Kirjoittaja Aihe: Osomatsu-san: Kuusi tapaa sanoa "Minä rakastan sinua" (S, kaikki Matsunot, ficlet-sarja 6/6) Valmis 6.10.21!  (Luettu 1363 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Kuusi tapaa sanoa ”Minä rakastan sinua”
Author: Larjus
Fandom: Osomatsu-san
Characters: kaikki kahdeksan Matsunon perheen jäsentä
Chapters: Ficlet-sarja, julkaistu 6/6
Genre:  Slice of life, platoninen perhefluff
Rating: S
Disclaimer: Hahmot alun perin Fujio Akatsukan luomia, anime Studio Pierrot'n jne. jne. Teksti on minun ja palkatta kirjoitan (tietenkin).
Summary: Rakkautta voi osoittaa monella eri tavalla.

A/N: Hei olen Laura ja platoninen, perheenjäsenten välinen fluff on elämäni. Aaaaa.

Juonetonta pientä hömppää, koska sellaista vain on niin kiva kirjoittaa.


***


Title: Elämänsä nainen

A/N: Osallistuu Arkifest-haasteeseen (haaste numero 17).

Taas vaihteeksi kirjoitin pikkuisen ficin koulussa. Kotona vain hieman hioin ja siistin.


 
Elämänsä nainen


Ei arjesta tullut ruusuilla tanssimista pelkästään kukkia ostamalla. Ne kuitenkin piristivät päivää varsin mukavasti, ja saattoihan sitä aina vähintäänkin yrittää, olisiko niillä sittenkin vaikutusta arkeen. Karamatsu astui ulos kukkakaupasta sylissään valtava kimppu krysanteemeja, jotka hän oli juuri ostanut pachinkosta aiemmin voittamillaan rahoilla. Krysanteemit olivat hennon vaaleanpunaisia ja suurikukkaisia, ja ne oli kääritty haaleanruskeaan paperiin. Karamatsu oli päätynyt ostamaan ne ihastuttuaan välittömästi niiden voimakkaaseen tuoksuun, joka oli suorastaan huokunut muiden kukkakaupan tuoksujen läpi. Tai ehkä se olikin ollut liikkeen sievä myyjätär, johon hän oli heti ihastunut. Joka tapauksessa hän oli ostanut kukat hyvillä mielin eikä harmitellut lainkaan, että ne olivat syöneet käytännössä kaikki hänen voittorahansa.

Vaikka kukat olivatkin Karamatsusta varsin viehättäviä, hän ei ollut ostanut niitä itselleen. Krysanteemit olivat todella kauniita, niin upeita, ettei Karamatsu kokenut olevansa niiden arvoinen. Ne oli annettava vertaiselleen.


**

”Äiti!”
”Hmm? Mitä nyt, Karamatsu?”

Karamatsu ei vastannut kysymykseen vaan antoi tekojensa puhua puolestaan. Keittiöön päästyään hän sysäsi välittömästi kukkapuketin lievästi hämmästyneen äitinsä syliin.
”No mutta... Mikäs tämä on?”
Matsuyo katsoi kysyvästi poikaansa, joka näytti siltä kuin yritti väkipakolla pysyä tyynenä ja coolina, vaikka oikeasti haluaisi intoilla kuin huvipuistoon lähtevä pikkupoika. Innostus ja ylpeys melkeinpä kuohuivat Karamatsusta yli.

”Avaa se.”
Karamatsun ääni oli hivenen kärsimätön.
Matsuyo kuori kääreen hitaasti auki seuraten samalla poikansa ilmeitä. Hän tiesi odottavansa kukkia, mitäpä muutakaan sellaisessa paketissa olisi, mutta silti suuret, vaaleanpunaiset krysanteemit yllättivät hänet täysin.

”Herttinen sentään...”
”Pi-pidätkö niistä?”
Karamatsun äänessä kuulsi lievä huoli ja jännitys.
”Voi Karamatsu, totta kai pidän! Kiitos. Ne ovat niin kauniita. Mutta... miksi sinä minulle kukkia hankit?”
”Heh... niiden kauneus muistutti minua sinusta, mother. Ja sitä paitsi jokaisen miehen pitäisi aina välillä muistaa hankkia lahjoja elämänsä naiselle.”
Jännitys oli laantunut, ja Karamatsu saattoi taas yrittää olla mahdollisimman cool.
”Elämänsä naiselle...” Matsuyo nauroi, mutta oli silti liikuttunut poikansa sanoista. Hän laski kukat sylistään pöydälle ja veti Karamatsun lujaan mutta hellään halaukseen.
”Voi sinua.”
”Mutta, se on totta...”
”Minä tiedän. Kiitos.”

Karamatsun yritykset hillitä sisäistä maailmaansa eivät onnistuneet mitenkään kehuttavasti. Hän vaikutti olevan äitiäänkin liikuttuneempi. Karamatsu tarttui tiukasti kiinni äitinsä paitaan ja antoi päänsä levätä tämän olalla. Halaus kesti kauan, kunnes Karamatsun ote lopulta höltyi ja hän vetäytyi kauemmas äidistään. Matsuyo katsoi Karamatsua hymy huulillaan kareillen.

”Voisit kyllä hankkia elämääsi toisenkin naisen”, Matsuyo totesi leikkisästi ja alkoi sitten aukoa keittiönkaappeja etsiäkseen kukille maljakon.
”Öh... niin...”
”Vaikka kyllä minä tiedän, ettei rakkautta voi pakottaa. Se oikea löytyy jos löytyy. Eikä minua haittaa olla elämäsi ainoa nainen. Vaalin sitä arvonimeä mielihyvin.”
”Aaaah...”

Matsuyo vilkaisi hymyillen poikaansa, joka oli kuin liimattu paikoilleen. Karamatsu tuijotti tiiviisti lattiaa, ja hänen kasvoilleen oli kohonnut syvä puna.

Kukat löysivät tiensä maljakkoon nopeasti, ja Matsuyo asetti ne takaisin keittiönpöydälle.
”Noin”, hän totesi tyytyväisenä. ”Keittiöstä tuli heti paljon viihtyisämpi. Kiitos, Karamatsu, nämä kukat ovat todella ihania.”
Hän veti poikansa toistamiseen halaukseen.
”Mutta eivät läheskään niin ihania kuin sinä.”

Karamatsu ei päästänyt äidistään irti moneen minuuttiin.
« Viimeksi muokattu: 06.10.2021 09:32:43 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Platonin perhefluff on kyllä mulle yleisesti ottaen genrenä ihan vieras, mutta mikäpä ettei sitäkin voisi välillä lueskella  ;D

Ja ah, Karamatsun voisikin kyllä kuvitella ostavan joskus äidille kukkia ihan muuten vaan, kun se on kaikesta cooliudestaan huolimatta niin pehmo ja söpö, plus jätkän perustelut sekä tekstin otsikko oli ihan kultaa. Oli myös ilahduttavaa, että pachinko mainittiin, koska totta kai ne rahat tuli just sieltä.

Lainaus
Heh... niiden kauneus muistutti minua sinusta, mother

Okei repesin, mä voin niiiiin kuulla Karamatsun sanovan just näin. Se on niin ihanan kiusallinen tapaus <3<3

Odottelen kyllä innolla, mitä kaikkea tässä vielä tulee, koska enemmän näiden jannujen näkee canonissa tekevän jäyniä kuin kivoja juttuja edes perheelleen. Jännää, ja ihanaa saada taas tätä fandomia.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Platonista perhefluffia on niin vähän liikkeellä, ettei mikään ihme, jos se on genrenä vieras :D Mutta kiva että päädyit lukemaan ^^
Toi on kyl totta, että ite sarjassa ne vaan enemmän kaataa paskaa toistensa niskaan ja potkii toisiaan junan alle, vaikka kyllä sieltäkin rakkautta löytyy. Itellänikin kun on pari sisarusta, niin tiedän että sellasta se on :D Kuitenkin kaipaan tähän sarjaan enemmän sitä toisesta välittämistä ja sen osoittamista tavalla tai toisella. Siksi mä tätä ficlet-sarjaakin aloin kirjoittaa.

Karamatsu on sisimmiltään kyllä niin pehmo (niin kuin ne kaikki kyl, ahaha), pakko sen on edes joskus ostaa mammalle kukkia :D (Mun mielikuvissa se on se mammanpoika. Tottyn lisäksi. Okei ne on kaikki kyl mut etenkin noi kaksi.) Ja tietenkin ylimääräiset rahat tulee pachinkosta, eihän noilla tunareilla juuri muita rahanlähteitä ole :'D

Ja totta kai Karamatsu sanois just noin <33 Oli se totta tai ei XD



*****


Title: Aitoja kyyneleitä

A/N: Halusin kirjoittaa Ichin olevan vaihteeksi kiva jollekulle muulle kuin Jyushimatsulle (tai Karalle). 110matsua ei oo tarpeeksi.

Ideoitu koulussa kesken luennon ja kirjoitettu sitten illalla kotona (koska jostain syystä oon tuotteliain silleen :D).
Panty & Stocking with Garterbeltin lopputunnari Fallen Angel oli mun tunnelmanluojana.


Aitoja kyyneleitä

Ichimatsu oli törmätä Todomatsuun, kun he kohtasivat portaiden alapäässä. Pikkuveli oli ilmeisesti juuri tullut kotiin, äänettömästi kuin aave, vaikka normaalisti aina ilmoitti söpöstelevällä äänellään tuloistaan ja menoistaan. Ei ihme, ettei Ichimatsu ollut huomannut tämän paluuta. Ichimatsu ei tiennyt, missä veli oli ollut, mutta vaatteet tämän yllä olivat vieraat, uudet. Enemmän huomiota Ichimatsu tosin kiinnitti Todomatsun kasvoihin, kun heidän katseensa kohtasivat.

Todomatsu oli itkenyt.

Siinä ei yleensä ollut mitään ihmeellistä. Todomatsu ei säästellyt kyyneleitään, mutta käytti niitä usein nimenomaan manipuloidakseen muita. Oli kuitenkin varsin selvää, että siitä ei ollut tällä kertaa kyse. Haaleat juovat Tottyn poskilla eivät olleet krokotiilinkyynelten jäänteitä. Ei. Pikkuveli oli aidosti loukattu, henkisesti lyöty.

Eikä Ichimatsu tiennyt miksi.

Todomatsu ei pyytänyt anteeksi heidän melkein-törmäämistään, katsoi vain veljeään ilmeettömästi (Ichimatsu kuitenkin aisti tyhjyyden takana kivun ja surun) ja katosi nopeasti portaita pitkin yläkertaan. Ichimatsu jäi katsomaan vaiteliaasti puisia rappusia, joilla veli oli juuri hetki sitten astellut.

**

Kun Ichimatsu myöhemmin meni yläkertaan, hän löysi Todomatsun hautautuneena sohvannurkkaan puhelin kädessään. Hattu, joka oli aiemmin ollut veljen päässä, oli nyt viskattu keskelle lattiaa. Ichimatsun katse kulki pitkin lattiaa, ja pian hän huomasi sillä myös vyön ja pienen vaatemytyn, joka oli ehkä liivi. Hän astui peremmälle huoneeseen, kissa sylissään, ja kumartui poimimaan lattialle viskatut vaatekappaleet. Kissan kanssa se ei ollut kaikkein yksinkertaisinta. Onneksi eläin ei rimpuillut. Sivusilmällä hän huomasi, että Todomatsun katse viipyili hänessä aina noin sekunnin verran, ennen kuin se palasi puhelimen näytön pariin.

Ichimatsu pudotti vyön, hatun ja liivin sohvalle veljensä viereen. Sitten hän sysäsi kissan Todomatsun syliin.

”Ah! M-mitä!?”
Todomatsu oli pudottaa puhelimensa kädestään saadessaan kissan yhtäkkiä syliinsä. Hän kuitenkin tokeni nopeasti. Kännykkä ei kopahtanut lattiaa vasten eikä kissa karannut hänen sylistään. Todomatsu sipaisi kädellään kissan pääalakea ja vilkaisi sitten Ichimatsun suuntaan. Tämä oli jo paennut oviaukkoon ja viipyili siellä vaivaantuneen näköisesti. Lopulta Ichimatsu kääntyi ympäri ja istahti Todomatsun viereen sohvalle.

Todomatsu aukaisi suunsa, mutta sanat, jotka hän oli aikonut sanoa, kuolivat kurkkuun. Hän paijasi kissaa vaiteliaana kuin odottaen, että Ichimatsu sanoisi jotain. Isoveli kuitenkin pysyi hiljaa kaivaen samalla hupparintaskusta hieman ryttääntyneen pakkauksen mansikkapockyja. Ichimatsu repäisi pakkauksen auki, poimi muutaman pockyn hampaidensa väliin ja vei sitten yhden keksitikun Todomatsun naaman eteen. Tämä aukaisi suunsa reflektinomaisesti, ja Ichimatsu työnsi pockyn puoliksi veljensä suuhun.

He pysyivät näin, vaiti, useamman minuutin ajan. Ichimatsu syötti koko pockypaketin sisällön pikkuveljelleen, joka samaan aikaan silitti syliinsä päätynyttä kissaa ja yritti olla huomioimatta vähän väliä piipittävää puhelintaan. Kun pockypakkaus oli tyhjä, Ichimatsu rutisti ja taitteli sitä kämmentensä välissä. Sitten hän lopulta aukaisi suunsa.

”Mitä ikinä tapahtuikaan, se oli joka tapauksessa idiootti”, hän totesi tasapaksulla äänellä.
Todomatsun suupielet menivät mutruun.
”Minä olin idiootti”, tämä sanoi ontosti.
”Erittäin todennäköistä.”

Pieni hymy käväisi Todomatsun suupielillä, eikä se jäänyt Ichimatsulta huomaamatta. Hän nousi sohvalta, venytteli hitaasti ja asteli sitten ovea kohti. Ennen huoneesta poistumistaan hän vielä vilkaisi veljensä suuntaan varmistaen, että kissa pysytteli edelleen tämän sylissä, ja että toinen, uusi paketti pockyja oli jäänyt sohvalle Todomatsun huomattavaksi. Kuitenkin vasta pikkuveljen kasvoille ilmestynyt hellä, aito hymy, joka oli kohdistettu selälleen kellahtaneelle kissalle, antoi Ichimatsulle lopullisen luvan poistua huoneesta.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Ei nyt pyhä pamputus tätä mun seulapäätä, miten tänkin kommentointi pääsi tällä tavalla unohtumaan... Puhelimella lukeminen on selkeesti aivoja hapettavaa, kun ei jälkikäteen millään muista käydä puumerkkiään jättämässä  :D

Mutta siis ilahduin tästä kovasti! Ichi on mun lempparimatsu, joten kiva saada siitä luettavaa, ja vielä tämmöistä söpöä. Puspus vaan. Jo alkutietoja lukiessani ajattelin, että Ichille kyllä kaikkein sopivin tapa kertoa välittämisestä olisi vaan tuupata kissa toisen syliin, ja sitten tässä tehtiinkin just niin... Ihanaa <3<3  Ja vaikka Ichi ja Jyushi onkin ehdottomasti mun suosikkiduo (sekä parituksena että ihan platonisen kiltistikin), niin oli tosi hauskaa, että päätit kirjoittaa Ichin tekemään kivoja juttuja jollekulle muulle, koska harvinaista herkkuahan se on. Tälleen isosiskona tää tuntui tosi tunnistettavalta.

Ja haha, kaikki maailman pointsit siitä, että onnistuit kirjoittamaan Ichistä noin kivasti ja söpösti ja silti pitäen sen täysin IC:nä!

Lopun dialogipätkä oli kans loistava! Mukavaa nähdä Todoa tälleen loppuun asti haavoittuvana ja Ichiä asiaankuuluvan piikikkäänä olematta kuitenkaan ilkeä. Ja alussa tykästyin kovasti sanavalintaan "söpöstelevä", kun Todon puhetavasta mainittiin, koska aws ja lol, niin totta.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Puhelimella lukeminen on salakavalaa, tiedän tunteen XD Mutta ei mitään hätiä tai muuta jos vastaaminen venyy. Musta on ihanaa kun jaksat kommentoida mun ficeihin <3 Tekee mut tosi iloseksi.

Haha, meillä on selkeesti samat fiilikset Ichistä :D Kissaa vaan kainaloon niin sillä elämä tulee paremmaksi. En tiedä, mitä muutakaan Ichi vois pikkuveikalle tehdä :D Paitsi syöttää sitä. Minkä se tekikin myös.
Tosiaan Suujimatsua on hirveesti sekä fanitöinä että ihan canonin puolesta, niin päätin oikeestaan heti, et valitsen itse jotain muuta :D Jos jostain on puutetta niin minähän oon paikkaamassa tai jotain.

Kiva että oot sitä mieltä, että Ichi on tässä IC, koska näinkin lyhyessä tekstissä paikoitellen pelkästin, että meneeköhän liian OOC:ksi :D Vaikka periaatteessa en sitäkään kauhistele, mutta kun itselläkin on se tavoite/ajatus, että IC-Ichi niin siinä haluaa pysyä myös. Sen(kin) takia mulle oli tärkeetä tuoda ilmi, että Totty oli oikeasti tuen tarpeessa eikä vaan esittämässä loukattua pikkuvauvaa (koska jos silleen olis ollut niin eihän Ichi olis välittänyt lainkaan).
Ja totta kai Todomatsu puhuu söpöstelevästi :D Ei semmosta voi jättää mainitsematta jos otollinen tilaisuus tulee.

Kiitos taas ihanasta kommentista <3


****


Title: Parempi kuin kotatsu

A/N: Lyhin kirjoittamani proosateksti. 250 sanaa. Woo \o/ Onks tää nyt joku tuplapuokkiraapale vai mikä? :D Yritin eka tuplaraapaletta mutta siinäkin on loppujen lopuks liian vähän sanoja mulle. Niin venytin sitten viidelläkymmenellä.

Tämä teksti perustuu yhteen sarjakuvaan, jonka töhersin kerran. Ja se sarjakuva puolestaan inspiroitui yhdestä tumblrissa pyörineestä postauksesta, jossa puhuttiin toksisesta maskuliinisuudesta.

Mieleni tarvitsee lisää materiaalia Matsuzon ja kuutosten välille. Moaaarrr papa Matsuno (with his trash sons).


Parempi kuin kotatsu


Mikä olisikaan parempi tapa viettää vapaata syysiltaa kuin katsoa suosikkisarjan uusin jakso televisiosta olutta samalla nauttien? Edeltävä viikko töissä oli ollut pitkä ja rankka, mutta onneksi sunnuntai tarjosi Matsuzolle tilaisuuden rentoutua rauhassa. Matsuyo oli lähtenyt ulos ystävättärensä kanssa, ja pojat huitelivat kukin ties missä. Olohuone oli yksin Matsuzon. Tänään mikään ei häiritsisi häntä.

”Aaaaa, täällä on ihan pirun kylmä!”

Tai no, niin hän oli hetken ehtinyt uskotella itselleen.

Osomatsu, joka oli juuri ilmestynyt olohuoneeseen, sulki oven perässään ja hieroi käsivarsiaan kuin saadakseen veren kiertämään niissä paremmin.
”Miksi täällä on näin kylmä!?” Osomatsu enemmänkin valitti kuin kysyi, jääden seisomaan keskelle huonetta.
”Pue lisää vaatteita sitten”, Matsuzo tokaisi. ”Tai mene yläkertaan, kotatsu on siellä.”

Matsuzo oletti, että Osomatsu painuisi samantien yläkertaan – hän tiesi, miten paljon pojat rakastivat kotatsua kylminä iltoina – mutta tämä ei hievahtanutkaan paikoiltaan. Aivan kuin Osomatsu ei olisi sisäistänyt isänsä sanoja lainkaan. Sitten häneen yhtäkkiä tuli liikettä: hän käveli isänsä luo ja istui tämän viereen lattialle. Osomatsu hivutti itseään pikkuhiljaa lähemmäs Matsuzoa ja lopulta painoi päänsä tämän olalle sulkien silmänsä. Matsuzo oli lievästi yllättynyt poikansa teosta, sellaiset eivät olleet arkipäivää. Toisaalta hän ei pannut pahakseen.

”Tarvitsetko jotain?” Matsuzo kysyi kuitenkin.
”Hmm? Miten niin?”
Osomatsu kuulosti hämmentyneeltä, kuin isän kysymys ei sopisi tilanteeseen lainkaan.
”Eikö sinun ollutkaan kylmä?”
”Mmmm... ei enää, nyt on hyvä.”

Olohuone ei ollut enää yksin Matsuzon, mutta jos totta puhuttiin, niin se ei edes haitannut. Päinvastoin.

Mikä olisikaan parempi tapa viettää vapaata syysiltaa kuin katsella suosikkisarjaansa oma poika olkaan nojaten?



A/N2: Ehkä sanomattakin selvää, ettei sillä Osomatsulla oikeasti ollut ”pirun kylmä”. :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Taidanpa läimäistä tämänkin jo tänne, kun olen valmiiksi kirjoittanut...

Title: Laatuaikaa veljen kanssa

A/N: Wakabamatsuakin tarvitaan lisää. Tää on alun perin toinen ideani Jyushimatsu-ficlettiin, koska siitä toisesta tuli sisällöltään vähän turhan samanlainen yhden toisen tän sarjan ficletin kanssa. Ja kun sain "mahdollisuuden" kirjoittaa Wakabamatsua Suujimatsun ”sijasta” (jota se eka ideani siis oli), niin jes :D Koska Suujimatsu ihana onkin, sitä on jo niin paljon ilman minuakin (innostun aina mahdollisuudesta kirjoittaa jostain harvinaisemmasta duosta).


Laatuaikaa veljen kanssa


”Choromatsu-niisan!”
Jyushimatsu ilmestyi yläkertaan baseball-puvussaan kantaen sylissään mailaa ja putkikassia. Choromatsu puoliksi makasi sohvalla kirjaa lukien, tosin keskeyttäen toimensa kiinnittääkseen huomionsa ensisijaisesti veljeensä.
”Mmmh, mitä nyt, Jyushimatsu?”
”Niisan, mennään pelaamaan baseballia!”
”Mitä!?”

Kirja oli pudota Choromatsun käsistä lattialle. Jyushimatsu nauroi ja istui sohvalle. Hän olisi istunut Choromatsun jalkojen päälle, ellei tämä olisi äkkiä vetänyt niitä alta pois.
”Mennään!”
”Minä, öh, jätän väliin”, Choromatsu sanoi. ”Mene vaikka Ichimatsun kanssa tai jotain. Minä luen mieluummin.”
”Ai. Mitä sinä luet?”
”Tämä kertoo Platonista.”
”Ai siitä entisestä planeetasta?”
”Entisestä planeeta... mitä hittoa? Platonista, ei Plutosta!”
”Ahahaha”, Jyushimatsu nauroi pudottaen putkikassin sylistään lattialle. ”Olet hassu, Choromatsu-niisan.”
”Yritän vain sivistää itseäni...”

He olivat hetken hiljaa. Choromatsu suoristi itsensä istuma-asentoon ja yritti etsiä katseellaan kirjan kohtaa, johon oli jäänyt.
”Hei, Choromatsu-niisan”, Jyushimatsu sanoi sitten. ”Mennään pelaamaan pachinkoa!”
”Ai nyt baseball vaihtui jo pachinkoon... Äh, häviäisin kuitenkin kaikki rahani. Yritän muutenkin säästää. Pyydä Osomatsu-niisania mukaasi, jos haluat pelaamaan. Hän on aina valmis pachinkoon.”
Jyushimatsu pudisti päätään.
”Mennäänkö odenille?”
”Minähän juuri sanoin, että yritän säästää rahaa. Ja jos menemme Chibitalle, hän luultavasti heittää meidät jokeen, jos emme maksa laskuamme.”
”No sitten, Choromatsu-niisan, katsotaanko sumoa?”
”En minä välitä sumosta. Elämässäni on painia enemmän kuin tarpeeksi teidän takianne.”
”Aaaa.”

Hiljaisuus vallitsi huonetta taas hetken. Choromatsu oli taas hukannut kirjastaan kohdan, johon oli jäänyt, mutta ei jaksanut enää edes etsiä sitä. Katse hakeutui suosiolla sivun alkuun.
”Choromatsu-niisan”, Jyushimatsu rikkoi hiljaisuuden taas.
”Mitä?”
”Katsotaan sitten yhdessä Koneko Chiisai Neko-chan Animal Jungle Surprise Tour -DVD.”
”Mitäää!?”

Choromatsu ei olisi ikinä uskonut, että Jyushimatsu ehdottaisi Nyaa-chanin konsertti-DVD:n katsomista. Kukaan veljistä ei ollut koskaan aikaisemmin osoittanut minkäänlaista kiinnostusta hänen idolifanitukseensa. Vielä vähemmän hän käsitti sitä, miten Jyushimatsu edes osasi ulkomuistista yhdenkään Nyaa-chanin kiertueen nimeä.
”Jyushimatsu... miksi sinä haluat katsoa sen?”
”Aaaah. Minä vain haluan viettää kanssasi aikaa, Choromatsu-niisan.”

Hieman hämmentyneenä Choromatsu tuijotti avonaisen kirjan sivuja näkemättä tekstiä. Hän ei jostain syystä pystynyt katsomaan Jyushimatsun suuntaan. Jyushimatsu kuitenkin katsoi isoveljeään tarkkaavaisesti ja huomasi tämän suupielien pyrkivän ylöspäin.

”No tuota... Hyvä on. Katsotaan se DVD.”
”Jippii!”
Jyushimatsu ponnahti sohvalta ylös ja tarttui Choromatsua kädestä yrittäen kiskoa tätä perässään.
”Jyu-Jyushimatsu! Odota!”
”Mitä nyt, niisan?”
”Sitten kun olemme katsoneet sen DVD:n, niin... mennään pelaamaan baseballia.”
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Viimein ilmaantui sopiva fiilis näiden lueskeluun, tosiaan tää platoninen perhefluff ei ole ihan ominta alaani  ;D  Mutta kivaa lueskeltavaa oli tälleen väsyneeseen sunnuntaipäivään, ja aaahhh Jyushi <3<3

Lainaus
Vielä vähemmän hän käsitti sitä, miten Jyushimatsu edes osasi ulkomuistista yhdenkään Nyaa-chanin kiertueen nimeä.

LOL. Tässä tosiaan riittääkin hämmästeltävää. Tää kaksikko ei tosiaan ole ehkä ihan se ensimmäinen kombo, joiden voisi kuvitella viettävän aikaa yhdessä, vaikka sinänsä nyt kaikki kokoonpanot ihan toimivatkin. Tykkäsin siitä, että Choro aina tarjosi jotakuta toista sopivammaksi vaihtoehdoksi, mutta koska Jyushi nyt tietysti on kaiken riemuidiotisminsa alla ihan samanlainen kepulikonsteilija kuin kaikki muutkin, niin totta kai lopuksi löytyi just Choroon vetoavaa ohjelmaa... jonka varjolla sitten houkutella pelaamaan myös baseballia :')

Dialogissa olit kivasti tavoittanut molempien äänet, ja tosiaan kun Jyushista hirveästi tykkään, niin erityisesti sen boogien kuuleminen tuolta tekstistä ilahdutti kovin. Myös edellisen pätkän Osomatsu oli kivasti IC-uskollinen vähän vinkuvine sävyineen, mukavaa ja lämpöistä tunnelmaa taas.
sano mua rovastiks

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Jyushi ja Choro on tosiaan aika harvinainen combo, mutta kyllä mä uskon, että nekin osaa löytää "yhteistä kivaa" :D (tota ei saa nyt tulkita mitenkään väärin...)
Jyushin ensimmäinen lähtökohta ei ollut baseballin pelaaminen vaan ihan aidosti hengaaminen Choron kanssa, mutta kyllä se Choro siihen baseballiin taipuu kun Jyushi vääntää oikeista vivuista... enemmän tai vähemmän vahingossa :D (koska Chorolle tuli se tunne, että sen pitäis vastata Jyushin lopullisen ehdotukseen samalla mitalla jne.) Jyushi on ovela vahingossakin ;D

Erittäin kiva kuulla, että olin tavoittanyt dialogissa hahmojen äänet hyvin, koska se on aina haaste etenkin kun kirjoittaa eri kielellä kuin alkuperäismateriaali. Osaispa japania kunnolla... Täytyy yrittää keksiä aina uusia keinoja saada hahmouskolliset puhetavat esiin :D Kiva myös, että Osomatsu edellisessä ficletissä oli IC-uskollinen, koska sen pitäminen (platonisessakin) fluffissa on aina haaste vaikka oonki sitä mieltä että Osomatsu on sisimmiltään pehmo.

Kiitokset kommentista <3

Ja mäkin päätin nyt pitkästä aikaa panna tähän jatkoa :D (tää seuraava on muhinut koneella marraskuusta asti)



***


Title: Kimallehirvitys

A/N: Pitäähän jonkun joskus olla kiva Karamatsulle :D

Ja lienee sanomattakin selvää, että Karamatsu puhuu tässä jeneistä eikä mistään muusta valuutasta.



Kimallehirvitys


Karamatsulla oli tapana nukkua päiväunet aina silloin tällöin univelan kuittaamiseksi. Yöunet jäivät välillä harmillisen lyhyiksi, etenkin aina silloin kun Ichimatsu potki häntä sääriin enemmän tai vähemmän vahingossa, ja Todomatsun kännykän kirkas, häikäisevä valo ja uusista viesteistä ilmoittavat piipitykset kävivät hermoille ja häiritsivät nukahtamista. Karamatsu ei kuitenkaan huomauttanut asiasta kummallekaan. Hän ei halunnut. Hän halusi olla kiltti veli, joka ei nurissut pienistä. Ja mitäpä siitä olisi hyötynyt, veljet kun eivät kuunnelleet häntä muutenkaan.

Päiväunia Karamatsu olikin kaivannut kipeästi sinä päivänä, kun Todomatsun kännykkä oli pitänyt hänet valveilla pitkälle yöhön. Onneksi hän oli nyt päivällä saanut vallata sohvan kaikessa rauhassa, vaikka onnistui häneltä nukahtaminen muidenkin läsnäollessa, kunhan kukaan ei istunut päällä tai huutanut korvan juuressa. Muiden poissaolo oli saanut aikaan sen, että Karamatsu oli nukkunut pidemmät päiväunet kuin normaalisti, koska yleensä muiden möly herätti hänet ennemmin tai myöhemmin. Kun niin ei käynyt, Karamatsu oletti heräävänsä tyhjässä huoneessa. Hän yllättyikin pienesti huomatessaan Todomatsun istuvan sohvan käsinojalla kännykkäänsä näpytellen.

”Hmm? Ai, heräsit viimein.”
Todomatsu vilkaisi nopeasti veljeään ja laski katseensa sitten takaisin puhelimeensa.
”Mmm, joo.”
Karamatsusta oli ihmeellistä, että Todomatsu oli istuutunut käsinojalle eikä vain kylmästi hänen jalkojensa päälle, kuten yleensä. Lisäksi tämä vaikutti jossain määrin odottaneen hänen heräävän, mutta ei kuitenkaan ollut herättänyt häntä. Miksi? Ei Todomatsu normaalisti odottanut ketään, kaikkein vähiten veljiään.

Karamatsu nousi istumaan sohvalla hiuksiaan haroen ja mieltään herätellen. Normaalia pidemmät päiväunet olivat tehneet olon hieman tokkuraiseksi. Hän vilkaisi uudestaan Todomatsua, joka näpytteli kännykkäänsä entistä kivaammin kunnes lopulta tunki sen hupparinsa taskuun. Sitten tämä nousi käsinojalta ja kumartui poimimaan lattialta jotain.

”Siinä.”
Todomatsu sysäsi Karamatsun syliin lattialta nostamansa mustavalkoisen muovikassin katsomattakaan veljeensä.
”Öh...”
Karamatsu katsoi vuorotellen kassia ja veljeään hämmentyneenä.
”Totty, mikä tämä on?”
Todomatsu ei ensin sanonut mitään.
”Katso itse”, hän vastasi sitten katsomatta edelleenkään Karamatsun suuntaan.

Karamatsu veti muovikassista esiin kasan jotain kimaltavaa ja kultaista. Hän levitti sen eteensä ja oli nyt hämmentyneempi kuin aiemmin. Kimaltava kultakasa oli paljetti-t-paita, josta Karamatsu oli haaveillut jo viikkoja nähtyään sen ensin mainoslehdessä ja lopulta näyteikkunassa mannekiinin päällä. Hän ei tosin ollut uskonut, että koskaan saisi pidellä sitä käsissään.

”To-todomatsu... Mikä tämä on?”
”Olen aina tiennyt, ettet ole fiksuimmasta päästä, Karamatsu-niisan, mutta tuo on pohjanoteeraus jopa sinulta. Se on paita.
”Minä näen sen kyllä, mutta miksi. Miksi tämä paita on päätynyt syliini?”
”Minä ostin sen sinulle. No, otatko sen vai et?”

Todomatsun ääni oli jopa hivenen uhmakas. Hän istui sohvalle Karamatsun viereen.
”Mi... mutt... ti-tietenkin otan, brother, en tietenkään kieltäydy rakkaan veljeni minulle antamasta lahjasta. En vain käsitä, miksi... miksi hankit tämän minulle.”
Karamatsun ääni ikään kuin suli pois, mutta Todomatsu kuuli silti joka sanan.
”Koska... no, kun minä silloin kerran vähän niin kuin vahingossa pilasin sen yhden lempipaitasi.”
”Vähän niin kuin vahingossa?”

Karamatsu oli tähän hetkeen asti olettanut, että kyseessä oli ollut aito vahinko, mutta Todomatsun puheet hienovaraisesti vihjasivat toiseen suuntaan. Hän ei kuitenkaan ehtinyt ajatella asiaa syvemmin, kun veli jatkoi puhumista.
”Niin... No, oli miten oli, minua... äh, minulle jäi kurja olo siitä mitä tapahtui, ja muistin miten olet halunnut tuota paitaa, joten... ostin sen ikään kuin hyvitykseksi. Jos se nyt on tarpeeksi.”
”Oh, brother, brother!”

Todomatsusta Karamatsu kuulosti siltä kuin alkaisi itkeä hetkeä minä hyvänsä, eikä hän halunnut sitä. Hän katsoi lopulta veljeään, joka liehutteli paljettipaitaa edessään näyttäen haltioituneelta. Hyvä. Ei kyyneleitä. Todomatsu ei voinut olla hymyilemättä helpottuneena.

Yhtäkkiä Karamatsu kuitenkin pysäytti käsiensä liikkeen ja laski paidan syliinsä.
”Mutta... Todomatsu.”
”No mitä nyt?”
”Tämähän on kymppitonnin paita.”
”Kyllä minä sen tiedän, minähän sen maksoin.”
”Miten sinulla oli varaa tähän?”
”Osa-aikatyö”, Todomatsu mutisi välttelevästi hetken vaiteliasuuden jälkeen.
”Ja sitten sinä menet ja tuhlaat palkastasi kymppitonnin ostaaksesi paidan minulle?”

Todomatsu nyökkäsi pienesti näyttäen siltä kuin ei olisi itsekään tajunnut, mitä oli tehnyt.
”Olet sen arvoinen”, hän sanoi sitten hyvin hiljaa. Hän ei ollut varma, kuuliko Karamatsu sitä, eikä oikeastaan halunnutkaan tietää. Hän ei ollut edes varma siitä, kumpi olisi parempi vaihtoehto.

”Sitä paitsi”, Todomatsu sanoi sitten reippaalla äänensävyllä, ”pitäähän sinulla aina olla vaatekaapissasi joitain kimaltavia hirvityksiä, joita voin sitten suureen ääneen arvostella onkireissuilla. Ja jos sinun on välttämättä pidettävä ylläsi kaameita rytkyjä, niin käytä edes merkkirytkyjä.”

Todomatsu tarkkaili hetken veljeään, joka sormeili paljettipaitaa kaikinpuolin hämmentyneen näköisenä. Ennen kuin hiljaisuudesta ehti tulla kiusallista, Todomatsu läimäytti kätensä polvilleen ja ponkaisi sitten ylös sohvalta.
”No, minä taidan nyt tästä lähteä”, hän sanoi katse oviaukossa. ”Nauti siitä paidasta tai jotain.”

Todomatsu ei jäänyt kuuntelemaan, oliko veljellä mitään sanottavaa hänelle. Hän poistui paikalta hivenen kiusaantuneena, mutta mieli harvinaisen kevyenä. Hän oli viimein päässyt eroon sydäntään painavasta raskaasta taakasta.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 642
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
A/N: Mun on pitänyt kirjoittaa tämä (ylipitkä) ficlet jo vuosia sitten, mutta sitten en koskaan sitä tehnytkään. No, Nyt sille tulee loppu! -haasteen kakkoskiekka motivaattorinani vien viimein tämänkin sarjan loppuun asti. Jotenkin huvittavaa, etten tätä silloin alun alkujaan saanut kirjoitettua, sillä tämä on kuitenkin mulle henk. koht. näistä ficleteistä se tärkein. Tai ehkä juuri siksi, tai sen takia, että tämä on sävyltään vähän erilainen kuin ne aiemmat. Tämä idea on kyllä yhtä vanha kuin ne kaikki muutkin, alkanut muovautua mielessäni silloin joskus vuonna 2016.

Tästä tuli mulle tärkeä alkujaan sen myötä, kun joku jossain (varmaa tumblrissa) kehtasi väittää, ettei Chromatsussa ole mitään hyvää ja ettei se oikeesti välittäis veljistään. Minähän en moisia väitteitä sulata, koska Choromatsussa on paljon hyvää ja huonoa ihan niin kuin jokaisessa muussakin Matsussa (ne on kaikki mun rakkaita roskapoikia), ja hän rakastaa ja välittää veljistään, vaikka ei niitä kaikkein hellimpiä ja selvimpiäkään tapoja käytä. (Mut osaa ne muutkin veljet olla julmia.)



(Epä)onnistumme yhdessä


Herätyskello soi ja makuuhuoneen valot syttyivät jokaisen mielestä aivan liian aikaisin. Choromatsu oli itsekin sitä mieltä, vaikka juuri hän oli edellisenä iltana asettanut herätyksen ja nyt sytyttänyt valon. Lämmin vuode ei ollut varmaan koskaan aiemmin tuntunut yhtä houkuttelevalta, mutta siitä huolimatta hän vääntyi pois peiton alta ja tassutteli vessaan jättäen veljensä selviämään herätyskellon korvia raastavasta pirinästä.

Kun Choromatsu palasi makuuhuoneeseen, kello ei soinut enää. Valot kylläkin olivat yhä päällä, ja veljet ainakin puoliksi ylhäällä. Nämä mulkoilivat Choromatsua erittäin pahantahtoisesti, ja Osomatsu syöksyi tarttumaan tätä pyjamankauluksesta.

”Mitä helvettiä se oikein oli!?” Osomatsu ärjyi kaulusta kiskoen. ”Jos haluat herätä näin pirun aikaisin niin sen kun, mutta miksi sinä riivaat meitäkin siinä samalla!?”

”Minun kauneusuneni jäivät kesken sinun takiasi!” Todomatsu valitti.

”Se herätyskello oli meille kaikille”, Choromatsu ilmoitti jäykän asiallisesti ja väänsi Osomatsun käden irti. Hän käveli vaatekaapille, vetäisi sen oven auki ja asetti käsivarrelleen henkariin ripustetun siistin puvun. ”Te tulette kanssani työvoimatoimistoon heti, kun se aukeaa.”

”MITÄ!!?” Osomatsu karjaisi.

”Heh, paksua puhetta, brother”, Karamatsu sanoi. ”Minä aion kyllä vielä jatkaa uniani.”

”Niin minäkin!” Todomatsu ilmoitti.

”Minä haluan pelata baseballia!” Jyushimatsu huudahti. Ichimatsu hänen vierellään peitti korvansa kämmenillään ja murahti jotain epäselvää.

Choromatsu katsoi ilmeettömästi jokaista veljeään vuorotellen.

”Ei, te tulette kaikki mukaani.” Sen sanottuaan hän käänsi toisille selkänsä ja alkoi vaihtaa vaatteitaan.

”Emme todellakaan tule”, Todomatsu jupisi nyrpeänä. ”Vai mitä, Karamatsu-niisan?”

”Oikeassa olet, armas pikkuveljeni. Emme ole lähdössä.”

”Jos minä jonnekin tästä lähden niin pachinkoon ja leffavuokraamoon!” Osomatsu julisti.

Choromatsu, joka tasapainoili sillä hetkellä yhdellä jalalla vetäessään sukkaa jalkaansa, käännähti veljiensä suuntaan ja ärähti näille: ”Te tulette kaikki mukaani vaikka joutuisin raahaaman teidät perskarvoistanne!”

”Mutta... miksi?” Jyushimatsu kysyi selvän hämillään.

Choromatsu ei ehtinyt vastata, kun Osomatsu oli jo ilmaisemassa omaa näkemystään.

”Choromatsun CV näyttää varmasti paljon paremmalta, jos siellä lukee, että veljetkin on töissä”, hän sanoi äänessään selvä halveksunnan sävy.

”No ei todellakaan!” Choromatsu huudahti ärsyyntyneenä isoveljensä päälle. ”En ikinä edes mainitsisi teitä CV:ssäni! Se jos mikä vain huonontaisi mahdollisuuksiani saada mitään työtä!”

”No minkä takia sinä sitten potkit meitäkin työnhakuun?” Ichimatsu kysyi.

Osa Choromatsun uhmakkuudesta oli ehtinyt ja rapistua pois, mutta hänen äänensävynsä ei muuttunut lainkaan, kun hän rääkäisi: ”TEIDÄN TAKIANNE!”

Sanoja seuraava hiljaisuus kesti vain pari sekuntia, mutta se ehti täyttää huoneen täysin. Sen turvin Choromatsu jatkoi puhettaan, ja niiden sanojen myötä hänen äänensävynsä muuttui hetkessä. Enää hän ei kuulostanut kiukkuiselta.

”Minä… minä haluan, että te onnistutte elämässä. Että me kaikki onnistumme, löydämme tulevaisuudellemme suunnan. Emme me voi vain laiskotella loppuelämäämme ja nojata vanhempiemme varaan; meidän on opittava pärjäämään omillamme. Ja minä haluan meidän kaikkien onnistuvan siinä.”

Vieläkään kukaan veljistä ei sanonut mitään. Choromatsu oli saanut itsensä puettua, ja hän käveli toisten ohi makuuhuoneen ovelle.

”Minä menen nyt aamiaiselle”, hän ilmoitti kuin ei olisi hetkeä aiemmin sanonut yhtään mitään. ”Ja aion odottaa teitäkin. Tiedän kyllä, että se on paljon pyydetty.”

Choromatsu olisi voinut saadakin veljiltään vastauksen, mutta sitä hän ei jäänyt kuuntelemaan vaan katosi portaikkoon hetkessä. Keittiön puolella äiti oli jo valmistanut aamiaisen ja kattoi sitä pöytään. Choromatsu aloitti syömisen yksin, ja ajatteli, että niin paljon kuin hän äidin kokkauksia rakastikin, hänen olisi opittava laittamaan ruokansa itse.

Sanoistaan huolimatta Choromatsu ei osannut odottaa veljiään seurakseen. Miksipä nämä edes olisivatkaan tulleet, kun oli paljon mukavampaa jatkaa vielä unia ja sen jälkeen lähteä pachinkoa pelaamaan, kalastamaan tai Chibitan odenkojulle? Syömäpuikot putosivatkin hänen kädestään, kun hän jonkin ajan kuluttua näki veljien astelevan aamiaispöydän ääreen siistissä jonossa, yllään samanlaiset puvut kuin Choromatsullakin.

”Mitä sinä meitä tuolla lailla katsot?” Osomatsu kysyi virnistäen ja istui Choromatsun viereen. ”Sinähän sanoit, että kiskot meidät vaikka perskarvoista mukaasi, joten tässä me nyt olemme ihan omatoimisestikin!”

”E… en miksikään”, Choromatsu vastasi laskien katseensa veljistään riisikuppiinsa.

”Ei se odottanut meitä”, Osomatsu totesi muille. ”Äiti! Paista lisää kananmunia!”

”Ei odottanut ei”, Todomatsu vahvisti muikea ilme kasvoillaan ennen kuin otti teestään kulauksen. ”Vaikka niin kovaan ääneen uhosikin.”

”Äääh, no, se oli vain…”

”Ei kai pelkkää puhetta?” Ichimatsukin liittyi mukaan keskusteluun. ”Niin suuria sanoja.” Hän ei lisännyt perään, että Choromatsu usein oli pelkkää suurta puhetta mutta hyvin vähän tekoja.

Choromatsu ei ensin sanonut mitään, hautautui hänkin teekuppinsa taakse, mutta pieni hymy hänen kasvoilleen nousi.

”Ei minulla kyllä suuria odotuksia ole työvoimatoimiston suhteen. Luultavasti palaamme taas tyhjin käsin kotiin.”

”Nooo, sitten ainakin epäonnistumme yhdessä, jos ei muuta”, Osomatsu sanoi huolettomasti ja pörrötti Choromatsun hiuksia.

”Niin”, Choromatsu hymähti teekuppiinsa. Sitten hän äkisti pysähtyi. ”Ei”, hän sanoi sitten. ”Yhdessä me emme voi epäonnistua.”
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中