii edelleenkin niin ihan siitä ilosta ja kiitollisuudesta pistetään pientä kommenttia. Ficci onnistui sisällyttämään erityisen onnistuneen hahmotulkinnan Tanskasta, suloista fluffia, sujuvaa yhden hahmon näkökulmasta peilattua kuvailua ja heitettiin siellä pientä Hetalia läppääkin kaiken vakavuuden läpi.. hiuskiekuroista. :D

Luettua jää tosi lämpöinen olo, suloinen ficci ja suosittelen rakkaudelle Hetalisteille.